abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | IT novinky

    Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    8.12. 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    8.12. 17:55 | IT novinky

    Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 450 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Průzkum: SQL klienti

    26.12.2013 20:59 | Softwarové inženýrství | Výběrový blog

    (v tomto zápisku se nic nedozvíte – naopak se chci něco dozvědět já)

    Dělám malý průzkum (časem napíšu proč a jak) ohledně SQL klientů. Jakého databázového klienta používáte? Proč? Co vás na něm štve a co naopak považujete za užitečné a chybí vám to v jiných programech? Používáte GUI, TUI nebo CLI rozhraní? Jaké jsou vaše typické úlohy – ruční ah-hoc dotazování nebo pouštíte nějaké skripty a výstup dále zpracováváte? Jaké SŘBD používáte?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jak často pracujete s SQL klientem?
     (3 %)
     (8 %)
     (22 %)
     (52 %)
     (14 %)
    Celkem 178 hlasů

    Anketa

    SQL klienta používáte nejčastěji s rozhraním:
     (57 %)
     (35 %)
     (5 %)
     (54 %)
     (22 %)
    Celkem 169 hlasů

    Anketa

    Jaké SŘBD běžně používáte?
     (49 %)
     (59 %)
     (15 %)
     (5 %)
     (27 %)
     (3 %)
     (29 %)
    Celkem 171 hlasů

    Anketa

    Kolik různých SŘBD (např. PostgreSQL + MySQL, ne jen více instancí jednoho) běžně používáte?
     (1 %)
     (42 %)
     (34 %)
     (15 %)
     (2 %)
     (6 %)
    Celkem 149 hlasů

    Anketa

    Ve vztahu k SQL jste
     (24 %)
     (70 %)
     (1 %)
     (5 %)
    Celkem 153 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xvasek avatar 26.12.2013 21:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Líbí se mi, jak je MSSQL zahrnuto mezi "ostatní". :-)
    28.12.2013 01:13 Jozef Tiso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Čo je SŘBD? nejaký nový vulgarizmus?
    28.12.2013 04:37 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    system rizeni baze dat
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 28.12.2013 04:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Samočinný klapkobřinkostroj.

    (systém řízení báze dat)
    Max avatar 26.12.2013 21:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    V jobu jedem Oracle + PLSQLDeveloper
    Jinak Oracle SQL Developer není vůbec špatný. Dají se k němu přidat moduly a člověk se s tím připojí do MSSQL, MySQL atd. V poslední beta verzi začíná mít i zajímavé fičůrky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.12.2013 23:44 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Jo, tohle je snad jedinej rozumnej zpusob jak vyvijet pl/sql.
    28.12.2013 07:00 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    TOAD?
    Migi avatar 27.12.2013 22:10 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Můžu se zeptat jestli nemate zkušenost s někym z okolí kdo by pro praci s datbazi pouzival PHP Storm nebo něco podobného?

    Na SQL developeru mi hrozně vadí, že je člověk nucen psát dokola i klicova slova, nazvy sloupců apod., prostě takové ty "hloupé konstrukce", kdy clovek neprogramuje ale spíš dělá sekretářku.

    Sháněl jsem se po něčem, co by mi nabízelo předem načtené názvy sloupců a doplňování konstrukcí atd, obdobně jako to dělají Netbens, QtCreator, ... pro Javu, Cpp,...

    A co mě celkem překvapilo, tak mi známý ukázal právě PhPStorm, které to dokázalo. Nutno podotknout ale, že to nebylo v rámci nějakého seriozniho vyvoje, ale spíš takémsi jakémsi "hraní si".
    Migi avatar 27.12.2013 22:24 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Tak jak na to koukám, tak ten PLSQL Developer to umí také. Zaměnil jsem si ho s regulernnim Oracle SQL Developerem. Občas prostě lepší číst dvakrát ...
    xkucf03 avatar 27.12.2013 22:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Na SQL developeru mi hrozně vadí, že je člověk nucen psát dokola i klicova slova, nazvy sloupců apod.,
    Tohle doplňování má např. SQuirreL.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.12.2013 22:01 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    phpmyadmin se pocita? ty ankety jsou na me moc slozite :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    xkucf03 avatar 26.12.2013 22:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    jj, to je „GUI – web“

    A poslední anketu jsem zvoral, měly tam být checkboxy, tak hlasujte podle toho, co je vaše hlavní role.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.12.2013 22:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Poslední anketa by si IMHO zasloužila checkboxy.
    Marián Kyral avatar 26.12.2013 22:59 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    V práci hlavně Oracle - sqlplus a TOra, semtam MSSQL - SQuirel SQL
    Doma občas MariaDB a phpMyAdmin
    vencour avatar 26.12.2013 23:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Dal jsem do výběru.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 27.12.2013 05:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Používám Adminer spuštěný lokálně, kterým se připojuju na vzdálené servery (někdy SSH tunelem). Rád si nechám poradit něco lepšího…

    V phpMyAdminu se mi nepodařilo zařídit připojení k MySQL serveru (prostě chci zadat IP, username a heslo a připojit se), což je u databázového klienta docela důležitá funkce :-). Navíc je v něm docela psycho pracovat s více taby (možná už to fixli).
    xkucf03 avatar 27.12.2013 12:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Používám Adminer spuštěný lokálně, kterým se připojuju na vzdálené servery (někdy SSH tunelem). Rád si nechám poradit něco lepšího…

    Píšu si vlastního SQL klienta :-) Ale nebude to ani webové ani klikací, tak nevím, jestli by se ti to hodilo :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 27.12.2013 12:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Webový fakt být nemusí, nejsem šílenec do webových aplikací. Ale klikací by se hodil, protože s tím pracuju spíš příležitostně a pamatuju si jenom základní syntax.
    Dreit avatar 27.12.2013 14:11 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Zenity?

    Nope
    Jendа avatar 27.12.2013 14:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    V mé distribuci je jediné Zenity věc na interaktivní dotazování uživatele. Ani jsem nic nevygooglil.
    27.12.2013 15:24 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    0.o
    Dreit avatar 27.12.2013 16:29 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Tak jsem to myslel - dodělat si vlastní klikátko ke konzolovýmu nástroji

    Nope
    Jendа avatar 27.12.2013 16:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Tak mně nejde o to, jestli je to TUI nebo GUI, ale spíš o to, že si prostě nepamatuju takové věci jako jak se vytvoří user a grantnou se mu práva na DB, jak se fulltextově hledá v tabulkách, jak se vypíše zabraná velikost DB/tabulek atd., a to všechno ještě v několika dialektech třech systémů (MySQL, Postgres, SQLite). Tyhle věci si právě vždycky naklikám. Teoreticky by mi stačilo si na to předpřipravit SQL příkazy a pak je copy-pastovat do terminálu.
    Dreit avatar 27.12.2013 18:40 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Aha! V tom případě se omlouvám za blbost co jsem napsal (a co asi i napíšu).

    Nešel by v tom případě použít normální alias a Bash?

    Nope
    Jendа avatar 27.12.2013 18:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Jo, to by asi taky šlo, nicméně Adminer není zas tak hrozný, abych tohle musel udělat :).
    xkucf03 avatar 11.1.2014 10:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Salamek avatar 27.12.2013 11:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Jednoznacne adminer... phpMy/PgAdmin je podle me nepouzitelnej
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    27.12.2013 16:05 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Má nějaký důvod to používání zkratky SŘBD? Osobně mi to přijde jako věc, co si někdo vymyslel při psaní nějaké bakalářky a od té doby to ostatní papouškují. :-)

    Neřeknu kdyby čeština neznala slova databáze a managovat :-D, ale takhle to je prostě hloupost.
    27.12.2013 16:50 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Tahle zkratka je archaismus z dob kdy jeste neexitovalo SQL a pouzivani anglickych terminu odporovalo rezimu. Dneska se to vidi jen na skolach.
    29.12.2013 23:03 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SŘBD je často používaná zkratka, protože existují i jiné, než anglické jazyky.

    Počet lidí, kteří ví, co je to SŘBD je zhruba roven počtu lidí, kteří ví, co je to DBMS – a ví jaký je rozdíl mezi databází a pojmem DMBS, repsektive SŘBD. Tedy kteří této zkratce rozumí v jakémkoli podání.

    Zkratka SŘBD se používá dodnes. Holt sem tam to někdo vyjádří časky.

    Stejně jako existuje „báza dánnich“ nebo „datenbankmanagementsystem“.

    Možná vás to překvapí, ale zkratky jsou občas i česká slova, jako ODS, ZŠ, SŘBD, DPH, CHKO, JETE, a tisíce dalších.

    Pokud se nepohybuji v linuxové komunitě, tak zkratku SŘBD čtu poměrně velmi často.
    30.12.2013 00:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SŘBD je často používaná zkratka, protože existují i jiné, než anglické jazyky.

    To jistě existují - ale zkratce "SŘBD" rozumějí jen ti, kdo rozumějí jednomu z nich (a to jednomu z těch méně rozšířených). Přesněji ta část z nich, která se s tímto obrozeneckým výmyslem už stihla potkat.

    xkucf03 avatar 30.12.2013 01:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Píšeš např. OSN nebo UN?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.12.2013 03:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Jak kdy. :-)

    Ale teď vážně… OSN/UN je zkratka pro organizaci, kterou zná a o které se čas od času zmíní prakticky každý. Oproti tomu DBMS je zkratka pro odborný termín, který používá celkem úzká skupina lidí, která s angličtinou vesměs problém nemá.

    Když se tak podívám do levého sloupce, jak by se vám třeba líbilo, kdyby nějaký obrozenec začal kvůli svému přesvědčení místo FSF systematicky používat zkratku NpSS? Nebo třeba PŘP místo TCP?

    xkucf03 avatar 30.12.2013 12:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Ono je to právě o zvyku. OSN je zavedená zkratka stejně jako – podle mého – SŘBD. IMHO kdo prošel nějakou českou školou1 a nestudoval jen z cizojazyčných materiálů, se s ní musel setkat (a stejně tak ví, že class je třídainheritance dědičnost a zná další odborné české názvosloví). Zatímco NpSS a PŘP sis právě teď vymyslel :-) Tak to samozřejmě zní divně a nepochopitelně. Jinak v češtině to „Nadace pro svobodný software“ (místo „Free Software Foundation“) běžně používám, byť tedy ne ve zkrácené formě.

    [1] a kdyby studoval v Německu, tak zase bude znát Datenbankmanagementsystem

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Salamek avatar 31.12.2013 01:20 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    SŘBD je teda peknej hnus... I kdyz vim co ma tato zkratka vyjadrovat, nejsem nejak schopen sam (Google vi vsechno ;-) ) prijit na to z jakych slov vlastne vznikla. Pritom DBMS je jasne uz od pohledu... Podle me nema cestina v odbornem IT nic delat!

    Navic mi prijde ze je takovym nepsanym pravidlem pouzivat anglictinu, preci jen piseme HDD ne PD...

    Nebyt toho "Ř" tak bych premyslel pro jaka ANGLICKA slova je SRBD zkratka...

    SŘBD muze vyhovovat leda nejakymu komousovi co vyucoval praci na IQ 150...

    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Josef Kufner avatar 31.12.2013 03:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SŘBD beztak moc česká zkratka není. Z češtiny tam je akorát to Ř.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    GeoRW avatar 27.12.2013 19:18 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    pouzivam Oracle SQL Developer; Toad ci PLSQL Developer mi pridu prilis preplacane a neprehladne, navyse som si uz zvykol na klavesove skratky a pracovat v inom klientovi je pre mna utrpenie :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    27.12.2013 20:07 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Toad a přeplácaný? Nepřehledný to jo, ale vesměs tam jsou užitečné fičury a ušetří kvanta práce.
    28.12.2013 07:02 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Mě se zdá že je s každou novou verzí méně přehledný. A některé "vylepšení" GUI jsou fakt k vzteku.
    27.12.2013 20:09 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SQL Developer - kdysi jsem hledal, jak se přepínat mezi taby Worksheet a mezi dockovanými okny Worksheet/Output/Log... Nic použitelného (kromě označení tabu 0-9) jsem nenašel.

    Už na to existuje nějaká klávesová zkratka?
    27.12.2013 20:22 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Mimochodem, úplně nejlepší bylo, když po kterési dřevní aktualizaci změnili

    F10-commit, F11-rolback

    na

    F11-commit, F12-rollback

    Až jsem se zastyděl, neb jsem svině převeliká a jak vidno, mám co dohánět.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.