abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:30 | IT novinky

    Seznam dělá každé úterý odstávku svého datacentra a simuluje tak správnost jejich HA řešení. Dnes se ovšem něco pokazilo a má kompletní výpadek. Nejdou webové služby, mapy apod. Kdo by rád věděl něco více o tom, na čem Seznam běží, tak nelze nepřipomenout LinuxDays 2023: Podvozek Seznamu - od cloudu až po Datacentrum (Michal Toužín, Miroslav Bezdička).

    Max | Komentářů: 4
    dnes 12:00 | Komunita

    Na stránkách konference Den IPv6 2024, jež proběhla 6. června v Praze, byly zveřejněny prezentace a videozáznamy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | IT novinky

    Kyberkriminální skupina LockBit se prý nabourala do Federálního rezervního systému (FED) [Security Affairs].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | IT novinky

    Zakladatel WikiLeaks Julian Assange je na svobodě (𝕏, 𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:11 | Upozornění

    V neděli 30. června skončí (EOL) podpora CentOS Linux 7.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    David Tschumperlé a Garry Osgood v obšírném článku se spoustou náhledů shrnují vývoj multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie) za poslední rok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.6. 13:22 | IT novinky

    Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.6. 10:22 | Komunita

    Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Aktuální zápisy

    Chci Linux

    14.3.2006 12:19 | Přečteno: 1525× | poslední úprava: 14.3.2006 12:21

    Chci Linux

       Přečetl jsem si článek o Novellu, kde se píše a jejich plánech postavit Linux lepší, než budoucí Windows Vista. Systém který bude méně náročný na hardware, bude nabízet to, co Vista nabídnout nedokáže a samozřejmě bude i cenově výhodnější. Do Novellu vkládám velké naděje, protože jenom nekecaj o tom jak je Linux dobrej, ale něco tvoří. Klidně za zavřenými dveřmi, mě je to jedno, hlavně že mají výsledky. Také je to firma která má jméno a pro případného zájemce operačního systému (podnik, instituce) jde o něco hmatatelného. Existuje někdo fyzický, kdo za tím stojí a není to jen nějaký spolek. Netvrdím, že banda nadšenců nedokáže vytvořit kvalitní produkt, ale firma většinou kromě operačního systému chce i oporu a tu jí Novell poskytne.

       Věřím tomu, že vytvoří desktop, který bude méně náročný a bude mít navíc funkce, které budoucí Windows Vista mít nebudou. Ovšem to není všechno, co desktop dělá desktopem. V Linuxu mi zatím chybí podpora komerční sféry a nechápu některé Linuxové uživatele a jejich zásadní odmítání všeho, co není se zdrojákama. Krásný příklad je program Pixel. Autor vytvoří něco, co se snaží být použitelné. Bohužel se najde velké množství Linuxáků, kteří ho kritizují jen proto, že se s tím patlá takovou dobu a neukáže ony veledůležité zdrojáky. Další věc, co by mělo nějak přimět uživatele k přechodu je použitelnost. Vyzkoušel jsem poslední Ubuntu a domnívám se, že jde správným směrem, ale. Našel jsem několik nedostatků, které nechápu proč jsou a podle mě do desktopu pro lidi nepatří. Při nastavení frekvence monitoru mi systém nabídne pouze 60Hz a musím použít ruční konfiguraci. Při nastavení spořiče nejde zobrazit náhled na fullscreen. Oproti Windows má uživatel pocit, že vše (fonty, tlačítka, nabídky, okraje) je daleko větší a řekl bych prasecky velký. Našlo by se určitě ještě něco.

       Pokud Novell postaví desktop lepší, rychlejší a levnější než budoucí Windows Vista a pokud nějak přiměje tvůrce komerčních programů k tomu, aby programy na které jsou uživatelé Windows zvyklí a které potřebují byli i na Novellu, bude to jedině dobře. Podle mě je to jediný způsob, jak udělat Linux používanějším a rozhodně to není kecání o tom, že se lidi nechtěj učit novým věcem a nerozuměj dokonalosti příkazové řádky. Jen nevím, proč by mě měl někdo odrazovat od Windows Vista, spíše proč bych měl používat Windows Vista? Co mě, nebo kohokoliv jiného k tomu nutí? Pro Windows XP je programů habaděj, nepadají a pracují spolehlivě.

           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.3.2006 12:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Oproti Windows má uživatel pocit, že vše (fonty, tlačítka, nabídky, okraje) je daleko větší a řekl bych prasecky velký.

    Tak to je zajímavé, já mám totiž přesně opačný pocit. Kdykoli jsem nucen usednout k Windows, zdají se mi všechny ovládací prvky hrozně humpolácké…

    14.3.2006 12:32 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
       Problém je ale v tom, že pokud autoři Linuxu chtějí, aby uživatelé Windows přešli na Linux, musí se alespoň minimálně přizpůsobit jejich návykům. Píšu o tom, že oproti Windows se Linuxový desktop zdá větší (fonty, tlačítka, menu, okraje) a tohle všechno zmenšuje pracovní prostředí. Nevím co si má představit pod tvým pojmem humplolácký. Zdá se ti to menší, malé ikony, málo barev?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.3.2006 12:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    linuxový desktop = gnome? Mě se gnome taky nelíbí, ale naštěstí je tu KDE. Co dělají windowsáci, když se jim nelíbí "windows desktop"?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.3.2006 12:51 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Nahodí BlackBox. Nebo LiteStep. Nebo...
    14.3.2006 12:57 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    nevím, co podle plešingera přesně znamená spojení "linuxový desktop", ale on mluví o fontech, tlačítkách, menu a okrajích, tohle asi žádný okenní správce pro okna nezmění.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    stanger avatar 14.3.2006 12:59 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Ktery ale nefungujou zdaleka ideálně. (napriklad je problem vnich vyresit prepinani klavesnice)
    14.3.2006 19:02 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Nebo bluescreen :-) :-) :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    14.3.2006 13:24 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
       Nepatřím mezi ty, kteří musí mít něco extra. Já mám rád klasický vzhled Windows desktopu, ale jak jsem si stačil všimnout u jiných lidí, buďto změní thema, nebo jako window manager nepoužívají explorer, ale třeba bb4win, nebo litestep. Na tom ale nezáleží, nemyslím si, že běžný uživatel touží po extra jiném desktopu, který se snaží řešit každou blbost jinak. Hlavně že všechny aplikace fungují tak jak mají a že aplikace nejsou omezeni změnou desktopu a uživatel nemusí řešit takový blbosti, jako že Gnome a KDE si řeší věci jako je sounddaemon, printsystem a další po svém a že všechno funguje.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.3.2006 13:33 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Pro změnu můžou řešit jestli explorer, bb4win nebo litestep že?
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    David Watzke avatar 14.3.2006 15:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    KDE má "printsystem"? To jsem ani nevěděl... aRts (sound) asi taky pomalu končí, amaroK ho od beta2 už (zřejmě) nepodporuje...
    * The aRts and GStreamer-0.8 engines have been removed for
    being obsolete.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.3.2006 15:58 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
       Už by bylo na čase, aby se dohodli na jednotných systémových základech a všichni je začali používat a preferovat. Třebas taky i VFS.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.3.2006 16:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Nezbývá mi než souhlasit, taky se mi nelíbí, že Gnome má svoje VFS, KDE kio-slaves a nic z toho nemůžu používat v konzoli (jó, Plan9 to ještě není). Ale myslím, že to vývojáři celkem chápou, typickým příkladem je gstreamer.

    A gratuluji k pěknému zápisku ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    kotyz avatar 15.3.2006 09:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    muzou nahodit nakej alternativni, ale moc jich neni. ja jeden cas mel pod win2000 blackbox nebo fluxbox. jenom na zkousku, ale fungovalo to.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.3.2006 12:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Píšu to zcela jasně: mám naprosto opačné zkušenosti než vy - tedy dnes, před nějakými 6-7 lety bych s vámi souhlasil. Kdykoli jsem okolnostmi donucen sednout k Windows, všechny ovládací prvky, fonty v menu a na tlačítkách apod. mi připadají příliš velké a nepraktické. Podotýkám, že nemám žádné speciální nastavení, velikost monitoru v konfiguraci X serveru odpovídá skutečnosti a jako prostředí používám KDE se stylem Plastik bez jakýchkoli změn velikosti fontů.

    P.S.: humplolácký není můj pojem ale váš překlep; já jsem použil přívlastek humpolácký, což je běžně používané české slovo, znamenající příliš velký, těžkopádný, neohrabaný.

    14.3.2006 13:00 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    humplolácký je náhodou cool, změnil bych to, ale na humblolácký, aby mi to víc připomínalo Lolitu
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.3.2006 12:45 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Koukám že ti u posledního Ubuntu vadily podobné věci jako mě :)

    Myslím že je opravdu velmi kvalitní, skoro vše je tam dost jednoduché, až to ustabilizují tak to bude opravdu super :) Zkoušel jsem nainstalovat a provozovat verzi Flight 5 pro AMD64 a tady jsou postřehy o věcech, které mi vadily.

    Nemohl jsem se podívat na spořič.
    Monitor mi šel maximálně v rozlišení 1600x1200, musel jsem ručně upravit xorg.conf aby mi chodil i v rozlišení 1920x1200.
    Občas se mi tam v okně objevil starý styl (theme).
    Čeština není všude čeština, ale občas angličtina.
    Jakmile dám O Ubuntu, tak to končí pádem okna (nic tak hrozného, systém jede dál).
    Při každém cca druhém odhlášení se neukončí správně například panel, a tak při přihlášení nenaběhne (to je dost podstatný problém).
    Instalace javy není uplně klikací, stějnětak by mohli někam do přidružených serverů s balíčky přidat Azureuse.
    Když už nainstaluju KDE aplikaci tak by se hodilo aby měla taky vzhled Human.
    Na AMD64 verzi se mi nepodařilo rozchodit Xgl :(
    Naprosto zbytečně se mi v /media vytovřilo asi 6 adresářů pro floppy 1-6 a cdrom 2-6.
    Kernely od 2.6.14 do posledního mi nepoporují ACPI ani APIC, takže jsem musel při startu instalace zadat parametry acpi=off a noapic, doufám že se to taky vyřeší.
    Nenašel jsem kde jednoduše nastavit různé parametry pro moduly, například můj tvtuner vyžaduje 2 parametry proto aby chodil (myslím přes klikátko).
    Instalace lirc (dálkové ovládání) je docela hardcore, musí se stahnout tuna balíků proto abych mohl zkompilovat 2 moduly, nevím proč nemají předkompilované moduly pro různá jádra.
    Když jsem dal stahnout balík kernel-source, tak se mi stahnul balík se zdrojáky jádra 2.4.xx.x
    Nenašel jsem (pomocí klikací metody), kde nastavit aby se mi při stisknutí levých alt+shift přepnula verze klávesnice, taky by tam mohla být integrovaný ukazatel klávesnice (taky jsem ho nenašel).
    Jinak mě opravdu příjemně překvapil, nečekal jsem že se to tak zlepší, doufám že ty podstatné problémy do uzávěrky odstraní. Myslím že Ubuntu má velkou naději, osobně ho preferuji víc jak Novell, po zkušenostech s opensuse a KDE ho ještě chvilku doma testovat nebudu.
    14.3.2006 12:47 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Ještě k těm písmům, v gnome se předce dají jednoduše změnit DPI, používám standardně hodnoty okolo 85, není to sice taková krása jako microsoftí truetype fonty, ale nevypadá to zle, stejně jsem si tam ale dal všude microsoftí truetype fonty :)
    14.3.2006 12:58 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    V poslední době koketuji s myšlenkou přejít na Linux a stáhl jsem si několik LiveCD různých distribucí abych to trochu omrknul. Nemůžu říct, že bych byl zklamán, ale přesně jak píše autor, v každé jsem našel nějaké nedotaženosti, případně rovnou chyby. Já vím, nejsou to plné distribuce, ale beru LiveCD jako takovou bránu ze světa Windows do světa Linuxu a pokud hned v úvodu narazím na zrezivělé dveře a zatuhlou kliku, tak se mi do plné distrubuce moc nechce.
    Proto fandím Novellu a doufám, že mu jeho předsevzetí se systémem lepším (co do uživatelské přívětivosti) než Windows Vista vyjdou a to co nejdřív.
    14.3.2006 13:08 Edo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Skoda ze neuvadzate ale LIVE distra ste skusal ale skuste Aurox 11.1 a urcite budete spokojny. Ja osobne som vdaka auroxu opustil MS Windows a nelutujem
    14.3.2006 13:20 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Díky za tip. Co se týče LiveCD, tak jsem zkoušel Ubuntu,Kubuntu,Suse,Slax,Mandrivu a Danix, všechno poslední verze. Kromě Slaxu mi třeba žádné distro nepřimountovalo hardisky, ve Slaxu jsem zase zkoušel Kopete, kde kontakty měly zbořenou češtinu a ve spodní "psací" části chatovacího okna nešel změnit font na větší (byl strašně mrňavý oproti ostatním). V KPlayeru, dodávaném se Slaxem není možnost přímo přehrát DVD (musí se to napsat příkazem do "otevřít url", což ani tak nejelo). Qwerty česká klávesnice hlásí "err".
    Jsou to drobnosti, ale možná naivně jsem si představoval, že nabootuju a všechno bude fungovat na první "šťuch" už proto, že Live distro má plně pod kontrolou autor a ten by si měl ohlídat, aby všechno šlapalo jak má.
    14.3.2006 13:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Jsou to drobnosti, ale možná naivně jsem si představoval, že nabootuju a všechno bude fungovat na první "šťuch" už proto, že Live distro má plně pod kontrolou autor a ten by si měl ohlídat, aby všechno šlapalo jak má.
    Ano, bohuzel bastleri distribuci si hrajou s technickou strankou live-distribuce (ktera mnohdy neni navenek videt), ale kompletni funkcnost nebo dokonce propracovany design uz je temer pravidelne na okraji zajmu. Zvlast kdyz se jedna o neco, co oni sami tak casto nepouzivaji. Nebo se tyto zalezitosti vedome oznaci "za podruzne" - zvlast u LiveCD.

    BTW zkus si stahnout ABC Linux 2005 - sice jsou obcas nejake problemy s automatickou konfiguraci grafiky, ale pokud ti to pobezi, dalsi mily pokus o live-distro. Sem tam napravuje nedotazeny Slax.
    14.3.2006 13:47 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    BTW zkus si stahnout ABC Linux 2005 - sice jsou obcas nejake problemy s automatickou konfiguraci grafiky, ale pokud ti to pobezi, dalsi mily pokus o live-distro. Sem tam napravuje nedotazeny Slax.

    Díky, taky vyzkouším.

    14.3.2006 13:30 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    To chce stáhnout slackware. Ten člověk stahuje s tim, že ho bude muset konfigurovat, nemusí řešit detaily, soustředí se na velké věci :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    14.3.2006 13:00 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Komerční programy bez zdrojáků mají jednu velkou nevýhodu: bývají to staticky slinkované molochy, které chodí jen do té doby, dokud po nich člověk nechce, aby běžely na nestandardně nastaveném systému. Důsledkem je, že program výrobce podporuje na dvou třech konkrétních distribucích konkrétních verzí a rozchodit jej jinde je malý zázrak. Jako příklad bych uvedl vývojové prostředí pro Nios od Altery, které jsem na Gentoo prostě nerozchodil.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    14.3.2006 13:08 I Love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Do Novellu vkládám velké naděje, protože jenom nekecaj o tom jak je Linux dobrej, ale něco tvoří.

    Na rozdil od tebe.
    14.3.2006 13:09 I Love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    ... nebo spatnej ... pro mene chapave.
    14.3.2006 15:12 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Máš to špatně, já se podepisuju s malym "l".
    14.3.2006 13:15 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Tímto způsobem ale nedostanete Linux. Dostanete vinikající alternativu k Windows postavenou na základech Linuxu, ale už to nebude ten starý dobrý Linux. neříkám že je to špatně, naopak bude zase větší možnost výběru.
    Filip Dominec avatar 14.3.2006 13:21 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Nesouhlasím. Právě v tom vidím výhodu Unixu a jeho potomků: máš tu perspektivu postupného přechodu od plně BFUčkovského klikacího prostředí až k možnostem příkazové řádky a skriptů.
    14.3.2006 13:29 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Jo to sice máte ale znáte nějakého uživatele windows kterého by zajímalo že bude mít pod linuxem úpně skvělou příkazovou řádku?
    Mikos avatar 14.3.2006 14:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Pixel vítám, protože IMHO konečně přinutí developery GIMPU začít něco dělat s UI, podporou CMYK, atp. Nebo aspoň někoho schopného aby ho forknul ;-) Sice mně GIMP vyhovuje tak jak je, ale chápu že některým lidem ne. No a pak až to bude, tak ať si Pixel v klidu chcípne :-P Beru ho jen jako nutné zlo, které povede konkurenčním tlakem ke zlepšení svobodných opensource bitmapových editorů :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.3.2006 16:26 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Tak uvidíme jak se jim bude dařit s Linuxem, v případě Novell NetWare usnul na vavřínech a ještě zaspal dobu.
    14.3.2006 16:26 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše hodnoceni
    Trinact hlasu, prumer 2,31 - to ponekud vyvraci teorii, ze ti vsichni ublizuji a jsou k tobe nespravedlivi ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.3.2006 16:46 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hodnoceni
       Taky se divím. Když si po sobě přečtu třeba poslední věty ... . Přitom píšu pořád to samí, že dokud nebude Linux takovej nebo lepší než Windows a dokud nebudou pro Linux aplikace na které jsou uživatelé zvyklí, tak se Windouwsům na desktopu konkurencí nestane. Proč by přecházeli na Linux, když maj XPčka? Proč by přecházeli na Visty když maj XPčka? Proč?
    < rejp > Raději nebudu ukazovat programy, které se mi líbí, které na Windows používám a které bych chtěl i pro Linux.< / rejp >
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.3.2006 16:50 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hodnoceni
       Nejde o spravedlnost a ubližování, ale jde o to, mít možnost vědět kdo mě jak ohodnotil a umožnit ostatním vědět jak je hodnotím i já. Podle mě by to byl dobrý zdroj pro statistické hodnocení. Možná by to vyřešila volba hlasovat tajně nebo veřejně.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.3.2006 17:31 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hodnoceni
    Možnosť verejného hlasovania by sa páčila aj mne, ešte tak mať možnosť si filtrovať len tie blogposty, ktoré niekto zo skupiny obľúbených ohodnotil za 3 a bude to ideálne :)

    Nech len nekecám, na implementáciu prispejem jedným honorárom za článok. (a možno aj dvoma, keď to bude pekne fungovať) :)
    14.3.2006 16:50 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Jindro, to je takovej problem pochopit, ze nekdo pouziva linux i z jinejch nez ciste praktickejch duvodu?
    14.3.2006 17:11 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
       Není. Na oplátku bych se tě mohl zeptat zdali je těžké pochopit, že někdo chce, aby se Linux stal konkurencí Windows a aby ho klidně mohli používat masy lidí?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.3.2006 17:29 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    To ani nebylo k tomuhle blogpostu, spis mam pocit ze celkove ve svem blogu urazis lidi, kteri pouzivaji linux nejen z praktickych duvodu. No a to na co se ptas ... to by pro mne fakt nebyl problem, spis by pro mne moc problemu odpadlo :)
    14.3.2006 18:40 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Ovšem "někdo" není "každý" ;-) Tenhle blog je pořád a pořád o tom samém. Né každej musí mít aplikace stejný jako ve Win.. Já jsem taky několik let spokojenej uživatel Linuxu a Win už nechci ani vidět. A chybí mi něco, co sem využíval na Win? NE! Naopak... tady můžu využívat mnohem více věcí.

    Jak můžeš pořád mluvit za "masu" lidí... Já znám ze svého okolí plno spokojenejch Linuxáků i Woknousáků. A mnoho lidí přechází bez takovýhlech keců. A těch, co nechtějí Linux kvůli softu je velice pomálu.
    14.3.2006 21:30 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Rku na srdce - opravdu si myslis, ze je realne, aby Linux nekdy pouzivaly masy?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.3.2006 22:28 vend | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux

    Je. Proboha proč? Neříkám, že občas nemáte pravdu, ale na Windows stačí Microsoft. Já chěl něco jiného a mám to.

    Proč by sakra zabedněnci, co se nechtějí nic učit a chtějí mít všechno jako ve Windows u nich taky neměli zůstat?

    14.3.2006 22:49 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
       Jen pro to, aby pro Linux bylo daleko více aplikací aby základní systém Linuxu byl jednotný a aby ho Microsoft respektoval. Pokud bude mít Microsoft stále brutální majoritu, nebude důvod používat otevřený formát dokumentů a multimedií. Nikomu nic nebude nic bránit v tom používat jeho Debiany, Gentooa a Slackwarey. Jen bude jakási nepsaná dohoda, že jako standart bude považováno ... .
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.3.2006 19:05 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Ale jo, pan Plešinger má v tomhle vcelku pravdu, protože když se za Linux postaví nějaká velká firma (Novell), tak bude snazší ho prosadit a za Novell Linuxem pak půjdou i ostatní Debiany, Gentoo, Mandrivy, Slackwary a já nevim co eště :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    14.3.2006 21:35 Cubik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Jasně, že má pravdu. Vzpomínám si na ten profláknutý komix, kde je vyobrazen Tux přivázaný k tryskáči a text: "víte, jak naučit tučňáka létat?"
    14.3.2006 21:37 Cubik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    a na tryskáči je nápis IBM, což je pointa příběhu, oops:).
    14.3.2006 21:00 Cubik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Osobně taky vkládám do Novellu velké naděje a spojení Novellu a SUSe mi přijde jako poměrně šťastné... Novell prostě umí dělat byznys a nejen pro firmu, ale i pro admina je situace o moc příjemnější, když nainstaluje server, rozvěsí po kanceláři certifikáty a ví, že má za sebou velkou oporu v podobě technické podpory etc., než když ten server postaví na distribuci jako je Debian nebo Slack a je mu jasné, že když se stane nějaká prekérní situace, 100% odpovědnosti padne na jeho osobu. A přestože (nejen) Red Hat může tuto míru "alibismu" poskytnout také, Novellu v tomto ohledu prostě věřím víc. Proti Debianu ani Slackwaru však nic osobního nemám (první jmenovaný dokonce občas používám).
    14.3.2006 21:37 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    Pokud Ti Jindrichu dobre rozumim, chces aby krom Microsoftu byla jeste jedna velka firma, ktera bude vyrabet take Windows, ale pod jinym nazvem. Pripadne jeste vetsi firma a vyrobek jeste Windousovejsi.
    Ale co kdyz to Tuxovi lide nechteji?
    Co kdyz si alternativu nepredstavuji v tomhle, ale v tom, ze to nebude na bazi velkeho podniku, nebude to vypadat jako Win, ale bude to neco o dost jineho?
    To by jsi se mel pak obratit treba na Apple.
    kotyz avatar 15.3.2006 09:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    kdyz to bude legalne zadarmo tak me to bude suma fuk. teda este za podminek ze tam nebude zadny drm a spizovani a budu si tam moct delat co chci jako to jeted. prilozeny zdrojaky ja neocenim, umim je akorat zkompilovat a co je v nich tomu nerozumim.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 15.3.2006 09:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci Linux
    jo, pekne si to napsal, dneska s tim i souhlasim. a ty graficky prvky (tlacitka a panely) mi taky prijdou pod win mensi a ze tam mam vic mista. novell je dobrej ze se stara, ale suse a gnome oc rad nemam, ale to xgl se mi libi, skoda ze si to nemuzu vyzkouset doma (mam stazeny kororaa livecd ale nemam cpu s sse instrukcema, zkusim to ve skole).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.