Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
nejvíc mě mrzí že pod scrolovacím kolečkem neni zoom.. to je veliká škoda.Zoomovat lze v inkscape několikero způsoby: Ctrl+kolečko na myši ... Zoom in, Zoom out (pozice kurzoru ovlivňuje výřez!) Klik na prostřední tlačítko ... Zoom in (opět závisí na pozici kurzoru) klávesa "4" ... zobrazí celou kresbu tak, aby se akorát vešla do okna inkscapu klávesa "3" ... totéž co "4", ale provede to s aktuálně vybraným objektem. klávesami "+" a "-" na numerické klávesnici ... trochu těžkopádné - používejte raději výše uvedené způsoby.
Final Summer of Code Projects Application Student Mentor ---------------------------------------------------------------------- SVG Filter Effects #1 Niko Kiirala Bulia Inkboard Protocol Spec / Lib Conversion Dale Harvey David Yip PDF Export with Cairo Mikos Erdelyi Ted Gould Memory Optimization Marina Diezler MenTaLguY SVG Filter Effects #2 Hugo Rodrigues BuliaHmm, export do PDF, memory optimization, efekty ... hura :) Este aby niekto zlepsil spravu objektov a vrstiev ;)
... Sodipodi je pak tuším předchůdce něčeho...Inkscape je fork z Sodipodi. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/Inkscape Nejvetsi rozdil je asi v pouzitem rozhrani. Sodipodi ma rozhrani vychazejici z gimpu, inkscape je sdi aplikace. Zatimco u gimpu mi mi nikdy nevadilo ze je mdi a nechapal jsem narky ostatnich po rozhrani adobe photoshopu / pixelu, u inkscape mi to naopak vyhovuje. Podle tohoto srovnání [en] by mel byt u inkscape rychlejsi vyvoj, mit detailnejsi dokumentaci, opraveno vice bugu, sodipody zas o neco rychlejsi renderer... Ze srovnani jsem pochopil, ze inkscape je na tom o neco lepe.
martin@aerovax:~$ sudo apt-get install inkscape Password: Čtu seznamy balíků... Hotovo Vytvářím strom závislostí... Hotovo Následující extra balíky budou instalovány: gnome-mime-data libavahi-client3 libavahi-common-data libavahi-common3 libavahi-glib1 libbonobo2-0 libbonobo2-common libgnomevfs2-0 libgnomevfs2-common Navrhované balíky: libxml-xql-perl python-xml libgnomevfs2-bin Doporučované balíky: dia dia-gnome libwmf-bin pstoedit sketch perlmagick libgnomevfs2-extra Následující NOVÉ balíky budou nainstalovány: gnome-mime-data inkscape libavahi-client3 libavahi-common-data libavahi-common3 libavahi-glib1 libbonobo2-0 libbonobo2-common libgnomevfs2-0 libgnomevfs2-common 0 aktualizováno, 10 nově instalováno, 0 k odstranění a 0 neaktualizováno. Potřebuji stáhnout 9717kB archivů. Po rozbalení bude na disku použito dalších 44,4MB. Chcete pokračovat [Y/n]? n Přerušeno. martin@aerovax:~$
... možná by šlo zařídit aby se při dvojkliku na nástroj pro kreslení objektu nebo dvojkliku na plátno objevilo dialogové okno s možností zadání koordinátů a velikosti.. ale to jen hádám, chce to to sepsat a poslat a možná i zkusit naprogramovat.To dialogové okno s různými transformacemi (Move, Scale, Rotation, Skew, Transformační matice) je kdykoli k dispozici přes Object->Transform nebo Ctrl+Shift+M.
Extension pro kótování už existuje.Můžete poradit, jak se to rozšíření jmenuje a kde se dá nalézt? (Ve verzi 0.43 v gentoo kompilované včetně "effects" jsem jej nenalezl.)
export LC_COLLATE=C
?
Diky
Jako první krok pro zlepšní bych viděl nadefinování šipek, které končí tak akorát s koncovými uzly. Předělávat již existující není možné, protože by se pokazily dosud vytvořené kresby.Nejsem si jist, ale zdá se mi, že definici šipek inkscape ukládá do xml souboru spolu s obrázkem. Tzn., že při otevření dříve vytvořeného souboru verzí programu s novou definicí šipek stejného názvu se použije definice, která platila při vytvoření obrázku. Alespoň takto mi to fungovalo s definicí šipek, kterou jste upravil (viz níže v komentářích).
/usr/share/inkscape/markers/markers.svgPohrál jsem si s tím a vyrobil šipky nové. Zde je ukázka:
http://kf.fyz.fce.vutbr.cz/pub/inkscape/arrows_new.pngPředefinoval jsem DistanceIn a DistanceOut a přidal další typ šipek ArrowIn a ArrowOut, přičemž všechny šipky jsou teď tvarově stejné a hlavně mají uzly tam kde mají být.
Tak koukám a řekl bych že Inkscape některé z uvedených námitek už vcelku vychytal. Rozhodně umí Barcode Se šipkami nevím, nejsem kreslič technických výkresů. Ale když to všechno nascaluju, tak nakonec nechám změnit tah globálně na stejnou hodnotu a tím se upraví jednotně i ty mizerné šipečky. Bohužel špičky pořád přelézají hraniční body. Zato má ale jednu (možná nechtěnou) "fíčuru" - totiž otevírám v něm PDFka když mi je zákazníci pošlou zaheslované; pak export do EPS SVG či AI a pohoda
Tiskni
Sdílej: