abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.5. 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (73%)
     (6%)
     (11%)
     (11%)
    Celkem 253 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 11:05
    Rozcestník

    Taby pro okna v KDE

    Jorge Mata popisuje výsledky své práce na GSoC projektu Window Tabbing for KWin (taby/záložky pro okna ve správci oken KDE) - podobně jako to umí třeba Fluxbox.

    24.8.2009 09:55 | Robert Krátký | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    rufuss avatar 24.8.2009 10:00 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Ty window dekorace vypadají opravdu hnusně, ale pokud má ten první obrázek na blogu ukazovat jak to vypadá teď, tak je to schopné a pěkné.

    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    pushkin avatar 24.8.2009 10:31 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    24.8.2009 10:38 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Příloha:
    este by to chcelo podla moznosti menu v oramovani, ale to uz by bolo asi moc
    randy avatar 24.8.2009 10:59 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

     maju to pekne vyriesene ;)

    btw..ako si dosiahol okresanie taskbaru o texty? :)

    R>
    24.8.2009 11:43 mck182
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

     STasks Plasmoid, popr. jeho fork Smooth Tasks --> kde-look.org

    randy avatar 24.8.2009 12:58 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    dik..konecne sa  mi pomestia otvorene okna do taskbaru 

    R>
    mirec avatar 24.8.2009 12:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    A načo by to bolo dobré?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    vlastikroot avatar 24.8.2009 13:24 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Setreni mistem ... jen si myslim ze by to bylo neskutecne osklive (sculpture jako dekorace rulez ;-))
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    mirec avatar 24.8.2009 15:39 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Příloha:
    Šetrenie miestom? Možno pre bláznov, ktorí kupujú širokouhlé šmejdy. My, čo máme 4:3, alebo 5:4, alebo pivot nič také nepotrebujeme ;) No a rozhodne sa mi nezdá, aby sa tam vošlo viacej než do bežného kate (áno bez toho, aby menu bolo v titulku).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    vlastikroot avatar 24.8.2009 15:53 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Ja mam 4:3 (1024x768) a za misto bych byl rad. Navic ta aplikace pak vypada efektivnejc, staci se kouknout na mac. Stejne ale pouzivam vim (tam je mista dost) ...
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    mirec avatar 24.8.2009 16:03 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Vyzerať môžu, ale musieť aktivovať okno pre to, aby som sa dostal k menu už moc efektívne nie je ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marek Bernát avatar 24.8.2009 19:42 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    No, ono keď sa chceš baviť o efektivite, tak načo je vlastne menu? ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.8.2009 19:58 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Nejjednodušší způsob, jak zjistit, které (hlavní) funkce program nabízí (a jaké jsou jejich klávesové zkratky) :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    default avatar 24.8.2009 20:07 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Na to ti stačí prvotní projití menu. Nebo snad ne? :-D

    Marek Bernát avatar 24.8.2009 20:37 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Na to používam tutoriály/manuál a pokročilejšie prostredia typu Emacs (no dobre, nič podobne pokročilé neexistuje :-) ) majú funkcie apropos/describe a ďalšie na popis všetkej funkcionality. Nemôžem sa sťažovať zatiaľ :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mirec avatar 25.8.2009 08:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    No ja občas aj používam skratku Ctrl + M u aplikácií, u kotrých mám vychytané ovládanie.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    default avatar 24.8.2009 18:49 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    My, čo máme 4:3, alebo 5:4, alebo pivot nič také nepotrebujeme ;)

    To, že vy něco nepotřebujete, nedělá z těch, kteří potřebují, blázny. :-)

    mirec avatar 24.8.2009 19:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    A kto niekomu núti kupovať širokouhlé kraviny? A reálne akékoľvek takéto šetrenie priestorom sa mi zdá skôr kontraproduktívne. Na netbookoch je to zbytočnosť, rieši fullscreen, prípadne dekorácia okien, ktorá dokáže zobrazovať menu (áno nie je technický problém niečo také urobiť a netreba kvôli tomu modifikovať kwin, je to len vecou konkrétnej témy).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    default avatar 24.8.2009 20:05 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    A kto niekomu núti kupovať širokouhlé kraviny?

    A kdo tě nutí to nazývat kravinami?

    je to len vecou konkrétnej témy

    Tak si nastav tému, no. :-D

    25.8.2009 07:45 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    xkucf03 avatar 24.8.2009 10:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Pěkné, něco takového jsem chtěl – ale přijde mi to teď trochu moc úrovní: virtuální plochy → okna s panely (v záhlaví okna) → panely uvnitř oken (viz první obrázek Konsole).

    Ty poslední úrovně by to chtělo časem spojit, abych si třeba v Konqueroru otevřel další panel a nebyl to prohlížeč, ale třeba Konsole a aby tyhle panely šlo přetahovat mezi aplikacemi (BTW: tohle moc hezky umí Chromium – tedy jen mezi svými okny).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.8.2009 09:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Taby na úrovni WM využiješ především u aplikací, které je nativně nepodporují.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 25.8.2009 09:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Bez panelů

    Jenže to je pak takový zvláštní mix několika druhů tabů, k tomu okna na liště a plochy... prostě mi přijde, že je toho moc a nějak se to lepí dohromady (panely na úrovni WM jako řešení aplikací, které je nepodporují nativně...).

    Nedalo by se třeba bez tabů obejít? Asi to je kacířská myšlenka, ale IMHO dalo -- člověk by měl virtuální plochy a na každé ploše seznam úloh (oken), ten seznam by mohl být třeba dvouúrovňový (což by nahradilo taby). Aplikace by pak nemusely podporovat nic, o všechno by se staralo DE.

    Okna by se označovaly podle skupin, takže bych třeba mohl vzít skupinu deseti oken Firefoxu a přesunout ji na jinou plochu, nemusel bych je tahat po jednom.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.8.2009 09:58 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bez panelů
    Já bych se třeba bez tabů v textovém editoru, browseru nebo terminálu neobešel, a to přitom virtuální plochy využívám. Nicméně trochu jiným způsobem. Nemůžete vnucovat váš způsob práce jiným lidem, když každému vyhovuje něco trochu jiného. Proto tu budou taby pro lidi, kterým vyhovují více než jiná řešení.

    Tohle je přesně ta filosofie, kvůli které používám KDE - to že tam má člověk bohaté možnosti přizpůsobit si ho k obrazu svému a používat ho po svém, né jako v jiném "nejmenovaném prostředí od G", kde jsou možnosti kustomizace velmi malé a nutí člověku (po vzoru Applu) jeden způsob práce.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    David Watzke avatar 24.8.2009 11:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Ovšem tohle je peklo! To by se mi mohlo hodit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    thingie avatar 24.8.2009 11:19 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Já bych teda spíš chtěl vidět ten tiling. Tomuhle soukromě přisuzuju užitečnost značně blízkou nule.
    Růžové lži.
    AsciiWolf avatar 24.8.2009 12:02 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    +1

    Václav 24.8.2009 12:09 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Právěže spolu s tilingem to bude naprostá dokonalost :) Rozhraní jako ion v KDE4 :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    24.8.2009 16:34 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    To bych KDE i možná začal používat.
    Baník pyčo!
    Marek Bernát avatar 24.8.2009 19:45 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Ak ide len o to, tak v KDE sa dá vybrať window manager, nemusíte používať KWin, ak Vám nevyhovuje ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Václav 24.8.2009 20:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Zatím se mi nepovedlo rozchodit pod DE uspokojivě žádný z mně vyhovujících tiled WM. Navíc je škoda připravit se o integraci KWin do prostředí, když je tiled mód pro KWin v evidentně velice pokročilém stádiu vývoje.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Marek Bernát avatar 24.8.2009 20:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Skúšal si xmonad? Zdá sa mi, že má nejkaé rozšírenie pre beh v KDE (ale nie som si istý, ja ho používam samostnatne).

    Inak, jasné, že ak potrebuješ z nejakého dôvodu KWin, tak je to problematické a ja budem tiež nadšený, až pribudne podpora tiled. Zrejme by som uvažoval znova o návrate :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 24.8.2009 21:18 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    To video je dobré, tak si dobrý wm predstavujem. Teda nie úplne, bol by som ešte rád, keby bol skriptovateľný, alebo aspoň jednoducho rozšíriteľný (pokojne len v zdrojákoch, kód si už upravím, ak to nebude moc práce) -- tiled mi totiž tiež nevyhovuje úplne vždy a používam aj iné módy --, takže dúfam, že sa na to pri vývoji myslí. Aký to má presne status? Hneď ako to bude rozumne použiteľné, tak prechádzam späť ku KDE :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.8.2009 12:49 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    tyve... to je dobry napad.. to by se mi hodilo do gnome.

    24.8.2009 13:02 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Můžeš zkusit místo Metacity (správci oken v gnome) použít KWin (kwin --replace).
    24.8.2009 16:34 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

     To je zajímavé :) Přesně tohle je v Google Chrome už nějakou dobu (od začátku ?). Že by se někdo inspiroval ? Nemyslím to nijak zle, celkem rád bych to viděl i u jiných aplikací.

    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    24.8.2009 16:47 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Až na to, že do těch tabů si zde můžeš dát jakoukoliv aplikaci (ale jak už bylo zmíněno, tohle má třeba i Fluxbox nebo Compiz).
    pushkin avatar 24.8.2009 19:35 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    ...a že Fluxbox to má hoodně dlouho (i openbox, tuším že i FVWM a řada dalších podobných window managerů)
    Marek Bernát avatar 24.8.2009 19:46 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Tak tak, všetky "minimalistické" window manažery majú toľko funkcionality, že bude trvať ešte pár rokov a GSoC, aby sa KWin začal chytať :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.8.2009 19:50 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    A co že mu tedy ještě všechno chybí?
    herne the hunter avatar 24.8.2009 20:08 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    možnosti konfigurace fvwm? ;)
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    OndraVoves avatar 24.8.2009 20:50 OndraVoves | Pribram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    +1

    To by byla nadhera =P

    24.8.2009 21:23 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    "minimalistické" ?
    OndraVoves avatar 24.8.2009 21:32 OndraVoves | Pribram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    "minimalistické" ? <- jak to myslis??? jsem nejak mimo =(

    Na "fvwm" jse mi hrozne libila ta moznost skriptovani na ktere jsi to hodne zaklada.... coz jse musi uznat....

    ale je pravda ze todle tahat do KDE by asi nebylo to prave.... nebot KDE je staveno jinak....

    Marek Bernát avatar 25.8.2009 09:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Lenže to už nie je len o správe okien, ale dosť o správe programov. Takže fvwm IMHO nie je len WM, ale je to tak trochu aj DE. V KDE sa o tieto veci stará plasma a ďalšie komponenty a ak sa bude dať KWin aj skriptovať (akože by sa už mal dať), tak moc výhod fvwm nezostáva.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    OndraVoves avatar 25.8.2009 15:02 OndraVoves | Pribram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Jj stim souhlasim...

    mirec avatar 25.8.2009 15:35 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Zaťaženie systému.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    thingie avatar 25.8.2009 15:37 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Proč by mělo být?
    Růžové lži.
    Marek Bernát avatar 25.8.2009 16:12 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Máš pravdu, myslel som len čo sa funkcionality týka. KDE4 človek na starej 386 asi len tak nespustí :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mirec avatar 25.8.2009 17:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    No ani s fvwm si človek na 386 moc neužije ;) Joj to mi pripomína, že som chcel buď dokopať fvwm do pre mňa použiteľného stavu, alebo opraviť jeden ultraotravný bug v kwin.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marek Bernát avatar 25.8.2009 18:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Skutočne? Používal som ho len krátko kedysi dávno, ale mal som z neho pocit, že musí chodiť na všetkom (nie je náhodou nad Motifom?) :-)

    Čo je v KWin ultraotravné?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mirec avatar 26.8.2009 07:35 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Samotný windowmanager áno, ale bez aplikácii je to asi dosť nanič ;) A napríklad prepínanie plôch prestalo poriadne fungovať odkedy tam namiesto systémovej témy dali plasma tému (osobne si myslím, že dosť zbytočný krok, prepínanie desktopov je zbytočne zabugované a pomalé).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xkucf03 avatar 26.8.2009 08:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše 3D

    Já mám přepínání pomalé jen když vypnu 3D (Alt+Shift+F12).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mirec avatar 26.8.2009 10:08 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D

    Tak 1. nič som nehovoril o tom, že by to bolo pomalé. 2. 3D mám a myslím, že mi funguje (teda zdá sa mi, že som inštaloval Mesa a podobné kraviny, môžem pozrieť, no a potom som v KDE samozrejme vypol v konfigurákoch animácie a podobné kraviny). Moje xorg.conf:

    Section "Extensions"
           Option "Composite" "false"
    EndSection
    
    Section "ServerFlags"
            Option "DontZap" "off"
            Option "AIGLX" "off"
    EndSection
    

    To o čo mi ide som spomínal, len odkážem na to ako to má fungovať a ako to funguje v KDE teraz. Vďaka plasma team, ste mojí praví hrdinovia, ktorí vymysleli 3-hranné koleso.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 10:49 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D

    Tak to je samozrejme bug jak vyšitý a časom ho určite opravia (ak je nahlásený), ale potrebuješ to? Nestačí ti pager + priamo skratka prepnutia na konkrétny desktop (ja to mám na win + 1--3 a klávesy pod nimi --- 2*3 desktopov momentálne).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mirec avatar 26.8.2009 10:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D
    Nie, prepínam (našťastie v KDE 3) medzi najčastejšie používanými plochami no a toto pekne posrali nehovoriac o čase, po ktorom sa zobrazí prepínatko (fakt vďaka za SVG témy bez ktorých si my užívatelia nevieme predstaviť život).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 11:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D

    Chápem, ale IMHO, jediný význam by to malo, keby si skutočne prepínal medzi dvoma plochami, lebo inak stláčaš tú klávesu zbytočne n-krát (netuším, aký máš priemerný počet stlačení, môžeš si spraviť štatistiku, ale nečudoval by som sa, keby to bolo viac jak 2), ale tak to už máš jedno, či stláčaš Alt-Tab, alebo Win-1, Win-2, .... No nič, je to tvoja vec, ak ti to vyhovuje, tak to samozrejme používaj, nechcel som ti do toho kecať, len dať tip na iné spôsoby :-)

    Ad prepínatká: presne preto to nepoužívam a všetky veci ako animáciu prepínania plôch, prepínanie medzi oknami a ďalšie sprostosti som vypol. Fakt nepotrebujem pri práci sekundu sledovať, ako mi niekam uteká okno. Navyše keď sa rýchlo prepínam medzi niekoľkými plochami, tak ma to kvalitne dezorientuje. Ale niekomu inému (BFU) takéto blbostičky môžu pomôcť v orientácii + je to brutálne eye-candy, to sa musí nechať, takže asi chápem, prečo to tam dali :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mirec avatar 26.8.2009 11:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D
    No štandardne prepínam medzi 2 plochami, trochu menej medzi ďalšími 2 plochami, ostatné podľa potreby. Ale v asi 80% prípadov medzi 2 zvyšok priamo prepnem na konkrétnu plochu (v KDE 3 na rozdiel od KDE 4 vidím pageri podľa ikoniek aj to aké okná tam mám, v KDE 4 má pager obrovské okraje s ľubovoľnou témou a panel by musel mať > 60px aby bolo vidieť ikony). A nejakú animáciu pri prepínaní plochy som si nevšimol (teda ak sa za animáciu nepovažuje asi 0.3s vykresľovanie zoznamu plôch / okien).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xkucf03 avatar 26.8.2009 11:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D

    Reagoval jsem na: „osobne si myslím, že dosť zbytočný krok, prepínanie desktopov je zbytočne zabugované a pomalé

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 09:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Pozri, ak máš 386, tak nečakáš od toho asi zázraky a nebudeš tam cpať moderné aplikácie, ktoré žerú 100MB RAM každá :-) Existujú aj minimalistické prehliadače, existujú light-weight xtermy a o moc viac na takom stroji človek k životu nepotrebuje.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 24.8.2009 20:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Tak pre začiatok podpora tiled správy okien. A nezostal by som len pri tom, ale rovno dal používateľovi možnosť si skriptovať správu okien (aby sa dosiahlo to, čo umožňuje xmonad, kde si s tými oknami skutočne môžem robiť čo chcem pomocou pár riadkov kódu). Ale predpokladám, že podporu skriptovania asi architektúra KWin nebude umožňovať.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.8.2009 21:34 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    - tiles - ve vývoji

    - skriptování - základy jdou skoro s čímkoliv, podporu skriptování architektura KWinu samozřejmě umožňuje, jen by se někomu muselo chtít to napsat

    dál?
    Marek Bernát avatar 24.8.2009 21:42 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Haha, netušil som, že ste už tak ďaleko, to je podpásovka :-) Gratulujem a ďakujem za super prácu. Myslím, že zasa dám KDE (a KWin) šancu a až sa mi znova niečo nebude pozdávať, tak sa zasa ozvem :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 25.8.2009 09:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Zopár otázok:

    ako presne je myslená táto veta? "PPS: Anybody who ignores the kdeui classes for window management and uses this user scripting tool from an application will be tarred, feathered and publicly laughed at. You've been warned."

    Obecnejšie, ktoré skriptovanie je doporučované na čo presne?

    Za ďalšie, čo z toho už je release (napríklad 4.3) a čo je zatiaľ len SVN/patch?

    A napokon: ten patch v druhom odkazovanom článku je kompletne previazaný s kódom. To som presne myslel tým, že architektúra KWin to neumožňuje ;-) Keby som tam chcel pridať poriadnu podporu skriptovania, tak by som musel všetok kód, ktorý robí niečo užitočné, exportovať pre skripty (tak ako sa v patchi exportuje správa desktopu do checkDesktop), takže by sa kód pekne zaprasil a aj tak by to nebolo plnohodnotné, lebo vždy bude exportnuté len to, pre čo niekto pridá podporu. Takže sorry, toto nie je to, čo som si predstavoval.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 25.8.2009 10:15 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Ešte upresním, že mne osobne by nevadilo ani "skriptovanie" pomocou úpravy zdrojového kódu (podobne ako je to napríklad v dwm), ale keď som sa na KWin pozeral naposledy, tak ma to celkom odradilo. Preto dúfam, že momentálna práca na tiled vyústi do modulárnejšieho kódu pre rôzne algoritmy správy okien a dovolí človeku si ten kód relatívne bez námahy upraviť a pridať po prípade vlastné layouty (+ ak to bude pekne navrhuté, tak už nebude ani taký problém exportovať funkcionalitu do skriptov). Howgh :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.8.2009 19:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Samozřejmě, že se někdo inspiroval, i když dost pochybuji, že u Google Chrome. Jednak Chrome neumožňuje umístit do tabů jiné programy, ale především s tím přišel mnoho let po té, co už to fungovalo jinde.
    25.8.2009 12:47 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    No minimálně to byl první prohlížeč, který jsem viděl s tímhle přístupem k tabům. A věřím tomu, že brzo uvidím další takové. 

    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    26.8.2009 17:01 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Hmm compiz umí tabbing i tiling...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    26.8.2009 17:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Nicméně co se kvality a možností samotné správy oken týče se s KWin nedá srovnávat ;-) KWin je oproti Compizu vyspělý zralý WM s dlouholetou historií. A ta architektura Compizu, to je přímo odpornost (navíc je napsán v obyčejném C, ugh :-)). No a samozřejmě chybí dobrá integrace s KDE.

    Prostě to shrňme - Compiz se KWinu jednoduše nemůže rovnat (jediný důvod proč ho lidi začli používat byly kompozitní efekty, a ty má už i KWin, navíc psané mnohem čistším způsobem a povětšinou fungující i přes XRender, nejen OpenGL).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 20:48 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    KWin je zasa napísaný v obyčajnom C++, ugh. Je libo flame? :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    xkucf03 avatar 26.8.2009 20:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Lepší C++ než C.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 21:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    V tom sa zhodneme.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    26.8.2009 21:22 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    No to teda ne! Objective-C++:-)!!!
    Jsem mimořádně obtížný případ
    vlastikroot avatar 26.8.2009 21:40 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Objective-J (a to si nedelam prdel)!!
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    26.8.2009 21:51 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Ja vim že to je, ale nedá se to ani skompilovat... je to pomalý, na běžný aplikace nepoužitelný...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    26.8.2009 21:18 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    Prdlajs nejlepší je Looking Glass :-)
    I když Metisse taky nevypadal špatně...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 21:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Aj tak sú to všetko primitívne projekty. Okná sú stále 2D, len sa dajú natáčať do priestoru. Efekt pekný, užitočnosť nulová. Jediná možnosť, ako spraviť z 2D monitoru 3D médium je po spôsobe FPS hier. Keby niekto prišiel s nápadom ako rozumne ovládať okná a desktop, aby sa to hralo ako Doom 3, to by bolo hneď o niečom inom :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mirec avatar 27.8.2009 09:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE
    To mi pripomína psdoom, užitočnosť síce nulová, ale procesy sa tam zabíjajú príjemne.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marek Bernát avatar 27.8.2009 17:04 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Taby pro okna v KDE

    Pekné. A človek má aj adrenalín, keby si náhodou zastrelil nejaký dôležitý proces :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.