abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 575 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Linux 3.8

    Vyšel Linux 3.8 (LKML). Přináší celou řadu novinek. Například souborový systém Ext4 nyní dokáže ukládat data drobných souborů přímo v inode, což zvyšuje výkon a efektivitu využití místa na disku. Btrfs má novou operaci "replace" (nahraď) umožňující efektivní nahrazení jedné jednotky ve svazku. Nový souborový systém F2FS důsledně navržený pro paměťová úložiště na bázi NAND flash. Odstraněna podpora procesorů 386. Podrobnosti na The H, Kernel Newbies a samozřejmě v Jaderných novinách.

    19.2.2013 14:42 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.2.2013 15:25 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Odstraněna podpora procesorů 386.
    Linux uz nevie co od popularity tak teraz eliminuje majoritu uzivatelov tymto nepodarenym gestom :-D
    19.2.2013 15:57 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Chlapče, když nevíš která bije, tak se nevyjadřuj.
    19.2.2013 16:04 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Osobně neznám nikoho, kdo by Linux na i386 spustil. Sám jsem začínal na i486, takže odstranění i386, pokud povede k jednoduššímu jádru, vnímám jako dobrý krok a žádné gesto.
    19.2.2013 16:19 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Tak ja vim o nekolika lidech co provozovali Slackware na 386ce s prvnim apachem, myslim. Na druhou stranu neznam nikoho kdy by takovej HW pouzival poslednich 15 let. I vsechny prumyslovy krapy co jsem potkal v sobe maj aspon klon 486DX nebo jsou stejne uplne uzavreny, takze nikdo zdravej nema potrebu do nich cpat linux (zvlast ne posledni kernel z roku 2013!).
    19.2.2013 16:26 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Linux (debian) som spúšťal na 386 (4MB RAM), niekedy pred 14 rokmi, a kamarát to aj normálne chvíľu používal ako workstation, takže do 15 rokov sme sa zmestili :-)
    20.2.2013 10:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    SoC sa robia vacsinou ako 486SX (bez FPU), nie 486DX. Preto emulaciu FPU v jadre nechali.
    Tomáš Bžatek avatar 19.2.2013 16:25 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8

    Ja jsem si v minulem tisicileti normalne hral s linuxem na 386@40MHz. Monkey linux tusim a mozna i zipslack.

    Koupim litajiciho tucnaka
    little.owl avatar 19.2.2013 16:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Monkey linux
    Jo, to bylo disket!
    A former Red Hat freeloader.
    20.2.2013 01:00 ee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    jj tech bylo.. : ) nemate ho jeste nekdo nekde?
    Marián Kyral avatar 20.2.2013 07:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Marián Kyral avatar 20.2.2013 07:05 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Akorát koukám, že ty odkazy jsou mrtvé :-(
    No další místo je tady: http://www.filewatcher.com/m/mlinux06.arj.1456379-0.html
    Ruža Becelin avatar 20.2.2013 10:23 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Monkey mam na disku - 6 instalacnich disket + dalsi v packages

    Tady je torrent.
    20.2.2013 17:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Měl by to mít přímo na stránkách průmyslovky.
    19.2.2013 17:39 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    To toho moc nevis ...

    Spousta satelitu a obecne kritickych aplikaci pouziva prave 386tky. Proc? Protoze se pro to snadno programuje (existuje hromada hotovyho kodu ...) a proto, ze narozdil od modernejsich CPU je tohle celkem slusne odolny proti vsemoznymu zareni.

    Nevim samo jak moc se pripadne vyuziva linux/kernel a samo lze pouzivat starsi model, ale ... jednou z vyhod linuxu je(respektive bylo ....) prave to, ze bylo mozne pouzivat aktualni SW i na velmi obstaroznim HW. Sam mam doma stale funkcni P100 ... za jak dlouho bude odstranena jeho podpora?
    little.owl avatar 19.2.2013 17:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Hlavne ten design je odzkouseny, i kdyz military/space certifikaci ma snad jen upravene Pentium P54C.
    A former Red Hat freeloader.
    19.2.2013 18:01 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    19.2.2013 18:36 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    To je reakce na můj popudlivý koment? No určitě bych si do kritického zařízení nedal aktuální a ani 5 let starý jádro a k tomu nějako aplikace, co ho vyžadují. Tam se většinou dosud programuje úplně jinak.
    Jakub Lucký avatar 19.2.2013 18:52 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    see https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/podpora-386-odstranena-z-linuxoveho-jadra#38

    Chybí P100 nějaké radikální instrukce, kvůli které se musí dělat psí kusy?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    19.2.2013 18:55 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    ...(ironie) ano, a to je prave ten duvod proc se o stare srajdy starat naveky a drzet kvuli tomu hromadu bastlu v aktual kernelu (/ironie) pokud nekdo takove cpu pouziva, muze si to osetrit sam/napsat si to/sehnat si nejaky jiny mikro kod a stari verzi kernelu atp. Linus a hromada jinych vyvojaru prece nebudou nadosmrti udrzovat 286, 386 jen proto, ze ty to mas nekde v satelitu nebo podobnem blackboxu - tenhle tvuj argument je naprosto ujety
    19.2.2013 21:38 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    286 uz ne. Linux uz zacinal s pozadavkem na 32bit.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    19.2.2013 21:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    IMHO nešlo ani tak o 32-bit, ale hlavně o to, že 286 ještě neměla stránkování.
    20.2.2013 09:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    A taky na 286 běhal afaik Xenix, takže by Linus musel konkurovat MS už od začátku ;-). Ale spíš bych si tipnul na to, že Linus jednoduše měl počítač s 386, takže ani nebyl důvod svůj jednoduchý projekt prasit podporou pro starší procesory.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    xkucf03 avatar 19.2.2013 19:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Já se o to pokoušel, ale musel bych si toho hodně (a nejen jádro samozřejmě) překompilovat sám nebo použít nějakou prehistorickou distribuci. Nakonec to nedopadlo a na svojí 386 spíš zkusím rozchodím FreeDOS + nějaké ty GNU aplikace.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.2.2013 17:05 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Opravdu nevim, kdo by mohl chtit spoustet na 386 Linux 3.8. Chapu, ze nekde jsou treba nejake prumyslove aplikace na 386 pod linuxem, ale tam jim myslim v pohode staci nejaka superstabilni odzkousena historicka verze.
    19.2.2013 18:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Pred par rokmi som mal na 386ke Linux 2.6.12. Jadro som kompiloval sam a odstranil kompresiu, lebo to bootovalo pomaly. Ako userspace som musel pouzit nejaky stary Slackware, ktory este 386 podporoval. Vsetko novsie uz bolo kompilovane pre 486.
    19.2.2013 18:43 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Bych šel ještě dál a podporoval pouze 686 a vyšší.
    jiri.one avatar 19.2.2013 18:59 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    +1
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    19.2.2013 21:40 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Brzdi. Takovym tempem by nas mohl Jardik rychle zariznout. :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    xkucf03 avatar 19.2.2013 22:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Kdybych dělal novou distribuci, tak taky budu mít jen 64bitovou (AMD) verzi (případně ARM).

    Druhá věc je jak by se k tomu mělo stavět jádro – jednou z výhod Linuxu je, že běží na všemožném hardwaru – téhle výhody bychom se neměli bezdůvodně zbavovat. Je to o hledání rovnováhy mezi kompatibilitou a efektivitou (jak vývoje, tak běhu) na moderních/běžně používaných platformách.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.2.2013 22:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Kdybych dělal novou distribuci, tak taky budu mít jen 64bitovou (AMD) verzi (případně ARM).
    A co lidi s menší RAM? Skoro by bylo lepší k tomu přidat x32 verzi, ačkoli nevim, jak moc to je/není použitelný v praxi...
    21.2.2013 13:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Menší RAM na 64bitovém procesoru? Kde bys ji vzal?
    Quando omni flunkus moritati
    21.2.2013 14:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Co? Nerozumim...
    21.2.2013 16:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Aha, takhle, no ono úplně stačí třeba levnější / menší laptop s 64b procesorem a 1~2 GB RAM. Na takovým stroji se spíš vyplatí 64b jádro + x32 nebo 32b userspace.
    22.2.2013 00:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Na takovém stroji jsou 8B pointery vcelku zanedbatelná záležitost. Stejně si browser vezme víc paměti, než na tom stroji má.
    Quando omni flunkus moritati
    22.2.2013 06:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Nevezme. Na takovém stroji používám KDE4 a Firefox a … světe, div se, vejdou se.
    22.2.2013 15:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    V tom případě není problém, že má jenom 1GB RAM
    Quando omni flunkus moritati
    22.2.2013 15:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    No, já rozhodně nepatřím k těm, kteří by používali 32-bitový systém na 64-bitovém procesoru… Poslední 32-bitovou instalaci Linuxu jsem zlikvidoval asi tak před pěti lety.
    22.2.2013 12:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Ta úspora paměti zanedbatelná není. Na takovým stroji to může docela dobře znamenat, že na 64b musí swapovat a na 32b ne.

    Už se to tady několikrát měřilo a probíralo...
    Nicky726 avatar 22.2.2013 22:43 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Jj.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Jendа avatar 21.2.2013 15:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Třeba první x86_64 Semprony a desky s maximální kapacitou paměti 1 GiB. To jsou stroje z roku 2005.
    22.2.2013 20:07 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Ale u x32 vůbec nejde o architektury CPU podporované jádrem, jde o to, jaké ABI bude celý systém používat. I když budu chtít "jenom" x32, musím běžet na platformě amd64 a použiji téměř vše kromě adresování.
    24.2.2013 22:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    No však, v tom je ta pointa ;-)
    19.2.2013 21:45 Dom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    +1
    19.2.2013 22:08 lempl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    ja by som siel este dalej a kazdy kto chce pouzivat linux 3.8 a novy xorg k tomu tak musi pouzivat quad core Xeon najvyssej rady a k tomu 160GB ram a basta , ostatne vymazat :)

    ne, dobry krok je to premazat , mohli sice aj viac premazat a precistit a neak to rozdelit napr do verzie napr xy budu podporovane taketo a od verzie zy budu zas iba nove architektury ale s tym ze xy by stale dostaval bezpecnostne zaplaty a vyladoval by sa pre stare architektury, ale to by zas chcelo viacero vyvojarov, a tiez by asi vznikla nekompatibilita s aplikaciami ci user space vecami
    19.2.2013 22:31 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Tak si nainstaluj Windows 8.
    20.2.2013 00:59 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    ?
    19.2.2013 22:48 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Co si pamatuji diskusi na LKML, ledaskdo ještě klony 486 a Pentia používa ve všelijakých průmyslových aplikacích.
    20.2.2013 00:58 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Jasně, ale tam bych očekával nasazení staršího kernelu (řady 2.4 nebo 2.6).
    20.2.2013 01:46 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    To si jeste nepotkal 486 klon z Ciny na 233Mhz a k nemu pripichnuty USBcko nebo moderni wifi sitovku (jeden z asusich draftN routeru). Uz toho snad nechali, ale porad se bavime o HW, kterej se pred 2 rokama jeste doprodaval a v tisicich az mnohotisicich denne slouzi.
    20.2.2013 06:41 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Taky přesné v té diskusi tvrdí, že 486 budou podporovat ještě "decades".
    20.2.2013 10:47 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Videm som nejaky router s PCMCIA slotom - tam bol 486 SoC s PCI/ISA zbernicou, na to napojeny CardBus/PCMCIA bridge a na tom ten slot.
    Jendа avatar 20.2.2013 16:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Ano, třeba Alix. A staré jádro a userspace bych tam nedával (IPv6).
    19.2.2013 22:53 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Kernelí tým x86 už to očividně řešil delší dobu https://lkml.org/lkml/2012/8/24/347 , takže bych se nebál, že neví, co dělají.
    Karry avatar 19.2.2013 23:37 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše inline data v ext4
    Našel jste někdo jak povolit inline data v ext4? Jak je to zpětnou kompatibilitou? Co by se stalo kdybych filesystem s inline daty přimountoval v jádře < 3.7 ?
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    Nikola Ciprich avatar 20.2.2013 07:21 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: inline data v ext4
    rekl bych ze pokus o mount na starsim kernelu skonci na unsupported features chybe..
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    20.2.2013 09:22 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Čím to je, že se ctěné obecenstvo raději vrhne na komentování marginálie (odstranění podpory dávno nepoužívané HW platformy) místo komentování zajímavých vylepšení FS? Pokud má mít vývoj čehokoli smysl, pak je to právě ve zlepšování finkčnosti, a to obě uvedené změny přesně činí... Ohledně vývoje kernelu jen tolik, že pokud vývoj SW sleduje vývoj HW, pak je vše v naprostém pořádku na rozdíl od opačné situace...takže starého kováře na staré železo.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    20.2.2013 10:57 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Čím to je, že se ctěné obecenstvo raději vrhne na komentování marginálie (odstranění podpory dávno nepoužívané HW platformy) místo komentování zajímavých vylepšení FS?

    Nejspíš tím, že pravděpodobně v případě těchto věcí vůbec netuší která bije. Natož aby k nim něco mohlo fundovaně podotknout.

    little.owl avatar 20.2.2013 11:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Vubec ne. Nam je to tak jasne, ze to ani nestoji za rec.

    Navic tyhle veci byly jiz diskutovany trikrat, pokud jen trochu sleduje vyvoj, castecne i zde.
    A former Red Hat freeloader.
    20.2.2013 11:21 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Na ten flashkovej FS jsem zvědavej. Jen nevím jak to vypadá s vývojem. Aby to zase nějaké bariéry atd nezpomalili. Prvotní testy jsou vždycky podezřele dobré a potom to 2 roky zase zpomalují.
    20.2.2013 14:48 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    k f2fs: nebylo by lepsi vytvorit vrstvu ktera implementuje wear leveling nad blokovym zarizenim a nad to dat normalni fs? Pripada me ze tady uplne zbytecne michaji 2 veci dohromady...
    little.owl avatar 20.2.2013 15:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Nebylo.Wear leveling algorithm a FS lze rozumne integrovat.
    A former Red Hat freeloader.
    20.2.2013 15:37 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    zrovna tak by se do FS dala "rozumne" integrovat komunikace s HDD, coz ale neznamena ze je to dobrej napad...
    little.owl avatar 20.2.2013 16:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Mapovani dat do vyhrazeneho ulozneho prostoru a komunikacni pristupovy protokol k tomuto prostoru jsou jine veci. Dale, tady se navic bavime o FS ktery pracuje na raw NAND pameti, HDD jsou uplne neco jineho.
    A former Red Hat freeloader.
    20.2.2013 16:44 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    ze mapovani dat a komunikacni protokol jsou ruzny veci chapu. Ze hdd a flash jsou ruzny taky veci chapu. Co nechapu je michani veci ktery by se daly snadno oddelit a zlepsit tak design (do one thing and do it well).

    A z tvyho puvodniho prispevku mam pocit ze rikas: nebylo tak tezky tyhle veci spojit, takze to bylo spravny. A s tim nesouhlasim...
    Jendа avatar 20.2.2013 16:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Vrstva pod FS třeba netuší, co jsou metadata, co je žurnál a co jsou dlouho ležící soubory.
    21.2.2013 13:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    To možná netuší, ale určitě by nebyl problém jí ty informace předat. Stějně jako není (nebyl) problém naučit filesystémy předávat vrstvám pod sebou informaci o tom, že daný blok dat již není potřeba zachovávat (tj. vyvolat operaci discard)
    Quando omni flunkus moritati
    little.owl avatar 20.2.2013 16:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    nebylo tak tezky tyhle veci spojit, takze to bylo spravny.
    To jste pochopil uplne spatne. Smysl to ma spojit, pokud to prinese technicky benefit. Prectete si alespon dokumentaci zde, pak snad budem moci byt vice konkretni.
    A former Red Hat freeloader.
    20.2.2013 17:40 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    k f2fs: nebylo by lepsi vytvorit vrstvu ktera implementuje wear leveling nad blokovym zarizenim a nad to dat normalni fs? Pripada me ze tady uplne zbytecne michaji 2 veci dohromady...
    Ne, protoze "normalni" fs delaji spoustu veci jistymi zpusoby protoze predpokladaji ze budou pouzite na normalni disk; ty veci jsou zbytecne nebo dokonce spatne pro flashky.

    Nejlepsi by bylo mit jeden fs s integrovanym wear levelingem, meli bychom jeden poradne udelany flash-friendly fs misto stovky zabugovanych sr****ych firmwaru od hw vyrobcu.

    Nicmene, jako obvykle je problem v tom, ze todle sice chapou engineers tech vyrobcu, ale uz ne pointy haired bosses.
    21.2.2013 17:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Už se těším na další absurdní flame u verze 3.9.
    21.2.2013 22:33 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    No nazdar. Vzdyt to neni tak stary hw, ne? .... teda ... no ... hm ... trudny zivot pametnika. Za chvilu mi nekdo zacne tvrdit, ze ty isove NE2000 uz muzu taky snad vyhodit, ne? :-D No, zkusim najit nejakou pojizdnou 486ku, terminatoru jeste par najdu, asi si zkusim nakrimpovat kus rg58 a postavit malou nostalgickou sit.... mam pocit, ze nekde mi lezi pci karty s bnc... dohajemijesmutno.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    22.2.2013 02:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    NE2k taky? Nooooooo! Tak třeba RTL8029 je PCI 10Mbps založená na NE2k a já jí ještě před pár lety používal.
    little.owl avatar 22.2.2013 08:44 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.8
    Sledujice zdejsi plac, je treba pozadat Linuse o kernel "Vintage Edition" pro sberatele stareho Hw.
    A former Red Hat freeloader.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.