abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Již zítra světový den IPv6

    Zítra, tedy 8.6.2011, bude probíhat světový den IPv6. Poskytovatelé obsahu – z těch největších jmenujme Google, Facebook či Microsoft – zpřístupní své služby po IPv6 a budou testovat, zda vše funguje, jak má. V ČR se k akci připojil například Seznam a hostingová společnost Active24, která zpřístupní po IPv6 přes 30 000 hostovaných webů a poskytne slevu na objednávky učiněné přes IPv6.

    7.6.2011 17:00 | Jendа | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 7.6.2011 17:44 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jo kdyby na ten den ostřihli IPv4, tak by to mělo účinek, takhle si toho asi moc lidí nevšimne =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    7.6.2011 18:18 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jo, taky mě to napadlo.
    7.6.2011 17:44 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Televize Nova upozorňuje, že zítra možná spadne internet: http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/pozor-zitra-mozna-spadne-internet-na-celem-svete.html
    stativ avatar 7.6.2011 18:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ježiš to je kravina.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    7.6.2011 18:32 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    To je úroveň...
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    AsciiWolf avatar 7.6.2011 19:06 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    To je Nova. :-P
    7.6.2011 20:44 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    +100
    brk avatar 8.6.2011 05:56 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    :o)))
    USE="-qt -kde"
    Bedňa avatar 7.6.2011 23:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Určite, pretože NAT RULEZ! :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.6.2011 18:54 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    S transparentem tam nikdo nestál, tak nemachruj ;D
    Bedňa avatar 8.6.2011 19:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    :-D Za komančov sa oslavovalo tiež dosť blbostí a nič sa nerobilo. Zoberem staré IPv4, za..... zahodím ho, nasadím IPv6 a nerobím okolo toho manifestácie, diskotéky, koncerty. Nepôjde mi net? Kúpim router s podporou IPv6 a neriešim to, natož ešte niečo oslavovať. Pozajtra je piatok, to významnejšia udalosť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 8.6.2011 12:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Tak to je ovšem dost dobré. Skoro jako Y2K :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.6.2011 18:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Není nad bombastický přechody... :-/
    Quando omni flunkus moritati
    David Watzke avatar 7.6.2011 18:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    To zase bude v alejích nablito :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.6.2011 18:35 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Nevíte přidá se některý z českých operátorů a nabídne k IPv4 adresám i IPv6?
    AsciiWolf avatar 7.6.2011 19:11 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Na jeden den? To by bylo trochu kontraproduktivní. ;-)
    otasomil avatar 7.6.2011 19:45 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6

    V nasazovani IPv6 jsem cimdal vetsi skeptik.

    ISP se do toho nechce pac je to pro ne investice, poskytovatelum obsahu taky ne a koncoveho uzivatele to rekneme si narovinu nezajima.

     

    Typuju ze cele IPv6 skonci jako vsechny nafouknuty bubliny.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    7.6.2011 19:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6

    Zároveň je jisté, že IPv4 je živá mrtvola a současný stav je naprosto neudržitelný. Takže nějaká změna přijít musí.

    7.6.2011 20:15 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6

    V nasazovani IPv6 jsem cimdal vetsi skeptik.

    ISP se do toho nechce pac je to pro ne investice, poskytovatelum obsahu taky ne a koncoveho uzivatele to rekneme si narovinu nezajima.

     

    Typuju ze cele IPv6 skonci jako vsechny nafouknuty bubliny.

    Pardon, ale to že IPV6 nechtějí obyčejní uživatelé je mi celkem fuk. Jim nebude ani vadit pokud budou za jednou IP adresou třeba se zbytkem města. Mě to ale vadí a sice tak, že velmi. Já chci mít v domácí síti stroje z venku přístupné, pokud budu chtít. A to bez toho abych musel lozit domů přes NAT. Já chci připojení k Internetu a ne připojení k síti mého providera.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    otasomil avatar 7.6.2011 20:46 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6

    >>> Já chci mít v domácí síti stroje z venku přístupné, pokud budu chtít. A to bez toho abych musel lozit domů přes NAT. Já chci připojení k Internetu a ne připojení k síti mého providera.

     

    To jsme dva a mozna se prida jeste par lidi tady.

     

    Vetsina lidi je rada ze je "schovana" za celym panelakem pod jednou IP se kterou pristupuji na net. Takovyto uzivatele jsou prakticky nedopadnutelni. V pripade problemu jde udani na IP ktera je pak dal routovana na desitky uzivatelu. A jak to dopadne ? Zamete se to cele pod koberec a je klid.

    Pokud masam date na vedomi ze jejich PC ma jedinecnou IP adresu tak jim dojde ze jsou jednoznacne identifikovatelni a to je spatne. Toto lide nebudou chtit.

    Naprostou vetsinu uzivatelu tedy IPv6 vubec nezajima. Bezny internetovy uzivatel  neziska zadnou hodnotu navic ba naopak uz nebude tak za "bukem.

    S prichodem digitalizace TV vysilani divak ziskava vic programu coz je hlavni motivaci k prechodu na digital i pro nejposlednejsiho divaka a ten si rad koupi krabicku za 500 Kc.

    Jakou pridanou hodnotu prinese internetovym masam IPv6 ???

    Opravdu na par lidech co chteji IPv6 se to stavet neda. Ceny za pripojeni k netu jsou opravdu velmi nizko a zisky provideru uz nejsou co byvaly.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    7.6.2011 20:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jakou pridanou hodnotu prinese internetovym masam IPv6 ???
    Dostupné služby např.? Nebo sis nevšiml, že IP adresy kromě uživatelů používají také poskytovatelé obsahu?
    Quando omni flunkus moritati
    otasomil avatar 8.6.2011 07:59 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6

    Poskytovatele obsahu maji stale adres dost.

    Na serveru s jedinou IP mohou byt stovky ci tisice webovych stranek.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    8.6.2011 08:56 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Pokym nepouzivaju SSL.
    Shadow avatar 8.6.2011 23:52 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    I to jde - SNI.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    7.6.2011 21:40 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ja sa tiež pridávam - neskutočne ma vytáča neustále forwardovanie portov a nemožnosť nastaviť dvom PC rovnaký port; ako výrazne torrent spomaľuje sieť, lebo každé spojenie sa musí ešte hľadať v NAT tabuľkách...

    A myslím, že aj používatelia časom prídu na to, že je to pre nich výhodné: kvalitnejšie VoIP, posielanie súborov, online hry, menej problémov so sieťou v čase záťaže (torrent)
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    7.6.2011 22:07 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jakou pridanou hodnotu prinese internetovym masam IPv6 ???
    Lepší komunikaci mezi počítači tj lepší VoIP, možnost se připojit domů odkudkoliv, možnost využívat služby bez omezení ... . To bude ale asi jen pro ty trochu pokročilejší. Můj strýc má taky přístup na Internet nebo vlastně do intranetu poskytovatele, ale on to nepozná. A taky je mu to jedno. Mě už trochu míň, když potřebuje něco udělat na počítači, musí tam brácha zajet, není možné se k němu připojit vzdáleně a udělat to tak.

    U té digi TV to bude i tím, že se prostě řeklo tehdy a tehdy to vypneme. Chcete-li se dívat, potřebujete setopbox. A lidem nic jiného nezbývalo. Na Internetu ale (naštěstí) asi není autorita, která by to mohla provést tímto způsobem.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    8.6.2011 01:43 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Hele, jsem ajťák, síťař (firewally), takže nastavení NAT v adsl modemu je pro mně brnkačka. VoIP mně netankuje, ještě by někdo volal. Domů se připojím odkudkoliv na kterýkoli ze 7 kompů (členů rodiny + servřík). Nevšiml jsem si žádného omezování. NAT na 2 kompy se stejným portem ? proč ? Kdo potřebuje DOMA provozovat 2 WEBy pro lamy nebo 2x SMTP ?

    Ostatně, některé ADSL modemy (např. Vigor) umí DMZ s veřejnými IP, které vám tam ISP naroutuje. Se správnými krabičkami se dá i na IPv4 vyhnout NATům na vašem rozhraní. A samozřejmě při spoluprácí s ISP. Nebude to spíš tím, že máte nejakého shit IPv4 ISP ? Pak chápu, že nemáte jinou možnnost. Trochu mně děsí, že jsou ISP, co schovají za 1 IP haldu zákazníků.

    Technické překážky IPv4 jsem často odhalil jako kecy z neznalosti, že to mohlo jít jinak. Jediný argument uznávám: to že DOJDOU a NEBUDOU. :-D
    Jendа avatar 8.6.2011 06:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Už se nějak vyřešilo třeba to, že když ti běží web za NATem třeba na 192.168.0.2 a máš přesměrovaný port 80 z veřejné IP (a na ní nastavené DNS), aby tam šlo lézt zvenku i zevnitř přes doménové jméno/veřejnou IP adresu? A už se nějak vyřešilo propojení domácí a firemní sítě VPN (oboje za NATem), když obě používají RFC 1918 IP adresy ze stejného rozsahu?
    otasomil avatar 8.6.2011 08:04 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6

    >>> Už se nějak vyřešilo třeba to, že když ti běží web za NATem třeba na 192.168.0.2 a máš přesměrovaný port 80 z veřejné IP (a na ní nastavené DNS), aby tam šlo lézt zvenku i zevnitř přes doménové jméno/veřejnou IP adresu?

    Takto to mam v soucasnosti ja.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jendа avatar 8.6.2011 15:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A jak? V jedné síti, co znám, to nefungovalo, ale naštěstí už upgradovali na IPv6, takže to není třeba řešit.
    pavlix avatar 8.6.2011 16:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Stačí to mít správně naNATovaný. Na linuxovém routeru celkem easy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 18:49 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A neni jednodussi si uvnitr site udelat easy DNS server (treba na tom webovem serveru, ktery stejne furt bezi) ve kterem povedou ta jmena na vnitrni IP a zbytek bude forwardovat ven ? A na nej nasmerovat vnitrni kompy. Tak to mam zase ja. Tech zpusobu, jak to doresit je nekolik a nektere jsou easy. Nekdy mi pripada, ze lidi vidi jen jednu (vetsinou nejslozitejsi) cestu.
    pavlix avatar 8.6.2011 22:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Podle mě je dvojí (tudíž nekonzistentní) DNS zbytečný overkill na tak jednoduché věci jako správný překlad adres.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2011 12:33 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ty ale operujes s tim, ze ten routrik s maskaradou mas nejaky linuk a udela si tam co chces. Ja mluvim o reseni pro ty bezne pouzivane krabicky. Tak, jak znel dotaz. A na tech proste neudelas ten "správný překlad adres".

    Na otazku "jak prevezu pramici osobakem" je spravnejsi odpoved "pujc si privesny vozik" ale urcite ne "s nakladakem je to hracka".

    V mem priade proste vnitrni stroje pouzivaji interni DNS, kde si muzu vyresit i dalsi interni jmena, navic externi odkazy jsou chvili v cache a kdyz ne, tak to forwarduje na externi DNS servery. Myslim ze to je zcela standardni pouziti pouzivane i ve velkych firmach. Aha, doslo mi, ze tou nekozistenci mas na mysli, ze na externim DNS k tem jmenum jsou jine IP a musis to "ukocirovat". Mluvime tu stale jeste domacim pouziti (jak byl podle mne minen dotaz) v radu jednotek ? Jestli uz neudržiš 3-5 zaznamu, chapu, i ja se k tomu blížím. :-) Pokud mas tech zaznamu haldu, uz nejde o domacnost a urcite to nebude na ADSL ci podobne pripojce s pevne danym routermodemem.

    Myslim, ze pro domaci pouziti je DNS reseni easy bez HW nakladu a overkill by pro mne bylo resit to nejakym spec linuk routerem a do nej kupovat ADSL kartu. Bez te karty je tam stale ten ADSL routermodem. Takze nevim, jak si to vlastne predstavujes. Podle mne mas uplne jinou situaci a snazis se ji naroubovat na ten dotaz.
    pavlix avatar 9.6.2011 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ty ale operujes s tim, ze ten routrik s maskaradou mas nejaky linuk a udela si tam co chces. Ja mluvim o reseni pro ty bezne pouzivane krabicky. Tak, jak znel dotaz. A na tech proste neudelas ten "správný překlad adres".
    Já běžně koupím linuxovou krabičku za cca 1000 Kč, nevidím důvod si do sítě s webserverem pořizovat něco, co pro ten účel není vhodné.
    Na otazku "jak prevezu pramici osobakem" je spravnejsi odpoved "pujc si privesny vozik" ale urcite ne "s nakladakem je to hracka".
    Připíšu si do svojí sbírky nepovedených přirovnání.
    Takze nevim, jak si to vlastne predstavujes. Podle mne mas uplne jinou situaci a snazis se ji naroubovat na ten dotaz.
    Mám úplně jinou situaci, ale kdybych se ji snažil naroubovat tak bys to poznal podle toho, že bych vynechal NAT, protože nemám problém použít pro webserver veřejnou IP.
    Myslim, ze pro domaci pouziti je DNS reseni easy bez HW nakladu a overkill by pro mne bylo resit to nejakym spec linuk routerem a do nej kupovat ADSL kartu. Bez te karty je tam stale ten ADSL routermodem.
    Ty z toho všeho děláš nějaký velký problém.

    Kdysi jsem řešil přesně takový případ, a řešil jsem ho tak, že jsem ze skříně vytáhl starý počítač se spotřebou cca 30W (po letech ho nahradila malá krabička s menší spotřebou).

    Bez ADSL modemu by ti stejně ADSL nefungovalo. V mém případě stačilo přepnout přes webové rozhraní ADSL router, aby sechoval jako modem.

    V posteli se mi válí ještě dnes nějaké USB ADSL modemy. Už v tu dobu lidi ADSL modemy/routery často vyhazovali, protože ADSL byla jedna z nejhorších metod připojení k internetu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2011 14:24 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ne kazdy ma doma kus malo zraveho HW aby to mel za nulove naklady na HW.

    Ne kazdy ma ADSL routermodem, kde se da nastavit bridge mode.

    Ale jo, vo tom to je, moznosti a cest jak neco udelat je mnoho, :-)

    Kazdy mame svoje napady, kazdy resi svym zpusobem. Kazdy ma jina kriteria.

    A TO JE DOBRE. :-D
    pavlix avatar 9.6.2011 16:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ne kazdy ma doma kus malo zraveho HW aby to mel za nulove naklady na HW.
    Každý sběrný dvůr toho má desítky, jinak v bazaru za cca 500 Kč, pokud to chce člověk se šestiměsíční zárukou.
    Ne kazdy ma ADSL routermodem, kde se da nastavit bridge mode.
    Případnému zájemci daruji.

    Ale jo, vo tom to je, moznosti a cest jak neco udelat je mnoho, :-)

    Kazdy mame svoje napady, kazdy resi svym zpusobem. Kazdy ma jina kriteria.

    A TO JE DOBRE. :-D
    Aspoň na něčem se nakonec shodnem!
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 10.6.2011 18:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A co když klient uvnitř bude používat jiný DNS server? MITM na DNS?
    pavlix avatar 10.6.2011 23:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Zablokovat, woe :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bilbo avatar 12.6.2011 00:43 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    za takovýhle blokování zabíjet ... od jisté doby (zčásti cenzura u O2, zčásti to, že DNS u jiného providera kde jsem byl mělo prostě výpadky) jsem si na všech svých strojích rozchodil lokální bind a nastavil to jako DNS. Pak jsem se připojil do jednoho eduroam uzlu a než jsem zjistil že je tam asi blokované DNS ....
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    pavlix avatar 12.6.2011 23:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 19:05 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Pokud se tyka druhe cast .. bez ohledu na na VPN .. da se to cele zjednodusit na 2 subnety na 2 interface jednoho routeru. To principialne nejde. Bez kouzleni neni mozne mit na obou stranach stejne IP. Muselo by se to na obou stranach NATovat a to asi oba smery. Ani se mi takovou hovadinou nechce zabyvat. Jako sitar na takove konstrukce vzdy odpovidam: ktery chory mozek by si pral mit stejne IP na obou stranach ? Tak si to proste navrhnu spravne = NORMALNE. Tak jak to ma byt, bez konfliktu adres.

    Opravdu nechapu, proc by doma mel byt stejny rozsah adres. Cicham v tom spis nejakou neznalost ci neschopnost. A bavi mne, kdyz nad tim nekdo dokaze badat veky, misto toho, aby za minutu zmenil subnet domaci site.

    PS: ano, v praci uz jsem se setkal s konfliktem adres pri slucovani firem. Tam to je proste situace, ktera nevznikla blbym navrhem a je treba ji resit. Ale i tam se radeji prikroci k preadresovani jedne cesti. NAT je cesta do pekel.
    pavlix avatar 8.6.2011 22:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Pokud se tyka druhe cast .. bez ohledu na na VPN .. da se to cele zjednodusit na 2 subnety na 2 interface jednoho routeru. To principialne nejde. Bez kouzleni neni mozne mit na obou stranach stejne IP. Muselo by se to na obou stranach NATovat a to asi oba smery. Ani se mi takovou hovadinou nechce zabyvat. Jako sitar na takove konstrukce vzdy odpovidam: ktery chory mozek by si pral mit stejne IP na obou stranach ? Tak si to proste navrhnu spravne = NORMALNE. Tak jak to ma byt, bez konfliktu adres.
    Sdílení subnetu ve VPN a v lokální síti je naprosto běžná praxe, ať se ti to líbí nebo ne.
    NAT je cesta do pekel.
    S tím nelze než souhlasit, alespoň v případě IP maškarády.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 08:53 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ty nejses ITk, ty ses pitomec.

    Bezne je z firemni site povolenej trebas jen standardni port => napr 3389. Japa se pripojis na tech 8 kompu? Budes se pripojovat na jeden a z nej na dalsi? No to je uzasny ... a co kdyz ti zrovna ten jeden zdechne? Tak ses vprdeli vid?
    8.6.2011 15:18 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    ne, ale ty urcite nejses ITak (protoz si s tim neporadis) a pitomec. Vymyslis hovadiny. 1) jak jsem jiz naznacil, v moji firme jsem ja buh firewallu, takze jaky port muzu pouzit je jen na mne.

    2) pokud jsi jen povl a musis pouzit jediny povoleny port (3389 mne rozesmal), tak si na tom portu nekde vystavis proxy ne ? Pro ajtaka to neni problem. pitomec bude mlit o problemech. Jinak vsude jinde mam samozrejme vsechny porty prostupne. ISP ktery by neco blokoval bych poslaů do pr..

    3) pokud pouzijes chytrejsi krabicku s dmz s vlastnim verejnym subnetem, nechas si pridelit subnet a smerovat na svuj routr/modem, maji vsechny kompy k dispozici vsechny porty . kde je problem ? asi jen v gom ze jsi pitomec a neumis to .. :-P a konec napadani, jsme si kvit.

    Samozrejme ze to byl muj subjektivni nazor zalozeny na mych specifikach. jak jinak..
    pavlix avatar 8.6.2011 16:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Zkušenej ajťák síťař vždycky do sítě nějak ten IPv6 prefix doroutovat dokáže :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 19:00 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Dá se ledacos... ale na druhou stranu proč si takhle stavět a zbytečně nastavovat ty obezličky, když na to existuje čisté řešení? Jinak třeba na každém PC budeš mít SSH - to je reálný požadavek... sice můžeš každé pustit na jinym portu, ale je to zase takové, no, drbání se nohou za uchem
    8.6.2011 19:14 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Chtel jsem tim rict, ze mi stavajici stav zatim vyhovuje, nevidim v tom omezeni a nemusim resit zmeny.

    Ono to "ciste reseni" v podobe IPv6 s sebou prinese taky haldu reseni obezlicek, jen to jeste nevime. Nastane spis pravy opak: jak zajistit nepristupnost z inetu na zarizeni v domacnosti. Ja vim, choroba z povolani, delam firewally. :-)

    Nemluve o tom, ze spousta lidi si to predstavuje jak Hurvinek valku. Ono to totiz taky znamena vymenit statisice modemu ADSL a UPC, ktere ti zakaznici nezaplati.

    PS: to s tim SSH jsem nepochopil. Ano na kazdem PC mam ssh na standardnim portu bez jedineho zasahu v nastaveni na PC. Vsechny jsou vystavene ven na uplne jinych ruznych portech. Stejne tak porty uplne jinych sluzeb na ruznych PC. Bohudik jedina sluzba, ktera je pro mne neuhnutelna je SMTP server a to staci na jedinem PC. V cem je problem ?
    8.6.2011 19:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Vyměnit se možná musí (ikdyž UPC se zrovna tvářilo že ne), ale tak s tím se počítalo, taky se o tom problému ví celkem hooodně dlouho... nemyslím si, že by nasazení IPv6 přineslo nějaké obezličky... doma mám routovaný veřejný IPv4 rozsah (a IPv6 taky), firewall mi dělá ten router při forwardingu. Mám ho nastavený jako stavový (doma se to snese) a běží to úplně bez problému :) Narážka na to SSH byla to, že takhle si právě pro x strojů musíš pamatovat x různých portů, jak se na ně můžeš připojit...
    8.6.2011 19:37 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jenze s tim firewallem .. o tom to je. Bezni uzivatele netusi co delaji. V novych IPv6 krabickach nebude NAT ale duraz bude kladen na firewall. A bude muset byt dobre prednastaven. Ted s NAT maskaradou se musi setsakra snazit a udelat par direk aby se k nim nekdo dostal, globalne uvolnit to ani nelze (max jeden stroj). Bez hazeni NAT klacku pod nohy staci jedna chybka nastaveni a cela domaci sit je na inetu. Vcetne hloupejsich pristroju. Vcetne nezaheslenych sdilenych disku. Docela ty BFU lituju. Jeste se nasmejeme.

    Pamatovat si musis jen prefix, zbytek muze byt treba posledni IP : treba .45 => port 3045. IP .46 => port 3046 . V tom nevidim problem
    8.6.2011 19:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ted s NAT maskaradou se musi setsakra snazit a udelat par direk aby se k nim nekdo dostal
    To je jen případ, když tam tu díru chcete udělat záměrně, stabilně a použitelně. Ale různých děr, které se dají zneužít, v tom NATu může být spousta, aniž by se o to uživatel nějak zvlášť snažil.
    Bez hazeni NAT klacku pod nohy staci jedna chybka nastaveni a cela domaci sit je na inetu.
    Stačí jedna chybka v NATu, a je celá síť ohrožená taky. Rozdíl je v tom, že u toho firewallu je ta chyba dost jasná, dá se docela snadno kontrolovat (zvlášť u jednoduchého firewallu pro domácnost), a firewall se klidně může vytvoření takové chyby bránit („opravdu chcete…“). V případě NATu nikdo pořádně neví, které všechny případy mohou takovou chybu způsobit

    Navíc chránit automaticky nastaveným firewallem domácí síť je trochu hloupost, lepší je opravit chyby v těch síťových zařízeních, aby ta zařízení klidně mohla být plně dostupná z internetu. Ostatně mnoho těch domácích síti „chráněných NATem“ nebo i firewallem je z druhé strany zapojena do nějaké ne příliš zabezpečené wifi, takže případný útočník se dostane rovnou do lokální sítě, a nemusí se nějakým firewallem nebo NATem vůbec obtěžovat.
    9.6.2011 12:43 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Mam pocit, ze o sitovani IPv4 toho zas tak moc nevite, takze nema smysl o tom dal diskutovat. Vratte se az o tom budete vic vedet. Vase odpovedi jsou mi k smichu. V opacnem pripade dolozte vase tvrzeni o jednoduche prostupnosti maskarady zvenku (lol na celou sit).

    Vase naivita ohledne „opravdu chcete…“ je uzasna. BFU "neco" odklikne, protoze nikdy nevi co vlastne dela.

    Navic: opet zduraznuji BFU faktor. Nejde o chyby v zarizenich, ale o tom, ze normalni lidi maji doma sdileni bez hesla, protoze pocitaji s tim, ze se tam zvenku nikdo nedostane. Ten problem neni jen technicky, ale je treba ho technicky resit a nepocitat s tim, ze uzivatele tam doma tusi co delaji.

    Faktor s wifi .. priznam se, to je problem widlaku s notebooky a neztracel jsem s tim cas. Ale to je dan za hloupost.. a tady resime IPv6.
    9.6.2011 13:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Znáte Skype? Víte o tom, že funguje i za NATem? Znáte STUN? Znáte Teredo? A mnohé další?
    Nejde o chyby v zarizenich, ale o tom, ze normalni lidi maji doma sdileni bez hesla, protoze pocitaji s tim, ze se tam zvenku nikdo nedostane.
    To počítají špatně už dnes. NAT jim to nezabezpečí, domácí wifi router je rovnou otevřená cesta.
    9.6.2011 13:19 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Znate principy na kterych ty protokoly funguji ? Opravdu si naivne myslite, ze prijdou samy zvenku a dostanou se dovnitr ?!?

    Proboha dost. Myslite ze perlite znalostmi, ale narazil jste. Znate zakladni principy IPv4, navazovani spojeni, jak funguje maskaradovani ? NE, Neznate. Tak radeji uz nic nepiste.

    PS: mate zajimavy nazor: stejne tam maji diru pres wifi, tak proc by to nemohli mit derave i pres drat .. LOL

    Ne kazdy ma diru pres wifi a rad by ji nemel i pres drat ..
    9.6.2011 13:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Proč by měly přijít samy z venku dovnitř? Myslíte si, že je nějaký problém navázat nejprve spojení zevnitř ven?
    Proboha dost. Myslite ze perlite znalostmi, ale narazil jste. Znate zakladni principy IPv4, navazovani spojeni, jak funguje maskaradovani ? NE, Neznate. Tak radeji uz nic nepiste.
    Přemýšlím, jestli vás mám pro pobavení osazenstva požádat, abyste mi ty principy vysvětlil.
    mate zajimavy nazor: stejne tam maji diru pres wifi, tak proc by to nemohli mit derave i pres drat
    Špatně čtete. Já jsem napsal, že zařízení v síti má být zabezpečené v každém případě, protože žádný firewall to nezachrání.
    Ne kazdy ma diru pres wifi a rad by ji nemel i pres drat ..
    Když tomu nerozumí a tudíž o díře neví, neznamená to, že tam díra není.
    9.6.2011 14:05 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    V tom pripade, kdyz vite, ze ty protokoly navazuji spojeni zevnitr, vubec nechapu, proc jste o tom takhle psal. Podle toho mi prislo, ze nevite. A zcela teda nechapu o co vam jde. Standardni basic chovani neupravene maskarady: ven vsechno, dovnitr nic. Co je na tom k reseni ? Vubec nechapu, proc jste se ptal, jestli vim, ze nejake bla-bla protokoly bezi pres NAT. Ja nehodlam resit hloupost cloveka, ktery si sam pusti nejake svinstvo u sebe co mu neco pritehne zvenku dovnitr. Tohle bude furt stejne at tam ma IPv4/NAT nebo IPv6/Firewall. To same s breberkami stazenymi MSIE do kompu. Principy je stejne. Ja jsem resil spojeni prichazejici zvenku a ochrana proti nim. Dobry firewall bude alfa a omega novych IPv6 SOHO krabicek.

    Ohledne self-protect vsech zarizeni: napadlo vas nekdy, jake typu zarizeni brzy na te IPv6 v domacnosti budou ? Kdejaky klumpr, treba budik. Opravdu mate pocit, ze do toho nacpou sofistikovany firewall ? Spousta tech drobnosti bude pocitat s tim, ze jsou ve chranene siti. Treba to vyresi nepridelenim verejne IPv6, pouze local-segment. Pak muze nekomu vadit, ze se na to zvenku nedostane a bude muset natovat. Staci chybka ve firmware a treba verejnou prideli a je to v kelu.

    No vidite, a ja jako admin ruznych opravdovych firewallu zase tvrdim, ze za poradnym firewallem (pri dodrzeni dalsich podminek) muzu provozovat i deravy system. Coz se casto v provozu velkych firem i deje, protoze dodavatel velkych aplikaci zakazuje updatovat OS.

    U tech WiFi jsme mel pocit, ze mate na mysli otevrene WiFi AP jak to ma dost domacnosti. Ale staci drobne zmenit nastaveni a je to takrka neprustrelne. Prostrelte moji WiFi a dam vam flasku. Ano, muze tam byt bug vyrobce, ktery by se dal vyuzit. Slo mi o to, ze jsem skepticky ke kvalite firewallu v tech pocatecnich routermodemech, ze nebudou ani na takove urovni, jako se da dnes zabezpecit WiFi AP..
    9.6.2011 17:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A zcela teda nechapu o co vam jde.
    Jde mi o to, že NAT není firewall a na zabezpečení sítě má nulový vliv.
    Standardni basic chovani neupravene maskarady: ven vsechno, dovnitr nic. Co je na tom k reseni ?
    K řešení je na tom například to, že to vůbec není maškaráda, ale firewall.
    Dobry firewall bude alfa a omega novych IPv6 SOHO krabicek.
    Stejně jako by byl dobrý firewall alfa a omega současných IPv4 SOHO krabiček. Ve skutečnosti je ale potřeba mít v pořádku především koncová zařízení. Firewall může chránit síť jako takovou, může chránit zařízení v síti, pokud ho někdo umí nakonfigurovat, ale bezpečnost jednotlivých zařízení je prvotní.
    Ohledne self-protect vsech zarizeni: napadlo vas nekdy, jake typu zarizeni brzy na te IPv6 v domacnosti budou ? Kdejaky klumpr, treba budik. Opravdu mate pocit, ze do toho nacpou sofistikovany firewall ?
    Ochrana zařízení nespočívá ve firewallu, právě naopak. Ochrana zařízení spočívá v aktualizovaných verzích softwaru, který pracuje se sítí (aby tam nebyly chyby typu buffer-overflow), a ve správné konfiguraci toho zařízení (aby budík nešel přenastavit bez hesla).
    Spousta tech drobnosti bude pocitat s tim, ze jsou ve chranene siti.
    To je chybný předpoklad. Chráněnou síť v domácnostech takřka nenajdete.
    ja jako admin ruznych opravdovych firewallu
    To je tragédie, že různé opravdové firewally spravuje někdo, kdo si plete maškarádu s firewallem, a kdo neví, k čemu firewall slouží.
    za poradnym firewallem (pri dodrzeni dalsich podminek) muzu provozovat i deravy system
    To můžete, ale NAT není pořádný firewall, NAT není žádný firewall. A pořádný firewall není žádný kus software, ale ta konfigurace. Takže pořádný firewall není nic, co byste si mohl koupit v nějaké krabičce, nýbrž vám ho musí nějaký odborník nastavit.
    Coz se casto v provozu velkych firem i deje, protoze dodavatel velkych aplikaci zakazuje updatovat OS.
    Takové aplikace jsou pak ale provozovány za dobře nakonfigurovaným firewallem, a nejsou na společné síti se spoustou SOHO krabiček, o kterých nic nevíte.
    9.6.2011 13:13 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ona je videt vase naivita i v pripade tech krabicek, ze budou nejake SMART. Ale prdlajs. Vyrobci neco zplichti a prodaji. Bude v tom nejaka parodie na firewall (protoze s firewally nemaji zkusenosti) a troufam si verejne prohlasit, ze tam bude vice chyb umoznujici prostup, nez v soucanych IPv4/NAT krabickach. A urcite to nebude mluvit cesky, takze nasi BFU urcite nebudou tusit na co odpovidaji.

    Vyhoda dosavadni IPv4 s maskaradou byla, ze tam uz z principu BFU nemohl udelat z internetu do vnitrni site na ANY kompy. Jeho nejvetsi bota mohla byt, ze zapnul full prostup na JEDEN komp (casto tomu rikaji DMZ). Jinymi slovy: chyba BFU muze vystavit ven pouze jeden stroj, ne celou sit. Pak uz zalezelo na kvalite toho stroje, zda se z nej stane prestupni stanice do zbytku site.

    PS: Samozrejme druha metoda je vystavit konkretni porty na ruzne stroje, ale jejich pocet je nizky, tabulka v krabicce je mala. A je to pracne, takze to BFu neudela - bude rad, ze se mu s odrenyma usima povedlo vystavit ten jeden port na jeden komp pro bittorent.
    9.6.2011 15:48 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Hádám, že firewall nastavený v defaultu stylem related,establisher accept; drop bude pořád méně děravý, než současná implementace natu (která navíc tu bezpečnost ani nijak nezaručuje a ten fw by tam stejně měl být...), takže bych to jako takový problém neviděl... beztak většina těch krabiček jede na linuxu a tyhle dvě pravidla se snad posrat ani nedaj :)
    pavlix avatar 9.6.2011 16:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Přesně tak, na to není potřeba vůbec nic smartovního :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2011 22:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A urcite to nebude mluvit cesky, takze nasi BFU urcite nebudou tusit na co odpovidaji.
    Na co by měli odpovídat? Buď je to bezúdržbové zařízení, které stačí zapojit – pak není na co odpovídat. Nebo je to zařízení, které potřebuje odbornou instalaci – pak to nemá dělat uživatel, ale odborník. Router pro domácí síť by měl patřit do té první kategorie – zapojím jedním koncem k ISP, z druhého konce do toho zapojuju počítače a zařízení, která mám automaticky dostupná z celého internetu. Buď je to opět bezúdržbové zařízení, takže si ten apple prostě zapojím a zapnu, nebo je to zařízení, které vyžaduje odbornou péči, tak ty okna nechám nainstalovat někoho, kdo tomu rozumí. Tvrzení, že počítač je natolik jednoduché zařízení, že nad ním může mí uživatel plnou kontrolu a sám si ho spravovat bez odborných znalostí je prostě nesmysl.
    Bude v tom nejaka parodie na firewall
    To je obsaženo už v tom spojení „bude tam“. Firewall není něco, co by si uživatel zapnul nebo vypnul. Firewall je něco, co musí odborník nakonfigurovat. Protože firewall musí být nastaven přesně podle potřeb sítě – takže už z principu je nějaké univerzální nastavení pro firewall nesmysl.
    Vyhoda dosavadni IPv4 s maskaradou byla, ze tam uz z principu BFU nemohl udelat z internetu do vnitrni site na ANY kompy.
    Router s maškarádou a router s jinak identickou konfigurací ale bez maškarády propouštějí komunikaci do vnitřní sítě úplně stejně. Ne, pardon, router s maškarádou té komunikace do vnitřní sítě propouští víc, když si útočník do NATu šikovně vyrobí díru.
    Jinymi slovy: chyba BFU muze vystavit ven pouze jeden stroj, ne celou sit.
    Chyba uživatele je, pokud vrtá do nějakého nastavení, kterému nerozumí. Na routeru pro domácí síť není, co by na tom uživatel měl nastavovat.
    pavlix avatar 8.6.2011 23:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Chtel jsem tim rict, ze mi stavajici stav zatim vyhovuje, nevidim v tom omezeni a nemusim resit zmeny.
    Já jsem třeba od svého poskytovatele připojení nedostal víc jak /28 rozsah, což už s pár testovacíma virtuálama zaplním, takže ona je to situace od situace, že.
    Ono to "ciste reseni" v podobe IPv6 s sebou prinese taky haldu reseni obezlicek, jen to jeste nevime.
    Víme :).
    Nastane spis pravy opak: jak zajistit nepristupnost z inetu na zarizeni v domacnosti. Ja vim, choroba z povolani, delam firewally.
    To je mi ale nový neznámý problém :).
    Nemluve o tom, ze spousta lidi si to predstavuje jak Hurvinek valku.
    Zvláště ti, co na své síti IPv6 mají, že :).
    Ono to totiz taky znamena vymenit statisice modemu ADSL a UPC, ktere ti zakaznici nezaplati.
    Popravdě řečeno, obchodní model ADSL poskytovatelů mě trápí ze všeho nejmíň :).
    PS: to s tim SSH jsem nepochopil. Ano na kazdem PC mam ssh na standardnim portu bez jedineho zasahu v nastaveni na PC. Vsechny jsou vystavene ven na uplne jinych ruznych portech. Stejne tak porty uplne jinych sluzeb na ruznych PC. Bohudik jedina sluzba, ktera je pro mne neuhnutelna je SMTP server a to staci na jedinem PC. V cem je problem ?
    Naštěstí tenhle problém nemám a můžu v klidu využívat základních vlastností SSH jako je kontrolování názvu serveru s IP a klíčem, aniž bych při tom musel sprostě nadávat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2011 12:55 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Já jsem třeba od svého poskytovatele připojení nedostal víc jak /28 rozsah

    Coz pro domaci pouziti staci bohate. Mate tam 13 IP.

    Víme :).

    Optimismus je jen nedostatek informaci .. :-)

    To je mi ale nový neznámý problém :).

    Pravdepodobne sarkasmus. Nebo netusite. Nebo si myslite, ze to problem neni. U vas ne, vy tomu rozumite. A na ostatni kalite zvysoka. Myslite jen na sebe.

    Zvláště ti, co na své síti IPv6 mají, že :).

    Ano, presne tak. Ti co po IPv6 prahnou mysli jen na sebe a je jim uplne ukradene, co spatne pripravene bezhlave nasazeni IPv6 provede s miliony BFU.

    Popravdě řečeno, obchodní model ADSL poskytovatelů mě trápí ze všeho nejmíň :).

    Akorat je jich mnoha milionkrat vic nez tech co to prosazuji za kazdou cenu.

    Souhrana odpoved:

    Ano, par tisic geeku nahypuje rychly globalni prechod na IPv6 a co to udela s miliony normalnich lidi, je jim uplne putna.

    PS: i ja chci IPv6, ale i tam je pravdu dost veci k reseni a zatim se to mota kolem core a par pripojenych geeku, nikde nevidim reseni problematiky pro masy beznych uzivatelu.
    pavlix avatar 9.6.2011 13:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Coz pro domaci pouziti staci bohate. Mate tam 13 IP.

    Mohl sis ten odstavec přečíst, tedy znovu:

    Já jsem třeba od svého poskytovatele připojení nedostal víc jak /28 rozsah, což už s pár testovacíma virtuálama zaplním, takže ona je to situace od situace, že.

    Ono těch pár testovacích virtuálů může být třeba kolem 20-30 VPS.

    Pro mě to znamenalo protáhnout druhý kabel, abych mohl stroj s virtuály připojit na samostatnou NATovanou síť.
    Optimismus je jen nedostatek informaci .. :-)
    Pokud vím, sám jsi psal, že nedostatek informací je na tvojí straně.
    Pravdepodobne sarkasmus. Nebo netusite. Nebo si myslite, ze to problem neni. U vas ne, vy tomu rozumite. A na ostatni kalite zvysoka. Myslite jen na sebe.
    Opět doporučuju lépe číst, tedy znovu:

    To je mi ale nový neznámý problém :).
    U vas ne, vy tomu rozumite. A na ostatni kalite zvysoka. Myslite jen na sebe.
    Citation needed.
    Ano, presne tak. Ti co po IPv6 prahnou mysli jen na sebe a je jim uplne ukradene, co spatne pripravene bezhlave nasazeni IPv6 provede s miliony BFU.
    To se mě naštěstí vůbec netýká. Po IPv6 neprahnu. Už ho mám, a to jak doma, tak na serverech.
    Akorat je jich mnoha milionkrat vic nez tech co to prosazuji za kazdou cenu.
    Ano, to jsou hned dvě skupiny lidí, kteří ať si své problémy vyřeší. Já jim arbitra dělat nebudu.
    Ano, par tisic geeku nahypuje rychly globalni prechod na IPv6 a co to udela s miliony normalnich lidi, je jim uplne putna.
    Myslíš tak jako si kdysi postavili IPv4? :D
    PS: i ja chci IPv6, ale i tam je pravdu dost veci k reseni a zatim se to mota kolem core a par pripojenych geeku, nikde nevidim reseni problematiky pro masy beznych uzivatelu.
    Nevidíš, protože se o problematiku nezajímáš. To mi samozřejmě nevadí, nemusí být každý expert na síťování.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2011 13:41 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    1) Souhlas, pokud jedete uz takhle ve velkem ne jako domacnost, asi narazite stale na problemy s IPv4 .. ja se stale pohybuji oblasti potreb klasicke DOMACNOSTI, kterych je miliony.

    2) chtel jsem tim rict, ze si mozna jen optimisticky myslite, ze vite. Optimismus je jen nedostatek informaci .. :-)

    3) To je mi ale nový neznámý problém :). Kdyz je za tim smajlik, beru to jako sarkasmus. Nemam kristalovou kouli.

    5) Nevidim rozdil mezi temi co prahnou a temi co maji. Obe skupiny chteji rychly globalni prechod. Ale chapou je, protoze tohle podvojne mezidobi je dost nahovno. Jsem taky pro rychle globalni prevedeni do IPv6. Ale az se doresi ty domacnosti. Tam je jeste nedotazeno.

    7) nejak si asi nerozumime. Nevim jak s tim souvisi byt expert na sitovani. Proste vidim ze se v IPv6 resi hlavne core (cisco/juniper jsou ready), ale nevidim zadnou aktivitu napr. od vyrobcu tech krabicek do domacnosti. SOHO routermodemy. Neboj, mam k tomu blizko, pracuju u velkeho ISP. Nemluvim o teorii probiranou na skolenich, tam se toho napovida .. ale kdyz jsem dal dotaz na to zabezpeceni tech mas domacnosti, tak skolitele nevedeli nic. Nikomu se nechce slapnout do vosiho hnizda a rozhrabat vsechna uskali primeho vystaveni vsech stroju na internet a jejich zabezpeceni. I treba lednicky. Ano, staci aby mela jen local-segment IPv6 adresu. Ale treba nastane chybka a prideli se i verejna. Treba nekdo bude chtit mit lednici pristupnou zvenku, ale bezpecne. Mluvim o nadchazejici praxi.
    pavlix avatar 9.6.2011 16:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    1) Souhlas, pokud jedete uz takhle ve velkem ne jako domacnost, asi narazite stale na problemy s IPv4 .. ja se stale pohybuji oblasti potreb klasicke DOMACNOSTI, kterych je miliony.
    To by všechno platilo, kdyby běžně lidé dostávali dostačující IPv4 subnet. Jenže domácnost v současné době dostane žádnou nebo jednu IP, když jich potřebuje třeba deset (nějaká ta tiskárna a návštěva s ntb). Aby každý stroj mohl poslouchat na standardních portech kvůli vzdálené správě.
    2) chtel jsem tim rict, ze si mozna jen optimisticky myslite, ze vite. Optimismus je jen nedostatek informaci .. :-)
    A já jsem ti odpověděl, že ty sám jsi říkal, že o tom nic nevíš. Na základě toho mylně usuzuješ, že o tom nic nevědí ani ostatní.
    3) To je mi ale nový neznámý problém :). Kdyz je za tim smajlik, beru to jako sarkasmus. Nemam kristalovou kouli.
    On to taky byl sarkasmus. Dělal jsem si legraci z tvého mylného dojmu, že je to nějaká novinka, která tu ještě nebyla.
    Proste vidim ze se v IPv6 resi hlavne core (cisco/juniper jsou ready), ale nevidim zadnou aktivitu napr. od vyrobcu tech krabicek do domacnosti. SOHO routermodemy.
    A přesně na tom je poznat, že se v této oblasti nepohybuješ a nejsi dostatečně informovaný. Já jsem jen chtěl říct, že ti to nevyčítám.
    Neboj, mam k tomu blizko, pracuju u velkeho ISP.
    Já to mám zase blízko do hospody, máme ji přímo v domě. Ale do dobrého hospodského mám teda daleko.
    Nemluvim o teorii probiranou na skolenich, tam se toho napovida .. ale kdyz jsem dal dotaz na to zabezpeceni tech mas domacnosti, tak skolitele nevedeli nic.
    Není školení jako školení.
    Nikomu se nechce slapnout do vosiho hnizda a rozhrabat vsechna uskali primeho vystaveni vsech stroju na internet a jejich zabezpeceni. I treba lednicky.
    Další ukázka toho, že nejsi tak informovaný, jak si myslíš. Ale nebaví mě se s někým přetahovat o to, co si on myslí o svých znalostech.

    Pokud budeš mít nějaké nápady a náměty ohledně IPv6, které bys rád viděl v článcích na Abclinuxu, můžeš mi je poslat třeba na mail. Buď ti bude vyhověno nebo ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 09:36 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    když potřebuje něco udělat na počítači, musí tam brácha zajet, není možné se k němu připojit vzdáleně a udělat to tak
    TeamViewer pre linux/mac/win, free na nekomercne pouzitie.

    Dalsou moznostou je Fog Creek's Copilot ktory je free len cez weekendy.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    Jendа avatar 8.6.2011 16:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    free na nekomercne pouzitie
    No právě. A na komerční to posledně bylo dvanáct litrů (!!!). To už radši SSH tunel nebo IPv6 tunel.
    brk avatar 8.6.2011 18:09 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Když těch počítačů máš stovky/tisíce v různých sítích a do toho notebookáři, kteří jsou připojení pokaždé jinak a samozřejmě se něco posere když jsou v tom nejméně vhodném místě, tak zjistíš, že těch cca tisíc euro na relaci není tak moc a že se to vyplatí.

    Spíš mi vadí, že linuxová verze jede přes Wine a tak se s mým domácím čistě 64b systémem nekamarádí. :o(
    USE="-qt -kde"
    7.6.2011 20:59 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Stale castejsi nasazovani NATu a podobnejch berlicek povede jenom ke stale castejsim problemum - jako treba dnesni problem Skype. Sestaveni spojeni mezi dvema pocitaci bude stale obtiznejsi a problemovejsi. Nasledne uzivatele (vcetne tech BFU) zjisti ze pry existuje nejake to IPv6 na kterem to kamaradovi od vedle chodi dobre a po dvou hodinach provozu se mu nerozpadavaji spojeni zacnou tu novou vec "IPv6" po svych poskytovatelich chtit

    Duvody pro fungujici end-to-end konektivitu:

    Pokrocile IM sluzby

    On-line hry

    Prace z domova, VPN, ...
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    8.6.2011 01:46 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jo, taky se tvrdilo, ze na IPv6 jsou nativně bez problémů muliticasty, rozhodně jich není tak málo jako v IPv4. Takže jsem tak trochu počítal s nabídkou live TV přes INET. Prdlajs. Žádnému ISP se do multicastů nechce.
    pavlix avatar 8.6.2011 13:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jo, taky se tvrdilo, ze na IPv6 jsou nativně bez problémů muliticasty, rozhodně jich není tak málo jako v IPv4. Takže jsem tak trochu počítal s nabídkou live TV přes INET. Prdlajs. Žádnému ISP se do multicastů nechce.
    Je na to zatím moc brzo. Jako první do toho půjdou ISP, kteří budou sami multicast využívat například k šíření rádia a televize. Zbytek je ve hvezdách :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 19:20 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Lokalni multicasty mne nezajimaji, ty jsou resitelne jiz ted v IPv4. Ale nesiri se mezi ISP, adres je malo. Jde mi treba o multicast ze zahranici. Ano, mne jako koncovemu odberateli muze byt uplne ukradene, jestli to beru multicastem nebo unicastem. Jedno uz to ale neni ISP v ceste a hlavne provozovateli serveru. Vzdyt je to pro jejich dobro. Napr. jak jely ty streamy z olympiady ve velke kvalite. To byl unicastovy storm z ktereho meli urcite vsichni radost a na spoustu zakazniku se nedostalo. Stacilo by do davat v multicastu a byl by klid v siti.
    8.6.2011 21:45 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    9.6.2011 13:00 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Tusite neco o multicastech ?

    Mate pocit, ze se k vam dostanou ?
    pavlix avatar 9.6.2011 13:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Mate pocit, ze se k vam dostanou?
    Když se chce, všechno jde :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2011 14:28 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Tak to reknete tem BFU, co si proste kliknou na ten odkaz a cekaji az to zacne hrat.

    Kdyby .. muj deda rikaval: Kdyby byly v pr..li ryby, nemusely by bejt rybniky.

    Mne nezajima co muze byt, kdyz provedu obrad obetovani bohu Multicastovi. Mne zajima prakticke pouzivani bez moji invence.
    brk avatar 8.6.2011 06:20 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Skype je problém sám o sobě a jedno, jestli se jako hromosvod použije zaNATované IPv4 nebo nový vlastník, jak je poslední dobou v módě. Skype sice nepoužívám, ale docela často se vyskytuji u cizích PC, kde Skype je i přes ty NATy mi připadá lépe fungující, než někdy před sedmi, osmi lety, kdy rozhodně tak moc zaNATováno nebylo.

    Navíc si myslím, že ani s IPv6 konektivitou to není až tak katastrofální a velký kus práce v tomto směru odvádí Microsoft. Tak půl roku tomu jsem stahoval nějaké DVD z nohavica.cz, co Jarek uvolnil zdarma a tak čtvrtina až třetina spojení šla právě po IPv6. Téměř vše bylo Teredo z Vist a W7, takže žádná nativní konektivita, ale nic to nemění na tom, že se k poskytovatelům obsahu čím dál víc lidí po IPv6 může dostat a může to celý přechod nakopnout.
    USE="-qt -kde"
    otasomil avatar 8.6.2011 08:10 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6

    >>> Tak půl roku tomu jsem stahoval nějaké DVD z nohavica.cz, co Jarek uvolnil zdarma a tak čtvrtina až třetina spojení šla právě po IPv6. Téměř vše bylo Teredo z Vist a W7, takže žádná nativní konektivita, ale nic to nemění na tom, že se k poskytovatelům obsahu čím dál víc lidí po IPv6 může dostat a může to celý přechod nakopnout.

    Tomu nerozumim .... pisete ze z nohavica.cz a pak najednou ze spojeni slo z tereda win 7 a vist. Takze to byly torrenty ?

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Marián Kyral avatar 8.6.2011 12:25 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jarek uvolnil torrent. To se nesmí? :-D
    Jendа avatar 8.6.2011 16:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ne, věci přes torrent jsou přece nelegální ;-).
    brk avatar 8.6.2011 18:32 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    JJ, oficiální torrenty Jarka Nohavici*:

    Adventní koncert

    On The Road 2008

    * BTW, proč se píše Nohavici? Dokáže mi to někdo zdůvodnit, podle čeho tam to i/y je? Nějak si to nevybavuji :o(
    USE="-qt -kde"
    Jendа avatar 8.6.2011 18:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A co třeba Nohavica (předseda) → Nohavicy (předsedy)?

    Bezkopcý Úval, známý svými hicy, se stal námětem skicy Mistra Nohavicy. (to jsou kecy a firefoxí spellchecker nezná „skicy“ (ženy))
    brk avatar 8.6.2011 18:46 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Mi taky zní líp "y", ale ptal jsem se kámoše, který se v takových věcech vyžívá a trval na i, i když už je spíše v režimu oslav právě udělaných státnic.

    Taky bych věřil tomu, že Jarek ví, jak se píše na nohavica.cz je dle google 132 výskytů "Jarka Nohavici" a 22 "Jarka Nohavicy" a z toho 19 je polský text.
    USE="-qt -kde"
    pavlix avatar 9.6.2011 03:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Je to v FAQ ÚJČ popsáno. Akorát mám tak trochu podezření, že zrovna tuhle část pravidel pravopisu si ÚJČ cucá z prstu, protože se naprosto ignoruje morfologie a zavedené vzory.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 18:50 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A co třeba Nohavica (paňáca) → Nohavici (paňáci)?

    Atd. V názvu toho článku je mimochodem mistr Kopanica, ne Nohavica.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jendа avatar 8.6.2011 23:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jenže my ve čtvrté třídě základky žádný vzor paňáca neměli.
    9.6.2011 00:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    A k tomu tunu dalších vzorů, celkem je jich něco ke stovce. Jenže to nic neřeší, vzory nepředepisují skloňování, jen ho popisují.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    pavlix avatar 9.6.2011 03:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Skloňování a pravopis obecně předepisuje ten, kdo může :). Viz třeba názor ÚJČ na skloňování slova klient ve významu počítačového programu. To byly flejmy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 08:49 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Koncaka to zadtracene zajima, protoze kazdej spravnej koncak sosa na p2p sitich a moc dobre vi, jak je dulezity mit verejnou IP aby mu to fungovalo.
    8.6.2011 19:04 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Já osobně začínám být po dnešku lehce optimistický... sice se tam možná všichni snažili být jenom navenek hezcí, ale min. to vypadá, že si aspoň uvědomují, že nějaký problém bude :)
    Jendа avatar 7.6.2011 22:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Nevím, kam do vlákna výše to nejlépe vložit, ale s fungující e2e konektivitou nebude potřeba kravin za dva litry.
    8.6.2011 01:55 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Ten kdo to vymyslel, neznal Cimrmana a jeho teorii o vyberu spravnych datumu. Proc proboha 8.6. ?!?! To to nemohlo byt o 2 dny driv 6.6. ? :-D
    8.6.2011 08:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Znal. Původně to Google plánoval na 6.6., jenže pak mu bylo vysvětleno, že je k tomu potřeba příprava – zapínat to v pondělí (s přípravou o víkendu) není dobrý nápad.
    8.6.2011 09:42 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    pohlad endusera:

    ako prinutit vyrobcu (smc) mojho vykonovo vyhovujuceho ale inak uz 2 roky stareho wan/lan+wifi b/g/n routera aby mi doplnil do firmwaru ipv6? nijako. alternativny routovaci sw na to nemam. hackovat router a nasledne pren pisat v cecku podporu ipv6 nemienim. takze s vidinou nakupu noveho sietoveho hw na cele ipv6 zvysoka kaslem.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    Jendа avatar 8.6.2011 16:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Už před dvěma lety byla nutnost přechodu na IPv6 jasná. Měl jsi s tím počítat a koupit si třeba něco, do čeho se dá nahrát normální systém (OpenWRT).
    8.6.2011 11:32 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Upgradovat nejaky software o dve verzie sa vseobecne nedoporucuje. Ja preto z IPv4 prejdem najprv na IPv5 a az potom IPv6.
    8.6.2011 12:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Doufám, že ten první přechod nebudete zbytečně odkládat; a s tím druhým zase zbytečně nespěchejte, dejte tomu pár let.
    pavlix avatar 8.6.2011 13:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Několik let klidu? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.6.2011 11:54 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Před chvílí na Radiožurnálu (volná citace): „Dnes je světový den oceánů a ivp6. Co je to oceán všichni víte, ale co je to ivp6, to vám řekneme za chvíli.“ :-)
    8.6.2011 19:26 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    ja treba nevim co je ivp6 ...
    8.6.2011 23:20 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Pak už mluvili jenom o IPv6, takže jsem se to taky nedověděl. :-(
    10.6.2011 08:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Hm, přesně jak se dalo čekat - všichni hrr, teď uděláme IPv6, protože na to byl den. Tak schválně, funguje někomu xkcd?
    Quando omni flunkus moritati
    David Watzke avatar 10.6.2011 11:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Jo :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.6.2011 13:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    Hm, tak to vypadá, že záleží odkud. Přes nativní IPv6 konektivitu to jde, přes ten NIC tunel ne (požadavek poslat jde, odpověď žádná.)
    Quando omni flunkus moritati
    12.6.2011 12:01 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Již zítra světový den IPv6
    teredo.nic.cz mi nefunguje vůbec.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.