abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    včera 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    18.2. 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    18.2. 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 913 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Inženýrské řešení

    9.4.2006 21:22 | Přečteno: 1666× | ostatní

    Používejte na webu stylesheety pro tisk, ušetří to práci nejenom Vašim návštěvníkům, ale občas i Vám samotným.

    Pokuď nevíte, čím by jste se v budoucnu mohli uživit, vřele Vám doporučuju stát se "ORACLE specialistou". Těch totiž musí být v ČR opravdu zoufalý nedostatek, když mě jenom na základě mého skromného CV na mém webu již oslovily 2 "HeadHunter" společnosti, které takové "specialisty" momentálně hledají. Nicméně pravda, po shlédnutí tohoto se jim vůbec nedivím, že najít někoho takového je docela problém...

    Ale zpět k tématu. I přislíbil jsem tedy, že pošlu CV, což ale mělo malej háček - jiným aktuálním strukturovaným životopisem, než je ten na webu jsem v ten moment nedisponoval. Hádáte dobře, za to, že toto píšu v minulém čase vděčím právě tiskovým CSS stylům.

    Operativně jsem doplnil CSS na webu o jednoduchý styl pro tisk, a s pomocí skvělého PDFcreatoru (Je opravdu paradoxem, že nejUNIXovější řešení, kdy jedna aplikace dělá jednu věc a dělá jí dobře funguje na Windows, narozdíl od LINUXu, kde jsou opěvovány OpenOffice a jejich "úžasný" export do PDF...) bylo na světě CV v pdf.

    Odedneška tak mají nejenom návštěvníci mého webu možnost použitelného tisku na stránkách (pravda, nevím co by tam stálo za vytisknutí...), ale i já zdroj aktuálního CV v pdf. A to se vyplatí ;-)

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.4.2006 21:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Je opravdu paradoxem, že nejUNIXovější řešení, kdy jedna aplikace dělá jednu věc a dělá jí dobře funguje na Windows, narozdíl od LINUXu, kde jsou opěvovány OpenOffice a jejich "úžasný" export do PDF...
    Konqueror - Umístění/Tisknout a vybrat tisk do souboru PDF. Copak že to v unixech nejde ;-)?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.4.2006 22:12 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    A funguje to pro všechny (i non-KDE) aplikace? Obávám se, že ne... Kromě toho to jistě znamená mít nainstalovanou půlku KDE, což je taky super UNIX-like... Mám spíš takovej dojem, že tohle (zcela zbytečně) řeší na LINUXu každá aplikace samostatně a ještě se to udává jako velká výhoda...

    Každý má právo na můj názor!
    9.4.2006 22:34 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    9.4.2006 22:40 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    Díky za info, jestli si na to najdu čas, tak to vyzkoušim. Momentálně mi ale bohatě stačí PDFcreator, protože nepoužívám žádnou LINUX-only aplikaci jejíž výstup bych potřeboval exportovat do pdf...

    Každý má právo na můj názor!
    9.4.2006 22:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Půlku KDE ne, jenom kdelibs + konqeror (a pár závislostí konqueroru) ;-). Já sice žiju v domění, že to "dole" pohání ghostscript, takže by neměl být problém to pdfko z toho dostat, ale přiznávám, řešení z KDE mi zcela vyhovuje (asi budu ten pojídač koláčků :-D), takže nemám potřebu se v tom vrtat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 22:40 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    pres kprinter to umi vsechny aplikace
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    9.4.2006 22:39 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    9.4.2006 23:17 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    A on je takový problém to vytisknout do PS a potom převést do PDF? To samé totiš udělá PDFCreator. Unixová cesta existuje. Vždy existuje, jen o ní mnozí neví. Opěvování fce. převodu do PDF v OO.org jsem nikdy nepochopil a asi nepochopím. Osobně jsem názoru, že to nejvíce opěvují právé uživatelé M$ Windows.
    9.4.2006 23:41 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    A on je takový problém to vytisknout do PS a potom převést do PDF?

    Ne, že by to byl až takový problém, ale proč tak složitě, když to jde přímo...

    Unixová cesta existuje. Vždy existuje, jen o ní mnozí neví

    No nevim, existuje spousta programů, který prostě UNIX alternativu nemají. Na druhou stranu mi je to zcela ukradený, protože používám oba systémy, podle toho na co se mi ten který hodí. A zrovna na tvorbu webů používám Windows, protože můj oblíbený editor je pod windows, Firefox je pod Windows 10x rychlejší než pod LINUXem (ostatně jako každá GUI aplikace) a navíc nevim, proč bych se měl drbat pravou rukou za levým uchem (používat IE přes wine). Nicméně, ano, o cups-pdf jsem nevěděl. Čímž se dostáváme k

    Opěvování fce. převodu do PDF v OO.org jsem nikdy nepochopil a asi nepochopím. Osobně jsem názoru, že to nejvíce opěvují právé uživatelé M$ Windows.

    Já taky ne. Problém je ale ten, že to pak dopadá tak, že o cups-pdf jsem neslyšel ani slovo, ale o OpenOffice vim, že maj export do PDF i když je nepoužívám... Neházel bych ale všechny uživatele Windows do jednoho pytle - ti "osvícenější" vědí, že existuje něco jako PDFcreator (či jeho non-free alternativy).

    Každý má právo na můj názor!
    David Watzke avatar 10.4.2006 05:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Firefox je pod Windows 10x rychlejší než pod LINUXem (ostatně jako každá GUI aplikace)
    Jo? Ani jsem si nevšiml :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.4.2006 13:01 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    To bude asi tim, že na rozdíl od tebe nemám vedle monitoru teplárnu... Na hyper-ultra-mega nadupaný mašině to už možná není vidět, ale já opravdu nehodlám utrácet tisíce, jenom abych mohl pracovat s tím "jedniným správným systémem TM", když stejnou funkčnost mám na 8 let starym OS a 4 roky starym PC...

    Každý má právo na můj názor!
    10.4.2006 10:11 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    Ne, že by to byl až takový problém, ale proč tak složitě, když to jde přímo...

    Jde to přímo. Je cups-pdf. KDE i GNOME mají tuto možnost také u každé aplikace, pro ně psané.
    Neházel bych ale všechny uživatele Windows do jednoho pytle - ti "osvícenější" vědí, že existuje něco jako PDFcreator
    A ti nejosvícenější si dokonce nainstalují virtuální tiskárnu a ten PS co jim to vytiskne, převedou do PDF ;-)
    10.4.2006 00:16 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    To s tim Halaskou mam chapat tak, ze je spatny na SQL nebo spatny pedagog? Nechapu, SQL moc nerozumim, kazdopadne takhle kdyz ucitel odpovi studentovi na verejnem foru na jakkoliv blbej doataz, tak je to kreten.
    10.4.2006 00:22 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    Nejde o Halašku, ale o tu hlášku:

    Dále nechápu, proč musíme dělat dotazy pomocí JOIN a podobně, když existují algoritmy, které jsou stejně funkční a pro většinu lidí líp pochopitelné.

    To je asi jako kdyby si se ptal, proč v autě používat motor, když ho můžeš tlačit...

    Každý má právo na můj názor!
    10.4.2006 00:33 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Jo, OK, prirovnani chapu. V tom pripade se student pta na uplnou blbost. Ale Halaska jako ucitel odpovida jako uplnej kreten. Nicmene ho chapu, 23.1. je pozde i na stupidni dotazy :-)
    Luk avatar 10.4.2006 07:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Halaška není špatný. Tedy nevím jak teď, ale když jsem ho míval na DBS (8 let zpátky?), byl docela v pohodě. Neměl rád stupidní otázky, ale SQL rozuměl (i DB obecně).

    Přátelům SQL bych doporučil výuku u prof. Pokorného - výtečného DB teoretika a zarytého odpůrce SQL. Výtečná odvykací kúra :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.4.2006 10:22 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    ... zarytého odpůrce SQL. ...

    je mozno se dovedet nekde neco blizsiho ?
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Luk avatar 10.4.2006 14:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Pouze z vlastní zkušenosti: Měl jsem prof. Pokorného na nějaký předmět (tuším že Konstrukce databázových systémů, nebo co...). Hned na první přednášce zcela rezolutně prohlásil, že nechce vidět žádné SQL. A kdo by ho zkusil použít třeba u zkoušky,... No prostě, všechno jen relační algebrou, SQL zcela zamítl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.4.2006 16:21 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    ok, tomu bych rozumnel tak, ze pan prof. nechtel na univerzite michat vseobecne zaklady a poznatky s nejakym konkretnim prostredim, umoznujicim provest dotaz na nejakou databazi. Asi tak nejak, jako kdyz profesori matematiky nemaji radi, kdyz studenti se snazi vysvetlit nejake zavislosti platici v n-rozmernem systemu tim, ze maluji v 3-rozmernem prostoru nejake body a usecky ...

    Z vaseho prvniho komentare jsem mel ten dojem, ze pan profesor by mohl kritizovat SQL jako takovou, tedy ze SQL je vseobecne nevyhodna metoda pro pristup k datum lezicich v nejake databazi. Ale to se asi mylim, nebo?
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.