abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 265 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 11:05
    Rozcestník

    Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)

    David M. Williams se na ITwire zamýšlí Why we love Ubuntu Linux (or maybe we don't). Článek (resp. jeho druhá polovina) je sbírkou komentovaných citátů z diskuzních fór.

    13.5.2008 11:03 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 13.5.2008 11:37 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    A já rozjedu flame..
    Podle mě je Ubuntu o marketingu, ne o kvalitě (tím nechci říci, že je špatná, jen se dohaduji, kde bere zástupy).
    belisarivs avatar 13.5.2008 11:43 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Pro me je Ubuntu kvalitni a stabilni Debian-based distro (ano, jsem zatizeny na apt-get a dpkg, stejne jako celkovy system adresaru) se silnou komunitou.
    IRC is just multiplayer notepad.
    13.5.2008 12:02 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Coz neni garanci kvality ani odladenosti. Prole mych zkusenosti je ubuntu nejodflaknutejsi mainstreamova distribuce
    13.5.2008 12:54 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Upozorňuji, že tento příspěvek napsal přispivatel JKK.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.5.2008 13:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    A to píšeš komu? Těm, co si to neumějí přečíst sami? To je jako napsat: Upozorňuji, že předchozí příspěvek napsal přispěvatel frdrx.
    13.5.2008 13:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Pokusil jsem o skrytý sdělení. Jestlis ho neodhalil, je skrytý asi příliš dobře.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.5.2008 13:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    To asi ano. Ale tu chybu v tom se ti již bohužel skrýt nepodařilo.
    13.5.2008 13:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nepodařilo, protože jsem se nepokusil.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.5.2008 13:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Kromě toho, zda "přispivatel" nebo "přispěvatel" záleží na názoru. Někdo rozlišuje. Někdo ne. Já ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.5.2008 14:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nezáleží na názoru. Prostě to máte blbě. Správně je to podle pravidel "přispěvatel" a dokonce i podle toho, že je to více než 100x používanější.
    13.5.2008 15:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Mám jiný názor. Nevím proč si hraješ na "gramatickýho" fašistu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.5.2008 15:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Na nic si nehraju, pouze píšu, že nevíš, co je správně. A správně je to, co je v kodifikačních příručkách, aby se předešlo hádkách s tebou podobnými.
    13.5.2008 16:50 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Hádkám. Aby se předešlo hádkám. Aby se předešlo "komu, čemu"? Hádkám. To je třetí pád, kdežto hádkách je jasně pád šestý. Nezlobte se, ale bazírovat na písmenku (ač je vcelku důležité a máte samozřejmě pravdu, tvar "přispivatel" je špatně), na druhé straně si ale plést pády...

    Kritika je důležitá a má na ní právo každý (velmi pěkně se nad tím zamýšlel ve svých textech třeba Karel Havlíček Borovský), jakási "zpětná vazba" je důležitá vždy, ale když není zameteno před vlastním prahem, vypadá to přinejmenším hloupě.

    Ale neperlil jste jenom tady, pro zajímavost jsem si důkladně přečetl i jedno vskutku zajímavé slovíčko z jednoho z Vašich příspěvků níže, tedy slovíčko "nejdporpočuovanější". N E J D P O R P O Č U O V A N Ě J Š Í. To v žádném slovníku nenajdete, dokonce se o tom nezmiňuje ani žádná příručka. (Omlouvám se, nemohl jsem si to odpustit, je to sice jasný překlep, to uznávám, ale obzvlášť kuriózní. Mám ale takový pocit, že jste už někde tvrdil, že před odesláním textu je dobré jej nechat "otestovat" kontrolou pravopisu, resp. přímo gramatiky, což podle Vás umí zatím jenom dva nástroje, jeden od Microsoftu ...)

    Nemyslím si, že by mělo podobné upozorňování (na reakci v diskusi) smysl, člověk, který chce psát spisovně a správně, se to naučí, tomu, kdo nechce, to do hlavy tímto způsobem "nenatlučete", pouze docílíte, a to nejen u něj, negativnějšího pohledu na Vás a Vaši osobu (pokud to ostatně ještě lze).
    13.5.2008 18:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Je rozdíl mezi překlepy nebo chybami v rychlosti a mezi opakovaným prezentováním názoru, že ta chyba je vlastně správně, jak to dělá frdrx. Za své chyby, co tu uvádíte, se samozřejmě omlouvám, protože jsou jasné.
    14.5.2008 09:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Jenže já neudělal překlep, nýbrž to slovo napsal při plném vědomí s chladnou hlavou. A vždycky ho tak píšu a vždycky budu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.5.2008 16:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Takže vlastně arogantně prohlašujete, že budete prznit mateřský jazyk. To je ostuda.
    14.5.2008 17:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nesouhlasím. Podle mě przní jazyk víc "jazykovědci" (vpodstatě manipulátoři) a vopičáci s přehnaným pocitem sebedůležitosti jako jsi ty než já, uživatel, který chápe, že jazyk není statická věc, nýbrž postupně se vyvíjející vyjadřovací prostředek co má sloužit komunikaci --- ne buzeraci druhých a bazírování na píčákovinách, dovolíš-li mi toto slovo použít.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.5.2008 19:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ať se ten jazyk vyvíjí jak chce, krapet vzdělání a povědomí o tom, k čemu je dobré mít jazykové normy, by ti velmi prospěla. Nevypadal bys asspoň jako blb.
    14.5.2008 20:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nevypadal bych jak blb před Petrem Tomešem, který zas jak blb vypadá (včetně avatara) ba i píše, myslí a chová se z pohledu mého.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.5.2008 21:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Pokud vypadáte jako na tom avataru, tak to netřeba dále komentovat.
    14.5.2008 22:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Úplně přesně do detailu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.5.2008 21:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Chyby Petra Tomeše jsou narozdíl od těch ostatních natolik nepodstatné a pochopitelné, že vlastně na ně nemá smysl upozorňovat (narozdíl od chyb nás ostatních). ;-)
    13.5.2008 22:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    To je však omyl.
    13.5.2008 16:59 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    A ještě jedna "drobnost", s tebou podobnými. Správně je s tobě podobnými. Totiž sedmý pád, který předznamenává předložka "s", se vztahuje pouze na slovíčko "podobnými" (Podobnými komu, čemu?).
    14.5.2008 11:14 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    bé22d buduje .... +100 bodů
    13.5.2008 17:13 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nerozumim posledni vete. Ta je taky podle pravidel? :)
    14.5.2008 09:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Poučuješ, hraješ si na školometa. Hádkám nepředcházíš, ale snažíš se je vyvolávat. Já ti na tvoje kodifikační příručky házím bobek. Přispěvatel je slovo, které bych nevypustil z úst. Přispivatel u mě zahrnuje význam obou těchto slov, který je v podstatě totožný.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 13.5.2008 13:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Čéče, všiml jsem si ;-)
    13.5.2008 12:10 Vredy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    A to je prave ono. Vsude se doctete, ze ryzi linux ziskate s debianem, ale je obtizny pro nastaveni, ovsem jeden dobrodinec pripravuje tuto skvelou distribuci i pro obycejne uzivatele pod nazvem Ubuntu. A pak to neberte :) Jo a malem bych zapomel ze vsichni ostatni jsou zli a chcou na tom jen zbohatnout ;)
    13.5.2008 11:46 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Možná že to opravdu je z velké části (dobrý) marketing - ale já bych řekl, že to je taky dobře. Kvalita je daná ve všeobecnosti nejvíce kvalitou jádra, pak výběrem a sladěním aplikací, dostupností aplikací "třetích stran"... a ten marketing bych nezavrhoval. Na tom, že marketingově dobře zvládnutá distribuce má více uživatelů, taky není nic špatného. Pořád je to náš starý dobrý linux.

    Za sebe: přešel jsem po několika letech z Fedory na Ubuntu 7.04, od té doby mám Ubuntu. Na Fedoře mě toho subjektivně štvalo více než na Ubuntu, Ubuntu 8.04 mi funguje naprosto bez problémů, takže si myslím, že i ta kvalita tam je na vysoké úrovni.

    Já s tebou souhlasím v tom, že je to o marketingu, jenom bych nesouhlasil, že ne o kvalitě. Ta je podle mě výborná. (Samozřejmě, YMMV.)
    13.5.2008 11:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Pokud ten marketing přitahuje nové uživatele linuxu, tak je to prospěšné i pro uživatele ostatních distribucí. Technicky zvídavější uživatelé totiž dřív nebo později zkusí i jinou distribuci a třeba u ní zakotví natrvalo. V té souvislosti je zajímavý fakt, že standardně už zasílá Canonical zdarma pouze jedno CD, zatímco dříve jich zasílali standardně 5 nebo 10.
    Pavel Půlpán avatar 13.5.2008 14:08 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    +1 :-)

    O tom zasílání cédéček si ale myslím, že je plýtvání financemi. Každýmu pošlu jeden až dva kusy a zaplatím mnohonásobně víc za transport než kdybych poslat pade jednomu dealerovi.
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Martin Stiborský avatar 13.5.2008 12:07 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Já používám Ubuntu hlavně díky jeho kvalitě, kterou posuzuju podle toho, jak dobře si rozumí s mým noťasem, kdyby na tom byla jiná distribuce lépe, tak používám ji, jde mi hlavně o to, abych využil všeho, co je mi nabízeno a nebudu se omezovat polofunkční distribucí kvůli jakýmkoli "morálním ne" či jak to říct, však jsem na něm chvilku nechal i Visty, protože pod Linuxem nechtěla fungovat regulace podsvícení displeje, ale to byl fakt hard-core, po nějaké době jsem se i na nějakou regulaci vyprd a měl jsem na něm openSuSe :)
    Kvík ..
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.5.2008 13:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    S tím souhlasím - při pohledu například na openSUSE si říkám, co ty lidi k Ubuntu dostává, když má oS (od pohledu) víc klikacích nástrojů atd.
    freshmouse avatar 13.5.2008 13:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Potom je otázka, proč ještě existuje Debian nebo Slackware, jestli je distribuce populární podle toho, kolik má klikacích nástrojů. ;-)
    Pavel Půlpán avatar 13.5.2008 14:10 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    [pokus-o-flame]Protože jsou to bezkonkurenčně nejlepší distra na světě?[/pokus-o-flame] :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.5.2008 14:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Troufnul bych si tvrdit, že podstatnou část uživatelů Ubuntu tvoři začátečníci, kteří se bez nich moc nehnou.
    freshmouse avatar 13.5.2008 14:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Tím si ale protiřečíš. Pokud tedy Ubuntu ty nástroje nemá (dejme tomu), jak mohou být podstatnou částí jeho uživatelů začátačníci, kteří se bez nich nehnou? :-)
    13.5.2008 14:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ano, a právě proto taky hodně lidí od Linuxu odchází, protože celá Ubuntu Wiki je prolezlá příkazy do terminálu, hlavně pro Kubuntu (ne žakdému vyhovuje GNOME), namísto aby lidi jako první zkusili distribuce, které těch nastavovacích nástrojů a průvodců mají výrazně více.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.5.2008 14:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    To je právě to, nač narážím v původním příspěvku :-)
    freshmouse avatar 13.5.2008 15:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ty ale pracuješ s tím, že v Ubuntu někomu klikací nástroje schází. Buď schází, a potom je tu ta záhada zmíněná v původním příspěvku, anebo jednoduše neschází. ;-)
    13.5.2008 15:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ale schází těm, kteří se vrátí k Windows a už nechtějí zkoušet jinou distribuci, protože Ubuntu je kvůli hype modní vlně nejdporpočuovanější, to je zkalamlo a na další nemají náladu nebo čas. Bohužel.
    13.5.2008 15:14 jdobry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Na to bych nesázel, že je jen pro začátečníky. Já začínal pred 13ti nebo 14ti lety na disketovem Salackware. Od te doby jsem vyzkousel a nejakou dobu i pouzival vetsinou nekolik verzi techto systemu: RedHat, Fedora, Suse, OpenSuse, Gentoo, Debian, Arch, Ubuntu

    A ted mam Ubuntu i na serverech. Proc? Protoze spoustu veci si clovek musi upravit na miru (hlavne na serverech). A po nekolika letech je nutne z ruznych duvodu prejit na novejsi verzi (stara neco neumi, nutne pouzit novejsi verzi nejakeho SW ktery nejde se starym systemem, nebo proste ztrata podpory) A s kazdym SW ktery je trochu "priohnut" nastane peklo. Byt jde jen o novejsi format config souboru. Casem vas to prestane bavit a jste vdecny za kazdy SW ktery proste funguje a nemusite se (uz po kolikate znova) cpat do rucni konfigurace. Napriklad u UBUNTU 8.04 jsem prekompilovaval jediny balik a menil jen nekolik malo konfiguraku rucne. Nikdy pred tim se zadnou jinym distrem se me to nestalo. Proto UBUNTU.
    freshmouse avatar 13.5.2008 15:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Já jsem NIKDY nenapsal a ani nemyslel, že je jen pro začátečníky.

    Sám (snad už) nejsem začátečníkem, i když do třinácti let s Linuxem mám ještě devět něbo deset let. :-)
    13.5.2008 18:28 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Mam dost podobnou historii a navic (oproti tvemu prispevku) mam averzi vuci vsemu co ma dobrou reklamu. Ubuntu melo byt jen dalsi distro v rade jinych a mel jsem ho jen testnout, zkouknout, zjistit co se mi pripadne libi, co se mi nelibi a jit si zase po svoji koleji. Tedy aby nejake do nebe vychvalovane ubuntu mohlo byt jen pomyslet na nejake delsi uhnizdeni sebe sama na mych discich, muselo by mi nabidnout opravdu hodne moc. Byl jsem velmi prekvapen tim co mi nabidlo a uhnizdilo se na vsech mych desktopech (moje compy, compy v rodine, pocitacove negramotni pratele atd...). Neni to jen o distru samotnem. Ubuntu vnimam jako debian a v podstate mezi nim a debianem rozdilu moc nevidim (na vsech serverech pouzivam debian, nebo gentoo kdyz se jedna o servery z davnejsich dob). Jde take o komunitu a veskery servis kolem. Byl jsem zvykly na komunitu kolem gentoo a byla perfektni. Informace souvisejici s ubuntu maji v mych ocich stejnou kvalitu. Pak prichazi na radu distro jako takove. Tedy ze vse jede samo a vse je vymazleno jeste drive nez do toho musim zasahnout. Drive by mi vadilo, ze mne to nenuti system znat a tak jsem rad pouzival gentoo, ale dnes ho znam skrz na skrz a tak mi spis vadilo, ze s pribyvajicim poctem aktivne vyuzivanych pocitacu jsem utracel cas na obhospodarovani pocitacu (neco se updatlo, sup do configu; neco jsem zacal nove pouzivat, sup nastavit to vsude atd...). Kdyz uz cokoliv potrebuju zmenit, tak vzdy existuje "ubuntu way" (coz je vzdy "debian way", ale tam se toto heslo nerazi bud vubec nebo ne tak hlasite a tak "ubuntu way" s chuti aplikuju i na debiany). Velmi podstatne pro mne je abych mohl pohodlne upravovat komplet cely pocitac vyhradne jen z prikazove radky, takze potrebuju distro, ktere je zamereno vyhradne na tento zpusob ovladani. Nicmene potrebuju mit osahane distro (tedy znat aktualni problemy, aktualni verze programu a knihoven) pro nasazeni u mych lamicek a tem zase potrebuju dat distro, ktere je vyhradne zamereno na klikaci konfigurace. Ubuntu tu moji cast prebira komplet od debianu, takze je vhodne pro mne a na serverech mam totez - tedy debian. Potom ubuntu pridava vlastni pridavek v podobe vyladenych nastroju pro klikace. Nic na tom nemeni fakt (fakt? tohle slovo jsem pouzil jen abyste meli radost :-P ) ze to neni na 100%. Staci mi kdyz vidim ze toto je zamereni te distribuce a tak se stav muze jen zlepsovat. Ubuntu (vlastne debian s paradnimi pridavky a kompletnim ucelenym servisem) u mne zvitezilo na cele care. Ja se tedy vrhnul rovnou na Kubuntu, ale podobna prekvapeni jsem videl i u verze Ubuntu a s oblibou nasazuju i Xubuntu (vse jsou to naprosto ty stejne distribuce od stejnych lidi a k zadnemu tristeni nedochazi - rozdil mezi kubuntu a ubuntu je stejny jako mezi suse s kde a suse s gnome). Z meho pohledu jde o perfektni distro a ten "marketing" (to neni ani z daleka jen reklama ale i cely zbytek, ktery zde popisuju) se ukazal jako velmi dulezity i pro mne (pro cloveka, ktery automaticky odmita vse co ma reklamu).
    13.5.2008 18:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    rozdil mezi kubuntu a ubuntu je stejny jako mezi suse s kde a suse s gnome).
    Tady se bohužel projevuje vaše elemantární neznalost situace.
    14.5.2008 00:09 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Naprosty nesmysl :-) Rozdil je pouze v rozdilnem GUI - vse pod nim je naprosto shodne. Je mi jasne, ze mas na mysli prave ona klikatka ktera existuji zaroven ve verzi pro QT a zaroven ve verzi GTK, ale to povazuju naopak za spravne, protoze je nepopiratelne, ze obe verze existuji a tudiz pro obe verze je potreba mit tato klikatka. Distro, ktere je zamereno na pridavani techto klikatek mi prave ten problem resi.

    Jinak ja proti tobe nikdy nic nemel (ani jsem nemel v umyslu te nejak mit v pozornosti), ale nechces-li se projevovat jako blbec, pak nikdy neargumentuj stylem "tvojhe neznalost" a nic vic. Spravna argumentace je "mylis se v tom a tom, protoze to je TAK a TAK (tedy popis situace)". Dokonce nebudes za takoveho blbce ani tehdy, kdyz nekomu napises neco ve smyslu "jsi u me uplny blbec a neumis se zrejme ani sam vycurat, protoze se mylis v tom a tom: stituace se ma TAK a TAK".

    A proc jsem pouzil tak hrube slovo "blbec"? Opravdu nemam nic proti tobe, ale mas-li nejakou hodnotu do diskuse (nedej boze k tematu :-) ), tak ji sem honem posli. Pokud to je jen prazdne prohlaseni typu "tady se projevuje tvoje elementarni neznalost" (coz se volne preklada jako "bacha! vsimni si jaky ja jsem frajer! uz chapes ze neni nikdo chytrejsi nez ja?"), pak si takove kecy nech pro kolbeny do hospody.

    Vim, ze to neudelas, ale mel by si se nad timto textem zamyslet a podekovat mi za stedrost! Nicmene ja to od tebe necekam, tak alespon udelej neco pro sebe a zamysli se nad tim, treba pak budes uz konecne vedet proc tvoji argumentaci ostatni odmitaji a proc jsou vsichni proti tobe a proc se vsichni zamerili prave na tebe aby ti ublizovali ;-) ...ale jiste jsem dobrodinec s tri cifernym poradovym cislem, takze mi dochazi (bohuzel az na konci tohoto romanu), ze ti pomoci neni...

    P.S. mas-li opravdu co k tematu dodat (k tematu != pravopis ani demonstrace vysoke hodnoty indexu uzasnosti pana tomese), pak ponizene prosim o doplneni elementarnich znalosti. Ziju ve vire ze to obohati nejen mne. Dekuji.
    14.5.2008 00:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ve zkratce Ti mohu napsat to, co asi bezproblémů potrvdí většina lidí, co kdy měla možnost porovnat KDE s jinými distribucemi, kde jemu věnovaná pozornost není asi na desáté koleji tak jako v Ubuntu. Mandriva má dlouho KDE integrované jako hlavní (přednastavené) prostředí a projekt openSUSE s Novellem zastřešují nejvíce vývojářů KDE. Kubuntu zaměstnává jendoho člověka. Celou dobu se to projevuje na odalděnosti, míře integrace i vizuálních detailech. Na nápovědě. Počtu nástrojů. A koneckonců i době podpory nebo třeba i v tom, že Kubuntu začalo být rozesíláno bezplatně až mnohem podzěji a v menších množstvích. Ty rozdíly jsou tak jednozančné a markantní, že každý, kdo kdy zkusil openSUSE s KDE hned pochopí, že rozdíl mezi openSUSE s KDE a GNOME je coby v odladěnosti a míře poornosti včetně vývojářů nerozpoznatelný, dokonce žádné prostředí není přednastaveno. Těch důvodů a rozdílů existuje mnohem více, ale to, co jsem napsal, dostačuje k tomu, abys (nejen ty) pochopil, že tu situaci prostě zvládnutou nemáš, a proto tvé porovnání a výrok "rozdil mezi kubuntu a ubuntu je stejny jako mezi suse s kde a suse s gnome" nesedí. Prostě to nebyla pravda, ať to zkoumáš snad z jakéhokoliv úhlu pohledu chceš. Až zkusíš openSUSE, zjistíš teprve, o čem je KDE. Protože to je v něm jako doma. I ukázková LiveCD (i ta pro testování) se již řadu let primárně vydávají v rámci projektu openSUSE. 11 vydání za měsíc dokonce přinese podporu pro KDE 4, KDE 3.5.9 i GNOME (a další prostředí) o dobu 2 let. Srovnej si to s Kubuntu 8.04, které vyšlo o dva měsíce dříve s podporou pouze pro KDE 3.5.9 a nebude to ani LTS vydání (na rozdíl od Ubuntu).
    14.5.2008 04:03 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Pripada mi, ze jsi nevyvratil do vsech detailu obecny mytus, ze existenci dvou "rozdilnych districi" dochazi k dalsimu neumernemu tristeni sil na poli linuxovych distribuci. To byl muj uhel pohledu ze ktereho jsem sestavoval tu vetu, ktera ti vyznela ve zcela jinem vyznamu nez jsem cekal (opravdu mne to nenapadlo).

    Ze ta veta nebyla jednoznacne srozumitelna je nepopiratelne moje chyba a rozhodne jsem nechtel ani naznakem porovnavat kvalitu podpory v jinem distru, ale pouze a jenom dokolecka omilany (pro mne) mytus, ze ubuntu a kubuntu jsou dve skupiny vyvojaru, ktere si stavi od zakladu distro "pro sebe" a ze udajne obe skupiny delaji totez dvojmo namisto toho aby se spojili (clenove tech udajnych skupin) a udelali jednu poradnou ditribuci.

    Verim, ze podpora kde je v suse lepsi, ale kolem tohoto (snad mozna i faktu) se moje tvrzeni nechtelo dotykat.

    Alespon vidis, ze argumentovat se opravdu nema hloupe bez obsahu, ale s obsahem. Pak se da eliminovat sum na trase bez zbytecnych urazek (tedy pokud pro tve ego nejsou nezbytne dulezite).

    Diky za odpoved a informaci.
    13.5.2008 13:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Víc nemusí být vždy lepší. Určitou roli může hrát i patentový pakt s Microsoftem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 13.5.2008 13:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Na nějaké patenty většina lidí dlabe... Přitom naopak Novell investuje hodně do reklamy. Jenže jeho cílem je spíš SLED a SLES, OpenSUSE z mého pohledu dělají jen tak mimochodem.
    13.5.2008 13:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Možná máš pravdu. Já bych ale na Susku nesáh, i kdyby měla klikadel víc než Vista. Minimálně lidi co jsem jim GNU/Linux představil, vždycky dostali školení o tom jak je Novell špatný a nikdo z nich k SUSE netíhne. Myslím, že určitý vliv ta smlouva na lidi má, ale jak je velký, nevím. Je teda fakt, že uživatelé OpenSUSE Microsoftu výpalné neplatí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.5.2008 13:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    "Minimálně lidi co jsem jim GNU/Linux představil, vždycky dostali školení o tom jak je Novell špatný a nikdo z nich k SUSE netíhne."
    Jsi pašák! :-) Navrhneme Tě k udělení řádu Richarda Stallmana I. třídy! :-D
    13.5.2008 13:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Červenám se.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Pavel Půlpán avatar 13.5.2008 15:51 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Distro jako distro... hlavně, že tam valí uname -r! :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    13.5.2008 16:29 wdm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Tak to abych se jako začátečník vyjádřil. Zkusil jsem Mandrivu, openSUSE, Fedoru a Ubuntu. A v Ubuntu nejenže vše fungovalo :-), přišlo mi také nejjednodušší - vše potřebné bez "fíčur" a nadbytečných nastavení, které začátečníka spíš ruší, než mu pomáhají. Stejně to platí s GNOME. Pak to je jednoduchý instalátor a Synaptic. A to mi jako začátečníkovi stačí.
    freshmouse avatar 13.5.2008 16:42 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Důkaz místo slibů. :-)
    freshmouse avatar 13.5.2008 13:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Cením si toho, žes napsal, že rozjedeš flame. Většinou za podobné názory lidi dávají "no flame"...

    Raději se k tomu nicméně nebudu vyjadřovat.
    13.5.2008 11:39 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    hmm, odkazovany clanek nic neprinasi - je to jen vycet komentaru. autor k nim ani nic nedodava. nema cenu to cist.
    A slow biker.
    thingie avatar 13.5.2008 13:17 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Dělba práce v linuxovém světe: Red Hat píše jádro, Novell píše aplikace, Canonical sbírá slávu.
    Růžové lži.
    13.5.2008 13:18 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    hezké
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    13.5.2008 13:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Jo, je to tak, že první dva a další by se bez Canonicalu obešli, ale Canonical by si bez ostatních ani neškrtl. Neměl by totiž co posílat lidem zdarma do schránky.
    13.5.2008 13:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Canonical je velmi kvalitní distribuce, ale domnívám se, že řada ostatních je srovnatelná. V něčem horší a v něčem lepší. Jen si nemyslím, že by bylo dobré, aby Ubuntu představovalo velkou většinu trhu, tak jako všude jinde - konkurence a soutěživost s nápady je prospěšná.

    Mně je sympatické i openSUSE tím, co všechno dělá, a jak to dělá. Vyhovuje mi nejvíce.
    13.5.2008 13:39 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Canonical -> Ubuntu (sponzorované Canonicalem)
    13.5.2008 14:24 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Prokazes mi laskavost? prejdi na windows.
    13.5.2008 14:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Neprokážu. Mám právo vyjádřit svůj názor více, než anonym vykřikující mimo téma.
    Milan Vít avatar 13.5.2008 16:05 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ale. A já bych řekl, že to právo máte oba dva úplně stejné.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    13.5.2008 16:05 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    tak aspon napis jakou distribuci pouzivas, at se ji obloukem vyhnem. :)
    Cubic avatar 13.5.2008 16:11 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Tak tady jsi trochu prestrelil. Pravo na vyjadreni mas takove, jake ti udeli provozovatel portalu. Na tomto portalu jsou anonymni prispevatele rovni tem prihlasenym a to i v tom pripade, ze jejich fotka kouka z kazdeho rozkliknuteho odkazu. Mozna bys mel krotit svoji obsesi se zviditelnovanim se a pochopit, ze ne kazdy ma neodolatelne nutkani na internetu exhibovat.
    13.5.2008 18:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Exhibují se ti, kteří se za své OT narážky "Prokazes mi laskavost? prejdi na windows." stydí podepsat.
    13.5.2008 15:05 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Už se stalo :-)

    (ne já, PT samozřejmě)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.5.2008 14:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ja nevim, proc Ubuntu tolika lidem vari krev... Z moji zkusenosti se proste posunulo nejblize k mete "just works" a proto nemam duvod ho menit za cokoliv jineho a netajim se sympatiemi k nemu. (Dalsim duvodem je take to, ze mezi Xfce-based forky mi Xubuntu pripade nejdotazenejsi)

    Irituje proste tolik lidi fakt, ze podobne zkusenosti ma tak velke procento lidi? Jasny, marketing hraje svoji roli, ale co je na nem spatneho? Pritahne lidi, lidi tvori komunitu uzivatelu, velka komunita uzivatelu zvysuje rychlost a pravdepodobnost uspesneho reseni problemu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    13.5.2008 14:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nevaří krev, ale není dobré, aby více než třem čtvrtinám instalací dominoval jeden produkt jedné firmy, která jen balí do pozlátka, ale prakticky nic klíčového nevyvíjí a na spolupráci s upstreamem má ještě co vylepšovat.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.5.2008 15:31 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    jeden produkt jedné firmy, která jen balí do pozlátka, ale prakticky nic klíčového nevyvíjí
    Tvorbu Ubuntu z Debianu si predstavujes opravdu zajimave. Canonical a dalsi externi lide delaji dost nezanedbatelny kus prace, na jehoz konci je Ubuntu se vsemi svymi vlastnostmi. Jestli tomu rikas "baleni do pozlatka", tak by sis asi mel zkusit si z Debianu sam postavit neco na urovni Ubuntu.

    Rekl bych, ze dost z veci, ktere z Ubuntu delaji BFU-friendly distro, vznikly v Canonicalu. Instalatory, GUI pro ruzna nastaveni atd.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    13.5.2008 15:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Tak si ale uvědom, že se všeho všudy bavíš o promile nebo pár procentech kódu změněného z Debianu (jakkoliv užitečného) a využité práci Red Hatu a Novellu na jádře anebo klíčových aplikacích, aby to Ubuntu mělo vůbec co nabízet a prezentovat.
    13.5.2008 16:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Tohle jsou tvrzení, pro která nemáš důkazy. A na ty si přeci obyčejně potrpíš, ne? Pokud vím, tak Canonical sponzoruje práci mnoha vývojářů, kteří se podílejí na klíčových aplikacích, a plody jejich práce využívají i ostatní distribuce, včetně těch od RH a Novellu.

    Kromě toho: i kdyby skutečně jediné, co Ubuntu dělá, bylo balení Linuxu a open source aplikací do pozlátka, tak je to velká pomoc ostatním distributorům i uživatelům Linuxu. Nebylo by na tom nic nemorálního. Příliv uživatelů, který tato propagace zajišťuje, znamená výhodnější pozici i pro ostatní distribuce.
    13.5.2008 18:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nemám, ale domnívám se, že je to pravděpodobné. Já bych moc rád viděl ty projekty, na kterých se Ubuntu podílí, tak jako jsem odkázal desítky u openSUSE nebo jak jsou pořád zmiňovány příspěvky do jádra. Já odkaz uvedl, ty žádný. A počet uživatelů, kteří Linux kvůli Ubuntu opustí, by mě také zajímal. Kvůli neodladěnosti a nedostatku konfiguračních nástrojů. Na to si stěžuje hodně lidí i pod příspěvky Marka S. Stačí si přečíst ten jeho poslední.
    13.5.2008 20:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Já jsem si odkazu ve tvém příspěvku nevšiml, nicméně je snadné na webu zjistit, na čem se Canonical podílí. Ať už pouze finančně, nebo přímo vývojářsky. Rozhodně se mi nezdá, že by to bylo málo. Možná to je opravdu méně než u jiných distribucí, ale nevidím důvod jim to mít za zlé.

    A co se neodladěnosti týče... nepřipadá mi, že by Ubuntu mělo výrazně více problémů než jiné distribuce.
    A počet uživatelů, kteří Linux kvůli Ubuntu opustí, by mě také zajímal.
    Zcela jistě nebude tak katastrofální, když Ubuntu uživatelé stále přibývají. Vzpomínám-li si správně, tak jsi to byl ty, kdo v mnohých diskuzích vehementně obhajoval pozici Ubuntu coby nejpoužívanější a uživatelsky nejpřívětivější distribuce...
    13.5.2008 20:19 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Já jsem si odkazu ve tvém příspěvku nevšiml
    Tak se podívej ještě jednou.
    Možná to je opravdu méně než u jiných distribucí, ale nevidím důvod jim to mít za zlé.
    A já mu to mám snad za zlé?
    A co se neodladěnosti týče... nepřipadá mi, že by Ubuntu mělo výrazně více problémů než jiné distribuce.
    Mně také ne. Ale jiné distribuce nejsou vydávány za to co Ubuntu.
    Zcela jistě nebude tak katastrofální, když Ubuntu uživatelé stále přibývají. Vzpomínám-li si správně, tak jsi to byl ty, kdo v mnohých diskuzích vehementně obhajoval pozici Ubuntu coby nejpoužívanější a uživatelsky nejpřívětivější distribuce...
    ...v dané době. Dnes to již neplatí. Dnes již není samo a existují přívětivější distribuce. A tak jako nějakou dobu trvalo Ubuntu, než se to projevilo na počtu jeho uživatelů, tak to i nějakou dobu potrvá i jinde.
    14.5.2008 17:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Já jsem si odkazu ve tvém příspěvku nevšiml
    Tak se podívej ještě jednou.
    No jo, vždyť je to v jiném příspěvku, než na který jsem reagoval. Dokonce i v jiném vláknu diskuze :-)
    Možná to je opravdu méně než u jiných distribucí, ale nevidím důvod jim to mít za zlé.
    A já mu to mám snad za zlé?
    Zní to tak, když píšeš, že je Ubuntu jen pozlátko a odcházejí kvůli němu od Linuxu uživatelé.
    Vzpomínám-li si správně, tak jsi to byl ty, kdo v mnohých diskuzích vehementně obhajoval pozici Ubuntu coby nejpoužívanější a uživatelsky nejpřívětivější distribuce...
    ...v dané době. Dnes to již neplatí. Dnes již není samo a existují přívětivější distribuce.
    Což je právě věc názoru a subjektivního hodnocení. Já sice Ubuntu nepoužívám, ale připadá mi přinejmenším zvláštní, když dokážeš o distribuci, kterou jsi ještě před nedávnem obhajoval jako nejvhodnější pro začátečníky a nejpropracovanější ze všech linuxových systémů, najednou tvrdit, že vše, co nabízí, je jen pozlátko...
    13.5.2008 16:49 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    ... se proste posunulo nejblize k mete "just works" ...

    Kubuntu určite nie :-(
    SomaFM commercial-free internet radio
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.5.2008 18:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nemuzu soudit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    13.5.2008 18:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Já ano: "Kubuntu just don't works."
    13.5.2008 22:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ty že studuješ anglistiku? To prasklo do očí i mně a to jsem za poslední rok a půl tak akorát četl anglické články a příležitostně nějakou knížku...
    13.5.2008 22:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Ano studuju. Tys to nepochopil. To je nějaké vadné prostředí tady...
    13.5.2008 14:22 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Souhlas. Ja pouzival pomerne dlouho Debian unstable, ke kteremu jsem nakonec dokonvergoval po pokusech s Redhatem, Mandrivou a SuSE. Debian v te dobe mel nejrozsahlejsi repozitar balicku a velice cisty zpusob upgrade, a proto jsem u nej zustal nejdele. Ovsem Debian je pomerne uzivatelsky nepritulny, a to mi celkem vadilo (jsem sice zkuseny uzivatel, pouzivam Linux 11 let, ale nechci si vsechno nastavovat). Velmi jsem se tesil, kdyz se objevil Debian Desktop projekt, ktery sliboval uzivatelskou pritulnost. To se ale nenaplnilo, a pak se objevilo Ubuntu. Ubuntu ted pouzivam vyhradne, od tusim verze 5. Ubuntu ma temer stejnou vizi jako Debian Desktop projekt - beru to tak, ze to je proste ten projekt, akorat pod jinym nazvem.

    Takze - pro me Ubuntu neni moda, ale logicka volba. Sila Debianu (vsechny mozne aplikace v repozitari + cista instalace) spojena s vizi uzivatelsky pritulneho systemu a castymi updaty.
    13.5.2008 18:34 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    Nějak nechápu, co tady řešíte. Delší dobu jsem používal skoro všechny mainstreamové distribuce a všechny se mi líbily. Distribuce jsem měnil jenom proto, abych vyzkoušel něco nového a vždycky v poho.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    13.5.2008 21:40 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč máme rádi Ubuntu (a nebo možná ne)
    tak to se mate, mne se nelibi zadna.
    A slow biker.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.