abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1262 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Blokování uživatelů

    4.6.2008 23:24 | Přečteno: 1678× | nazařaditelné

    Necítím potřebu někoho blokovat, vulgarita mi nevadí, osobní útok jsem tu snad ještě ani nezažil a na demagogii s chutí odpovím. Jelikož jsem ale člověk zvědavý a nedávno se to tu probíralo, zaprahnul jsem po tom jak to vypadá, blokuji-li někoho...

    ...abych nikomu nekřivdil a přesto okusil blokování, světe div se, funguje to! ...zablokoval jsem si sám sebe :-D :-D :-D :-D :-D        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Blokujete někoho?
     (39 %)
     (46 %)
     (6 %)
     (0 %)
     (5 %)
     (3 %)
     (1 %)
     (0 %)
     (1 %)
    Celkem 181 hlasů

    Obrázky

    Blokování uživatelů, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    |🇵🇸 avatar 4.6.2008 23:28 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    ...osobní útok jsem tu snad ještě ani nezažil...

    Nepouštíš se do debat s PT.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.6.2008 23:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    :-D :-D :-D PT je náhodou božskej! :-D :-D :-D
    A co je na tom tvrzení neplatné, tlustej ksichte?
    Za to ty máš xicht jako prase.
    ...ty jeho hlášky jsou prostě úžasný, o to se přece nemůžu připravit blokovánim...

    PS: všim sis, že vyřadil ze slovníku svě oblíbené slovo "debile"?
    5.6.2008 07:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    S tím souhlasím, hlášky žeru. Plus jak dokáže ze všeho vybruslit s naprostou elegancí!
    5.6.2008 09:08 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Nevim co je na těch hláškách super, jenom vim že od chvíle co jsem si ho zablokoval je v diskuzích mnohem víc čisto. Zmizí všechny ty dementní hádky o ničem, kterejma tak nemusim ztrácet čas.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Dalibor Smolík avatar 5.6.2008 09:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Zásadně neblokuji, každý má právo na svůj názor. Párkrát se stalo, že názor, který se mi třeba nelíbí, se nakonec ukáže jako jen špatně prezentovaný nebo si jej špatně vykládám. Na druhé straně je třeba "prudiči" jasně říci, co je na jeho způsobu vyjadřování nepatřičné a pak jej třeba ignorovat, pokud "domluva" nepomůže. Určitě sem nepatří osobní invektivy, které ničemu a nikomu nepomohou.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.6.2008 10:45 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Zásadně neblokuji, každý má právo na svůj názor.

    To jo. Ale nikdo nemá povinnost ho poslouchat nebo číst, naopak - každý má právo trávit svůj volný čas rozumně.

    Já mám ten seznam docela dlouhý (asi třicet lidí, včetně mnoha místních celebrit) a funguje to nádherně. Vlezu do stopříspěvkové diskuse pod zprávičku smrdící flejmem a vypadne mi dvacet pěkných, rozumných příspěvků. Ideální, blokování IMHO na abíčku funguje úplně dokonale.

    O většině těch lidí už si vůbec nepamatuju, za co se na ten blocklist dostali (typicky za nějaký mimořádně hloupý a útočný komentář nebo blog, s kterými nemá smysl ztrácet čas), ale používám ho jako černou díru a je mi to jedno... sice je tu riziko, že blokuju i rozumné lidi s rozumnými příspěvky, ale radši budu dělat chyby na tuhle, než na druhou stranu, času je málo :-)
    ^D
    Dalibor Smolík avatar 5.6.2008 11:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    nikdo nemá povinnost ho poslouchat nebo číst, naopak - každý má právo trávit svůj volný čas rozumně.

    Určitě, já ve vteřině zkouknu, jestli mi téma blogu něco říká, pokud ne, již se k němu nevracím, pokud ano, projdu si ho bez ohledu na autora příspěvku..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.6.2008 10:01 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Jojo přesně tak, akorát že tam mám zatím jen jednoho člověka, ale diskuze to vyčistilo kvalitně ;-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    4.6.2008 23:37 thl | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Blokuji grafomany, kteří zahltili blogy balastem mimo zaměření tohoto serveru.
    AltOS avatar 4.6.2008 23:59 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Tak jak si nasel tohle? :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.6.2008 00:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    David Ježek avatar 5.6.2008 00:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    něco mi říká, že spíš naráží na ... mě :-D
    Cubic avatar 5.6.2008 00:41 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Dlouho jsem nikoho neblokoval, odzkousel jsem si to poprve asi pred mesicem u PT - nezajimalo me PR Mozilla Foundation. Rozmyslel jsme si to, protoze to kazi diskuzi, ktera ma potencial byt prinejmesim "zabavna".
    V poslednim tydnu jsem si zalozil jenomistny block list s uzivatelem, jehoz vyblitky jsou snad vsude, kde je to mozne a jeho styl a mi nedela dobre na nervy, prestoze jsem si myslel, ze jsem uz trochu zodolneny a vydrzim dost. Vzdycky, kdyz ze zvedavosti rozbalim nejaky ten jeho prispevek civilizaci musim si vynadat, ze jsem se obtezoval pohnout kvuli tomu o tech par pixelu mysi a jeste na to klinout - takove promrhane energie. Kdybych se misto toho podrbal na zadku tak by to byly mnohem prijemnejsi a uzitecnejsi 2sec.
    AltOS avatar 5.6.2008 00:56 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    So who is the lucky winner?
    |🇵🇸 avatar 5.6.2008 03:09 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Is it me?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Cubic avatar 5.6.2008 10:50 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    ne
    |🇵🇸 avatar 5.6.2008 14:57 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Ahhh, warum nicht?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.6.2008 15:46 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Musíte se víc snažit… :-)
    Luk avatar 5.6.2008 00:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Blokoval jsem jednoho uživatele, po nějaké době jsem ho odblokoval, ale již po pár dnech jsem toho litoval (takže je od té doby zase zablokovaný). Hloupé je - a jeden z takových problémů už jsem hlásil (bohužel ten nejméně závažný) - že blokace způsobuje poněkud nestandardní chování blogů.

    Především dělá problémy skok na první nepřečtený příspěvek v diskusi. Pokud je první příspěvek ve stromě pod blokovaným uživatelem, neskočím ani k němu, ani nikam dál (takže musím scrollovat nebo porozbalovat všechny potřebné blokované příspěvky). Možná by pomohlo nějaké tlačítko na rozbalení všeho. Dále jsou problémy také například se zobrazováním zápisů (viz bug výše), ale to už je detail.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.6.2008 01:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Především dělá problémy skok na první nepřečtený příspěvek v diskusi. Pokud je první příspěvek ve stromě pod blokovaným uživatelem, neskočím ani k němu, ani nikam dál
    A stejně nefunguje i tlačítko další, pokud je odkazovaný další nový příspěvek v zablokovaném vláknu.
    Quando omni flunkus moritati
    Milan Vít avatar 5.6.2008 05:16 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Blokování používám jen jako upozornění pro sebe, něco jako „hele, dej si bacha, tenhle komentář bude vážně stát za prd”. V seznamu blokovaných uživatelů jich mám pět (překvapení i pro mě) a jejich příspěvky si nechávám zobrazovat šedou barvou a menším písmem.

    Ještě jsem přemýšlel, že bych si to blokování „opepřil” a nechal si u každého komentáře blokovaného uživatele zobrazit, proč se na seznam dostal, něco jako „PR” nebo „Vulgarity” a tak… :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Jan Drábek avatar 5.6.2008 07:48 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Ano, blokuji, šetřím místem v dlouhých diskuzích :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    otula avatar 5.6.2008 08:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Tak jsem teď schválně kouknul, koho že to vůbec mám na seznamu blokovaných uživatelů. Jsou tam už hodně dlouho 3 lidé, a když jsem na ně mrknul, zkonstatoval jsem, že jsem o nic zajímavého nepřišel. Jinak raději používám barevné odlišení některých uživatelů pomocí CSS.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.6.2008 09:30 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Berevné odlišení ? Jo, ale někdy stačí sledovat avatary.
    otula avatar 5.6.2008 09:34 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Barvičky jsou mnohem přehlednější :-). A úplně bezvadné je podbarvit si reakce, které jsou ve vlákně, které jsem sám napsal - mám to podbarveno světle žlutou.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.6.2008 10:33 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    někdy stačí sledovat avatary.
    Vypnul jsem hned, jak jsem prvně uviděl, a kdykoliv se náhodou dostanu na Ábíčko nepřihlášený, jsem z těch obrázků na prášky :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.6.2008 10:46 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Naprostý souhlas :-)
    ^D
    5.6.2008 09:59 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Schvalne jsem se podival koho ze tam vsechno mam (cekal jsem tak max. 4 lidi) a vidim seznam 15ti jmen. Blokovani mi setri nervy.
    tsLnox avatar 5.6.2008 13:52 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Dřív jsem blokoval, vlastně spíš proto že jsem nedokázal uznat svoji chybu. Už neblokuju :)
    multi avatar 5.6.2008 17:49 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Blokuju jen uzivatele co pridavaj hl bezpredmentne prispevky viz Tomes.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2008 00:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    Jestliže si za účelem testu zablokujete sami sebe, tak se potom nedivte, že svůj zápisek mezi blogy nemůžete najít. :-D
    6.6.2008 17:32 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů

    No, osobních útoků jsem tu už pár zažil, nějakých pár buranů jsem už potkal, ale nikdy jsem neměl potřebu někoho blokovat. Vlastně nevím, jaký by to mělo smysl. Že bych jako sám sobě cenzuroval diskusi, aby mě moc nenervovala? To mi nepřipadá moc logické. Když se pustím do diskuse, musím se předem smířit s tím, že se může nějak vyhrotit a že ostatní účastníci se nemusí chovat korektně.

    Když člověk usedá za volant, taktéž musí předem počítat s chybami druhých i s možností vlastního selhání. Ostatní účastníky silničního provozu nemůže kliknutím myši odstranit, když se mu nepozdávají. Necenzurovaná diskuse může být pro takové situace dobrý trénink. :-D

    =^..^= AmigaPower® avatar 10.6.2008 02:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování uživatelů
    +1,175 ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.