abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 961 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux

    Google vydal čtvrtou verzi webového prohlížeče Chrome přinášející na 1500 nových vlastností oproti třetí řadě včetně rozšíření, synchronizace záložek a vyššího výkonu. Jedná se o první oficiální stabilní verzi pro Linux.

    27.1.2010 15:41 | Petr Tomeš | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Petr Krčmář avatar 27.1.2010 16:04 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Určitě je už linuxová čtyřka? Já vidím pro Linux všude jen betu.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    27.1.2010 16:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Hmmm, vypadá to tak. Naletěl jsem Péťovi T.?
    Petr Krčmář avatar 27.1.2010 16:42 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Já bych řekl, že se prostě příliš unáhlil. Sleduju vývoj Chrome pozorně a vím že čtyřka je zatím jen pro Windows.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    yac avatar 27.1.2010 16:44 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    +1
    srck! Linux smrdí. Méně.
    27.1.2010 16:56 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    28.1.2010 08:24 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    V Ubuntu ppa repozitáři je Chromium 4.0.308.něco, v Google repozitáři pro Ubuntu je Chrome 4 beta a stable je tušim 3.něco, ale taky beta :) , jen repozitář si říká stable. Každopádně všechny tři varianty mi přijdou absolutně stabilní, jen to nejaktuálnější chromium má verzi od verze problémy na některých stránkách, kdy mi jí prostě odmítne zobrazit a hodí chybu.
    ...
    belisarivs avatar 28.1.2010 11:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Jednu dobu jsem mel s chromiem problem, kdy mi tahani souboru po stazeni prvnich 25 MB prerusilo.
    IRC is just multiplayer notepad.
    David Watzke avatar 27.1.2010 16:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Nedokážu si představit kdo na Linuxu bude preferovat Chrome před Chromiem...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Saljack avatar 27.1.2010 17:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Není náhodou potřeba pro youtube s video tagem potřeba Chrome (kvůli H.264)?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    poky74 avatar 27.1.2010 17:06 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux

    Chromium 4, youthbe a html5 v pohodě

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vlastikroot avatar 27.1.2010 17:06 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Stačí mít ffmpeg s podporou toho formátu.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Saljack avatar 27.1.2010 17:13 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    a jak zajistím, aby měl ffmpeg tu podporu jsem to zkoušel a nefunguje mi to, používám ten daily repozitář pro ubuntu.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    27.1.2010 17:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Používej distribuci, která na nějaké stupidní softwarové patenty kašle a má plnohodnotný nezkriplený ffmpeg v oficiálních repozitářích - jako třeba Arch Linux :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    poky74 avatar 27.1.2010 18:43 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux

    +1 :-D

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Grunt avatar 27.1.2010 18:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Tak to je teda pěkná kravina. To si může dovolit tak max. nějaká komunita, ale ne komerční firma pro kterou platí zákony (nechci říct, že by pro občany jako platit neměly, ale…). A nebo by se jako měl RedHat nebo třeba Novell vystavit riziku žaloby, protože tak by to bylo správné?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 21:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Proč kravina? Já mu snad radím, aby používal Linux od nějaké komerční firmy? Právě naopak, radím používat komunitní distribuce.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 27.1.2010 21:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Je potřeba počítat s tím, že někdo ty zákony dodržovat musí. A hned proto nemusí být zkryplená. Ba přesně naopak. Je to jenom vinnou uživatelů těch distribucí si že to tolerují místo aby proti tomu něco dělali.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 21:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Já jsem nepsal zkriplená distribuce (i když de facto si to myslím taky ;-)), ale zkriplený ffmpeg. A za tím slovem si stojím, ffmpeg úmyslně ořezaný o některé kodeky prostě zkriplený je, to slovo to vystihuje velmi výstižně.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 27.1.2010 21:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Jenomže to zavání jako by to snad dělal někdo schválně nebo co.(aspoň mně teda) IMHO takový ffmpeg není omezený, ale přesně takový jaký ho asi lidi chtěli, když proti tomu nic neudělali.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 23:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Pochybuju, že by někdo dobrovolně chtěl kodek, co neumí kódovat a dekódovat. Spíš balík nesplňoval "firemní" politiku.

    Narozdíl od fanatiků, co hned doporučují změnit distro, bych se nicméně nejprve podíval na www.debian-multimedia.org
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 27.1.2010 23:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Pochybuju, že by někdo dobrovolně chtěl kodek, co neumí kódovat a dekódovat.
    Ale zvláštní, že proti těm patentům na ně nikdo neřekne ani bůů. Úplně nejlíp kdyby se to vyřešilo samo, ne?
    Spíš balík nesplňoval "firemní" politiku.
    A která firma má v politice udělat ze sebe cvičný terč?
    Narozdíl od fanatiků, co hned doporučují změnit distro, bych se nicméně nejprve podíval na www.debian-multimedia.org
    Nebo ffmpeg.org. Já mám asi 5 verzí ffmpegu v systému. Ten by se snad ani jinak než kompilací instalovat neměl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2010 08:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ale zvláštní, že proti těm patentům na ně nikdo neřekne ani bůů.
    Špatně koukáš kolem sebe. A btw. - mezi "říct bůů" a "softwarové patenty zrušeny" je poněkud složitější cesta, než si - zjevně - představuješ.
    A která firma má v politice udělat ze sebe cvičný terč?
    No jestli náhodou ta politika není spíš něco jako NEdělat ze sebe cvičný terč a NEmuset platit pokuty za porušení patentů.
    Já mám asi 5 verzí ffmpegu v systému. Ten by se snad ani jinak než kompilací instalovat neměl.
    Tvůj názor. Já jsem toho názoru, že to je prasárna.
    Quando omni flunkus moritati
    28.1.2010 01:34 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Myslis tohle distro? Jako pokud spravne interpretuji tak to stahne z Ubuntackeho launchpadu deb balicek, ktery rozbali a rozkopiruje? :D Jinak co se tyka Ubuntu ffmpegu tak v medibuntu repo, ktery si kazde kdo proste kasle na softwarove patenty jiste prida po nainstalovani, je samozrejme ffmpeg jak rikas nezkripleny neboli nelegalni (libavcodec-extra-52, libavformat-extra-52 ...).
    28.1.2010 09:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ne, myslím oficiální balíček chromium z oficiálních (výchozích) Arch Linux repozitářů. V tom H.264 video funguje bez žádných dalších závislotí.

    Ten PKGBUILD co jste našel na AURu je pro neoficiální chromium-browser-bin (taktéž z AURu), pro který dnes už nevidím žádný smysl existence (ten balíček vznikl předtím než bylo chromium přidáno do oficiálních Arch Linux repozitářů).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    vlastikroot avatar 27.1.2010 17:17 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Balík chromium-codecs-ffmpeg nemaká ?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Saljack avatar 27.1.2010 18:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Nejde mi to ten mám, ale jelikož je to asi závislý na ffmpeg a ten možná na ubuntu má vypnutou podporu H.264
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    27.1.2010 19:37 Petr Sigut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Mi to taky nefunguje, kdyby někdo věděl jak na to...
    vlastikroot avatar 27.1.2010 19:48 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Nj, na archu to funguje dobře rovnou. Skusil bych ještě kouknout po balíčcích libavcodec52 (prý je tam nějaká unstripped verze).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 27.1.2010 18:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    To není až tak úplně pravda:
    $ ldd chromium-browser | grep ffmpeg
    	libffmpeg.so => /usr/lib64/chromium-browser/libffmpeg.so (0x00007f31ae9c7000)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 17:06 mck182
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Třeba já, protože balíčky Chromia pro Fedoru 11 x86_64 nějak přestaly fungovat, zamíchal se do toho selinux, pochopil-li jsem to správně. A hrát se mi s tím nechce, tak frčím na Chrome..a nějak zvlášť mi to nevadí (že mě Google špehuje? ať si..nedělám nic, co by někomu mělo vadit..)
    vlastikroot avatar 27.1.2010 17:07 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    že mě Google špehuje? ať si..nedělám nic, co by někomu mělo vadit..

    :-( lidi si nedaj říct

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    27.1.2010 17:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    (že mě Google špehuje? ať si..nedělám nic, co by někomu mělo vadit..)
    Kristova noho! Jsem znechucen, že dokonce i na serveru jako ABCLinuxu se najdou takové strašné ovce, které jsou schopné něco takového napsat. Populace je ovcemi zjevně promořena ještě víc než jsem si myslel :-(

    Chápu, že někomu to třeba osobně nevadí, ale jakmile začne argumentovat s tím že "kdo nedělá nic špatného, tomu to přece nemůže vadit", otevírá se mi obrazně nůž v kapse (a to jsem přitom jinak velmi mírumilovný člověk).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.1.2010 20:36 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    a proc si myslis, ze ty ovce nejsi?
    27.1.2010 17:39 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ved vlastne spehovanie ani neexistuje... Kazdemu normalnemu cloveku, ktory nerobi nic zle, predsa moze byt jedno, ci mu niekto iny sleduje email a pod., no nie? Jesus Christ!
    27.1.2010 17:54 mck182
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    ehhh...bylo to myšleno spíš jako nadsázka a psáno v rychlosti, uznávám že ne zrovna dobře formulovaná :D Ale stejně...používám gmail, takže Google mojí poštu už má, používám jiné služby Googlu, často používám přihlašování do jiných služeb pomocí Google Account, kdo ví jaká data se tam předávájí. A že mi Google bude krást informace např. o kreditkách? Ale prosím vás...to si vážně myslíte, že by Google byl schopný zneužít moji kreditku (nehledě na to, že využívám Google Checkout, takže opět moje info o kreditce už Google má)? Prodat tohle info třetí straně? Možná..ale já osobně tomu nevěřím. V žádném případě netvrdím, že Google moje data nijak nezpracovává, pravděpodobně ano. Ale věřím mu natolik, že se o ty data nebojím.

    A navíc..nemyslím, že Google uživatele špehuje skrz Chrome. A nebo to dělá nějakou zatraceně fíkanou cestou :D Vždyť stačí blbý dump z wiresharku např. a hned vím, co se kam posílá. A že by si Google utrhl takovou ostudu a nechal si pošpinit svoje (obecně uznávané) dobré jméno? Nejspíš ne...
    Grunt avatar 27.1.2010 18:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Přílohy:
    Vždyť stačí blbý dump z wiresharku např. a hned vím, co se kam posílá.
    Budiž. Dump z Wiresharku, při spuštění Google Chromia(ne Chromu) pokud je nastavená jako výchozí stránka(což je většinou hned v defaultu) Google. Něco podobného se u jiných prohlížečů v případě přístupu na Google neposílá. To jsem teda zvědavý. Co a kam, že se teda posílá?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 19:03 oxymoron | skóre: 16 | blog: oxymoron | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Co tam akoze vidite zvlastneho ? Mne to pride ako (mozno) nejake checkovanie Certificate revocation listu.
    Born to be root ... :-D | "..žebrák není ten, kto svobodu si získal, z toho se stává král.."
    Grunt avatar 27.1.2010 19:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    A asi taky i jde. Nevidím tam žádné Application data. Já jen k tomu jak všechno musí být hned jasné z Wireshark dumpu a kdesi cosi. Pamatuju si jak se ještě ve spamových e-mailech pašovali obrázky, které potvrzovali existenci schránky stáhnutím a také v těch dobách bylo úplně jasné, že pokud se na nic neklikne, tak se přece nemůžou odeslat žádné data. Kdo až si kontroluje binárně 100% veškeré komunikace, která projde přes síťovou kartu a také jí vší rozumí?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 19:57 mck182
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Já jen k tomu jak všechno musí být hned jasné z Wireshark dumpu a kdesi cosi.
    Jasně..v tom máš pravdu. A celkově dobrá pointa. Myslel jsem to spíš obecně, tedy že ne já osobně si zkontroluju ve wiresharku, jestli si Google netahá nějaké moje data, ale že je tu ta možnost toto udělat. A to někým, kdo výpisu wiresharku rozumí, což (v tomto přiloženém případě) já nejsem, ale věřím, že takoví lidi jsou.
    27.1.2010 19:31 mck182
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Mě na první pohled na tom nepřipadá nic až tak zvláštního, tipl bych to na ověřování certifikátu, nebo tak něco, ale nejsem na to odborník. Leč OK, přeformuloval bych tu citovanou svojí větu - existují na světě specialisté, kteří tomuhle dumpu rozumí a ví, co znamená. Pokud by se skutečně jednalo o krádež dat, myslím, že by si to nenechali pro sebe.

    A navíc..na každé druhé sajtě jsou dnes Google Analytics. A to už nikomu nevadí, že Google sbíra informace o vás tímhle způsobem, "z druhé strany"? A neřekl bych, že bude až tak složité identifikovat jednoho a toho samého uživatele na různých stránkách (otisk browseru + kombinace ip a dalších parametrů)...
    Petr Krčmář avatar 27.1.2010 18:13 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux

    Problém je v tom, že Chromium nemá oficiální udržované balíčky. Takže zbývají tři možnosti:

    1) zkompilovat si ho (drtivá většina lidí nechce - já taky ne)
    2) používat divoké neotestované noční balíčky z Ubuntu Launchpadu (taky nechci)
    3) nainstalovat Chrome

    Já zatím v praxi nepoužívám ani Chrome ani Chromium, ale hodlám přejít až ve chvíli, kdy budou někde k dispozici balíčky, které budou otestované a "oficiální".

    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    David Watzke avatar 27.1.2010 18:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Aha. No já používám na HTPC chromium build od gentoo (-bin) a tady na PC jsem si to zkompiloval. Nemám sebemenší problém.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 27.1.2010 19:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Moje řeč. Nějakou obdobu emerge by měla mít každá binární distribuce.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 23:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    +1. Dodělejte někdo apt-emerge a Debian bude naprosto bezkonkurenční distro ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    27.1.2010 23:42 mister | skóre: 10 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    apt-build ?

    (ja to tedy nezkousel, ale mohlo by to fungovat)
    † + ♥ ⇒ ☼
    27.1.2010 23:44 mister | skóre: 10 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    hmm... no je pravda, ze to funguje uplne jinak nez jaky byl zamer... tak pardon za haluz... ;-)
    † + ♥ ⇒ ☼
    28.1.2010 00:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    pbuilder, pdebuild
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.1.2010 08:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Stejně jako u toho vejš - nejsem si úplně jistej, jestli je tohle náhrada za emerge.

    Udělat balík ze zdrojáků v podstatě není tak složité, způsobů je dost. Co bych ale chtěl, je možnost říct "tenhle balík dělej vždycky ze zdrojáků, ale při --configure tam přidej/uber/změň nějaké konfigurační volby a zbav se tak závislosti na xyz/přidej závislost na xyz"

    Když si program přeložím ze zdrojového balíčku, při příštím upgrade se tam bude znovu cpát ten binární, což je k ničemu.
    Quando omni flunkus moritati
    28.1.2010 09:31 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Vlastní repo (to nejjednodušší znamená naházet balíky do nějakého adresáře a spustit v něm dpkg-scanpackages) a pinning to řeší. Teda ne že bych to zkoušel (jenom tu první část), ale musí to jít. Rozhodně to není tak "příjemné", ale upřímně řečeno, instalace kompilací je prostě prehistorie :-)

    Jinak teda jo, souhlasím, vyloženě náhrada za emerge to není. Ale dá se dělat ledacos už teď.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.1.2010 12:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    upřímně řečeno, instalace kompilací je prostě prehistorie
    Blbost. To bys musel mít balík pro každou konfigurační volbu × každou HW konfiguraci, kterou si někdo usmyslí.

    Quando omni flunkus moritati
    alblaho avatar 28.1.2010 16:30 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Láďo, já si taky nemyslím, že by to byla prehistorie.

    Pro svobodný software to má svůj význam. Akorát pro většinu lidí je to zbytečné.
    Grunt avatar 28.1.2010 16:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Akorát pro většinu lidí je to zbytečné.
    Jak by se olizovali, kdyby se dal balíček zkompilovat poklepáním na nějaký balíček. A ještě kdyby k tomu nebylo třeba pro nainstalování jednoho balíčku kompilovat dalších 100, ale jenom by se nainstalovali jejich binární verze a hlavičkové soubory. To by bylo vymakanější než celé Gentoo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2010 17:04 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    No, nemyslel jsem to úplně vážně, chápu, že ve specifických případech (neexistence binárky, vývoj, optimalizace) má instalace kompilací význam, ale taky ne úplně nevážně. V naprosté většině situací je to nutně zbytečné a univerzální binárky bohatě postačují. Neznám lepší případ bohapustého plýtvání (vším možným), než je instalace desktopového počítače výhradně vlastní kompilací. Gentooisti, sežerte mě! :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.1.2010 17:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ano, jedna binárka vládne všem! Základní myšlenka počítače je programovatelnost, parametrizace a znovupoužitelnost. Tak zcela přirozeně vývojáři svoje programy umožňují parametrizovat již za překladu. Ladicek by byl asi nejraději, kdyby všechno bylo intrepretované. Pak by skutečně jeden text stačil všem. Ovšem obávám se, že nikomu by nestačila paměť.
    28.1.2010 18:44 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Bla bla bla. To umím taky: základní myšlenka počítače je automatizace, programy se můžou samy parametrizovat za běhu, a tak dále a tak podobně. Fakt: v naprosté většině situací je naprostá většina již hotových binárek zcela vyhovující. Jestli si myslíte, že to tak není (nedělám si patent na rozum), vyvraťte to. Za co bych byl nejraději si s dovolením rozhodnu sám.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 28.1.2010 16:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Stejně jako u toho vejš - nejsem si úplně jistej, jestli je tohle náhrada za emerge.
    Ono ani to emerge ve skutečnosti není nic moc. I když vyjde nový balík tak se musí udělat rozhraní emerge → configure v podobě Ebuild balíčku. Nejlíp by bylo, kdyby už i ty BASHové skripty a marka v podobě GNU Autotools zmizelo z povrchu světa a v balíčku se distribuovali zdrojáky, hlavičkové soubory, nějaká data a nějaký protokol stejně jako je tomu u balíčku binárních.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2010 18:07 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux

    V ideálním případě je rozhraní prázdné, protože ebuild automaticky pouští svatou trojici (respektive která třída se zdědí).

    Jinak Autotools vznikly právě proto, aby „ebuildy“ byly co nejednodušší. Autotols vám totiž dovolí osahat nekompatibility operačních systémů, standardních knihoven, knihoven i překladačů. Třeba napsat si vlastní systém řízení překladu sdílené knihovny, aby jel v Linuxu, nějakém historickém UNIXu a ve Windows je fakt nadlidský úkol a často je složitější než knihovna samotná.

    Grunt avatar 28.1.2010 18:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Autotols vám totiž dovolí osahat nekompatibility operačních systémů, standardních knihoven, knihoven i překladačů.
    Vždyť já neříkám. Jenomže při instalaci sta balíků se to osahává poprvé, podruhé … posté. Spíš mi vadí celý ten interní systém. To by měla být starost nějakého balíčkovacího systému a ne mutanta uživatel/vývojář.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2010 19:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ano, je to pomalé a zbytečné. I portage dosazuje předpočítané výsledky do cache, aby se vše nezjišťovalo znovu. Já bych viděl velký problém v shellu. Ona je to taková fork bomba. Třeba i samotný překlad je znatelně pomalejší, než když se použije optimalizovaný ručně napsaný Makefile.
    Václav 28.1.2010 16:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    ABS a AUR? :) A pro pohodlné použití yaourt -Sb
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Limoto avatar 27.1.2010 19:37 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Já třeba normálně nainstaluju chromium z repositáře distribuce...
    27.1.2010 21:07 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    nebo nainstalovat Chromium z repozitáře distribuce.
    Grunt avatar 27.1.2010 18:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Si děláš srandu, ne? Přece ti co nemají čas ani náladu (či spíše dostatek znalostí a jen se blbě vymlouvají).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 17:48 macc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Tak se snazim nainstalovat na opensuse11 ten rpm balicek, ale vzdycky kdyz pak spustim prikaz google-chrome, tak se na zlomek sekundy otevre prohlizec a pak hned spadne s hlaskou

    /usr/bin/google-chrome: symbol lookup error: /usr/bin/google-chrome: undefined symbol: cairo_format_stride_for_width

    Co to znamena? Vi nekdo? Dik
    pushkin avatar 27.1.2010 18:35 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    To vypadá na chybějící závislosti ... spíš zkus Chromium z Contribu, to mi funguje na 11.1 i 11.2 bez problémů.

    Btw.: teď koukám, že už je tam Chromium 5 ;-)
    Amarok avatar 27.1.2010 18:14 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ja cetl teprve predevcirem na blogu nejakeho odpurce svobody (takovy dojem na me cely clanek delal), ze Chrome 4 (ne Chromium) tento rok pro Linux ani MacOS nebude. Ale bral jsem to spis jako rypanec nejakeho neznalka (jelikoz psal "Apple and Linux").
    GNUniverse - May the source be with you...
    27.1.2010 18:23 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Dalsia zbytocnost a plytvanie ludskymi zdrojmi. Len tak dalej...
    Saljack avatar 27.1.2010 18:36 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    A to jako proč?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 27.1.2010 18:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Protože to řekl Laco.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2010 19:58 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Jako proto ze posledni co linux potrebuje je dalsi debilni web browser, obzvlast kdyz nefunguje mnozstvo inych zakladnych veci...
    vlastikroot avatar 27.1.2010 20:01 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Heh ty si srandista :-D Co nefunguje? Já třeba chromium používám jako hlavní prohlížeč a celkově mi na linuxu vubec nic nechybí a všecko vyhovuje.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Saljack avatar 28.1.2010 01:14 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Jenže ten browser přišel se spoustou novinek, které nyní ostatní přebírají. Děkujme za chromium, jenom díky němu se rozhejbala tak stojatá voda firefoxu, který nyní chrlí jednu vychytávku za druhou. Buď tedy rád, že existuje a neremcej.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    27.1.2010 19:14 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Umí to zobrazovat PDF soubory? V Chromiu to nefunguje a musí se použít obezličky typu Google Docs.
    Amarok avatar 27.1.2010 19:23 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Zadny webovy prohlizec PDF nezobrazi, ani s Google Docs, tam se taky jen zobrazi HTML verze po konverzi z PDF.
    GNUniverse - May the source be with you...
    27.1.2010 19:50 mck182
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Pokud máš nainstalovaný Adobe Reader s browser pluginem, tak by to fungovat mělo. Na jednom počítači s Fedorou 11 Adobe Reader nainstalován mám, ale když jsem to zkoušel v Chrome 4 beta, tak to nefungovalo...otevřela se záložka, stránka zešedla ale jakoby se nepodařilo spustit ten reader..
    27.1.2010 20:05 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ať máte o čem plkat... Používám Chrome, updaty mi nevadí, klidně si fláknu dokumentaci ke svým projektům na Google Docs, celý den čtu maily na Gmail. Nastavím si bez váhání DNS na 8.8.8.8. Tak můžete začít. Tu o ovcích nebo tak podobně...
    27.1.2010 20:34 JamesXYZ | skóre: 2 | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux

    Taky nechápu podobné názory, že Google vše sleduje a podobně. Proč by to nedělali i ostatní? Když to nebude ten, bude to onen. A radši svá data svěřím Googlu než třeba Microsoftu. Od Google toho používám relativně hodně - Gmail, Picasu, sem tam Chrome (ano, Chrome a ne chromium), mám blog na Bloggerovi, dostupnost 100%, náklady 0, zabezpečení OK, problémy žádné......

    Mandriva 2010, KDE 4.4.2, AMD AthlonXP 2000+, 1.5 GB RAM, GF 4 MX.
    Grunt avatar 27.1.2010 20:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Docela by mě zajímalo jaký může mít člověk důvod aby místo Chromia používal Chrome. Je barevnější?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2010 10:00 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Je funkční :) Zatímco pro Chromium jsem žádný balík nenašel a překládat se mi to nechtělo, Google repozitář s 64b Chrome jsem našel hned
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.1.2010 10:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Hledej, šmudlo ;-)
    Grunt avatar 28.1.2010 16:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    To je snad otázka distribuce, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.1.2010 16:35 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Je barevnější?
    No... alespoň ten pokébal teda je :-)
    vlastikroot avatar 27.1.2010 21:06 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Tu nejde o to, že google má k dispozici nějaká data, ale že je někomu jedno, že mu někdo narušuje soukromí. Já taky používám google služby, ale nesouhlasím s špehováním (a pevně doufám v to, že google nic zlého s mými osobními věcmi nedělá a ctí moje soukromí).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    MaFy avatar 27.1.2010 21:27 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Ja v tom problm nevidim. Firma, ve ktere pracuji, pouziva GoogleApps pod svoji domenou, jsme dokonce Google Partners. S tou firmou mame dobre vztahy. A ano, urcite shromazduji nase udaje, ale verim, ze je nezneuzivaji. Vsak ruku na srdce...dost jinych firem shromazuje nejake udaje o kazdem z nas. Konkretne o kazdem, kdo se kdy podival na stranky nasi firmy vim minimalne IP adresu, casy a o pocty navratu. Take vim, co ho zajimalo a pokud se zaregistruje, tak i spousty dalsiho, hmm?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    27.1.2010 20:42 yonah | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Chrome je možná č. 4, ale já už jedu na Chromiu 5. Proč používat na Linuxu Chrome, když je Chromium vždy o něco napřed?
    Maximální fantazie... To je prohlížení pornostránek v lynxu.
    alblaho avatar 28.1.2010 16:33 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Koukám, google se s tím číslováním moc netrápí.

    Už ohulil Firefoxe, a míří k IE, Operu pak přečíslí v zápětí.

    Může mi někdo říct, co byly hlavní fíčury těch major vydání? Já si u FF každou verzi pamatuju:-)
    28.1.2010 18:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Operou není problém předhonit, protože ta se limitně blíží 10 :D
    28.1.2010 01:34 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome 4 - první stabilní verze pro Linux
    Asi jsem divný, ale já ty závislosti prostě nechci.
    dark@amalthea ~ $ emerge -p www-client/chromium
    
    These are the packages that would be merged, in order:
    
    Calculating dependencies... done!
    [ebuild  N    ] dev-perl/XML-NamespaceSupport-1.09
    [ebuild  N    ] perl-core/Storable-2.20
    [ebuild  N    ] gnome-base/gconf-2.26.2-r1  USE="-debug -doc -ldap -policykit"
    [ebuild  N    ] dev-perl/XML-LibXML-Common-0.13
    [ebuild  N    ] dev-perl/XML-SAX-0.16
    [ebuild  N    ] virtual/perl-Storable-2.20
    [ebuild  N    ] dev-perl/XML-LibXML-1.66-r1
    [ebuild  N    ] dev-perl/XML-Simple-2.18
    [ebuild  N    ] x11-misc/icon-naming-utils-0.8.90
    [ebuild  N    ] x11-themes/gnome-icon-theme-2.26.0
    [ebuild  N    ] www-client/chromium-4.0.266.0-r1  USE="ffmpeg"
    
    Gconf bych ještě snesl, ale naco proboha gnome-icon-theme a icon-naming-utils (ty perl závislosti jdou z těchto dvou)? Já gnome nepoužívám a mám jen jednu Gtk aplikaci - Gimp.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.