abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 6
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 816 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Povzdech nad tramvajemi

    22.11.2012 00:22 | Přečteno: 2280× | Bastlení

    Poslední dobou musím často jezdit po Praze tramvajemi. Nejsem expert na názvy různých modelů tramvají a určitě jsem se ještě nesvezl všemi. Musím si ale povzdechnout nad designem interieru nejnovějších modelů Škoda 14T a Škoda 15T a vyzdvihnout interier staré tramvaje T3. Varuji, že text je v podstatě nestrukturovaný a silně subjektivní.

    Na starých modelech obdivuji, že se do nich nacpe obrovské množství lidí, všichni se mají čeho držet a není problém s vystupováním. Jsou v nich výborné laminátové sedačky ve tvaru skořepiny, které udrží zadek na svém místě i při rychlém průjezdu zatáčkou. A nestudí ani v zimě, jelikož je přímo pod nimi výfuk topení. Hlásič zavírání dveří má důrazný, ale příjemný bzučivý zvuk. Za nevýhodu považuji vysoké schody, které mohou působit problémy nemocným lidem. Ale to se mě zatím netýká. Zvukový projev jedoucí tramvaje je super. Je slyšet tak akorát. Takže pokud mohu, vždy upřednostním starou T3 před novými.

    Čím mě rozčilují nové tramvaje? Mizerné sedačky, strašné tyče na držení, u 15T příšerný kravál nějakých krycích plechů při jízdě, ale hlavně naprostý nedostatek místa pro cestující. Tyhle tramvaje navrhoval snad někdo, kdo nikdy tramvají necestoval.

    Začnu sedačkami. Na obrázku vypadá dřevěná sedačka moc hezky a pohodlně. Ale jakmile tramvaj prudce projede zatáčku a zadek se začne po sedačce sunout odstředivou silou směrem do uličky, tak z toho mám velmi nepříjemný pocit. Nehledě na to, že to dřevo je strašně studené a přímo volá po hemoroidech.

    Naštěstí není mnoho příležitostí si sednout. Nemívám ani chuť, neboť tramvají většinou cestuji na kratší vzdálenosti do 15 minut. Z toho důvodu mě iritují dvousedačky v 15T. To patří do širokého autobusu. Ale rozhodně ne do úzké tramvaje, kde se neustále obměňují pasažéři. Ulička je tak úzká, že v ní není k hnutí a sedačky u oken jsou často volné, protože nikdo nechce spolucestujícího žádat o propuštění. Ve 14T mi zase vadí sedačky otočené směrem do uličky. Tohle vymýšlel nějaký úchyl? Proč místo koukání z okna mám koukat někomu na prdel? Místo to neušetří, naopak stojící cestující se nemají čeho držet a navíc je to nepohodlné. Možná i nebezpečné. Při nárazu to sedící stlačí na jednu hromadu.

    Tyče z broušeného hliníku jsou taky "super". Klouže mi po nich ruka a to se prosím skoro vůbec nepotím. Zlaté tyče potažené plastem ve starých tramvajích. Tyhle působí možná hygieničtějším dojmem díky lesku, ale jsou strašně nepraktické.

    Další nepříjemná věc je hlásič zavírání dveří. Vždy když začne pískat, mám pocit že mi bouchne hlava. Chápu, že to má být slyšet. Ale tohle je fakt moc nepříjemný tón.

    Přijde mi jako pitomost dělat tramvaje kloubové s "harmonikou". Vzniká tak úzká ulička, že se v ní nevyhnou ani dva cestující.

    To jsou shrnuté mé poznatky bez nějaké větší struktury. Potřeboval jsem si spíše veřejně postěžovat nad obecně známým úpadkem lidských vynálezů, kdy se začíná stále více hledět na vzhled (který prodává na fotkách a testovacích jízdách), ale praktičnost ustupuje do pozadí.

    Na závěr chci vyjádřit své přání, aby staré T3 s námi vydržely ještě dalších 50 let.

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.11.2012 00:35 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    to řikam furt. už to prostě není to co bejvalo. na funkci kálí pes. hlavně aby se to blejskalo a bylo to cool. a to ještě nevíš že v těch tramvajích jsou kamery a přes elektrický dráty to jde přímo do b.i.s.
    Luk avatar 22.11.2012 01:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    to ještě nevíš že v těch tramvajích jsou kamery a přes elektrický dráty to jde přímo do b.i.s.
    The Big Brother Tramway ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 22.11.2012 01:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    A už to aspoň nahrávaj? Jestli až mě zase oprasí nějaký tramvaják a pošlu jim polohu a timestamp, můžou s tím něco dělat.
    22.11.2012 00:50 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    ja sem tramvaji jel parkrat v zivote, jinak jezdim salinama ale nechapu co maji vsichni za problemy s tema novyma, na sedacce sem snad jeste nesedel, tyce se chytit da tak co
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jendа avatar 22.11.2012 01:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    ale nechapu co maji vsichni za problemy s tema novyma
    V zápisku, na který reaguješ, se to píše ;)
    22.11.2012 08:26 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    no jooo, jako ze ty problemy neregistruju sem tim myslel :-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    22.11.2012 09:49 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Právě, na sedačku tě veteráni odboje pustí maximálně na konečné.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    pushkin avatar 22.11.2012 07:33 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Však 15T je označení pro kapacitu tramvaje - patnáct lidí + tramvaják.
    22.11.2012 08:30 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    To ne, tohle platí u 14T, kde je to 14 lidí + tramvaják. 14T je ta, co při jízdě rovně dělá hluk jak vláčení starého šrotu po schodech a při jízdě v oblouku jak útok osmanských turků na železářský veletrh.
    22.11.2012 07:36 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Máš jezdit trampolínem, socko ;-)
    22.11.2012 09:48 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ten Neser už dlouho šlape vodu, kterej zoufalec ho zaměstnal?
    Nobody can give you as much as I can promise you
    22.11.2012 13:50 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Izer má pořad jménem Buřtcajk na nové TV Pětka a je fakt že některé scénky jsou docela trapné, ale některé jsou i vydařené. A ohledně těch tramvají, ty novější se mi také nelíbí, hlavně kvůli rozmístění sedadel, ale vzhledem k tomu, že jezdím zásadně načerno, tak mi to zase tolik nevadí.
    xkucf03 avatar 23.11.2012 23:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Horší je, že zaměstnali tohohle.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 23.11.2012 23:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    To bude další Luftjarda. Ovšem Fuksa se opravdu osvědčil ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.11.2012 07:46 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Musim podotknout ze stejne problemy maji i saliny v Brne :-(

    ty nove jou opravdu strasne, t13 je uplne nejhorsi!
    22.11.2012 08:27 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Tolik problemu jako ty nevidim, ale s nekteryma vecma souhlasim.

    Hlavne mne vadi to usporadani sedacek smere do ulicky - fakt je divny sledovat (v prirozenem smeru) naproti sedici cestujici. Mezi sedadlama je malo mista, aby tam nekdo stal, ale presto tam obcas lidi stoji. Pak se na sedici lidi tlaci zepredu, coz je neprijemne (v T3 je to z boku). Vyuziti prostoru a celkova kapacita jsou o dost horsi nez u T3. 14t a 15t nemaji vstup vepredu, spoustu lidi to mate (mne opakovane) a musi si prejit. Oproti jednoduchemu funkcionalistickemu stylu T3 se mi zdaji nove "porsche" tramvaje predrazene (stejne jako nove prazske stanice metra). IMHO by se za cenu jedne porsche tramvaje daly postavit alespon 1.5 jednoduche tramvaje ala T3.
    23.11.2012 11:49 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    v metru jsou v některých soupravách sedačky taky otočené zády k oknu a cestující tak sedí naproti sobě stejně jako v tramvajích Škoda 13T a 14T.
    23.11.2012 23:37 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Nutno ovšem podotknout, že metro není tramvaj a mělo by mít jinou charakteristiku jízdy. Jak moc, jak často a kterým směrem to s cestujícím hází.
    22.11.2012 08:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    No, nevím, žádná sláva ty nové tramvaje nejsou, ale T3 taky zrovna ne. Ty široké MHD autobusy o moc širší nejsou (ty uličky mezi jsou taky děsně úzké) a ty nízkopodlažní navíc mají ty sedačky vyvýšené. Takže pokud si člověk sedne na tu vyvýšenou sedačku k uličce a autobusák s tim jede jako dobytek (99% šance), tak má člověk hodně co dělat v té uličce zůstat a neslítnout na zem. Jinak co se týče držení v T3, tak taky nevím nevím. Tyče jsou okolo těch sedaček, všichni co pak zůstanou v tom mezi prostoru už maj utrum :)
    stativ avatar 22.11.2012 08:36 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Většinou ve chvíli, kdy se člověk nedostane k tyči je v tramvaji už tolik lidí, že stejně není kam padat…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    22.11.2012 09:32 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    No právě. Nevím jak ty, ale já jsem dost nerad, když mě někdo cizí používá jako zarážku :)
    22.11.2012 22:16 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Jo ty městské busy jsou taky věc...těma naštěstí jezdit zatím nemusím. Ohledně míst k držení se může ve starých tramvajích každý držet madla u sedačky a nebo těch visacích madel. V nových tohle nelze a když už člověk najde flek, musí ho neustále měnit, protože překáží někomu dalšímu ve vystupování. Tohle se v T3 nestává.
    stativ avatar 22.11.2012 08:35 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Já máj nejradši tramvaje Tatra KT8D5 (podle obrázků z wikipedie). Lidí se tam vejde hromada.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    22.11.2012 11:17 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Souhlas, dneska rano jsem jel KT8D5.N2 (podle Wikipedie), vzpomnel jsem si na tento clanek, a ta vetsinu tech uvedenych problemu nema.
    22.11.2012 22:17 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Tohle jsou super tramvaje. Bohužel je potkávám málo. Na nich je vidět, že když se design svěří někomu, kdo má v hlavě mozek a ne jen kaši, tak to jde.
    23.11.2012 11:59 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    V Praze je má jen vozovna Hloubětín, takže podle toho jezdí jen na určitých linkách.
    23.11.2012 12:20 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Pokud jde o design, tak zrovna tato tramvaj je na rozdíl od T3 strašidelná. Pokud přijímáte výtky autora ohledně nepohodlnosti sedadel, dvou řad sedadel apod. tak tato tramvaj je má také.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.11.2012 08:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    S tramvajemi souhlas, vymýšlí "designovky" a účelnost pokulhává. Do jaké míry jsou ty tramvaje věc na zakázku (tedy to DPP přímo ovlivňuje)?

    Druhá věc je to, že bych jejich řidiče poslal na psychotesty. Že zvoní jak šílení na každé auto, co jim na 2 sekundy zastaví na kolejích, to chápu, ta auta tam zastavit nesmějí. Ale jen do momentu, než do vás účelově nabourají. To se stalo kamarádce, ale škodu naštěstí platí DPP.

    Na I. P. Pavlova jsem zase před pár dny viděl starého pána o berlích, co začal přecházet po přechodu. Po chvíli, co přecházel, vyjela tramvaj ze zastávky a chudáka starýho z toho přechodu doslova vyzvonila - měl děda štěstí, že si ve snaze udělat pár úskoků před tím vrahem nerozbil hubu. Vlastně mě potěšilo, jak šokovaní z toho svědci události byli - že to vlastně někoho ještě zajímá.
    Jendа avatar 22.11.2012 09:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Že zvoní jak šílení na každé auto, co jim na 2 sekundy zastaví na kolejích, to chápu, ta auta tam zastavit nesmějí.
    Na mě zvoní i třeba v díře u Karlových lázní, když přede mnou stojí kolona. Jako bonus potom při předjetí pískují (léto, sucho), asi abych si užil prachu.
    Luk avatar 22.11.2012 11:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    S tramvajemi souhlas, vymýšlí "designovky" a účelnost pokulhává. Do jaké míry jsou ty tramvaje věc na zakázku (tedy to DPP přímo ovlivňuje)?
    Existuje člověk jménem Patrik Kotas, který z nějakých záhadných důvodů hraje roli "dvorního designera DPP". Navrhoval nejen design řady tramvají (mj. 15T nebo propadáku RT6N1), nových vlaků metra (M1), ale taky stanic metra a zastávek tramvaje. Jeho díla se zhusta vyznačují tím, že je jejich realizace podstatně dražší, než by stála v případě, že by se hledělo primárně na účel využití.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.11.2012 11:52 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Na ty M1 taky dlouhodobe nadavam, hlavne na sedadla po smeru/proti jizdy. Pro me jsou nepouzitelne, vylozene vyhledavam vagony, ktere maji uprostred sedadla podel sten.
    22.11.2012 16:08 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Není nad to se s někým mačkat? :)
    Luk avatar 22.11.2012 18:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Jak s kým. Ať zvedne ruku, kdo se chce mačkat s něčím jako je toto :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.11.2012 09:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ba. Ba. Svatá pravda. Rozumná řeč.
    Max avatar 22.11.2012 10:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Další věci :
    1) poruchovost (ale staré typy prý měly zpočátku také dost much)
    2) pokurvené EU okna, díky kterým musí tram. mít klimačku s nějakým oběhem a stejně to stojí v létě za starou belu
    3) tramvaje jsou o dost těžší a mají prý problémy s většími kopci (za Smícháčem apod.), takže tam prý nejezdí, ale to jsem jen slyšel, nepohybuji se tam, tak nevím
    4) tramvaje se prý nevejdou všude jako starý typy, takže prý nemohou všude po Praze jezdit, obzvláště je prý problém v nějakých zatáčkách, kdy se staré typy mihly a nebyl problém, s novými by došlo ke střetu
    5) klouzavé sedačky je jasná věc, člověk se musí zapírat všude možně, jak jen to jde
    6) kapacita nových tramvají proti starým, to nevím, nepočítal jsem a zas tak často tramvají nejezdím. Je ovšem jasné, že do dvojsedaček se vejde mít lidí, jak kdyby byly jednosedačky a zbytek stál
    7) hlučnost je jasná, nevím, jak uvnitř tramvaje, ale na venek jsou docela slyšitelné nehledě na nějaké problémy s konstrukcí, kdy je s něčím prý v zimě problém a silně to hlučí, teď si nemohu vzpomenout na nějaký typ, ani co to bylo. Možná je to už opraveno

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Dreit avatar 22.11.2012 10:47 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi

    Jedna z nich má údajně snad napevno přidělaný kola, takže se náprava neotáčí a v zatáčkách ku*ví koleje :-(

    Nope
    Luk avatar 22.11.2012 18:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    To je 14T. Dokonce kvůli tomu na Náměstí Republiky stavěli mazací stanici.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2012 11:19 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Kola mají samozřejmě určitý stupeň volnosti, i když není podvozek uložený na otočeném čepu a plně otočný. Ostatně, T3 s sebou zase mlátí sem a tam a vrtí se jako ožralá kachna. Větší rozdíl je u výrazně vyšších nápravových tlaků.
    Luk avatar 22.11.2012 18:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    tramvaje se prý nevejdou všude jako starý typy, takže prý nemohou všude po Praze jezdit, obzvláště je prý problém v nějakých zatáčkách, kdy se staré typy mihly a nebyl problém, s novými by došlo ke střetu
    S tímhle měli problémy Poláci (už nevím, ve kterém městě, ale je to jedno). Nakoupili úžasné nové tramvaje RT6N1, aby pak zjistili, že jsou jednak strašně poruchové, ale hlavně že se na řadě míst nemohou míjet. Nakonec tedy raději koupili ojeté tramvaje z Nizozemska.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2012 12:07 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    4 vozy RT6N1 byly i v Praze, ale moc toho nenajezdily - odkaz. V Brně mají 4 vozy také, ale 3 z nich tam po několika letech stání nakonec zprovoznili. Jednou z nich jsem v Brně jel a interiér mi přišel lepší než v nových tramvajích, akorát větrání je také blbě řešené.
    23.11.2012 11:27 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    15T ani zdaleka nevybočuje tolik jako KT8D5, která se pořád všude míjet nemůže, někdy vzájemně, někdy i s T3. A někdy ani z prostorových důvodů všechny oblouky upravit nelze. Jinak většina problémů vždy byly vypadlé obrubníky a podobné problémy, na které se prozatím mohlo zvysoka.

    Tramvaje jsou sice těžší, ale taky mnohem výkonnější a, jako všechny v Praze, 100 % hnaných podvozků, vyjede to každý kopec v Praze a ještě s bohatou rezervou.
    Dreit avatar 22.11.2012 10:45 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi

    Souhlas, proč vyrábět pořád původní T3, když můžeme vytáhnout cenu na několikanásobek a nechat návrh na někom, co nikdy tramvají nejel? :-(

    Designově mi T14 vůbec nesedí, T15 se mi líbí ;-)

    Ale nejradši mám T3R.PLF - http://www.dpp.cz/typy-nizkopodlaznich-vozu/ :-)

    Nope
    23.11.2012 11:30 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ano, jistě, stejně tak na železnici by se namísto experimentů mohlo pokračovat ve výrobě osvědčených vozidel, zde například od soudruhů z PLR. Když se něco vyrábí 30 let v kuse a stejné, nemůže to přece být špatně!
    Dreit avatar 23.11.2012 11:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi

    Klesne cena náhradních dílů ;-)

    Nope
    22.11.2012 11:08 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Nemít ve 21. století tramvaj když už ne celou, tak aspoň z velké většiny, nízkopodlažní... to snad ani nebudu komentovat.
    22.11.2012 22:22 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ano, nízká podlaha je snad jejich jediné plus. Ale šlo by to udělat lépe.
    Dreit avatar 22.11.2012 22:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi

    Tramvaj bez podlahy a skateboardy místo sedaček :-D

    Nope
    23.11.2012 10:59 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ja je teda moc rad nemam. Vetsinou totiz nejsou nizkopodlazni cele a prechazet v nich za jizdy (coz vcelku casto musim) je dost neprijemne.
    23.11.2012 11:14 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Děláš revizora?
    23.11.2012 11:21 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ne. Obcas si jdu sednout na uvolnene sedadlo, obcas zase nekoho pustim, obcas prejdu na jine misto, protoze se od dveri tlaci lidi. Nekdy se jdu podivat na seznam zastavek trate. Jindy zase jdu ke dverim jeste nez tramvaj zastavi ...
    23.11.2012 11:33 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ani kvůli jednomu z toho vážně není třeba procházet celou délku vozidla.
    23.11.2012 14:04 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    To taky vetsinou nedelam. Treba Tatra T3R.PLF ma vozy rozdelene na tri casti a to je uz dost omezujici. Jak to maji ostatni typy tramvaji si uz tak dobre nevzpominam, ale bude to podobne.
    23.11.2012 14:39 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    T3R.PLF (nebo Vario.LF[{2,3}]) ovšem s moderní nízkopodlažní tramvají nemá společného vůbec nic.
    23.11.2012 14:56 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Oka. Vadi mne tramvaje, kde je cast nizkopodlazni a cast vysokopodlazni. Pokud ma tramvaj cely prostor nizkopodlazni, tak proti tomu samozrejme nic nemam. Jen se mi teda zda, ze zadna takova v Praze nejezdi.
    23.11.2012 16:10 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ale ano -- Škoda 15T.
    23.11.2012 16:16 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Aha, v te jsem asi jeste nejel nebo si to nepamatuju.
    22.11.2012 11:18 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    zdravim,

    ctete mi myslenky. To co je ted v Praze za dopravni prostredky je silene. Zena se ted vedle smeje pri cteni tohoto zapisku na zaklade zkusenosti s cestovanim.

    Pridam jeste jeden detail.

    2 chlapi se do 2 sedacek nevejdou. Jeden zakonite prepadava nebo sedi napul. 2 metrosexualove bez ramen ale budou sedet vcelku pohodlne.

    Super je taky, kdyz vezete tasku a chcete si sednout do ulicky se sedackami proti sobe v Porshe tramvaji. Lidi pak spatne prochazeji, kdyz mate v ulicce tasku.

    A asi by se dalo vypravet dale.... Vypada to, ze 3.vozova trida CD neni jeste mrtva....

    gf
    22.11.2012 12:05 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Mě zase fascinuje v 14T tyč na držení přímo před displayem, ukazujícím kolik je hodin, takže čas není z poloviny vůbec vidět.
    msk avatar 22.11.2012 12:07 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ja elektrickami zasadne nechodim, su to otrasne nepohodlne a hlavne neuveritelne pomale dopravne prostriedky, ale ked zacala zena nadavat na tu novu skoda werkel, ze v tom neni miesto, ze sa v tom neda sediet ani stat, myslel som, ze je precitlivela. Az som mal prilezitost sa v tom zviest. To musel navrhovat uplny imbecil, jemnejsie sa to snad ani povedat neda.
    22.11.2012 12:38 reb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    No hlavně má smysl toto napsat DPP. Pochybuji, že někdo z nich bude číst abclinuxu. A moje zkušenost s psaním podobným "institucím" je, že skoro vždy zareagují a někdo se tím zabývá. A občas to dokonce vyřeší. I pro ně je přímá zpětná vazba docela důležitá a příliš jí nemají.
    22.11.2012 12:45 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    ha ha.................
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Luk avatar 22.11.2012 14:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ano, zrovna u DPP. Vzpomínám, jak dokonce přímo vyzývali k tomu, aby jim lidé posílali náměty ohledně zlepšení systému časových jízdenek. Tehdy jsem jim poslal návrh (včetně popisu důležitých věcí a zdůvodnění), aby se inspirovali například tím, co funguje v Drážďanech. A čeho jsme se dočkali? No přece OpenCard! :-D (Pravda, ta nevzešla z DPP, nýbrž z magistrátu, ale to je jedno.)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 22.11.2012 21:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Já jim kdysi napsal pár připomínek ohledně těch modrých displejů v autobusech (skoro normální monitor s Xkama a Firefoxem). Sice jim to trvalo asi rok, ale snad všechno se po čase objevilo zapracované. Tmavší pozadí, čas v rohu, seznam dalších zastávek (2. řádek), ... byl jsem příjemně překvapen.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dreit avatar 22.11.2012 21:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi

    Příjemně mě potěšilo, že se nejede všude výhradně na oknech :-)  Ale je pravda, že kernel panic co jsem viděl nedávno (díky tomu jsem viděl bootování a poznal snad Puppy Linux) vypadal docela vražedně....a co teprve Xka pod rootem a Firefox :-D

    Nebyla by k tomu nějaká dokumentace nebo tak? Docela by mě zajímalo jak to funguje. Firefox se ukáže jako malý okno v rohu (číslo linky) a pak se to komplet překreslí (občas to překresluje vteřinu) na modrou kousající se obrazovku se seznamem zastávek.

    Nope
    22.11.2012 12:49 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi

    Nejnovější verze 14T už mají sedadla otočená správně, protože na to bylo opravdu hodně stížností. Řekl bych, že důvod, proč to tak původně udělali, je umístění hnaných náprav pod nimi. Ono, i v tramvaji, která má celou podlahu až u země, musí někam dát motory. Ale řešení to bylo opravdu nešťastné. Teď sice lidé musí šplhat nahoru, protože ten pohon samozřejmě nezmizel, ale ve zbytku tramvaje jsou i místa, na která se jde dostat bez vrcholových sportovních výkonů.

    Jinak k další výbavě. Třeba tyče máme v Brně oranžové (i když je to jen nástřik a ne plast jak dříve. Řekl bych, že některé prvky, jako třeba sedadla si kupují může vybrat a je jen blbost pražského DP, že nakoupil ty dřevěné.

    22.11.2012 12:53 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Srovnatelná "západní" tramvaj odpovídající koncepce má samozřejmě trakční motory umístěné vně podvozku a bezosé zavěšení kol, takže i tam má uličku ve výšce zbytku nízkopodlažní části.
    Dreit avatar 22.11.2012 13:35 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    22.11.2012 13:05 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Stejne je to s autobusy. Nechapu, kdo to navrhuje, lidi se tam vejde pet a pul, vylezt se skoro neda... At uz nove kloubove nebo ty obycejne, ale se ctyrmi dvermi - to vymyslel opravdu genius, ktery nikdy busem nejel...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    22.11.2012 14:59 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Mě už se v Praze stává v nových autobusech to, co se mi před tím stávalo jen při cestování prťavých mikrobusech v exotických zemích - totiž, že když si sednu na sedačku, nepodaří se mi do toho pidiprostoru mezi ní a předchozím sedadlem vmáčknout nohy. Podobně geniální je zvýšené sezení v kombinaci se zkoseným stropem - jakákoliv vyšší osoba se tam musí nepřirozeně kroutit, pokud se nechce celou jízdu otloukat strop hlavou.
    Josef Kufner avatar 22.11.2012 21:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Novější modely mají už mezeru mezi sedadly větší, i když pořád celkem malou.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.11.2012 16:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ze 4 dvéřových SOR se vylézá poměrně dobře, oproti té příšerné uličce, co mají CityBusy mezi 2. a 3. dveřmi. Ale zase ty sedačky na vyvýšených místech jsou taky dost příšerné.
    gtz avatar 22.11.2012 15:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Nedávno jsem jel v Brně tím nejnovějším modelem a nějak jsem si nestěžoval. Těch pár zastávek bylo v pohodě a jízda byla o hodně rychlejší než kdybych se tam měl courat autem (a pak dlouho hledat místo na parkování).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.11.2012 17:24 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Hlavnim problemem dopravnich podniku je to, ze ziji z dotaci. Kvalita jejich sluzeb je jen tresnickou na dortu :-(
    22.11.2012 20:34 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    A nebo jeslti náhodou není vina na straně pravicových politiků kteří hlásí nízké daně, nulový stát, žádné dotace a přitom kradou ze státního jako straky. :-))))) Ale za všechno mužou pitomci kteří těm politikům to žerou a volí stále stejné idioty... Viď Loki. :-)
    23.11.2012 01:02 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    :-) Jo jo, politici bohuzel kradou. Proto je nutne ten stat minimalizovat, aby nemeli z ceho rozkradat. ;-) Kazdopadne to, co tam je ted, nepovazuji za "pravici". Kalouskova danova trajektorie mi je proti srsti. I ta jejich s prominutim idiotska socialni prirazka. To opravdu neni pravicova vlada.
    23.11.2012 01:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Politici a na politiku napojené struktury jsou schopné legálně krást i z nestátního, proto minimalizace státu != minimalizace kradení.
    23.11.2012 10:34 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Já narážím na ten FAKT že ti samí politici co žvaněj o minimalizaci státu z něho nejvíce kradou! :-) To mně prostě hlava nebere... Jako tedka je to tak že sociální stát je v rozkladu a není asi v našich silách ho dobudoucna udržet... Bohužel dle mého soudu ty zajisté zaplesáš. :-) Co ale vidím na našich politickcýh psychoptech je to že oni sice rozeberou sociální stát ale velikost státního aparátu nesníží!!! :-(
    23.11.2012 10:37 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Jo jinka samozřejmě tedka je už naprosto jasné a souhlasím s tím že současná politiská garnitura která se považuje za pravici jsou obyčení zloději. Akorát lidem to pořád nedochází...
    23.11.2012 12:54 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Jako že má být městská doprava výdělečná (bez ohledu, zda soukromá nebo státní)? Pak jim výrazně ubudou cestující, kteří se nacpou do města v osobních autech.

    Z dotací žijí snad všechny městské dopravy po světě, co znám, protože stát-město počítá celkové náklady na to, jestli dav používá hromadnou. Takové doplňky, jako zdarma internet v autobusech se stává pravidlem (aby i finančně silnější skupiny místo sám v autě jeli sockou, a během půl hodiny cesty si v klidu zkontrolovali poštu). Tomu já docela rozumím.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    23.11.2012 14:37 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Metro v hong kongu, baště kapitalismu, vydělává. Ale z trochu jiných důvodů. Ostatně, počkejte na den kdy zjistí, že vhodnou privatizací vybraných kusů DP se dá taky vydělat.
    Grunt avatar 23.11.2012 15:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    aby i finančně silnější skupiny místo sám v autě jeli sockou, a během půl hodiny cesty si v klidu zkontrolovali poštu
    Toho se bohužel dosahuje jiným způsobem než Wifi ve vozidle či dotacema. Doporučuji vzít si za vzor třeba takovou MHD ve Vídni kde se údajně cca. polovina vídeňáků pomocí MHD dopravuje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2012 16:43 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Taky si cca polovina vídeňáků strká do zásuvek magické krabičky, co pouští jenom zelené elektrony, blokují hranice traktory a modlí se k bohům větru a slunce :)
    Grunt avatar 23.11.2012 17:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    To je fakt. To tu némame.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.11.2012 15:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    kteří se nacpou do města v osobních autech.
    Jinak na tento problém už jsem též nabízel řešení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.11.2012 20:26 dejf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Jak já jsem rád, že tu v Pardubicích tramvaje nemáme, stačí trolejbusy, že se tu pletou. Jinak jo, i v autobuse nebo trolejbuse je to naprd. Sedačky polstrovaný, někde i koženkový, to mě je jedno, protože jeden důchodce je schopnej zabrat celou dvojsedačku. Sice nejsem nějak velkej, ale stejně mám problém se tam vejít, ale tady to funguje tak, že když má člověk štěstí, tak jedou 3 spoje za hodinu, z toho dva končí na jiný točně. Takže autobusy narvaný, že má člověk problém se dostat ven. Viz. včera jsme přestupovali (asi 20 lidí) a na veterány neplatilo ani "Zdovolením". Takže pár lidí holt muselo přestoupit o zastávku dál. O spolehlivosti radši ani nemluvit, zpoždění 15 minut a víc není žádná výjimka, navíc teď je uzavřená křižovatka u Parama, takže centrum ucpaný. Ale zas tu máme menší unikát, kde jinde uvidíte trolejbus, jak předjíždí traktor? :) Ještě štěstí, že tu máme cyklostezky.
    Grunt avatar 22.11.2012 22:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Jo, jo. Jak já nadával na MHD v Brně a především na ty nové Šaliny. Ale vyučil jsem se u bratrů na Slovensku. To když jsem se rozhodl na procházku a na cestu zpět využít služeb MHD a přiběhl jsem k zastávce v 15:50 a hleděl jak puk na poslední spoj který mi z obce ujel v 15:40 (šel jsem po cestě ale nemíjeli jsme se). A především poté co jsem si u kolemjdoucí paní, která šla na hřbitov potvrdil, že z vesnice jedou za celý den tři spoje (6:26, 13:08, 15:40). Všem co nadávají na DPP bych doporučil zkusit využít služeb SAD Trnava a jsem zvědav jak rádi si budou ještě klouzat zadnice v Porsche-Šalinách místo toho aby po setmění trčeli v orkánu někde mezi loukama a polema a nevěřícně čuměli na žlutou tabuli.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2012 11:02 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    To je normalni i v Cesku ve vcelku normalnich vesnicich (tj. ne jen u prihranicnich). Obzvlast o vikendu.
    Grunt avatar 23.11.2012 15:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Právě že u nás jsem na takovou vesnici ještě nenarazil. Takové bohem zapomenuté místa mě docela zajímají a přitahují.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xxxs avatar 24.11.2012 18:32 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    miesas mestsku a medzimestsku dopravu.
    22.11.2012 23:12 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    "Nepovedený" interier není chyba, ale záměr. Kapacita se uměle snižuje, aby vyšly nápravové tlaky.
    24.11.2012 19:48 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    To se mi nezdá. Jak to, že tramvaj s nesníženými nápravovými tlaky jezdí 60 let a ve 21. století neexistuje lepší možnost, než udělat tramvaj neobyvatelnou?
    24.11.2012 22:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Existuje, ale firma Martina Romana ji v dotyčné době neuměla vyrobit.
    24.11.2012 22:25 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Na tom samozřejmě také něco je. Netechnické okolnosti nelze zanedbat.

    Samotné řešení je ovšem v podstatě vždy něco za něco... tohle to umí, takhle to jede, takhle je to praktické, takhle se to má k infrastruktuře a v neposlední řadě tolik a tolik to stojí.
    xkucf03 avatar 25.11.2012 11:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ano, něco za něco… proto se v našem Absurdistánu kupují za veřejné peníze obvykle věci, které fungují hůř, jsou nepraktické a stojí víc.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.11.2012 22:07 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Protože:

    a) Rostoucí požadavky na tuhost skříně (normy). Ona taky ta 50 let stará tramvaj po nárazu dopadne mnohem hůře (a nová už taková schválit k provozu nelze; kromě triku přestavba Favorita - vezmeme jeden ks nové tramvaje, jeden ks původního průkazu způsobilosti drážního vozidla... a zbytek je vesměs papírová magie).

    b) Další vymoženosti a hejblata, která se montují... a něco váží.

    Ještě poznámka ke stáří a konstrukci. Tramvaj T3 má pod každý vůz (článek), dva podvozky. Z ní vycházející K2 má sice pod kloubem Jakobsův podvozek jako 15T, takže nese část váhy obou přilehlých článků, ale netrakční. A (novější) KT8D5t na tom v tomto ohledu už taky byla hůře, ale ještě ne tak zle... viz výše.
    xkucf03 avatar 25.11.2012 11:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Ona taky ta 50 let stará tramvaj po nárazu dopadne mnohem hůře
    BTW: staly se nějaké nehody, kde by kvůli tomuhle utrpěli cestující? AFAIK střet s tramvají odnesou nejvíc ostatní vozidla a pokud se pomlátí cestující v tramvaji, tak je to tím, že se prudce brzdilo, ne tím, že by se tramvaj „zmuchlala“, ne?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 25.11.2012 11:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Jde hlavně o kolize tramvají vzájemně. Vzpomínám na jednu nedávnou nehodu, kde se srazily dvě tramvaje - T6 a 14T. Na tramvaji 14T sice vznikla obrovská škoda, ale tu T6 to dost slušně sešrotovalo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2012 11:46 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Např. při srážce dvou tramvají v Ostravě před 4 rokama (šlo o jednu kloubovou tramvaj K2 a soupravu dvou vozů T3) byla ta první T3 výrazně poškozena nejenom čelní srážkou s tou druhou K2, ale i zezadu tím, že se do zaklínil druhý vůz soupravy, a to tak, že fakt dost. K tomu ještě navíc mají tyhle krámy úžasnou tendenci při nárazu vyšplhat nahoru nad rám, do prostoru pro cestující.

    Myslím, že tohle říká všechno.
    23.11.2012 00:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    viz

    Hlavní pointa blogu je tam rozkreslena do hezkých grafů.
    24.11.2012 19:47 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Díky, tohle bylo opravdu zajímavé čtení. Vrhnu se na studium grafů a hledání svého místa :-)
    xkucf03 avatar 23.11.2012 23:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Přesně tak
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    frEon avatar 24.11.2012 15:53 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Tak to dopada, kdyz z puvodne technicke discipliny se stane disciplina umelecka. Clovek potkava pripady, kdy technicka dokonalost ustupuje umeleckemu krasnu, na kazdem kroku.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    25.11.2012 10:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Bohuzel to tak neni. Ustupuje oboji. Kdyz si vezmu treba zabradli na schodisti v nasem 100 let starem dome. Dneska by se s takovym kovanim nikdo nedelal, a pokud ano, vyslo by to priserne draho (ostatne je to videt na tech mistech, kde bylo potreba to zabradli nahradit). Totez treba takove dvere. Tehdy byly vselijake designerske "kudrlinky" celkem bezne, dnes se udela obdelnik s oblymi rohy a vydava se to za design a krasu.
    xkucf03 avatar 25.11.2012 11:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    +1

    BTW: u nás je kubistický hřbitov, velice jednoduché a pěkné tvary, žádné složité ozdoby, ale ani to dnešní „stavitelé“ při rekonstrukci plotu nedokázali napodobit, takže ta část prostě vypadá blbě.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 25.11.2012 11:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Na druhou stranu, například pražská bytová družstva stavěla ve 20. a 30. letech domy (dnešním pohledem něco jako "sociální bydlení"), kde se design v podstatě neřešil a primární bylo získat funkční bydlení za minimální cenu. To se zjevně podařilo, po zlepšení tepelně izolačních vlastností a instalaci výtahu tyto domy plně vyhovují i dnešním nárokům. Touto cestou by se měla veřejná sféra vydat - namísto toho, aby si někteří lidé za naše peníze plnili své architektské a designerské sny.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    PepaSFI avatar 25.11.2012 12:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    to je pravda, dřív ti řemeslníci měli jakýsi cit pro krásu. A to platí i pro nejběžnější stroje a nástroje, prosté předměty denní potřeby. Stačí se rozhlédnout po starších domech, ve městech i na vesnicích. Pokud nebyly zmodernizované, pak narazíte na šokující designérské lahůdky. Jen takové obyčejné dveře ve starém chudém vesnickém domku, to není rám z odpadního dřeva polepený kdoví čím, to je neuvěřitelná skládačka z několika desítek částí. Obyčejná vrata do stodoly mají čistě opracované trámky s ozdobně zadlabanýma hranama, násadu na kosu kdyby měl dnes někdo nakreslit tak stráví půl dne u počítače. Staré stroje, to je přímo industriální pornografie. A přitom to všechno dobře fungovalo a mnohdy bude fungovat dál pokud to nějaký samolibý blb nenahradí něčím superskvělým. Teď si vzpomínám jak jsem byl naposledy v Praze, jeli jsme s bráchou metrem a on kamsi kouká. Tak si říkám co kde vidí a on že obdivuje ty tyče na držení. Jak se praví ve známém filmu, to muselo dát strašný práce a přitom je to taková blbost. Jak mohl někdo vymyslet takovou blbost neuvěřitelnou, ono se to různě větví, rozdvojuje a zas spojuje aniž by to mělo nějaký účel. Kdyby to aspoň bylo hezký ale to prostě z podlahy jde trubka, rozvětví se na dvě, asi proto aby to uprostřed vozu zabralo víc místa a u stropu se zas spojí do jedné. To celé svařováno z nerezu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    25.11.2012 12:55 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    A pak takovej člověk jede tramvají K2 kde v kloubu už tři lidi pomalu neví kde se té jedné tyče chytit, aby se tam ty ruce vešly, a zase brblá a nechápe.
    PepaSFI avatar 25.11.2012 13:14 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    vidím že jsem to nepopsal dost po lopatě. Ta dvojtrubka jako taková asi může mít ten účel aby bylo víc rukodržadel pro rukodržící. Až potud dobrý. Ale nebylo by z hlediska výroby jednodušší tam prostě dát dvě trubky místo výrobně docela nákladného rozdvojování? A co z mého popisu nevyplynulo dost zřetelně, tím zabíráním místa jsem myslel to že zmíněná dvojtrubka je situována napříč, tedy kolmo na podélnou osu vozu. Čiže to docela dost zužuje průchod vozem. Pokud to má zlepšit možnosti rukodržení, pak by to zcela jistě sloužilo úplně stejně kdyby to bylo situováno podélně. Pro případné nepochopení dodávám že zmíněné tyče jsou umístěny svisle, tedy vertikálně a označením "napříč" a "podélně" myslím jejich půdorysné umístění vůči podélné ose vozu, tedy umístění v uličce mezi sedadly.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Pavel Stárek avatar 26.11.2012 15:26 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povzdech nad tramvajemi
    Naprosto souihlasím se zápiskem. Ty T3 jsou nejlepší. Pak ještě ty novější, ale Porsche a ForCity je děs běs.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.