abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Raspberry Pi

    19.11.2011 01:35 | Myšlenky | poslední úprava: 19.11.2011 01:31

    Již brzy (prý už v prosinci) by se měla začít prodávat miniaturní ARM deska Raspberry Pi (A zde článek na Root.cz)

    Nápad miniaturního počítače za pár stovek se mi moc líbí. Uvažuji, že až to bude možné, Raspberry Pi si koupím. Podle reakcí na různých fórech se mi zdá, že o to bude dost zájem. Napadlo mě, proč něco takového nevzniklo už dříve (alespoň o ničem nevím). Jak je vlastně složité / nákladné něco takového vyvinout?
    Plánujete si Raspberry Pi koupit?

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Plánujete si koupit Raspberry Pi?
     (1 %)
     (92 %)
     (1 %)
     (3 %)
     (0 %)
     (1 %)
     (0 %)
     (1 %)
    Celkem 268 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.11.2011 03:58 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Pokud bude kupovat někdo z okolí Zlína tak se přidávám. Za ty prachy je to fakt zajímavý kus HW.
    Marián Kyral avatar 19.11.2011 09:07 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Ne, bohužel na to teď nemám čas :-(
    19.11.2011 09:29 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Když už se zmiňují miniaturní počítače: http://www.fxitech.com/fxi-demonstrates-any-screen-connected-computing/

    (Trochu mě tam děsí to ohánění se cloudem, ale snad by to šlo použít i jako počítač.)
    19.11.2011 11:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Zadarmo sa daju ziskat rozne (niekedy nefunkcne) ADSL alebo wifi routery. Na niektorych funguje OpenWrt, s tym sa pohrat viac ako dost. Pripadne to skusit rozchodit na takom routeri, ktory nema z vyroby Linux, ale procesor je podporovany. Alebo hard-core - rozchodit to na procesore, ktory vobec nema podporu v Linuxe (=napisat drivery).
    19.11.2011 12:16 neklbaur | blog: Karl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi

    To je pravda! Se starým routerem se dá hodně vyhrát:-) Jenže Raspberry Pi mi mnohem víc připadá jako klasické PC. Dá se připojit monitor, myš atd. To u starého ADSL routeru asi sotva. Na Root.cz pan Krčmář píše: "Vývojáři už předvedli funkční boot Debianu s prostředím LXDE a spuštění hry Quake 3 v plném HD (1080p) rozlišení." Jsem dost zvědavý jak taková kartička utáhne celé grafické prostředí a ještě přehrává HD. To se od ADSL routeru rozhodně očekávat nedá (resp. ani pro to nebyl stvořen)

    Různí lidé nazývají stejné věci různými jmény,..
    19.11.2011 13:30 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Stejne je to nepouzitelne, uz kvuli te ramce. Jako hracka je to ale urcite dobre.
    19.11.2011 14:02 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    To záleží, na co to chcete použít, na nové hry to nebude. Ale ARM deska o rozměrech kreditky a za cenu AVR komponent, no to je kutilův sen :-) (Sám to chci použít pro ovládání světel, telefonu ap. v bytě a asi to dám i do auta)
    19.11.2011 14:18 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jiste, na takove veci to bude perfektni, ale mit z toho regulerni pracovni stanici, jak se to snad snazi tvarit, to proste dostacujici bohuzel nebude.
    Václav 19.11.2011 15:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    jak se to snad snazi tvarit
    Nevšiml jsem si že by se to tak tvářit snažilo, od začátku to prezentují spíš jako výukový HW pro školy, případně pro nějaké to kutění. Osobně si z toho udělám emulátor pro staré hry (mame, SNES, mělo by to snad utáhnout i PS1). Případné druhé Pi krásně poslouží s externím diskem + MPD jako domácí přehrávač hudby a noční stahovač (1W spotřeba je luxus)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 19.11.2011 17:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Kdyby byla i verze s 1 GB RAM (a aspoň jednim sata portem), tak neni o čem přemejšlet. Ale i tak to vypadá (hlavně ta vybavenější verze B) pořád zajímavě. Když to bude za těch slibovanejch 600 korun, tak to beru. Ještě by se hodila nějaká škatulka, mohla by bejt třeba už i se zabudovanym zdrojem a třeba usb hubem nebo jinym užitečnym doplňkem ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 08:50 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    hlavně ten sata port by se hodil
    kotyz avatar 20.11.2011 09:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Pro nějaký to desktopovější využití určitě, kdyby to mělo bejt jen to média centrum tak by tam bejt nemusel, pak by to bylo menší a spotřeba by byla nižší o těch pár wattů co by žral disk. Data by šly přes síť ze serveru/NASu a v případě potřeby je tam ještě ten usb port. Na druhý straně by to moh bejt zároveň ten serves/NAS a ušetřilo by se jedno zařízení (jen aby to utáhlo obojí a na NAS je jeden sata port docela málo). Kdybych to chtěl mít jen na to přehrávání a případně nějaký to doplňkový browsování a hraní (tetris a solitare) tak tam ten disk bejt nemusí, v současnym řešení ho sice mam, ale použivam ho na jiný věci a nikdy sem na něm filmy nebo muziku neměl (na těch 40 GB by se mi toho stejně nevešlo moc).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 11:09 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    myslel jsem právě na NAS+media centrum dohromady - mám ted router se sdíleným USB diskem a rychlost je občas bídná - i když na sambu + XBMC pro přehrávání stačí a na nějaké malé domácí tahání (místo flashky) taky

    a tohle řešení by bylo určitě rychlejší + by to ušetřilo další krabičku zamotanou někde pod stolem do drátů
    Grunt avatar 20.11.2011 18:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Fuj, takový bastlič a co to čtu za peklo. Krabičku si vlastnoručně vyřežeš ze dřeva, odleješ z plastu nebo naohýbáš z duralového plechu, zdroj si vlastnoručně ubastlíš s pájkou v ruce a SATu si naprogramuješ skrze GPIO, ne? :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 20.11.2011 18:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Nevim jak si přišel na to že sem bastlič :-D Tu krabičku bych ještě zvlád, ale já to chci mít hezký! :-D Zdroj si fakt sám nevyrobim a o programování radši ani nemluvim ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 15:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Regulérní pracovní stanici jak kde. Doma to asi moc nepůjde, ale třeba v práci nebo ve škole by to mohlo být dobré, stačí nastavit bootování přes síť či alespoň použít síťové úložiště. Samozřejmě pro kompilace nebo CAD to není, na to je paměti málo, ale na kancelářskou práci (office, účetnictví, prezentace ap.) nebo výuku počítačové gramotnosti to stačí.

    Mimochodem tak se to rozhodně netváří. Vždyť k tomu ani není krabička.
    20.11.2011 15:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Krabičky budou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Grunt avatar 20.11.2011 16:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    nebo CAD to není,
    Čistě pro zajímavost: Nejen pro CAD, ale i pro 3D modeláře by to bohatě stačilo (nemodeluje-li někdo sestavy automobilů nebo něco podobného), kdyby to nebyly sračky napsané v .NETu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 20.11.2011 19:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Právě, že ne :-(. Na 256 MiB RAM bez swapu si pořádně nespustíš ani žádný rozumný webový prohlížeč (Firefox, Chromium, Opera), natož pak OpenOffice.

    Na CAD to naopak stačí velmi.
    kotyz avatar 20.11.2011 19:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Když budeš mít vždycky otevřenej jen jeden tab (a žádný pluginy a rozšíření) tak by to ještě stačit mohlo.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 19:37 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    To jde? I v době IE 4 nebo co to bylo, jsem měl zásadné otevřený minimálně 3 okna. :-D
    kotyz avatar 20.11.2011 19:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Znam plno lidí co tak ty prohlížeče používaj pořád (a když se jim něco otevře v novym panelu a nedej bože se na něj přepne tak čuměj kam je to hodilo nebo kam zmizelo to co tam měli). Jo, sou to ty samý co píšou url adresy do vyhledávacího políčka na seznamu a nepoznaj rozdíl mezi IE a Firefoxem. A je jich hodně. Vsadil bych se že většina z nás někoho takovýho zná nebo ho má dokonce doma!

    Trochu sem odbočil, sice je takový browsení nepohodlný, ale bude to téměř nutný kvůli šetření pamětí. Na druhý straně muj starej book s 80 MB RAM a Pentiem MMX utáh KMeleon (jádro gecko) a starší Operu (tušim 7 nebo starší) a daly se tam tak ty 3 taby používat bez toho že by to spadlo/vytuhlo. Ale na win 98. Modernější os a prohlížeč prostě chce víc paměti. Myslim si že na těch 256 MB by se desktop dal, když se uživatel uskrovní a změní některý svý návyky (u mě FF se 40 tabama sežral 1 GB paměti tak sem přešel na Chrome a neotvíram jich tolik a nenechávam tam několik měsíců otevřený něco co si chci někdy až bude čas přečíst, prostě to večer všechno pozavíram a druhej den začínam s prázdnou lištou a v případě potřeby si to najdu a otevřu znova, pokud si to ještě pamatuju).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 20.11.2011 20:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Viz níže. NetSurf hoši, NetSurf.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 20.11.2011 20:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Myslíš ten browser z RiscOS co je portovanej i na linux? Jako pěknej je, ale ty stránky v něm vypadaj hnusně. Takový lepší Dillo. To už snad radši links -g než totok. Já mam prohlížeče celkem zmapovaný, jednim časem sem jich měl nainstalováno 12 a půlku sem si kompiloval sám, tak mě nazaskočíš. ;-) No možná po pár dalších letech vývoje. Tyhle malý prohlížeče co mají vlastní na koleně dělaný jádro většinou moc neoslní, lepší je použít nějaký pořádný jako gecko nebo webkit, to sice žere, ale aspoň v tom stránky vypadají jak mají. Ono když se vývojáři snaží tak se i s takovym materiálem dá udělat decentní prohlížeč, třeba taková arora a midori. Dělat si vlastní browser s vlastnim jádrem to je na strašně dlouhý lokte, než dotáhnou podporu css 2 a začnou dělat na css 3 tak už bude verze 4 nebo 5 a s implementací ostatních věcí budou taky chronicky pozadu. Takže to bude malý a lehký, taky hodně rychlý, ale stránky v tom budou vypadat hnusně a některý věci nemusí fungovat vůbec. Jako Dillo (tam to je hodně vidět) a NetSurf (tam je to vidět míň). Dobře v tom vypadaj jenom jednoduchý weby a nejlíp web samotnýho projektu toho prohlížeče. Když si v tom otevřu ábíčko nebo roota tak je to dost tragický. NetSurf podle mě neni řešení, spíš bych vsadil na něco s webkitem, arora možná nebo chromium, s tim že to sice nebude ideální rychlostí a nárokama na paměť, ale aspoň ty weby budou vypadat dobře a né jak v integrovanym prohlížeči ze siemensu CX75. Navíc k tomu sou zdrojáky, tak by se mohli pokusit o nějakou trochu ořezanou verzi, kde by třeba obětovali některý míň používaný funkce a trochu toho výkonu, jen aby to mohlo fungovat s tou pamětí co je k dispozici. Nebo se počká na další verzi kde bude 512 MB nebo 1 GB paměti. A taková verze dřív nebo pozdějc bude. Asi nebude už tak malá a levná, ale pořád to bude skvělý a lidi jim za to utrhaj ruce :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 20.11.2011 21:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jako pěknej je, ale ty stránky v něm vypadaj hnusně.
    Dřív jo. Teď to není až taková hrůza pokud nepočítám nějaké JS skvosty. Třeba jako YouTube. Jinak se do toho už implmentuje i HTML5 nebo co.
    To už snad radši links -g
    Tomu nefungují tabulky, ne?
    lepší je použít nějaký pořádný jako gecko nebo webkit, to sice žere, ale aspoň v tom stránky vypadají jak mají.
    Já mám 600Mhz a 750Mhz ARM (dokonce s podobnou pamětí), takže vím o čem mluvím když doporučuju NetSurf. Gecko vůbec a ani WebKit na žádné juchání při takových taktech není. Chromium je výchozí a rychlostně jde, ale žere neurvale moc paměti a padá.
    Ono když se vývojáři snaží tak se i s takovym materiálem dá udělat decentní prohlížeč, třeba taková arora a midori.
    Na prohlížeči nezáleží. Jader je pár. WebKit, KHTML, Gecko a pár těch Tiny. Jinak nevím o ničem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 20.11.2011 21:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Na prohlížeči přeci jen malinko záleží. Když bude jednoduchej, může trochu paměti (kterou obratem jádro sežere) uspořit. Na druhou stranu když na gui ušetřim pár mega když jich jádro sežere desítky nebo víc tak to asi zas tak smysl nemá. Ono by nešlo z toho webkitu požít jen část? To to tam musí bejt celý, i ty části co nevyužiju?

    NetSurf sem posledně zkoušel cca před rokem (a dillo před pár měsícema), moh by dostat druhou šanci. Jo, s prohlížečema a jádrama to je těžký, neni žádný dokonalý který by se hodilo všude. Buď je to lehký a rychlý, ale podporuje to jen ty základní technologie nebo je v tom všechno ale zase si to řekne o svý.

    Docela pěknej prohlížeč je WebPositive z Haiku, ale to je taky WebKit, takže sme zas tam kde sme byli.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 20.11.2011 21:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Na prohlížeči přeci jen malinko záleží. Když bude jednoduchej, může trochu paměti (kterou obratem jádro sežere) uspořit. Na druhou stranu když na gui ušetřim pár mega když jich jádro sežere desítky nebo víc tak to asi zas tak smysl nemá
    To GUI je jen kolem hlavního okna a na rychlosti nedělá nic a na velikosti jen pár kB. Ten zbytek už je na jádru a většinou to dělá nejvíc. Jestli Epiphany nebo Midori je úplně jedno. Je to jen jiné GUI kolem hlavního okna které v obou případech běží naprosto ze stejné knihovny s naprosto stejnými parametry (jediný rozdíl je možná mezi GTK a QT, ale to je tak všechno).
    Ono by nešlo z toho webkitu požít jen část?
    Samozřejmě můžeš. Je tam snad nějaký konfigurátor. Ale moc z toho stejně nevymáčkneš. Druhá věc je, že musíš někam rozbalit všechny ty JPEGy a PNGčka a tak. Ono se většinou stejně dostaneš zas na ty původní hodnoty. Proč myslíš že se dělají mobilní verze webů a nemají moc obrázků, resp. v malém rozlišení?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 20.11.2011 22:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Tak mobilní verze sou jasný, jednak je to kvůli malýmu displeji a malý paměti, ale to u těch moderních smartfounů neni až tak aktuální, protože maj skoro větší výkon než muj desktop. A na mym mobilu (Sie CX75) jsou peklo i ty mobilní verze ještě dál zmenšený přes proxy servery opery v opeře mini 3 (4 už tam padá moc často a 5 nejde ani nainstalovat). Na ty dnešní trhače asfaltu s dvoujádrovym armem je to podle mýho zbytečný, ty zvládnou i normální web, jedinej smysl by byl v tom že by tam byl ten obsah ušitej na míru tomu menšímu rozlišení (tim pádem by i ty obrázky byly menší, ono by to sice zvládlo i ty velký, ale bylo by to zbytečný). De to strašně rychle dopředu, zvlášť dobře je to vidět v porovnání s tim zastaralym hardware co mam já.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 21.11.2011 20:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Přílohy:
    Když si v tom otevřu ábíčko nebo roota tak je to dost tragický. NetSurf podle mě neni řešení
    Taki najdi deset rozdílů. Já dokonce vidím jeden upgrade.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 21.11.2011 21:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Přílohy:
    Řikam před rokem. Fonty byly hnusný a layout takovej divně rozpadlej.

    Tak teď to je už o dost lepší, ale pořád se některý elementy ze stránky nenačtou a některý stránky se mi nepovedlo otevřít vůbec.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 21.11.2011 22:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Třeba protože v tom není JS? Jen staré, dobré, data (hýbou se v tom tak maximálně animované GIFy a i to se dá při kompilaci vypnout).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 22.11.2011 00:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Ani JS tam neni? Ten je i v elinksu ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.11.2011 15:12 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Ve spoustě firem se přechází na chráněné prostředí přes VNC nebo Citrix, tam je tohle užitečné. Na prohlížeč to taky určitě stačí, pokud tam teda nenasadíte Windows 7 :-)
    Václav 22.11.2011 11:12 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    To spíš Windows 8, sedmičky na ARMu moc neběhaj :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    19.11.2011 15:09 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    PC zakladnych dosiek mam plnu izbu, to je ako desktop pouzitelnejsie.
    Jendа avatar 19.11.2011 15:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Dneska i routery na pětikilo mají USB port - větší storage, klávesnice, zvukovka, USB grafika…

    Samozřejmě s takovou velikostí paměti pamětí se to jako desktop použít nedá.
    kotyz avatar 19.11.2011 18:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Ta 256 MB verze B by na nějakej light desktop snad stačila. Spíš by z toho mohlo bejt pěkný multimediální centrum, kdyby to bylo v pěkný škatuli s DO a nějakym pěknym GUI nad mplayerem. Psali že to má zvládnout 1080p video. Asi se to nebude moc lišit od těch současnejch škatulek k tv typu asus o2 playm jen to je levnější (zas to ale neni komplet, chce to přidat zdroj, škatulku, dálkový a dobastlit na to nějaký GUI). Takže ve finále by to ani levnější bejt nemuselo. Zas když by se to ale udělalo pořádně, možnosti by to mělo nesrovnatelně větší (třeba si tam pustit chromium nebo openarenu jako v tý demonstraci). Openarena je asi nad možnosti všech těch dnešních "krabiček k tv". Já jako tu krabičku používam PS2, kde sice herní výkon a výběr je dost širokej, ale s prohlíženim webu je to tragický a s podporou přehrávanejch formátů to neni o moc lepší (z videa jen mpeg1, mpeg2 a divx/xvid v avi), dálkový se dá dokoupit, je to velký, těžký, žravý a větrák hučí (neplatí tolik pro slim verzi, ale tam zas nejde zabudovat hdd bez rozsáhlý přestavby a čipování). Do týhle krabičky vkládam velký naděje, že by mohla vyřešit většinu problémů a omezení mýho současnýho řešení. A dalo by se to použít i jako light desktop, s paměťově nenáročnýma aplikacema. Arch Linux pro to má prej bejt dostupnej předinstalovanej na SD kartách - to by byla vážně paráda, to je dobrej základ na kterym by šlo stavět ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 20.11.2011 18:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Čistě pro zajímavost. Za to 1080p (asi MPEG-4 AVC) bude zodpovědné DSP od TI. A fakt to s nima není taková sranda (proprietární BIOS, žere to jen Baseline, správné rozlišení i bitstream, občas i správné postavení hvězd). Jinak to je ale regulérní GPP. Je pravda, že vzhledem ke krabičkám trošku komfort, ale vzhledem k load-store architektuře furt žádná sláva a třeba i jen blbý Firefox je na tom doslova peklo. Takže si moc naděje nedělej.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 20.11.2011 18:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    To mi bylo jasný že to ten samotnej arm neutáhne, ale funguje to, to je hlavní (sice s blobem, ale ten mam i na desktopu). Naděje si moc velký nedělam, to tady jen tak otevřeně fantazíruju. Ale ikdyž na tom pude půlka navrhovanejch věcí aniž by to bylo peklo (firefox je peklo i na mym desktopu), tak za tu cenu by to pořád stálo.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 20.11.2011 18:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Pak doporučuju zkusit zmiňované OpenWRT nebo něco z dílen OpenEmbedded. Je to sice hodně relativní, ale takový výrok bych si z úst fakt nedovolil vypouštět ani já (a to si dovolím lecos):
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 20.11.2011 19:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Nejde o distro, ale o výběr programů.

    Samozřejmě, pokud se tvá desktopová práce skládá jen ze SSH, budeš v pohodě. Ale podívej se, kolik ti teď žere jenom tvůj browser. Bude to podstatná část paměti toho zařízení. Nedej bože, když si budeš chtít otevřít GIMP. A třeba zrovna ten GIMP je aplikace, pro kterou lehká alternativa neexistuje.
    Grunt avatar 20.11.2011 20:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    ale o výběr programů.
    Přesně. To bych tesak kdybych měl po ruce dláto.
    Ale podívej se, kolik ti teď žere jenom tvůj browser.
    Pro ARMy (resp pro RISCOS) je dělaný NetSurf. Je to takový trochu vymakanější Links -g (neumí JS), ale je díky tomu i neuvěřitelně malý a neuvěřitelně rychlý (a vedle WebKitu jediný použitelný engine na takových procesorech s takovými takty, osobně vyzkoušeno). Je jasné že si nemůžeš pro něco takového vymyslet cokoliv, ale musíš dbát na to na čem to provozuješ. Existuje velká spousta alternativních (a hlavně dobře naprogramovaných) programů. OpenWRT má tu výhodu, že už je má většinou integrované. Jak jsme prohlíželi Web před 1Ghz AMD netuším (já to zvládl na 90Mhz 486).
    A třeba zrovna ten GIMP je aplikace, pro kterou lehká alternativa neexistuje.
    ImageMagick (dovluje zpracovávat i kousky dat místo celého obrázku). Zas musíš brát na vědomí, že nejvíc prostoru a výpočetního času na něčem takovém sežerou právě data samotné. Jediný způsob jak je zrychlit jsou nějaké matematické optimalizace až přesun práce na DSP. Ale jinak GIMP vcelku na menší obrázky používat jde i na něčem takovém (osobně vyzkoušeno). Grafické editory jsou tu s náma o hodně dýl než jen nějakých 7-10 let a vždycky se nějak používaly.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    stativ avatar 20.11.2011 20:43 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jak jsme prohlíželi Web před 1Ghz AMD netuším (já to zvládl na 90Mhz 486).
    Byli jsme méně nároční a hlavně se neprogramovalo stylem „tak se dokoupí další gigabajt RAM, paměť je přece levná“
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 20.11.2011 21:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jak jsme prohlíželi Web před 1Ghz AMD netuším (já to zvládl na 90Mhz 486).

    Jednoduše, weby byly proti těm dnešním přímo primitivní, jen text, tabulky a sem tam malej obrázek. Měli sme na gymplu poměrně dlouho 486 s win 95 (a IE 4 tušim) a ještě ke konci 90. let se na tom net prohlížel docela dobře, sice se stránky načítali děsně pomalu, ale to bylo dialupem, jeden 54k modem pro celou učebnu. Pak se začli množit reklamy, pop-upy, objevil se flash a tam se to zlomilo. Weby sice líp vypadali, ale byly složitější, bylo tam víc balastu a chtělo to pořád víc MHz a MB aby to běhalo svižně (a takovej flash běhal svižně málokdy, na tom co sme tam měli spíš nikdy, teď už nemyslim ty 486 ale ty durony co přišly po nich, sice byly mnohem výkonější, ale v tý době už to byl taky lowend a ještě to zabili zastaralym softem, takže to byla furt trága). Někdy se mi po tom starym statickym "notepadovskym" webu zasteskne ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 20.11.2011 21:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Hele já nevím. Já internet pamatuju tak snad od roku 1998 nebo 1999 a už i v těch dobách existovala spousta Flashe (kdo pamatuje pana Cibulu?) a animované GIFy a tak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 20.11.2011 21:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jo, flashfun a cibula to znam (měl sem i sbírku .swf souborů s podobnýma blbostma, ale to bylo všecko až po roce 2000). Ale to sem prohlížel až pozdějc doma, ty kompy ve škole by to stejně nedali. Já v tý době (konec 90's) ještě neměl komp doma tak sem browsoval jenom po pár stránkách (seznam, fudge, rotten, malá encyklopedie kosmonautiky, stránky o star treku - o moc víc toho nebylo) ve škole a většina jich byla právě takovejch jednoduchejch, jo, blikavý gify byly, ale toho flashe nebylo tolik a někde nebyl vůbec. Tak sem možná nabyl pocitu že ten web takhle vypadá všude ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    22.11.2011 11:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Flash nie je problem, ten staci zakazat (alebo nenainstalovat) a vacsina veci funguje. Ale horsie je to s javascriptom, ten sa dnes nechutne zneuziva na mnohych weboch a zabije kludne cely vykon CPU... A pritom bez javascriptu mnohe tie weby vobec nefunguju.
    kotyz avatar 22.11.2011 11:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    No, sou i stránky (naštěstí jich neni zase tak moc) kde je ve flashi úplně všechno a tam seš bez něj v řiti :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.11.2011 12:08 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    S takovými zařízeními se zdá "roztrhl pytel".
    19.11.2011 13:19 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jak tady nekdo psal, pro takoveto hratky bych bral nejaky poradny router s openwrt. Lze z toho udelat nejaky maly domaci servrik, proc ne. Ale jako pracovni stanici? Tohle stejne pouzit nepujde kvuli malemu vykonu, takze o toto opravdu zajem nemam. Pod vykon i3 procesoru na pracovni stanici proste nejdu.
    poky74 avatar 19.11.2011 13:32 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi

    Jak bude probíhat distribuce v čr? Ujme se někdo organizování hromadné objednávky?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    poky74 avatar 19.11.2011 13:35 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    19.11.2011 13:44 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Nebo Openmobility dělají objednávku.
    20.11.2011 19:24 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    19.11.2011 14:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Mít to (klidně za o pár stovek vyšší cenu) víc RAM, tak je to bomba. Ale myslí, že i tak si tuhle hračku koupím :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.11.2011 15:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Mě docela dostalo to bootování :-)
    19.11.2011 17:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Rozhodně a co nejdřív, pokud se na mě dostane. Bude to mozek mojí budoucí "chytré" domácnosti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kotyz avatar 19.11.2011 18:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Já bych si to zas představoval jako něco mezi desktopem a multimédia centrem (alias krabička k televizi). Ale to by se musela k tomu dodělat škatulka, dálkový ovládání a nasadit nějaký příjemný gui na ovládání (něco jako xbmc třeba). Prej to zvládne přehrávat 1080p video, takže si to o podobný využití přímo řiká, hdmi výstup to taky má a když by tam byla nějaká šikovná distribuce (třeba Arch), tak by to mělo daleko širší možnosti využití než ty prodávaný už hotový krabičky. Jen těch 256 MB paměti by bylo na nějakej bohatší desktop problematický, buď by se nesmělo pouštět moc programů najednou nebo by se museli použít nějaký osekaný nenáročný verze, třeba links -g místo firefoxu :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.11.2011 18:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jop, něco takovýho, mimo jiné, to bude dělat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kotyz avatar 19.11.2011 18:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    To rád slyšim, ty prošlapeš cestičku a já po ní pak budu moct pohodlně jít :-D Beztak budu nejdřív potřebovat nějakou tu televizi nebo monitor s HDMI, sice to má i kompozit, ale zkoušel sem linux na ps2 na crt obrazovce a žádnej med to teda neni. Tak že bych si to pořídil až pro to bude už něco užietčnýho vyvinutýho a komunita kolem toho bude početná a aktivní a já bude mít k čemu to připojit (případně se objeví další revize/verze s víc paměti a třeba i sata portem) ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 21:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Prošlapu jenom kousek jako součást něčeho většího. V průběhu příštího roku bude o čem psát a co ukazovat a sdílet včetně kódu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kotyz avatar 20.11.2011 21:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Jo, taky chci počkat na příští rok, dýl ne.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    jose17 avatar 2.1.2012 14:42 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    hdmi - dvi adaptery nie su drahe..
    Ja vim, on vi, ty nano!
    20.11.2011 17:24 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Tak notas s 256 MB jsem měl ještě před pár lety a firefox mě na ňom chodil naprosto v pohodě.
    Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
    kotyz avatar 20.11.2011 18:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Mě tuhle FF nasral když mi sežral 1 GB paměti a nevrátil jí ani když sem zavřel polovinu tabů a vymazal cache. Tak teď jedu na Chromiu, to sice taky žere, ale ne takovym způsobem. A působí aspoň svižnějšim dojmem.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 20.11.2011 19:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Times are a-changing. Mám FF 3.5 na 486 stroji a po dni ne moc aktivního používání žere 188 MB.
    20.11.2011 15:40 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Na mozek je to IMO příliš slabé a nemá to ani diskové porty. Já budu mít pro mozek ITX desku se 4 GiB RAM a čtyřmi disky. Ale jako „chapadla“ (senzory, ovladače ap., občas i něco jako „pomocné mozky“ u dinosaurů :-)) je to super věc, původně jsem to chtěl dělat z AVRek, ale tohle stojí míň a není tam sraní se sítí, protože na tom běží plnohodnotný Linux.
    20.11.2011 15:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Záleží co po tom mozku chceš a docela ses trefil s tím dinosaurem :-), no možná že to bude spíš na úrovně nějakého hmyzáka.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 20.11.2011 19:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Zdá se mi, že poslední dobou trpí desky nedostatkem GPIO portů. Ale jestli máš už nějakou ITX vybranou, tak proč ne.
    20.11.2011 20:58 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Na co potřebuje mozek GPIO? Ten všechno jenom řídí přes Ethernet či USB, ale přímo neovládá nic. Teda alespoň tak jsem si to navrhnul já (úplně stejně jsou konstruované moderní počítače). GPIO, tedy různý relé, senzory ap., budou na těch chapadlech a Raspberry je má.
    20.11.2011 16:06 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    No, jak nad tím přemýšlím, možná bych mohl na základní verzi postavit nějaké to UAV :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    20.11.2011 19:41 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Hmmm, větší RAMku by to chtělo... Ale jinak hodně pěkná hračka, asi si pořídím.
    7.3.2012 20:42 Hektor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Fakcínuje mě, jak někdo s takové hračky chce dělat domácí PC, takové stroje za 600kč se hodí pro serverové ulohy typu Print server/Video kartotéka a podobně.. nemyslím si , že autoři s toho chtěli udělat Home PC..

    a spotřeba cca 5W je nádherná ..
    8.3.2012 09:54 Enigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi
    Zaškrtl jsem, že bych bral tu vybavenější variantu, ta stovka navíc mě nezruinuje. Jak bych to použil? Posloužilo by to jako HTPC k CRT televizoru na chatě. Možná by to posloužilo i jinde.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.