abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:33 | IT novinky

    Mozilla převzala společnost Pulse. Z oznámení: "Společně budeme vytvářet modely strojového učení, které budou fungovat transparentně, budou respektovat soukromí a budou od začátku vytvářeny se zaměřením na spravedlnost a inkluzi". Společnost Pulse vyvíjí software pro automatické nastavování stavů ve Slacku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 15:33 | Zajímavý článek

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) připravil dokument obsahující strategickou analýzu cloudových služeb (pdf). Jde o materiál shrnující trendy po-pandemického světa, důležitost důvěryhodnosti dodavatele, typy služeb a momentálně platné vyhlášky týkající se služeb cloud computingu. Dokument dále rozebírá a blíže představuje doporučení pro tuto oblast na úrovni strategické, manažera kybernetické

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:44 | IT novinky

    Mozilla od dnešního dne nevěří certifikační autoritě TrustCor (seznam CA ve Firefoxu, sloupce Distrust for …). Důvodem je provázanost společnosti Trustcor Systems se společností Measurement Systems, jež distribuovala SDK s malwarem pro Android.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 22.11 distribuce NixOS se správcem balíčků Nix (nyní verze 2.11), podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.18 multiplatformního multimediálního přehrávače VLC (Wikipedie). Jedná se o minor verzi přinášející například podporu RISC-V. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:00 | IT novinky

    I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2022, zájemci o kybernetickou bezpečnost z kalendáře Advent of Cyber 2022, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:00 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 124 (pdf), HackSpace 61 (pdf), Wireframe 68 (pdf) a Custom PC 232 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena a opravena zranitelnost CVE-2022-23093 v příkazu ping ve FreeBSD. Jedná se o přetečení zásobníku (stack overflow) využitelné útočníkem ke vzdálenému spuštění kódu (remote code execution).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 17:55 | Nová verze

    Google Chrome 108 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 108.0.5359.71 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo 28 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:11 | Zajímavý článek

    Asahi Lina se v příspěvku Tales of the M1 GPU (Příběhy M1 GPU) na blogu Asahi Linuxu rozepsala o své práci na ovladači pro Linux pro Apple M1 GPU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Kolik využíváte virtuálních ploch?
     (49%)
     (31%)
     (12%)
     (9%)
    Celkem 485 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 29.11. 22:19
    Rozcestník


    Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux

    Scott McCausland, uživatel Ubuntu, se dostal do vězení kvůli porušování autorských práv (sdílel film, než se dostal do kin). Z věznice už je venku, ale nyní ho čeká domácí vězení, přičemž americká vláda chce softwarově monitorovat jeho aktivitu na PC. Monitorovací systém je však jen pro Windows - buď tedy nuceně opustí Linux a přejde na Windows, nebo nesmí používat PC.

    24.8.2007 07:09 | Luboš Doležel (Doli) | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.8.2007 07:28 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Hmmm, tak mozna Windows, do toho vmware s linuxem, a jeden bezdiskovej terminal s linux netbootem pro pripojeni na ten vmware linux to jisti. At si monitorujou aktualizace a pady windows jak chce:)

    Jo, emerika, zeme neomezenych moznosti - obvzlast pro ty prachaty a mocny.
    satanatas avatar 24.8.2007 07:42 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    jj, amerika, země neomezených softwarových patentů.
    vain avatar 24.8.2007 08:09 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    S tím vmware by je pěkně osral no =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    24.8.2007 12:37 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Neblázni! By šel znova bručet. Určitě by ho taky ukradl;-)
    27.8.2007 02:38 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Tím by asi porušil podmínku, chudák. Mě osobně by štvalo, že bych za to musel zaplatit.
    24.8.2007 09:01 Xercer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Dyť jsou blbý jako štoudev :-)
    Michal Fecko avatar 24.8.2007 07:32 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    :-D
    Dalibor Smolík avatar 24.8.2007 13:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Takový je už život. Dřív napínali hříšníky na skřipec, dnes je nutí za trest používat Windows. Muka to musí být v obou případech obrovská :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.8.2007 15:21 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    +1 :-)
    24.8.2007 16:23 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    LOL :-D
    vim ~/.emacs
    24.8.2007 07:40 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    To je asi, jako, kdybych casto stal autem na miste pro invalidy, a oni nemeli boticku na muj vuz, tak by me dali na vyber, koupit si auto konkretni znacky, nebo nejezdit vubec. Jinak jsem zvedav, jestli tomu clovekovi USA licenci windows, zaplati. Pikantni by bylo, kdyby si je sehnal na cerno :)
    24.8.2007 09:02 Xercer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ne správný příklad nejezdit vůbec nebo se stát invalidou, to je tomu bližší. :-)
    24.8.2007 09:54 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    :) Ale oni ho nenuti k nakupu filmovych prav
    24.8.2007 07:45 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Tak ten systém bude spouštět po wine, ne? :)
    24.8.2007 09:37 honya | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    V databázi aplikací na winehq jsem ho nenašel.
    24.8.2007 08:31 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    To mi potvrzuje že v USA jednoduše neexistuje demokracie. :-)) ZMRDI! :-(
    24.8.2007 13:21 Ludvík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Žádnou nedemokratičnost tam nevidím.
    unknown_ avatar 24.8.2007 22:46 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Protože seš zaslepenej blbec
    25.8.2007 14:15 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Já asi taky, mohl bys nám tedy vysvětlit, jak uvedený verdikt souvisí s mírou demokracie v zemi Velkého Satana? :-)
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    24.8.2007 08:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    No co, prostě je užívání Windows součástí trestu. Jenom by se mělo dohlédnout, aby to bylo součástí rozsudku:
    …odsuzuje se k 3 měsícům vězení a 18 měsícům užívání Windows nepodmíněně.
    24.8.2007 10:09 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    :-D a jeste ho odsoudit, ze MUSÍ bezpodminecne pouzivat Windows media player, Photoshop (ktery si musi koupit za svoje prachy), ...atd...atd...
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 24.8.2007 11:56 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    jestli je to tak a dostal widle jako soucast trestu tak to je neuveritelne husty!! :-D

    a neni to moc krute? ja vim autorska prava by nemela byt zpochybnovana... ale udelat mu tohle...
    24.8.2007 15:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    "Nešlo by to obráceně, ctihodnosti?" :-)
    24.8.2007 18:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    "Jak si to představujete?! To je pohrdání soudem! Za to dostanete zpřísněný režim."

    "Věznice s ostrahou?"

    "Ne, Windows 98!"
    24.8.2007 18:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Těžko říct, co by bylo horší: Windows 98 SE, sice hrozné, ale léty prověřené a už zbavené nejhorších kopanců, a nebo Windows Vista před prvním service packem. Nechtěl bych stát před takovou volbou…
    24.8.2007 21:56 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    No pro me by ta volba byla jasna, W98SE. Jeste nedavno, do rozpadnuti disku, jsem je mel na kompu v praci:-). Ted uz holt VC++ pod wine a Oracle Forms na terminal serveru.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    25.8.2007 18:01 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Win 98SE jasna volba. Pomerne stabilni a opravitelny system. Nikdy jsem si na nej nemohl stezovat.
    26.8.2007 20:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Pomerne stabilni a opravitelny system.
    Škoda, že jej tedy MS neopravil…
    27.8.2007 02:40 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    98? Zbavené nejhorších kopanců? Nikdy! Tam jsou ty kopance dané architekturou.

    Kolikrát ani nejde odstřelit zdivočelý proces, a to střílet je aspoň v civilizovaných zemích, jako je USA základní lidské právo...
    24.8.2007 09:56 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Taky by me zajimalo, jak by to resili, kdyby mel platformu, na ktere windows nejede :)
    24.8.2007 10:13 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    To by byl nelegální hackerský hardware, ne? ;-)
    24.8.2007 10:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    To je dobry napad - mal by predat PC a kupit nejaky starsi SUN alebo Apple - aleob hocico ine, len aby to nebolo x86.
    24.8.2007 11:05 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Jednoduše… dotyčný by počítač nepoužíval.
    24.8.2007 10:15 Bambuss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Jak někdo může někomu zakázat používat svobodný SW??
    24.8.2007 10:30 Xercer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Probuďte se pane, žijeme v systému který se nestydí nazývat demokratickým, tady vám můžou zakázat i dejchat a znám takový, který by fakt přestali, jenom pro ten pocit , že neporuší zákon nebo nařízení soudu.
    24.8.2007 13:06 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ale no tak. Ten člověk spáchal trestný čin a dostal pět měsíců vězení a dalších pět v domácím vězení (nechme teď stranou problematiku autorských práv, přiměřenosti trestu atd.) Součástí domácího vězení jsou prostě určité podmínky, které on musí dodržet. To je celé. Buď si koupí Windows, nebo nebude počítač používat. Podobné tresty se dávají i v Evropě, např. fotbaloví výtržníci nesmí na fotbal.
    Dalibor Smolík avatar 24.8.2007 13:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Souhlas. Až na to, že bych nesrovnával tuto záležitost s fotbalovými výtržníky. Ti nesmí na fotbal proto, aby nemohli konat další výtržnosti. Tent člověk není potrestán tím, že nesmí používat Linux - dokonce mu není odepřen ani počítač. (na rozdíl od těch výtržníků). Problém je, že monitorovací program je pouze pro Windows. Kdyby byl pod Linuxem, mohl by ten Linux směle používat ...
    Je to tedy stále stejná palčivá otázka - zda výrobci softwaru jsou ochotni portovat své produkty pod Linux.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.8.2007 14:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    A když už s výtržníkama...tak to je, jako kdyby výtržníkovi povolili chodit jen na Letnou, poněvadž úřední kontrolor bydlí na Letné a do Ostravy se za baníkářem nepotáhne. :-D
    karoliner avatar 24.8.2007 14:53 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    přesně tak - tohle nejlepší příklad
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    24.8.2007 15:59 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Podíl Linuxu na desktopu se pohybuje kolem 1%. Je reálné požadovat, aby byl sledovací program portován na každý minoritní OS? Co třeba BSD? Nebo BeOS?
    24.8.2007 16:13 Xercer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ano je to reálné požadovat. Asi stejně reálné jako chodit každých x let k volbám a doufat, že to bude lepší.
    24.8.2007 18:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Nikoli, ale když si stát nedokáže zajistit prostředky pro výkon trestu, nemůže mu ukládat trest vyšší, nebo ho dál omezovat. To by taky za chvíli mohl být odsouzen soudem na doživotí, ale vězeňská služba by mu oznámila, že na celách pro odsouzené na doživotí nemají zrovna místo, tak ho rovnou popraví.
    24.8.2007 20:52 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Musíš si uvědomit, kdo tahá za delší konec provazu. Kriminálník byl podmíněně propuštěn, ale je to soudce, kdo určuje pravidla. A jestli s tím má nějaký problém, tak se může vrátit zpět do vězení a zbytek trestu si odsedět tam.
    25.8.2007 06:44 janik | blog: janko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    A bude moct vo vezeni pouzivat GNU/Linux? Ja by som aj rozmyslal :D
    25.8.2007 12:21 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    A bude moct vo vezeni pouzivat GNU/Linux?
    Jisteze nebude. Proste dostal moznost jit na svobodu a dokonce i pouzivat pocitac pod podminkou, ze bude jeho cinnost na pocitaci monitorovana. Kdyz nema windows a nechce je pouzivat, tak holt nebude pocitac pouzivat. Proste mu byly dany podminky a hotovo. On neni ten, kdo ma moznost si vybirat.
    Ja by som aj rozmyslal :D
    Tak o tom prestan jen mluvit a konej! :-D
    26.8.2007 20:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Musíš si uvědomit, kdo tahá za delší konec provazu. Kriminálník byl podmíněně propuštěn, ale je to soudce, kdo určuje pravidla. A jestli s tím má nějaký problém, tak se může vrátit zpět do vězení a zbytek trestu si odsedět tam.
    Pochybuji o tom, že ve verdiktu soudce bylo cokoli o tom, že bude používat Windows a v nich nějaký sledovací program. Pokud by to tak bylo, pak je to (alespoň technicky) OK. Myslím, že ale ve skutečnosti od soudce dostal domácí vězení a povinnost podrobit se nějakému dohledu – přičemž ta podmínka Windows už pochází od někoho jiného, než od soudce. A to mi vadí.
    24.8.2007 12:06 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ale to demokracii vubec neodporuje. Demokracie je vlada vetsiny. Kdyz se demokraticky rozhodne, ze ti co maji zelene oci budou chodit pozpatku, tak to tak bude. Svoboda a demokracie neni totez.
    24.8.2007 12:35 daeltar | skóre: 13 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    A ja si naivne myslel, ze demokracie je vlada lidu ;ú
    24.8.2007 12:41 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ale je. My jsme si v devětaosmdesátým taky odzvonili neviditelnou ruku trhu, přeorientování se z ruské prdele na americkou... Máme, co jsme chtěli. Řekněte Wow!
    24.8.2007 13:00 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Vždycky když čtu podobně dementní příspěvky, tak si říkám, že jsme v té ruské prdeli měli ještě pár let zůstat a dovést to až do toho nevyhnutelného totálního krachu, bídy a hladomoru. Pak bychom my vzdělanější odešli žít a pracovat tam, kde to neposrali a socky by si tu mohli budovat ten svůj ráj na zemi bezpečně oddělení železnou odponou.
    Dalibor Smolík avatar 24.8.2007 13:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    +1
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.8.2007 14:33 MitrA | skóre: 2 | blog: MitrA | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    -1 Keci...
    24.8.2007 15:48 Ludvík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Hrubka měla upozornit na ironii?
    24.8.2007 16:17 MitrA | skóre: 2 | blog: MitrA | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Samozrejme ze ne :-) Holt, z pozice delnicke tridy se mi nedostalo zakladniho vzdelani a stal jsem se obeti mladistveho kapitasmu...(ironie)

    Proste jen nemam rad tyto moralisticke KECY a nadavani na socky, lemply a podobne. Tohle si muzete psat na weblogu jisteho "IT administratora z Prahy". Tam by se to vyjimalo...

    Mira
    Dalibor Smolík avatar 24.8.2007 18:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Nejde o socky a lemply, ale přes nabubřelé chování Američanů nelze ani v nejmenším srovnávat minulý režim s tím, co je dneska. Hodně lidí ho nepamatuje nebo chce zapomenout. Kdyby ten režim nepadl včas, neměli bychom skutečně co jíst. Tehdejší vládci správně zhodnotili situaci a věděli, kdy odejít. Ať lempl nebo dříč, chytrý nebo hloupý, všichni bychom dřeli bídu. Na téma, jak to tu tenkrát vypadalo, se toho napsalo i tady dost. Nejhorší na tom je, že se oháněli dělnickou třídou, ale pro dělníky se toho udělalo prachmálo. :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.8.2007 19:04 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    nikdo snad nepopiera, ze dnesna situacia je lepsia, ale netreba ju nekriticky uctievat...
    25.8.2007 09:53 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Bys KURWA videl, kolik magoru popira, ze je dnes situace lepsi......
    25.8.2007 10:19 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    ked to howoris ty, tak to musi byt zarucene prawdiwa informacia..........................
    25.8.2007 11:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux

    Na to nemusí být člověk magor. Skutečně není málo lidí, kteří se před listopadem 1989 měli lépe - a tím nemyslím jen ty, kteří těžili z minulého režimu. Pokud nepotřeboval vykřikovat na náměstí, že jsou komunisti šmejdi, nesvoboda se ho zase tak moc nedotýkala (a není třeba si nic nalhávat, většina lidí si to potěšení odepřela, aniž by kvůli tomu pociťovala nějaké zvláštní příkoří). Před listopadem měli jisté bydlení (ano, byl problém sehnat byt, ale to je pořád - jen z jiných důvodů), levné jídlo a zajištěnou určitou ekonomicku a sociální úroveň (problém to začal být až ve chvíli, kdy někdo chtěl víc). O tuto úroveň ale mnozí po listopadu přišli, a bylo by příliš laciné si nalhávat, že se to týká jen lemplů, kteří si nic jiného nezaslouží.

    Ne, rozhodně nechci tvrdit, že předlistopadový režim byl lepší. Jen se snažím upozornit, že zdaleka ne všem se dnes žije lépe, jak se někteří snaží tvářit.

    Dalibor Smolík avatar 25.8.2007 18:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Skutečně není málo lidí, kteří se před listopadem 1989 měli lépe
    Já jsem se špatně neměl. V 80. letech jsem pracoval na zastupitelském úřadě v zahraničí, měl jsem volný přístup do Rakouska a ty "banány" jsem si mohl koupit. Rozhodně jsem neměl existenční problémy, v polovině 80. let jsem již měl VHS video kameru, hifi věž Pioneer dovozenou z Dánska atd.
    Přesto bych tu "jistotu" s dnešní "nejistotou" neměnil. Člověk by to neměl posuzovat jen podle svého postavení, ale podle celkové situace v zemi. Je pravda, že mi známý na venkově řekl, že se mu dařilo dřív lépe. Občas v pracovní době do hospody (to mi opravdu řekl!!!), rum za dvě koruny, večer shodil holinky a šel zase do hospody. A práci měl jistou. Žádné starosti, o vše se postaral stát. Ten člověk není žádný lempl nebo primitiv - umí dělat a přizpůsobit se. Prostě běžný člověk z českého venkova. V tu chvíli jsem pochopil, že někdy vysvětlovat někomu, že může cestovat, atd. nemá cenu. Řada lidí těchto "svobod" nevyužívala ani dnes nevyužívá.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.8.2007 18:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Je pravda, že mi známý na venkově řekl, že se mu dařilo dřív lépe. Občas v pracovní době do hospody (to mi opravdu řekl!!!), rum za dvě koruny, večer shodil holinky a šel zase do hospody. A práci měl jistou. Žádné starosti, o vše se postaral stát. Ten člověk není žádný lempl nebo primitiv - umí dělat a přizpůsobit se. Prostě běžný člověk z českého venkova. … Řada lidí těchto "svobod" nevyužívala ani dnes nevyužívá.

    A o tom právě mluvím. To, že je mi něco málo, neznamená, že si budu nalhávat, že to nestačí nikomu. Bohužel ale existuje dost modrých komsomolců, kteří jsou přesvědčeni, že žilo-li se někomu před listopadem lépe, musí to nutně být nějaký bývalý prominent (mnohým z nich se ovšem žije velmi dobře i dnes, protože měli v potřebnou dobu počáteční kapitál a dobré kontakty) nebo parazit na sociálním systému. Ještě horší je, že někteří z nich ve svém zaslepení dělají všechno pro to, aby tuto skupinu ještě zvětšili.

    26.8.2007 23:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Bohužel ale existuje dost modrých komsomolců, kteří jsou přesvědčeni, že žilo-li se někomu před listopadem lépe, musí to nutně být nějaký bývalý prominent (mnohým z nich se ovšem žije velmi dobře i dnes, protože měli v potřebnou dobu počáteční kapitál a dobré kontakty) nebo parazit na sociálním systému.
    Zrovna toho člověka z uvedeného příkladu by možná šlo označit když ne za parazita, tak aspoň za flákače. Když někdo jde v pracovní době do hospody, tak se o něm nedá říct, že je to poctivě pracující člověk.

    Ano, uznávám, že záleží na mnoha dalších okolnostech: byla pro toho člověka zrovna nějaká práce, nebo neměl do čeho píchnout/všechno, co měl dodělat, už měl doděláno? Bohužel ta častější varianta byla, že zaměstnanci se práci vyhýbali, když se jim zrovna nechtělo dělat.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 27.8.2007 14:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ta hospoda v pracovni době byl tenkrát dost běžný jev, stačí si projít jen dobový tisk. A to byli např. traktoristi kritizováni za to, že nechají před hospodou v létě puštěný motor a nešetří naftou. To, že tam neměli co dělat, na to už se téměř rezignovalo ...Jezdil jsem hodně po venkově a jednal s místními JZD, fakt je, že byly místní rozdíly - a to obrovské. Nejhorší situace byla např. na Chomutovsku, naopak vynikající na Pardubicku, HK, v jižních Čechách apod.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.8.2007 09:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Kdyby ten režim nepadl včas, neměli bychom skutečně co jíst.
    tak tohle nominuju na blábol týdne ...

    ne, nechci srovnávat ČSSR třeba s BRD, je jasné, že jsme byli úplně jinde, ale že by to tady šlo od desíti k pěti se rozhodně říci nedá - po válce nebylo maso, místo kafe cikorka atd., před revolucí nebyl s kávou nebo masem problém, i ty tak často omílané banány byly, sice obvykle s šílenou frontou a v omezeném množství, ale byly ... to je vývoj k tomu, že bychom neměli co jíst?
    Dalibor Smolík avatar 25.8.2007 17:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Źádný blábol. Nešlo by o 2 - 3 roky, ale např o deset. Ekonomika byla úpně na dně a jelo se z podstaty. Nebylo již pořádně co vyvážet, neboť produkty silně pokulhávaly za konkurencí a měly-li udržet krok, musel stát dotovat vývoz. (povoleno bylo pro export na Západ RU nad 55, což znamenalo výnos pouze 55 % nákladů!!! - pokud byly takové světové ceny) - zboží z Východu šlo dolu s kvalitou. Nebyl cukr, toaletní papír, auta byla nekvalitní a nebezpečná, střechy domů děravé, prostě se natíralo zábradlí - a v lodi byla díra. Jsem ekonom a něco o tom vím. Jíst bylo stále co, ale to stálo stát stále větší a větší úsilí. Pracovní morálka lidí vytrvale klesala, vedení bez koncepce, motivace žádná, vedoucí pracovníci evidentně nevěděli, co mají dělat. Do tohoto stavu přišel listopad 1989.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.8.2007 09:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Jsem ekonom a něco o tom vím.
    netvrdil totéž Klaus?

    p.s.
    ... střechy domů děravé ...
    - nemám pocit, že by mi kapalo na karbid ... ale jestli vy jste měli děravou střechu - no, prej se z toho blbne, číňani to používali jako mučení
    Dalibor Smolík avatar 27.8.2007 13:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    My jsme děravou střechu neměli, babička naštěstí z koloniálu našetřila ve 30. letech na rodinný domek. Stačilo se jen podívat z mostu (tehdy Klementa Gottwalda) na pražské střechy. :-). Existují i fotografie. Pak to srovnat s např. polovinou 90. let. To je rozdíl.
    Jsem ekonom a něco o tom vím.-netvrdil totéž Klaus?
    Klaus bude asi o "něco" lepší - dotáhl to až na prezidenta. :-) :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    fx-95 avatar 25.8.2007 18:53 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Za čtyřicet let budování už bylo dokonce i maso. WOW. Ještě že před WWII bylo Československo (na tu dobu) rozvinutou kapitalistickou a demokratickou republikou, jinak by tu zavládl hladomor jako ve většině ostatních zemí s tím zrůdným režimem.
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    25.8.2007 19:22 TCW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ano,největší chybou předválečných kapitalistů bylo to,že nám zanechali zásoby jen na 40 let :-)
    fx-95 avatar 25.8.2007 20:54 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux

    Na tom ale není nic úsměvného. Kompletně všechno bylo pozůstatkem a nebo jen vylepšením původních věcí. A pokud se objevilo něco vpravdě převratného, tak to bylo buď přímo okopírované ze západu a nebo vyráběné v licenci. A jeden významný vynález - kontaktní čočky - je opravdu směšný v porovnámí tím, že v době začátku západních rychlovlaků se tu začaly vyřazovat parní lokomotivy za motorové, které měly mnoho konstrukčních prvků detailně okopírovaných od válečných amerických, na tratích zabezpečovací zařízení britského Westinghouse, patřičně zprzněné sověty, vyzdvihovaný těžký průmysl stál na kyslíkových konvertorech oceli z Rakouska, škodovkovky zase měly polovinu palubní desky od Volva a druhou polovinu od GMC. Významnou část výrobního programu Tesly tvořily kopie produktů Sony. A jako perličku uvedu staniční razítkovací kleště na jízdenky, které bylo ve své zemi původu vyřazeno již v devatenáctém století a zde se slávou zavedeno v padesátých letech. Tak bych mohla pokračovat velmi dlouho.

    Koneckonců kvalita technická i výrobní těch čtyřicet let starých šrotů byla krásně vidět po pádu systému. Vůbec nic nemělo s moderními věcmi ze západu, jihu a severu žádnou šanci. To byl taky důvod, proč tu většina fabrik krachla. Jen je jednodušší to svést na Klause a ne na ten demotivující systém, kde byla kvalitním produktem pouze promyšlená tyranie.

    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    Dalibor Smolík avatar 25.8.2007 21:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Tohle není tak úplně přesně řečeno - měli jsme řadu patentů a dobrou tradici ve strojírenství.Naši technici, mladí kluci udivovali ještě kolem roku 2000 svými znalostmi zkušené techniky v USA - pomáhal jsem zavádět speciální technologii tváření kovů v USA, český vynález a prodali jsme asi osm velkých strojů založených na této špičkové technologii.Problém byl ovšem v řízení podniků a komunistické byrokracii. Řada vynálezů zůstala v šuplíku a vůbec se nevyužila. Zásadní otázkou byla velmi nízká efektivita ekonomiky, i kdybychom vyráběli zlatá vejce, stejně by to nic nezměnilo :-). Ti Američani z té naší technologie dokázali udělat zlatý důl během 5 let, co se u nás zkoušelo snad od roku 1950. Dnes je vše jinak - z důvodu pádu dolaru jsou další stroje zatím neprodejné, ale blýská se zase na lepší časy :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.8.2007 10:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    S celkovým vyzněním souhlasím, ale pozor na ty vlaky. Na prvních zadrátovaných tratích (mimo matičku Prahu) se u nás začalo jezdit r. 1953. Na začátku 60. let tu byly vyvinuty motorové lokomotivy pro náhradu páry na vedlejších tratích a elektrizace 2. hlavního tahu (Kolín - HB - Brno - Blava) časově odpovídá výstavbě Šinkansenu. O pár let později se okolo brna začal prohánět prototyp jednotky 560, což bylo jedno z prvních vozidel s bezztrátovou polovodičovou regulací na světě. Poslední páry dojezdily na trati Brno - Hrušovany n. J., kde starý "Ivančický viadukt" omezoval nápravový tlak na 14 t, takže tam nesměla žádná traťová motorová lokomotiva.

    Technické předpoklady pro rychlou modernizaci železnic tady byly, ale jednak jsme měli dostatek uhlí* a druhak dělnické třídě by přece nebyly rychlovlaky k ničemu...

    * narozdíl od Norů, Švýcarů a od r. 1918 také Rakušáků, kteří neměli uhlí skoro žádné, ale za to měli levnou elektřinu z vodních elektráren. Tyto země měly většinu železnic zadrátovanou dávno před II. světovou válkou.
    26.8.2007 23:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Významnou část výrobního programu Tesly tvořily kopie produktů Sony.
    A Philips. Děda od nich koupil video a to reagovalo na dálkový ovladač od jeho starého videa Tesla. CD přehrávač Tesla byl také Philips - ten nápis Tesla byl snad jediný díl, který se vyráběl v ČSSR.

    Na druhou stranu Tesla měla některé své výrobky, které se vyvážely do zahraničí, protože tam je udělat neuměli - krásným příkladem jsou elektronky do zesilovačů Marshall. S elektronkami v Tesle uměli dobře, bohužel když přišly tranzistory, postup "vyndáme elektronku a vrazíme tam tranzistor" nevedl k nejlepším výsledkům.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 25.8.2007 19:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Žil jsem několik let v Albánii. V době, kdy jsem tam přijel, měli lidé místo bot kusy pneumatik obtočené provazy. O čtyři roky později již chodili v botách. Všichni měli stejný typ (ženy i muži), ale byly to boty. Těm lidem bylo vysvětleno, jaký pokrok k světlým zítřkům ten jejich režim udělal. Už mají i boty.
    U nás to bylo o poznání lepší, jen fungoval stejný princip. Ano, ke konci socialismu bylo už i maso.Ó jaký pokrok. Dokonce se již objevily v běžných (tedy nikoliv tuzexových) obchodech i džíny! A my bychom pořád na ten minulý režim jen nadávali :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.8.2007 19:34 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Čert vem fronty na banány. Problém je, že fronty byly i na věci každodenní potřeby - např. toaletní papír, hygienické vložky atd. To už je jasný znak úpadku, když režim nedokázal zajistit ani to, aby si bylo čím vytřít zadek.
    Dalibor Smolík avatar 25.8.2007 19:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ty banány byly určitý symbol. Nešlo vyloženě jen o ně, ale znamenaly veškeré (jinde běžné, ale u nás) nedostatkové zboží. Když se řeklo banány - myslel se tím i práškový cukr, toaletní papír, vložky, zahradnické nůžky, čtvrtlitrové hrnky, vata, pivo a limonády v létě apod.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.8.2007 09:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    když je někdo blbej, tak mu nepomůže ani svěcená voda ... u kecu, že nebylo pivo a limonáda jsem málem slítnul ze židle - asi jsme fakt žili každej v jiným státě :-D
    Dalibor Smolík avatar 27.8.2007 13:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Kdo má být jako blbej? Netvrdím, že nebylo pivo a limonáda vždycky, ale stačilo, když bylo několik dní za sebou 30 stupňů a byl problém sehnat obojí. (Člověk s autem, který mohl s objet pár jednot a pohostinství, nakonec sehnal, to je pravda) Mluvím o době první poloviny 80. let. Kolik je vám let?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.8.2007 09:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    hm, z první poloviny 80. let zkušenost nemám, později jsem takovýto problém nezaznamenal - což by vedlo opět na tvrzení, že se situace zlepšovala, tedy spor s výše uvedeným :-p ... i když je pravda, že léto s několikadenními 30° vedry si pamatuju jenom jedno, myslímže to byl rok před povodněma, asi 1986 (hm, určitě by se to u meteorologů dalo dohledat, ale jsem línej)

    asi bych měl zase vyslechnout vyprávění bájných starců, abych ty zkušenosti zkonfrontoval ...
    otula avatar 28.8.2007 09:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Musím se přidat ke Kavolovi. Sice ta léta nepamatuji z pohledu dospělého člověka, ale také si nepamatuji, že bych měl kdykoliv problém si koupit „sodovku“ (pro upřesnění - nemluvím o sifonu (tedy vodě sycené oxidem uhličitým), ale o limonádě), pivo jsme domů také běžně kupovali, občas jsem zašel našim do hospody pro pivo do džbánu. Nedostatkem toaletního papíru jsme také nikdy netrpěli. Dokonce i ty banány se daly celkem normálně koupit (šílenství nastávalo jen před vánocemi, kdy byl mimořádně zvýšený zájem). Jako nejnedostatkovější zboží si pamatuji jízdní kola. A také byl problém sehnat některé časopisy, jako ABC nebo Amatérské rádio - člověk uspěl tak rok poté, co si objednal předplatné. A nejsem z města, ale z dědiny. A spousta běžných obyčejných věcí se tehdy dala sehnat úplně v pohodě, narozdíl ode dneška. A to platí jak pro vesnici, tak pro město. Dneska jsou všude jen samé ťamišopy a hypermarkety s jednotným zbožím, které je často nepraktické, patrně velmi laciné, a obchodník si narazí navrch 10násobek ceny a prodává ho v „akci“. Zkuste si někdo říct „potřebuji tohle a tohle“ a potom vyrazit shánět. Beznadějné. Obchody jsou zaplněny brakem, který nikdo nekupuje.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 28.8.2007 10:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Na tohle byl takový vtip - z něhož vybírám: "přestože nikde nic není - všichni všechno mají". Ano, toaletní papír byl potřeba a musel se sehnat za každou cenu. S ostatním zbožím jakbysmet. Skutečně by bylo zajímavé si pročít dobový tisk :-). Plán se plnil na 105 %, ale na druhé straně listu se popisovalo (dost pravdivě), jak zásobování (např. tím toaletním papírem) vázne a z objektivních důvodů se nedodalo .. . Člověk musel mít známé v zelenině, Mototechně, železářství, aby mu pod pultem něco dali ...
    Snažil jsem se popsat princip jak to fungovalo, vím, že jednotlivé zážitky lidí jsou dost různorodé. A dnešní stav má také hodně daleko k dokonalosti :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    otula avatar 28.8.2007 11:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Dalibore, teď si dovolím být trošku cynický. Samozřejmě, že jsme měli známé v zelenině, železářství… jenže ty známé měli všichni - tehdy jsme se znali na dědině úplně všichni navzájem ;-)
    U nás opravdu nebyl problém dojít si pro toaleťák kdykoliv do drogérky a koupit ho - nebylo to žádné podpultové zboží. Patrně i tehdy mohl vedoucí ovlivnit, co bude, nebo nebude v obchodě mít. A pokud byli takoví, kteří na to kašlali (výplatu dostanu tak či tak), asi tomu odpovídal i dodaný sortiment. BTW, dokážu si to živě představit. Přístup mnoha tzv. obchodníků byl katastrofální. Dneska je to jejich kšeft, tak se snaží víc, ale i dnes má člověk občas pocit, že je jim úplně jedno, jestli něco vydělají.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    29.8.2007 11:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    ... ale i dnes má člověk občas pocit, že je jim úplně jedno, jestli něco vydělají.
    hm, zrovna včera - kámoš mě poslal do krámu pro narážecí hlavu na sud, kterou nemohl v té jejich prdeli sehnat; na druhý konec města, ale co bych pro něj neudělal, že :-)

    ráno jim tam volal, dozvěděl se, že je skladem, takže ji můžu jít koupit; dal mi tedy odkaz na www, podíval jsem se na otvíračku, našel jsem si adresu a vyrazil jsem ... po půlhodině strávené převážně nadáváním na zácpu parkuju před obchodem, jdu ke dveřím a ... od 20. 8. prodejna přesunuta na druhý (vlastně třetí ;-)) konec města

    že by se obtěžovali aktualizovat web (neřku-li přímo tam plácnout varování o změně pro staré zákazníky, kteří tam nelezou proto, aby se podívali na adresu), nebo že by se do toho telefonu někdo obtěžoval na to upozornit, to ne ... takže my si od nich nic nekoupíme, jdou na blacklist, hodina času, dva litry benzínu plus nějaký drobný za telefon v tahu kvůli jejich neschopnosti, takovou firmu nebudeme podporovat

    jenže tupý český dav zkousne všechno, ten ke konkurenci nepůjde, takže hajzlové místo aby krachovali, tak prosperují, neb dokážou zákazníka odrbat, a slušnou firmu abys pohledal, protože nejsou schopni konkurovat když práci nešidí (proč mi to jenom tak moc připomíná situaci s kvalitou potravin ... ale to by bylo na ještě delší flame a mohli bychom si zase zanadávat, jak jsme se za komunistů měli špatně, když "mléko" nebylo jen bílá voda ...)
    otula avatar 29.8.2007 13:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Když mluvíš o těch slušných firmách, tak mi nějak najednou přišly na mysl dvě vzpomínky, které jsou sice trošku OT, ale docela zajímavě srovnávají dříve a dnes. V létě 1989 mne požádaly 2 o rok mladší kočky, které vedly tzv. Radimáky, jestli bych nešel s nimi na víkendový vandr, že potřebují mužskou ruku ;-) V neděli při návratu jsme se zastavili na jídlo v jedné takové bufetorestauraci. Na tabuli moc jídel neměli, ptali jsme se, jestli není smažák, ale měli samá divná jídla, tak jsme smutně hleděli co vybrat, a paní nám najednou řekla, že pokud si jich objednáme alespoň 10, tak nám smažák udělají. A normálně jedna z nich kamsi vystartovala (byla neděle, všude zavřeno), za 10 minut byla zpět se sýrem, za čtvrt hodiny jsme baštili (ještě pamatuji, že to stálo i bramborami a tatarkou 8 Kčs :-) )
    Cca před 7 lety si kamarádka otevírala v Brně zlatnictví. Šli jsme jí to „zkolaudovat“. Ukazovala nám, co tam má, říkala, že si není jistá, jestli nepřemrštila ceny, že si dala na všechno 100 % navrch, na některé věci, co sehnala velmi levně, si narazila 200 %. No a přišla tam její kamarádka, která má také zlatnictví a úplně vybuchla, že to snad nemyslí vážně, že se zbláznila, když prodává za 500 korun věci, které všichni ostatní prodávají za 2000!!! Že by jí s takovou mohl někdo brzy vymlátit výlohy… Před časem jsem četl nějakou knihu, z níž mi v paměti utkvělo, jak se 2 staré anglické panny bavily, že jakýsi obchodník je hrozný lichvář, protože si naráží na cenu zboží 10 % ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2007 17:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Je to smutné, ale představoval jsem si, že v tomto režimu bude fungovat princip volné soutěže. Něco, co v zahraničí funguje dobře, je u nás ovládané mafiemi. Od zlatnictví až po rohlíky. Teď bude povinné přidávání biopřísad do benzínu. Důsledek - dražší benzín - vyšší spotřeba - poškození motoru - na druhé straně vyšší zisky "ekologické" lobby - spokojení zemědělci. U nás všechno ovládají monopoly, které si diktují podmínky. Jestli se toho nezbavíme, nepokročíme dál :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    otula avatar 29.8.2007 19:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Přesně tak. Volná soutěž u nás nefunguje - obchodníci si domluví jednotné ceny, aby zákazník neměl šanci sehnat určitou věc někde levněji. Nebo dělají sériové akce - jeden týden je třeba Ariel v akci v Tescu, další týden v Hypernově, další týden v Intersparu… A v podstatě je asi nemožné jim dokázat, že se nechovají jako konkurence, ale jako jeden velký monopol. A to ani nemluvím o skutečných monopolech.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    26.8.2007 09:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    To už je jasný znak úpadku, když režim nedokázal zajistit ani to, aby si bylo čím vytřít zadek.
    jaktože ne? u vás PNS nemělo Rudé právo? ;-)
    24.8.2007 14:49 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    JJ, jaká škoda, kdybyste vy vzdělanější odešli, mohli bysme tu my socky žít lépe a nerušeně si budovat ten svůj ráj na zemi. :-)
    24.8.2007 14:33 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Demokracie a diktatura většiny taky není totéž.
    kotyz avatar 24.8.2007 13:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    jestlipak mu ty windows zaplati kdyz uz mu je naridili pouzivat? ;-)

    v opacnem pripade bych je poslal nekam (jelikoz za windows torrent edition by byla zase basa) ...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 24.8.2007 13:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    nebo nafasuje od prislusnejch uradu naky erarni? :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.8.2007 17:34 Kermit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ale oni mu nenaridili je pouzivat, to je zasadni nepochopeni situace (a z toho vyplyvajici zbytecnost celeho clanku) :) Mohli mu klidne uplne zakazat pouzivat pocitac, ale to neudelali, pouzivat ho muze, kdyz bude pod dohledem. Jak si to vyresi, to je jeho problem. Je to stejny, jako kdyby nekdo mel domaci vezeni a povolili mu vychazky za predpokladu, ze bude pouzivat hodinky XY s vestavenym sledovacim zarizenim a on si stezoval, ze je diskriminovanej, protoze ma hodinky YZ. No tak at nikam nechodi, to je jednoduchy ! :)))
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.8.2007 18:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ale co je to vůbec za pitomost - co si od sledování počítače slibují?
    otula avatar 26.8.2007 18:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Možná je to jen buzerace (vzhledem k tomu, že by stačilo monitorovat IP adresu).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2007 10:13 Kermit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Asi proste chteji vedet, co spousti, kam se konekti... Jinak k sledovani IP adresy - tohle je jiste jednodussi reseni, krom toho, nevim co by delali, pokud by si udelal nejaky ssh tunel ;)
    otula avatar 27.8.2007 12:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    By mu mohli třeba soudně zakázat šifrované připojení kamkoliv kromě vybraných serverů (např. banky) ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    24.8.2007 14:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    nariadili mu aj verziu? leb na takej 3.1 to tiez isto nepojde (pravdepodobne ani na 95 ci oblubenej 98)
    24.8.2007 16:26 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    "Oblubenej" nebo "obludnej"? :-)
    24.8.2007 16:32 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    no dobre, tak 98 SE
    24.8.2007 16:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Obávám se, že to nic neřeší. :-D
    24.8.2007 17:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux

    Míra zamoření Windows 98 SE je stále velmi vysoká, vezmeme-li v úvahu, že se jedná o nepříliš schopný prehistorický systém, dávno nepodporovaný ani Microsoftem, natož výrobci současného hardware. Takže výraz "oblíbený" je v tomto případě IMHO docela odpovídající.

    Ostatně, jediné Windows, které doma mám, jsou právě Windows 98 SE. K tomu, na co Windows potřebuji, mi plně postačují.

    David Watzke avatar 25.8.2007 11:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux

    Ostatně, jediné Windows, které doma mám, jsou právě Windows 98 SE. K tomu, na co Windows potřebuji, mi plně postačují.

    Pod hrnek? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.8.2007 11:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Občas je potřeba zkontrolovat, jestli MSIE nezmrší stránky víc, než je nezbytně nutné. A tu a tam musím provést nějakou opravu v aplikaci, kterou jsem kdysi pod Windows napsal.
    26.8.2007 09:40 Marcel Šebek | skóre: 21 | blog: c
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Pro IE existuje ies4linux, nainstaluje dokonce souběžně několik verzí, což v reálných windows nejde.
    Real programmers don't comment their code. If it was hard to write, it should be hard to read.
    otula avatar 26.8.2007 16:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Sice se nechci Windows zastávat, ale tohle v nich jde úplně v pohodě.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    26.8.2007 18:18 Marcel Šebek | skóre: 21 | blog: c
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ok, je to možný. Poslední windows, co jsem měl doma, byly 98 SE. Žil jsem v domnění, že to nejde.
    Real programmers don't comment their code. If it was hard to write, it should be hard to read.
    otula avatar 26.8.2007 18:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Neber to osobně, ale nechápu, jak někdo někdy vůbec mohl používat Windows9x/Me ;-) A možná to jde i tam. Někde se na netu válí velmi ořezaný balíček s několika verzemi MSIE. A je docela možné, že právě ho využívá i IEs4Linux.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2007 19:01 Marcel Šebek | skóre: 21 | blog: c
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    No taky je to už dávno, co to nepoužívám :)

    Ies4linux udělá několik .wine adresářů, každý se svým vlastním nastavením registrů, atd. Takže jakoby oddělené instalace windows.
    Real programmers don't comment their code. If it was hard to write, it should be hard to read.
    tmr avatar 24.8.2007 16:44 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ja bych tam dal dualboot a parkrat za tyden sel neco delat do Windows, aby jim to nebylo divny :-)
    vlastikroot avatar 24.8.2007 19:30 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    A to musi pouzivat fakt ten software ? Nebyla by lepsi volba nejake HW monitorovani ? Urcite by to bylo bezpecnejsi nez ten soft a pro nej by to znamenalo ze nemusi menit operacni system . A funguje ten monitorovaci system jako monitorovani sitoveho provozu ? V tom pripade by stacilo vzit nejakou starou sunku tam dat ten soft a pres tu sunku se pripojovat . Nutit nekoho k pouzivani operacniho systemu (navic komercniho) ktery nechce neni dobre .
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    24.8.2007 23:24 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux
    Ted v Distribucnich novinkach, ta firewallova distribuce umi on-the-fly zobrazovat tekouci data. Ze lze monitorovat ne-ssl varianty webu a posty je znama vec, ale kdyz se mi tam bude ukazovat co si po ICQ pise cela sit, mozna ryche prejdou na jabber.

    Jen mi to prislo podobny...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    David Heidelberg avatar 25.8.2007 04:44 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vláda USA znemožňuje kriminálníkovi používat Linux

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.