abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Linux a 32 bitové aplikace

    25.5.2010 14:36 | Přečteno: 1684× | Linux

    Tímto zápiskem trošku kápnu do noty Jardíkovi, který nemá rád 32 bitové aplikace. Za pár dní(2.6) až budu mít po státnicích(sice nevím k čemu mi ten titul bc. bude, ale budiž a navíc tam budu muset jít v obleku, který nesnáším - jedná se jenom o obyčejnou zkoušku tak naco oblek :O) se od Gentoo vracím k mému oblíbenému LFSku.

    Jelikož mám 64-bitový stroj, tak bych si rád vybuildil pure 64 bitovou verzi. Kvůli dvěma aplikacím ale budu muset mít podporu i pro 32 bitů. Ony 2 aplikace jsou Skype a Adobe Reader. Kdy už konečně tito výrobci SW pochopí, že 32-bitů už je minulost a začnou vyrábět 64 bitové verze?

    Minimálně Skype potřebuju pro kominikaci s klienty. Adobe Reader až tak moc nevyužívám, ale třebas před pár týdny jsem ho potřeboval pro otestování digitálního podpisu v PDFku, které jsem pro jednoho zákazníka implementoval.

    Taky vám přijde nepochopitelné zůstávání u 32 bitů u těchto aplikací?

           

    Hodnocení: 25 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Přijde vám hloupé, že Adobe a Skype ještě nepochopily, že doba 32 bitů už je pryč?
     (56 %)
     (6 %)
     (38 %)
    Celkem 142 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.5.2010 14:44 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Tie aplikácie budú po portovaní krajšie, lepšie, rýchlejšie? Alebo máš procesor, ktorý je čisto 64 bitový procesor (v takom prípade by som to chápal)?
    25.5.2010 14:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    a navíc tam budu muset jít v obleku, který nesnáším - jedná se jenom o obyčejnou zkoušku tak naco oblek
    A proc? Ja sel na statnice (a doktorskou zkousku) v beznem obleceni a nikdo si nestezoval.
    multi avatar 25.5.2010 15:12 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    to vis, komise kolikrat dela uplne neco jineho nez ma...
    25.5.2010 15:40 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ani se na tebe nedivali jako na exota? Nedivil bych se (trebaze na MFF na to maji imho trochu jiny pohled), kdyby dokazali po zhlednuti odevu hodnotit mirne neobjektivne...
    alblaho avatar 26.5.2010 21:08 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ale je to psychologická nevýhoda. Ovšem pokud na to máš koule, tak prosím.

    Já si v obleku připadám sebevědoměji.
    xkucf03 avatar 26.5.2010 21:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ono nejde jen o sebevědomí – přijít přiměřeně oblečený je i projevem úcty těm zkoušejícím. Ona i ta nejobyčejnější zkouška ve škole (natož doktorská) je tak trochu výjimečný den – prostě je to něco jiného než když jdeš ráno vynést koš nebo odpoledne za kamarádem a jiné banality, tam jde člověk klidně v teplákách, ale na zkoušku mi to přijde neslušnost.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Saljack avatar 26.5.2010 23:00 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Já se k tomuhle musím vyjádřit. Na FELu je to asi následovně: Na zkoušky chodí tak polovina lidí v obleku a druhá polovina oblečena naprosto normálně. Já chodím v obleku, kvůli tomu, že když pak jde člověk na ústní, nebo se vůbec o něčem dohaduje s profesorem (nemohl by mi někdo vysvětlit proč je někdo profesor a někdo ne) třeba o bod nebo tak nějak, tak vím, že když se na mě podívá a já jsem v obleku tak si řekne, že alespoň se na to nějak připravil, dal si s tím aspoň trochu práce. Ale co mi naprosto vadí a myslím si, že je vrchol neslušnosti, když přijdou vyučující a ten oblek nemají, nechápu jak si tohle vůbec můžou dovolit, vyjadřují tím akorát, že jim na té zkoušce (předmětu) vůbec nezáleží.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    25.5.2010 15:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    navíc tam budu muset jít v obleku, který nesnáším - jedná se jenom o obyčejnou zkoušku tak naco oblek
    Nemusíš, nemusíš.
    25.5.2010 18:01 MX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Mas nejake zkusenosti ? :-)
    Grunt avatar 25.5.2010 15:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Kvůli dvěma aplikacím ale budu muset mít podporu i pro 32 bitů.
    chvíle napětí…
    Ony 2 aplikace jsou Skype a Adobe Reader.
    Too Funny 1
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    progdan avatar 27.5.2010 14:50 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    :-D :-D :-D :-D
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Salamek avatar 25.5.2010 15:41 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    skype a adobe mam u ).(
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jendа avatar 25.5.2010 17:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    U pupku?
    25.5.2010 19:53 ground
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    takto by ho mal u pupku (.)
    xkucf03 avatar 25.5.2010 20:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Záleží jakou má kdo postavu :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Salamek avatar 26.5.2010 12:17 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    to berou jako lichotku :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    xkucf03 avatar 25.5.2010 15:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ad Adobe Reader:

    používej Okular, případně nějaké knihovny… mělo by to stačit. Pokud potřebuješ něco 100% otestovat, tak se stejně hodí mít virtuální počítač s Windows, kde budeš mít IE a Adobe Reader, včetně výchozích fontů, co mají lidi ve Windows – takhle to mám já a opravdu ty Windows nemusím pouštět nějak často, vlastně už ani nevím, kdy to bylo naposledy :-) ale ta možnost tu je.

    Ad Skype:

    Co takhle zkusit nějaký HW telefon-sluchátko – sice za to musíš zaplatit, ale zase tak drahé není (navíc mi to přijde pohodlnější, prostě normální telefon). Když už tedy ten Skype musíš mít. Já mám HW SIP telefon a naprostá pohoda – a volání na VoIP telefony (i jiných operátorů) v ČR zadarmo (a všude jinde levně).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 25.5.2010 16:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    I Skype se pustil do VoIP, jenomže…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 25.5.2010 17:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    navíc mi to přijde pohodlnější, prostě normální telefon
    Mně zase přijde pohodlnější telefonovat se sluchátky - máš obě ruce volné. Ale HW telefon mám kvůli dosažitelnosti při vypnutém počítači (a taky teď chce táta provozovat HW fax).
    xkucf03 avatar 25.5.2010 17:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Fax ještě někdo používá? :o My ho teda máme doma, ale už nám strašně dlouho nikdo nefaxoval :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 25.5.2010 18:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ano, pražský obchodní zástupce pro odesílání objednávek do zbytku firmy. Nabízel jsem jim různá lepší řešení, ale nechtějí.
    25.5.2010 19:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Takové lidi znám. Pamatuju na člověka, co posílak veškeré korektury tak, že text vytiskl, korekce do něj napsal ručně a pak to poslal faxem. Jednou se mu to obzvlášť povedlo: na korekce použil jakýsi červený fix, který fax zcela ignoroval (nejpíš používal na snímání IR záření či co), takže stránky došly bez korekcí :-)
    25.5.2010 16:11 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Že není 64b Skype a Adobe Reader hloupé rozhodně je (taky mě netěší držet si dvě verze knihoven kvůli jedné jediné aplikaci). Ale zároveň si nemyslím, že by éra 32b už byla historií.
    Grunt avatar 25.5.2010 16:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Vím, že to asi bude hloupé, ale co zauvažovat o qemu-i386. qemu-mipsel (možná qemu-arm) mi fungoval.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.5.2010 16:38 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Emulovat celý PC kvůli jedné aplikaci? To mi přijde jak s kanónem na vrabce, ne? To už raději ty dvojí knihovny.
    Grunt avatar 25.5.2010 16:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    To by bylo qemu-system-i386. qemu-i386 chce jediný parametr – EFLa (binárku). To je právě rozdíl mezi nimi. Většina lidí ani neví, že něco takového v qemu je. Doporučuju podívat se na qemu-<TAB>. Akorát nevím jak si to potom bude rozumět s knihovnami a jestli existují nějaké možnosti využití HW akcelerace (KVM).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.5.2010 17:29 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Aha. Tak o téhle variantě opravdu nevím. Ale obávám se, že by asi byl problém s knihovnami. Navíc ty lib32 jsou beztak v závislostech balíčku, takže...
    Grunt avatar 25.5.2010 18:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Nejsou jako závislost balíků, no na druhou stranu:
    $ qemu-x86_64 -E LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib ./oggdec 
    ./oggdec: error while loading shared libraries: libvorbisfile.so.3: wrong ELF class: ELFCLASS32
    Takže by byl potřeba ještě nějaký překladač, který by překládal rozhraní mezi 64-bitovými knihovnami a 32-bitovou aplikací (myslel jsem si, že právě toto qemu překládá, ale očividně jsem se mýlil) a v případě jeho existence by zas nebylo nutné emulovat procesor. Čas od času to používám na MIPSovské či ARMovské aplikace, jenže je pravda že jsou to statické mrchy typu busybox. Takže nic.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 25.5.2010 17:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Pěkné, to jsem neznal, fakt to funguje:
    $ qemu-i386 `which wine` --version
    qemu: Unsupported syscall: 240
    wine-1.1.42
    $file `which wine`
    /usr/bin/wine: ELF 32-bit LSB executable…
    $qemu-i386 `which ls`
    Error -8 while loading /bin/ls
    $file `which ls`
    /bin/ls: ELF 64-bit LSB executable, x86-64…
    $ qemu-x86_64 `which ls`
    ERROR: ioctl(SNDCTL_DSP_MAPINBUF): target=0x80085013 host=0x80105013
    ERROR: ioctl(SNDCTL_DSP_MAPOUTBUF): target=0x80085014 host=0x80105014
    qemu: Unsupported syscall: 202
    qemu: Unsupported syscall: 202
    …
    (sice vyhodí chyby, ale seznam souborů vypíše)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.5.2010 20:57 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Jen doporučení, tu čistou 64 bit distribuci můžete mít pořád, a 32-bit "pod distribuci" si dejte jen do chrootu (nebo do souboru přes loopback a chrootu).
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Grunt avatar 25.5.2010 21:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Já to furt nechápu. Co je tak strašně špatného na pár 32-bitových knihovnách v prostoru, že je nutné je cpát do chrootu, vymýšlet emulaci a jiné ptákoviny? Vždyť je to většinou jen nějaká 32-bitová glibc, dynamický loader a knihovny nezbytné pro běh programu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 25.5.2010 21:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ještě musíš mít podporu 32-bitových binárek v jádře, ne? Třeba to někomu vadí. Ale taky to moc nechápu, mám v systému 32 i 64 knihovny a většinu aplikací 64 a nějak mě tenhle stav netrápí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 25.5.2010 21:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    P.S. to už bych se radši dřív zbavil IPv4 a měl jen IPv6, kdyby to šlo :-)

    (ale stejně jsou to prkotiny, je jasné, že vždycky bude nějaká přechodová fáze, kdy se používají obě generace technologií a na „čisté“ řešení si budeme muset ještě chvíli počkat – no a pak zase zastará a bude se přecházet jinam a tak pořád dokola)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 25.5.2010 22:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    ale stejně jsou to prkotiny, je jasné, že vždycky bude nějaká přechodová fáze, kdy se používají obě generace technologií a na „čisté“ řešení si budeme muset ještě chvíli počkat – no a pak zase zastará a bude se přecházet jinam a tak pořád dokola
    Docela zajímavý výrok zvláště v kombinaci s architekturou x86. Tam přechodové období neskončilo od roku 1974. Ale budiž jim přičteno k dobru, že aspoň u toho Long módu si uvědomili, že s emulací nějakého 32 let starého šesnactibiťáku to už asi nebude tak žhavé.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.5.2010 22:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ještě musíš mít podporu 32-bitových binárek v jádře, ne?
    Jakože kvůli těm pár bajtům paměti někdo překompilovává distribuční jádro? O modulu a nebo o tom, že by to kompiloval takový Jardík zatím nic nevím.
    Třeba to někomu vadí.
    Já si spíš myslím, že jim vadí neschopnost používání balíčkovacího systému a návyky z jistého operačního systému a jen to neumí správně pojmenovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.5.2010 22:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Zeptej se Jardíka.

    I když se divím, že zrovna ty, obhájce nesmyslů, propagátor bláznovství a autor podivností, se pozastavuješ zrovna nad tímhle.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 25.5.2010 22:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Co to? Kde to? Jaké nesmysly, bláznovství a podivnosti?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.5.2010 22:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ber to jako blábol. Mám sice pocit, že nedávno jsi tu prohlašoval zdrojový kód WebM (VP8) za to nejdůležitějši, co se v příslušný okamžik událo, ale to není zas tak důležité.

    The thing is –– co se skutečně děje není důležité. Ať jde o software dostupný pro XYZbitovou architekturu, rozdíl mezi formátem, kodekem či kontejnerem, programovací jazyk nebo cokoliv jiného. Důležité je, co to znamená pro uživatele. 2**6 bitů oproti 2**5 ten rozdíl prakticky nijak nemění – stejně jako pomyslný rozdíl mezi DivX, XviD apod.

    Jsem hlupák. Je mi to líto.

    :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 25.5.2010 22:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ber to jako blábol. Mám sice pocit, že nedávno jsi tu prohlašoval zdrojový kód WebM (VP8) za to nejdůležitějši, co se v příslušný okamžik událo, ale to není zas tak důležité.
    Já? Kde prosím. Doteď mi leží někde blbě zkompilovaný libVPx a ještě jsem ho ani pořádně nevyzkoušel. Tady tyto formáty s povinnými in-loop filtry stejně moc nemusím. Já jsem zatížený na staré dobré kostičky ala MPEG-1 a Theora. Jen prostě nemám rád když se do takových činů (i když nejsou zrovna technologicky nejdokonalejší a nebo jsou to naopak úplné bastly) neoprávněně naváží a ještě sám nese část viny.
    Důležité je, co to znamená pro uživatele.
    No vida. To bude možná jeden z rozdílů, který nás lidi dělá různé. Mně je nějaký debilní uživatel, který jenom chce u (.)
    Jsem hlupák. Je mi to líto.
    Proč? Já jsem hlupák a ke všemu mi to nijak nevadí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.5.2010 22:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Třeba tady, řekněme?

    Uznávám, že někteří považují uživatele za zbytečné, ale tohle já považuju za podřezávání větve, na které sám sedím.

    OTOH – seš jeden z mála, jejichž komentáře tady s chutí čtu. Takže to, prosím, neber jako prvoplánovou urážku (možná někde v druhém plánu :-) ).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 25.5.2010 23:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Třeba tady, řekněme?
    Jo tento kód. Tak to je něco jiného. A na tom si trvám. Nic proti pěkným stránkám s perspektivními motty, nějakým grafům PSNR a nebo názoru Jasona, ale v případě že si to člověk nemůže ověřit, zkompilovat a vyzkoušet je to všechno k ničemu. A nebo se snad mýlím?
    Uznávám, že někteří považují uživatele za zbytečné, ale tohle já považuju za podřezávání větve, na které sám sedím.
    Nepovažuji je za zbytečné. Považuji je za masu. Za tichou obří masu, ze které mám jen přínosy. A tak by to mělo zůstat.
    možná někde v druhém plánu
    Flame? Jen s chutí do něj.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.5.2010 07:57 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Co je tak strašně špatného na pár 32-bitových knihovnách v prostoru, že je nutné je cpát do chrootu, vymýšlet emulaci a jiné ptákoviny?
    Stručně řečeno? Všechno. Mícháte 2 systémy dohromady a jen velmi šťastnou náhodou (respektive mravenčí prací) to funguje dohromady.

    Tazatel se ptal v kontextu LFS. Na to, abyste měl "pár 32-bitových knihoven", potřebujete bootstrapnout duální kompilátor, a pak z každého balíku potřebujete ručně vypreparovat 32 bit věci a dopravit je na nějaké místo ve vašem systému. Budete mít opravdu radost, když v balíku zbudou nějaké konfliktní soubory, např. konfigurák který pro jednu architekturu potřebuje něco a pro druhou něco jiného (typicky skript typu "řekni mi jak se tato knihovna linkuje") a budete muset udělat nějaký hack.

    Myslím, že si neuvědomujete, jak masivní množství práce bylo/je zapotřebí od vašeho distributora na to, abyste si mohl "nainstalovat balíček s 32 bit knihovnou". Koukněte se někdy do knihy LFS.
    Vždyť je to většinou jen nějaká 32-bitová glibc
    ... knihovny pro X, ovladače na gr. kartu, GTK / QT, ...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    alblaho avatar 27.5.2010 10:16 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    No tak zrovna u toho LFS je neochota podporovat dva binární formáty celkem pochopitelná.

    Nicméně LFS je jen pro opravdové masochisty. Dovedu si představit že si na tom někdo postaví nějaký jednoúčelový systém, ale na desktopu to IMHO provozovat nejde.

    Jo, z hecu si LFS postavit je super, člověk se fakt hodně naučí. Pro lidi, co chtějí mít věci pod kontrolou a o Ubuntu-openSUSE by si ani neopřeli kolo je tu Gentoo a Slackware.
    27.5.2010 10:35 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Jo, vidím, že se opravdu vyznáte.

    Například já mám na desktopu LFS a nijak tím netrpím.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    alblaho avatar 27.5.2010 13:00 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Tak to mě zajímá. A upgradujete aplikace nebo (ještě hůř) knihovny?

    LFS jsem dostal do stavu, kdy jsem pustil Xka a v nich Firefox. Ale přišlo mi, že kdybych to chtěl udržovat v nějakém aktuálním stavu, musel bych si napsat aspoň něco jako emerge:-). A tohle za mě dost uspokojivě vyřešili před mnoha a mnoha lety v Debianu.
    27.5.2010 21:14 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    upgradujete aplikace nebo (ještě hůř) knihovny?
    Ano (není na tom nic špatného, natož ještě horšího).
    LFS jsem dostal do stavu, kdy jsem pustil Xka a v nich Firefox.
    Pěkné.
    Ale přišlo mi, že kdybych to chtěl udržovat v nějakém aktuálním stavu, musel bych si napsat aspoň něco jako emerge
    Pokud je to to, co potřebujete, tak si to napište. LFS jde provozovat včetně údržby za pomocí takového skriptu stejně dobře jako bez něj a dále na sto dalších způsobů.
    A tohle za mě dost uspokojivě vyřešili před mnoha a mnoha lety v Debianu.

    Emerge není debianí program.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    alblaho avatar 28.5.2010 10:55 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    No tak jo, používáte LFS, umíte povýšit glibc aniž z toho zešílíte, blahopřeju.

    Ale stejně si myslím, že to musí sežrat relativně dost času. Nicméně ty dva dny, co sem dal LFS já, se mi líbily. Ubuntu rulez.

    PS: Myslel jsem to tak, že Debian je příklad systému, kde se nemusím starat o nic. Tedy o krok dál než Gentoo, u kterého by člověk měl mít představu, čeho chce dosáhnout.
    28.5.2010 12:19 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ale stejně si myslím, že to musí sežrat relativně dost času.
    Ano, relativně.
    Tedy o krok dál než Gentoo, u kterého by člověk měl mít představu, čeho chce dosáhnout.

    Čím více máte možností, tím lepší musíte mít představu.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.5.2010 11:56 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Moc nerozumím. Snad je jedno jestli 32 nebo 64 nebo cokoliv. Prostě použiji co mi vyhovuje a nebudu to řešit, ne? Takové starosti bych chtěl mít taky. Čeho dosáhnete tím, když bude Váš systém schopen spustit jen 64bit programy a bude komplet 64 bitový? Bude se Vám lépe spát? Práce na počítači bude o 40% rychlejší?
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Saljack avatar 27.5.2010 15:25 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Práce na počítači bude o 40% rychlejší?
    Nebude :-D
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    kotyz avatar 27.5.2010 17:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    pokud se vymeni za vykonejsiho i uzivatel, tak by mohla ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Saljack avatar 27.5.2010 17:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    :-D
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 27.5.2010 17:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Tak ta byla perfektní, protože ono to malinko rychlejší skutečně může být.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.5.2010 15:50 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Ušetří se spousta práce správcům balíčků napříč distribucemi a pár kilo až pár desítek mega prostoru na disku.
    Saljack avatar 27.5.2010 16:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    To je irevelantní.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Chytrex avatar 28.5.2010 22:48 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a 32 bitové aplikace
    Má to smysl řešit v době TB disků? Teda pokud se bavíme o běžném desktopovém PC a ne o nějakém speciálním zařízení s omezeným úložištěm?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.