abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 693 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Anglie - Fish & chips a další dobroty

    6.1.2008 17:45 | Přečteno: 4193× | Osobní | poslední úprava: 6.1.2008 17:46

    O Angličanech se říká, že jim vaření moc nejde - i když hlavními šiřiteli této pomluvy jsou především Francouzi, kterým Angličané na oplátku přezdívají česnekožrouti. Já mám rád anglickou i francouzskou kuchyni, ale je pravda, že co se koření týče, tak jsou na tom Francouzi asi opravdu lépe.

    Angličané se však mohou pochlubit několika pochutinami, které jsou zcela nepřekonatelné. Tak například proslulá „anglická snídaně“ nemá konkurenci. A obyčejné, řádně promaštěné nearistokratické fish & chips jsou jídlo, které bych mohl jíst pořád.

    Poprvé jsem fish & chips ochutnal při nějakém těsně porevolučním školním zájezdu do Londýna a vůbec jsem se na svůj příděl netěšil. Už si nepamatuji, kdo nás hostil, ale každopádně se neobtěžoval s vysvětlováním podrobností. Vůbec jsem tedy netušil, že „chips“ nejsou bramborové lupínky, tzv. „chipsy“, jak se jim říká u nás, nýbrž osmažené brambory. Ani k rybě jsem moc velkou důvěru neměl, protože, nemaje žádného známého rybáře, jsem do té doby jedl pouze kapry při štědrovečerních večeřích a uzené makrely.

    (Obě tyto ryby se vyznačovaly velkou spoustou kostí, přičemž ty kapří mi několikrát uvízly v krku natolik nepříjemně, že jsem se kaprům spíše vyhýbal... vždy jsem při snaze o bezpečné odstranění všech kostiček strávil mnohem více času pitváním každého sousta než samotným jedením.)

    Ani už nevím, jak na mne tenkrát fish & chips zapůsobilo, takže když jsem se pak do Londýna dostal v trochu dospělejším věku, nedočkavě jsem se to chystal ochutnat znovu – především proto, že ten pokrm figuruje v mnoha knihách, při jejichž čtení jsem na něj vždycky dostával chuť (podobně jako jsem po přečtení Vinnetoua toužil ochutnat medvědí tlapy – prý jsou nejlepší, když se nechají pořádně odležet, takže s nimi před pečením už hýbou červi...).

    Od té doby dostávám na fish & chips chuť mnohem častěji, než se mi poštěstí mít v dosahu nějakou anglickou hospůdku nebo pouliční stánek, kde by tento zázračně jednoduchý, ale přitom skvělý pokrm nabízeli. Naučili jsme se ho tedy připravovat i doma. To samo o sobě není tak složité, ale pro dokreslení chuti to chce zakápnout sladovým octem a mít dostatek tzv. hnědé omáčky (brown sauce), případně bylinkové majonézy.

    Bylinkovou majonézu lze snadno suplovat poctivou domácí „tatarkou“ (majonéza, cibule, kyselé okurky, lák z okurek, plnotučná hořčice, sůl, pepř), ale s hnědou omáčkou je potíž. Nejraději mám tu od značky „HP“, která se v ČR dost blbě shání. Občas ji člověk zahlédne v některém z hypermarketů, ale spoléhat se na to nedá. Vozíme si proto raději zásoby z Anglie (které stejně pokaždé dojdou po pár měsících). Mimochodem, jsem si jistý, že už jsem několikrát na flaštičce četl, jaké má ta hnědá omáčka vlastně složení, ale nikdy si to nezapamatuji. Je to jako s fernetem... raději nezkoumat a pouze vychutnávat. (Tak z čeho se ten fernet vlastně dělá – víte to někdo? Budou v tom asi nějaké bylinky, ale lidová pojmenování „asfaltérova moč“ nebo „mačkaní švábi“ mi připadají výstižnější...)

    Při dlouhodobém pobytu v Anglii se mi však splnil jeden malý sen – můžu si dát čerstvé fish & chips kdykoliv na ně mám chuť. V naší vesnici je dělají v hospůdce a je to koncert chutí. Kromě toho je to také koncert obžerství, protože z jedné porce se bez potíží najím já i moje milá M. – a to nejsme žádná ořezávátka (alespoň co se jídla týče).

    Btw, z několika různých důvodů jsme se rozhodli si pobyt v Anglii neprodloužit do jara, takže tímto zápiskem miniseriál o zážitcích v Anglii končím. Až se nám zase podaří někam na pár měsíců zdrhnout, tak se podělím o postřehy.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Anglie - Fish & chips a další dobroty, obrázek 1 Anglie - Fish & chips a další dobroty, obrázek 2 Anglie - Fish & chips a další dobroty, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.1.2008 17:47 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    ale pro dokreslení chuti to chce zakápnout sladovým octem
    Boze muj... vzdycky jsem rval "No vinegar!!!" jeste nez se dotycny stacil po lahvi s tim humusem natahnout. Octem si muze polevat hranolky fakt jenom prase nebo Anglican. :-(
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2008 18:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Dcera mi přivezla z Londýna chipsy (tedy ty, co známe my) s octovou příchutí. Nejdřív jsem vyprskl, ale pak mi to dokonce i zachutnalo :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    AltOS avatar 6.1.2008 20:40 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jj, presne tyhle jsem zboznoval. Dokonce je pak chvili meli u nas (v CR) v Tescu, ale asi kvuli nezajmu je stahli. :(
    7.1.2008 14:20 eXEden | skóre: 13 | blog: Plkoviny | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Prodává je Mark&Spencer
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Fuj, ty mi přivezl spolužák. Když jsem si jich trochu strčil do pusy (ne, "snědl" neřeknu), dost jsem se divil. On ten spolužák byl občas vtipálek, takže jsem je vyhodil do koše s tím, že mi určitě "vtipně" podstrčil zkažené potraviny...
    6.1.2008 22:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Octové brambůrky s nakyselo nakládaným vařeným vejcem jsou výborné. Je ale pravda, že na tu chuť je potřeba si zvyknout.
    kotyz avatar 9.1.2008 15:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Me uplne stacili Lays kysela smetana (ty svetle modry) co se daji sehnat i u nas. Uplne mi to hubu zkrivilo a zkousel sem to davat nekolika dalsim lidem a delalo to s nima to samy. Zbytek sme vyhodili protoze to nikdo nebyl schopen a ochoten dojist. Octovy bramburky si nedovedu dost dobre predstavit, ale bude to asi taky peknej 'šlochot' ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.1.2008 19:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Octem si muze polevat hranolky fakt jenom prase nebo Anglican. :-(
    A někteří (třeba já) si jím polévají zase pizzu ;-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    6.1.2008 17:58 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Teda lidi já mám hlad, jdu se najíst :-D
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2008 18:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    A pak nemám být tlustej :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 6.1.2008 18:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Vůbec jsem tedy netušil, že „chips“ nejsou bramborové lupínky, tzv. „chipsy“, jak se jim říká u nás, nýbrž osmažené brambory.
    A aby to nebylo tak jednoduché, Američané tomu prozměnu říkají French fries ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    AltOS avatar 6.1.2008 20:41 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ale prd. Od 9/11 to jsou Freedom fries. ;)
    Luk avatar 6.1.2008 20:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Šíříme svobodu ohněm a mečem hranolky a Coca Colou :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2008 22:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nikoliv Freedom fries, ale Liberty fries :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    AltOS avatar 7.1.2008 03:00 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    To taky, ale pozdeji

    http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_fries
    AltOS avatar 7.1.2008 03:01 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Teda, vlastne ano, mel jsem to popletene. :))
    alblaho avatar 6.1.2008 18:34 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ale fuj :-)

    Anglii mám rád, v Londýně jsem byl na jaře, ale F&C mi fakt nechybí. To už raději hamburger od mekáče :-)
    6.1.2008 18:40 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Asi tak ...takove cosi nasakle olejem :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 18:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já na mekáče už s*ru, když hambáče, tak si skočim do burgerkinga, čerstvá cibule, za ty samý prachy se nažeru víc a navíc ten hambáč s trojitym masem váží snad kilo... ;-)
    kotatko avatar 6.1.2008 19:27 kotatko | skóre: 10 | blog: mafyblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ale burgerking není v ČR. Nebo je?
    Můj blog ČAV is only right for HAM.První český cubesat. mafy@njs.netlab.cz | soom.cz | PAST |
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 19:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    no, teď sem o tom mluvil s kámošem přes skajpa a prej ho tam fakt nemáte :-( ale nezoufejte, tady prej po komančích byl chvilku, pak nic a teď máme ve Warszawie první dva, myslim že v ČR bude zachvíli taky. Já už v Mc fakt nejim, jenom tam, všechno čerstvý a hlavně z grilu...
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 19:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    :-) teda né že bych chodil žvejkat jenom tam, ale když už fast food, tak BurgerKing.
    Luk avatar 6.1.2008 20:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    když už fast food, tak BurgerKing
    Ne. Když už fast food, tak stánky na Václaváku. A ta radniční lůza nám je chce sebrat!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Hmm, tak zrovna tam bych si je já osobně nikdy nedal (stejně jako na Hlaváku nebo jakékoli obdobné části Prahy).
    Luk avatar 6.1.2008 22:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Proč? I na Hlaváku jsem si dával párek v rohlíku a jsem stále naživu :-D Nemyslím si, že je to tam horší než to bývalo (možná ještě je) třeba v kantýně na FEL ČVUT na Karláku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Chmm... Že tě ani neodpuzoval od jídla ten smrad chcánek. :-)
    Luk avatar 7.1.2008 00:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Zaprvé tam nic nesmrdělo (aspoň tedy tam, kde jsem byl já), a zadruhé jsem to stejně jedl až ve vlaku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 7.1.2008 12:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Vlak je ještě lepší (no, je teda fakt, že teď se asi čistota vlaků zlepšila -- jsou jen počmárané vandaly, jsou tam všude odpadky od lidí-prasat a sem tam flusanec). ;-) Osobně jsem jezdil z Prahy-Vršovic na směr Říčany a zpět, takže jinde to je možná jiné... (Ale neznám místo 200 metrů okolo Hlaváku, kde by nesmrděly chcánky.)
    Luk avatar 7.1.2008 12:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Vlak je ještě lepší (no, je teda fakt, že teď se asi čistota vlaků zlepšila -- jsou jen počmárané vandaly, jsou tam všude odpadky od lidí-prasat a sem tam flusanec). Osobně jsem jezdil z Prahy-Vršovic na směr Říčany a zpět, takže jinde to je možná jiné...
    Já jsem jezdil na Kolín a kdovíjak strašné to (kromě výjimek) nebylo nikdy. Tedy ve smyslu toho, abych tam mohl bez problémů sníst párek v rohlíku.
    Ale neznám místo 200 metrů okolo Hlaváku, kde by nesmrděly chcánky.
    Nevím, ale já jsem tam většinou nic necítil. A to mám hodně citlivý nos.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.1.2008 13:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Donedávna mi to přišlo snesitelné, ale poslední cca měsíc se halou na Hlavním nádraží line neuvěřitelný puch, alespoň podle mých měřítek.
    Luk avatar 7.1.2008 15:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nebyl jsem tam od loňského května, tak nevím. Možná jak se to tam začalo předělávat, tak se to nějak rozvířilo :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.1.2008 01:43 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nebo prostě jak začalo mrznout, stahlo se tam víc nemytých existencí.
    8.1.2008 01:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    A protože se přebudovává, tak na menší plochu.
    Quando omni flunkus moritati
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    A karlácký-FEL-bufáč (možná) okusím po zkouškovém, dám kdyžtak vědět. ;-)
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já vlastně nejedl ani U Salmonely v Dejvicích. Svačinu si totiž nosím pořád u sebe, takže příkrmy z bufáče netřeba. :-) V menze (Technické) jsem jedl třikrát: jednou nejaké tatarské azu (?), jednou zapečené těstoviny a jednou hovězí plátek. Bylo to dost jedlé. (No, moje návštěvy menzy vlastně tak trochu korespodnují s návštěvami přednášek a cvičení. :'( :-))
    Luk avatar 7.1.2008 00:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já vlastně nejedl ani U Salmonely v Dejvicích.
    Tam už to teď vypadá naprosto jinak než za mě. Dnes je to oproti původnímu stavu luxusní (jak z hlediska prostředí, tak sortimentu).
    V menze (Technické) jsem jedl třikrát: jednou nejaké tatarské azu (?), jednou zapečené těstoviny a jednou hovězí plátek. Bylo to dost jedlé.
    V Technické jsem nebyl snad nikdy. Občas jsem zašel do Studentského domu (dokud jsem se vyskytoval v Dejvicích), později hlavně na Karláku do té bývalé dílny (je tam ještě pořád jeřáb). Na tom Karláku bylo nejlepší, když jako jedno z jídel byl řízek. Pak byl řízek během 3 minut pryč a zbývajících 117 minut vydávali ten druhý blaf.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 7.1.2008 12:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jo, Salmonela je luxusní, ale i cenami (zvláštní je, že tam prodávají třeba bagety dráž než o patro níž v automatu...). Přestože jsem její dřívější působení nezažil, pořád bude pro mě U Salmonely -- ten název je prostě prima. :-)

    A v menze jsem byl jen v té Technické, nikde jinde. Každopádně je fakt, že jsem se jednou tešil na nějaké jídlo, ale musel jsem si dát právě ten hovězí plátek, protože to původně plánované už nezbylo (i když uznávám, že bylo dost pozdě).
    Luk avatar 7.1.2008 12:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    zvláštní je, že tam prodávají třeba bagety dráž než o patro níž v automatu
    To je přece logické. Lidská práce je čím dál dražší (a už teď je hodně drahá) a stroje čím dál levnější.
    Každopádně je fakt, že jsem se jednou tešil na nějaké jídlo, ale musel jsem si dát právě ten hovězí plátek, protože to původně plánované už nezbylo (i když uznávám, že bylo dost pozdě).
    České menzy totiž vesměs zůstaly imunní vůči poptávce. Státní dotace jim zajišťuje dostatečný přísun "zákazníků", takže co by se tam namáhali udělat například 90 % řízků a zbylých 10 % toho druhého jídla. Pěkně padesát na padesát. Prodá se to stejně, tak co?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 7.1.2008 13:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    To je přece logické. Lidská práce je čím dál dražší (a už teď je hodně drahá) a stroje čím dál levnější.
    Ano, z tohoto pohledu to je logické. Ale co z pohledu studentů, kteří si U Salmonely vystojí velkou frontu (někdy; u automatů není nikdy fronta) a zaplatí asi o pětku víc? Asi jsem lenoch a škrt, ale já si zajdu o patro níž -- a ušetřím čas i peníze (a navíc rád jezdím páterem nosterem).
    Luk avatar 7.1.2008 15:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ale co z pohledu studentů, kteří si U Salmonely vystojí velkou frontu (někdy; u automatů není nikdy fronta) a zaplatí asi o pětku víc?
    Tak jsou blbí. A za blbost se platí. Taky jsem si radši kupoval něco z automatu (nejen kvůli frontě a ceně), případně i v nedaleké Delvitě.
    a navíc rád jezdím páterem nosterem
    Neboj, o paternostery nás EU brzy připraví. A pokud takový požadavek nepřijde přímo od EK, tak si ho vymyslí nějaký génius u nás. Vytasí se pár článků z Blesku, jak se tam někomu šprajcly lyže a uťaly mu ruce, a hned bude zákaz na světě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 7.1.2008 16:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jo, jo, jen ať platí. Z hlediska ekonomiky je to i výhodné. :-)

    No, zrovna zákaz páter nosterů se mi zdá rozumný (že by první rozumný zákaz z EU?). Neříkám, že to denně amputuje, ale když si představím, že tam třeba strčím nohu, tak ten páter noster prostě jede dál dle výkonu pohonu, noha nenoha. A šprajcnutí nohy není tak nereálné.

    Nikdy jsem to nezkoumal, ale myslím, že se pátery snad už ani nesmějí stavět, takže je tu jen otázka zrušení těch několika posledních. (A upřímně, na technické bych páter noster očekával jen v sále jménem Muzeum. Na druhou stranu, kovářova kobyla... Ať už se jedná o pátery, silně prosakující střechu haly na Julisce atd.)

    Požadavky na výtahy jsou celkem velké (např. problematika dveří), takže jsou s tím pátery celkem v kontrastu. (Je to jako dávat přísné podmínky na vzorek pneumatik automobilům s pěti dveřmi a nízké podmínky automobilům se třemi dveřmi...)
    7.1.2008 18:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    No, zrovna zákaz páter nosterů se mi zdá rozumný (že by první rozumný zákaz z EU?). Neříkám, že to denně amputuje, ale když si představím, že tam třeba strčím nohu, tak ten páter noster prostě jede dál dle výkonu pohonu, noha nenoha. A šprajcnutí nohy není tak nereálné.
    Tak si to ještě chvíli představujte, a pak si o tom něco zjistěte. Uvidíte, že páternoster nejede prostě dál, ale okamžitě se zastaví.
    Nikdy jsem to nezkoumal, ale myslím, že se pátery snad už ani nesmějí stavět,
    Smějí, ale nestaví. Asi spousta lidí věří podobným pověrám, jako vy.

    Požadavky na výtahy jsou celkem velké (např. problematika dveří), takže jsou s tím pátery celkem v kontrastu. (Je to jako dávat přísné podmínky na vzorek pneumatik automobilům s pěti dveřmi a nízké podmínky automobilům se třemi dveřmi...)
    Ne, je to jako porovnávat podmínky pro vzorek automobilů s pěti dveřmi s dojmem, že pro automobily se třemi dveřmi žádné podmínky nejsou.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 18:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Tak si to ještě chvíli představujte, a pak si o tom něco zjistěte. Uvidíte, že páternoster nejede prostě dál, ale okamžitě se zastaví.
    ...protože je tam nahoře (při směru nahoru a obráceně dole) optické čidlo ve futrech, na každym podlaží.
    7.1.2008 18:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    To je asi nějaké zabezpečení navíc – příslušné normy a vyhlášky s komentářem jsou třeba zde:páternostery – bezpečnost.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 19:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Na tom odkazu je to řešeno úplně stejně jen mechanicky, možná že se jedná o dvě verze toho samého, jen s jiným technickým řešením. Stejně ale představa, že to zabezpečení selhá je brrrrr... Optická čidla mám v práci v acceptorech bankovek a hopperech na výplatu mincí a řeknu vám, se spolehlivostí to neni žádnej šlágr. Navíc tomu s tim dítětem s bobama nezabrání asi ani jedna z variant :-(
    freshmouse avatar 7.1.2008 18:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Tak si to ještě chvíli představujte, a pak si o tom něco zjistěte. Uvidíte, že páternoster nejede prostě dál, ale okamžitě se zastaví.
    To lze samozřejmě vyzkoušet. Předpokládám, že se hlásíte jako dobrovolník. Budu se dívat z první řady. :-)

    Já to beru logicky. Jedu páterem a vložím nějaký předmět (např. končetinu) mezi strop páteru a podlahu patra (při cestě dolů). Co se děje dál? Pohon páteru stále běží -- vložený předmět představuje jen zátěž. Taková zátěž může být stejná, jako např. jedna osoba v každé kabince -- při takovéto zátěži samozřejmě páter nezastavuje, jelikož se nejedná o přetížení. Možná ten předmět bude velmi pevný a nějakou bude blokovat jízdu páteru -- potom dojde možná k přetížení. Druhou možností kontroly může být třeba kontrola jízdy páteru, která má ovšem obdobné problémy jako kontrola přetížení.

    V každém případě: než systém zjistí, že je přetížený, nebo že páter se nepohybuje (přičemž pohon stále běží), bude mi po tu dobu drcena končetina. Což není moc fajn.
    7.1.2008 19:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já to beru logicky. Jedu páterem a vložím nějaký předmět (např. končetinu) mezi strop páteru a podlahu patra (při cestě dolů). Co se děje dál?
    Odklopí se strop kabinky, čímž se zároveň rozpojí kontakt a celý páternoster se zastaví. Tím zbytek vašeho barvitého líčení odpadá.
    freshmouse avatar 7.1.2008 19:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    No dobrá. Ale stejně už si nebudu na FEL nosit sáňky. :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 19:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jedu páterem a vložím nějaký předmět (např. končetinu) mezi strop páteru a podlahu patra (při cestě dolů). Co se děje dál
    optické čidlo vaší nohu vidí a výtah okamžitě zastaví. (to jste teda hustej atlet, když tam tu nohu strkáte zevnitř výtahu u stropu, já bych jí tam strkal z venku ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 19:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jsem to ale debil (jak by řekl PT ;-) ) Já bych jí tam nestrkal vúbec :-D
    7.1.2008 19:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    To lze samozřejmě vyzkoušet. Předpokládám, že se hlásíte jako dobrovolník. Budu se dívat z první řady.
    Funguje to - panter se zastaví a začne zvonit, aby přivolal obsluhu. Obsluha zkontroluje, že ten, kdo to zastavil, už dávno utekl, a zase to pustí. Pokud máš smůlu, zůstaneš přitom viset v mezipatře tak blbě, že nemůžeš vystoupit ani nahoru, ani dolů.
    Quando omni flunkus moritati
    8.1.2008 00:12 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    No, zrovna zákaz páter nosterů se mi zdá rozumný (že by první rozumný zákaz z EU?). Neříkám, že to denně amputuje, ale když si představím, že tam třeba strčím nohu, tak ten páter noster prostě jede dál dle výkonu pohonu, noha nenoha. A šprajcnutí nohy není tak nereálné.
    Tak si to ještě chvíli představujte, a pak si o tom něco zjistěte. Uvidíte, že páternoster nejede prostě dál, ale okamžitě se zastaví.

    Hele chlape, uz jsem dneska prisel o dost iluzi. Jestli ted jeste napisete, ze se kabinky paternosteru neobraceji i s vama vzhuru nohama, kdyz prejedete nejhornejsi patro a dostanete se zase na cestu dolu, tak to uz me teda uplne dorazite.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    8.1.2008 01:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jestli ted jeste napisete, ze se kabinky paternosteru neobraceji i s vama vzhuru nohama, kdyz prejedete nejhornejsi patro a dostanete se zase na cestu dolu, tak to uz me teda uplne dorazite.
    Tak jsi doraženej, zrovna nedávno jsem si to vykoušel... si takhle stojím ve výtahu, nad něčím přemejšlím a najednou zjistím, že jsem metr nad podlahou nejvyššího patra... No tak jsem se projel přes půdu a vrátil jsem se nohama dolů zase do nejvyššího patra.
    Quando omni flunkus moritati
    8.1.2008 01:47 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Zkus si to, je to sranda. :)
    8.1.2008 08:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Hele chlape, uz jsem dneska prisel o dost iluzi. Jestli ted jeste napisete, ze se kabinky paternosteru neobraceji i s vama vzhuru nohama, kdyz prejedete nejhornejsi patro a dostanete se zase na cestu dolu, tak to uz me teda uplne dorazite.
    Projet půdou nebo sklepem je dobrý způsob, jak si nechat vyčistit boty. U konstrukce páternosteru je totiž potřeba myslet na to, že jej často používají lidé, kteří přišli v botách z venku. A tam může pršet, být bláto, sněhová břečka. To zůstane na podlaze, a když se ta kabinka obrátí, kapalo by vám to na hlavu. Takže jsou nahoře a dole takové kartáče, která tu podlahu vyčistí. Jenom je potřeba dávat pozor a neprojet půdou i sklepem v jednom kole – to pak druhou cestu jedete hlavou dolů, a místo bot vám to vyčistí zuby. Bohužel stejným kartáčem.

    Kdysi jsme tuhle teorii rozebírali u páternosteru v budově Rozhlasu v Praze. Někteří na něj pak koukali dost nedůvěřivě :-) (A pak odkud se ty fámy o nebezečnosti páternosterů berou…)
    Luk avatar 7.1.2008 18:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    No, zrovna zákaz páter nosterů se mi zdá rozumný (že by první rozumný zákaz z EU?). Neříkám, že to denně amputuje, ale když si představím, že tam třeba strčím nohu, tak ten páter noster prostě jede dál dle výkonu pohonu, noha nenoha. A šprajcnutí nohy není tak nereálné.
    Nebezpečnější jsou kdyžtak klasické výtahy s otevřenou klecí, které jsou v každém druhém paneláku i mnoha jiných domech (paradoxně byly často instalovány až ve druhé polovině 80. let - dříve tam bývaly bezpečnější výtahy s klecovými dveřmi).
    Nikdy jsem to nezkoumal, ale myslím, že se pátery snad už ani nesmějí stavět, takže je tu jen otázka zrušení těch několika posledních.
    Není to pravda, stavět se smějí. Ale lidé mají obavy (obvykle zbytečné). On je ale ještě jiný problém, a to podmínka bezbariérového přístupu. Proto se tak jako tak musí postavit ještě obyčejný výtah, takže to končí tak, že paternoster má smůlu.

    Kdyžtak tady je pár informací (na podstránku už odkázal Filip Jirsák).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.1.2008 19:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nebezpečnější jsou kdyžtak klasické výtahy s otevřenou klecí, které jsou v každém druhém paneláku i mnoha jiných domech (paradoxně byly často instalovány až ve druhé polovině 80. let - dříve tam bývaly bezpečnější výtahy s klecovými dveřmi).
    Jak pro koho... my, co víme, že se tam nemaj strkat prsty, jsme v bezpečí. ;-) Navíc od jisté doby je povinné optické čidlo, které výtah zastaví, když se někdo moc přiblíží k té díře u podlahy. Tam se může někomu něco stát jenom v případě, že se bude hodně snažit - a v takovém případě dobře mu tak.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 7.1.2008 22:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Na jeden takový výtah s čidlem mám velmi nepříjemné vzpomínky. Kdysi dávno jsem byl na brigádě u nějaké stěhovací firmy. Stěhovali jsme nábytek právě takovým výtahem, co měl čidlo. Pořád to pískalo a nejelo. Takže to dopadalo tak, že jsme chodili po schodech a do cílové stanice výtah přivolávali, aby se vůbec uráčil rozjet.

    Jinak samozřejmě drtivá většina takových výtahů v ČR žádné čidlo nemá. To je až záležitost výtahů instalovaných od 90. let.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.1.2008 22:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    To tě lituju, ale na druhou stranu jsi měl docela štěstí, že se vám ten výtah podařilo přivolat - kdybyste tam naložili něco těžšího, tak jste nepřivolali nic a prošli byste se i s nábytkem ;-)
    Jinak samozřejmě drtivá většina takových výtahů v ČR žádné čidlo nemá...
    Jinak samozřejmě drtivá většina takových výtahů v ČR čidlo má. Je to nařízení z EU; pokud vím, používat výtah s otevřenou klecí bez takovéo čidla je zakázáno.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 7.1.2008 23:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    To tě lituju, ale na druhou stranu jsi měl docela štěstí, že se vám ten výtah podařilo přivolat - kdybyste tam naložili něco těžšího, tak jste nepřivolali nic a prošli byste se i s nábytkem
    To nehrozilo. Výtah byl pro 6 osob / 500 kg. Pochybuji, že nějaký kus nábytku vážil víc než 100 kg. Jinak už jsem taky jednou zažil stěhování velkoformátové kopírky (váha 200 kg) po schodech, naštěstí jen z 1. patra. Bylo to ve třech lidech, i když spíš ve dvou. Takový zážitek si člověk nerad opakuje :-D
    Jinak samozřejmě drtivá většina takových výtahů v ČR čidlo má.
    To těžko. Téměř veškeré paneláky před rekonstrukcí, různé staré kancelářské budovy atd., tam všude jsou výtahy s otevřenou klecí bez čidla.
    Je to nařízení z EU; pokud vím, používat výtah s otevřenou klecí bez takovéo čidla je zakázáno.
    Není pravda. Je zakázáno je uvádět do provozu. Používat se smějí. Ono ostatně vyměnit těch asi 100000 nevyhovujících výtahů, by přišlo řádově na desíky miliard Kč, takže tu s námi budou ještě docela dlouho.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.1.2008 00:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nepřejte si stěhovat rozložený kulečníkový stůl, půltunová břidlicová deska, kterou není za co chytit je pouze v šesti lidech z druhýho patra totální masakra!! ;-)
    8.1.2008 01:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    To těžko. Téměř veškeré paneláky před rekonstrukcí, různé staré kancelářské budovy atd., tam všude jsou výtahy s otevřenou klecí bez čidla.
    Pár let zpátky se to tady předělávalo - výtah byl bez čidla, nechali ho tam přidělat dodatečně. A v té době to čidlo nechávali přidělat snad ve všech výtazích s otevřenou klecí, na které jsem narazil, takže jsem nabyl ten dojem, že je to povinné.
    Není pravda. Je zakázáno je uvádět do provozu. Používat se smějí. Ono ostatně vyměnit těch asi 100000 nevyhovujících výtahů, by přišlo řádově na desíky miliard Kč, takže tu s námi budou ještě docela dlouho.
    No přišlo by to na hodně, nicméně je povinnost odstranit nejzávažnější závady* do nějakého (teď nevím jakého) roku. Respektive povinnost to není, nicméně pokud se v tom výtahu někomu něco stane, majitel automaticky platí škodu.

    * Mezi nejzávažnější závady patří např. absence vnitřních dveří, prosklené stěny výtahové šachty... bylo toho víc, u většiny věcí jsem si říkal, jestli se někdo nepračtil do hlavy, když to vymejšlel.
    Quando omni flunkus moritati
    7.1.2008 17:26 Kuláš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Za blbost? To zní jako by automaty neměly žádné nevýhody. Např. nemusí fungovat správně - mohou vydat něco jiného nebo nevydat nic a sežrat peníze. Reklamace je pak obtížnější nebo rovnou nemožná. Nemůžete je požádat o čerstvější zboží než to, co vám vyplivnou. Musíte mít dost mincí. Někdy vůbec nepřijmou minci, kterou by přijmout měly, někdy je potřeba víc pokusů. Nepřijímají stravenky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 18:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    ...a přijmujou ruský dvourubly jsko pětikačky.
    Luk avatar 7.1.2008 18:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Automaty samozřejmě nejsou dokonalé. Ale když sečtu čas, který člověk ušetří tím, že netrčí ve frontě, tak jsou pořád o dost výhodnější (hovořím-li o totožném zboží).
    Nepřijímají stravenky.
    Na FEL ČVUT mají studenti nějaké stravenky? To jsou věci... :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 7.1.2008 19:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Na FEL ČVUT mají studenti nějaké stravenky? To jsou věci... :-D
    Máme i služební telefony a vozy. ;-)
    Luk avatar 7.1.2008 22:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    O telefonech a vozech řeč nebyla ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.1.2008 19:37 Kuláš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Chtěl jsem říct kupóny na stravenky. Myslím, že je dostávají např. všichni studenti UK, bagety lze s kupónem pořídit v menze nebo ve vrátnicích některých kolejí za za nižší cenu.
    6.1.2008 23:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Kdybys viděl, jak jsem si po příletu zpoza velké louže na pražském hlaváku pochutnával na bramboráku se Smíchovem, to by ses divil. ;-)
    6.1.2008 19:51 boriz | skóre: 4 | Localhost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ja sem je tu nikde nevidel.... ale ja mam rad spis malinky fastfoody spis.. Nemam rad KFC a MC.. jak se chova burger king nevim
    I slackwaristi maji sve dny
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 19:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Stejně, jenom jídlo je fakt výrazně lepší. A to jsem na jídlo z Mc nedal před tím dopustit...
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 19:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    BK a KFC tady patří pod jednu firmu American restaurants, nebo tak nějak... Googlni...
    6.1.2008 20:40 boriz | skóre: 4 | Localhost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    tak to jo no... ja sem byl spokojen s porci v cinske restauraci na okraji smichova u lodenic.... kupa hranolek ze by to nesnedli dva a tolik kurete ze sem to malem nepobral :) vino zdarma nakonci mensi ochutnavka jeste podekovali a vyprovodili... fakt uzasna restaurace, skoda ze sem z druhyho konce republikana
    I slackwaristi maji sve dny
    kotyz avatar 9.1.2008 15:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Je tu Big Burger, to taky celkem ujde.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.1.2008 19:53 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Potrójny Whopper (333 gramy najlepszej wołowiny grilluje się na ogniu) + extra ser + maxi zestaw (fritky i napój)
    Jdu si dat aspon caj :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 19:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    jenom 333g??? když mi to poprvé dali z drajvu do okýnka, myslel sem že to upustim, jak to bylo těžký... :-D
    6.1.2008 20:07 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    333 to zrejme ma pred grilovanim, cela sranda i s bulkou ma 436, coz je uspokojive :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 20:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Fakt s tim mam co dělat a to si normálně dávám guláš s dvanácti (při svejch 60+něco Kg) ;-)
    kotatko avatar 6.1.2008 20:28 kotatko | skóre: 10 | blog: mafyblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Sakra...to zní opravdu fajn. Už aby to bylo u nás. Těď občas zajdu jen do KFC.
    Můj blog ČAV is only right for HAM.První český cubesat. mafy@njs.netlab.cz | soom.cz | PAST |
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 20:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nejlepší na tom je, že ty hambáče jsou opravdu jak z těch obrázků a né jak ty zdechlý placičky z McD. ;-)
    nolly avatar 6.1.2008 20:37 nolly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Takže tohle se dá opravdu koupit? :-O A kolik to tak zhruba u vás v přepočtu stojí?
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 21:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jo dá, nevim kolik to stojí, protože tyhle "malinký" nejim, ale tohle vyjde asi na 8 pětek, o 1 maso míň, asi o 7 kaček míň, o 2 o 15 kaček. Cheesburger stojí stejně jako v McD a je tak o 15-20% větší.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 21:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    ...a neni to 2cm vysoká zdechlá placka.
    6.1.2008 22:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    když hambáče, tak si skočim do burgerkinga
    Uznávám, že BK má mnohem lepší jídlo než McDonald, ale pánové, kdo neochutnal Double-Double z In-n-Out, ten ještě neměl pořádný (fastfoodový) hamburger. Pokud se někdy vypravíte za velkou louži, tak se o tento kulturně-kulinářský požitek nenechte připravit.
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:42 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Až zejtra pojedu do Dejvic, cestou se tam stavim.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 22:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Vypadá to dobře, ale za louži rozhodně nejedu. Vůči USA mám odpor...
    6.1.2008 22:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Vůči USA mám odpor...
    A tak Američany vytrestáš tím, že tam nepojedeš? Tyhle módní řeči o tom, jak každý druhý nesnáší Ameriku a Američany mi připadají padlé na hlavu. Já bych například poslal do horoucích pekel Putina (za Čečensko a mnohé další věci) - ale že bych kvůli tomu neměl rád Rusy nebo nejel do Moskvy... proč?
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.1.2008 23:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nejde mi o Američany, ale o jejich tak zvanou "demokracii", prostě o to že bych se tam necejtil svobodně, stačí? Necejtim potřebu někoho "trestat" a rozhodně nejde o módu (Irák, Větnam, Korea, atp. nemá na můj názor vliv). Putina za vraždu Džochara Dudajeva a Čečensko vůbec, jen tak nikdo nepotrestá, stejně jako "pana presidenta" za kuponovou privatizaci...
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2008 23:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    jen tak nikdo nepotrestá, stejně jako "pana presidenta" za kuponovou privatizaci...
    Správně. Privatizovat se nemělo. Viz zářný příklad Běloruska, Gruzie, Moldavie :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 08:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Mělo, ale taky se měla nejdřív připravit vhodná legislativa.
    7.1.2008 19:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    A divokou privatizaci, kdy si lidi v revolučním nadšení prostě začali věci rozebírat sami, bys zastavil jak? Poslal bys na ně veřejnou bezpečnost?
    Quando omni flunkus moritati
    7.1.2008 08:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nejde mi o Američany, ale o jejich tak zvanou "demokracii", prostě o to že bych se tam necejtil svobodně, stačí?
    Huh? A u nás se svobodně cítíš? A v Polsku?
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 08:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Rozhodně svobodněji...
    7.1.2008 09:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Měl bys nějaký příklad, na kterém by se dalo ukázat, v čem je dle tvého názoru život v ČR a/nebo Polsku svobodnější než v USA?
    7.1.2008 11:41 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Tak třeba si tu můžeš sušit trenky na balkoně, aniž by tě nepřijeli sbalit fízli.
    7.1.2008 12:22 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jestli je to myšleno vážně, tak to není moc povedený příklad - především proto, že neplatí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 15:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    V čechách můžu hulit špeky a držet je pro vlastní potřebu, třeba... Nebo, (už teda absurd) můžu na velikonoce řezat ženský pomláskou, aniž bych byl odsouzenej k trestu smrti, jako zvlášť nebezpečnej sadistickej úchylák. Teď mně tak napadlo, trest smrti, není právo na život taky svoboda? Když je to za tou louží tak supr, proč tam nejste? Aha, skončily se víza, ať žije svoboda cestování :-D
    PS: Nechcete se zase bavit o těch hambáčích, s politikou tady budem flameovat ještě tejden jak dva...
                
    7.1.2008 15:49 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    V čechách můžu hulit špeky a držet je pro vlastní potřebu, třeba...
    Což ovšem záleží na tom, jak se na to bude konkrétní policajt dívat, že jo?
    Nebo, (už teda absurd) můžu na velikonoce řezat ženský pomláskou, aniž bych byl odsouzenej k trestu smrti, jako zvlášť nebezpečnej sadistickej úchylák.
    To je úplná kravina. Ubližovat na zdraví nesmíš ani u nás. A naopak v Americe rovněž není problém dodržovat folklórní nebo náboženské zvyky.
    Teď mně tak napadlo, trest smrti, není právo na život taky svoboda?
    a) Ne všechny státy unie trest smrti využívají (i když, pravda, existuje federální trest smrti).

    b) O zákonech rozhodují volení zástupci, takže je trochu zvláštní, když trest, který byl takto zaveden, označuješ za porušení svobody. Je uvěznění za krádež také porušením svobody?
    Když je to za tou louží tak supr, proč tam nejste?
    Já bych tam klidně (a docela rád) žil, ale nemám k tomu příležitost. Navíc se bavíme o turistice, ne?
    Aha, skončily se víza, ať žije svoboda cestování :-D
    S vízem jsem nikdy problém neměl, ale nechtěl bys měřit stejným metrem? Copak ČR nepožaduje po občanech některých zemí, aby měli pro vstup na naše území víza?
    PS: Nechcete se zase bavit o těch hambáčích, s politikou tady budem flameovat ještě tejden jak dva...
    Když vidím hlouposti, tak mi to nedá...
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2008 16:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ono je jenom zajímavé, že když jsem asi před rokem četl o jakémsi průzkumu týkajícím se svobody v jednotlivých státech, ČR byla v první čtyřicítce, zatímco USA člověk musel hledat mezi posledními z demokratických států.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 17:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    +1
    7.1.2008 19:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    A přidal bys také link na ten průzkum? Kdo ho zpracoval, jaká byla kritéria apod. Bez toho je to jen plácnutí do vody.
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2008 19:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Schválně jsem použil slova "asi před rokem" a "jakémsi". Prostě si to nepamatuji. Bylo to ale u taťky, takže počítám, že to bylo v některém z těchto plátků: National Geographic, Vesmír, TV program, Makro katalog; taťka snad jiná periodika ani nečte.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    freshmouse avatar 7.1.2008 19:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Tak nám alespoň popiš způsob vytvoření toho žebříčku.

    "Prej existuje čtyřmetrová myš, chodí světem a žere lidi. Psali to v některém z těchto plátků: National Geographic, MFD, LD, HN, Blesk, Super, Svět koní, katalog Kauflandu SR, Vesmír, Vlasta, Žena a život, Rytmus života, Mladý technik a Moderní koupelna. Dohledat to jistě není problém."
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2008 19:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    1.) Zmínil jsem, že to bylo trošku dávno na to, abych ti to přesně popsal. Najdi si to sám.

    2.) Co se ti nelíbí na zmíněných (především prvních dvou) plátcích?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 17:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Což ovšem záleží na tom, jak se na to bude konkrétní policajt dívat, že jo?
    Ne.
    Ubližovat na zdraví nesmíš ani u nás.
    Na velikonoce zásadně věšim pentle na bejbolovou pálku prošpikovanou hřebíkama, ženský biju dokud se hejbou. Si myslíte že jsem magor a že někomu ubližuju na zdraví?
    trest smrti
    Řek bych že to odporuje snad i jejich ústavě (jestli ne, je to ještě horší než jsem myslel). Až zas navštívíte svoji "zemi zaslíbenou" a stanete se náhodou obětí justičního omylu, možná měníte názor ;-)
    bla, bla..
    hmm, hmm...
    bla, bla..
    hmm, hmm...
    Když vidím hlouposti, tak mi to nedá...
    Mně taky ne, proto s váma flamuju dál...
    7.1.2008 18:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ubližovat na zdraví nesmíš ani u nás.
    Na velikonoce zásadně věšim pentle na bejbolovou pálku prošpikovanou hřebíkama, ženský biju dokud se hejbou. Si myslíte že jsem magor a že někomu ubližuju na zdraví?
    Napsal jsem snad něco takového? Ty jsi mluvil o řezání ženských, což je protizákonné tady i tam. A normální provozování zvyků, např. právě nenásilné prohánění děvčet s pomlázkou, není nijak kriminalizováno ani v USA.
    trest smrti
    Řek bych že to odporuje snad i jejich ústavě (jestli ne, je to ještě horší než jsem myslel).
    To záleží na úhlu pohledu. Ústavě odporuje "cruel and unusual punishment", ale je věcí názoru, jestli do toho spadá trest smrti. Je dost pravděpodobné, že se tím bude Vrchní soud zanedlouho opět zabývat.
    Až zas navštívíte svoji "zemi zaslíbenou" a stanete se náhodou obětí justičního omylu, možná měníte názor ;-)
    Obětí justičního omylu se můžeš stát kdekoliv na světě. Zrovna v ČR je soudnictví na dost bídné úrovni, takže bych to jako argument být tebou moc nevytahoval.

    Btw, všiml sis vůbec, že já trest smrti nikde v této diskuzi neobhajoval? Osobně jsem také proti němu, ale to neznamená, že bych kvůli tomu nenáviděl Američany. A ještě drobnost: přestaň s populistickými výplody typu "země zaslíbená". Žádný bezmezný obdiv nebo lásku k USA jsem tu neprojevil - jen mi připadá směšné, když prohlašuješ, jak Američany nesnášíš, ale přitom jde jen o módní pózu, protože nenávidět Ameriku je zrovna teď v kurzu.
    bla, bla..
    hmm, hmm...
    Když ti dojdou argumenty, tak si pomáháš podobnými prostředky?
    Když vidím hlouposti, tak mi to nedá...
    Mně taky ne, proto s váma flamuju dál...
    Máš pravdu, flamuješ. Zatímco já se snažím věcně argumentovat, tak ty se normální diskuzi vyhýbáš.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 19:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    A normální provozování zvyků, např. právě nenásilné prohánění děvčet s pomlázkou, není nijak kriminalizováno ani v USA.
    Už vidim ten flastr, za sexuální obtěžování...

    když prohlašuješ, jak Američany nesnášíš
    Kde jsem napsal: nesnáším američany(občany)???
    jde jen o módní pózu
    Tak ještě jednou, s tim to fakt nemá nic společnýho, to je můj názor, jestli je módní pro někoho jinýho, jde to mimo mně, mám vlastní mozek.
    přestaň s populistickými výplody typu "země zaslíbená". Žádný bezmezný obdiv nebo lásku k USA jsem tu neprojevil
    O.K. to bylo jen takový rejpnutí. ;-)
    Obětí justičního omylu se můžeš stát kdekoliv na světě. Zrovna v ČR je soudnictví na dost bídné úrovni, takže bych to jako argument být tebou moc nevytahoval.
    On je trochu rozdíl mezi: Pane krátký, promiťe, že sme vás zavřeli. A tytulkem v novinách: Popravený byl obětí justičního omylu...
    já trest smrti nikde v této diskuzi neobhajoval
    Kde jsem napsal že jo?
    bla, bla..

    hmm, hmm...

    Když ti dojdou argumenty, tak si pomáháš podobnými prostředky?
    Na co jsem tam měl jako argumentovat? Prostě jen odpověď kterou beru na vědomí.

    Zatímco já se snažím věcně argumentovat
    Moc vám to nejde ;-)
    ty se normální diskuzi vyhýbáš.
    :-D :-D :-D no comment
    7.1.2008 16:50 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jo, docela vážně. Kamarádka tam dělala táborovou vedoucí a peklo. Za všechny absurdnosti uvedu jednu: za to, že si dala malou holčičku za krk jí hrozilo soudní popotahování za sexuální zneužívání (nepřípustný kontakt s genitáliemi, podotýkám, že přes oblečení). Kdyby jí někdo prásknul, třeba ta holčička, tak jí prostě sbalili. Už tam nikdy nepojede.
    freshmouse avatar 7.1.2008 17:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Tak do USA prostě nejezdi. Oni mají zákony, jaké chtějí a jaké jim vyhovují. Že tobě připadají absurdní, je naprosto jedno. Já taky nechci, aby do Čech jezdili Američané (nebo kdokoli jiný) a srali se nám do našich vnitřních záležitostí.

    Nejvíc mě baví, jak si na USA stěžují hlavně ti, co tam neustále jezdí. Stejně tak Praha. Praha všechny hrozně štve, ale stejně sem ti nespokojenci furt jezdí.

    Že si tvoje kamarádka nezjistila, kam jede a jaké zákony tam platí -- její problém. Já taky nejedu do Indie žrát hovězí a nedivím se pak. Když někam jedu, snažím jako host se neobtěžovat domácí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 17:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já taky nejedu do Indie žrát hovězí
    Tenhle rok jsem se ještě tak nezasmál, díky!!! Normálně jsem fakt spontálně vybouch smíchy!!! Výborný!!! Jste klasa!!! ;-)
    AltOS avatar 7.1.2008 17:35 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    V podstate velmi hezky receno, ale problem USA je malinko jinde.

    Zakony sami o sobe tam tak strasne nejsou (az na par nepouzivanych absurdit z minulosti), ale prave v celkove mentalite te spolecnosti. Ta je silne ovlivnena staromodnimi krestanskymi vlivy a to prave vede k podobnym nesmyslum, jako napr. "holcicka na krku" (casto je to pouhe zneuziti zakonu tim "poskozenym"), pac pro nas normalni veci jsou pro tamni spolecnost nekdy nemyslitelne.

    Takze zakony clovek znat muze, ale dokud tam clovek neni, tak ma malou sanci zjistit, co mu muze hrozit za - pro nas - normalni chovani. Podle Amiku jezdicich do Prahy to opravdu zjistit nelze - to je jina odruda lidi nez bezny severoamerican.

    A to rikam, jako clovek co 4.5 roku zil v dosti otevrenem statu (CA). I tam to ale je dost konzervativni, proti CR. Coz ale neznamena, ze to musi kazdemu nevyhovovat. Me to ale nesedlo (stacily mi 4 MIPs a DUI :) ).
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 17:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Zakony sami o sobe tam tak strasne nejsou
    Bill Gates (nebo kdokoliv s podobným kontem) ;-) vás srazí na ulici svím Ferarri, vy skončíte na JIPce se zlámanym všim. Tak ho dáte k soudu, on přijde se svou tlupou právníků a od soudu půjdete rovnou do sing-singu, zaplatíte mu 30 000 000 za psychickou ujmu a kapotu s přednim sklem...
    ...ano, nejde o zákony, jde právě o tu tlupu právníků...
                
    AltOS avatar 7.1.2008 17:55 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Souhlasim. Je to trocha vice "pravnicky" stat, nez-li pravni. Nastesti u nas je trocha vice selskeho rozumu, i kdyz ani to se neda rici vzdy. :)
    AltOS avatar 7.1.2008 19:56 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Aaaah, mam cerstvy priklad:

    Holcicka upadla na schodech, poranila si nohu a matka ji vzala do nemocnice. Tam ji brutalne zrentgenovali, coz se velice nelibilo rodicum ditete (dokonce podali na nemocnici stiznost).

    Nicmene po pravni strance to vypada takhle (odpoved nasich U.S. partneru):

    "The charges are very reasonable and Maryland is a regulated state, even if the insurance company denied some charges, the facility will go after the patient. I noticed that they did some extra x-rays to rule out "non-accidental" injury, it actually stated in the medical records to rule out child abuse. It is possible that they may have a statutory obligation to verify if it is at all suspected and the mother gave the go ahead for the additional x-rays."

    Je to extrem vznikly cekajicimi pravniky na hon na "doktora flakace", nebo jen rozumna prevence?
    7.1.2008 19:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jo, docela vážně. Kamarádka tam dělala táborovou vedoucí a peklo.
    Čeští vedoucí na táborech to také neměli snadné, když je lidé začali hromadně obviňovat z pedofilie jen proto, že přiznali, že mají rádi děti a rádi s nimi tráví čas... To jen tak na okraj...

    Extrémy se samozřejmě najdou všude. Copak myslíš, že v ČR nedochází k excesům, nad kterými zůstává rozum stát? Vzpomínám na jeden hodně medializovaný případ sochaře, který ve snaze bránit pár důchodců napadených dvojicí skinů se železnými tyčemi jednoho ze skinů poranil (dětským nožíkem "rybička"). Skin na poranění zemřel a sochař byl odsouzen za vraždu, protože to byla prý nepřiměřená obrana. (Opočenský pak získal úplně jinou image, když platil za sex m ladým holkám.) Nebo si vzpomínám na případ skupinového znásilnění, které zdatní sportovci (tuším veslaři) zakončili tím, že znásilněnou holku hodili do vody a na ní železnou konstrukci stojanu na lodě. A dostali za to podmínku.

    Prostě případy stupidity, zvůle a svinstva se najdou všude. Neříkám, že je to dobře, ale těžko to brát jako argument do debaty, která země je svobodnější.
    7.1.2008 19:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Extrémy se samozřejmě najdou všude.
    V tomhle případě ale nejde ani tak o tom, jestli se extrém najde, ale o počet... A hodnotit zákony podle toho, jak soudí soudci, mi nepřijde jako nejlepší způsob hodnocení...
    Quando omni flunkus moritati
    7.1.2008 21:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    V tomhle případě ale nejde ani tak o tom, jestli se extrém najde, ale o počet...
    Vzhledem k velikosti území a počtu občanů je jistý nepoměr vůči ČR na místě, ne? :-)
    kyknos avatar 7.1.2008 21:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já nevím o čem se tu bavíte. Zejména starý Jih je příšerný. S ČR se to moc srovnávat nedá. Prudérní společnost jak z nějaké parodie.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 21:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    parodie
    to je přesně to slovo
    7.1.2008 20:18 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nezlob se, ale já ti nerozumím. Píšeš tady příklady nějakých nespravedlností, které se bohužel najdou všude a já zas píšu o tom, že v USA jsou krajně nesvobodní, protože si ve snaze ochránit všechno před vším vymysleli absurdní zákony. Takže já o voze a ty o koze.

    Já se cítím svobodný třeba jen tím, že si můžu dejme tomu obarvit bradku na červeno a (aspoň teda v Praze) mě za to nebude nikdo šikanovat. Necítil bych se svobodný, kdyby mě za to fízlovali, protože bych tím vybočil z davu omezených xenofobních maloměšťáků, jakých je v USA plno. Nekecám, v některých obvzlášť buranských státech se můžeš velmi snadno dostat do problémů, když tě např. napadne vzít si k vodě plavky bez nohavic, nebo se budeš jen tak z plezíru procházet po ulici (to je v USA podezřelé, protože tam všichni jezdí autama). Tolik osobní zkušenosti.

    Neříkám, že je to tak v USA všude, ale už jenom skutečnost, že se musíš třást strachy, abys nevzbudil nežádoucí pozornost (hlavně všemocných strážců pořádku), ačkoliv nejsi žádný rebel a asociál, ale slušný, hodný a nažehlený programátor, určitě cosi naznačuje.
    7.1.2008 21:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nezlob se, ale já ti nerozumím. Píšeš tady příklady nějakých nespravedlností, které se bohužel najdou všude a já zas píšu o tom, že v USA jsou krajně nesvobodní, protože si ve snaze ochránit všechno před vším vymysleli absurdní zákony. Takže já o voze a ty o koze.
    V USA zcela nepochybně absurdní zákony mají - ale já neobhajuji jejich dokonalost, nýbrž tvrdím, že my na tom nejsme lépe, a proto je zavádějící tvrdit, že jsme svobodnější země.
    Já se cítím svobodný třeba jen tím, že si můžu dejme tomu obarvit bradku na červeno a (aspoň teda v Praze) mě za to nebude nikdo šikanovat. Necítil bych se svobodný, kdyby mě za to fízlovali, protože bych tím vybočil z davu omezených xenofobních maloměšťáků, jakých je v USA plno.
    A ČR maloměšťáky nemá? Za bradku obarvenou na červeno by vám v Americe nikdo nic neřekl. A pokud ano, tak by to byl jeden z těch zmiňovaných excesů, které se snadno najdou i u nás.
    Nekecám, v některých obvzlášť buranských státech se můžeš velmi snadno dostat do problémů, když tě např. napadne vzít si k vodě plavky bez nohavic, nebo se budeš jen tak z plezíru procházet po ulici (to je v USA podezřelé, protože tam všichni jezdí autama). Tolik osobní zkušenosti.
    Pravda, zvláště některé jižanské státy jsou pořád ovládány stupidními předsudky a pokryteckou morálkou, která se nebrání pochodům KKK, ale je schopná člověka poslat do basy za anální sex kvůli sodomii. Jenže to je prostě extrém. Navíc se prokazatelně jedná o menšinu obyvatel - v těch státech žije dohromady tolik lidí, kolik jich je jen v LA, kde nikoho červená bradka, tanga místo plavek a holky nahoře bez nerozházejí.

    Je spousta věcí, které se mi na USA nelíbí, ale je IMO velmi krátkozraké tu zemi označovat za méně svobodnou než ČR.
    kyknos avatar 7.1.2008 21:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    V USA zcela nepochybně absurdní zákony mají - ale já neobhajuji jejich dokonalost, nýbrž tvrdím, že my na tom nejsme lépe, a proto je zavádějící tvrdit, že jsme svobodnější země.
    Jsme na tom výrazně lépe
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    7.1.2008 23:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Což je pouze otázka úhlu pohledu (případně znalostí či míry zaujatosti).
    kyknos avatar 7.1.2008 23:22 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jistě. Pro někoho je třeba i 1984 úžasná utopie :) Vše je relativní.

    Já bych v zemi, kde existují zákony typu Patriot Act, DMCA, nebo kde jsou schopni zavřít rodiče, protože vyfotí své dítě nahé, žít nechtěl.

    Vedle toho veškerá hrůza českého absurdistánu bledne.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.1.2008 23:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    míry zaujatosti
    ...konečně trocha sebekritiky ;-)
    7.1.2008 23:34 Kuláš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jenže USA a ČR nejde dost dobře srovnávat. USA jsou složeny z jednotlivých států, jejichž zákony mohou lišit. Nelze proto vložit do jednoho pytle absurdity ze všech států, protože není nikdo, kdo by se všemi musel řídit. Porovnávat lze vždy jeden ze států USA a ČR, tedy území na kterých platí všude stejné zákony.
    kyknos avatar 7.1.2008 23:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    PA i DMCA jsou federalni zakony (IANAL)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    AltOS avatar 7.1.2008 18:21 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ouvej, In-n-Out... to bylo opravdu jedno z mala, co se mi nezhnusilo. Kdyz si vzpomenu na to centimetrove "kolecko" cibule, co do toho vrazili... no nic, du si dat hotovku z Tesca. :(
    AltOS avatar 8.1.2008 00:36 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ooops, spatna formulace... "kolecko" cibule melo skoro stejny prumer, jako bulka, ci maso a bylo bezmala centimetr tluste (vysoke..?).
    6.1.2008 19:55 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ktera porce z tech 3 ti chutnala nejvic?
    6.1.2008 22:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ta první (z místní hospody). Ale mojí milé nejvíce chutnala ta poslední. Ta prostřední byla trochu propadák - ukazuji jen kvůli netradičním rybím kuličkám.

    U nás v hospodě si člověk může objednat f&c ze tří různých ryb. Mně nejvíce chutná s obyčejnou treskou.
    Vojtěch Trefný avatar 6.1.2008 20:01 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ty obrázky si sem neměl dávat - poslintal jsem si klávesnici... :-D
    Cubic avatar 6.1.2008 21:31 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty

    Za svuj 1½lety pobyt v UK jsem mel fish&chips asi 2x a to ikdyz je delaj asi 75m od domu kde bydlime(v predchozim bydlisti to bylo kolem stovky metru). Nejni to spatny ale "mushy peas" co mi k tomu prdly mi chut trochu zkazilo - vypada to jak presovany carodejnice.

    co jsme se ale naucili je chodit k cinanum nebo pakistancum na indicky placky, yogurtovou matovou omacku, kureci vindaloo nebo madras

    Jinak nevim co si mam o anglicke kuchyni myslet protoze jedini anglicane u kterych jsem jedl doma varili bud itaslky nebo francouzsky recepty zhorsene o to ze v podstate nekorenili(ble). To co je k dostani v prumerne restauraci az hospode(v luxusni jsem zatim nebyl) tomu se ani snad "kuchyne" rikat neda(coz neznamena ze ten steak nebo burger nakonec neni dobry). Musim ale rict ze jejich tradicny "full english breakfast" je fakt super jen kdyby to clovek pojidal kazdy den tak mu do mesice leze cholesterol usima.

    A ktem fastfoodum...necham se zklat obrazkem a pak toho horce lituju...i v tom burgekingu. Protoze kdyz jdu do weatherspoon(retezec hospod) tak mam za tu samou cenu opravdovej burger u kteryho mam pocit ze je skutencne z masa, chips a trochu salatu, omacky mi nenauctujou a jeste k tomu je dost casto pinta piva(mam rad anglickej bitter) zdarma. Kdezto v McD je to vsechno jak z papiru :(

    6.1.2008 21:39 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Samozrejme mi nedalo si hnedou omacku nevygooglit - z komponent se jen sbihaji sliny. Budu ji muset jednou nekde sehnat a ochutnat, par let reverzniho inzenyrstvi pak urcite pomuze skutecny recept dobre aproximovat :-)
    ^D
    6.1.2008 23:34 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Měl jsem tu "čest" ochutnat jen BettaBuy Brown Sauce (něco jako Tesco Value produkty) a bylo mi z ní slušně řečeno blivno. A po přečtení ingrediencí to lepší nebylo.

    Horší chuť měla snad už jen mint sauce (mátová omáčka).
    7.1.2008 08:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Tesco Value Brown Sauce jsme si bohužel jednou koupili a byl to děs. Ačkoliv ostatní tesco-věci mi připadají fajn a docela kvalitní/chutné, tak ten jejich brown sauce byl odporně přeslazený.
    7.1.2008 11:31 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    BettaBuy byl nějaký hrozně sladkokyselý, už nevím, ale dobré to nebylo.

    Na druhou stranu BettaBuy Peach Slices in Light Syrup (broskvový kompot prostě ^_^) jsme kupovali po celých kartonech. 14p za plechovku luxusního kompotu, no neber to. :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.1.2008 18:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Už mi letí z Liverpoolu, teď může bejt někde nad kanálem... :-D ...udělám si vlastní názor.
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Mně zase chutná jídlo z Řecka (navíc jsem prakticky skoro nikde jinde v cizině nebyl :-)).
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2008 22:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Jídlo z Řecka? No jo. Tenhle snímek pochází z Kréty
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Myslel jsem spíš musaku, gyros a tak... :-)
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2008 22:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já vím :-) Řecké jídlo je opravdu super. Zvlášť, když se zakončí dobrou Metaxou ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 6.1.2008 22:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Ta mi zrovna moc nejede. Doma jsme dokonce měli snad sedmihvězdičkovou... Radegast je prostě Radegast. Pít na zdraví se musí. :-D (Jo, a když řecké pití, tak to jejich víno nebylo zlé. :-))
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2008 15:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Což takhle Retzina (nebo jak se píše...)?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    freshmouse avatar 7.1.2008 16:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Tím jsem myslel to víno, ale taky jsem nevěděl, jak se to píše, tak jsem to vzal opisem. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2008 19:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Já bych to měl vědět, jednu bych měl, myslím, mít na ledničce, pokud mi ji nikdo nevypil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.1.2008 12:42 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Pche, musaka, gyros... to se da uvarit hrave doma, sehnat suroviny neni problem. (Snad az na opravdovou gyrosovou placku, ale psenicna tortilla je solidni aproximace.)

    Ale takovy recky jogurt (opravdovy, husty, s medem... nebo opravdove zaziki z nej) a vubec dalsi mlecne vyrobky...

    Nebo dzusy Amita, zmrzliny Delta, trubicky co se jmenuji nejak podobne jako Papadimitriou, cerstva tyropita, cerstve ulovena chobotnice s olivovym olejem a citronem, choriatiki s poradnou fetou (ovci!)...

    A zapit samozrejme prachobycejnou retsinou ;o) Kde jsou ty casy, kdy jsem mesic z roku stravila v Recku...
    ^D
    7.1.2008 13:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    cerstve ulovena chobotnice s olivovym olejem a citronem
    Tak tohle mám také moc rád. V Řecku jsem sice nikdy bohužel nebyl (ale chtěl bych to napravit), ale všelijaké čerstvé mořské potvůrky jsem si vyloženě užíval na Sicílii. Místní dělníci nás jednou pozvali na svačinu, ke které měli jakési kousky vnitřností veliké ryby (doteď nevím, co to vlastně bylo) pokrájené na kousky, zalité olejem, citrónem, opepřené a ještě osolené. K tomu bílý chleba a obyčejné červené víno. Lahoda. Jako zákusek mladý povařený artyčok v novinovém kornoutu. Mňam.
    7.1.2008 14:07 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    No čerstvá chobotnice je trochu problém (i když už se i v Praze dá sehnat celkem slušná), ale řecký jogurty (konkrétně minimálně Total (vím, ovčí to nejsou)) a pár dalších věcí maj v obchodě v Radhošťský.
    kyknos avatar 7.1.2008 20:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Mno chobotnici bych si nedal. Ale s tím jogurtem máš pravdu :) Zrovna vcera jsem ho snidal, kdybys to napsala vcera, nejaky jsem ti schoval :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    6.1.2008 23:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Některé věci jsou ale překvapivě stejné. Stačí si dát třeba Black Pudding. ;-)
    houska avatar 7.1.2008 09:22 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Co jsi delal v anglii? V breznu se tam chystam jet pracovat, takze pokud jsi tam vyvadel neco podobneho byl bych rad kdyby ses podelil o zkusenosti.

    BTW zkousel jsi nekdy steak s ledvinkama? ;)

    7.1.2008 09:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Pracuji i v ČR z domova, takže se pro mě v tomto ohledu nic nezměnilo. Stačilo mi připojení k Internetu a dál jsem dělal to samé.

    Steak z ledvinkami jsem asi neměl, ale zato jsem si dával ledvinkový pudink.
    houska avatar 7.1.2008 14:55 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    copak tam delas pekneho a jak jsi se k tomu dostal?

    jo tak to musi bejt taky mnamka ... kdyz mi to prinesli tak jediny co me v tu chvili napadlo ze to smrdi jako v zoo

    7.1.2008 17:25 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    jů to je téma! Rybičku s brambůrkem jsem ještě nekoštnul páč jsem ještě nebyl v Británii. Já si rád dám před obchoďákem jen tak do papíru od vietnamců závitek.Báječně mastný,samá chuť. Nebo malé pekařské krámky,ještě teplý koláček to je něco. Nebo kvalitně opečená klobása. Když jsem byl před mnoha lety párkrát na nákupním pseudozájezdu v polském Těšíně tak jsem vždycky zašel vedle do té tržnice pro místní na hot dog.Rohlík skoro jak menší bageta hezky podélně rozkrojený,v něm opečená klobása a kopec cibule, zelí a kdoví čeho ještě. Páni já slintám jak bernardýn!
    clayman avatar 8.1.2008 12:35 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - Fish & chips a další dobroty
    Nezapomeň si tam dát "pasta with chips", jako jsem to udělal já, když jsem jednou krátce po příjezdu šel do jídelny, kuchařka se mě na to zeptala a já na to kejvnul, protože jsem tehdy ještě moc dobře anglicky nerozumněl. :-D Ale špatný to nebylo, to ne. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.