Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Brendan Eich, mj. autor JavaScriptu, byl součástí projektu Mozilla od jeho počátku. Minulý týden (24. března) se stal novým CEO Mozilly. Včera (3. dubna) ale na funkci CEO rezignoval a rozhodl se dokonce projekt Mozilla opustit. Důvodem byla reakce LGBT komunity na to, že v roce 2008 finančně podpořil kampaň za zákaz homosexuálních sňatků.
Tiskni
Sdílej:
Přesně tak ... existují lidé normální a buzeranti, ale se sexuální orientací to nemá nic společného.
Mám celou kauzu chápat tak, že nemůžu mít na věc jiný názor než bolševici (čili ti, co je jich méně ale tvrdí o sobě že je jich více) ?
P.S. můžu nějak Brendana podpořit ? Bez ohledu na to, jaký mám názor na původní spor, protože ten je zcela nepodstatný!!!
To nejsou homosexuálové...to jsou prostě buzeranti. Tímhle si u mě Brendan šplhnul.Uh, fakt? Já si taky nejsem jistej, jestli je to důvod k odchodu, ale najednou si to vykládat jako jeho silnou stránku je jenom projev pitomosti. /Máte potřebu slavně chcát proti proudu? :)/
Jenže - když se stane šéfem firmy, která je teda hodně závislá na mindsharu (IMHO), tak se tahle jeho osobní věc stane i kritériem toho, jestli je nebo není lidem sympatická ta firma. Už jsem to napsal dole - šéf je tváří firmy, a je legitimní, když ta firma má požadavky na to jaká ta tvář je.Imho na to právo nemají :] To by mu za chvíli mohli kecat i do toho, co si dá ráno k snídani a jak se rozhodne ostříhat. Jsou to zkrátka věci z osobního života, po kterých nikomu nic není.
Stačí se na to podívat raionálně, pane Tradiční Hodnoty :PRacionálně? Co je na vlezlosti a bulváruchtivosti racionálního? Kdyby to udělal jménem Firefoxu, nebo tam přispěl firemní peníze, či uspořádal tiskovku na půdě firmy, kde by to oznámil, tak by to bylo o něčem jiném. Když však ve svém vlastním čase dá své vlastní peníze někomu, koho chce podpořit, tak je po tom každému hovno. Vlezlost se mi nezdá jako kladná lidská vlastnost, proto s ní ani nemohu souhlasit.
Imho na to právo nemají :]Ale mají
Jsou to zkrátka věci z osobního života, po kterých nikomu nic není.Pokud někdo silou peněz ovlivňuje zákony (nebo se o to snaží), tak to už rozhodně není záležitost pouze jeho osobního života. (A tohle platí ať už se jedná o jakýkoli zákon.)
Pokud někdo silou peněz ovlivňuje zákony (nebo se o to snaží), tak to už rozhodně není záležitost pouze jeho osobního života. (A tohle platí ať už se jedná o jakýkoli zákon.)Ad absurdum: A co silou demokratického hlasování? A co silou podepsání petice? Kde je hranice? To by jsme rovnou mohli zřídit gestapo, které bude objíždět všechny, kdo přispějí (a v minulosti přispěli) na Momentální Tabu a budou jim ruinovat život. Protože to přece není záležitost osobního života, ne?
To by jsme rovnou mohli zřídit gestapo, které bude objíždět všechny, kdo přispějí (a v minulosti přispěli) na Momentální Tabu a budou jim ruinovat život.To mi přijde jako "trošičku" jiný případ než rozhodnutí soukromé společnosti mít takového a makového CEO.
Demokratické hlasování nebo petice je ok, protože tam mají všichni rovnou možnost to ovlivnit, kdežto když dojde na 'financování zákonů', přestává to být fér.A co financování politické strany?
Je otázka, jestli pak má ta demokracie smysl, když si bohaté strany hlasy prostě koupí...Smysl.. Jaký smysl? Není to ani nejlepší, ani nejefektivnější framework, ať se na něj člověk dívá jak chce. Jen je momentálně hodně populární a je kolem něj tolik propagandy, že nám to už skoro ani nedochází.
Nepodporil on nahodou jednu stranu v demokratickom hlasovani, ktore nasledne preslo?Ano, dal $1000, kolik % lidí může zákon, který preferuje, takhle podpořit?
Co na tom, ze to nie Ta Spravna (tm) strana? Ci platit billboardovu kampan ma pravo len ten, ktory ma nejake predpisane nazory?Tos mě dezinterpretoval, já neříkám, že na to nemá právo nebo že by se měly platit jen správné názory, já říkám, že to není záležitost pouze jeho osobního života, a tudíž má soukromá organizace Mozilla Corp. plné právo podle toho posuzovat, jestli je pro ně vhodný jako CEO.
Ano, dal $1000, kolik % lidí může zákon, který preferuje, takhle podpořit?
Snad každý softwarový vývojář v USA (těch 1 000 USD třeba jednou ročně ho nevytrhne) a spousty dalších lidí.
jestli je pro ně vhodný jako CEO
A co kdyby to byl homosexuál a ukázalo se, že nezanedbatelné procento uživatelů je homofobních?
Snad každý softwarový vývojář v USA (těch 1 000 USD třeba jednou ročně ho nevytrhne) a spousty dalších lidí.No a kolik % to teda je?
A co kdyby to byl homosexuál a ukázalo se, že nezanedbatelné procento uživatelů je homofobních?Jak co kdyby? Nerozumim vůbec otázce.
No a kolik % to teda je?
Na procentu z celkové populace až tak nezáleží – jiný vývojář (nebo člověk s podobnými příjmy) zase může podpořit opačnou iniciativu.
Jak co kdyby? Nerozumim vůbec otázce.
Ovoce tu např. píše:
Je normální že má mít (ve svém vlastním zájmu) v čele někoho, kdo neurazí byť i malou část veřejnosti...
Tak si představme situaci, že ten člověk je homosexuál a pár homofobů někam napíše, že se jim to nelíbí a že kvůli tomu přestanou Firefox používat nebo vyvíjet. Měli bychom jim vyjít vstříc a toho člověka raději odvolat? Nebo by měl radši odejít sám, aby nikoho nepohoršoval?
Podle mého ne – záleží přece na tom, jaké má ten člověk odborné předpoklady, jak dobře dělá svoji práci, a neměla by se do toho tahat politika, sexuální orientace nebo osobní názory.
Na procentu z celkové populace až tak nezáleží – jiný vývojář (nebo člověk s podobnými příjmy) zase může podpořit opačnou iniciativu.Možná, ale nedá se spolehnout, že vždy při každém rozhodování budou lidi s vyššími příjmy rovnoměrně rozděleni... Nehledě k tomu, že škodit můžou i vyrovnané výsledky. Možná, že kdyby Eich těch $1000 nepřispěl, tak to tehdá neprošlo.
Tak si představme situaci, že ten člověk je homosexuál a pár homofobů někam napíše, že se jim to nelíbí a že kvůli tomu přestanou Firefox používat nebo vyvíjet. Měli bychom jim vyjít vstříc a toho člověka raději odvolat?Jak měli bychom? To přeci není na "nás", ie. na věřejnosti, ale na Mozilla Corp. Jinak Mozillu se skutečně už někteří chystají bojkotovat.
já říkám, že to není záležitost pouze jeho osobního života,
Kde je teda podla Teba hranica medzi "je" a "neni" zalezitost osobniho zivota?
Podla mna plati, ze ked to clovek robi mimo pracu a s pracou to nesuvisi, tak je to osobny zivot. Tu je naviac netrivialny casovy odstup od zaujatia pozicie, na ktorej to zevraj vadilo.
Pokud někdo silou peněz ovlivňuje zákony (nebo se o to snaží), tak to už rozhodně není záležitost pouze jeho osobního života. (A tohle platí ať už se jedná o jakýkoli zákon.)
???
A co když to nebude silou peněz ale silou - třeba takový pochod v černých košilích - a kdo má jiný názor tomu rozbijeme hubu.
A nebo ty košile a prapory budou duhové a nerozbiejme mu hubu ale budeme tak dlouho útočit a očerňovat až ho vyhodí (nebo sám odejde) z práce.
Stokrát použitý princip, jedno jestli v černé, červené nebo duhové, vždy jde o zastrašení oponenta o potlačení diskuze, aby to vypadalo, že žádní oponenti vlastně nejsou.
Takže podle této logiky by firma, která propaguje manželství jako soužití muže a ženy mohla nezaměstnat homosexuála s vysvětlením, že by pak ta firma nebyla jejich zákazníkům sympatická.Protoze je rozdil mezi pozici radoveho zamestnance, ktery pracovnepravni ochranu a nemuze byt vyhozen pro sve nazory (at uz progresivni ci konzervativni) ci dalsi faktory nesouvisejici s praci, a pozici statutarniho zastupce ci vrcholneho politika, ktereho predstavenstvo ci zastupitele mohou odvolat kdykoliv a za cokoliv.
A co takhle přestat tahat do vývoje softwaru ideologii a politiku?
Mě přece taky nezajímá, jestli je autor nějakého SW homosexuál, severní Korejec, golfista, potápěč nebo třeba muslim. Je mi jedno, co dělá ve svém volném čase, jaké má koníčky a názory1. Zajímá mě ten software jako takový – ten by měl být neideologický, neutrální – proto taky mám rád svobodný software, který zaručuje právo ho používat za jakýmkoli účelem a kýmkoli – můžou ho svobodně používat jak buzíci, tak třeba odpůrci homosexuálních manželství, tak kdokoli jiný – a tak je to správně a to je na tom to krásné.
Jasně, kdyby se ve Firefoxu třeba zobrazoval nápis: „buzíci do plynu“ tak by se mi to taky nelíbilo, asi bych ten prohlížeč začal bojkotovat nebo poslal někam nějakou stížnost, založil/podpořil fork atd. ale dokud názory nebo vlastnosti toho člověka nemají na ten software vliv, tak to neřeším, je to jeho soukromá věc.
Taky by to mohlo být naopak – co když vývojář (nebo manažer) bude homosexuál a někdo přijde se statistikou, že hodně uživatelů je ani-homo naladěno a že by je to mohlo odrazovat od užívání toho softwaru? Taky by ten člověk měl radši odejít, aby nikoho nepohoršoval a neodpuzoval svými vlastnostmi/postoji, přestože jinak odvádí dobrou práci?
[1] no dobře, ze zájmu si o něm můžu něco přečíst, ale to spíš tak pro zajímavost, než že by to mělo vliv na používání nebo nepoužívání toho kterého softwaru
A co takhle přestat tahat do vývoje softwaru ideologii a politiku?On nekdo taha do vyvoje softwaru politiku? Pokud vim, bavime se o pozicich statutarnich zastupcu organizace, a to v podstate je politicka pozice, akorat ze ji nevoli obcane, ale akcionari (u neziskovek clenove, tam to ma politice jeste bliz, jak to presne funguje v nadacich v USA netusim).
Však to byly jeho prachy. A kdyby podpořil pro-homosexuální lobby, to by taky vadilo?Nejspíš existují firmy/organizace, kde by to vadilo.
Už jen když si vezmu, kolik existuje *užitečných* charit, kterým se dá na něco přispět. A von dá prachy anti-homosexuální lobby, vůl.
To je, jako kdybys mně vyčítal, že přispívám FSF a EFF místo, abych posílal peníze třeba na postižené děti nebo povodně kdesi v tramtárii, co je podle tebe důležitější a užitečnější. Jsou to moje peníze, tak si s nimi budu dělat, co já chci.
To ekvivalentni neni, homeosexualni orientace je narozdil od heterosexualni orientace [medicinsky] deviace, i kdyz se to nesmi nahlas rikat.Není mi jasné, jak souvisí první věta se zbytkem.
pokud se u nejakeho druhu budou vyskytovat jen heterosexualni jedinci, ma sanci existovat (neresme hermafrodity ci eusocialni druhy), pokud u nejakeho druhu zacnou dominovat homosexualni jedinci aniz by prispivali k reprodukci, je na dobre ceste k vymreniJakou má tahle úvaha souvislost s diskusí? Nevidím vůbec žádnou, kromě toho, že v obou se vyskytují slova "homosexualita" a "heterosexualita"...
A co kvóty pro lidi, kteří mají jiný názor třeba na přistěhovalectví, homosexuální manželství, oteplování1 planety, státní paternalismus a přerozdělování, existenci či neexistenci Boha, nebo lidi, kteří jsou nadměrně vysocí nebo naopak zakrslí…? A kdo rozhodne o tom, které odlišnosti jsou „dobré“ a na které je naopak potřeba pořádat hony na čarodějnice?
[1] pozor, nesouvisí s předchozím
Pokud by se množné číslo od démon v tomto případě bralo tak, že je podle pravidel potřeba tvrdé y na konci (1. pád), tak jaký s tím problém.
Jestliže to nejsou démoni, tak je to něco jiného, a je to z toho pohledu jako předmět, o který v tom sporu jde, jedno. Od toho se dovodí, že není démon jako démon, a můžeme se věnovat něčemu jinému.
A co příkaz halt
? Někdo by si mohl představit SSáka, jak na něj křičí.
man ss:-O :-O
Pokiaľ tomuto správne rozumiem, tak manželstvo nie je o emocionálnom súžití partnerov.To už snad bylo v historii prokázáno emocionálně soužijícími partnery, kteří manželé nebyli.
Manželství má svou úlohu (hlavně plození a výchova dětí) pro kterou mu společnost poskytuje ochranu a zvýhodnění (je to pro společnost celkem výhoda, když bude někdo kdo bude dělat na naše důchody a jiné). Proč by vztahy, které nemohou (to není homofobie - prostě nemohou), měli požívat stejné výhody jako manželství?To je IMHO pohled dosti mijici platnou legislativu. Prevazna vetsina zvyhodneni, kterymi stat podporuje peci o deti (jako napr. materska a rodicovska dovolena, slevy na dani na vyzivovane dite, placeni zdravotniho pojisteni, prima podpora skolstvi), se manzelstvi vubec netyka, vztahuje se i na nesezdane pary a odviji se od vztahu rodic - potomek. Pravni uprava manzelstvi upravuje predevsim vztahy mezi manzeli, jen okrajove vztahy manzel-dite, ci manzele-stat. Nema moc smysl hovorit o tom, ze stat manzelum 'neco dava' (alespon v CR). z tohodle hlediska je manzelstvi okrajove - stat sice neco trati na dedicke dani a na spolecnem zdaneni manzelu (ci obdobe v podobe danove slevy), na druhou stranu zase setri na davkach socialni podpory (ackoliv tady se pracuje s pojmem 'spolecna domacnost', tak bez manzelstvi ci bez deti je ze strany uradu ziti ve spolecne domacnosti prakticky neprokazatelne).
BTW Jsem lesbaE-E, Bad Thread, děvčico. Dneska se tu kamenují jen „buzíci“.
Pak se s tím má dál pracovat. Legislatní a ekonomické oblasti bych rozhodně nevázal jen na manželství.Legislativni a ekonomicke vymezeni svazku trvale spolecne zijicich lidi dvou lidi je primarni smysl manzelstvi. Muzeme krome manzelstvi zavest zanmelstvi s jinym jmenem a stejnym pravnim obsahem, ale co ruzi zvou i zvano jinak vonelo by stejne.
Nicméně, ať nakonec budou zákony jakékoliv, podstatné je, že uznávám právo na názor i druhé straně. Budu se, v rámci obvyklých možností, snažit prosadit ten svůj (i finanční podporou skupin, které k tomu mají lepší dispozice). Ale nemám nejmenší problém ve všech ostatních oblastech s tou druhou stranou spolupracovat - tomu se říká tolerance.Tolerance zavisi na tom, jak moc onen nazor (v pripade jeho prozazeni) vede k primemu ohrozeni prav, ktere povazuju za dulezita. Jako extremni priklad muzu uvest nazor prosazujici genocidu zidu ci znovuzavedeni otroctvi. Tohle sice neni takovy extrem, ale i tak argumentovat tady toleranci je dosti otrle. Tolerance je zalozena na tom, ze akceptuji legitimni zajmy druhe strany a ona akceptuje ty moje a a nebudu ji zbytecne branit tam, kde nase zajmy nekoliduji, a tam, kde koliduji, ustoupim ve vecech, ktere jsou klicove pro druhou stranu a nedulezite pro mne a naopak. Oproti tomu odmitani homosexualnich manzelstvi je typicky priklad netolerance - jedna se o vec, ktera minorite zpusobuje znacne komplikace a je pro ni vyznamna, ale ktera majoritu prakticky nijak neovlivni (takze tezko ma nejaky legitimni zajem to zakazovat) a majorita ji prosazuje pouze z ideologickych duvodu.
Na to stačí institut registrovaného partnerství. Ať mají dědická práva, informace... Ale ať se to nemíchá s manželstvím.Vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna, chodí to jako kachna.. jestli ona to nakonec nebude kachna.
Ale ať se to nemíchá s manželstvím.Tak. Já jsem pro zrušení manželství.
IMHO by měla existovat nějaká vzorová smlouva (a plná moc v jednom), ve které bys zaškrtal různé věci, co chceš (dědictví, návštěvy v nemocnici, přebírání pošty, sdílení osobních údajů, zastupování na úřadech atd.) a mohli by ji uzavřít libovolní dva lidé, dokonce bys ji mohl uzavřít s více lidmi. A byla by i jasná pravidla pro výpověď takové smlouvy, případně by sis mohl vybrat smlouvu časově omezenou, kterou by bylo potřeba v pravidelných intervalech obnovovat (projevem vůle obou zúčastněných stran). To bych považoval za velmi přínosné – pro homosexuály, heterosexuály, asexuály a vůbec kohokoli.
Ale manželství je něco jiného a nemělo by se to s tím míchat dohromady.
Ale manželství je něco jiného a nemělo by se to s tím míchat dohromady.Nepřijde mi. Je to o soužití dvou (a více lidí). Jinak co se té smlouvy týče, tak je to dobrý nápad, tak to vidím také, ale nedá se to jednoduše ověřovat. Když řekneš že jsi manžel (registrovaný partner), tak to každý může jednoduše ověřit podle jména. Už vidím, jak prokazuješ platnost nějaké smlouvy třeba v nemocnici, aby tě pustili za někým, na kom ti záleží.
tak to každý může jednoduše ověřit podle jména
Takže když se bude někdo jmenovat stejně a budeme třeba oba bydlet ve stejném paneláku, tak bude moci přebírat moji poštu nebo mít přístup k údajům o mém zdravotním stavu? Tak to bych opravdu nerad. Tohle je hodně děravý systém a takhle by to fungovat nemělo.
+1 dokonce by to mohlo být i hezky decentralizované a prakticky bezpapírové – elektronicky bych podepsal strojově čitelnou zprávu typu „osoba XY123456 mě smí navštěvovat v nemocnici“ a tuhle podepsanou zprávu by si ta osoba nahrála do své občanky nebo na jinou kartičku.
Nahrat to treba do obcanky? Konecne by ta s tim cipkem k necemu byla :). Proste v dnesni dobe je to overovani minimalni problem.Čip spousta lidí (včetně mě) nemá. Jinak zrovna dělám fulltime programátora ve státním a o tom co je a co není problém jsem tak nějak ztratil iluze. Leží pohřbené hned vedle naděje na zlepšení.
Lol, vy byste zasloužil studovat antropologii.Spise vy. Zde je neco o manzelstvi z pohledu antropologie.
Arlington, Virginia; The Executive Board of the American Anthropological Association, the world's largest organization of anthropologists, the people who study culture, releases the following statement in response to President Bush's call for a constitutional amendment banning gay marriage as a threat to civilization.
The results of more than a century of anthropological research on households, kinship relationships, and families, across cultures and through time, provide no support whatsoever for the view that either civilization or viable social orders depend upon marriage as an exclusively heterosexual institution. Rather, anthropological research supports the conclusion that a vast array of family types, including families built upon same-sex partnerships, can contribute to stable and humane societies.
The Executive Board of the American Anthropological Association strongly opposes a constitutional amendment limiting marriage to heterosexual couples.
Seen in an anthropological light, gay marriage is one variant in a remarkably diverse set of practices. Same-sex marriages are not exactly commonplace in the mosaic of world cultures. Neither are they absent from "traditional" societies, however, despite the claims of those who argue for a legal ban on same-sex marriages. ... To reject a type of marital arrangement because of its supposed incompatibility with "the traditional definition of marriage" only calls attention to the speaker's ignorance of well-known ethnographic and historic facts.
Richard Feinberg is a professor of anthropology at Kent State University, where he has taught since 1974. He earned his M.A. and Ph.D. at the University of Chicago and has conducted research with the Navajo in New Mexico as well as Polynesians in the Solomon Islands and Papua New Guinea. Feinberg has published over a dozen books and monographs, and approximately 100 professional articles. He has served as chair of the Association for Social Anthropology in Oceania, president of the Central States Anthropological Society, and Chair of Kent State's Faculty Senate.
Jo, a to ještě nepočítám, že je to taky obvykle spíš vlastnictví ženy mužem...Jak kde…
Pokud spolu tři chlapi žijí v jednom baráku a souloží s ovcemi, je to v zásadě jejich věc. Ale neříkejte tomu manželství. To pak můžeme rovnou šukat na ulici a močit na hroby. Však to taky nikomu neubližuje a není důvod to zakazovat.Argument šikmé plochy.
A jaký je tedy ten důvod, proč by v tomto uspořádání v principu nemohli získat dědická práva, informace, moci adoptovat, etc?Žádný. Proto to vzniklo, ne?
Není to žádná šikmá plocha.Šikmá plocha jsou ti tři chlapi souložicí s ovcemi, šukání na ulici a močení na hroby. (Nemám šajn, jak k tomuhle předřečník došel, asi bujná fantazie
Je to masivní pokus o diskriminaci všech možných typů svazků a zvýhodňování jednoho konkrétního homosexuálního.Jak se tím diskriminují heterosexuální svazky? A jaký ještě existujou všechny možný ostatní typy?
A jaký ještě existujou všechny možný ostatní typy?Zatímco na straně předřečníka fantazii kritizuješ, tobě zjevně chybí ;).
Osobne nedokazi pochopit, jak nekdo muze podporovat takovu akci jako zakaz snatku koholiv.Já jo. Taky bych to udělal. Taky bych přispěl na kampaň, která je zaměřená proti schválení zákonu sňatků osob stejného pohlaví v Kalifornii. Už jen pro ten pocit. Hned poté bych se sbalil a odjel na Bali házet hrách do kmenů tam rostoucích palem. To má přibližně podobnou smysluplnost.
To je právě ten problém. Že společenská atmosféra nahrává tomu, aby taková kauza vůbec vznikla. Jako všechny, původně i dobré úmysly mezi které i tzv. ochrana menšin patří, přerostla až ve zvrácenou karikaturu sebe sama a stala se nástrojem vydírání nebo populistické sbírání politických bodů. Nezlobte se na mně, ale že někdo finančně podporuje organizaci na základě úcty a přesvědčení o tradičním uspořádání rodiny jako protiváhu lobystickém organizacím, které se snaží protlačovat opak, jako ohrožování nepovažuju. To by mohli kohokoli odsoudit za finanční podporu křesťanské církvi, legální politické straně etc. Trochu absurdní, nemyslíte.
Je normální že má mít (ve svém vlastním zájmu) v čele někoho, kdo neurazí byť i malou část veřejnosti...GOTO #150, #145
Prostředí pro svatbu je chrám. Je to slavnostní den.
Jiná prostředí jsou, jak si to představuju, méně slavnostní. Jde o to, aby to nebyly jen čtyři zdi a okno, a skříň na chvíli odsunutá vedle dveří, která jinak normálně zatarasuje vchod do svatební síně.
Jsou za tím představy o tom, jak má co vypadat, a ty jsou společné účastníkům, takže nehrozí, že by svatební hosté nechápali, o co jde. Se správnou představou u všech by to mohli chápat i v případě svatby pod širým nebem: příroda chápaná/vnímaná jako chrám, vystrojená v zářivých barvách.
Prostředí pro svatbu je chrám. Je to slavnostní den.Nějak si nemůžu vybavit, že bych byl kdy na svatbě v církevních prostorách. Asi nejspíš nikdo z dotyčných nechtěl, aby mu do sňatku kecaly ještě další pochybné organizace.
Jestli to dobře chápu, tak je dnes možné mít (organizačně) "světský" sňatek na radnici a "církevní" sňatek v kostele.
Smyslem toho je spojení.
"Co Bůh spojil, nemá žádný člověk rozlučovat, a proto je pravé manželství až do věčnosti nerozlučitelné! Falešné světské manželství však nepředstavuje žádný svazek před Bohem a lze je proto rozloučit stejně jako všechny svazky světského člověka."
V tom textu jsou použita slova "pravé" a "falešné". Když se zaměříme na ně, můžeme si položit otázku, jestli odpovídají "místu": radnice x kostel, anebo se vztahují ke stavu myslí/duší těch dvou bytostí. Potom by se to chápalo v tom smyslu. Do lidí nevidíme, není to zas tak naše starost, takže co z toho pro nás je k přemýšlení.
Myslím, že jde o to dosáhnout toho, aby takové manželství bylo svým vyjádřením, tím, čím je v každém jednotlivém případě, tím "pravým". Já zas neznám člověka, který by stál o to, aby něco s ním související bylo "falešné".
A tak je mi jedno, kde se tvoji známí brali, jestli, když přišlo na slavnostní oběd, museli nejprve vystát frontu na špekáčky atp., a přeju si, aby se v duchu textu výše, milovali.
A protože jistota je sicher, tak obřadu v kostele dávám přednost. (láska je na prvním místě).
Tyhle zájmové a nátlakové skupiny lidstvo nikam neposunou, spíš naopak..
LuMo osobne neznam, ale nemam duvod tomu neverit.
Já ho osobně znám a právě proto bych měl značné pochybnosti o tom, že to opravdu bylo tak, jak píše Pavel Stumpa, pokud by původním zdrojem té informace byl Luboš Motl. A po deseti minutách googlení jsou ty pochybnosti ještě o poznání silnější.
nicmene ostrakizace lidi snazicich se zachovat manzelstvi v puvodnim kulturnim smyslu mi vadi, je to legitimni nazor.A kdyby usiloval treba o rasovou segregaci, napr. podporil zakaz studia cernochu na univerzitach, byl by to legitimni nazor?
To srovnani je nesmysl. Ve vetsine kulturach bylo manzelstvi instutem pro zajisteni reprodukce, tedy svazkem osob rozdilneho pohlavi. Pokud to chapeme takto, nejedna se o zadnou diskriminaci ci segregaci, nebot LGBT komunita proste nesplnuje urcite nutne predpoklady.Tohle už se tady řešilo mockrát, zejména za časů Tomeše. Hodně argumentů se dá vznést proti tomu, co jsi napsal. Například: 1) Nepřijde mi správné argumentovat pouze tradicí - ie. něco je tradičně takové a makové, neměli bychom to měnit, protože tradice. 2) Řada kultur zdaleka takovouhle "tradičně Evropskou" definici manželství nemá. 3) Pokud bys manželství podmínil reprodukcí, nesměli by manželé být heterosexuální páry, které nechtějí nebo nemohou mít děti. 4) Nevidim, jak by zákaz manželství LGBT párů reprodukci přispěl.
nebot spolecnost ma velkou setrvacnostOperovat zažitými společenskými konvencemi, to je docela hadr. Není to tak dávno co mezi zažité společenské konvence patřilo třeba upalování čarodějnic na hranici nebo veřejné kamenování na náměstí za smilstvo. Ok, zapomeňme na definici manželství v různých kulturách jak jsem psal výše, kde je to různé s tím kdo si bere koho nebo klidně i třeba v jakém počtu a zaměřme se čistě na náš Středoevropské vnímání manželství, tedy něco jako:
Ve vetsine kulturach bylo manzelstvi instutem pro zajisteni reprodukcePřijde mi, že to bereš moc romanticky. Manželství v první řadě je cosi jako uznání většinové společnosti vztahu dvou osob mezi sebou a i k většinové společnosti. Ostatně to taky není tak dávno, co manželství nesloužilo jako nic jiného, kdy se tak vymezovaly celé rodinné klany, s manželstvími se hrálo jak na šachovnici a rozhodně to bořilo tento romantický pohled o institutu pro zajištění reprodukce. O čem že to mluvím? Ano milé děti, tušíte správně. V tom jsme my středoevropani byli borci (znám borce co se za svůj život snažili institut manželství redefinovat tak jak se jim to zrovna hodilo do krámu včetně vynuceného církevního požehnání, takže nějací Tomešovníci by zdaleka nebyli ani první, ani poslední) na druhou. Takže když o nějaké takové uznání většinové společnosti usilují1 třeba dva marťani, je to z mého pohledu vcelku šumák tak dlouho dokud je to z obou stran dobrovolné a nenucené a neplynou z toho nějaké nadstandardní společenské benefity.
Operovat zažitými společenskými konvencemi, to je docela hadr.Cele pravo je vetsinou odvozeno od zazitych spolecenskych konvenci.
Pak vam doporucuji projit napriklad referovane knihy zminene v antropologicke definici manzelstvi odkazovane nahore. Historicky to bylo skutecne o detech, ostatne v systemech s minimalnim nebo zadnym socialnim zabezpecenim pro stari a nemoc to byla pro naprostou vetsinu jedina cesta jak se zabezpecit. Romantismus do toho netahejte, prakticky az do zacatku 20.stoleti byla podstatna cast snatku z rozumu, to byl jeste pripad i meho dedy a babicky - sedlaci, slo o pole a podobne veci - a fugovalo jim to velmi dobre. Domluvena manzelstvi se silnym racionalnim podtextem tvori jeste podstatnou cast manzelsvi v jiho/vychodni Asii a soude podle mych indickych znamych a pobytu v Indii to funguje, byt je to take na ustupu.Ve vetsine kulturach bylo manzelstvi instutem pro zajisteni reprodukcePřijde mi, že to bereš moc romanticky.
Cele pravo je vetsinou odvozeno od zazitych spolecenskych konvenci.Však celé právo je taky na 100% dobře, že?
Domluvena manzelstvi se silnym racionalnim podtextem tvori jeste podstatnou cast manzelsvi v jiho/vychodni Asii a soude podle mych indickych znamych a pobytu v Indii to funguje, byt je to take na ustupu.Aha. To jsem netušil. V tom případě, ale nemám o čem diskutovat dál.
Však celé právo je taky na 100% dobře, že?Co je dobre a co je spatne je subjektivni a vedou se o tom nekonecne spory.
Obcas se do smisenych klubu dostanu a trvalo mi celkem dlouho nez jsem z blizkosti takovych krasavic prestal mit nevolno od zaludku, ted jiz to beru s nadhledem.Potreboval bych vysvetleni. To jsou transexualove, lesby nebo normalni anglicanky? Z te fotky to nejde prilis poznat...
Smerodatne je jen to na cem se dohodne a akceptuje heterosexulani vetsina a tradice v tom hraje velkou roli, nebot spolecnost ma velkou setrvacnost.Spíš společnost jako celek; demokracie by neměla být diktatura většiny.
demokracie by neměla být diktatura většiny.To konkrétně odkdy?
nesměli by manželé být heterosexuální páry, které nechtějí nebo nemohou mít dětiNebyl to čistě náhodou v evropské tradicky jeden z mála zákonných důvodů pro rozvázání manželstvé?
3) Pokud bys manželství podmínil reprodukcí, nesměli by manželé být heterosexuální páry, které nechtějí nebo nemohou mít děti.Striktně podmiňovat to není potřeba. Přístup ve smyslu: Chci X, proto budu (mimo jiné) podporovat Y, které obvykle k X vede, ale vyloučím z podpory případy Z, které lze levně otestovat a přitom zaručeně k X nepovedou, je přece přirozený. Že nějaké opatření není 100%, to je v mnoha případech velice slabý až irelevantní protiargument. Když budeš nastavovat na směrovači upřednostňování hlasových protokolů, tak se také pravděpodobně nebudeš trápit tím, že část paketů se někdy ztratí, a chtít zvýhodnění podmínit 100% úspěšností.
Pokud společnost není dostatečně silná, aby se se „špatným“ názorem vyrovnala, je to její chyba a taková společnost je předurčena k záhubě. Ve zdravé společnosti si klidně můžeš založit web podporující zákaz studia pro XYZ na univerzitách, můžeš dokonce i demonstrovat v ulicích, ale ničeho nedosáhneš – většina lidí si tak leda poklepe na čelo a vykašle se na tebe.
spise smula v loterii
Proč smůla?
Kdybych měl dítě, tak by mi to bylo zcela jedno.
Protože potom už se můžeme zabývat věci jako inteligence, nadání na sport, nadání na umění, fyzická výška, barva kůže, délka..., miliony dalších aspektů lidského těla a mysli.
A pokud bychom si cokoliv z toho chtěli dopředu vybírat, tak se vracíme zpět někam do dob, kdy eugenika nebyla tabu.
to by totiž znamenalo překonat vlastní ješitnost - aby si kolega přál dítě jiné orientace, nejprve by musel zkousnout představu, že s tou jeho je něco špatně
Opravdu myslíte, že je to otázka ješitnosti?
třebá já si přeju, mimojiné, aby po mě děcka nezdědily oční vadu … a tohle si můžeme říct o spoustě dalších věcí a těžko najdu rodiče, kteří by nesouhlasili (spíše naopak, tlouštíci co sotva vyfuní patro schodů proháněj svoje děcka po sportovních soutěžích atd.)
Ač se mne to netýká (tedy homosexualita, oční vada a nadváha ano), přijde mi tohle přirovnání zatraceně urážlivé.
vždyť by přece bylo nejlíp, kdyby lidstvo vyhynulo
Možná mi něco uniklo, ale nemá lidstvo spíš přesně opačný problém? A v těch částech planety, kde ne, jste opravdu přesvědčen, že (hlavním) důvodem je příliš velké procento homosexuálů a přílišná tolerance k nim?
Opravdu myslíte, že je to otázka ješitnosti?opravdu si myslíte, že bych psal, že si to myslím, kdybych si to nemyslel?
Ač se mne to netýká (tedy homosexualita, oční vada a nadváha ano), přijde mi tohle přirovnání zatraceně urážlivé.cítíte se uražen hozením do obdobné množiny?
Možná mi něco uniklo, ale nemá lidstvo spíš přesně opačný problém?možná jsem neměl použít "lidstvo" ale "dekadentní západní společnost"
A v těch částech planety, kde ne, jste opravdu přesvědčen, že (hlavním) důvodem je příliš velké procento homosexuálů a přílišná tolerance k nim?není toto poněkud divoká implikace z toho, co jsem napsal?
Ač se mne to netýká (tedy homosexualita, oční vada a nadváha ano), přijde mi tohle přirovnání zatraceně urážlivé.cítíte se uražen hozením do obdobné množiny?
Ne, považuji za urážlivé vůči homosexuálům, že je jejich orientace kladena na úroveň vrozené vady nebo dokonce nadváhy, která je ve většině případů výsledkem nezdravého životního stylu.
I když se omezíme jen na otázku homo-/heterosexuality, bude to spíš celá škála odstínů šedi,Tak o tom jsem psal dole.
nejsem si jistý, jestli vůbec existuje člověk, o kterém by se dalo prohlásit, že je stoprocentně "normální".Nejde o to jestli je nekdo na 100% normalni, ale o to ze se vejde to mantinelu "normalnosti" ci "prijatelnosti", ktere si spolecnost stanovila. Kdo se tam nevejde, bude bud vyobcovan nebo zit s nalepkou; v tom ma spolecenstvi lidi dlouhou praxi a ostatne nejen clovek. Podstatne je ze se mantinely positivne posunuly pro lidi s nemajoritni sexualni orientaci, ale i tak jsou tam stale meze.
Já se právě snažím říct, že hledání nějakých mezí nemá moc smysl. Nejen že je velmi pestrá a jemná ta škála sexuálních preferencí, ale ani neexistuje jednotné měřítko. Já mám pravděpodobně ten práh tolerance nadprůměrný, ale i tak už jsem viděl obrázky, ze kterých se mi "zvedal kufr". Někdo jiný může být mnohem tolerantnější a někdo naopak mnohem méně. Navíc jsem přesvědčený, že to ani nejde (lineárně) seřadit.
Proto si myslím, že nemá smysl hledat nějaké univerzální hranice toho, co je "normální" a co už je "nenormální" (samozřejmě pokud se těch aktivit všichni účastní dobrovolně a nedochází k jejich ohrožení). A vyobcovávat někoho jen proto, že ho vzrušuje něco, co mne ne, to mi připadá vyloženě nesmyslné. Ale možná mám jen málo pochopení pro ty, kdo si ve vyobcovávání libují, protože v dětských kolektivech jsem většinou byl tím vyobcovaným.
A vyobcovávat někoho ...a kdo tady mluvil o vyobcování? jděte už s těmi svými podsunutými argumenty do háje!
nejprve by musel zkousnout představu, že s tou jeho je něco špatně, a to prostě nejde ...A je s ní něco špatně? Z pohledu rozmnožování ano, ale to nemusí být jediné kritérium a jediný předpoklad štěstí. Nechci mluvit za ně, ale osobně to chápu jako úděl, aby se ten člověk v životě věnoval něčemu jinému než je plození dětí a jejich výchova - to může dělat ta většina ostatních - a oni můžou vložit svoji životní energii do něčeho jiného, což může být nakonec užitečnější než další narozené mládě lidského druhu. Co se týče o udržení populace, to záleží na nás, na té heterosexuální většině - oni si můžou dělat celkem, co chtějí, a nemá to vliv.
ale necítím se kvůli tomu méněcennej nebo utlačovanej nebo jánevimco a nedělám pochody kde bych vyřvával, že mi stát upírá právo bejt třeba vojenským pilotem(*) a že každej, kdo mojí vadu nebere jako přednost a náležitě neoslavuje, je xenofobní odpad společnosti, se kterým je potřeba zatočitNevím o tom, že by Heron něco takového dělal.
A je s ní něco špatně? Z pohledu rozmnožování ano, ale to nemusí být jediné kritérium a jediný předpoklad štěstí.
Já do toho nějak nechci moc kecat, ale býti homosexuálem neznamená býti neplodným . Chápu, že je to pro mnoho lidí nezvyklé, ale homosexuálně oritenovaní lidé mají spolu děti (na tomto webu snad nemusím vysvětlovat, že ne dva muži spolu nebo dvě ženy spolu). (Lesbičky si docela běžně nechávají pomoci od svých gay kamarádů.)
Nechci mluvit za ně, ale osobně to chápu jako úděl, aby se ten člověk v životě věnoval něčemu jinému než je plození dětí a jejich výchova - to může dělat ta většina ostatních - a oni můžou vložit svoji životní energii do něčeho jiného, což může být nakonec užitečnější než další narozené mládě lidského druhu.
Přesně tak. Existují jednak studie (i z pozorování zvířat) a taky i geneticky se dá spočítat, že svůj genom můžete podpořit i tak, že podporujete k množení své genetické vrstevníky.
Já do toho nějak nechci moc kecat, ale býti homosexuálem neznamená býti neplodnýmpodotkl bych, že můj příspěvek obsahoval vsuvku "(bez další pomoci)" ... není to nemožné, ale představuje to jistou komplikaci. Chápu, že je to pro mnoho lidí nezvyklé, ale homosexuálně oritenovaní lidé mají spolu děti (na tomto webu snad nemusím vysvětlovat, že ne dva muži spolu nebo dvě ženy spolu).
(Lesbičky si docela běžně nechávají pomoci od svých gay kamarádů.)zvláštní, jak se ty zkušenosti liší, všechny případy, o kterých jsem slyšel já, byly lesbička s normálním klukem ... (a tak naokraj, ještě se ke mně nedoneslo, že by si na to nějací kluci najali holku ... což samozřejmě nepočítám případy, kdy se borec normálně ožení, vychová děti, a pak uteče s nejlepším kamarádem své ženy)
podotkl bych, že můj příspěvek obsahoval vsuvku "(bez další pomoci)" ... není to nemožné, ale představuje to jistou komplikaciJistou komplikaci? Nebyla tady náhodou řeč o dětech?
A je s ní něco špatně? Z pohledu rozmnožování ano,jaký má smysl otázka, na kterou si hned odpovídáš, aniž bys tím vnesl do diskuse cokoli nového?
ale to nemusí být jediné kritérium a jediný předpoklad štěstí.nic takového netvrdím; spíše bych řekl, že z mé analogie plyne pravý opak ... takže opět nerozumím, proč to říkáš?
Nechci mluvit za ně, ale osobně to chápu jako úděl, aby se ten člověk v životě věnoval něčemu jinému než je plození dětí a jejich výchova - to může dělat ta většina ostatních - a oni můžou vložit svoji životní energii do něčeho jiného, což může být nakonec užitečnější než další narozené mládě lidského druhu.to je zcela mimoběžné, "něco užitečnějšího" si může vybrat kdokoli (hm, co katoličtí kněží, například?)
Co se týče o udržení populace, to záleží na nás, na té heterosexuální většiněto sice ano, ale ...
- oni si můžou dělat celkem, co chtějí, a nemá to vliv.to si jenom namlouváš; pokud si vypíchneme jenom kousek toho "udržení populace", tak "oni" v průběžném důchodovém systému těží stejně, byť do toho udržení neinvestovali
Nevím o tom, že by Heron něco takového dělal.a tato diskuse je jen a pouze o něm?
… vracíme zpět někam do dob, kdy eugenika nebyla tabu.Jako by dnes eugenika byla tabu. Řada lidí dnes tak uvažuje. Jděte na náhodnou nemoderovanou diskusi o cikánech, tam se dočtete věcí. Další věc jsou třeba spermabanky, tam se to opravdu nebere nějak rovnostářsky, třeba v ČR lze legálně prodat sperma, jen pokud má prodejce maturitu. A čím volnější zákony ohledně informací o dárci, tím samozřejmě větší požadavky a výběr. Nebo třeba Downův syndrom, tam je doporučení ukončení těhotenství součástí hlavního proudu medicíny. Nedělejme si iluze. Kdyby byla homosexuální orientace podmíněna čistě geneticky a existoval by přiměřeně bezpečný a levný prenatální test, tak za dvacet let budou ve vyspělých zemích homosexuálně orientovaní vzácní jako albíni.
Jako by dnes eugenika byla tabu. Řada lidí dnes tak uvažuje. Jděte na náhodnou nemoderovanou diskusi o cikánech, tam se dočtete věcí.
Tak oficiálně se žádné šlechtění lidí a úřední výběr kdo se s kým smí pářit dnes neprovozuje. Před 2. sv. válkou (která tak nějak ukázala kam až to může zajít), to bylo jinak.
To je docela zajímavý střet, protože kdejaký konzervativec/katolík by zakázal potraty jako takové, tudíž by se ani nešlo zbavovat nenarozených homosexuálů (i kdyby je nějaký test odhalil).
Ostatně zabíjet kvůli sklonům je obecně dost nezvyklá představa. Standardní představy o spravedlnosti počítají se zabíjením kvůli činům, nikoliv kvůli (třeba dovedně potlačovaným) sklonům.
Hodně lidí to tak bohužel nebere. Když vezmu extrémní příklad, všimněte si, kolik lidí - a i kolik novinářů - nerozlišuje mezi pedofilem a tím, kdo se dopustil sexuálního zneužití dítěte, přestože statistiky sexuologů ukazují, že většina pedofilů nikdy žádnému dítěti neublížila a naopak většina těch, kdo někdy dítě zneužili, ve skutečnosti pedofilní není.
Hypoteticky, predstavte si, ze byste mel dite, pral byste si aby melo homosexualni orientaci? To by vam mohlo dat odpoved.To ti odpověď možná dá, otázka je, na jakou otázku. Co kdybys například hypoteticky zaručeně věděl, že dítě nebude společností nijak diskriminováno a bude mít stejná práva, ať už bude hetero- nebo homosexuální. Proč by sis v takovém případě měl přát u dítěte jednu z těch dvou možností více než druhou?
Těch důvodů, proč dítě nebude mít děti, může být víc.Právě proto, společně s afaik velmi nízkou pravděpodobností vícero homosexuálních potomků, ta sexualita nehraje až takovou roli...
V případě homosexuálního potomka rozhodně není šance na vnouče nulová... tak potom pokud se o plození dětí bude snažit jen jeden ...
viz co napsal Herona tak naokraj, Heron to dítě chce? - já jen, jak už jsem ostatně taky nakousl, že neznám jedinýho houmíka, kterej by si chtěl udělat vlastní (zatímco jednomu páru kamarádek se mimino nedávno vylíhlo)
Vyčíslit to přesně by asi nebylo jednoduchý,není z toho, co jsem uvedl, dostatečně jasné, že si to neklade nároky na přesné vyčíslení, nýbrž jen přibližný nástřel, abychom měli představu, v jakých řádech se bavíme?
No a úplně nakonec by se asi dala zpochybnit i ta původní premisa, že totiž plodné dítě = lepší dítě, zejména v dnešní době.ta by se jaksi zpochybnit nedala, poněvadž to je výchozí předpoklad, co je pro little.owla dobré - kdyby naopak vnoučata nechtěl, tak by (v této diskusní větvi) prozměnu platilo "neplodné dítě = lepší dítě (než plodné)" ... připomínám, že se stále bavíme v kontextu tvého výroku "jestli ti jde o vnoučata ..." kde jsi tím "ti" reagoval na little .owla ...
a tak naokraj, Heron to dítě chce?Jak já to mam vědět?
není z toho, co jsem uvedl, dostatečně jasné, že si to neklade nároky na přesné vyčíslení, nýbrž jen přibližný nástřel, abychom měli představu, v jakých řádech se bavíme?No to ale stejnak moc nemáme.
ta by se jaksi zpochybnit nedala, poněvadž to je výchozí předpoklad, co je pro little.owla dobré (...) ... připomínám, že se stále bavíme v kontextu tvého výroku "jestli ti jde o vnoučata ..." kde jsi tím "ti" reagoval na little.owla ...Ale jo, já vím, chtěl jsem tím říct, že ta premisa nemusí být vhodná pro 'obecné' uvažování (ne jen v rámci premis little.owla).
to byla řečnická otázka :-p jejímž cílem bylo zpochybnit významnost šance na vnouče v případě mužského homosexuálního potomkaa tak naokraj, Heron to dítě chce?Jak já to mam vědět?Jestli tě to zajímá, zeptej se ho...
tak naokraj, Heron to dítě chce?
To je snad pro tuto diskusi irelevantní.
já jen, jak už jsem ostatně taky nakousl, že neznám jedinýho houmíka, kterej by si chtěl udělat vlastní
Já znám více párů, které vychovávají dítě jednoho z nich z jeho předchozího života se ženou. Problém je, že právně je takové dítě svěřeno do péče matky (jak to ostatně v ČR bývá zvykem), ale reálně je vychováváno dvěma muži.
ne tak úplně - mohl bys mi obohatit statistický vzorektak naokraj, Heron to dítě chce?To je snad pro tuto diskusi irelevantní.
původní výrok: "(a tak naokraj, ještě se ke mně nedoneslo, že by si na to nějací kluci najali holku ... což samozřejmě nepočítám případy, kdy se borec normálně ožení, vychová děti, a pak uteče s nejlepším kamarádem své ženy)" - chová-li se dotyčný jako heterosexuál (byť jen část života), těžko to budeme započítávat jako homosexuální chování ...já jen, jak už jsem ostatně taky nakousl, že neznám jedinýho houmíka, kterej by si chtěl udělat vlastníJá znám více párů, které vychovávají dítě jednoho z nich z jeho předchozího života se ženou.
Problém je, že právně je takové dítě svěřeno do péče matky (jak to ostatně v ČR bývá zvykem), ale reálně je vychováváno dvěma muži.toto je problém bez ohledu na orientaci (vůbec nejvtipnější jsou pak případy, kdy soud už opravdu nedokáže způsobilost matky nijak obhájit, tak raději dítě svěří jejím rodičům, jen aby jej nedostal otec ...)
Aneb rovnováha byla již překročena.Nerekl bych, spis se jen posouva otazka toho, jaka mira sikany vuci nekonformnim jedincum je spolensky prijatelna. Kdysi davno by je ukamenovali, pozdeji by je zavreli, pak uz jen vyhodili z prace a dnes jim akorat upiraji legislativni jistotu spojenou s manzelskym svazkem.
tak pokud uz se do toho musi montovat statA musí se do toho montovat stát? To se ptám člověka který jinak jakékoliv „montování státu“ do čehokoliv kategoricky odmítá.
který jinak jakékoliv „montování státu“ do čehokoliv kategoricky odmítá.Naopak. Existence statu ma dle meho nazoru smysl. Osobne nejsem zastancem zadneho anarcho-kapitalismu. Stat by mel zajistovat bezpecnost, legislativu, vymahatelnost prava... Stejne jako stat zakonem stanovi, ze do pspcr lze kandidovat az od 21 let a ze nekoho zabit je trestne, tak by mel zakonem stanovit jasne podminky pro adopce deti a to imho tak, aby si homosexualni par v zivote potomka adoptovat nemohl.
(viz zakon 94/1963, §66 (1))Ten byl vlastne nahrazen novym obc. zakonikem, ale tam je uprava dost podobna (89/2012, § 800).
Nejdřív Mozillu chtěli bojkotovat militantní milovníci homosexualismu, teď ji budou chtít bojkotovat militantní nepřátelé homosexualismu.
A proto píšu, že by se do vývoje softwaru neměla míchat ideologie a politika. Pojďme dělat lepší svobodný software (pro kohokoli, bez rozdílu). A politiku řešme někde jinde, na místech k tomu určených.
Nikoli, posláním Mozilly jako celku je vyvíjet software, tak se mají věnovat tomu a ne dělat politiku nebo řešit nějaké společensko-sexuologické otázky.
I když tohle je otázka. Pokud si oni sami myslí, že jejich posláním je řešit společensko-sexuologické otázky, tak to asi jejich posláním holt je. A ti z nás, kdo si mysleli, že mají co do činění s organizací snažící se o (v nějakém smyslu) lepší web, se holt zmýlili.Nikoli, posláním Mozilly jako celku je vyvíjet software
A ti z nás, kdo si mysleli, že mají co do činění s organizací snažící se o (v nějakém smyslu) lepší web, se holt zmýlili.nojo, "holt zmýlili" ... a těch $1000, co nadaci poslali za účelem "kepšího webu", jim někdo vrátí?
Priroda vi, proc nekdo nepreferuje prirozeneho biologickeho partnera a tim mu celkem efektivne snizi pravdepodobnost predani genetickeho materialu do dalsi generace.Z homosexuality mají prospěch příbuzní? Já bych nebyl zas tak vyhraněný, genetika není tak jednoduchá.
Dnes je úspešnost psychoterapeutickej liečby homosexuality až 52% (dáta sú z v USA).A kdo je autorem těch dat, Westboro Baptist Church?
Kdybych byl skodoliby, pral bych homobijcum homosexualne orientovaneho potomkaNOPE!
Za prve, mam o tom pochybnosti.
To dost oprávněně, když prostě jen nějaký anonym plácne do diskuse náhodná z prstu vycucaná čísla.
Kdybych byl skodoliby, pral bych homobijcum homosexualne orientovaneho potomka, i kdyz by mi ho potom bylo lito.
I kdybych pominul, jak kruté by to bylo vůči tomu potomkovi, moc smyslu bych v tom neviděl. Těm opravdu zapáleným by se stejně nerozsvítilo a jen by na sebe ještě byli hrdí, jak pevně si za svými "family values" stojí a jak moc se mu snaží "pomoci".
Kdybych byl skodoliby, pral bych homobijcum homosexualne orientovaneho potomkaKdybych byl ještě škodolibější, přál bych ti aby se ti narodil levičák, i když by mi ho potom byl líto.
Pokud je mi známo, výrazná většina odborné veřejnosti se dnes shoduje na tom, že homosexuální orientace je vrozená. Výchova a prostředí obecně ovlivňují spíše to, nakolik je jedinec ochoten si ji přiznat a akceptovat ji a jestli bude případně chtít ji přiznat i svému okolí.
U levicové orientace bych naopak očekával výrazně převažující vliv prostředí, výchovy a osobních zkušeností.
v tom zminenem referendu se pro zachovani manzelstvi mezi muzem a zenou vyjadrilo 52% Kalifornskych volicu
Ono snad někdy někde bylo nějaké referendum o zrušení/zachování manželství mezi mužem a ženou???
To je ale něco úplně jiného, než jste psal původně. V referendu, na které se odkazujete, nebylo zachování manželství mezi mužem a ženou vůbec předmětem otázky.
Jinak řečeno: těch 52 procent, kterými šermujete, ve skutečnosti nehlasovalo pro zachování manželství mezi mužem a ženou, ale pro zákaz jiných manželství. Takže jste jen předvedl jednu z klasických forem demagogie používané odpůrci takových svazků. Možnost homosexuálních svazků už (naštěstí) dnes nevypadá pro většinu lidí dostatečně strašidelně, takže v propagandě se předstírá, že se jedná o "zrušení tradičního manželství", i když o nic takového ve skutečnosti nejde.
Není to tak trochu slovíčkaření? Každá strana tomu prostě říká po svém, což už k věcem patří, protože názvoslovím se vytváří lepší pozice pro ty či ony postoje.
Ne, to není slovíčkaření. Pokud někdo záměrně nahradí otázku, o které se hlasovalo, jinou, která sice zní podobně, ale ve skutečnosti je naprosto odlišná (a odpověď "ne" není akceptovatelná téměr pro nikoho), je to prachsprostá demagogie.
Protože přesně o to tu jde: místo otázky zákazu homosexuálních manželství předstírat, že jde o otázku zachování manželství heterosexuálních (která ve skutečnosti nikdo zrušit nenavrhoval a nenavrhuje). JiK moc dobře ví, že ta nepravdivá verze působí mnohem přesvědčivěji - a že takhle ti, kdo hlasovali proti, budou vypadat jako darebáci…
Pro predstavu, dovedete si predstavit ekvivalent? Treba politickou inkvizici vsech statisicu lidi, kteri dali $1000 na viteznou kampan Husseina Obamy? On take vyhral 52% hlasu. A za 6 let, az povladne jina administrativa a jiny mrav, by je nekdo za jejich politicke postoje vyhazoval z prace, ze skol a tvrde sikanoval? Surreal?Zbytecne to dramatizujes. Zaprve, verejne bojkoty ohledne prop. 8 byly z obou stran. Zadruhe, o postoji Brendana Eicha se leta vedelo, ale dokud byl jen CTO, tak proti Mozille protesty nebyly. Zatreti, obvykle to jsou libertariani, kteri prosazuji uplnou volnost pracovnepravnich vztahu (coz by prave umoznovalo vyhazovani zamestnancu s opacnym politickym nazorem nez jake zastava organizace/vedeni), zatimco levice je pro vyssi regulaci pracovnepravnich vztahu, ktera omezuje legitimni vyhazovy jen na veci tykajici se prace (a tedy zakazuje vyhazovy pro politicky nazor).
Zatreti, obvykle to jsou libertariani, kteri prosazuji uplnou volnost pracovnepravnich vztahu…
Tady by bylo dobré rozlišovat dvě věci:
Např. respektuji1, že malíř si může malovat, co chce, a galerie si taky může vystavovat, co chce – a přesto můžu říct svůj názor: jestli se mi nějaký obraz líbí nebo jestli bych ho radši hodil do koše, kdyby byl můj.
Takže ano, organizace/firma má právo si vybírat své zaměstnance i je propouštět – a stát2 by jim do toho neměl mocensky zasahovat. Ale jestli někoho vyhodili jen proto, že je homosexuál/homofob (tzn. nesouviselo to s jejich prací), tak se mi to nelíbí a nesouhlasím s tím (můžu např. přestat kupovat jejich zboží nebo používat jejich software nebo nějak protestovat…).
[1] a nejen to, tohle jejich právo budu hájit
[2] tyhle věci mají řešit odbory, pokud je to potřeba
Petr Tomes a mistni homoaktiviste mne presvedcili, abych byl mirne proti, protoze jim nestaci, ze je mi to fuk, ale pozaduji abych s tim souhlasil a nahlas to chvalil, oslavoval a propagoval. Pokud bych mel jiny nazor, dopadnu jako byvaly CEO Mozilly.
Nikdy jsem nikde netvrdil a ani si nemyslel (a je tomu tak stále i teď), že je zapotřebí souhlasit a nahlas chválit, oslavovat a propagovat, sám jsem třeba z průvodů a akcí typu Gay Pride a podobnými formami prezentace menšiny na veřejnosti rozpačitý a skeptický k tomu, zda je právě tohle vhodná forma komunikace s naším okolím a většinou společnosti o tom, kdo a jací jsme, jak se nám žije a co bychom uvítali, aby se stejnopohlavním párům včetně těch vychovávajících děti mohlo žít lépe, to znamená za stejných příležitostí, práv a povinností (hlavně s ohledem na ty rodiny celkově a dopad na ty děti, kteří v nich žijí a vyrůstají bohužel zatím stále ještě v jiném a to výrazně nižším právním a společenském postavení) jako párům různopohlavním. Co mi vadí a s čím nemohu souhlasit je naopak demagogie a falešná argumentace lidí s žádnou či pouze povrchní znalostí situace a tématu, která se zakládají na urputně zastávaných mylných domněnkách vydávaných za fakta třebaže mnohokrát přesvědčivě vyvrácanými, a z nichž vycházejí jejich názory a postoje, které následně mohou v vést až k finanční podpoře a schválení takových absurdních zákonů, jakými je například ztráta práva na sňatek, k nimž není ani jediný racionální legitimní důvod a které pouze poškozují příslušnou menšinu a k tomu všemu ještě jsou tak moc hloupé, že nijak nepomáhají té většině.
Tudíž respektuju jak svobodu projevu a názorů či lhostejnosti, jakkoliv si myslím, že k základním věcem by společnost lhostejná a nepřístupná být neměla nikdy, ale v momentě, kdy jsou takové názory a postoje aktivně používány k finačním a dalším aktivitám (referendům a volbám) vedoucím k zákonům účelově degradujícím a poškozujícím příslušníky menšiny a jejich rodiny a děti, tak mi to už nemůže být jedno a osobně se mě daná věc týká a pochopitelně jí prožívám. Proč by ne? To by bylo divné. A týká se mě rozhodně mnohem více než těch, kteří schválně a vědomě aktivně usilují o takový stav omezující život jiných lidí či jej přímo financují, aniž by se přímo dotkl jejich současných, budoucích či minulých sňatků nebo jiných norem. Když se začne diskutovat o nějakém zákonu (třeba z důvodů náboženského přesvědčení), který omezí vaše právo a bude mít na vás škodlivý dopad, aniž by z toho měl stát nebo jiná skupina užitek, přejdete to zcela bez povšimnutí a nadále se budete raději zabývat diskusemi jako je tato o věcech, které vás neomezují a nemáte z nich ani prospěch? Svoboda projevu a náboženského přesvědčení je jedna věc. Pokud nesouhlasíte například se sňatky osob stejného pohlaví, tak sňatek s osobou stejného pohlaví zkrátka uzavírat nemusíte a namísto toho jej můžete jej uzavřít s osobou opačého pohlaví nebo třeba s nikým. Jak chcete, to je vaše věc a právo, stejně jako to, co si myslíte. Věc druhá a zcela ošlišná je však to, proč byste měl potřebovat aktivně usilovat o omezení práv a možností ostatních lidí a zasahovat jim do života, a tím je poškozovat, jen proto, aby ho museli žít podle vašich představ? Nemám potřebu usilovat o zákaz prodeje anebo pojídání například mořských plodů, i když je sám nejím. Proč bych to dělal? Co bych z toho měl?
Nemám potřebu usilovat o zákaz prodeje anebo pojídání například mořských plodů, i když je sám nejím. Proč bych to dělal? Co bych z toho měl?BTW: Zdravější hladinu cholesterolu a pravděpodobně slušnější dietární návyky než máš teď (nevím čím se živíš, ale jestli furt žiješ ve stejné střední Evropě jako já tak je to dost pravděpodobné).
No, a ted si predstavte, ze v tom zminenem referendu se pro zachovani manzelstvi mezi muzem a zenou vyjadrilo 52% Kalifornskych volicu...Odporne, co?Jeste dodam, ze nasledne byl ten referendem schvaleny navrh soudne prohlasen za odporujici kalifornske ustave a vysledek byl anulovan. Kdyz uz jsem tu parkrat zminil zakaz rasove smisenych manzelstvi, ktery byl prohlasen za protiustavni federalnim soudem v 1967, tak v tu dobu ta manzelstvi dle pruzkumu odmitalo pres 70 % americanu.
To, co se stalo defakto vypovídá o tom, že homosexuálové UPÍRAJÍ ostatním právo na jiné chápání manželství a morálky.To zní, jako kdyby někdo řekl, že homosexuálové se snaží ostatním upírat právo na upírání práv homosexuálům
Eich před několika lety finančně podpořil iniciativu Proposition 8 v Kalifornii, která dle platných rozsudků federálních soudů v USA "znevýhodňuje gaye a lesby bez jakéhokoliv racionálního zdůvodnění" a "odporuje ústavě, protože odepírá základní právo na sňatek bez legitimního natožpak pádného důvodu a jak více než dostatečně dokumentují přednesené důkazy, byla založena na přesvědčení, že stejnopohlavní páry nejsou stejně hodnotné jako různopohlavní páry."
"Iniciativa schválená voliči v referendu si zaslouží velký respekt. Zvažované pohledy a názory i těch nejvíce kvalifikovaných vědců a odborníků málokdy převáží vůli voličů. Při zpochybnění správnosti takového jednání nicméně vůle voličů musí mít aspoň nějakou oporu v důkazech. Je tomu tak zejména tehdy, kdy tato vůle uzákoní třídění lidí. Domněnky, spekulace a obavy nejsou dostatečné. A už vůbec nestačí morální odsouzení skupiny občanů bez ohledu na to, jak velká většina takový pohled sdílí. Důkazy ukázaly zcela jasně, že Proposition 8 se opírá pouze o takové odmítání."
Tématu se blíže věnuje The Guardian: http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/apr/07/brendan-eich-has-the-right-to-fight-gay-rights-but-not-to-be-mozillas-ceo
Petre, jasne je, ze jste chteli povolit svatby teplejch v Kalifornii.
Jasne je jste usilovali o to aby o tom probehlo referedum.
Jasne je, ze se Vam to podarilo, ale kalifornsky lid se vyjadril proti.
Takže hlasování o návrhu zanést do ústavy preventivní zákaz homosexuálních svazků podle vás prosadili homosexuálové? To je pozoruhodná teorie…