abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:33 | IT novinky

    Byla oznámena spolupráce GrapheneOS s Motorolou. Podrobnosti v tiskové zprávě. GrapheneOS (Wikpedie) je varianta Androidu zaměřující se na bezpečnost a soukromí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 26.2.1. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Komunita

    Volí se dvě místa v Radě openSUSE. Seznamte se se čtyřmi kandidáty. Členové projektu openSUSE mohou hlasovat od 1. do 8. března. Výsledky budou oznámeny 9. března.

    lkocman | Komentářů: 1
    včera 19:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI uzavřela dohodu s americkým ministerstvem obrany o poskytování technologií umělé inteligence (AI) pro utajované sítě americké armády. Firma to oznámila několik hodin poté, co prezident Donald Trump nařídil vládě, aby přestala využívat služby společnosti Anthropic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | IT novinky

    Technologická společnost Anthropic v noci na dnešek oznámila, že se obrátí na soud kvůli rozhodnutí ministerstva obrany označit ji za bezpečnostní riziko dodavatelského řetězce poté, co nevyhověla jeho požadavkům týkajícím se používání umělé inteligence (AI). Prezident Donald Trump krátce před tím uvedl, že nařídil federálním úřadům postupně ukončit využívání jejích AI technologií. Spor mezi firmou vyvíjející chatbot Claude a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    28.2. 15:44 | Upozornění

    Zemřel Rob Grant, spolutvůrce kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    27.2. 17:33 | IT novinky

    Apple oznámil, že iPhone a iPad jako první a jediná zařízení pro koncové uživatele splňují požadavky členských států NATO na zabezpečení informací. Díky tomu je možné je používat pro práci s utajovanými informacemi až do stupně „NATO Restricted“, a to bez nutnosti instalovat speciální software nebo měnit nastavení. Žádné jiné běžně dostupné mobilní zařízení tak vysokou úroveň státní certifikace dosud nezískalo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    27.2. 13:00 | IT novinky

    Americký provozovatel streamovací platformy Netflix odmítl zvýšit nabídku na převzetí filmových studií a streamovací divize konglomerátu Warner Bros. Discovery (WBD). Netflix to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě. Jeho krok po několikaměsíčním boji o převzetí otevírá dveře k akvizici WBD mediální skupině Paramount Skydance, a to zhruba za 111 miliard dolarů (2,28 bilionu Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    27.2. 12:44 | IT novinky

    Americká společnosti Apple přesune část výroby svého malého stolního počítače Mac mini z Asie do Spojených států. Výroba v závodě v Houstonu by měla začít ještě v letošním roce, uvedla firma na svém webu. Apple také plánuje rozšířit svůj závod v Houstonu o nové školicí centrum pro pokročilou výrobu. V Houstonu by měly vzniknout tisíce nových pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    27.2. 12:11 | Zajímavý článek

    Vědci Biotechnologické společnosti Cortical Labs vytvořili biopočítač nazvaný CL1, který využívá živé lidské mozkové buňky vypěstované z kmenových buněk na čipu. Po úspěchu se hrou PONG se ho nyní snaží naučit hrát DOOM. Neurony přijímají signály podle toho, co se ve hře děje, a jejich reakce jsou převáděny na akce jako pohyb nebo střelba. V tuto chvíli systém hraje velmi špatně, ale dokáže reagovat, trochu se učit a v reálném čase se hrou

    … více »
    karkar | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (26%)
    Celkem 990 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    WWW demonstrace proti softwarovým patentům

    28. 6. 2005 | Tisková zpráva | Tiskové zprávy | 4744×

    Sdružení pro svobodnou informační infrastrukturu (FFII) pořádá WWW demonstraci proti hrozícím softwarovým patentům v EU. O příslušné směrnici bude v nejbližších dnech jednat Evropský parlament a FFII chce touto netradiční formou protestu upozornit na nebezpečí softwarových patentů pro evropský IT průmysl.

    WWW demonstrace proti softwarovým patentům

    Evropský parlament bude jednat o Směrnici o počítačem implementovaných vynálezech. Ve svém původním znění tato směrnice hrozila zavést softwarové patenty, které by znamenaly vážné ohrožení drobných a středních podnikatelů v počítačovém průmyslu ve prospěch velkých firem. Proti patentům se dle průzkumů EU postavilo 90 % firem, mluví proti nim i nedávné studie: PricewaterhauseCoopers a Deutsche Bank.

    Evropský parlament 24. září 2003 směrnici pozměnil tak, aby neohrozila růst evropského IT průmyslu a neumožnila patentovat software, Rada ministrů však jeho pozměňovací návrhy zcela ignorovala, proto se do Evropského parlamentu směrnice vrací k dalšímu posouzení ve stále stejně nebezpečné podobě, nyní navíc pod mnohem silnějším tlakem lobby velkých firem. Ve světle sporu s Radou ministrů tedy vyústění celé kauzy napoví, jakou pozici a sílu má v legislativním procesu EU, která bojuje s hrozícím zvyšujícím se odcizením svým občanům, jediný její přímo volený demokratický orgán.

    Demonstrace pořádaná FFII vyzývá všechny vývojáře a firmy, které si uvědomují nebezpečí představované softwarovými patenty, k dočasnému "uzavření" svých webových stránek tím, že vstupní dokument změní na krátkou informační stránku o dění kolem softwarových patentů. Zároveň na konci dokumentu bude odkaz na původní webové stránky - ty tak zůstanou přístupné, návštěvník se však zároveň dozví o nebezpečí patentů pro firmu, která se k demonstraci přidala, stejně jako pro něj samotného jako zákazníka, kterého pravděpodobně bude čekat minimálně zvýšení cen software o četné patentové poplatky.

    Do demonstrace se zapojily populární softwarové projekty (např. http://www.mplayerhq.hu/, http://www.debian.cz/), firmy (např. http://www.solnet.cz/) i jednotliví programátoři (např. http://www.cihar.com/) z celé Evropy. Dosud se k demonstraci připojilo přes 1600 webových stránek. Seznam stránek, které se zaregistrovaly jako účastníci demonstrace, je na adrese http://wiki.noepatents.eu.org/webdemo/list.php.

    Detailnější informace o celé akci jsou k dispozici na webových stránkách FFII.CZ: http://www.ffii.cz/, stejně jako na oficiálních webových stránkách celé akce: Web Demo Against Software Patents.

    Podrobný rozbor nebezpečí softwarových patentů lze nalézt na stránce: Záporná strana sw patentů.

    Kontakt: Aleš Čepek, předseda FFII.CZ, rada@ffii.cz, tel. 242446944

    Sdružení pro svobodnou informační infrastrukturu je nezisková organizace, která si klade za cíl zejména podporu volné soutěže a otevřených standardů v oblasti informačních technologií. V současnosti se soustředí zejména na informování veřejnosti o nebezpečí a možných dopadech softwarových patentů. V České republice je zastoupeno nedávno založeným Českým sdružením pro svobodnou informační infrastrukturu (krátce FFII.CZ), blíže viz http://www.ffii.cz/.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.6.2005 11:53 pholie | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše abclinuxu.cz
    Hm, a preco sa aj abclinuxu.cz nezapoji do protestu?
    28.6.2005 12:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: abclinuxu.cz
    Protože zatím nebyl ani čas to probrat? Dejte nám čas do zítřka, do té doby se rozhodneme, jestli (a jak) se budeme účastnit.
    28.6.2005 12:59 Noodles
    Rozbalit Rozbalit vše Dilbert na tema SW patenty
    http://www.dilbert.com/comics/dilbert/archive/dilbert-20050626.html
    28.6.2005 14:29 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Marná snaha
    Víte co si z téhle demonstrace asi tak budou dělat úředníci v Bruselu že? A víte co si z ní budou dělat darmožrouti v jednotlivých parlamentech členský zemí EU že?
    28.6.2005 15:14 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Naprostá většina úředníků pravděpodobně nic, ale dozví se o tom víc lidí, kteří by se o tom jinak asi těžko dozvěděli a některé z nich to třeba donutí i k nějaké akci.
    28.6.2005 15:24 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Ne nevime, ale z tveho prispevku je zrejme, ze ty si z toho budes delat kulovy. Takze radeji mlc.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 17:48 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Ano, budu si z toho dělat kulový stejně jako ti poslanci a úředníci. Asi vám uniklo že i kdyby se postavili na hlavu všichni obyvatelé EU, tak to nic nebude znamenat pro pár ouřadů kteří jsou nad EP a ne poslanci EP, ale právě ti ouřadové v EU vládnou. To oni si dělají co se jim dělat chce a z čeho mají prachy. Poslanci jsou nanejvýš takový hezký obrázek pro nás voliče, abychom žili pod dojmem že volíme ty kdo za nás potom rozhodují.
    28.6.2005 19:14 Sofronius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Kdyby se opravdu postavili na hlavu všichni obyvatelé EU, tak si toho samozřejmě ti ouřadové (mimochodem asi také obyvatelé EU, tedy v této Vaší hypotetické situaci také jedinci stojící na hlavě) všimnou. Takže je to asi spíš o tom, kolik se těch obyvatel musí postavit na hlavu.
    28.6.2005 19:15 vd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Opak je pravdou. Pokud se na hlavu postavi oycejni lide, tak i zdanliva samozrejmost nemusi byt samozrejma. Viz. napr. Euroustava ve Francii.

    Vim, ze to neni to same, ze o SW patentech se nebudou konat referenda, ale mozna diky teto akci se neco zmeni, protoze pokud ne, tak nasi (a zastupci jinych zemi) uz znova zvoleni nebudou. To je to o co se musime v pripade neuspechu pricinit.
    28.6.2005 20:02 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    A kolik si myslíš, že se asi těch, jak říkáš, obyčejných lidí na tu hlavu postaví? Ty to vůbec nezajímá a snad jim to ani nikdo nemůže mít za zlé. Ale horší je, že se k tomu staví s nezájmem i jedinci, které by to zajímat mělo.
    28.6.2005 22:52 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Bohužel je to přesně jak jste to napsal. Obyčejným lidem jsou ty patenty úplně volné. A páni poslanci vědí většinou houby o čem to vlastně je a ani je to moc nezajímá.
    29.6.2005 10:27 vd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marná snaha
    Spatne jsem se vyjadril, moje chyba. Temi "obycejnymi lidmi" jsem myslel obycejne lidi, ale z tohoto oboru, myslim, ze nas je mnoho a ze mame jako celek potrebnou silu k tomu neco prosadit.

    Ano, souhlasim s tim, ze po lidech pracujicich v jinem oboru nemuzeme chtit, aby je to zajimalo, ale prave proto je tu tahle akce. Urcite jste videl tu stranku, ktera vam nabizi kratky pokec o co vlastne jde a odkazy na clanky s dalsimi materialy. To je cesta, jak ty lidi co je to nezajima prinest na svou stranu a alespon trochu jim naznacit ze tu je problem a ze (pokud se situace nezmeni) to bude brzy i jejich problem. Koneckoncu nas (programatoru - ano, nekdy se i mezi programatory pocitam ;), spravcu siti ...) se to tyka ted, ale pokud SW patenty projdou bude se to tykat take beznych uzivatelu. Az v podstate vymizi open source software (i to se muze v krajnim pripade stat) tak teprve potom uzivatele zjisti, ze se nekde stala chyba, ale to uz bude pozde.

    Bohuzel, nekteri, ktere by to zajimat melo se o to nezajimaji. Ne proto, ze by to nebyly odbornici programatori nebo co ja vim, ale proto, ze pro ne open source a free software nic nezajimaji, nedodrzuji autorske pravo a produkt si ukradnou. Proto si ani neuvedomuji, ze by se jich to melo tykat.
    28.6.2005 17:35 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Dopis poslanům EP
    http://www.abclinuxu.cz/blog/BoodOk/2005/6/28/92449
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 23:13 David Kredba
    Rozbalit Rozbalit vše Příprava na soudní bitvu
    Připravuji se na soudní bitvu. Popření mnoha demokratických principů při přípravě a schvalování direktivy dává velmi slušné šance na její smetení ze stolu i po jejím případném schválení. Nehodlám "hodit flintu do žita" a trpně přihlížet, jak se pár snadno ovlivnitelných jedinců chystá, za přihlížení mnoha značně nekompetentních jedinců v EP, zničit mou obživu.
    28.6.2005 23:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příprava na soudní bitvu
    To samozřejmě, v každém případě. Má někdo informace o tom, jak takové soudy na úrovni EU vůbec fungují? Přiznám se, že o tom nic nevím :-(
    Copak toho není dost?
    28.6.2005 23:28 David Kredba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příprava na soudní bitvu
    To je záležitost pro Evropský soudní dvůr. Je otázka, jak přesně bude napsán petit žaloby a budu-li žalovat např. jen já jako občan - fyzická osoba nebo já jako firma, případně nějaká právnická osoba nebo třeba vláda Polska a podobně. V principu půjde o žalobu na "nelegálnost aktu Společenství".
    29.6.2005 09:04 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příprava na soudní bitvu
    To je zajimave. Doufam, ze budete o prubehu podrobne informovat.
    29.6.2005 12:20 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše autorsky prava
    Tak nejak me to pripomina jak si svaz autoru prosadil ze s kazde kopie kterou si v kopycentru udelat zapalatite nejakou castku....a je upln ejedno ze si kopirujete vlastni diplomku nebo vlastni text...
    V podstatě nic nevím
    30.6.2005 08:12 honza
    Rozbalit Rozbalit vše doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    a take, ze nekdo bude to dodrzovani kontrolovat. Bohuzel se obavam, ze nastane presne to, co se jiz deje v Americe. Ze to na male firmy nebude mit vubec zadny dopad. Ono je to totiz uplne k nicemu, chtit od male firmy s 5 zamestnanci nejake poplatky za trivialni patent. Ta nahlasi okamzite bankrot a ta medialni mela okolo toho by byla tak velka, ze si to vsichni ti Siemensove a Fordove a General-Electricsove poradne rozmysli.

    Kdyby se to ale skutecne melo dodrzovat, tak to by bylo vyborne. Protoze potom by museli programatori skutecne zmenit svuj styl prace a opustit tu dnesni nesmyslnou vyrobu software, tu neinzenyrskou, kdy se nad nejakym resenim pro vyrobni firmu zamysli ve fazi koncepcni matematikove, fyzikove a preskoleni ucitele. Konecne by byl pokoj s temo PHP-taky-programatory a byl by zde prostor pro inzenyrske software.

    Ale jak pisi nahore, bohuzel asi k tomu nedojde.
    30.6.2005 14:15 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    ??? To má být ironie, recese, provokace, zamyšlení nedotažené do konce a děravé jak sítko, poslední zoufalý výkřik ve stavu rezignující hysterie nebo haluz z dobrého matroše? Nebo od každého něco :-)? Nepředpokládám totiž, že bys tomu sám věřil a myslel to vážně...
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    egg avatar 1.7.2005 09:49 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    1.7.2005 10:44 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    nejak intuitivne citim, ze se jiz nemuzete dockat, az zapnete google a budete moci hledat pojmy "sokrates, dialog, kladeni otazek" nebo lepe "die Technik des Sokratischen Dialogs"
    5.7.2005 01:30 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    Kdyby se to tak všechno mělo dodržovat, tak za současného stavu by to byla stejně katastrofa. Proč? Máme tu velkého hráče - MS. Ti to vyřeší tak, že pokud něco potřebují, koupí to. Ale háček je v tom, že neexistuje druhá strana, která by byla protivahou. Monopol v patách. Co může být horší pro tržní systém. Ekonomové by mohli dlouhosáhle hovořit o ekonomickém dopadu na EU v případě, že patenty projdou.

    btw: může mi někdo popsat jak vypadá správné SW inženýrství, když to dnešní programování je šmudlání a bastl?
    2.7.2005 22:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: doufam, ze patenty uz konecne prijdou
    Ne, to bude asi někdo od té bandy, co by nejraději psala software stejným způsobem jako když se v tabulkách hledá vhodný šroubek a jakousi náhodou si myslí, že si může nějakou implementací patentů pomoci. Přál bych jim splnění jejich přání. Chcípli by hlady a byl by pokoj :o)
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.