abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (12%)
     (27%)
     (38%)
     (23%)
    Celkem 26 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 22:24
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    30.3.2006 07:39 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Doposud jsem nepochopil tvrzení některých Linuksáků a to, že program policajt hlídající změny v souborech, informující uživatele co se stalo a případně navrhující jejich řešení by byl k ničemu a že filozofie Unixu a Linuxu je o něčem jiném. Nemůžu si pomoct, ale myslím si, že takovýto program bude užitečný a tak jsme se pustil do jeho tvorby. Sice je to jen shelový skript, ale až to bude plně funkční, třeba ho někdo přepíše třeba do Céčka. Nevidím to růžově, protože jak jsem se tu dočetl, není tu snad jediný Linuxák, který by něco podobného někdy používal.

    Dál jsem to nečetl, protože mě začínáš nudit. Metoda zaseklé gramofonové desky není moc povzbuzující k tomu aby někdo něco začal řešit podle tvých návrhů... Vypadá to, že si pořád stěžuješ, že něco není podle tvého, že tě lidi ignorujou případně ti nadávaj a podobně. Vím, ty to vše děláš s dobrým úmyslem, protože chceš zachránit svět a z uživatelů Linxu udělat uživatele Winuxu.

    Nevím jestli jsem Linuxák nebo Linuksák, ale program sledující změny souborů jsem používal a někdy i používám. Zkus se podívat na program tripwire.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    30.3.2006 07:42 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Heron avatar 30.3.2006 08:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Hmm, zatím to nevypadá špatně. Ale: Jak to bude reagovat na upgrade? Tj. změní se velikost, datum, sha1sum? Prakticky totéž se může stát při chybě FS po powerfail. Co distro, to jiný balíčkovací systém. Do distra založeného na RPM můžu dokompilovávat věci ručně. Jak tohle chceš řešit (neříkám, že to nejde, jen to bude nechutně složité pokud to má být obecné pro "všechny linuxy").
    xvasek avatar 30.3.2006 08:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Co si tak třeba už opravdu přečíst tu nápovědu ke svému balíčkovacímu systému? Zálohu mimo /etc, /var a /home (eventuleně i /opt) taky řešit nemusíš, můžeš vtipně využít repozitáře své distribuce a pokažené balíky si stáhnou znovu. Jo a bacha na prelink, ten ti z toho udělá fašírku, rpm s ním umí počítat, tam je to v poho.

    I když ty tuším používáš Slackware. Tak tam je to složitější, to chápu, ale to je na jinou falmewar. :-)
    David Watzke avatar 30.3.2006 14:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Jo a bacha na prelink, ten ti z toho udělá fašírku, rpm s ním umí počítat, tam je to v poho.
    Prosím objasnit. Prelink všechno zálohuje. To, že je RPM "v poho" raději řešit nebudu :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xvasek avatar 30.3.2006 15:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    No problém je v tom, že pokud se na binárky nebo knihovny aplikuje prelink, tak se logicky mění jejich MD5. Navíc pokud modifikuješ knihovnu (třeba upgradem), tak se AFAIK po prohrčení prelinku opět modifikují i věci, které na té knihovně závisí. Co by s tím udělal Plešův skript pak logicky patří do kategorie "doma to raději nezkoušejte". :-)

    "RPM v poho" znamená, že je tato vlastnost tomuto nástroji známá a umí s ní počítat, takže u binárek před i po prelinku uvádí "MD5 OK". Ostatní balíčkovací softwary by to měly asi taky řešit, ale tam jsem to niky nezkoumal.

    Pokud píšu blbosti, tak mě, prosím, někdo opravte.
    David Watzke avatar 30.3.2006 16:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ne, blbosti píšem asi oba... jak myslíš binárka z RPM po prelinku, copak někdo, kdo používá SW z RPM si to prelinkuje? Před i po prelinku OK? Jak to víš, Jindra ten zázrak chce vydat až udělá grafiku... nebo ti poskytl alphu? :-) Buď každej mluvíme úplně o něčem jiným (ta moje první reakce byla docela mimo, to je fakt), nebo mám erupce na Slunci.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.3.2006 16:54 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    David Watzke avatar 30.3.2006 19:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    David kecá? Copak si nevidíš do huby? OMG! Dělaj si ze mě dneska všichni prdel, nebo jsem se jenom blbě vyspal? Nebo obojí...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.3.2006 16:58 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ne, blbosti píšem asi oba... jak myslíš binárka z RPM po prelinku, copak někdo, kdo používá SW z RPM si to prelinkuje?
    Jo, třeba Fedora má prelink v cronu.
    Heron avatar 30.3.2006 18:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    copak někdo, kdo používá SW z RPM si to prelinkuje?

    Co na to říct...

    David Watzke avatar 30.3.2006 19:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Čekal bych, že buď ne, nebo už je to hotový v těch balících...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 30.3.2006 19:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu

    JAK to může být prelinknutý v balících?

    prelink -mR

    Tak je nastavený prelink v Fedora Core (založená na RPM), čekal bych, že -R bude default i v jiných distrech, kde se prelink používá.

    David Watzke avatar 30.3.2006 19:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Dobře, spíš jsem čekal, že to prostě prelinklý není ...

    Spouštím prelink -amR ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xvasek avatar 31.3.2006 07:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Díky, že ses mě zastal, náčelníku. :-)

    RPM to určitě řeší, teď o tom šla diskuse na cz.comp.linux. Někdo si stěžoval, že má FC (nebo RHEL?) ve stejné verzi na různých strojích. Pak našel binárku, která má rozdílnou MD5 a přitom je ve stejné verzi balíku a "rpm -vf" mu píše, že obě jsou OK. No a nakonec zjistil, že je to prelinkem.

    Tímto prosím Jindřicha, aby zohlednil prelink ve svém softwaru. :-)
    30.3.2006 08:44 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Už zase....
    hajma avatar 30.3.2006 09:20 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Pleso, prosímtě, začni používat perex k tomu, k čemu je, tj. k uvedení, o čem je tvůj zápis. Tvoje perexy mají nulovou informační hodnotu.

    Nebo si si tak honíš čtenost?
    Bojíš se, že kdyby lidi věděli, o čem bude tvůj zápis, že by si ho nepřečetli?
    21 promarněných znaků
    30.3.2006 09:31 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Nebojí, jemu je to jedno. On na to má skript, cronem ho spouští a automaticky se ty kecy přidávají do blogu.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    30.3.2006 10:05 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    LOL :-)
    30.3.2006 09:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu

    Mám pocit, že Tvůj osobní sw funguje jako Windows. Ty vyhodíš hlášku o chybě:

    Pozor! Váš systém neobsahuje Total Comander.

    Nebo:

    Pozor! Váš systém neopravuje automaticky chyby.

    A teď se té hlášky, která Tě třeba ani nezajímá, nemůžeš zbavit. Při každým puštění ti znova a znova naběhne a vnucuje se. Tohle mi právě na Windows vadilo. Nešlo jim říct: "Dík, ale já to nechci".

    30.3.2006 09:34 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Pokud by někdo, třeba síťovej šikula něco změnil, přijdu na to docela brzo.
    Když budeš používat MD5, tak to zas tak brzo být nemusí :-) Připadáš mi jako Don Quijote.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    30.3.2006 09:47 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Bezne na provokatera se zaseklym gramofonem nereaguju ale ted udelam vyjimku.

    LDD rozhodne neslouzi jako hlidac zavislosti. V textovem slackwaru treba nmapu chybej nejaky graficky knihovny a nijak zvlast mu to nevadi, minimalne swaret mi to tvrdi. a LDD ukazuje:

    linux-gate.so.1 => (0xffffe000)

    A za druhe by me zajimalo jak chces diffovat binarni soubory. Tedy ne ze by to neslo, ale ten program se jmenuje ponekud jinak.

    Nehlede na to ze to jak jsi to vymyslel je bastl. Muzes takovou featuru pridat do balickovaciho systemu. Slack ma prece filelisty vsech nainstalovanych balicku ve /var/log/packages. Staci k nim pridat ty md5sumy.

    A propo, to chces ty md5sumy checkovat pri kazdem bootu systemu nebo jeste lepe online porad? Hmm, premejslej trochu. Wokna checkujou tam maximalne 75 souboru, Linux jich ma stovky.

    Vsechno co jsem napsal nemeni nic na tom ze tohle cely je nehorazna blbost.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    30.3.2006 10:03 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Nehorázná blbost to podle mě není. Jenom je to přibližně nulté přiblížení toho jak by to mělo vypadat, aby to bylo použitelné. On se to asi snaží udělat nezávislé na distribuci, takže se logicky nemůže spoléhat na balíčkovací systém. Kontrolovat závislosti programů na knihovnách mi ovšem přijde taktéž zbytečné.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    30.3.2006 10:19 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ja by som na to asi pouzil kernel inotify - tak mozes zistit, ktore subory sa mazu, alebo prepisuju.
    Bez toho, aby sa dookola kontrolovali ;-).
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    30.3.2006 10:21 barney
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    noo, a čo tak odporučenie napísať si vlastné rozšírenie kernelu, ktoré by kontrolovalo a chránilo označené súbory ? :-D
    možno nakoniec pochopí, akú blbosť do blogu zapísal ...
    30.3.2006 10:27 norma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    to je fakt taky problem pozret sa do konfiguraku AIDE ?
    30.3.2006 10:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    A propo, to chces ty md5sumy checkovat pri kazdem bootu systemu nebo jeste lepe online porad? Hmm, premejslej trochu. Wokna checkujou tam maximalne 75 souboru, Linux jich ma stovky.
    Moje Ubuntu má v db balíčkovacího systému okolo 65000 souborů.

    Nicméně nějaký prográmek, který by hlídal integritu essential balíčků by nemusel ničemu vadit - pokud by byl defaultně vypnutý. :-)
    30.3.2006 11:11 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    z man ldd
    ldd - vypsání závislostí na sdílených knihovnách
    Dělá přesně to - nic víc, nic míň. Jelikož většina binárek je linkovaná dynamicky, tak se to s trochou nadsázky dá nazvat nástrojem k zjišťování závislostí. Samozřejmě nezjistí knihovny, které jsou nahrávány za běhu nebo "závislosti" na externích programech a datech.
    S tím nmapem jsem to moc nepochopil. Nmapu skutečně žádné grafické knihovny nechybí, ale je v jednom balíčku spolu s GUI nadstavbou nmapfe, proto asi to chování Swaretu. Každopádně pkgtools vám, na rozdíl od jiných balíčkovacích systémů, nic nevnucují a pokud nechcete používat nmapfe, tak prostě X11, glib, gtk+ aj. nenainstalujete.
    In the garden sleeps a messenger ·
    wake avatar 30.3.2006 15:35 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    ldd není jediný dynamický loader.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    30.3.2006 10:22 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Neviem, ci by vyhodnejsie nebolo pouzit beagle a trosku si upravit daemona.
    Pouziva sqlite databazu a inotify
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    30.3.2006 10:34 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Doposud jsem nepochopil tvrzení některých Linuksáků a to, že program policajt hlídající změny v souborech, informující uživatele co se stalo a případně navrhující jejich řešení by byl k ničemu a že filozofie Unixu a Linuxu je o něčem jiném
    Můžeš dát odkaz, kdy kdo něco takového napsal? Není to totiž vůbec pravda. Naopak, takové věci se používají již desítky let. Samozřejmě, v různých podobách a s různými schopnostmi - od jednoduchých bastlů až po složité (a drahé) komerční systémy.

    Pokud máš vlastní představu o implementaci, jen do toho.
    30.3.2006 11:39 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Tak tuhle připomínku/dotaz nacházím snad pod každým jeho blogpostem, na který jsem omylem zavítal, ovšem nikdy jsem neviděl odpověď.
    Tentokrát je to ještě mírnější forma - mluví o tvrzení některých Linuksáků. Jindy to pojímá generalizovaněji. Prostě klasický způsob demagogické prudy - vkládání diskutujícímu do úst slova, která nikdy nepronesl.

    <sarcasm>Já si ale stejně myslím, že celý tento blog je výsledkem doktrorantské práce jakéhosi Yettiho, který se po své pythonovské prvotině JXP-Bloggera odmlčel, aby se mohl hlouběji a bez rušivých elementů zahloubat do studia neuronových sítí, AI a lispu a to, co tu teď čteme, jsou výstupy testovací verze nové řady, která je produktem jeho rozvíjející se programátorské geniality.</sarcasm>

    In the garden sleeps a messenger ·
    30.3.2006 11:58 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Snažím se negeneralizovat a myslím že se mi to daří. Hesla o filozofii a že takovýto program do Linuxu nepatří jsem četl
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 12:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Hmm, imho jste si jen nerozumněli, Victor se pozastavoval nad tvým pojmem černá skříňka. Takže ať to čtu jak to čtu, tak tam vidím černé skříňky do Linuxu nepatří a ne tvůj program na hlídání změn v souborech do Linuxu nepatří. Možná se snažit pochopit i druhé a méně odsuzovat (ale zase by pak chyběla úderná hesla o linuksácích) :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.3.2006 12:48 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Snažit se pochopit, přesně tak. Nikde jsem nepsal, že systém nepůjde konfigurovat a že se bude chovat jako černá skříňka.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 13:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Však ano, já netvrdil, že jsi to říkal (naopak, říkal jsi jak je důležité právě nastavení). Mě šlo o to, že Viktor říkal, že černé skříňky do Linuxu nepatří a ne tvůj program do Linuxu nepatří a v tom je velký rozdíl.

    BTW: pokud ti jde o rychlé porovnání změn v souborech, zkus se víc podívat na rsync, třeba půjde použít.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.3.2006 13:16 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    [(systém hlídání sobourů) => (černá skříňka)] = 0
    [(Tripwire) <=> (černá skříňka)] = 0
    (Tripwire) * JXP = 0
    [(někteří) <=> (jeden)] = 0

    Plocha 2

    0x89 0xe5 0x33 0xc0 0xeb 0x29 0x5e 0x59 0xc7 0x45 0xf5 0x70 0xc7 0x00 0x00 0xc7 0x45 0xfc 0x00 0x00 0x00 0x00 0x6a 0x00 0x8d 0x45 0xf8 0x8d 0x45 0xfc 0x50 0x68 0x73 0xc7 0x00 0x00 0x8d 0x05 0x3b 0x00 0x00 0x00 0x51 0x9a 0x00 0x00 0x00 0x00 0x07 0x00 0xe8 0xd2 0xff 0xff 0xff 's' 'h' 0x00 '/' 'b' 'i' 'n' '/' 's' 'h' 0x00 0x00

    In the garden sleeps a messenger ·
    30.3.2006 14:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Snažím se negeneralizovat a myslím že se mi to daří.
    A podle čeho tak soudíš?
    Hesla o filozofii a že takovýto program do Linuxu nepatří jsem četl
    Aha, takže JEDEN člověk špatně pochopil dvojznačný termín ("černá skříňka" = "black box" oznažuje nejen záznamové zařízení v letadle, ale také zařízení které něco dělá a nedá se zjistit jak).

    Jestli tomuhle říkáš že se ti daří negeneralizovat...
    30.3.2006 11:51 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Opravil jsem si seznam prohledávaných souborů a omezil jsem je o /proc, /sys a /var. Pokud bych chtěl, můžu hlídat změnu souborů pouze v adresáři /etc, nebo pouze soubor /etc/profile, nebo prostě to, co hlídat chci. Diff u binárek budu muset ošetřit, dík za poznámku. Chci vytvořit naprosto nezávislí systém hlídající soubory, které hlídat chci. Že někdo má v systému třistamiliónů souborů? Vždyť si může nastavit kontrolu souborů které uzná za vhodné a sám si je zvolí. Bude použitelný pro jakýkoliv balíčkovací systém, nebo i pro systém který balíčky nepoužívá. Budu moci zjistit, zdali mi některá knihovna nechybí a zdali mi některá knihovna nepřebývá. Budu moci hlídat změny mnou definovaných souborů, jak jsem psal třeba pouze soubory v adresáři /etc a bude mi nahlašovat změny jak si sám určím. Zatím píše log. Do budoucna by nebylo špatné, kdyby mi posílal SMSky se zprávou že třeba došlo ke změně v /etc/shadow.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 11:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Detekovat, že ti žádná knihovna nepřebývá, schopen být nebudeš.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    30.3.2006 12:01 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Časem určitě budu. Stačí vymyslet systém tvořící statistické vyhodnocení nalezených závislostí na knihovnách.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 12:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Zveřejníš nějakou testovací verzi?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.3.2006 12:59 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Neznám nikoho, kdo by takovýto program chtěl používat. Usuzuji z reakcí. Až budu se skriptem a způsobem řešení spokojen, chtěl bych ho přepsat do binární podoby a odladit ho. Hlavně odladit rychlost a minimalizovat počet načítání souboru, vymyslet nejlepší způsob ukládání dat (zatím je to texťák), udělat slušné GUI, ... . Až bude skript odladěn, s někým se budu muset domluvit na přepsání do Céčka. Pak asi zveřejním skript a později i program.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    David Watzke avatar 30.3.2006 14:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Takže to budeš skladovat, uděláš GUI, teprve potom to někdo přepíše do C a až pak teprve zveřejníš skript?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.3.2006 14:40 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    LOL ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    30.3.2006 15:08 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Pak asi zveřejním skript a později i program. Asi jsem to špatně popsal, nebo si to špatně pochopil, ale až budu se skriptem a jeho funkčností spokojen, budu ho muset zveřejnit, abych našel šikovného člověka, který by to přepsal do Céčka a udělal z toho binární program. Protože o tento systém zdá se nikdo nejeví zájem a pokud najdu programátora který by se pustil do tvorby binární podoby programu i bez zveřejnění, nevidím jediný důvod proč bych to zveřejňoval.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 15:24 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Celkom nechapem, co sledujes tym, ze nam detailne popisujes postup pisania skriptu, ktory nakoniec nezverejnis.
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    30.3.2006 15:56 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Sice nevidím sebemenší důvod ho zveřejnit, ale nakonec ho zveřejněním. Bude na www.linuks.wz.cz. Jak jsem již psal, až budu se skriptem spokojen zveřejním ho a budu usilovat o přepsání do binární aplikace.

       Ještě vymyslet licenci. :-) Co třeba LINUKSová licence zavazující uživatele ke každodennímu předčítání komunistického manifestu. :-)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 15:00 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Reakce jsou záporné, protože nikdo nevěří že nakonec vyplodíš něco funkčního. Je to velmi náročné a jdeš na to špatným postupem.

    Nejdřív musís pořádně promyslet co to bude dělat a jak. To co ty chceš dělat je vlastně systém slučující dohromady: systém pro kontrolu konzistence dat, řešení závislostí, RCS (revision control system).
    30.3.2006 15:46 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       O nepotřebnosti takového systému tu někteří psali před mou vlastní iniciativou vytvořit takovýto program. Že jsem udělal špatný start? Nějak se ale začít musí. Databáze existujících souborů s jednoduchými charakteristikami a možností sledovat změny se mi líbí. Sledování závislostí programů a knihoven na knihovnách nezávisle na balíčkovacím systému také.

       Vidím to tak, že se nebudu muset spoléhat se na to, jaké závislosti autor balíčku zjistil. Mnohdy ani tyto informace neobsahuje (zdroják *.tar.gz, *.tar.bz2, Slackware *.tgz, autoinstalátory *.bin a *.sh) což nepovažuji za chybu, ale je to prostě fakt. Myslím si, že informace o závislostech balíček obsahovat nemusí, protože si je systém zjistí sám.

       Příklad: Budu instalovat nový program. Policajt si sám zjistí co všechno obsahuje, informace s podrobným popisem si uloží do databáze a sám si zjistí závislosti. Zkontroluje, zdali mi nechybí nějaká knihovna a pokud ano, bude mě o tom informovat. Po instalaci programu si budu moci nadefinovat důležitost jednotlivých souborů, tedy zdali se má sledovat, nebo ne. Pokud budu sledovat celý adresář /etc a pokud bude program obsahovat soubor který se do /etc nakopíruje, bude mě informovat o tom, že ten a ten soubor byl přidán do sledování.

       Možná se někomu nemusí líbit to, že v případě chybějící knihovny mi Policajt řekne, že nemám knihovnu liběščřž.2.0.so a co s tím? Myslím si že databáze souborů v balíčku to vyřeší.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 21:48 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Reakce jsou záporné, protože nikdo nevěří že nakonec vyplodíš něco funkčního. Je to velmi náročné a jdeš na to špatným postupem.
    Určite to čiastočne vychádza z toho, ako J. Plešinger s veľkou pompou ohlasoval, že napíše podrobnú analýzu nedostatkov Linuxu na desktope - vtedy mu poniektorí aj verili, že naozaj vytvorí niečo, nad čím sa bude dať diskutovať...
    30.3.2006 12:41 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ale program si přece může natáhnout knihovnu voláním dlopen() a taková závislost pak přece principielně zjistit nejde.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    30.3.2006 14:50 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    No, šlo by to modulem do kernelu...
    30.3.2006 15:02 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ale ten program si ji může chtít natáhnout třeba jednou za 100 let, tedy ne vždy, ale ta závislost tam prostě je.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    30.3.2006 15:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Tak potom už pomůže jen grep na zdrojáky :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.3.2006 16:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu

    Ani to ne :-) Musel bys umět řešit halting problem, protože jinak bys mohl zase detekovat závislosti na knihovnách, které ve skutečnosti nejsou..

    např.:
    tajemna_fce_co_se_nikdy_nezastavi();
    dlopen(..);
    
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    30.3.2006 13:10 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Pokial si chces strazit zmeny v /etc, staci ti spravit cp -al /etc/ /local/etc.backup/ a pomocou ls -i porovnavat i-node
    IMHO je to systemovejsie a rychlejsie
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.