abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Další rok Linuxu na desktopu

    15.1.2007 10:41 | blog

    Máme tu nový rok a s ním i pravidelné články o nastávajícím roce linuxu na desktopu. Je to sice již tradiční novoroční písnička, ale myslím že bychom měli rozlišovat mezi zbožným přáním a realitou. To stejné o nástupu linuxu na desktop slýchám již od konce minulého století, ne že bych to Linuxu nepřál, naopak, ale pozice windows zůstane IMHO ještě nějakou dobu bohužel neotřesená.

    Letos se však vyrojilo více článků zabývajících se tím proč linux na desktopu (doufám, že jen zatím) neuspěje. Od fanatických výkřiků jeho odpůrců, až po docela věcné a rozumné argumenty. Zejména s výtkami na absenci podpory od výrobců HW i SW souhlasím.

           

    Hodnocení: 27 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.1.2007 12:09 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    povedal by som, že to tento rok môže byť kôli nástupu Visty (R) prelomové. najmä vďaka tomu, že kadeaký soft na nej nepôjde, starší HW tak isto. A nádej vkladám do roku 2009.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    pdp7 avatar 15.1.2007 12:39 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    A teď můj názor.

    Dokud budou lidi stejny IDIOTI jako doposud, tak se Linux NIKDY NEROZŠÍŘÍ.
    freaz avatar 15.1.2007 12:50 freaz | skóre: 4 | blog: freaz | Zdiby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Tak s prirovnanim idioti nesouhlasim, spis bzch rekl lenosi. Plno lidi [z meho okoli] rika jak je windows stve, protoze to a to, ale kdyz jim clovek rekne at zkusi linux, tak argumentuji tim, ze by se museli ucit plno novejch veci a to se jim nechce, nebo ze proste na to nemaji cas. Ja vim ze ted uz se najdou distribuce, kde je potreba o linuxu vedet jen opravdu malo a pro bezne aktivity si vystacite.
    15.1.2007 13:03 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    To je tím, že čtou víc než 5 netechnických knih za rok, pak halt nemají na nic čas... neuděláš nic :(
    pdp7 avatar 15.1.2007 13:17 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Microsoft prostě zkazil lidi. Nadiktoval... tohle a tohle se bude dělat takhle a takhle a ne jinak. Lidi to pak chápou jako PC = Windows a cokoliv jinyho považujou za divný ne-li dokonce špatný.
    15.1.2007 15:49 Zed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    A není to spíš chyba těch, co se zkazit nechali?
    15.1.2007 13:49 drak89 | skóre: 9 | blog: sluj89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    LOL
    15.1.2007 16:12 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    treba tak stejny idioti jako ty?
    V podstatě nic nevím
    15.1.2007 13:44 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Zajímavý názor, myslím, že to přijde mnohem později. Až už nebude možné zůstat u stávajících Windows XP a to hned tak nebude, mnoho podniků je stále úspěšně u W98.
    Saljack avatar 15.1.2007 15:35 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Tak to snad ani nejsou podniky ne. Jestli jim svými síťovými schopnosti stačí 98 tak prosim ale jestli vydržej každejch pár minut resetovat tak o tom silně pochybuju
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    15.1.2007 16:27 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Budete se divit, ale stačí a resetovat nemusí. Běží na tom v podstatě 2 aplikace - klient podnikového IS a poštovní klient. A na to W98 stačí a ještě dlouho asi stači budou...
    15.1.2007 22:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Jestli jim svými síťovými schopnosti stačí 98
    Mluví se o desktopu. Síť může klidně běžet na Linuxu nebo *BSD a k datům je z Win98 terminálů přístup přes Sambu. A nebo mají nějaký schopnější W2k server a k němu ty staré počítače s W98.
    15.1.2007 13:08 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Zejména s výtkami na absenci podpory od výrobců HW i SW souhlasím.

    V Linuxu se mi nestalo že bych neměl ovladače a nikde jsem nic nemusel jak pošuk hledat. U softwaru jsou na tom Win ještě hůř. Když člověk potřebuje kvalitní aplikaci tak si ji musí koupit, protože spousta free projektů přešla pod poměr reklama:program 1:1 nebo se stala komerční. Lidi pak "patchujou" jak o život a často se na takových serverech nachází různí červi a viry. Win se stává čímdál méně použitelným OS.

    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    15.1.2007 13:42 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu

    V Linuxu se mi nestalo že bych neměl ovladače a nikde jsem nic nemusel jak pošuk hledat. U softwaru jsou na tom Win ještě hůř. Když člověk potřebuje kvalitní aplikaci tak si ji musí koupit, protože spousta free projektů přešla pod poměr reklama:program 1:1 nebo se stala komerční. Lidi pak "patchujou" jak o život a často se na takových serverech nachází různí červi a viry. Win se stává čímdál méně použitelným OS.

    A jak dlouho a k jakým účelům používáte *nix?

    15.1.2007 16:16 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Rok na tom vyvíjím weby, nějaký OSS aplikace a ve volnym čase čučim na filmy a seriály... Na Linuxu s KDE jsem si zvyknul, že když něco potřebuju napíšu apt-get install a mám to. Na win sáhodlouze hledám a pak příjdu na to, že za to chtěj 1500... naposledy to bylo něco na tisk do pdf... proto se mi zdá win nepoužitelný pro normální práci. Zaplatím 3000 za OS, pak 20000 za ostatní programový vybavení a mám PC, který má profi program na kreslení (třeba ani všechno nevyužiju, ale něco z toho potřebuju), nějakej ten word a přehrává DVD. Když chci něco dalšího tak zase platim, vedle toho vypíšu tisíc seriovejch čísel a třeba si i popovídám s operátory. Mezi tím si náhodný kolemjdoucí chce přečíst svoji poštu, natáhne tam nějakou havět tak si zase zaplatím za antivir, pak zjistím, že to nepomůže tak můžu "seriovočíselný" kolotoč rozjet znova. Když už je něco free, má to kupu reklam... mentalita "windowsáků" je zavřít kód a čekat co z toho půjde za prachy... do pravidel napíšeme, že za software nezodpovídáme, a když to náhodou nefunguje tak čert to vem, tu svoji tisícovku máme. Je toho trochu víc než jen odpověď na položenou otázku :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.1.2007 13:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    V Linuxu se mi nestalo že bych neměl ovladače a nikde jsem nic nemusel jak pošuk hledat.
    A jakou vypovedni hodnotu si myslis, ze tahle veta ma? Zakladnim faktem je, ze Linux podporuje mene HW nez Windows (tiskarny a dalsi), coz se take projevuje v praxi a to je to o co tu jde.
    U softwaru jsou na tom Win ještě hůř. Když člověk potřebuje kvalitní aplikaci tak si ji musí koupit, protože spousta free projektů přešla pod poměr reklama:program 1:1 nebo se stala komerční.
    Zato v Linuxu jsou vsechny programy zadarmo a co je nejlepsi, nahradi vsechny ty kvalitni z Windows, ne? :-D

    Ale no tak. Windows propagovat neminim, ale zas takovy blbosti tady psat nebudem, ne?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.1.2007 13:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Zakladnim faktem je, ze Linux podporuje mene HW nez Windows

    Takto formulováno to ovšem není pravda. Pravda by to byla, kdybyste to napsal obráceně, asi tak jako v poslední větě původního blogpostu.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.1.2007 14:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Ale notak. Dobre vite jak to myslim :-) Vyrobci nebudou delat ovladace dokud nebude zajem a zajem nebude dokud nebudou ovladace.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.1.2007 14:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Ale notak. Dobre vite jak to myslim :-) Vyrobci nebudou delat ovladace dokud nebude zajem
    Ale to souvisí. Dokud se bude nadávat, že "Linux nepodporuje" to či ono, a nikoliv u prodejce/výrobce požadovat HW s ovladači pro Linux (=jádro), tak těžko takový zájem zjišťovat. Primární ovšem je, že žádnému výrobci není zamezeno, aby ovladače i pro linuxové systémy dodával, těžko tedy vinit "Linux", že něco nepodporuje.

    Tohle všechno víte, takže to nepíšu pro vás, ale i přestože že jste relativně zkušený uživatel, podílíte se dál na špatném mediálním obrazu Linuxu, a to přímo výroky, že "Linux nepodporuje". Když to dělá nějaké ucho na živě, prosím. Zdejší publikum by mělo mít o těchto věcech pojem.
    15.1.2007 14:22 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Tři muži, kteří vpodvečer vzlétli na Letné v balónu se ztratili v mlze. Už se začínalo stmívat a stále nevěděli, kde jsou... netroufli si přistát, co kdyby to bylo uprostřed silnice nebo Vltavy. Začínali mít strach a jednoho z nich napadlo, že by mohli začít volat o pomoc.
    Naklonili se z koše dolů a začali křičet: "Halóóó, kde jsme?"
    Za čtvrt hodiny slyšeli zdálky odpověď: "Halóóó, jste ztracenííí!"
    Dva muži se zatvářili děsně vztekle a otráveně, třetí se však usmíval a během chvíle bravurně přistál na louce kousek od řeky.
    "Jak jsi to dokázal? Vždyť z té odpovědi jsi nemohl usoudit vůbec na nic. A kde vlastně jsme?"
    "Mýlíte se, mohl. Byli jsme u koleje 17. listopadu a odtud je to k řece kousek..."
    "Jak jsi to poznal?"
    "Podle toho, že ten, kdo nám odpovídal, mohl být jedině matematik. Pro tento úsudek mám tři důvody: zaprvé, trvalo mu dlouho, než odpověděl, zadruhé, jeho odpověď byla naprosto správná, zatřetí, byla úplně k ničemu."
    Pokud jde o mě, tak já bych si raději jednou za rok vytrpěl tu "diskotéku s cédéčky", pokud by to teda vedlo k rozchození všeho mého hardware.
    15.1.2007 16:33 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Pokud jde o mě, tak já bych si raději jednou za rok vytrpěl tu "diskotéku s cédéčky", pokud by to teda vedlo k rozchození všeho mého hardware.

    No vidíš... já jsem si jednou vytrpěl tam hodit jedno médium :) A všechen můj HW funguje též.

    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    15.1.2007 16:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Já se tomu vůbec nedivím. Však se dá očekávat, že se tu budou scházet hlavně lidi, kterým v linuxu většina věcí funguje a jsou spokojený. My zoufalci, co vlastníme nefunkční tiskárnu a skener, kterej nikdy podporovanej nebude (ač se o to jeden brazilský nebožák snaží), tady budeme v drtivé menšině.
    15.1.2007 17:23 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Tak to je mi líto. Asi bych se to pokusil prodat a koupil nový :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    15.1.2007 17:36 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Já to řeším tak, že tiskárnu mám připojenou k jinému kompu s windows a skener nepoužívám :-)

    Skener jsem zkoušel přes vmware - sice to spolu snad nějak komunikovalo, ale neskenovalo to :-D
    15.1.2007 18:04 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Já měl vždycky štěstí na HW a poslední rok kupuju pouze kompatibilní věci :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    15.1.2007 13:55 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Zakladnim faktem je, ze Linux podporuje mene HW nez Windows
    ale zas takovy blbosti tady psat nebudem, ne?
    Tak je nepište ;-)
    15.1.2007 16:28 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    A jakou vypovedni hodnotu si myslis, ze tahle veta ma? Zakladnim faktem je, ze Linux podporuje mene HW nez Windows (tiskarny a dalsi), coz se take projevuje v praxi a to je to o co tu jde.

    Jakou hodnotu to má? Pro mě velkou. V praxi to totiž funguje tak, že nainstaluju systém, rozchodím 3D akceleraci, nainstaluju hromadu balíčků kterou potřebuju a za hodinku za dvě mám svůj systém. Přitom můžu tahat nastavení z jiného systému. Nainstaluju win, pak hromadu ovladačů a to občas musí bejt ještě ve spravnym pořadí, kupu softwaru (a to automatizovat nejde když to je next->next->finish a to ještě pokaždý s jinym wizardem). Za 2 hodiny mám systém, za 4 hodiny mám systém jakej chci.

    Zato v Linuxu jsou vsechny programy zadarmo a co je nejlepsi, nahradi vsechny ty kvalitni z Windows, ne?

    Ano, na Linuxu to mám zadarmo, ale to by nebylo to nejlepší, nejlepší je, že za minutu mám nainstalovanej program připravenej k práci a to ho nemusím hledat stačí znát název. I když mi třeba KOffice jednou za čas spadne pracuje se mi sním líp než s MSOffice, který se chovaj naprosto nepředvídatelně. Další příklad třeba imagemagic... když potřebuju zmenšit kupu obrázků ve win musim jak vocas klikat, v Linuxu použiju mogrify a dál se o to nestarám. Na win by to šlo podobně, ale než spustím cmd a najdu co potřebuju tak to mám to samý jako když to naklikám. Tohle je pro mě praxe a jakýkoli "Tohle na win funguje líp" mě nepřesvědčí o tom, že bych tam byl šťastnější.

    HW kupuju takovej, aby mi jel v Linuxu a ostatní mě nezajímá. Naposledy jsem kupoval tiskárnu HP DJ D1360 a stačilo jí připojit, vybrat ovladač v KDE a tisklo to. Ostatní HW ani nemusim nic vybírat, natáhne si to správné moduly a já to jen používám.

    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.1.2007 18:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Zrejme jsi nepochopil na co narazim. Narazim na tvou vetu Win se stává čímdál méně použitelným OS, ktera by spravne mela byt formulovana subjektivneji, protoze jinak cely tvuj prispevek vyzniva stylem "me vsechno funguje, tak proc vy taky nepouzivate Linux?" A to uz je vazne unavujici.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.1.2007 19:11 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Jen předkládám co jsem zjistil svym používáním tohohle OS.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    15.1.2007 21:03 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Hm tak jestli se ti nestalo že v linuxu neměls ovladače tak zkus rozchodit můj scanner Umax Astra 4400.

    Koupil jsem ho když jsem neměl linux a kupovat nový kvůli linuxu se mě nechce, takže mám dva compy.

    Diskuze jsou plné dotazů na nefunkční nebo polofunkční hardware a nic na tom nezmění že ve windows toho taky spoustu nefunguje protože ve většině případů se snadno najde někdo kdo to dokáže rozhejbat což v linuxu dost těžko. Podpora běžného komerčního železa je v linuxu stále horší a jeho rozcházení vyžaduje hlubší znalosti než ve windows.
    15.1.2007 21:11 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Ať rozchodí všechny z http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html
    15.1.2007 21:12 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Hm tak jestli se ti nestalo že v linuxu neměls ovladače tak zkus rozchodit můj scanner Umax Astra 4400.
    Obraťte se na výrobce, že jeho výrobek nepodporuje Linux a že tedy vyprodukoval polofunkční zařízení. Tak to totiž ve skutečnosti je.
    Podpora běžného komerčního železa je v linuxu stále horší a jeho rozcházení vyžaduje hlubší znalosti než ve windows.
    To je jen váš omyl, že jde o podporu "v Linuxu". Jde o podporu Linuxu v běžném komerčním železe. Když si koupíte auto na benzín, taky nebudete křičet, že má mizernou podporu nafty. A rozhodně si nepůjdete stěžovat na benzínovou pumpu.

    Tak proč se tak chováte co se týká Linuxu?
    15.1.2007 21:27 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    No on Umax nepodporuje taky DOS a asi další stovku systémů takže vyprodukoval setinofunkční zařízení :-). Pro výrobce je dost těžké ne-li nemožné vytvořit ovladač pro tzv. Linux aby fungoval obecně bez problémů napříč distribucemi. U windows je to pro ně snažší a taky když už to dělají pro peníze tak je za to dostanou (oni totiž výrobci dělají výrobky pro peníze :-)). Přirovnání k autu na benzín je mimo takže bez komentáře. Spíš by jsme se měli zajímat o to jak tenhle stav změnit než se hádat za svou pravdu ale zas tlouct do klávesnice je pohodlnější.
    15.1.2007 21:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    No on Umax nepodporuje taky DOS a asi další stovku systémů takže vyprodukoval setinofunkční zařízení :-).
    Na stránce Umaxu najdete ovladače pro různé konkrétní verze Windows a Mac OS (celkem asi 12 typů). Vzhledem k tomu, že ovladače zvládnou napsat i amatéři (samozřejmě, že ne pro všechny modely), přidat podporu aspoň pro konkrétní verze linuxového jádra by jistě taky šlo.
    Pro výrobce je dost těžké ne-li nemožné vytvořit ovladač pro tzv. Linux aby fungoval obecně bez problémů napříč distribucemi.
    Zajímavé, že nevytvoří ovladač ani pro jednu konkrétní distribuci. Zajímavé, že pro některé scannery to jde a pro některé ne.
    Spíš by jsme se měli zajímat o to jak tenhle stav změnit než se hádat za svou pravdu ale zas tlouct do klávesnice je pohodlnější.
    První krok je požadovat po výrobci, aby jeho výrobek fungoval v Linuxu (klidně v konkrétní verzi jádra - novější verze většinou funkce neočesávají), tj. aby poskytl příslušné ovladače stejně jako to dělá pro ostatní operační systémy. Netuším, jak chcete jinak tuto skutečnost měnit. Proč by měl výrobce jen tak spontánně poskytovat podporu pro Linux, když ji po něm nikdo nebude chtít. Pro začátek by třeba stačilo, když budete po prodejci HW požadovat ujištění, že funguje v Linuxu (ať si to zjistí u výrobce) - toho je schopen opravdu každý.

    Když už ale máte nakoupeny nějaké low-endy, které jsou výrobci i s jejich zákazníky šumafuk, tak vám nezbyde než vznést požadavek na amatérskou komunitu kolem Linuxu, zda by nebyla tak hodná a zrovna o ten váš model scanneru se nepostarala a zachránila výrobci de facto nezištně reputaci.

    Tlouct do klávesnice povzdechy, jak Linux nepodporuje to či ono, je určitě pohodlnější, ale taky aktivní příspěvek k pokřivenému obrazu linuxových systémů. Vzdychejte aspoň, že Umax nepodporuje Linux, nebo že Umax nefunguje v Linuxu - to je výstižnější.
    15.1.2007 22:08 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Když už ale máte nakoupeny nějaké low-endy, které jsou výrobci i s jejich zákazníky šumafuk
    Můj low-end stál 3500 Kč a kdybych si koupil dražší, tak by to bylo vyhazování peněz okny, protože ty funkce navíc nevyužiju. Tvzení, že linux respektive SANE nepodporuje můj scanner je stoprocentně pravdivé, takže nevím, proč by se to nesmělo vyslovit.
    16.1.2007 00:26 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Tvzení, že linux respektive SANE nepodporuje můj scanner je stoprocentně pravdivé, takže nevím, proč by se to nesmělo vyslovit.
    Vyslovit je můžete, i když není až tak pravdivé. Pravdivé naopak je, že váš scanner, resp. jeho ovladače nepodporují Linux.

    Ptáte se, kde je rozdíl? V tom, kdo je na tahu. Není to "Linux" (tedy vývojáři jádra), ale výrobce vašeho scanneru.
    16.1.2007 06:49 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Je zcela lhostejné z které strany to vylovíte. Dúležitý je výsledek - tento desktop desktop (= sestava na pracovním stole) s Linuxem nefunguje.
    16.1.2007 08:53 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Je zcela lhostejné z které strany to vylovíte. Dúležitý je výsledek - tento desktop desktop (= sestava na pracovním stole) s Linuxem nefunguje.
    Právě že to lhostejné není. Není to lhostejné pro to, jak půjdete na to, aby to fungovat začalo. Protože snažit se o podporu všeho existujícího HW je pro vývojáře jádra nad jejich síly. Dokud to nebudete požadovat pro výrobci, můžete skučet až do konání světa, že v Linuxu to nefunguje. Ono to žádným zázrakem samo od sebe ani fungovat nezačne.
    16.1.2007 09:28 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu

    Fungovat musíte i když ovladač není nebo aplikace, nemůžete si dovolit někoho půl roku přemlouvat...

    Mimochodem, já osobně neskučím a FreeBSD na desktopu doma používám, ale nic to nemění na tom, že větší nástup Linuxu (nebo jiného *nixu) na desktop je IMHO v nedohlednu.

    16.1.2007 10:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Fungovat musíte i když ovladač není nebo aplikace, nemůžete si dovolit někoho půl roku přemlouvat...  
    O tom ale řeč není. Jde o to, že není-li poptávka, nebude ani nabídka (ovladačů). A poptávku mohou vytvořit jen zákazníci, kteří se nespokojí s konstatováním, že "Linux tohle nepodporuje" a dají nějak najevo svůj požadavek, aby tento kus HW v Linuxu fungoval.

    Mimochodem, já osobně neskučím a FreeBSD na desktopu doma používám, ale nic to nemění na tom, že větší nástup Linuxu (nebo jiného *nixu) na desktop je IMHO v nedohlednu.
    Nemusíte to brát osobně, to byl obecný příměr. Já si na rozdíl od mnoha lidí myslím, že je velmi důležité, jak se skutečnosti slovně formulují, protože ať chceme nebo ne, tak tím vytváříme určitý mediální obraz Linuxu. A pokud stojíme o to, aby podpora HW pro Linux byla lepší, neměli bychom si (ani v diskusích) stěžovat "na Linux", ale na výrobce HW.

    U většiny těch, kteří se scházejí na tomto portálu, je asi "větší nástup Linuxu na desktop" už dávno skutečností, tj. lidi ho prostě na svém desktopu používají a většinou velmi rádi. Paradoxně sami ale přispívají nevědomky k jeho velmi špatné pověsti. Například tím, že hovoří o jednom "Linuxu", i když mají na mysli jednu konkrétní distribuci ("v Linuxu mi nefunguje to a to"), i když by vlastně měli mluvit o souhrnu linuxových OS ("Linux je strašně nejednotný"), anebo právě, když si stěžují, že "Linux" nepodporuje jejich HW.

    Jak se v tom pak mají vyznat novináři a vůbec lidi zvenčí, když náhodou chtějí dostat něco ze světa Linuxu do mainstremových médií, když ani insideři nemají v pojmech jasno.
    16.1.2007 10:59 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    A pokud stojíme o to, aby podpora HW pro Linux byla lepší, neměli bychom si (ani v diskusích) stěžovat "na Linux", ale na výrobce HW.
    Což na výsledku opět nic nemění, protože si sice budu stěžovat, kudu budu chodit, vč. výrobce (tam je to nejvíce potřeba), ale používat Linux na takovém desktopu stejně zatím nemohu... a žádný nástup se tudíž nekoná.
    16.1.2007 11:03 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu

    Takové stížnosti vedou dle mých zkušeností ke dvěma typům reakcí. 1. méně obvyklá slušná reakce - to se nám bohužel nevyplatí, možná v budoucnu 2. obvyklejší méně slušná reakce - s takovou blbostí nám vlezte na záda a se svou kupní sílou nám můžete akorát políbit pr...

    To je sice smutné, ale je to mnohokrát ověřený fakt.

    16.1.2007 11:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu

    Takové stížnosti vedou dle mých zkušeností ke dvěma typům reakcí. 1. méně obvyklá slušná reakce - to se nám bohužel nevyplatí, možná v budoucnu

    Což implikuje: bohužel se ptá málo lidí. To je právě ono. Vy byste se jako firma snažil o něco, o co projeví zájem dva lidi za uherský rok?
    2. obvyklejší méně slušná reakce - s takovou blbostí nám vlezte na záda a se svou kupní sílou nám můžete akorát políbit pr...
    Což je ale vizitka výrobce HW, nikoliv Linuxu.
    To je sice smutné, ale je to mnohokrát ověřený fakt.
    Smutné to je. Ale ověřený fakt taky je, že Linux podporuje (ovladači v jádře) daleko více HW, než by člověk při vstřícnosti výrobců čekal.
    15.1.2007 23:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Pro výrobce je dost těžké ne-li nemožné vytvořit ovladač pro tzv. Linux aby fungoval obecně bez problémů napříč distribucemi.
    Většina linuxových distribucí naštěstí používá jako jádro Linux (to by jeden nečekal, co?) a pro komunikaci se skenerem SANE. Stačí tedy udělat ovladač a aby se aktualizovaná verza jádra (pokud je to potřeba) a SANE dostala do distribuce, je záležitostí těch, kteří se o dané distro starají.
    Quando omni flunkus moritati
    16.1.2007 03:03 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Co má společnýho to, že jsem neměl problémy s tím, že máš "špatný" scanner?
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    15.1.2007 23:37 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Mě se to stalo u více hw a dost sem s tím narazil, přesto používám teď víceméně linux only.
    Baník pyčo!
    belisarivs avatar 15.1.2007 13:10 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Nejak jsem nepochopil ucel tohoto clanku. Neber si to spatne, ale opravdu bylo nutne psat takovehle neurcite obecne veci?

    Kdyby tu bylo nejake vetsi zhodnoceni nebo prehled novych veci tak nereknu, ale par radku s nulovou informacni nebo zabavnou hodnotou...

    Ja teda hodnocenim zapisku prekvapeny nejsem. Cekal jsem od nej vic.
    IRC is just multiplayer notepad.
    15.1.2007 16:29 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Žádný účel není - je to můj blog a já v něm zveřejnil svůj názor.
    Dalibor Smolík avatar 15.1.2007 22:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Používám ve firmě program sbírky zákonů - Od firmy "Počítačová škola Bárta". Verzi 3.6 jsem velmi úspěšně provozoval pod Linuxem. Nová verze 4.0 však již podporovaná není .. Tak mám na výběr: používat nadále verzi 3.6 nebo přejít na Windows, verze 4.0 je o téměř 800 Kč za rok levnější a mnohem rozšířenější a dokonalejší...
    Veškeré pokusy to rozchodit pod wine se minuly úspěchem .. program není schopen se úspěšně napojit na databázi Firebird.
    No nic, řešení se dá najít vždycky. Třeba vygenerovat určitý zákon a exportovat ho do textového souboru, který pak může použávat každý. Ale už to není ono ... Ale tohle byla jen názorná ukázka, že s tím přechodem to tak úplně jednoduché není.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.1.2007 06:53 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Přesně na tyhle případy jsem myslel, když jsem si vzpoměl na mizernou podporu od výrobců software. :-( A když je v podobné situaci klient k podnikovému IS = nejdůležitější program na počítači, tak je snad výsledek jasný.
    Dalibor Smolík avatar 16.1.2007 09:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Řekl bych, že je to tak trochu začarovaný kruh. Když jsem diskutoval s programátorem tohoto softwaru (na zákony), nebyl by proti vývoji pro Linux a sám ho doma zkouší. Jenže jsem byl po několika letech první, kdo se ozval a projevil zájem. Tak si dosud pochopitelně nepřidělával práci nadarmo, jak sám prohlásil. S tím mi nezbylo nic jiného než souhlasit.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.1.2007 14:25 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Použij VMWare. Beru Windows jako aplikační vrstvu. Prostě, potřebuji-li Win32 vrstvu, pak použiji Win32 vrstvu. Pokud nemáš hodně obstarožní HW, pak je použití aplikace pod VMWare kolikrát i rychlejší a pohodlnější než nativní (díky dokonalému a rychlému suspend a resume). Jediné minus je, že potřebuješ licenci Windows, ta ale velmi často k příslušnému stroji existuje.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    17.1.2007 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další rok Linuxu na desktopu
    Nevyřešenou otázkou ovšem zůstává, kam se na virtuální stroj lepí ta samolepka… :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.