Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Tiskni Sdílej:
MPEG1: frame=196071 fps= 17 q=2.7 LPSNR=Y:40.83 U:45.76 V:45.68 *:41.94 size= 644180kB time=8177.75 bitrate= 645.3kbits/s video:638930kB audio:0kB global headers:0kB muxing overhead 0.821709% MPEG4: frame=196071 fps= 15 q=2.0 LPSNR=Y:39.13 U:44.73 V:44.45 *:40.31 size= 647855kB time=8177.80 bitrate= 649.0kbits/s video:638806kB audio:0kB global headers:0kB muxing overhead 1.416489%BTW: To jsme na takové hnusy jako fakt hleďeli?
Treba Cameronovo Avatar. Nebo novej Vetrelec, bude rezirovat Scott. Predators, Moon, District 9, Pandorum, ...
Na Avatara bych si od tebe rad precet recenzi. Snad to bude lepsi nez ten novej Star Trek (musi!). Me se teda ten novej ST celkem libil, ale nebylo to takovy jaky sem cekal, cekal sem neco vic, bylo to slabe ...Stardust bol fajn, ale miestami mi prišiel veľmi z rýchliku. Gaiman je lepší v knihách
Mňa od Cohenovcov dosť bavilo Fargo. A na Lebowského sa už dlho chystám. Ale The Man Who Wasn't There a No Country for Old Men -- to boli desné filmy. Prvý neskutočne nudný, druhý pre mňa úplne bez pointy (ale nie že by tam nebola kopa blbých filozofických kecov).
Ale The Man Who Wasn't There a No Country for Old Men -- to boli desné filmy. Prvý neskutočne nudný, druhý pre mňa úplne bez pointy (ale nie že by tam nebola kopa blbých filozofických kecov).Heh... tak to já mám přesně naopak. Oba dva se mi velmi líbily. The Man Who Wasn't There - jak můžeš říct, že to bylo nudné? Poprvé jsem to viděl v americké verzi černobíle, teprve poté u nás v televizi barevně, ale pokaždé jsem si liboval. A hercům to také nádherně sedlo. No Country for Old Men je trochu zvláštní, ale to se odvíjí od toho, že vychází (docela věrně) ze zvláštní knihy. Kopa filosofických keců? Koukal jsem vůbec na stejný film? Přečti si knihu a pak to zkus znovu.
Nebol tam zlý nápad, ale proste ma to nebavilo. Holt, čo už narobím, nemôže ma baviť všetko Btw, tiež som to videl čiernobiele, ale myslel som, že to bol zámer (podobne ako napríklad Ed Wood)
Neviem. Mne to prišlo, že to nemalo žiadnu myšlienku a išlo tam hlavne o tú akciu. Ale možno som to nepochopil, aj to sa stáva
Btw, tiež som to videl čiernobiele, ale myslel som, že to bol zámerMyslím, že to byl určitě záměr - ostatně to černobílé (vlastně spíš hnědobílé) bylo lepší než barevné.
Mne to prišlo, že to nemalo žiadnu myšlienku a išlo tam hlavne o tú akciu. Ale možno som to nepochopilProto doporučuji tu knihu. Je to příběh, kde hlavní myšlenkou je ta akce - ovšem ne ve stylu akčního filmu, nýbrž jako ukázka určitého stylu života, který pomalu mizí (a není ho moc škoda).
tiez filmy uz moc nekukam, neni cas; ale velmi dobry film bol Baader-Meinhof Komplex; inak vsetko ostatne je klasicky holliwoodsky brak
inak radsej si precitam knizku
Taky jsem si myslel, že jsem v podobné krizi a doma se skutečně na projektor jenom práší v koutě. Ale začal jsem jezdit na služebky do Prahy vlakem a to většinou jeden film zkouknu ve vlaku. Taky jsem si začal pouštět seriály před spaním, takže se pomalu vracím do formy.
District 9 je pry pecka, tesim se do kina jak maly, a v rijnu ma vyjit The Road (post-apo drama na motivy stejnojmenne knihy od Cormack McCarthy)
je pořád hrozně moc dobrých filmů....
z těch co tu ještě nezazněly: boat that rocked; synecdoche, new york; v bruggách, wrestler, duel frost/nixon a to jsme vybíral jen filmy z roku 2008 a 2009
a z roku 2007 bych vypíchnul dokonalý film Zabití Jesseho jamese zbabělcem Robertem Fordem, ale třeba i stradust, juno, útěk do divočiny, ben x
z 2006 třeba výborný němcký film životy těch druhých....
v bruggáchUgh.... to byl ale praštěný film.
Já nevím... Já prostě na blbosti typu Teorie velkého třesku nekoukám a přece je pořád na co koukat. Koukám na klasiku jako Jistě, pane ministře nebo Červený trpaslík. Ale i na novější věci. Viděl jsem třeba vysmívanou Šifru mistra Leonarda. Jasně, není to nic světoborného, nic výjimečného, nic, na co by se vzpomínalo sto let, ale je to film -- klidně můžeme říct, že průměrný --, u kterého jsem se nicméně nenudil.
Nejsem znalec filmů, ale myslím, že kvalitních snímků neubývá. Prostě jsi v nějakých svých xy letech už viděl skoro všechno zajímavé, co kdy vyšlo, a nepřibývá to takovou rychlostí, jakou ty máš spotřebu. Nemůžeš přece čekat, že každý rok vyjde padesát filmů, na které bys šel do kina desetkrát po sobě...
Já jsem si koupil elektronickou čtečku na knihy a docela hodně teď čtu.
Seven Pounds (2008) - tento film nemá chybuTo je vtip? Vždyť je to úplná pitomost. Ten film nemá nápad, není napínavý, dojemný ani poučný. Jen blbý. A Will Smith se v něm plácá jako batole v louži vyjetého oleje. Velmi mě to zklamalo.
Knowing. To je naprosto spickova slatanina (pokud zustanu slusny)