abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.8. 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.8. 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (47%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 313 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Další článek o Linuxu na pctuning.cz

    Na serveru pctuning.cz vychází seriál o Linuxu pro začátečníky. Dnešní díl je zaměřen na 3D akceleraci a její zprovoznění na NVIDIA i ATI kartách.

    28.8.2007 18:25 | ParadoX | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2007 18:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    pctuning = žumpa. Jak tohle mohli vydat jako článek?
    Mnoho fanatiků tak vytvářelo ovladače vlastní.
    Fanatik - to je nějaký nový výraz pro nadšence?
    V současné době jsou na tom s podporu nejlépe grafické karty společnosti Intel. Jednat začal také renovovaný výrobce grafických karet - společnost NVIDIA. Zde je to s podporu na velmi slušné úrovni.
    To je nějaký špatný vtip? NVIDIA prošla nějakou renovací a začala jednat jako teprve až teď někdy?
    Přestože je nyní aplikace "Compiz Fusion" v relativně stabilní verzi, jeho použití není pro sofistikovanou práci doporučeno.
    "sofistikovanou" práci? wtf?

    A plivu na Ubuntu - restartovat počítač kvůli změně grafického ovladače, kdo takovou hloupost vymyslel.
    28.8.2007 18:54 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Na tom, co píšeš něco bude, ale jestli sis nevšiml tak je to jeden z mála článků o linuxu, který vyšel na serveru který není zaměřen přímo na tento systém. Myslím že takovéto články chybí a je dobře, že vycházejí.
    Don´t worry, be happy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2007 19:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Ty předchozí články na PCTuning byly také děsné, viz předchozí zprávičku.

    Tak takové články _opravdu nechybí_ a myslím si, že ten článek je na špatném místě. Místo něj by bylo lepší odkázat někam do wiki Ubuntu, než psát takové bláboly. Prospěšnější by bylo, kdyby tam vycházely nějaké všeobecné články o Linuxu (než návod na konfiguraci konkrétní věci) a psal je někdo, kdo neoznačí firmu za renovovanou, vývojáře za fanatiky a _alespoň trochu_ dané oblasti rozumí.

    Možná teď někomu připadá, že kritizuju jak PT (nic ve zlém), ale tohle vážně je děs.
    David Ježek avatar 28.8.2007 20:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    můžete se tu všici plácat po zádech, jaký jste borci, můžete totéž dělat na rootu, linuxsoftu a kdekoli jinde, ale faktem je, že tenhle seriál udělá pro linux víc než zdejší flamewary (že bych jeden právě začal?). normální plebejci (= uživatelé wokenic) totiž nemají potřebu lézt někam na nějakou wiki, ale když server s čteností 30000 denně rozjede sérii o linuxu, tak bych spíš čekal, že to vezmeš pochvalně a ne že budeš rejpat do jemných nuancí. připomenu, že zde je spousta odborníků na linux, ale z řady zdejších záznamů v hw/sw db je mi mírně řečeno nevolno (další flamewar?). první kdos bez viny, hoď kamenem. já kamenem právě hodil, viny však nesu dost, no flame please.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2007 20:34 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Jemných nuancí? Ten člověk píše nesmysly a uráží!

    Je sice dobře, že jsou nějaké články, ale ať to má alespoň trošku slušnou úroveň. A ať píše, ale ať se vyhne věcem, kterým nerozumí. Pak budu mlčet.
    David Ježek avatar 28.8.2007 20:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    ty tři věci cos vypíchl jsou dle mého pohledu takřka ok. je to prostě pohled z druhé strany barikády a pro běžného uživatele, pro kterého je i těžké se vyznat na webu ati bo si chce stáhnout poslední catalysty, takže lidé píšící vlastní drivery a reversující komunikaci po sběrnici atd skutečně JSOU fanatici. jiný pohled, nic víc. k tomu, že nvidia teprve "začala jednat", no to je řekněme ne moc košer, ale spíš tím chtěl básník říci, že s nvidií jsou stále větší problémy než s intelem (zkrátka aby u čtenáře neznalého linuxu vytvořil korektní dojem, že intel na to dbá víc, zatímco nvidia má porodní problémy a razí closed-source). jinak k tej nvidii ... jak teď v linu šlapou gf8800? co vím, tak ani windowsový forceware nejsou a nikdy nebudou stoprocentní, takže o linuxových driverech si také iluzi nedělam. Co se týče compizu, tak termín "sofistikovaná práce" není vhodný, budiž. ale i já zastávám názor, že je to výkon sosající eye-candy kravinka hezká pro balení devčat, ale ne když potřebuju rychle otvírat/minimalizovat okna, přepínat apps atd. v tu chvíli by mě různé ohnivé efekty SRALY mírou vrchovatou.

    PS na ubuntu si plivej, pct si označuj za žumpu. Z tvého projevu já si nyní začínám dělat názor na tebe. Pletu se tolik nebo jen ty máš ty správnou a jedinnou pravdu?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2007 20:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    lidé píšící vlastní drivery a reversující komunikaci po sběrnici atd skutečně JSOU fanatici. jiný pohled, nic víc.
    Rozumný člověk nemůže považovat někoho, kdo se snaží zlepšit situaci pro sebe a dokonce i pro ostatní uvolněním OSS ovladače, za fanatika. To se na mě nezlob. Kdyby nebyli ti fanatici, tak by to zase byli ti Windowsáci, kteří by nám určitě nadávali do neschopných debilů, že ty ovladače nejsou.
    Pletu se tolik nebo jen ty máš ty správnou a jedinnou pravdu?
    Kde jsem tohle řekl a kde něco takového vůbec jen naznačuji? To má být nějaký zvláštní způsob argumentu? To samé teď můžu říct jen tak o tobě.
    David Ježek avatar 28.8.2007 21:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Kdyby nebyli ti fanatici, tak by to zase byli ti Windowsáci, kteří by nám určitě nadávali do neschopných debilů, že ty ovladače nejsou.
    ale no tak, to je demagogie. vždyť si odporuješ. windowsák už z povahy užívá windows. a pokud nebude mít k dispozici kvalitní drivery, tak bude nadávat ati/nv, ale NE linuxákům.

    mimochodem, oba už používáme drsnější terminologii, takže toho nechme, nemá to cenu. ty sedíš v jednom táboře, já sedím na pomezí obou, ale dokážu nahlížet na věci z obou stran. my prostě nemůžeme v této atmosféře dospět k dohodě.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2007 21:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    To není demagogie. Windowsákem jsem myslel typického čtenáře článku na PCT, který má alespoň ponětí, že Linux existuje. Tihle lidé nebudou nadávat na ATI/NV; budou často nadávat na Linux a ty "tučnáky" (linuxáky) - to je bohužel běžná praxe. Na PCT se moc nepohybuju, ale tipuju, že tamní návštěvníci se od těch z diskuzí Živě.cz moc lišit nebudou.

    OK, s koncem debaty souhlasím.
    28.8.2007 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    No on člověka, kterého většina společnosti označí za náboženského fanatika se taky snaží z jeho pohledu zlepšit situaci pro sebe a ostatní stejně smýšlející jedince a tak se mi to označení zcestné nezdá.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2007 21:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    To sice mají společné, ale ostatní rozdíly mezi nadšencem a fanatikem jsou podle mě jasné.
    29.8.2007 07:45 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    ... jak teď v linu šlapou gf8800? co vím, tak ani windowsový forceware nejsou a nikdy nebudou stoprocentní, takže o linuxových driverech si také iluzi nedělam ...
    Jinými slovy, víš hovno a podsouváš zavádějící informaci. A tak je to s celým vystupováním v této diskusi. Bacha rostou nám tu nový Tomešové.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    David Ježek avatar 29.8.2007 12:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Jinými slovy, víš hovno...
    ano, o chování gf8800 v linuxu vím skutečně hovno. mimochodem, co o to víš ty? máš doma gf8800 a vyzkoušels aktuální ofiko drivery? nebo taky jen vaříš z vody? mimochodem, na co vlastně ta shader model 4.0 grafika linuxákům je (nepředpokládám, že si ji všichni kupují a hromadně instalují CUDA)? :-D
    Bacha rostou nám tu nový Tomešové.
    snad se nespletu, jakého si tomše jsem tu zahlíd, asi v souvislosti s ubuntu. ale co to má dělat se mnou?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.8.2007 12:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    na co vlastně ta shader model 4.0 grafika linuxákům je
    Herní tituly používající SM 4.0 přijdou, to bych se nebál.

    GF8800 je každopádně užitečná i výkonem, nejde jen o shadery.
    29.8.2007 18:37 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    ... máš doma gf8800 a vyzkoušels aktuální ofiko drivery? ...
    Nemám, ale na rozdíl od tebe nepíšu silně manipulativní, ničím nepodložené a zavádějící příspěvky typu: jak teď v linu šlapou gf8800? co vím, tak ani windowsový forceware nejsou a nikdy nebudou stoprocentní, takže o linuxových driverech si také iluzi nedělam. A už vůbec netuším jak s tím souvisí nějaký shader model 4.0. To mi osvětli. A nebo radši ne, vůbec mě to nezajímá.
    snad se nespletu, jakého si tomše jsem tu zahlíd, asi v souvislosti s ubuntu. ale co to má dělat se mnou?
    No třeba, že taky píše podoné ničím nepodložené a zavádějící kecy.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    David Ježek avatar 29.8.2007 19:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Nemám, ale...
    co dodat, končím, nehodlám s tebou dál ztrácet čas
    michich avatar 28.8.2007 20:47 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    No dobře, já jsem ochoten mu odpustit to vychvalování "oficiálních" driverů, ale že slovo "fanatik" má extrémně negativní nádech a že působí urážlivě, snad ví, i kdyby o Linuxu nevěděl vůbec nic.
    David Watzke avatar 28.8.2007 20:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Je moc krásný, že na serveru s čteností 30000 denně vyšel seriál o 3D v Linuxu, ale když je to plný ptákovin, tak k čemu to sakra je? Já z toho teda nadšenej nejsem.

    Pokud chceš srovnávat tamější články s něčím jiným, tak je nesrovnávej s flamewary, ale články tady na Abc.

    Nakonec se nabízí otázka, jestli by byli návštěvníci PCTuningu, kteří by přešli na Linux, opravdovým přínosem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Ježek avatar 28.8.2007 20:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Nakonec se nabízí otázka, jestli by byli návštěvníci PCTuningu, kteří by přešli na Linux, opravdovým přínosem.
    jo táááák!! tak von je linux jen pro vyvolené?! aha!
    David Watzke avatar 28.8.2007 20:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Demagogu. Šel jsem proti slovu přínos, ne že je pro ně Linux věc zapovězená.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2007 23:51 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Ano Linux, je jen pro vyvolené (stejně jako jiné věci v životě). Máte s tím snad nějaký problém?

    Osobně si nepřeji, aby Linux protežoval možné budoucí uživatele na úkor stávajících. Dle svých možností budu bránit takovému rozšiřování Linuxu, jehož důsledkem by bylo omezení stávajících uživatelů.
    Pavel Půlpán avatar 29.8.2007 10:20 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz

    Castecne s tim lze souhlasit... nikoliv uplne.

    Linux potrebuje vice uzivatelu z toho duvodu, aby ho konkurence zacala brat vazne. Mysleno v oblasti desktopu.

    Linux nepotrebuje uzivatele, kteri by svym zpusobem nutili vyvojare psat easy-to-use klikatka ala Windows.

    Proste sdilim nazor, ze konzole k Linuxu neodmyslitelne patri a alespon zakladni jeji znalosti by mel mit kazdy uzivatel...

    Tak a ted zacnete kamenovat! :-D

    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Pavel Dobeš avatar 29.8.2007 11:10 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Na co potrebuje normalni uzivatel znat nebo uzivat konzoli? uzivatel != administrator. A co to je znalost konzole? Jako bash nebo jen sh. A nebo snad jiny shell? Proboha na co by to mel normalni uzivatel pouzivat?

    Nebo konzole je snad znalost pine, vi{,m} nebo jinych programu?

    PaD
    Windows? A kdo to ještě používá?
    29.8.2007 11:55 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Tak nam teda prezrad ako BFU doma na PC nahodi Linux bez toho aby sa stal aspon na chvilu adminom avojho vladtneho stroja? Taketo tvrdenia su opodstatnene iba tak pri booku od Dellu.
    Pavel Dobeš avatar 29.8.2007 18:41 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    No co si pamatuji, tak ke krabici SUSE byl navod a tam se vsechno resilo pres yast2. Nepamatuji se, ze by tam bylo napsano, ze musim neco delat z konzole. Kdyz ma clovek certifikovany HW, ktery je otestovany a v databazi, tak k nastaveni opravdu staci pouze yast2 (nevim zda neni nejaka nova verze, pouzival jsem ho pri verzi 7,7.2). Znovu se ptam. Co to znamena, ze zna konzoli?

    Navic ty navody ve knizce byly jako kucharka, takze predatlovani dle navodu neni poznani konzole.
    Windows? A kdo to ještě používá?
    Pavel Půlpán avatar 29.8.2007 19:49 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz

    Na to se hodne tezko odpovida... :-D

    Ale muj subjektivni nazor je, ze by mel uzivatel umet pracovat s adresari, editovat soubory, zvladat alespon zakladni prikazy balickovaciho systemu, umet ulehcit si praci v konzoli napriklad pomoci MC. A cim vic ficur zvlada tim lip. :-)

    Znovu opakuji vse je subjektivni. Sam spravuji nekolika znamym stroje s Linux-desktopem, at se mi to libi nebo ne bez konzole se dost casto neobejdu. Nevim jak co resi YaST v Zuzu-distrech, ja ho pouze testoval, nikdy nepouzival na ostri noze.

    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Pavel Půlpán avatar 29.8.2007 13:20 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Uzivatel, ktery ovlada zaklady konzole != Administrator ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Pavel Dobeš avatar 29.8.2007 18:36 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Ale po tom, co se neco nauci, tak si to casto chybne mysli.
    Windows? A kdo to ještě používá?
    Pavel Půlpán avatar 29.8.2007 19:30 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz

    To uz je ale vec druha... :-)

    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    29.8.2007 05:21 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Možná teď někomu připadá, že kritizuju jak PT (nic ve zlém)
    Přesně tohle mě při čtení tohoto příspěvku napadlo. :-) Ale taky ne ve zlém. Ty citace jsou opravdu děsivé.
    29.8.2007 07:09 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Restartovat vůbec nemusíš, přeztože to po tobě Ubuntu chce (v rohu svítí ikonka). Normálně stačí restartovat GDM a je to (i když ikonka bude svítit dál :) )
    ...
    29.8.2007 12:30 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    > Myslím že takovéto články chybí a je dobře, že vycházejí.

    Včera som bol na stránke najväčšieho slovenského ISP. A našiel som tam stránku o tom ako nastaviť pripojenie na itnernet pod linux-om. Ten postup bol napísaný ako pre distro spred 10 rokov. To je medvedia služba! A o tú nestojíme.
    28.8.2007 19:12 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Jo, takovyhle clanky linkovat je fakt pitomost.
    michich avatar 28.8.2007 19:12 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Mnoho fanatiků tak vytvářelo ovladače vlastní.
    Fanatik - to je nějaký nový výraz pro nadšence?
    To mě fakt zvedá ze židle.
    Holt oficiální drivery jsou prostě oficiální drivery a jen málokdo se jim vyrovná:)
    To je taky kravina. Historické zkušenosti naopak ukazují, že firmy neumí pořádně psát ovladače pro svůj hardware. To, že nějaký driver označí jako "oficiální", vůbec nezaručuje, že jeho autor věděl, co dělá.
    28.8.2007 19:32 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Historické zkušenosti naopak ukazují, že firmy neumí pořádně psát ovladače pro svůj hardware. To, že nějaký driver označí jako "oficiální", vůbec nezaručuje, že jeho autor věděl, co dělá.
    On taky autor je třeba námezní programátor odněkud z Indie co nedostává moc zaplaceno, firma na něj tlačí, aby nezdržoval a co nejrychlejeji to mohli plácnout na trh a tak není na nějakou štábní kulturu a pořádné testování čas.

    Vím, trochu jsem to přehnal. Nicméně všichni by si měli uvědomit, že psaní propritárních aplikací (ovladače nevyjímaje) se řídí úplně stejnými zákony, jako výroba jakéhokoliv jiného výrobku, tedy co nejméně investovat do vývoje a co nejdráž prodat. Idealistické představy o dokonalých ovladačích psaných docenty v bílých pláštích a dlouhodobě testovaných v softwarových laboratořích připomínajících střediska NASA z vědeckofantastického filmu, jsou krajně naivní.
    29.8.2007 14:03 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Výrobci musí šetřit všude, kde se dá, ale proč nVidia je schopna produkovat lepší front-end než AMD/ATI? ATI neuměla a neumí napsat kvalitní front-end s kvalitní autodetekcí HW. Podle mě firma AMD šlápla s nákupem ATI do pěkně velkýho hov*a. I firma sídlící v Redmondu musí šetřit, proto tak Vista vypadá.
    Grunt avatar 28.8.2007 19:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Jsem naprosto stejného názoru.

    Nazývat vývojáře svobodných ovladačů fanatiky a výsledky jejich práce označit jako nepřesné a poměrně náladové je už prostě moc.Hlavně, že oficiální drivery jsou prostě oficiální drivery a jen málokdo se jim vyrovná.A vývojáře z nouveau budeme rovnou zavírat za to co si dovolili.

    Vše se čtenář dozví. Struktura seriálu je navržena tak, aby začátečník nejdříve zprovoznil systém, aby byl ve všech ohledech použitelný. Díky tomu se nejen, že něco přiučí, ale "experimentování" s Linuxem by poté mělo být mnohem jednodušší, a to včetně pochopení té hlavní podstaty těch nejzákladnějších poznatků. Když systém plně funguje a uživatel s ním začne pracovat, začne se s ním "nevědomě" učit sám...samozřejmě až zprovozníme ty nejzákladnější potřeby pro hladkou práci - vysvětlíme si teoretiku Linuxu.
    Filip Eckstein
    Compiz Fusion je určitě tou nejzákladnější potřebou. Zajímavé, že za 3.díly již máte rozběhlý Compiz Fusion, ale neumíte si stále nic nainstalovat(Nebo mě opravte pokud tam byla jediná zmínka o Synapticu).

    I tak se holt dá vydělávat na OSS.Časopis CHIP má v příštím vydání také přinést něco o Linuxu, ale dle screenshotů to bude hrůza ještě větší.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.8.2007 23:40 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    A plivu na Ubuntu - restartovat počítač kvůli změně grafického ovladače, kdo takovou hloupost vymyslel.
    Toto je bohužel výsledek - tolik chtěnému - přibližování běžnému uživateli. Pokud bych to měl napsat jinak, tak bych řekl, že to je ústupek těm "odborníkům" s Windows, kteří mají zažité jisté postupy a cokoliv jiného je pro ně "uživatelsky nepřívětivé".

    A ač jsem poslední dva roky uživatel Ubuntu, tak se mi tento vývoj vůbec nelíbí a nesouhlasím s tímto způsobem přibližování se BFU.

    PS: Odkazovaný článek jsem po zkušenostech s prvním dílem ani nečetl. Bude to asi tím, že už jsem četl předchozí pokusy "montérů" z PC tuningu o článek o Linuxu. Pořád říkám, že "montéři" by se do sw záležitostí plést neměli.
    tmr avatar 29.8.2007 11:29 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Nerek bych, ze je to ustupek "odbornikum" z Windows, je to spis jedno z nejlepsich reseni. Ma se tam snad napsat, ze se ma restartovat X server? Normalni uzivatele, kterych je vetsina nevedi co a jak maji restartovat. Ti co vedi co to je X server budou vetsinou i vedet, ze staci restartovat jenom X.
    Mozna lepsi reseni by bylo, kdyby se tam jeste malym pismem napsalo neco jako: "Nebo restartujte X server - odhlaste se a stisknete Ctrl+Alt+Del".
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.8.2007 11:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Aha, takže kvůli nekvalitám Windows máme degradovat Linux, aby to někoho nemátlo? Tohle není nejlepší řešení, je to naopak to nejhorší.

    To je stejně hloupé jako zakázat jinou vynikající funkci (Ctrl+Alt+Backspace), namísto toho, aby byl uživatel s výhodami seznámen.

    Ideálním řešením (u nvidia) je, aby to samo (místo uživatele) ukončilo XDM, udělalo rmmod nvidia pro odstranění případné staré verze z paměti a nastartovalo XDM. Z pohledu uživatele: Vyzvat k uložení práce a říct mu, že pro provedení změn je zapotřebí restart grafického režimu. A je to, není to nic složitého.
    tmr avatar 29.8.2007 13:15 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Aha, takže kvůli nekvalitám Windows máme degradovat Linux, aby to někoho nemátlo?
    To s Win nema nic spolecnyho, tahle vlastnost nebyla pridana kvuli Windows nebo kvuli tomu, ze sou Win useri na neco zvykli.

    Jeste idealnejsi reseni by bylo, kdyby se v tom zlutym okynku (ktere vyskoci u ikonky automatickych updatu) napsalo, ze je treba restartovat graficky rezim a je treba ulozit rozdelanou praci. A vedle by bylo tlacitko "Restartovat graficky rezim". Reseni, ze by se X server restartoval sam (misto uzivatele) mi prijde dost neprakticky, neco jako nechvalne znamy automaticky reset po updatu do 20 minut ve Win.

    Mimochodem nechapu proc kvuli tomuhle "plives na Ubuntu" - je to drobnost, ktera se musi provest jednou za uhersky rok a hlavne staci restartovat X server. Ma instalace a updaty driveru nejaka distribuce udelanou lip?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.8.2007 13:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Pozor, až tak "automaticky" jsem to nemyslel. Měl jsem na mysli, že to automaticky udělá restart X a reload modulu až poté, co to uživatel sám povolí. Je to jedna z věcí, který zakrývají přednosti daného OS, protože někdo byl líný tam místo restartu OS dát restart X.
    je to drobnost, ktera se musi provest jednou za uhersky rok
    Nevím, jak je dlouhý uherský rok, ale obvykle k tomu dochází podstatně častěji než za rok. Ale je to jedna z věcí, jejíž jednoduchost řešení se mi na Linuxu líbí. Mnoho drobností dá dohromady něco velkého, proto křičím už teď.
    Ma instalace a updaty driveru nejaka distribuce udelanou lip?
    Debian, Gentoo, ... nikdo mi tam restart OS nepodstrkuje. A to, že se ozývám, souvisí i s tím navrženým zákazem Ctrl+Alt+Backspace, protože to údajně někoho mate.
    tmr avatar 29.8.2007 14:15 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Nevím, jak je dlouhý uherský rok, ale obvykle k tomu dochází podstatně častěji než za rok.
    No ja sem se s tim setkal zatim jenom jednou, po instalaci... Na druhou stranu pouzivam Ubuntu od verze 7.04 (predtim Kubuntu).
    Ma instalace a updaty driveru nejaka distribuce udelanou lip?
    Debian, Gentoo, ... nikdo mi tam restart OS nepodstrkuje. A to, že se ozývám, souvisí i s tím navrženým zákazem Ctrl+Alt+Backspace, protože to údajně někoho mate.
    Podle me je teda instalace driveru udelana v Ubuntu o hodne lip nez v Debianu nebo Gentoo (jedina nevyhoda je, ze se objevi bublina vyzadujici restart PC (ktery neni nutny)). Ale chapu, ze tobe vic vyhovuje zpusob instalace v Debianu nebo Gentoo, ale pro vetsinu uzivatelu je IMHO lepsi zpusob v Ubuntu. S tim navrzenym odstranenim Ctrl+Alt+Backspace taky nesouhlasim, doufam, ze to neprojde.
    29.8.2007 14:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Co je špatného na způsobu aktualizace v Debianu? Prostě se to jednou za čas (při apt-get upgrade) zaktualizuje samo a po restartu počítače (většina uživatelů stále svůj desktop na noc vypíná) to samo začne fungovat.
    Quando omni flunkus moritati
    tmr avatar 29.8.2007 14:53 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Zpusob aktualizace je v Debianu celkem dobry, ja sem mel ale na mysli instalaci a update graf. driveru.
    29.8.2007 18:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    A čem jsem asi mluvil? Pro instalaci a update graf. driveru platí úplně to samé. Jediný případ, kdy to nebude fungovat, je, když zaktualizuju ovladač a budu ho chtít použít (tedy ten nový, ten starý bude fungovat do restartu dál) před restartem počítače.
    Quando omni flunkus moritati
    28.8.2007 20:14 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Je dobre ze vubec nejake clanky vychazeji... drive se o linuxu dalo cist jen a root.cz, underground.cz(existuje jeste?), penguin.cz... Dnes o Linuxu pisou i takove servery jako cdr,zive,pctuning a dalsi. I kdyz kvalita clanku muze byt nekdy sporadicka, tak si myslim, ze nemusi prset, staci kdyz kape... Dulezity je mezi lidma delat osvetu, ze neni jedina cesta, a kdo ma zajem, Linux zkusi i diky clanku, kde jsou mnohdy bohuzel i chyby nebo ne uplne presne informace.
    David Ježek avatar 28.8.2007 20:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    tak pod tohle se podepíšu
    29.8.2007 01:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    I kdyz kvalita clanku muze byt nekdy sporadicka, tak si myslim, ze nemusi prset, staci kdyz kape... Dulezity je mezi lidma delat osvetu, ze neni jedina cesta, a kdo ma zajem, Linux zkusi i diky clanku, kde jsou mnohdy bohuzel i chyby nebo ne uplne presne informace.
    Promiň, ale když chci vydat článek o něčem, pak bych si měl jako pistatele najmout někomu, kdo dané tématice rozumí. A v tomhle případě by článek byl kvalitnější, kdyby se redakce pctuningu obrátila na místní, někdo by se toho určitě ujal.
    Quando omni flunkus moritati
    29.8.2007 07:36 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    tohle docela dobře vystihuje Váš přístup ;-):

    Víte, co by se objevilo v hodnocení Čapkova díla RUR, kdyby už tenkrát existoval internet? "Pan Čapek by si měl o robotech nejdřív něco přečíst, než o nich začne psát."
    A slow biker.
    29.8.2007 10:03 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Až na to, že si o nich nic přečíst nemohl, když slovo robot vymyslel on :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.8.2007 10:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    pokud je řeč o tom Čapkovi, co napsal RUR, tak se mýlíš :-p
    Pavel Dobeš avatar 29.8.2007 11:16 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    No tak ho vymyslel jeho bracha...
    Windows? A kdo to ještě používá?
    29.8.2007 12:53 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    To byste ale musel toho, kdo tomu rozumí jako neznalec poznat. To asi není zrovna lehké.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    29.8.2007 13:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Jeden způsob je udělat neveřejné preview, tj. umístit článek na své stránky, ale nedávat na něj odkazy. Pak by stačilo předhodit ten odkaz sem a čekat na reakce. Kdyby si provozovatel pctuningu našel tuhle diskuzi, asi by mu to taky napovědělo, že pro psaní toho článku nevybral toho nejvhodnějšího člověka.
    Quando omni flunkus moritati
    7.9.2007 22:35 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    To není špatné.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    28.8.2007 20:23 Kamil Páral
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Jsem správce české Ubutu Wiki a s autorem článku jsem si párkrát mailoval a doporučoval mu nějaké články. Je to člověk, ze kterého je cítit nadšení z uživatelsky přítulného linuxového systému. Možná není dlouhodobý linuxový uživatel a asi není linux-guru, ale dělá to, co považuje za dobré a vkládá do toho všechno, co má. Rozhodně ty články nejsou psány pro peníze. Nebudu hodnotit odbornost, ale po morální stránce je mi z některých vašich komentářů na zvracení.
    28.8.2007 20:35 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    JJ, ono plivat je snadny... Ale sednout a sepsat nejaky navod k necemu to uz je mnohem tezsi. A nekteri zapominaji na to, ze autor ze nikdy nemuze zavdecit vsem. Kdyz se divam napr. na svuj clanek o linuxu z roku 2004, pousmeji se... (link neuvadim zcela zamerne, neni na tomto serveru :-) )
    28.8.2007 20:39 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    oprava, clanek byl z roku 2001 :-)
    29.8.2007 10:11 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    ze bych ho sem nalinkoval? :)
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    29.8.2007 00:12 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    No jo. Jste se pánové zase předvedli. Všude jenom linux je super. Linux je úžasnej. Linux tohle, linux támhle to. Kdo pro něj píše ovladače tak je bůh, ale jakmile se nazve fanatikem tak je z toho problém.

    Proberte se. Tady v diskuzi jste každej machr. Z mnoha míst je slyšet že lidi o linuxu nevědí. Firmy nepíší ovladače protože linux používá nějakých 0,něco procent. A jak se o tom ty lidi dozvědí? Vy ten článek napíšete? Vy oslovíte nějaký server kam chodí lidi? Nebo zkusíte jestli Vám vydají článek v nějakých novinách? Ne, nevydají, nezveřejní. Pak napíše článek nějakej Jiří X. Doležal (nic proti němu, občas má zajímavý články) a všechno zkritizuje.

    Uznávám že třeba druhý díll mohl být o něčem jiném. Třeba výše o zmíněném synaptiku, nebo o programech v linuxu, ale aspon vychází něco. A na celkem známém serveru. Sám mě na to upozornil člověk, který linux nemá v oblibě ale že tam je něco zajímavého a že ho překvapilo co všechno už to umí...

    No nic. let´s flame.
    Don´t worry, be happy.
    29.8.2007 12:27 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    > jakmile se nazve fanatikem tak je z toho problém.

    Podľa teba je zo slova "fanatik" cítiť uznanie? Ľudia čo píšu ovládače pre Linux sú "lidi, kteří umí". Robia tak často nezištne a pomáhajú tak mnohým ďalším. Skutočne si zaslúžia označenie "fanatik"? Zaslúžia si ho tiež ľudia, čo adoptujú dieťa z detského domova? Alebo tí čo prispievajú charite? Alebo darujú krv? Ja by som im dal kadejaké prívlastky, ale "fanatik" - to nie.
    29.8.2007 15:29 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    Tady jsem spíše chtěl upozornit, že lidé v textu vyhledávají podobná označení, aby měli za co kritizovat. Pokud bych chtěl řešit, kdo pod pojem fanatik spadá, tak si na to založím nějakou diskuzi na jiném serveru. Tady vůbec nejde o to, že tam je nějaké podobné označení. Když jsem o tom článku diskutoval s BFUčkama tak ty takovéhle informace přecházejí. Je to nezajímá. Je zajímá že existuje něco jiného než windows XP, že je to použitelný, že je to takový a takový a že támhle se o tom dá zjistit více.
    Don´t worry, be happy.
    29.8.2007 21:57 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další článek o Linuxu na pctuning.cz
    ParadoX je fanatik.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.