abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 489 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Luk avatar 28.3.2009 14:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Obávám se, že to dospěje k tomu, že se rallye brzy úplně zakáží, se zdůvodněním, že jde o nebezpečné akce. Ale když se člověk podívá na to, proč se na těchto závodech umíralo, většinou byla vina na divácích, protože lezli, kam neměli (nebo tam dokonce strkaly své děti, což už je úplně mimo chápání).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 28.3.2009 14:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    strkaly -> strkali ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2009 14:59 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Hmmm, tak to meli fotbal uz davno zrusit, ne?

    Luk avatar 28.3.2009 15:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Fotbal je masová zábava. Je nepředstavitelné, že by byl zrušen. Naproti tomu, na rallye se dívá řádově menší počet lidí, proto by zrušení prošlo poměrně hladce. Stačí si uvědomit, že třeba ve Švýcarsku jsou již více než 50 let zakázány okruhové automobilové soutěže (rallye a závody do vrchu zakázány nejsou - to ale na principu nic nemění) - a k tomuto zákazu došlo na základě jediné události (byť velmi tragické - zemřelo 85 diváků), která se navíc ani nestala ve Švýcarsku. Ke stejnému zákazu menšinového sportu může dojít úplně kdekoliv, třeba u nás.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2009 22:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Fotbal je masová zábava. Je nepředstavitelné, že by byl zrušen.
    Ale... Včera nám zakázali žárovky, dneska nám zakážou sůl, zejtra fotbal a pozejtří nám budou holit hlavy.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 28.3.2009 22:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Včera nám zakázali žárovky
    Zakázat fotbal? To by bylo jako zakázat pivo, ne jako zakázat žárovky. Mám pocit, že zákaz žárovek zatím většina lidí ani nezaregistrovala - poznají to až v září, až si budou chtít koupit svou oblíbenou matnou šedesátku. A i potom sice bude leckdo nadávat, ale revoluci kvůli tomu neudělá.
    dneska nám zakážou sůl
    To se klidně může stát. Sůl je totiž jed.
    pozejtří nám budou holit hlavy
    Může se to stát ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.3.2009 01:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    To se klidně může stát. Sůl je totiž jed.
    Když se to vezme, ono je jedovaté uplně všechno, záleží jen na množství (to věděl už Paracelsus). Můžete se otrávit i čistou vodou nebo kyslíkem, záleží jen na množství.

    A kuchyňská sůl je pro lidské tělo nezbytná, protože sodík je zcela klíčový pro mnoho funkcí, například by bez něj nefungovaly svaly a nervy. Dokonce jsou vědci, kteří tvrdí, že dnes lidé solí moc málo a mají díky tomu deprese.

    Luk avatar 29.3.2009 13:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Když se to vezme, ono je jedovaté uplně všechno, záleží jen na množství (to věděl už Paracelsus). Můžete se otrávit i čistou vodou nebo kyslíkem, záleží jen na množství.
    Já to samozřejmě nemyslím vážně. Ale může se najít někdo, kdo ve jméno dobra pro lidstvo sůl opravdu zakáže, protože ji vědci označují za škodlivou.
    A kuchyňská sůl je pro lidské tělo nezbytná, protože sodík je zcela klíčový pro mnoho funkcí, například by bez něj nefungovaly svaly a nervy.
    Je ovšem otázka, nakolik je potřebná sůl v podobě následného dosolování. Pokud má člověk správné složení potravy, měl by získávat potřebné množství soli. Pochybuji, že by se metabolismus od dob, kdy se nepřisolovalo, změnil natolik, že bychom se bez dosolování obešli.
    Dokonce jsou vědci, kteří tvrdí, že dnes lidé solí moc málo a mají díky tomu deprese.
    Ano, a jsou vědci, kteří tvrdí, že probíhá globální ochlazování ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 29.3.2009 16:03 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Ano, a jsou vědci, kteří tvrdí, že probíhá globální ochlazování ;-)
    Ale tomu se preci v newspeaku rika uz dnes "globalni zmeny klimatu", aby se tim dalo strasit at uz teplota roste nebo klesa.
    30.3.2009 22:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Pochybuji, že by se metabolismus od dob, kdy se nepřisolovalo, změnil natolik, že bychom se bez dosolování obešli.
    Nepřisolovalo se náhodou už v pravěku?
    Ano, a jsou vědci, kteří tvrdí, že probíhá globální ochlazování
    Ono to není tak k smíchu, jak to vypadá. Pokud vím, energie dodaná na Zemi ze Slunce za jednotku času delší dobu klesá, plocha ledu na pólech je posledních pár let větší než je průměr z let 1970-2000, 24.sluneční cyklus má už rok zpoždění (což souvisí s tím poklesem dodaného výkonu) a průměrná roční teplota v deseti kilometrech za poslední léta poklesla asi o 2 stupně (kdežto při povrchu stoupla za stejnou dobu o nějaké desetiny.)

    Takže bych to s tím oteplováním fakt neviděl tak žhavě.

    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 30.3.2009 23:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Nepřisolovalo se náhodou už v pravěku?
    To nevím. Někde možná ano.
    Ono to není tak k smíchu, jak to vypadá. Pokud vím, energie dodaná na Zemi ze Slunce za jednotku času delší dobu klesá, plocha ledu na pólech je posledních pár let větší než je průměr z let 1970-2000, 24.sluneční cyklus má už rok zpoždění (což souvisí s tím poklesem dodaného výkonu) a průměrná roční teplota v deseti kilometrech za poslední léta poklesla asi o 2 stupně (kdežto při povrchu stoupla za stejnou dobu o nějaké desetiny.)

    Takže bych to s tím oteplováním fakt neviděl tak žhavě.
    Nejde o to, jak to vidíme my nebo ta část vědců, která globální ochlazování nebo jiné takové jevy prokázala. Důležité je, jak to vidí politici, kteří jsou u moci, jak to vidí lidé, kteří ty politiky volí atd.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Nicky726 avatar 31.3.2009 20:24 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Nepřisolovalo se náhodou už v pravěku?
    To nevím. Někde možná ano.
    Ano, už v pravěku byla sůl jedním z obchodních artiklů.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Luk avatar 31.3.2009 20:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Ještě je otázka, zda si tehdejší (pra)člověk přisoloval proto, že to skutečně potřeboval, anebo proto, že mu to tak prostě jen více chutnalo.

    Ono je to ale v podstatě jedno. Důležité je, nenechat si ovlivňovat život těmi, kdo to dělají pro naše dobro. Ať už tím, že by zakázali sůl (či třeba bůček nebo sádlo) anebo něčím jiným. Viz Chraňte mě přede mnou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Nicky726 avatar 31.3.2009 21:55 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    1.4.2009 10:22 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    IMHO se maso solilo ne kvůli chuti, ale kvůli konzervaci.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    Luk avatar 1.4.2009 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Je to možné. Ale v dobách ledových (když byly) to asi příliš nebylo potřeba ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2009 17:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Obávám se, že to dospěje k tomu, že se rallye brzy úplně zakáží, se zdůvodněním, že jde o nebezpečné akce.
    taky mám ten pocit ... zakazování je dneska v módě :-/
    JiK avatar 28.3.2009 19:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    taky mám ten pocit ... zakazování je dneska v módě :-/
    psss, v newspeaku se tomu preci nerika "zakazování", ale "zdrava regulace", je to sice totez ale zni to lip.
    Luk avatar 28.3.2009 20:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Ne, módní je říkat tomu "průkopnické", "odvážné" či "ambiciózní kroky". Též se takovým zákazům (v některých kontextech) říká "podpora inovativních řešení" nebo "ochrana občanů/spotřebitelů".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    brk avatar 28.3.2009 18:31 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    28.3.2009 14:14 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    na videu z nejake rallye jsem videl davy divaku stojicich pres celou cestu a utikajicich az tesne pred autem, ridic proste jel do davu lidi a cekal jestli uhnou nebo ne.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    28.3.2009 15:03 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Hmmm, chtelo by to asi zavest i pokuty (a pekne tucny) pro takovyhle divaky. Proste nekdo vleze za pasku a bude potrestanej.

    Ikdyz mozna davat na nebezpecny mista (zatacky, neprehledny casti, kde hrozi k vyjeti ze silnice) bud ploty (ktere nejdou jednodusse prekonat jako pasky), nebo i treba nejaky ochranny ohraniceni (napr. stary gumy od kol, neco jako maji na F1, lidi by tam pak nemohli tak jednoduse vlezt.

    Jo a jeste by bylo super tam mit okolo rozestaveny billboardy s obrazkama nehod, kdyz lidi lezou kam nemaji.

    28.3.2009 15:12 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    No ja nevim dle meho nazoru to je normalni verejne ohrozeni.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.3.2009 15:21 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Co je verejny ohrozeni? Zavody nebo kdyz lidi vlezou na trasu? Souhlasim ze to je obecne ohrozeni, kdyz lidi lezou kam nemaji.

    28.3.2009 15:31 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    ne. to nebylo obecné ohrožení, to byla sebevražda. ukázkové místo do učebnice s názvem "Kde nestát na rally"

    http://img3.imageshack.us/img3/3181/dsc08128.jpg

     

    fuj, až mi z toho mrazí.

    28.3.2009 15:35 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Prinejmensim ohrozuji jezdce + ostatni divaky, kdyby se jim pripadny jezdec snazil vyhnout.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.3.2009 17:20 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    No, tak to je fakt drsny:( Ono je to sice super, videt jak se to auto blizi, ale fakt by lidi meli premejslet.

    Jinak ale ma to auto vzadu dobrou reklamu "DestruktProjekt" - diky tomu by to mohli pochopit i blbi:)

    29.3.2009 17:47 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Hlavne lituju toho jezdce, ze v takovem prostredi musi jezdit ... musi to byt docela nervak.

    Max avatar 28.3.2009 23:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Jo, to jsem také viděl, docela drsný, jak rychler se vždycky ten dav před jedoucím autem otevřel a posléze opět uzavřel.
    Jinak myslím, že to bylo na rozzlobenymuzi.com
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.3.2009 21:15 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    davy divaku stojicich pres celou cestu a utikajicich az tesne pred autem
    Utekať? Prečo? :-D
    Luk avatar 29.3.2009 21:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Vždyť o nic nejde, že? Anebo ano?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 30.3.2009 12:59 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    To je kokot!
    28.3.2009 14:34 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Policie už identifikovala oběti tragické nehody. Jde o 38letého muže z Kopřivnice a jeho 13letého syna, třetím mrtvým je podle policejní mluvčí rovněž nezletilý divák.

    28.3.2009 15:51 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Jsem z Kopru a popravdě jsem ani o žádné rally doteď nevěděl. Nicméně je to drsné, ale podle té fotky to fakt byli sebevrazi.
    Baník pyčo!
    28.3.2009 14:41 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    souhlasím s Tebou - v podstatě si za to mohli sami - jako podle mě není vrah řidič, který při závodech vyletěl z trati poté, co tam nějaký genius vysypal do zatáčky pytel s pískem (taky tam několik lidí skončilo)

     

    na druhou stranu - u nás se jezdí "rallye vysočina" a zažil jsem, že mě dva po sobě následující hlídači (po tom, co jsem se jich ptal)  na trati nechali projet v protisměru, protože přeci projelo před tím auto s houkačkou (to mělo znamenat konec časovky a přestávku v závodě) - akorát nepostřehli, že to nebyli hasiči, kteří to měli projet, ale záchranka, která jela pro jednoho závodníka, co nevybral zatáčku.

     

    když jsem dojel v protisměru na start, tak tam už chtěli odmávnout dalšímu start a na té cestě bychom se 100% nevyhnuli

    těm hlídačům bylo asi 15 a ani neměli vysílačky :(

    28.3.2009 14:49 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    ach jo. přiživit se dá úplně na všem. psychologický rozbor tohoto neštěstí jsem ještě neviděl.

    na rally jezdím často a rád. situace kolem tratí není dobrá. ve spoustě případů zásadním způsobem selhává pořadatelská služba. další velký problém jsou právě diváci. často, velmi často je vidět, že lidi opravdu nemyslí. nechápu, jak se může někdo postavit pod skok, kde si o ránu přímo říká. jak se může postavit na vnější výjezd zatáčky nebo jiná nebezpečná místa. nevím, ale nebyl-li jsem tam, neviděl jsem to, nebudu soudit. na webech o rally a v jejich diskuzních částech je informací o situaci více než dost. není tohle náhodou server o linuxu?

     

    ikdyž je fakt, že s dostatečně bulvárním titulkem bude tento post mít asi větší návštěvnost.

    28.3.2009 15:05 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    jo, je o linuxu, ale jak uz se to tu probiralo, blogy o linuxu byt nemusi:( root.cz ma blogy jenom o linuxu/pocitacich (tusim)

    28.3.2009 14:54 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Trochu se mi v titulku nezdá to slovo "vrah". Vlastně ne trochu, vůbec.
    28.3.2009 15:08 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    co se ti na tom nezda? "vrah" je normalni cesky slovo a oznacuje cloveka, ktery pripravil jineho cloveka o zivot. Sice se obvykle pouziva ve vyznamu, kdy nekdo nekoho vedome pripravil o zivot (vrazda), ale ted me nenapada slovo pro cloveka, ktery nekoho zabil pri nehode (zabiti) - leda zabijak.

    28.3.2009 15:25 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Pravda. Zabiják by se v titulku vyjímal skutečně "lépe" :-D

    28.3.2009 16:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Podle me vrah v cestine oznacuje cloveka, ktery nekoho zavrazdil. Nikoliv cloveka, ktery nekoho zabil - pro takoveho cloveka v cestine asi neni jednoslovne oznaceni. A je to konzistentni s ostatnimi podobnymi slovy - v cestine jsou jednoslovne oznaceni pro pachatele zavaznych umyslnych  spatnosti (vrah, zlodej, lhar, zhar), ale uz ne pro lidi, ktere udelali neco spatneho neumyslne (kdo neumyslne zabil, neco ztratil, mylil se ci nepozornosti zpusobil pozar).

    29.3.2009 01:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Třeba v angličtině je to od sebe rozlišené (killer versus murderer). A většina právních systémů to rozlišuje obdobně, často ještě jemněji - na neúmyslné zabití (tento připad), neplánovanou vraždu (např. v afektu) a dopředu planovanou ("chladnokrevnou") vraždu.
    28.3.2009 18:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    v tomto kontextu by se dalo lépe použít například slovo "kat" - narozdíl od vraha neoznačuje člověka, co zabíjí protizákonně, je neutrální vůči úmyslnosti činu (kat popravou nevykonává vlastní vůli), a docela v kontextu sedí, jestliže poprava je forma trestu ... automobil se stal popravčím nástrojem v rukou řidiče, trestajícím provinění diváků proti zdravému rozumu
    30.3.2009 09:25 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Mám dojem, že kat vykonává moc soudní, podle práva (po právu = po-prava).

    Honza Balák avatar 28.3.2009 16:30 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    No by se musela zrušit i železnice, každou chvíli se najde magor, kterej vědomě přejde/přejede přes přejezd, ikdyž vidí, že nesmí. Nedávno v televizi prošla reportáž o tom, jak měli policajti akci právě na přejezdech. A hříšníků bylo dost. Když se ptali jedné ženské proč jako přejela přes přejezd, když měla červenou, tak odpověděla, že tam určitě byla ZELENÁ :-D. Že by zelená pozitivka byla nějakej novej vynález? :-D Takže asi tak...
    <null>
    Luk avatar 28.3.2009 16:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Když se ptali jedné ženské proč jako přejela přes přejezd, když měla červenou, tak odpověděla, že tam určitě byla ZELENÁ
    Jo, to jsem viděl. Dostal jsem z toho záchvat smíchu (i když to tedy vůbec k smíchu není - v Česku na železnici téměř nejvíc lidí z celé EU).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Honza Balák avatar 28.3.2009 17:12 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    No však jsem taky šel do kolen :-D
    <null>
    28.3.2009 22:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Víš co, pokud se zrovna jedná o přejezd, kdy mezi spuštěním výstražného světla a projetím vlaku uplyne pět minut, tak se lidem moc nedivím, že se jim nechce čekat.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 28.3.2009 22:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    U nás před Vánocemi vlak sestřelil Vietnamce na kole, kterému se také nechtělo čekat. Když vidím, co zbylo z toho kola, docela se divím, že to přežil.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Honza Balák avatar 28.3.2009 23:47 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    No u nás chlápek přežil 2x srážku vlakem během pár vteřin, tak proč ne (myslím, že to v té reportáži bylo také zmíněno). To kolo vypadá ještě dobře :-)
    <null>
    Luk avatar 29.3.2009 00:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    To kolo vypadá ještě dobře
    Připomíná mi to, co vyprávěl jeden lékař. Jel někam autem, hodně unavený, už skoro za jízdy usínal, a tak nějak se mu v polospánku zdálo, že se sráží s vlakem. Probral se na lůžku v nemocnici. Když se po delším léčení dostal ven a uviděl svoje auto, nevěřil, že to mohl přežít.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2009 17:19 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    V tom pripade ale meli tej zenskej rovnou sebrat ridicak a k tomu ji doporucit, aby se sebrala a mazala, jinak zavolaji blazinec, ze ma halucinace.

    kozzi avatar 28.3.2009 17:29 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    minimalne ji meli poslat k ocnimu. Co kdyz je barvoslepa a opravdu spatne rozeznava barvy.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.3.2009 18:08 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Na přejezdu není zelená ;) :D

    28.3.2009 18:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    ... a u semaforů je zelená umístěna vždy dole a červená nahoře, takže barvoslepost nehraje roli, prostě jí měli sebrat papíry až do přezkoušení :-/
    28.3.2009 17:24 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    BTW: ted jeli F1 a tam proste na trati NENI NIKDO. Je tam vysokej plot a divaci jsou na tribunach. Jasne, tohle se u rallye aplikovat neda, ale aspon nejaky zabrany pro ty nebezpecny useky by byly dobry.

    Jendа avatar 28.3.2009 18:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Obávám se, že vysoký plot by jen ztížil útěk bláznům, kteří by před něj přišli po silnici...
    Michal Fecko avatar 28.3.2009 18:19 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Chudák šofér... Podobne ako rušňovodiči. Jeden známy mal za svojho profesionálneho života ako rušňovodič 2 prípady samovrahov a dlho - veľmi dlho sa prebúdzal na zle sny...
    28.3.2009 18:21 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    taky o tom vím své. Dělávám spojaře dálkového spojení na Horácké rally a musím konstatovat že chyby bývají na obou stranách. Diváci jsou dobytek bez špetky soudnosti, pořadatelé zeshora občas neví která bije a pořadatelé šlapáci potrati si hrajou na důležitý drsňáky a přitom sami sebe ohrožují víc než ti diváci. Třeba loni jsem viděl úplně nesmyslně vytyčené bezpečnostní zóny. Zatáčka prudká vracečka, vně zatáčky zóna snad třicet metrů a uvnitř nula a dokonce tam stály tři oranžový trička. Potkal jsem se tam se záchranářema se kterýma spolupracuju často a jeden z nich mi říkal že už je vyhnal z ještě blbějšího místa. Tak jsme jen čekali až někdo přijde o nohy. Naštěstí se tak nestalo, po projetí pár aut ti debilové usoudili že stát půl metru před autem které kroutí vracečku není nejlepší nápad. Ona totiž vracečka je nebezpečná opačně než rychlé zatáčky. Auto se přetočí a vletí dovnitř. Velký problém je taky téměř nulová pravomoc pořadatelů kterou někteří nahrazují agresivitou což respektu neprospěje.

    Michal Fecko avatar 28.3.2009 18:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Pri trati by mali byt pritomne iba CCTV kamery a divaci by sa mali na ne pozerat niekde dalej na tribune... Ja viem je to drahe a hlavne pre niektorych divakov menej adrenalinove...
    28.3.2009 20:51 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Moje prvni reakce byla:

    Kdyz je nekdo blbej, tak je proste blbej a neni mu pomoci.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Václav 29.3.2009 00:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    To je na nominaci na Darwinovu cenu... Chudák řidič.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    29.3.2009 03:46 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Je to smutna udalost. Obeti se chovaly velice lehkovazne, ale stejne je to strasne nestesti. Melo by se imho zacit u poradatelu, kteri by bezpecnost a spravne umisteni publika meli zajistovat.
    29.3.2009 10:26 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Chceš slyšet co se dozví pořadatel od těch dobrovolných dárců orgánů. V lepším případě co buzeruješ máme demokracii. Obvykle je to mnohem drsnější. Pořadatel v podstatě nemá prostředky jak na tyhle .... působit, ale Když se něco stane je volán k odpovědnosti. Je to prostě stejné všude. Kdo něco děla pro tuto zasranou společnost je blbec a zrůda kdo žije z ostatních otravuje jim život je king.
    30.3.2009 14:36 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Proč pořadatel nezastaví závod a tomu divákovi potom nedá fakturu za to, že se závod zpozdil?

    30.3.2009 18:32 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    komu má dát fakturu? Ten divák se prostě sebere a odejde anebo bude tvrdit že žádný zákon neporušil a bude mít pravdu. Pořadatelská služba totiž nemá vůbec žádnou zákonnou oporu a to se netýká jen rally. Na trati platí zákaz vjezdu na základě u policie dojednané dočasné úpravy dopravního značení. Takže autem tam vjet nelze ale pro pěší nic takového není. Pořadatelská služba sice vyznačí divácké prostory a snaží se lidi nějak usměrnit ale ti to vůbec nemusí respektovat. Pokud je to placená akce v uzavřených prostorách tak to jde řešit například (obtížně vymahatelným) ustanovením že zakoupením vstupenky divák souhlasí s pravidly a bude respektovat pokyny pořadatelů ale na volně přístupném podniku je to jen a pouze o respektu a rozumu. Teoreticky by ty lidi mohla vyhnat policie ale ti nemůžou být u každého debila co po čtyřech pivech chce překotit zeměkouli. Tohle byl bohužel klasický případ kandidatury na Darwinovu cenu, navíc dvojitou a s bonusovou zlatou nálepkou.

    Pavel Stárek avatar 4.4.2009 13:53 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Pořadatelská služba totiž nemá vůbec žádnou zákonnou oporu a to se netýká jen rally.
    A to je právě špatně, protože když se pak něco stane, tak se vždy řeší, zdali pořadatelská služba něco nezanedbala, ale až na druhém místě se řeší, že si nějaký debil stoupnul při závodu na místo kde neměl co dělat, a dokonce toto místo bylo vyznačeno na vstupence (nebo v programu) jako nebezpečné a se zákazem vstupu.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Luk avatar 4.4.2009 14:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Pořadatelská služba nepotřebuje žádnou zvláštní zákonnou oporu (Jakou by měla mít? Měla by to být svého druhu policie, se statusem veřejného činitele, s pravomocí používat donucovací prostředky a zbraň atd.?). Stačil by pouze rovný přístup policie při vyšetřování, aby přistupovala ke všem stejně a neznevýhodňovala předem pořadatele.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Pavel Stárek avatar 4.4.2009 18:31 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Souhlasím, ale bohužel v tomto státě je to poněkud jaksi naopak.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Luk avatar 4.4.2009 18:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Bohužel. Ale rozhodně bych nepovažoval za dobré to řešit tím, že se budou někomu dávat větší pravomoci. A to říkám jako člověk, který ví o čem je řeč (ze strany pořadatele). Jsem členem sdružení, které pořádá kulturní akce - s neukázněnými návštěvníky máme spoustu nepříjemných zkušeností. Sice tam nejsou rychlá auta, ale jsou tam rychle běhající koně, jsou tam (byť historické, ale to je jedno) zbraně a je tam pyrotechnika. Na druhou stranu máme výhodu v tom, že když se do kritických míst dostaví rytíř v brnění, s halapartnou a s vražedným výrazem ve tváři, diváci většinou poslechnou :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.3.2009 19:47 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.
    Třeba proto, že pozastavit závod na déle než asi 15 minut prostě nejde. Je to totiž jedno ze základních bezpečnostních opatření. Ono spoustu posádek jede s nervama na hraně a nějaké dlouhé čekání se na tom umí dále podepsat. Takže delší přerušení = přilby dolů projet nezávodit.

    A jaká by byla právní vymahatelnost té faktury. To bych chtěl vidět. Prostě opakuji, kdo v dnešní společnosti parazituje ničí a otravuje to je podporovaný king. Kdo chce dělat je ten do kterého si múže každý kopat.
    Petr Tomášek avatar 30.3.2009 19:22 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vrahem proti své vůli.

    Blbče, nauč se česky! „Vraždit“ neznamená „zabíjet“!

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.