Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

 
Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Robert Krátký, písmo: Martin Stiborský

Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5
Nástroje: Tisk bez diskuse
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 XKCD většinou ještě docela dávám, ale takového Dilberta nevstřebávám téměř nikdy.
 XKCD většinou ještě docela dávám, ale takového Dilberta nevstřebávám téměř nikdy.
             2.6.2011 13:39
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        2.6.2011 13:39
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         2.6.2011 00:59
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 00:59
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         2.6.2011 01:45
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        2.6.2011 01:45
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         
             2.6.2011 01:53
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 01:53
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        Tak to bych doporucoval gynkobylobu je prej dobra na pamet :). Slovo gravidni je podle me pouzito zcela v poradku. Dokonce slovo tehotny/tehotna by mi tam vubec nesedelo a neyasmal bych se. Mozna zalezi na tom odkud clovek je. Protoze u nas se tto slovo pouziva velmi casto a nebo to souvisi se vzdelanim.Vzhkledem k zaměření diskuse jsem nejdřív četl gynobylobu ... Jinak lékaži používají termín "gravidní" zcela běžně, takže mi tam sedí (ale už to tu někdo psal).
 2.6.2011 15:35
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 15:35
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        a nebo to souvisi se vzdelanimNj, ne každý vystudoval doktora. Gratuluji maminko, jste gravidní!
 2.6.2011 19:54
PepaSFI             | skóre: 7
             | blog: zlodej_casu
        2.6.2011 19:54
PepaSFI             | skóre: 7
             | blog: zlodej_casu
            
        Tak pri tomto poste som sa konecne nad tymto komiksom zasmial 
btw. podla mna je slovo gravidni uplne v poriadku, nakolko sa evidentne jedna o lekarsku pomocku, a lekari zasadne hovoria gravidni, resp. u nas to je gravidna co by bolo zasa sexisticke  
  
 
 2.6.2011 07:44
Salamek             | skóre: 22
             | blog: salamovo
        2.6.2011 07:44
Salamek             | skóre: 22
             | blog: salamovo
            
         
 
             2.6.2011 16:28
Ravensun             | skóre: 11
             | blog: Ravensun's blog
             | Praha
        2.6.2011 16:28
Ravensun             | skóre: 11
             | blog: Ravensun's blog
             | Praha
         2.6.2011 13:35
AsciiWolf             | skóre: 41
             | blog: Blog
        2.6.2011 13:35
AsciiWolf             | skóre: 41
             | blog: Blog
            
         
             2.6.2011 17:48
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
        2.6.2011 17:48
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
            
         
             2.6.2011 18:03
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        2.6.2011 18:03
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         2.6.2011 19:12
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
        2.6.2011 19:12
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
            
         
            Navíc, slyšeli jste někdy někoho používat slovo gravidní? Já teda ne.Jestli to nebude tím, že jste zatím gravidní nebyl…
 2.6.2011 15:39
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 15:39
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        (když už je prozrazen závěr...)To bych neudělal... prozradil jsem jen to, co závěru předchází.
Gravidní? Nehodilo by se v tomto případě o hodně víc těhotný/á? Slovo gravidní má svůj ekvivalent v angličtině (gravid) a autor ho nepoužil, proto se mi to zdá dost divné. Navíc, slyšeli jste někdy někoho používat slovo gravidní? Já teda ne.Je to (pochopitelně) záměr. Těhotenské testy jsou vyráběny pro ženy, takže by bylo logické, aby na nich bylo "těhotná". Jenže v tomto komiksu je jeden z možných výkladů i to, že těhotný je muž. A proto je vhodné použít slovo, které dává smysl u obou pohlaví. Tj. gravidní.
 2.6.2011 15:41
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 15:41
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         
            nebo (coz je pravdepodobnejsi) nekde bliz soucastnosti a potom by tam bylo proste "tehotna" protoze i kdyby najednou otehotnel chlap tak existujuci testy s tim nebudou pocitat...Jistě, ale právě proto je vhodnější použít výraz, který "počítá" s tím, že by to mohl být i chlap.
btw. slovo gravidni jsem v zivote neslysel a kdybych je nekde zaslechl tak bych si asi myslel ze to znamena "obezni"...Heh... to mnohé vysvětluje, ale jistě uznáš, že jako argument je to slabé.
 2.6.2011 01:01
the.max             | skóre: 46
             | blog: Smetiště
        2.6.2011 01:01
the.max             | skóre: 46
             | blog: Smetiště
            
         D
D
             
             
             2.6.2011 15:49
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 15:49
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         2.6.2011 16:33
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 16:33
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         2.6.2011 19:56
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.6.2011 19:56
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        
 3.6.2011 20:11
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
        3.6.2011 20:11
kyknos             | skóre: 18
             | blog: Quid novi?
             | Ranša Rosa
         
             3.6.2011 18:35
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        3.6.2011 18:35
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         3.6.2011 23:49
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        3.6.2011 23:49
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        Nemám (a neměl jsem) v úmyslu někoho napadat a do dnešního dne jsem nepátral po tom kdo tenhle komix překládá a popravdě je mi to jedno.To byla poznámka naokraj. Máš naprostou pravdu, že není důležité, kdo. Ale podstatné je, že to dělá už nějakou dobu a dobře, a pokud jde o tenhle konkrétní strip, řekl bych, že to zvládl dokonce výtečně.
Pokud je někdo (kdokoliv z diskutujících) citlivější a bere si to osobně, tak se mu omlouvám.Jak říkám, piš dál, neřeš reakce jako od JirkaH :). Já tě jenom upozorňuju na to, že nemáš pravdu. Myslím, že on po tobě žádat omluvu nebude, je na přehnanou kritiku zvyklý.
tam už tak trochu někoho napadáš a to Roberta, který pro nás překládá XKCD a zaslouží proto velké díky než aby do něj někdo takhle hloupě rylDíky, ale nejsem žádný mučedník. Připadá mi zcela normální, že pokud překlad zvořu, lidi se ozvou a dají mi to sežrat. A samozřejmě - pokud se ozvou s něčím, co se mi zdá jako hloupá kritika, nenechám si to líbit
 
             Teď jsem to teprve pochopil.
 Teď jsem to teprve pochopil.
             2.6.2011 11:12
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        2.6.2011 11:12
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         
             2.6.2011 12:51
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        2.6.2011 12:51
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         
            Also, I think you’re missing another key point: The “Pregnant” declaration could mean that is a used (i.e., already peed-on) pregnancy test.
hlavne to already peed-on ;)
 .
.
             4.6.2011 09:10
mikirc             | skóre: 19
             | blog: MikiSoft
             | Vsetín
        4.6.2011 09:10
mikirc             | skóre: 19
             | blog: MikiSoft
             | Vsetín