Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.
Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.
Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Leda tak vývojaři her si mohou dovolit, že to nebude na všech systémech vypadat identicky.Vývojáři her ty platformy/systémy kde to nevypadá identicky vesele a naprosto ignorují, protože pro ně stejně nepředstavují zákazníka. Na XP/Vista to vypadá identicky (možná je tam zanedbatelná tolerance) a to je to o co jim jde...
Je to sice pomalé, ale zaručuje to kompletní funkčnost vždy a na jakémkoliv hardwaru.No ono pokud kvuli te softwarove emulaci klesne rychlost prekresleni natolik, ze se program stane prakticky nepouzitelnym, tak tezko mluvit o kompletni funkcnosti.
Akorát na to nemám GPU.
$ wine DXSETUP.exe
fixme:reg:GetNativeSystemInfo (0x7e4eb710) using GetSystemInfo()
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
err:setupapi:do_file_copyW Unsupported style(s) 0x144
a
CoD2 MP 1.3 build win-x86 May 1 2006
----- FS_Startup -----
Current language: english
Current search path:
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_15.iwd (85 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_14.iwd (4038 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_13.iwd (22624 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_12.iwd (1016 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_11.iwd (1462 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_10.iwd (1936 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_09.iwd (2142 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_08.iwd (2723 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_07.iwd (3384 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_06.iwd (990 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_05.iwd (928 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_04.iwd (698 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_03.iwd (26 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_02.iwd (40 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_01.iwd (16 files)
Z:\usr\share\games\cod2\main\iw_00.iwd (102 files)
Z:\usr\share\games\cod2/main
Z:\usr\share\games\cod2/raw
Z:\usr\share\games\cod2/raw_shared
Z:\usr\share\games\cod2/devraw
Z:\usr\share\games\cod2/devraw_shared
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw11.iwd (1 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw10.iwd (414 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw09.iwd (98 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw08.iwd (8 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw07.iwd (1014 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw06.iwd (3110 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw05.iwd (5310 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw04.iwd (6240 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw03.iwd (6580 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw02.iwd (6404 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw01.iwd (5510 files)
localized assets iwd file for english
Z:\usr\share\games\cod2\main\localized_english_iw00.iwd (4764 files)
localized assets iwd file for english
File Handles:
----------------------
81663 files in iwd files
execing default_mp.cfg
couldn't exec language.cfg
execing players/Grunt/config_mp.cfg
Measured CPU speed is 2.00 GHz
System memory is 1024 MB (capped at 1 GB)
Video card is "Direct3D HAL"
Streaming SIMD Extensions (SSE) supported
Winsock Initialized
Opening IP socket: localhost:28960
Hostname: petrnb
IP: 127.12.34.56
WARNING: IPX_Socket: bind: WSAEINVAL
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization -----
----- Client Initialization Complete -----
Trying SMP acceleration...
...succeeded.
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 3.0
Vertex shader version is 3.0
Video card or driver doesn't accelerate dynamic textures.
Video card or driver doesn't support enough textures for the DirectX 9 code path.
DirectX 9 rendering path will not be available.
Direct3D 7 code path is available.
Using Direct3D 7 code path because the requested Direct3D 9 code path is unavailable.
Attempting 1024 x 768 fullscreen with 32 bpp at 53 hz
Game window successfully created.
Creating Direct3D device...
Com_TouchMemory: 0 msec. Using sum: 0
Initializing render targets...
Requested frame buffer to be 24-bit color with 8-bit alpha
DirectX returned a frame buffer that is 24-bit color with 8-bit alpha
Initializing static model cache...
Initializing dynamic buffers...
Initializing particle cloud buffer...
Creating Direct3D queries...
Setting initial state...
DirectX reports 128 MB of video memory and 216 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 112 MB.
Picmip is set manually.
Using picmip 0 on most textures, 0 on normal maps, and 0 on specular maps
ERROR: Couldn't open techniqueSet 'materials_dx7/techniquesets/shadowcookieoverlay.techset'
WARNING: Could not find material 'shadowcookieoverlay'
ERROR: Couldn't open techniqueSet 'materials_dx7/techniquesets/shadowcookieblur.techset'
Samozřejmě o tom, že i když v menu je napsáno DirectX 9, ale rozmazání a bumpmapping nefunguje, nemluvím.
(informace o tom jak to udělat vyšel tam, David byl tak laskav,že to přeložil a obohatil o vlastní poznámky).
Když jsou si jisti na wine bloguTo samozřejmě vím, jelikož jsem to dělal už dříve právě podle té starší verze, kterou jsi nalinkoval a výsledek byl úplně ten samý. Ono to sice vypadá, že to ty knihovny nainstaluje, ale jaksi nenainstaluje a každý program, který jsem spustil sice vypadá, že jede pod DX9, ale zatím se mi ještě nepodařilo rozjet právě ty DX9 specifické featury jako je rozmazání a bummapping a z toho screenshotu to také nijak na DX9 nevypadá. Proto se ptám, protože všichni tvrdí, že jim to jede.(informace o tom jak to udělat vyšel tam, David byl tak laskav,že to přeložil a obohatil o vlastní poznámky).
do_file_copyW a vykreslování? Máš ty nativní knihovny v adresáři windows/system32?
Unsupported style(s) 0x144 a kopírování? No, nevím. Ano, mám je tam.
dxdiag mi to totiž píše, že Akcelerace textur portu AGP: Není k dispozici, což by mohlo být z toho důvodu, že chybí ddrawex.dll(není ani v žádném CABu instalátoru), což by mohl být důvod proč Video card or driver doesn't accelerate dynamic textures. Teď už zbývá jen vyšmelit někde tu správou verzi ddrawex.dll.
.
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL
implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected
vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33f408,0x00000000), stub!
err:d3d:CreateContext Requesting MultiSampleType=2
wineprefixcreate --prefix ~/.testwine # nakopíruj tam ty knihovny a nastav to vše podle článku: WINEPREFIX=$HOME/.testwine winecfg WINEPREFIX=$HOME/.testwine wine DXSETUP.EXE # jde to už?
Nefunguje mi to - co mám dělat ?
Tohle se vypsalo v konzolce
fixme:reg:GetNativeSystemInfo (0x7e47a700) using GetSystemInfo()
XIO: fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server ":0.0"
after 83 requests (83 known processed) with 0 events remaining.
Lidi pomozte, nejde mi příkaz ~/.wine/user.reg
Co mám dělat ?
Tiskni
Sdílej: