abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 609 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Lépe umím...

    česky
    73% (760)
    programovat
    27% (283)

    Celkem 1043 hlasů
    Vytvořeno: 13.2.2006 23:12

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 13.2.2006 23:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    První, jupí! :-D

    Zatím bohužel česky...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.2.2006 23:14 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Ja neumim ani jedno ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    13.2.2006 23:17 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Java ma podstatne jednodussi gramatiku nez cestina. Take mi chybi kvalitni ide pro cestinu. Propiska napriklad neumi ani zakladni doplnovani nebo kontrolu chyb :-))
    13.2.2006 23:19 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Jeste si prihleju polivcicku: netstina je neoficialni nareci pro vsechny programatory.
    13.2.2006 23:47 palo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    ...bohuzel asi tak o 4000% lepe cesky... Ale znam spoustu lidi, kteri ovladaji "netstinu" :) na vic jak profesionalni urovni a naprogramovat nedovedou ani "hello world" (v cemkoliv)... Takze jak to s tim vlastne je?
    13.2.2006 23:18 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Divná anketa...
    Dalo by se říci že jediný kdo oprávněně může hlasovat že umí lépe programovat je Slovák, Polák nebo jinej cizinec kterej sem zabloudil.
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    13.2.2006 23:20 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Ber to podle toho cim se muzes zivit, ja se cestinou zivit nemuzu, ale programovanim jo :-)
    16.2.2006 22:52 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Hezky řečeno.

    Ve škole se taky při diktátu známkovalo "odzadu", totiž podle počtu chyb. Stačí tedy srovnat počet chyb ve zdrojáku a v diktátech ;o)
    ...
    multi avatar 18.2.2006 18:20 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    18.2.2006 19:49 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    mno tak to umim líp česky...
    mě se totiž stává že si dam občas blbě ruku a pak píšu opravdu zajímavý věci :-)
    a občas se mi i stane že mi nějakej prst uteče kam nemá :-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    18.2.2006 22:46 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Jo jo.

    To taky umím, stačí se podívat o něco málo níž ;o/

    Ikdyž je dobré brát to s nadhledem ;o)
    ...
    16.2.2006 21:53 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Prave preto som hlasoval programovanie ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    13.2.2006 23:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Nejlépe umím programovat česky :-)

    Psát kód v angličtině mi nikdy nebylo moc po chuti...
    14.2.2006 15:17 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    a latina by se nelibila? http://www.csse.monash.edu.au/~damian/papers/HTML/Perligata.html
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    14.2.2006 22:52 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    To je sice hezké, ale proč ta stránka není psaná latinsky, aby si člověk trochu počet ;o)

    Saepe magister imperat: Scribite casum accusativum omnium generum horum pronominum: qui, ille. - Qui casus vobis difficiles sunt?
    ...
    13.2.2006 23:21 00000 0000 | skóre: 16 | blog: asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    no kedze cesky neviem, a o programovani tiez viac-menej prd???? Alebo mam chapat ze cesky je vlastne moj rodny jazyk, a potom slovensky??? som z toho mimo.....
    13.2.2006 23:30 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    chybi moznost lepe hrat hry :) pro me bouzel neni ani jedno :(
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    13.2.2006 23:38 mira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Co mám dát? Hrubky nedělám a programuju jako pámbůh. :-)))
    13.2.2006 23:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Nikdo neřekl, že dokonalí lidé to budou mít jednoduché :-)

    Já jsem tedy raději hlasoval pro češtinu, jelikož pohled na mé texty určitě nebyl některým lidem přijemný a dokážu si představit nějaké to zalapání po dechu a tak, ale pohled na mé zdrojáky by asi byla vražedná zbraň :-)
    Copak toho není dost?
    14.2.2006 06:49 Ja.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Uplne te chapu:)
    14.2.2006 22:59 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Vložit do závěti klausuli o tom, že po smrti tě maj uložit do lihu a ukazovat v Národním museu jako kusiositu.

    Důstojnější varianta je samozřejmě to, že by tě nabalzamovali a umístili ve foyeru, ale to záleží na tom, jaká strana bude právě u moci.

    Jo a taky na tom, jestli nám Národní můseum di té doby nespadne na hlavu ;o)
    ...
    17.2.2006 19:15 mira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    ty dej programovat :-)
    17.2.2006 19:37 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Warum?

    Nelíbí se vám "s" se slovech latinského resp. řeckého původu?

    Pokud ano, tak jen dokazujete svou nedovzdělanost ve vědách humanitních...

    Pokud ne, omlouvám se případnou chybku, jíž si sice nejsem zcela vědom, ale v zásadě je možná ;o)
    ...
    17.2.2006 19:45 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Pravda, teď jsem si to přečetl a jest tam nepříjemné množství překlepů.

    Tudíž Errata:

    Na místo slova "kusiositu" doplňte slovo "kuriositu", na místo slova "nabalzamovali" doplňte slovo "nabalsamovali" a na místo slova "di" jest třeba doplniti slovo "do".

    Za vzniklé chyby se vám naše vydavatelství ještě jednou co nejuctivěji omlouvá. ;o)
    ...
    17.2.2006 22:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Jo jo taky mam tak hroznou klavesnici ....... ;)))
    17.2.2006 22:37 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    ;o)
    ...
    17.2.2006 22:35 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Když už jsem u těch oprav, tak v té poslední větě mi chybí slovíčko "za" mezi slovíčkem "se" a slovíčkem "případnou" ;o)
    ...
    David Watzke avatar 18.2.2006 02:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Vyjmenuj jen to, v čem jsi neudělal chybu, bude to kratší... LOL.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.2.2006 06:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    A proč ne rovnou unified diff? ;-) :-D
    18.2.2006 10:33 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    A stačí, když to celé překopíruju přes clipbord?

    PS: Jak se zdá, i muži mají své dny ;o)
    ...
    18.2.2006 15:17 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    A co takhle nějakou báseň, tu byste slyšet nechtěli?
    No, když nějakou vymyslíš, tak klidně :-D
    18.2.2006 18:01 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Použítí futura je naprosto zbytečné, postačí perfektum, případně imperfgektum ;o)
    ...
    Toman avatar 14.2.2006 02:10 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Ja myslim, ze anketa temer dobra. Jsou lidi, kteri neumeji rict spisovne ani vetu, nevi, jake i se kde pise, ale na druhou stranu vymysleji takove kody, ze pak uz jen staci prepsat textove vypisy do cestiny, a je to ;-) I taci jsou mezi nami.
    14.2.2006 18:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    jj a sme na to hrdi... ;)
    19.2.2006 14:51 Jiří Daněk | skóre: 12 | blog: muj_blogisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    A jsou lidé, kteří ví, jaké ý se kde píše, ale píšou to přesně opačné, nebo vůbec... A zapomínají písmena. A tečky nad j.
    Byl jeden pán a ten měl psa. HAFUŠA se jmenoval.
    19.2.2006 18:07 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Ano prosím ;o)
    ...
    Věroš avatar 14.2.2006 09:42 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Lépe umím česky, ale myslím, že to bude to tím, že se česky učím delší dobu. (I když programovat třeba v Pythonu je strášně jednoduché - obzvlášť, když člověk zná 10 dalších jazyků..).
    Školím Ansible
    Ondrej avatar 14.2.2006 11:06 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Ja se priznam, ze lip mi jde programovani nez cestina. Hold mam rad jazyk, kterej je jasnej, strucnej, vystiznej. Treba assembler (btw: on neni tak tezkej jak se rika)
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Věroš avatar 14.2.2006 12:09 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Assembler je fajn, ale ty počítače jsou zlo(TM).
    Školím Ansible
    14.2.2006 13:48 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    i prirozenej jazyk muze byt jasnej, strucnej, vystiznej. doporucuju podivat se treba na latinu. nebo esperanto :) btw, ja jsem dal cesky, a obavam se, ze uz to tak zustane, protoze pri studiu obecne jazykovedy se jaksi v tom prvnim zlepsuju rychleji.
    14.2.2006 23:36 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Heh, a to jste četl kde, že latina je jasná, stručná, výstižná?

    Tohle tvrdí lidi, kteří se nedostali dál, něž k deklinacím a ze slovesných tvarů umí možná indikativ prézenta, futura I a imperfeka + snad konjunktivy prézenta a imperfekta, ale nepochybně nikdy nic neslyšeli o požití zájmen v latině, neví nic o nepravidelných slovesech a jejich odvozeninách, o participiích, infinitivních vazbách, vazby ablativu s infinitivem, neuvěřitelné oblíbenosti nevyjádřeného podnětu a neskutečných zkratek a značně intuitivním slovosledu nemluvě.

    Latina má poměrně těžkou gramatiku (Nepochybně o hodně těžší než angličtina, o něco těžší než němčina) a sice méně výjimek než v jiných jazycích, zato však občas naprosto pekelných.

    Multi et clari viri exemplis bonis ac pulchris bene educabantur
    ...
    15.2.2006 02:31 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Heh, a to jste četl kde, že latina je jasná, stručná, výstižná?
    To je klise drzici se zuby nehty z dob, kdy tzv. "narodni" (neboli barbarske) jazyky nebyly jazyky literarnimi, tudiz se jimi mluvilo pouze na ulici. Pochopitelne byl takovy jazyk pro jemne filosoficke a theologicke debaty mlhavy, rozvlacny a nevystizny... ve srovnani se stovkami let latinske literatury (ostatne Rimane meli zezacatku podobny komplex menecennosti proti rectine a za jazyk vzdelancu platila rectina). Cili nihil novi... ;)
    15.2.2006 11:17 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Na druhou stranu, stručná latina opravdu je, respektive múže být. Stručná a úsečná. Jenže právě donekonečna precizovaná touha autorů latinských textů být stručný, činí překlad latinského textu naprostým utrpením pro všechny latiny nedobře znalé.
    ...
    16.2.2006 18:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Já si myslím i tak, že to není až taková hrůza. :-) Při šablonovité morfologii se člověk může člověk víc soustředit na ty zbylé věci. Je pravda, že jsem se na latinu nějakých osm let nepodíval - to mám v úmyslu napravit. :-) Nevylučuju však, že je to možná jen tím, že mi ten jazyk "sedne".
    16.2.2006 22:45 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Při šablonovité morfologii se děsně blbě učej slovíčka ;o)
    ...
    17.2.2006 16:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Confiteor me etiam multa verba numquam didicisse... :-D :-D
    17.2.2006 18:20 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Magistra mea multa verba imperat
    ...
    18.2.2006 13:10 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Jo, a nám na škole nutí angličtinu a nemčinu. Teď je mi koukám oboje k ničemu :-)
    18.2.2006 22:58 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    To takhle přijede turista v Mercedesu ke dvěma nudícím se strážníkům a ptá se jich: "Sprechen Sie Deutch, bitte?"

    Oni, že ne.

    Tak se zeptá na totéž anglicky, pak francousky, italsky, španělsky, nakonec to ze zoufalstní zkouší s lámanou ruštinou. Strážníci furt nic. Tak turista rezignovaně odjede a jeden strážník se ptá druhého, "hele, neměli bysme se učit taky nějaký jazyky?"

    Druhý na to: "To je naprosto zbytečný, tenhle jich uměl šest a stejně mu to bylo k ničemu."
    ...
    14.2.2006 18:34 debko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Vybral som si, že viem lepšie programovať. Hádajte prečo. ;)
    14.2.2006 19:53 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Kdyby místo "česky" napsali "svůj mateřský jazyk", tak by to bylo jednoznačnější ;-)
    Pavel Dobeš avatar 14.2.2006 18:34 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Skoda, ze neexistuje nejaky prekladac pro cestinu. Preci jenom se lepe opravuji syntaxticke chyby v programu, nez nejaka slohova prace. Predstavte si, ze by jste predhodili text prekladaci a ten by Vam vyhodil chyby a treba i upozorneni. Takova hlaska o nedeklarovane promene v cestine (pri prechdu na jine tema bez souvislosti), to bych nekdy potreboval ;-)
    Windows? A kdo to ještě používá?
    15.2.2006 15:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Myslim, ze uz jsem kdesi videl nastroj na kontrolu ceske gramatiky.

    btw. Co takove souteze v zatemnovani kodu v C? Myslite, ze porad jsou pocitacove programovaci jazyky pruzracne, jasne a srozumitelne?
    16.2.2006 15:32 Martin Kiklhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Kdysi vycházely v papírovém časopise - nevím jestli ABC nebo Amaterske radio - ukazky kodu. Basic prelozeny do cestiny neco na zpusob
    10 tiskni "Ahoj svete";
    20 pro x=1 do 20
    30 tiskni "mam vas rad"
    40 dalsi
    50 Jdi na 10
    No zadny pocitac to nebral :-)

    Pak cosi co v cem se dalo psat cesky byl Karel - alespon se snazil odnaucit goto.
    vezmi zvedni poloz.

    A dneska delam engine naseho intranetu a ucim netsky autory prispevku.
    namísto milý uživateli dneska píšou mil$$ý+á uživatel$$i+ko

    14.2.2006 21:06 vend | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...

    ...což bohužel znamená, že je to s tou češtinou fakt na draka.

    16.2.2006 14:09 sili
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Ja viem lepsie programovat ako cesky :)
    17.2.2006 18:24 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    To je ve vašem případě v naprosto pořádku ;o)
    ...
    17.2.2006 18:38 humanoidvani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    if ($DrivToNapisuNezToReknu) echo "Sem pacient a mel bzch se lecit";

    else echo "česky rulezz";
    Neni dulezite si pamatovat vsechno, staci kdyz vime kde to mame hledat ...
    masožravá palma avatar 17.2.2006 21:01 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    … bzch …
    QWERTZ?
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    David Watzke avatar 17.2.2006 21:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Spíš QWERTY... :P
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.2.2006 15:26 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lépe umím...
    Nevím, kdo vymyslel Qwertz, ale už jsme si na to docela zvykli, jen pak na databankách a podbných nesmyslech je qwertyna a překlepy padají jeden za druhým :-D

    PS: Náš informatik občas píše na obyč. tabuli bzch místo bych :-D :-D :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.