Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
John Carmack přeje štěstí Valve, ale sám se nechal slyšel, že jim se vývoj her pro Linux komerčně nevyplatil. Vyvolává to radost mezi linuxáky, ale toť vše.
Tiskni
Sdílej:
Prostě se z nich stala firma které jde jenom o peníze a jako o takové bych jí přestal řešit, je to zbytečné.+1
Ne. Jsou firmy které chtějí posouvat vývoj dopředu, dělat věci lépe a dělat je užitečné.Heh, kolik takových firem je?
To je celý "idealismus" firem v kostceNejde o idealismus firem, ale o idealismus jednotlivců. A ten kolikrát silnější než ekonomický smysl. A kolikrát to firmu třeba i položí.
dělat věci lépe a dělat je užitečné.Lepší a užitečné... 3D střílečky? No nevím!
V nejmensim pripade doda studiu trebas gratis vyvojovy prostredi.Snad bychom jim za marketing jejich OS měli ještě děkovat, ne?
tohle plati pro desktop, jenze android je taky linux.
Asi tak. Ono je docela dobře možné, že hráčů na platformách, které jsou postavené na linuxovém jádře je víc, než všech uživatelů Windows dohromady. Většina lidí hraje tzv. causal hry, tedy neáročné, krátké a zábavné na mobilu a i při cenách pár centů za kus (sw, který je jen dobře ztvárněnou verzí 40 let staré hry) je to velmi zajímavý trh. Stejně tak hry v prohlížečích na desktopu, nebo nativně pro tablet.
ID byla technologická firma, která několikrát dokázala posunout herní grafiku o pořádný kus dopředu. Hratelnost nechme stranou, někdo má rád holky, druhý zase 3d pařby. Bohužel, nápady už asi došly, jinak bychom četli o produktu id třeba na arm, kterej vyráží dech (třeba něco jako Crysis) a ne o tom, jak ne/vydělat.
Prostě se z nich stala firma které jde jenom o peníze a jako o takové bych jí přestal řešit, je to zbytečné.Mám zrovna rozečtené Masters of doom a Carmack na mě nepůsobí jako někdo, komu jde jen o peníze.
Prostě se z nich stala firma které jde jenom o penízeTo je ale důvod existence většiny firem ne?
http://www.1337-server.net/doom3/doom3-linux-$pkgver.x86.run
O to FTP jsem neškrtl v žádné distribuciValve announcing Steam Linux support changes things a bit but we have made two forays into Linux commercial market, most recently with Quake Live client but that platform just hasn't carried its weight compared to Mac.Nevím, proč se tu dohadujete o počítání stažení z FTP, když jednu metriku vám prozradí už v článku, ani na video nemusíte koukat.
Ony mozna existuji knihovny delajici totez i pro tucnaka, jenze to uz minimalne znamena napsat kazdy volani fce 2xOMG. Vy jste asi multiplatformně ještě nic nepsal, že ne?
echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
Tak tohle si uložím a po koupi se ozvu :D
Kdyby to byl velký problém, tak bych to viděl s budoucností Linuxu jako OS pro komerční software včetně her dost černě.Spíš mi jde o to aby se nakonec z OSS a Linuxu nestala jen taková platforma (třeba hra distribuovaná jako LiveCD nebo nějaký podobný hnus) pro spouštění her (podobně jak se to semlelo u Androidu). To by zas tak světlé nebylo.