Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Tiskni
Sdílej:
Existují prý nějaká soudní rozhodnutí, která nutí brát ohled na to jestli řidič co nedal přednost mohl tu přednost vůbec dát. Tuším, že se jednalo právě o případ kdy se někdo přiřítil moc vysokou rychlostí a nedal tak šanci aby byl včas spatřen.ano, onehdy se tu diskutoval případ, nevím, jestli už je po všech odvoláních, jak nakonec dopadl, kde si pipina zabila tuším vlastní matku a soud se jí snažil ulevit od viny jejím hozením na druhé auto, se kterým bourala, a které se po hlavní "přiřítilo moc vysokou rychlostí a nedalo jí tak šanci, aby bylo včas spatřeno" (když se pipina nepodívala znova vlevo během svého snad asi dvacetisekundového rozjezdu) ... přičemž to bylo na relativně přehledném úseku a onen "pirát" jel snad dokonce 80 v obci, tj. místo 50
Pipina se pravdepodobne podivala,pokud si pamatuju správně soudní zápisky, tak se podívala jen když tam přijela, ale ne před samotným rozjezdem
pokud jde o ten pripad ze severni Moravy,tohle už nevim ... a jsem línej googlit :-p ale asi jo ...
tam byl totiz, pokud se jeste pamatuji horizont,ano, kdesi někde v dáli ...
takze v dane rychlosti vystavil auta na vedlejsi docela do ofsajdu.kulový s přehazovačkou, to by byl každej řidič "v ofsajdu" padesátkrát denně
Podle meho mineni vitezstvi rozumu nad paragrafy.no, podle toho, jak to dopadlo ...?
jen pro rejpaly - žádné mé vozidlo tak rychle nejezdí, ale sem tam se někdo tak rychle jedoucí najdeCo to máš za křápy, že to ani 200 nevytáhne? :)
Takovyhle auto muzes koupit za 200 litru kdyz ti nevadi ze bude deset let starcy a dalsich sto nacpes do udrzby hned jak ho koupis.hm, takový auto si pak ovšem zaslouží označení "křáp" z jinejch důvodů než kolik to umí nebo neumí jet
A i moje první auto, 1.6 v benzínu Hyundai Elantra si dal těch 180 bez problému.Tachometrovejch? :) Daewoo Matiz 0.8 taky na tachometru ukázal 170... v reálu pak jel těch 150, co psal výrobce :)
Pokud ujel 200 metrů za 4 vteřiny, tak jel 180 km/h.
Ale na co se zapomina, ze to neni rychlost, co zabiji.vs
Zvlastni, ze lidem neprijde divne jet po dalnici dveste, ale pohorsovali by se nad nekym, kdo jede sedesat, pritom tam je nebezpeci ve skutecnosti mensi nez v prvnim pripade.ROFL
...ze to neni primarne rychlost...Ale zkus si predstavit nejaky manevr u dvojice, kde jeden jede 130 a druhy 60. A predstav si to same u dvojice, kde jeden jede 130 a druhy 200. Kde asi bude vetsi pravdepodobnost, ze se vykoti?
Ale zkus si predstavit nejaky manevr u dvojice, kde jeden jede 130 a druhy 60. A predstav si to same u dvojice, kde jeden jede 130 a druhy 200. Kde asi bude vetsi pravdepodobnost, ze se vykoti?to záleží, jaký manévr si mám představit ... nicméně v duchu výše uvedeného, čekal bych větší problém u varianty, kde jedna rychlost je více než dvojnásobkem druhé, nežli tam, kde je rozdíl jen o polovinu (resp. třetinu z té vyšší) navíc čistě statisticky, když už někdo jede 200, typicky je to lepší řidič s lepším strojem, než ten, co jede 130, a ten co jede 130 na tom bývá líp, než ten co jede 60 ... a to "lepší" nespočívá jen a pouze v tom, že ve 200 ustojí to, co jinej ve 130, ale i v předvídavosti a celkovým odhadu situace; když někdo celej život jezdí 60, tak si ani nedovede pořádně představit, jak rychle se to druhý auto může nablížit (nebo naopak zabrzdit) trošku odbočím: stoupali jsme v sobotu pěšky pěkný kopeček, a prohnal se kolem nás dolů cyklista, tož ženská komentovala, jak jel děsně rychle a jak by si netroufla a jánevímco ... tak jsem říkal, že podle mě nicmoc, že na takovejhle sjezdech to berem mnohem rychlejš, že tenhle jel tak 40 ... furt se jí to nezdálo, tak jsem říkal, ať si to samý představí v autě - a ejhle, během pár sekund se proti nám objevilo auto, tak jsem si odpočítal, jak dlouho mu asi trvalo překonat tu samou vzdálenost, odhadl jsem, že bylo tak o čtvrtinu rychlejší než cyklista, no a ženská to hodnotila, jako že to auto jelo dost pomalu, že to snad i ona by jela rychleji ... hm, a ještě k tomu představování si manévrů, vzpomněl jsem si taky na borce, co nám vedl kurz řidičů, jak si děsně pochvaloval, že v novým autoškolním autě už má všechny pedály, tedy i plyn, a jak je to super, když může za žáka zrychlit, že se tím vyhne spoustě nebezpečnejch situací ... - samozřejmě, pokud si mám představit náraz do zdi, tak 60 je lepší než 130, což je lepší než 200, ale vo narážení do zdi jaksi ten pohyb po silnici typicky není
čistě statisticky, když už někdo jede 200, typicky je to lepší řidič s lepším strojem, než ten, co jede 130, a ten co jede 130 na tom bývá líp, než ten co jede 60sem s tou statistikou
navíc čistě statisticky, když už někdo jede 200, typicky je to lepší řidič s lepším strojem, než ten, co jede 130,Nebo je to prostě kokot, co si koupil velké rychlé auto a myslí si, že se mu v něm nic nestane. Já i s tím strojem, co jezdí přes 200, tak s ním 200 mezi autama na dálnici nejezdím.
Jen šmudlové jako ty to nerozdýchají a aktivně se snaží dělat něco co je naprosto zbytečné… A jestli aktivně zavíráš místo mezi sebou a čárou nebo autem před tebou, tak jsi hovado.Jo, jednoho takového jsem potkal na kole, když jsem podjížděl na závorách stojící kolonu (což cyklisti můžou) Blbeček schválně popojel až na kraj silnice, aby mi vjel do cesty - a to za situace, kdy jsem chtěl ještě před těma závorama odbočit a jet jinudy než on.
No tak je to psáno z pohledu řidiče motorky, takže se jistá nevyváženost dá očekávat. Kdyby to psal jako řidič auta, tak to zase bude "nevyvážené" na druhou stranu.
Řezáním zatáček v protisměru počítám nebyla myšlena situace, kdy protisměrem zrovna nikdo nejede - to samozřejmě nikoho neohrožuje. Spíš šlo o to, že v tom protismětu zrovna jede někdo, koho ten v-protisměru-jedoucí střelec skoro sejme. Takovou situaci pak dost těžko srovnávat s projížděním kolonou, kde člověk v podstatě nikoho neohrožuje - nepočítám-li infarkt u těch, kteří se můžou zbláznit z toho, že ten zas**nej motorkář jede, zatímco oni musí stát. Ono totiž stát na motorce v koloně není nic přijemnýho ... většinou je člověku v tech hadrech horko, věčným popjížděním si může spálit spojku a některé (zejména vzduchem chlazené) stroje mají problém s chlazením.
A co se týká předjížení kolony, stojící na semaforech, tak tam se nikde mezi auta necpeš. Prostě najedeš až k semaforu a až tam skočí zelená, tak jedeš. Relativně jakákoli motorka má díky malé hmotnosti takové zrychlení, že žádného z těch lidí v autech nezdržíš ani o vteřinu. A to, že někomu neuhneš, když jede něco v protisměru a on se tam nevleze myslíš vážně?
Nicméně musím říct, že aspoň tady v Brně se jezdí celkem OK. Lidi v autech mě buď ignorují, nebo dokonce uhnou. Zatím se mi nestalo, že by mě nekdo zámerně blokoval, najížděl na mě apod. Nicméně pokud není kudy projet, tak klidně v koloně postojím. Naštestí jezdívám tam, kde jsou většinou dost široké pruhy a není problém se tam vejít.
Ona totiž většina lidí se rozjíždí tak, že reaguje na pohyb auta před sebou a ne na zelenou.Ono to ani jinak nejde, protože kdybys nereagoval na něj ale na zelenou, tak se sice rozjedeš brzy, ale napálíš to do toho „blbce před tebou, který zaspal“.
To je úplná zbytečnost, pokud se nejedná o člověka, který řadí extrémně pomalu.takových ovšem potkávám proklatě mnoho ...
Stejně potřebuješ při rozjíždění získat odstup odpovídající nově získané rychlosti.jenže to je trošku jako problém Achilla a želvy ... v čase nula nemáš nulovou vzdálenost od auta před sebou, takže odstup odpovídající rychlosti, kterou se rozjíždíte, již bohatě máš, a stačí se nerozjíždět stejně rychle - tedy vyjedeš s o trošku menším zrychlením, a pak jej teprv dorovnáš na úroveň auta před tebou, ale to již nabralo vyšší rychlost, a tak se ti při stejném zrychlení vzdaluje a odstup patřičně prodlužuje, dokud oba nedosáhnete rychlostního limitu
Tak proč zbytečně ošoupávat spojku,plně vyšlápnutá se samozřejmě nijak neošoupává
když zařadit lze ve zlomku vteřinyviz výše; navíc občas se zadaří, že nejde zařadit úplně hladce ...
a mnohem pomalejší je samotný rozjezd.opět viz výše, u každého auta v řadě stačí jen malá prodleva se zrychlením oproti předchozímu, kdežto když v okamžiku, kdy by již mohlo zrychlovat, začne teprve řadit, vzniká tam prodleva příliš dlouhá - schválně si ty svoje "zlomky vteřiny" někdy stopni (zvlášť pokud jde třeba o rozjezd do kopce přes ruční, kdy je potřeba přehmátnout z jedné páky na druhou ...)
plně vyšlápnutá se samozřejmě nijak neošoupáváTo mi přijde jako dost odvážné tvrzení :)
Já jsem spojkové ložisko vždycky při výměně převodovky, nebo motoru preventivně měnil ... ne, že by s tím nešlo jezdit, ale po čase vždycky začlo být hlučnější.
takových ovšem potkávám proklatě mnoho ...To nezjistíš, pokud vedle něj nesedíš v autě.
v čase nula nemáš nulovou vzdálenost od auta před sebou, takže odstup odpovídající rychlosti, kterou se rozjíždíte, již bohatě máš, a stačí se nerozjíždět stejně rychleZpožděná reakce vychází lépe než současný rozjezd.
opět viz výše, u každého auta v řadě stačí jen malá prodleva se zrychlením oproti předchozímCož by znamenalo, že dvacáté auto bude mít extrémně pomalý rozjezd na spojce. Pro lidi je mnohem jednodušší se pořád rozjíždět plus mínus stejně, se zpožděním. Porovnej se zastavováním na semaforu, taky ti nebudou všichni současně začínat brzdit s tím, že první zabrzdí prudce a poslední pozvolna, ale začnou brzdit spíš podle potřeby. Máš pravdu, že by to jako teoretický model šlo udělat, ale v praxi je to nesmysl.
aha, pardon, já zapomněl, že když stojím za ním a skrz zadní okno vidím, že po rozsvícení zelené sklání řidič hlavu a něco "tam dole" štrachá, tak nemohu předpokládat, že 4 sekundy řadí, protože on klidně mohl 3,9 s hledat na podlaze bonbony, co mu tam zrovna náhodou při rozsvícení oranžové upadly, a potom zařadil během zbývajících 100 milisekund ...takových ovšem potkávám proklatě mnoho ...To nezjistíš, pokud vedle něj nesedíš v autě.
Což by znamenalo, že dvacáté auto bude mít extrémně pomalý rozjezd na spojce.20. auto typicky neuvidí na semafor, takže nemůže řadit (a rozjíždět se) ve stejnou chvíli jako první
Pro lidi je mnohem jednodušší se pořád rozjíždět plus mínus stejně, se zpožděním.jednodušší určitě ano, výhodnější ne jinak zjevně si opět nerozumíme - kontrolní dotaz, víš, co je ten výše zmíněný problém Achilla a želvy? problém je, že "pravda" je jako obvykle někde uprostřed - co jsem popsal já je ideální model, kterého v praxi nelze dosáhnout (resp. šlo by se mu přiblížit pouze při obejití lidského faktoru a kdyby s tím konstrukce aut počítala, viz problém ošoupané spojky) proti tomu stojí tvůj model, kdy auta startují v nějakém intervalu nechce se mi to počítat, ale věřím, že v ideální podobě, kdybychom dosadili stejné parametry, tak by s ním průjezdnost semaforu vyšla stejně potíž je, že realita je ideálu na hony vzdálená - udělal jsem si dílčí výpočet, kde mi vyšlo, že pro konstantní zrychlení 2 m/s^2 (rozjezd 0-50 za přibližně 7 s) je optimální interval 1 s (plusmínus nějaké drobné) fakt nevím, jaká je tvoje zkušenost ohledně řazení, ale já jsem pevně přesvědčen, že to je čas, za který se naprostá většina řidičů rozjet prostě nedokáže - pokud by čekali na pohyb auta před sebou a pak teprve zahájili řazení a rozjezd, tak si myslím, že budu optimista, když řeknu, že většina to zvládne tak za 3-4 sekundy takže v reálu je lepší mít zařazeno a "pracovat na rozjezdu" předem, ne až ve chvíli, kdy se auto přede mnou začne hýbat - i přesto ale na můj ideální model v reálu nedojde, a to dvacáté auto nebude mít extrémně pomalý rozjezd, protože prostě to zrychlení nelze dělit donekonečna (Achilles ani želva neudělají nekonečně malý krok), takže tam zároveň bude docházet k prodlevám druhou stranou mince je pak omezená rychlost; když se kolona pohne rychlostí třeba 10 km/h, a auta mají mezi sebou rozestup 2 m, ten je v té rychlosti bezpečný, tak opravdu mohou jet všechna zároveň, postupným startem by se naopak prodělalo na zbytečném prodloužení vzdálenosti mezi auty - resp. startovací interval by musel konvergovat k nule, aby bylo zachováno optimum, a to mi teda už nenalžeš, že někdo zařadí a přešlápne pedály třeba za 10 milisekund :-p
Máš pravdu, že by to jako teoretický model šlo udělat, ale v praxi je to nesmysl.viz výše, mně naopak přijde praktické chovat se podle tohoto modelu s tím, že se nebude přesně shodovat s teorií, protože ta chyba oproti modelu bude mít menší negativní důsledky na plynulost, nežli chyba oproti modelu s postupným startem - například i proto, že můj model přímo počítá se zpětnou vazbou úpravy rozjezdu vozidla následujícího dle vozidla předchozího, kdežto v modelu s postupným startem je interval konstatní (aneb nelze se vrátit do minulosti a vystartovat o chvilku dříve, zjistí-li se, že předchozí auto má větší zrychlení než byl předpoklad)
aha, pardon, já zapomněl, že když stojím za ním a skrz zadní okno vidím, že po rozsvícení zelené sklání řidič hlavu a něco "tam dole"Viděl jsem řidiče dělat různé věci, ale sklánět se k řadící páce ještě ne.
jednodušší určitě ano, výhodnější neTento názor nesdílím.
jinak zjevně si opět nerozumíme - kontrolní dotaz, víš, co je ten výše zmíněný problém Achilla a želvy?Je notoricky známý.
co jsem popsal já je ideální model, kterého v praxi nelze dosáhnoutTomu se někdy hezky česky říká „nesmysl“.
malej rozdílek ... jinak patrně málo koukáš okolo ... ale to už jsme zvyklí, že co neznáš, to neexistuje, zatímco když se někdo jinej odkazuje na vlastní zkušenost, tak se zásadně dopouští unáhleného zobecněníaha, pardon, já zapomněl, že když stojím za ním a skrz zadní okno vidím, že po rozsvícení zelené sklání řidič hlavu a něco "tam dole"Viděl jsem řidiče dělat různé věci, ale sklánět se k řadící páce ještě ne.
ok, v tom případě ovšem nechápu, jak jsi mohl napsat to co jsi napsaljinak zjevně si opět nerozumíme - kontrolní dotaz, víš, co je ten výše zmíněný problém Achilla a želvy?Je notoricky známý.
vidím, že tvoje argumentace nabývá na pádnostico jsem popsal já je ideální model, kterého v praxi nelze dosáhnoutTomu se někdy hezky česky říká „nesmysl“.
jinak patrně málo koukáš okolo ... ale to už jsme zvyklí, že co neznáš, to neexistujeAd hominem je zase primárně tvá parketa, že?
To "ale nemám problém s přiblížením se k přede mnou stojícímu vozidlu za účelem zmenšení prostoru, aby se tam ta motorka nevešla" by šlo celkem bez problémů nazvat bráněním v předjíždění,to by šlo pouze za předpokladu, že by se jednalo o předjíždění, což se podle mně nejedná. To by se ta kolona taky vůbec nemohla rozjet, dokud by ta motorka celou nepředjela, protože by se vždycky našel někdo, kdo by rozjížděním (tedy zvyšováním rychlosti) bránil předjíždění.
A vůbec na to nemá vliv jestli se ti to líbí nebo ne. Jestli tam ten motorkář v té chvíli může nebo nemůže vjet není tvoje starost.No, pokud se jedná o prostor přímo přede mnou, tak kupodivu je. Pokud se týkátoho, že se nacpe někam u křižovatky, tak to je mi oprvdu vcelku šumák. A mně opravdu nevadí to, že mně někdo předjede, ale vadí mi ten způsob jak. Až tam bude míst svůj úzkej pruh nebo bude moct jet v pruhu vyhraženým pro MHD,taxi a kola, tak ať si klidně předjíždí. Na invektivy není, myslím, potřeba reagovat, to nemá smysl
Pokud někomu vadí, že někdo řeže zatáčky protisměrem a zároveň sám předjíždí kolony...Když mi motorkář neodrbe lak na autě (zatím se to žádnému nepovedlo), tak ať si klidně předjíždí kolonu, nemám s tím problém.
já měl na mysli to, že když vidím motorkáře, který se možná bude potřebovat nacpat mezi mne a auto přede mnou, tak si prostě k tomu autu přede mnou dojedu tak, že se mezi nás určitě nevejde.Prostě jsi bezohledný, to neokecáš…
Kdyby se ti "plechovkáři" přenesli přes to, že on jede a oni nemůžou, tak by mu uhnuli. On by se tam vklidu vešel a mohl by pokračovat v jízdě, stejně jako by se snížilo riziko dopravní nehody a zvýšila plynulost dopravy.
Uhnout = najet víc k pravému kraji, aby se tam (=vedle mě) ta motorka vešla. Zdržení veškeré žádné. Já s tím nemám problém a když jedu v autě, klidně jim uhnu, ať jedou.
Uhnout = najet víc k pravému kraji, aby se tam (=vedle mě) ta motorka vešla.což ne vždy jde - ostatně podívej se vejš, reagoval jsi na příspěvek o tom, že se motorka nacpe do mezery (a donutí auto za sebou čekat, až odjede), ne že pojede souběžně s tím autem
Zdržení veškeré žádné. Já s tím nemám problém a když jedu v autě, klidně jim uhnu, ať jedou.viz výše, o koze a o voze s tím najet ke kraji, pokud to jde, problém taky nemám (pokud si to někdo vyloženě nevynucuje ...) - tedy, občas ten, že nevím, jestli mám najet vlevo, abych uhnul cyklistovi podjíždějícímu zprava, nebo vpravo, abych uhnul motorce předjíždějící vlevo
No když uhnout nejde, tak prostě neuhnu. A pokud mě k tomu někdo nutí, tak je dobytek ať jede na čemkoli ....
Taky mám pocit, že každej myslíme něco jiného. Ale já teda pod slovem uhnout vidím pohyb do strany ... a ne, že někoho pustím před sebe.
On by se tam většinou nevešel ani tak, ale už několikrát se mi stalo, že se tam tak napůl nacpal a pak, když to auto přede mnou popojelo, tak se tam docpal. A to je podle mně omezování.Ale přispívá to plynulosti provozu – kdyby se tam nenacpal a čekal jen s blinkrem vedle, až ho ty nebo někdo jiný pustí, tak bys nakonec čekal déle, protože by nestačilo počkat, až tam docpe tu svoji půlku, ale čekal bys celou dobu než se tam nacpe celý.
kdy je potřeba upřednostnit celkovou plynulost provozu před vlastním prospěchemAle tyhle dvě věci nemusí být v rozporu, alespoň ne dohromady, třeba v součtu za všechny jízdy během roku. Jednou tě třeba motorkář zdrží, když se ti tam takhle nacpe, ale jindy (víckrát) z toho zase budeš mít prospěch – kolona pojede plynuleji a bude se méně čekat, protože tam nikdo před tebou nebude šaškovat a neefektivně se řadit do pruhu.
Nezdá se to, ale od té doby, co jezdím s autem "v automatu", tak to na světlech nandám kdejakému sporťákuVzhledem k tomu, že je řeč o tom, když se rozjíždíš za někým, kdo se taky rozjíždí za někým, tak jsou tyhle závodnické řeči asi trochu mimo téma. To si můžu dovolit tak když jsem první na semaforu.
příkladem může být Anglická/Legerova v Praze, kdy jeden louda, zamezí průjezd cca 2 aut, sejdou-li se 2 loudové tak je během 10 minut kolona až na MírákLoudové vyjíždění pozdě buď z nepozornosti nebo protože je jim to jedno. Kromě autoškoly obvykle problém v ovládání řadící páky není.
Vzhledem k tomu, že je řeč o tom, když se rozjíždíš za někým, kdo se taky rozjíždí za někým, tak jsou tyhle závodnické řeči asi trochu mimo téma. To si můžu dovolit tak když jsem první na semaforu.Při přibližování v autě jsem dalek tomu, aby mně někdo nazýval závodníkem, obvzláště s 10 let starým automatem na 1,6 benzinovem motoru. Nicméně se snažím jezdit tak, abych ostatní neblokoval/nenasíral. Tzn. pokdu je kam tak uhnu pokud se mně někdo snaží předjet, nedojíždím 3km ke řižovatce na volnoběh na druhý rychlostní stupeň, nebo pouštím ostatní z vedlejší do stojící kolony. Stejně tak pokud vidím motorkáře přijíždět za mnou ke koloně najedu k vnější straně pruhu tak, abych mu uvolnil mezi pruhy prostor pro projetí. Nepřijde mi na tom nic špatného, prakticky nic mě to nestojí a někomu jinému tím udělám radost.
Loudové vyjíždění pozdě buď z nepozornosti nebo protože je jim to jedno. Kromě autoškoly obvykle problém v ovládání řadící páky není.No tím bych si nebyl úplně jistý, stačí se kouknout v době kdy padne na semaforu onranžová, nebo pokud se rozjede předchozí auto, kolik hlav se zkloní a kouká co tam kvedlá. Nemluvě o zkušenosti, kterou jsem udělal cca před rokem, kdy už jeden pán dokázal na půl hodiny zablokovat výjezd z parkoviště, protože dával přednost a nedokázal zařadit a rozjet se. (dostal v servise jako náhradní auto vylágrovanou oktávii, ale i tak jsem mu s ní musel vyjet na rovinku, kde už se dokázal rozjet sám a já se vrátil ke svému autu a teprve odjet)
Za předpokladu, že člověk do zatáčky vidí, nevidím důvod, proč by neprojel protisměrem, ...no, to jsem si taky jednou myslel ... jezdil jsem poměrně často do Moravskejch Budějovic, měl jsem krásně ve woku jak to tam vypadá a co je tam kde vidět, i když jsem neviděl na asfalt, tak podle patníků ... no, tož jsem si takhle střihal jednu zatáčku za Jaroměřicema a najednou proti mě motorkář - hm, super, měl jsem co dělat, ale vyklidil jsem mu prostor zavčas, infarkt se o mně pokoušel až potom ... no a proč jsem ho neviděl - protože to měl do zatáčky skoro položený, vešel se snad pod vejšku patníků ...
Když předjíždím stojící kolonu, tak tě nejspíš naseru.V takové situaci motorkářům tišě závidím, ale přeju jim to
Abychom se vrátili z výletu celí, probůh!
Rovněž pozor na mě - mně. Rozdíl je v pádu: Koho? Mě. Komu? Mně. Pomůcka: kde lze použít "mi", lze použít i "mně". Tedy například "Nelep se mi na zadek", tedy i "Nelep se mně na zadek" je správně.
</grammar_nazi>Promiň, ale tohle prostě bije do očí...
Pomůcka: kde lze použít "mi", lze použít i "mně".Lépe: máme na výběr ze dvou variant, jedna má dvě písmenka a druhá tři a jedna obsahuje „ě“. Případně jde jako pomůcku použít „tobě“, „ti“ atd.
ono to bohužel často bývá tak že ten motorkář co "jel stovkou přes obec" a proto nedostal přednost po změření stop po nehodě jel sotva 50.Mě je jasné, že člověk motorku zpravidla vnímá jako rychlejší než auto. A radar v kapse taky nenosím a ta dvojnásobná rychlost byla trochu nadsázka, ale fakt jsem toho názoru že motorkáři jezdí rychleji než plechovkáři.
To možná jo, ale motorky hlavně zrychlují výrazně rychleji, než plechovkáři. To ve spoustě lidí vzbuzuje dojem, že za prvním rohem už musí jet aspoň 200 ...
U nás v práci mají řekneme z 15 motorek laďák tak 2, nebo 3. Takže podobná zkušenost ...
Podobnou nepříjemností trpěla i legendární sovětská lokomotiva zvaná Sergej. Taky to byl dvoutakt, původně snad z ponorky a hluk rusy prostě netrápil.Sergeje byly hovínka oproti tomu, co si Rusové bastlili sami pro sebe. (Pro zájemce klíčové slovo: 3ТЭ10)
Podobnou nepříjemností trpěla i legendární sovětská lokomotiva zvaná Sergej.Jo tak tahle příšera prý dokázala rozklepat tabulky v oknech kilometr od trati...
Zdravím všechny milovníky jedné stopy. Mám Kawasaki EN 500 a po čase mi začal vadit tichý projev výfuků. Rozhodl jsem se tedy pro laděné koncovky výfuků, které zlepší zvuk.
Byl to blbec no. S tím člověk moc nenadělá a je štěstí, když takový nezpůsobí někomu neštěstí…
I tak je ta motorka dostatečně svižná a obratná a ostatní účastníky na silnici nebrzdím a neomezuji.čéče, nevim, jak jezdíš ty, ale posledně co jsem potkal motorkáře, co nebyli zralí na to se někde rozmáznout o strom (tedy "na nějaké silniční motorce"), tak ti mě brzdili solidně, a to mám feldu, o které se říká ... ale však víš
taky mi to přijde divný. Ze souvislostí vyvozuju že to bylo na normální silnici kde je devadesátka. Takže těch 120 na motorce je rychlost celkem normální, dost vysoká aby to nikoho nezdržovalo nějakým nepřiměřeným způsobem.to samý, co pavlix ... lidi, mohli byste aspoň číst, na co reagujete?
S feldou zrychlit ze 120 na nějakou dostatečně vysokou předjížděcí rychlost, nevím co to má za motor ale s většinou z nich to bude akcelerace skoro by se dalo říct geologických parametrů.ano, to byla - ještě jednou: ... než jsem ho dojel ... vzhledem k malému rozdílu rychlostí ...
Zkrátka, na normální silnici předjíždět s feldou vozidlo jedoucí 120 mi přijde dosti nerozvážné. Ještě stručněji, je to pičovina jak zvon.proč? - v tomto konkrétním případě mi docházel prostor, ale pořád jsem dokončení manévru nepovažoval za vyloženě nebezpečné
motorkář jel ve chvíli předjíždění cca 120, souhlasí?ano, mně rafička šplhala přes 130 a předjížděl jsem ho několik sekund (míněno oblouk přes protisměr, jinak celý manévr včetně dohnání už byl v řádu desítek sekund, byla to relativně delší rovinka)
Byl proto předjížděcí manévr obtížný? Asi jo,jo, nicmoc
jinak bys o tom nepsal.ty fakt nečteš ... začal jsem o tom psát jako protipříklad na "I tak je ta motorka dostatečně svižná a obratná a ostatní účastníky na silnici nebrzdím a neomezuji."
Navíc se motorkář choval podivně, zrychlil.přesně tak, choval se jako kokot ... a opět, protipříklad na "tak spěchající auto za sebou prostě ve vhodném místě pustím"
Zrovna tak mohl zrychlit ještě víc a předjíždění bránit vpodstatě libovolně.do jisté míry ... na rozjezdu mi mohl více ujet; pokud tak neučinil, a dostal jsem se k tomu, že jsem ho mohl předjíždět, tak pak už libovolně zrychlovat nemohl kvůli zatáčce na konci rovinky, kterou jsem využil (míněno tu rovinku), musel brzdit dřív než já, neboť neměl zrovna plochodrážní stroj (a já jsem stále viděl dost na bezpečné uhnutí z protisměru)
Budu se ho snažit předjíždět za každou cenu?ne, nejsem sebevrah - ale on zjevně ano, když mi v tom předjíždění brání i za cenu, že by se teoreticky mohl dostat do situace popisované tady okolo, že budu potřebovat uhnout protisměru a nebudu mít kam jinam než do něj i když mi ta situace nebyla úplně příjemná kvůli omezenému rozhledu, já jsem měl předjíždění pod kontrolou (aspoň doufám - nikdo nejsme neomylný, že ...), ale jak to on o mně mohl vědět a předpokládat, to mi tak věřil, že ho nijak neohrozím třeba tím, že bych se chtěl řadit zpátky dřív, abych měl větší rezervu proti tomu, co vidím nebo spíše nevidím do zatáčky apod.?
Ať si jede, já klidně uberu, dám si odstup, to mi ptáka netrhá.nevim, co máš s ptákem ty, nicméně mě takovýhle nějaký honění ega nebere já jsem především chtěl vyřešit výše uvedené
No proč bys chtěl, aby tě pouštělo něco, co jede 120?protože jel v průměru tak o čtvrtinu pomaleji, než bych chtěl jet kdyby jel 120 furt, tak mi v pohodě ujel (resp. naopak, nedojel bych ho)
Kreténa, co při předjíždění přidává jsem potkal naposled dneska. Asi neunesl, že ho předjíždí i 15 let starší auto, takže místo 70km/h co jel předtím jsem ho teprv ve 120km/h začal dojíždět - co naplat, že se z protisměru blížilo auto.já bych jenom poznamenal, že se tu sice bavíme v mužským rodě, ale tohlento dost často "neunesou" i ženský úplně vzorovej případ se mi stal cirka před dvěma měsícema na úseku z Vladislavi do Třebíče: kráva celou dobu nejela víc než 70, a za ní ještě auto, a pak já na rovince před odbočkou na Hostákov jsme se začli rozjíždět, bylo vidět, že borec přede mnou chce předjet, ale pak se na to vyprdnul, když ta baba před ním zrychlila; já ne, takže jsem ho předjel, a začal jsem předjíždět i tu babu ... už se mi tam v protisměru objevila nějaká dodávka, počítal jsem, kolik mám ještě metrů a sekund do "střetu", kdy to budu muset švihnout zpátky, dodávka už bliká, a baba nic, baba si dál vesele zrychluje ... předjel jsem ji někde těsně za značkou 70, co je před křižovatkou, a hned jsem z těch cirka 130-140 (tachometrových) přibrzdil na asi 100 - no to jste měli vidět, jak se baba mínila zbláznit, co všecko za mnou dělala, že jsem si dovolil jí tím donutit taky přibrzdit na těch cirka 100, když měla podle značky jet 70 (a opakuju, že celou dobu předtím ani víc než těch 70 nejela, i když silnice tam je dobrá, i mojí ženskou donutím jet tam aspoň 80 ...) p.s. Škoda Roomster, žádnej luxusní prodlužovák na péro (resp. u ženskejch asi nástavec na kozy
Jenze pokud zacne pridavat tam, kde konci obec, o zadnem predjizdeni nemuze byt rec.Můžeš mi prosím sdělit, jak cedule konce obce magicky promění předjíždění na nevímcojiného?
Predpokladam, ze branit predjizdeni zrychlovanim znamena, zacit zrychlovat AZ KDYZ JSEM PREDJIZDEN.Ne. Bránit předjíždění znamená výrazně zrychlovat v době, kdy jsi předjížděn a tím předjíždějícímu ztěžovat dokončení předjíždění. A znovu upozorňuju, že tahle praktika může být potenciálně velmi nebezpečná a můžeš tím někomu způsobit újmu na zdraví či na životě. A kromě hrozby trestního stíhání tím značně ohrožuješ i sebe a své spolucestující, protože se můžeš střetnout s předjíždějícím jak v případě jeho srážky s protijedoucím, tak při jeho úhybném manévru.
výrazně zrychlovat v době, kdy jsi předjížděn a tím předjíždějícímu ztěžovat dokončení předjíždění.Jenze ja zrychluju kdyz jeste nejsem predjizden, rozumime si? Nic neocekavaneho, nic provoz brzdiciho. Jinak by podle tve logiky nesmel "ten prvni" za obci pridat a musel se nechat predjet.
Jenze ja zrychluju kdyz jeste nejsem predjizden, rozumime si?O tom, co děláš před předjížděním se taky nikdo nebavil, že.
Jinak by podle tve logiky nesmel "ten prvni" za obci pridat a musel se nechat predjet.Já jsem ti vcelku přesně popsal svůj pohled. Pokud ti stojí za to mi vkládat do úst úplně jiné věci, tak klidně diskutuj s někým, koho to baví.
O tom, co děláš před předjížděním se taky nikdo nebavil, že.Fajn vec je cist, cim to vlastne zacalo a na co si reagoval:
Jedu si přes obec 50 (ono by se stejně o moc rychleji na těch výmolech jet nedalo), za mnou nějaký nervózní trouba, předjet nemůže protože proti jezdí auta. Po pár set metrech obec končí, tak začnu přidávat na těch +-90 a najednou na mé úrovni na levoboku klakson, kouknu a řidič zuřivě gestikuluje (ok, bylo to převážně jedno gesto :D). Nechápu, to už se nesmí/je neslušné při výjezdu z obce přidat?Kdo ma potom cuchat, ze se bavis o necem uplne jinem?
Jinak by podle tve logiky nesmel "ten prvni" za obci pridat a musel se nechat predjet.Jak se to prosim lisi od toho, cos odsouhlasil kavolovi? Pominu-li ze ja mam "nepridat - nechat se predjet" a kavol "pridat - ubrat - nechat se predjet"?
nevím, o čem vy dva se vlastně bavíteO tom, co děláš před předjížděním se taky nikdo nebavil, že.Fajn vec je cist, cim to vlastne zacalo a na co si reagoval:Jedu si přes obec 50 (ono by se stejně o moc rychleji na těch výmolech jet nedalo), za mnou nějaký nervózní trouba, předjet nemůže protože proti jezdí auta. Po pár set metrech obec končí, tak začnu přidávat na těch +-90 a najednou na mé úrovni na levoboku klakson, kouknu a řidič zuřivě gestikuluje (ok, bylo to převážně jedno gesto :D). Nechápu, to už se nesmí/je neslušné při výjezdu z obce přidat?Kdo ma potom cuchat, ze se bavis o necem uplne jinem?
v důsledku toho bránil předjíždění tím, že zrychloval, když byl předjížděnTo je otazka... co kdyz zacal zrychlovat driv nez byl predjizden? Plyne z toho povinnost okamzite sundat nohu z plynu? Jak pozna, ze je predjizden? Tim, ze predjizdejici da blinkr?
co kdyz zacal zrychlovat driv nez byl predjizden? Plyne z toho povinnost okamzite sundat nohu z plynu?Ze zákona plyne povinnost chovat se na silnici bezpečně, což sice nemusí znamenat sundat nohu s plynu, ale obvykle to bude znamat povolit plyn natolik, aby dotyčný mohl bezpečně manévr dokončit.
Jak pozna, ze je predjizden?Obvykle to poznáš podle toho, že auto nejede za přímo za tebou ale v protisměru plus mínus vedle tebe. Pokud sleduješ provoz, nejde to přehlédnout.
Jen tak mezi nami, pustit se do predjizdeni ve chvili, kdy je zrejme, ze ten prede mnou uz zrychluje (protoze ceduli konec obce minul driv nez ja) nebo zacit zrychlovat a predjizdet jeste v obci neni zrovna znamka bezpecneho chovani.Vycházej z toho, že ten člověk chce předjet. Před obcí to třeba nestihne. V obci je to nebezpečné. Tak předjede těsně za obcí, protože věří tomu, že ten pomalý bude pomalu i zrychlovat. Já tuhle situaci vidím relativně často v pozici toho „pomalého“ (i když třeba pak jedu stejně rychle jako on) a nedělám z toho velkou vědu.
Vycházej z toho, že ten člověk chce předjet.Tohle asi bude ten rozdilny bod. Vychazet z toho, ze chce predjet jen proto, ze se mi lepi na prdel v obci jsem prestal uz davno. Na to u nas jezdi moc expertu, co jezdi v obci sedmdesat, mimo taky. Kdyz jedu dal, o takovem uz vetsinou ve treti obci nevim, protoze mu ujedu.
Vychazet z toho, ze chce predjet jen proto, ze se mi lepi na prdel v obci jsem prestal uz davno.Teď vycházíš jen z nepochopení mé věty.
Jen tak mezi nami, pustit se do predjizdeni ve chvili, kdy je zrejme, ze ten prede mnou uz zrychluje (protoze ceduli konec obce minul driv nez ja) nebo zacit zrychlovat a predjizdet jeste v obci neni zrovna znamka bezpecneho chovani.proč? - a speciálně s tím koncem obce, ona má ta cedule samotná nějaký vliv na bezpečnost manévru? ... zajímavé, já jsem si až doteď myslel, že na to má vliv především rozhled, dostupný prostor, bavíme-li se o obci, tak eventuelně třeba pohyb chodců a podobně, ale nikoliv nějaký kousek plechu na sloupku vedle vozovky ...
bod 1 ... no a?v důsledku toho bránil předjíždění tím, že zrychloval, když byl předjížděnTo je otazka... co kdyz zacal zrychlovat driv nez byl predjizden?
Plyne z toho povinnostnechápu dotaz, z čeho to má plynout? z toho, že začal zrychlovat předtím než začal být předjížděn? - to je irelevantní z toho, že je předjížděn? - ano, viz zákon 361/2000 Sb.
okamzite sundat nohu z plynu?a co si představuješ pod "sundáním nohy z plynu"? konkrétní řešení záleží na situaci; popsal jsem několik variant, přičemž ta "nejnormálnější" je IMO přestat zrychlovat - což není totéž jako "začít zpomalovat", i když i na to zpomalování může v horším případě dojít
Jak pozna, ze je predjizden? Tim, ze predjizdejici da blinkr?hele nechceš se vrátit do autoškoly, jestliže nepoznáš předjížděcí manévr? - já myslím, že již jen přejetí do protisměru je docela zřejmé ... ale jistě, můžeš si myslet, že tak řidič učinil třeba protože má mikrospánek nebo infarkt a za chvíli se rozmázne o strom na druhé straně, to je přeci mnohem častější situace než že by chtěl předjíždět, že ...
jen přejetí do protisměru je docela zřejméTo zcela urcite. Ty zacinas predjizdeci manevr tim, ze najedes do protismeru? To ti poradili v autoskole? A naposledy - Mrkva dojede k ceduli zacne zrychlovat, auto za nim jeste nezrychluje (spravne by nemelo - kdyz uz tu sermujeme paragrafy) a tudiz mu ujizdi. Kde je ten zacatek predjizdeni?
ne a ty ses ptal "jak pozná přesný okamžik zahájení manévru, kdy je předjížděn"? anebo spíše "Jak pozna, ze je predjizden?", tedy již probíhající manévr?jen přejetí do protisměru je docela zřejméTo zcela urcite. Ty zacinas predjizdeci manevr tim, ze najedes do protismeru? To ti poradili v autoskole?
A naposledy - Mrkva dojede k ceduli zacne zrychlovat, auto za nim jeste nezrychluje (spravne by nemelo - kdyz uz tu sermujeme paragrafy) a tudiz mu ujizdi.zajímavá úvaha ... takže Mrkva sice zrychluje a ujíždí autu za sebou, ale zároveň stojí na místě u té cedule a zadržuje to auto za sebou v obci, aby toto obec neopustilo hned po něm a dle zákona nemohlo jet rychleji než 50 a nedejbože zrychlovat více než Mrkva a tím ho naopak dojíždět, namísto nechat si ho ujíždět?
Kde je ten zacatek predjizdeni?na tento dotaz může odpovědět nejspíše jen řidič onoho auta za Mrkvou ...
Mrkva sice zrychluje a ujíždí autu za sebou, ale zároveň stojí na místě u té cedule a zadržuje to auto za sebou v obci, aby toto obec neopustilo hned po něm a dle zákona nemohlo jet rychleji než 50Nic takoveho netvrdim, ale beru to jako pokus o ironickou nadsazku.
nedejbože zrychlovat více než Mrkva a tím ho naopak dojíždět, namísto nechat si ho ujíždětK tomuhle uz jsem sve napsal... snazit se o predjeti na miste, kde auta normalne zrychluji a pritom jet autem, ktere to neda a potom si vynucovat si troubenim prednost neni zrovna znamka dobreho ridice. Zeptam se ale jinak, jaky je spravny postup?
no, vidím, že zjevně nevíš, co meleš, protože to je přesně to, co tvrdíš kombinuješ jeden bod v čase - dojede k ceduli zacne zrychlovat - s časovým úsekem - tudiz mu ujizdiMrkva sice zrychluje a ujíždí autu za sebou, ale zároveň stojí na místě u té cedule a zadržuje to auto za sebou v obci, aby toto obec neopustilo hned po něm a dle zákona nemohlo jet rychleji než 50Nic takoveho netvrdim,
ale beru to jako pokus o ironickou nadsazku.ach ano, jistě, přiznat si, že je to demonstrace toho, že meleš nesmysly, by ranila tvé ego
když to to auto nedá, tak je možné, že "... a najednou na mé úrovni na levoboku"?nedejbože zrychlovat více než Mrkva a tím ho naopak dojíždět, namísto nechat si ho ujíždětK tomuhle uz jsem sve napsal... snazit se o predjeti na miste, kde auta normalne zrychluji a pritom jet autem, ktere to neda
a potom si vynucovat si troubenim prednost neni zrovna znamka dobreho ridice.hm, jak jsi z popisu situace vydedukoval, že si onen řidič vynucoval přednost, to mi hlava nebere ... co to probůh dneska do těch buráků dávaj ...
Zeptam se ale jinak, jaky je spravny postup?goto 220
jak jsi z popisu situace vydedukoval, že si onen řidič vynucoval přednostPokud troubeni a gestikulace je soucast folkoru, pak mas samozrejme pravdu. Moznost, ze Mrkva nebude zrychlovat a necha se predjet jsem nabizel hned na zacatku. Podle pavlixe to nebylo ono. Tak ja vam nevim, kluci...
Mrkva dojede k ceduli v case T0 a zacne zrychlovat. Druhe auto dojede k ceduli v case T plus dva a zacne taky zrychlovat. Jak bys popsal to, co se stane s jejich vzajemnou vzdalenosti v case T az T plus dva?v čase T + dva brambory je konec světa?
Jasně, "bránit předjíždění" nesmím. Taky jsem hned jak jsem si ho všiml dal nohu z plynu.To je správný postup, potom nevím, o co ti vlastně jde?
Takže jinými slovy můžeš předjíždět jenom auta s menším výkonem, protože v tom silnějším autě bude kretén, kterej se najednou rozhodne zadupnout plyn na podlahu a ujet?V čem vadí, když ti „kretén“ ujede? Chceš si snad s ním dát svačinu?
Takže ano, fakt mi přijde zvrácené, když se někdo na těch okrskách loudá a ve chvíli, kdy ho někdo předjíždí, tak zrychlí skoro na 2x takovou rychlost.Třeba si teprve uvědomil, že jede pomalu, tak to trochu rozpálil :). Pokud jeho zrychlením vznikla situace, že jsi nebyl zdržován a mohl ses v klidu zařadit zpátky do pruhu, tak v tom taky nevidím problém.
Pokud jeho zrychlením vznikla situace, že jsi nebyl zdržován a mohl ses v klidu zařadit zpátky do pruhu, tak v tom taky nevidím problém.vs #148
Ono na tohle se taky dá koukat obráceně. Jedu si přes obec 50 ...no, to ale popisuješ nějaký principiálně odlišný případ a ne "tohle" jinak tentokrát +- souhlasím s Pavlixem ... a ohledně toho možného střetu, buď si jist, že kdyby mi hrozil čelní střet, tak se radši pokusím vytlačit auto, co mi v předjíždění brání
buď si jist, že kdyby mi hrozil čelní střet, tak se radši pokusím vytlačit auto, co mi v předjíždění bráníA to já bych teda raději přibrzdil a zařadil se zpátky.
jsem idiot a zasloužím si pár facek.ale nemusíš být zase tak sebekritický
900m je dost na to aby ses nedostal do situace kdy hrozí čelní střet. Pak není o čem diskutovat. Pokud se do takové situace dostaneš pak je něco špatně.přesně tak, špatně bylo to, že to ten debil začal rozjíždět a auto za ním nemělo vhodný rozestup, abych se mohl jen tak vrátit v okamžiku, kdy bylo zřejmé, že to moc nestíhám což byly dva faktory, které jsem nemohl dopředu vědět - jistě, mohl jsem "předvídat", ale s takovým přístupem bych asi nemohl předjíždět nikdy ... předjížděný se mě vždycky může snažit zablokovat v protisměru (nejen zrychlováním, ale i bržděním, pokud se chci vrátit dozadu)
Ve chvíli blížícího se střetu bych se asi se zašláplou brzdou plížil zpátky do pravého pruhu ...jak již napsal Pavlix, nemusíš mít tolik na výběr - ostatně nechápu, jak můžeš tohle napsat, když jsi sám popsal to samé: "... tak zařadit se zpět znamenalo celkem prudké brždění než obě auta projedou a doufat že se tam zatím nenařítí někdo další."