abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 145 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32

    Phoronix testoval pět souborových systémů ve verzích z jádra 2.6.32. Hlavní důraz byl kladen na srovnání Ext4 a Btrfs. Ačkoliv Btrfs porazil Ext4 ve většině testů, starý dobrý Ext3 se zase vytáhl oproti Btrfs. Kromě toho byly v testu ještě XFS a ReiserFS.

    15.12.2009 10:18 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.12.2009 11:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Už zase diskriminují JFS. :-(
    Amarok avatar 15.12.2009 15:12 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32

    +1

    GNUniverse - May the source be with you...
    15.12.2009 11:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Jsem jediný, komu připadá nesmyslné porovnávat výkon filesystémů (nebo čehokoli jiného) podle toho, v kolika testech vyhrál jeden nad druhým?
    belisarivs avatar 15.12.2009 11:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Myslim, ze to ma spis informativni charakter. Pokud neni vykon priorita, tak se nebude vybirat nejrychlejsi fs.

    Jinak, je to Phoronix.
    IRC is just multiplayer notepad.
    15.12.2009 12:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Jde mi hlavně o to, že i když už se porovnává výkon a pominu-li různou relevanci jednotlivých testů, je potřeba zohlednit, že nelze dávat stejnou váhu tomu, jestli v jednom testu vyhrál A o jedno procento nebo ve druhém B poměrem 2:1.
    15.12.2009 12:06 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Pokud nevybíráš FS podle nějakého specifického parametru (tuning serveru?) ale jde ti obecně o co nejrychlejší FS (desktopový uživatel, potenciálně mnohem větší skupina) pak má.

    Je možné zahrnout další parametry mimo rychlost - bezpečnost, journal, podpora v GUI nástrojích, licence - hádám, tady bude to dost vyrovnané, takže výkon (rychlost) je to hlavní co uživatele zajímá.
    15.12.2009 12:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Jenže výkon nelze porovnávat podle počtu čárek, v kolika testech byl rychlejší jeden než druhý. Když v osmnácti testech A rychlejší o jedno procento a ve dvou B dvakrát, znamená to, že A vyhrál na celé čáře?
    15.12.2009 12:20 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Vidím váš návrh na "zprůměrování" výsledků. Pro mě to ale to ale není přednost.
    Mě osobně NEzajímá FS který masivně exceluje v jednom parametru ale zaostává ve všech ostatních.
    Mě zajímá systém, který poskytuje efektivní výkon ve všech oblastech, maximálně flexibilní FS, protože to je tak, jak využívám svůj počítač.
    15.12.2009 12:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Tomu, že je pomalejší o jedno procento, říkáte "zaostává"? Podle mne by především tam, kde se výsledky liší jen minimálně (řekněme do pěti procent), měly být brány jako "jsou na tom prakticky stejně". Jinak se dopouštíte stejné chyby, jako když budete odhadovat politické preference veřejnosti podle výsledků voleb do senátu (tj. s většinovým systémem).
    15.12.2009 15:26 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    > Tomu, že je pomalejší o jedno procento, říkáte "zaostává"?
    To jsem proboha nikde netvrdil.

    > Podle mne by především tam, kde se výsledky liší jen minimálně (řekněme do pěti procent), měly být brány jako "jsou na tom prakticky stejně"
    Samozřejmě. Souhlas.

    > Jinak se dopouštíte stejné chyby, jako když budete odhadovat politické preference veřejnosti podle výsledků voleb do senátu (tj. s většinovým systémem).
    Preference veřejnosti bych podle toho neodhadoval, ale výsledky voleb do senátu ano.
    Respektivě tady v Británii výsledky do parlamentu obecně ;)
    15.12.2009 17:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Preference veřejnosti bych podle toho neodhadoval, ale výsledky voleb do senátu ano.

    Výsledky ano, ale někteří v tom hledají víc. Vzpomeňte si např. na komentáře a strašení heslem "13:0" po posledních krajských volbách. A tady jde o stejný princip: autor udělá deset testů, v devíti bude A o dvě až tři procenta lepší (v jednom B) a autor to okomentuje, že A zvítězil na celé čáře a je o třídu lepší. Přitom výstižnější by byl komentář, že rozdíly nestojí za řeč.

    thingie avatar 15.12.2009 17:23 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Já bych klidně šel do té úrovně, že i u výrazných rozdílů bych předpokládal sytémovou chybu v měření, dokud by nebyla vysvětlena nebo alespoň odhadnuta technická příčina. To sice samozřejmě klade nesrovnatelně vyšší nároky na autora, než jenom pustit benchmark a podle čísel napsat své žurnalistické dílo, ale apoň by to pak mělo skutečnou hodnotu.
    Růžové lži.
    15.12.2009 12:10 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Že vás to vůbec vzrušuje, test na serveru, který vezme desktopovou distribuci A final, B beta, C nějaký ani ne alpha snapshot a vyhlásí který distro je nejlepší na základě výkonu v PostgreeSQL (což je jistě killer desktop parametr). Já ty jejich testy beru silně s rezervou a to jsem to napsal hodně diplomaticky.
    15.12.2009 12:13 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Já bych to vůbec shrnul - jasným vítězem je Ext3. Alespoň po zběžném pročtení článku. Trochu studená sprcha na očekávání ohledně Ext4.
    15.12.2009 12:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Ten výsledek je zavádějící protože Ext4 v 2.6.32 IMHO defaultně používá bariéry, kdežto Ext3 ne (ale je možné, že se pletu). Každopádně někde v 2.6.32 (nebo už možná 2.6.31, teď si také nejsem jistý) došlo k velmi drastickému snížení výkonu Ext4 (právě kvůli zvýšení "bezpečnosti" zápisu - mě to přijde pro desktop jako hodně špatná volba, ale co se dá dělat).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    15.12.2009 13:24 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32

    Na Phoronixu je na konci napsáno:

    Again, this testing was looking at the file-system performance when each file-system was left to its default mount options. EXT4 could be mounted in a way that it would not suffer as many performance penalties (at the risk of data being potentially lost in a crash) and the other file-systems can be tuned as well, but we will save that tuning and mount option testing for another article.

    Brát benchmarky z Phoronixu jinak než informativně asi nejde :-), nicméně je kolikrát pěkné sledoval regrese výkonnosti mezi kernely.

    15.12.2009 13:39 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Brát benchmarky z Phoronixu jinak než informativně asi nejde

    Jde. Coby humorný příspěvek do diskuse, jak se nemají dělat benchmarky...
    stativ avatar 15.12.2009 14:11 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    IMO benchmarky mají perfektní a moc se jim toho vytknout nedá. To už ale nemůžu říct o závěrech z nich vyvozených.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    15.12.2009 14:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Souhlasím, Phoronix Test Suit je opravdu vymakaný balík benchmarků, něco takového na Linuxu dlouho chybělo.

    Ale ty závěry, to je občas opravdu tragédie. Nicméně na letmé porovnání a hledání regresí mezi verzemi kernelu, různými verzemi ovladačů, atp. jsou ty benchmarky skutečně dobré. Jen si člověk musí udělat z naměřených dat vlastní závěry.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    15.12.2009 15:12 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Víte o lepších benchmarks (huh, neodvažuji se to vyskloňovat)? Sem s odkazy!
    15.12.2009 13:49 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    No na druhou stranu běžný uživatel žádné ladění parametrů filesystemu dělat nebude, takže pro něj ty výsledky (s defaultními parametry) docela relevantní jsou.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    15.12.2009 15:16 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Do toho ještě dost mluví distribuce. Ale máte pravdu, že dafaultní nastavení by se mělo řídit touto filosofií. Z dob, kdy jsem si ještě sám kompiloval jádro, si pamatuji, že defaultní parametry jádra obecně se neřídily. Pokud by jeden šel podle nich, tak tak mu chybí podpora pro půlku HW, hlavně toho desktopového ;-)
    15.12.2009 22:18 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    No na druhou stranu běžný uživatel žádné ladění parametrů filesystemu dělat nebude
    A právě proto by mělo být všechno defaultně nastaveno na "safe" místo na "sorry".

    Ono totiž v EXT3 je to s těma bariérama na posrání, protože každej fsync() synchronizuje komplet všecko, místo aby synchronizoval cache jen pro ten jeden soubor. Kdysi o tom byla někde diskuse, jak takový firefox na EXT3 může odpálit výkon systému jelikož ukládá historii do sqlite, které synchronizuje na disk (jako každá pořádná db) každou transakci.

    Kdyby se raději distributoři místo těch šaškáren na novoty typu EXT* a reiser* kompletně vykašlali a používali nějaký normální a osvědčený FS (XFS, JFS).
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    15.12.2009 22:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Kdyby se raději distributoři místo těch šaškáren na novoty typu EXT* a reiser* kompletně vykašlali a používali nějaký normální a osvědčený FS (XFS, JFS).

    No jo, to je holt život. OpenSuSE 11.2 jako default nabízí ext4 a pokud v instalátoru zvolím JFS, dostanu kázání o tom, jak je nepodporovaný, neprověřený, netestovaný a vůbec.

    15.12.2009 20:17 sxznam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Phoronix šel do hajzlu od doby, co začli testovat na Blbuntu. Blbuntu má totiž vypnuté bariéry, aby vypadali hezky v benchmarcích. Nevím proč zrovna nezodpovědné nastavení Ubuntu by mělo reprezentovat výchozí nastavení Ext3.
    15.12.2009 22:08 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Aha, já si říkal jak je možné že nejšlendriánštější žurnálovací fs (ext3) je konsistentně mnohonásobně rychlejší než vše ostatní, včetně ext4.

    Tak to je teda test pěkně na hovno. Zbytek FS totiž vychází dle očekávání plus mínus stejně.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    15.12.2009 22:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Moment, ale v Ubuntu je defaultně ext4. Tedy přinejmenším v poslední verzi, kterou jsem instaloval, což už asi byla 9.10.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.12.2009 22:12 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Aha, to je ovšem moje blbost. Nic jsem neřekl.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.12.2009 15:19 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Škoda, že neotestovali SpadFS, ten by jim to natřel :-) Škoda, že se masivněji neprosadil, je to docela zajímavej FS..
    15.12.2009 16:10 Tom Galanda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Ten Spad FS se ještě vyvíjí? Už hodně dlouho je na stránce projektu verze 0.9.10, občas tam kouknu (http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~mikulas/vyplody/spadfs/), ale nevidím další vývoj.
    15.12.2009 17:36 cadic | blog: cadic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    protoze se autorovi prohloubila porucha a prestal komunikovat (prej, psali to pod komixem na rootu)
    15.12.2009 18:54 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    A prej taky autor pise vlastni kernel...
    Pavel Půlpán avatar 15.12.2009 19:04 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    A prej má autor vlastní psychiatrickou léčebnu, kde mu každý den minimálně dvakrát připomenou, že má poruchu osobnosti, aby na to náhodou nezapomněl...
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    gtz avatar 15.12.2009 19:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Používal jsem na větší souborové systémy > 2TB systém XFS. Rychlost celkem solidní, jediným problémem bylo celkem pracné recovery v případě chyb.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.12.2009 22:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32

    XFS jsem dřív používal na větší filesystémy, ale bohužel jsem narazil na velmi nepříjemný problém, objevující se hlavně na víceprocesorových systémech (stačí běžné dvoujádro) s větším množstvím paměti (2-6 GB). Nucené uložení obsahu cache na disk (např. příkazem sync) na takovém systému mi někdy trvalo až 40-50 sekund. Zákazem bariér se to trochu zlepšilo, ale i tak zůstaly celkem běžné časy kolem čtvrt minuty. Bohužel se tento problém projevuje i při vypínání virtuálního stroje běžícího pod VMware, VMware Workstation prostě "zamrzne", dokud se všechno nezapíše.

    Proto jsem začal na větší filesystémy (a hlavně filesystémy s většími soubory) používat JFS a jsem s ním velice spokojen. Bohužel je tento filesystémem neprávem opomíjen, což je ostatně vidět i na odkazovaném testu, kam zařadili tři ze čtyř tradičních žurnálovacích filesystémů a dva nové, ale JFS vynechali.

    gtz avatar 15.12.2009 22:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Používal jsem to na velkých systémech (2xOpteron,2x8GB RAM,16x750 GB SATA,3WARE Escalade nebo Areca,2xDual GB LAN) a nesetkal jsem se s tím. XFS bylo celkem hodně rychlé.

    Nevíte jak je na tom v dnešní době JFS s rychlostí oproti třeba EXT3/XFS ?

    XFS jsem používal i v případě Enterprisse storage (FC DAS,16x SATA,Dual controller)apod. a spokojenost.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2009 06:50 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Zapsat 6 GB za 50 sekund na disk není tak špatný výkon?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    16.12.2009 09:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    2-6 GB byla celková velikost paměti, dirty pages podle /proc/meminfo nebylo obvykle víc než 50-150 MB. Typicky vycházela rychlost 1-3 MB/s, což na SATA disku není žádná sláva.
    15.12.2009 21:25 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32

    Věčná škoda, že Reiser4 pořád ještě není kernelu. Snad ho tam Edward Shishkin už brzy protlačí, aby mohl všem ostatním řádně natrhnout pozadí.

    16.12.2009 09:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    Já reiser4 používám. Udržuji si kvůli tomu vlastní lokální git repositář, neboť kromě reiser4 postrádám v hlavní větvi obladač k10temp pro čtyřjádrové phenomy.

    Osobně jsem zaznamenal jeho výhodu především v tom, že..
    • Opravdu velice rychle provádí kontrolu disku při ev. nekonzistenci dat a to i u hodně velkého a zaplácaného diskového oddílu. Navíc se mi (na rozdíl od reiserfs) u něj ještě nestalo, že by nějaké věci spadly do lost+found. Až mi to je podezřelé.
    Naopak nevýhodou je že..
    • Není v běžných distribucích. Kolikrát se totiž zapomenu a chci připojit externí disk co na něm používám reiser4
    • Na rozdíl od reiserfs neumožňuje změny velikosti diskového oddílu.
    • Při velkém zaplnění disku (cca od 80%) začíná jeho výkon při běžné práci rapidně padat.
    17.12.2009 11:37 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    k10temp by mel byt na ceste do 2.6.33 (konecne).
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    17.12.2009 15:19 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32

    Já používám Reiser4 už nějaký ten pátek, kernel si kompiluju tak jako tak sám, takže jeden patch -p1 navíc mě nezabije. Jsem s ním spokojený. Skvěle funguje nejen na běžných discích, ale taky na DVD-RAM. Doba potřebaná k odmountování média klesne ve srovnání s UDF asi tak na třetinu. Samozřejmě má taky pár nevýhod. Jednou z nich je, že zaplnění oddílu spolehlivě uvede souborový systém do nekonzistentního stavu. Naštěstí to fsck.reiser4 dá do pořádku během několika vteřin, když už se to stane. (To jsou zkušenosti z doby, kdy jsem měl takový malý 4GB oddíl na experimentování. V praxi se asi dnes oddíly moc neplní nadoraz.)

    17.12.2009 15:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    V praxi se asi dnes oddíly moc neplní nadoraz.
    To byste se divil ;-) Za poslední rok se mi to stalo dvakrát (doma na 500 GB a 1 TB discích... a za chvilku bude potřeba další :-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    17.12.2009 17:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    V praxi se asi dnes oddíly moc neplní nadoraz.

    V tom vašem světě bych chtěl taky žít... :-)

    Amarok avatar 17.12.2009 20:19 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test rychlosti souborových systémů z 2.6.32
    hehe, taky se pridam, skoro rok jsem musel umazavat z externiho disku kvuli fragmentaci (abych to drzel pod 80%), nez jsem si nakonec koupil 1,5 TB.
    GNUniverse - May the source be with you...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.