abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    dnes 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    17.2. 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 905 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!

    11.3.2006 10:09 | Přečteno: 1440× | mimo

    Někteří okamžitě podle titulku poznali, že jsem navštívil blog toho, jehož jméno se nevyslovuje a na kterého se neodkazuje. Dočetl jsem se tam, že build 8265 Opery pro Windows je prvním prohlížečem splňujícím jakýsi Acid2 Test a tím pádem také jediným prohlížečem pro Windows, který skutečně umí CSS. Nedalo mi to a zmíněný test jsem musel ve FireFoxu vyzkoušet.

    Neprošel. Dívám se na zdrojový kód stránky, ale nemám chuť, náladu ani potenciál ho takhle po ránu kontrolovat a ostatně (a to přiznávám) sám nejsem žádný CSS-mág. Volím tedy cestu nejsnazší a nechávám stránku "protáhnout" W3C CSS Validatorem. Výsledek? Jedenáct chyb a snad třikrát tolik varování. (ostatně - jukněte se sami).

    Vracím se na zmíněný blog (ten, na který se neodkazuje) a přidávám komentář:

    Ehm, testovat zda prohlížeč "..skutečně umí CSS" na stránce, která dle W3C CSS validátoru obsahuje 11 chyb a snad třikrát tolik warningů...

    Po odeslání komentáře mě pak pobavila jedna hláška natolik, že jsem ji použil jako titulek zápisu. Už se těším, jestli se svého komentáře pod nejmenovaným blogem dočkám, i když mi něco říká, že asi ne. Hádejte proč:-)

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    wake avatar 11.3.2006 10:12 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    enm...

    CSS2 specifikuje i reakci na chybný stylesheet ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    11.3.2006 10:41 sewi | skóre: 21 | blog: Bunker Hill | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!

    Navíc webový validátor není úplně přesný. Občas něco nepozná.

    And they thought they were free
    11.3.2006 11:57 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Třeba barva orange nebo hodnota transparent u vlastnosti border jsou zcela v souladu s CSS 2.1.
    David Watzke avatar 11.3.2006 10:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Raději bych to kontroloval validátorem CSS3 - kuk.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.3.2006 13:05 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    OK, 3 chyby ubyly. Ale vzhledem k dalším komentářům (chyby jsou tam záměrně) už je to jedno. Každopádně dík za tip na CSS3 validátor.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    11.3.2006 11:02 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    No abych pravdu rekl, ten humbuk kolem acid2 testu je myslim bezpredmetny, uznavam, ze je to asi technologie budoucnosti, ovsem se mi zda, ze prohlizece, ktery ho splnuji si chteji jen udelat reklamu, protoze jsou v tezke mensine (tim nechci rict ze jsou nekvalitni)...
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    11.3.2006 12:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    ta "těžká menšina" je ovšem způsobena těžkou většinou Microsoftu - pokud se zaměříš na ne-Windows svět, pak zjistíš, že jsou to vlastně všechny rozšířené kromě Gecko-based

    to, jestli browser správně vyrenderuje stránku co napíšu, bych neoznačoval za "humbuk" nýbrž za dosti podstatnou otázku - kladná odpověď je potom pro daný browser jasná konkurenční výhoda, jestliže to stále ještě není samozřejmostí u všech ... že je to využito k reklamě je logické a prospěšné, protože takováto reklama může oslabit současný monopol, čili není od věci ji podpořit (dělat "humbuk"?)

    chci říct, problém nezní "splníme Acid2, abysme měli dobrou reklamu", nýbrž "máme dobrou podporu CSS, díky tomu splňujeme Acid2, můžeme to použít v reklamě"
    11.3.2006 13:00 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    mno ja spis souhlasim s vyvojari ff, kteri prohlasili, ze zatim upravit ff, aby prosel acid2 test nema top prioritu, protoze se to nevyuzije, lepsi je imho se zamerit na dulezitejsi veci (vic pluginu, rychlost vykreslovani, moznosti nastaveni, etc.)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    11.3.2006 13:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    prohlasili, ze zatim upravit ff, aby prosel acid2 test nema top prioritu
    no vidíš, a já s tímto zásadně nesouhlasím a autora myšlenky bych nejraději nechal viset za koule v průvanu tak dlouho, dokud by si neuvědomil, jaká je to pitomost - jak naznačuju výše, nejde o nějaký konkrétní test, jde o podporu standardu, přístup "upravit (čti nějak to zbastlit) abysme prošli nějakým hloupým testem" je pokrytectví největšího kalibru ...

    navíc je poněkud neefektivní začít optimalizovat ("zamerit se na dulezitejsi veci") rychlost vykreslování, jestliže je pravděpodobné, že právě to vykreslování se změní v okamžiku, kdy si někdo konečně pořádně přečte specifikace a zjistí "aha, hoši tohle musíme udělat jinak"
    11.3.2006 14:43 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    no todle se imho pripravuje ve verzi 2.0 kazdopadne za lepsi je rovnou implementovat SVG kompletne cely a ne trapcit s nejakym acid2 testem...
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Heron avatar 11.3.2006 14:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Souhlas. Dělat prohlížeč jen k vůli razítku od Acid2 je kravina. Vývojáři KHTML se pustili do úplné podpory CSS3 a jaksi mimochodem Safari a Konqueror prošel A2 testem.
    Heron avatar 11.3.2006 11:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Konqueror ACID2 zvládá. To, že ACID2 není podle W3C, mě překvapuje. Otázkou je, kdo má vlastně pravdu (protože i ve validátoru byly chyby).
    11.3.2006 11:36 Oswald
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Ty chyby jsou tam schválně. Stačí si přečíst vysvětlení:

    http://webstandards.org/act/acid2/guide.html
    11.3.2006 11:52 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Přesně tak, ten stylesheet je gramaticky korektní, i když není validní, proto by se s ním měly všechny prohlížeče splňující CSS 2.1 vypořádat vždy se stejným výsledkem.
    11.3.2006 12:05 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Sám autor tedy přiznává, že není žádný CSS-mág, takže mu laskavě odpovím na jeho otázku, nebo spíše nedokončené konstatování:
    Ehm, testovat zda prohlížeč "..skutečně umí CSS" na stránce, která dle W3C CSS validátoru obsahuje 11 chyb a snad třikrát tolik warningů...
    je naprosto v pořádku, pokud jsou splněny podmínky uváděné ve specifikaci, zejména gramatická korektnost a zotavování se z chyb. Varování validátorů jsou někdy lehce přihlouplá. A jsou to jen varování, tedy pokud autor ví, co dělá (což autoři Acid2 testu pravděpodobně ví), tak je může s klidným svědomím ignorovat.
    stativ avatar 11.3.2006 12:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Myslim ze konqueror acid-2 testem prosel driv nez opera.
    Ty chyby v tom testu tam jsou afaik schvalne.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    David Watzke avatar 11.3.2006 13:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Jj, prošel jako třeti. Prvni byl Safari, pak Camino. V jednu chvili se rozneslo, ze Konqueror byl druhy, ale pak se ukazalo, že Camino v nočnim sestaveni jim prošel dřiv.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 11.3.2006 13:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Ne.. s/Camino/iCab/g.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.3.2006 13:41 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    No nevím, podle wikipedia ani iCab, ani Konqueror neprošli testem úplně 100%
    The only browsers that pass Acid2 is Safari and Opera (weekly build). Konq and iCab only claim they pass the test but they don't. They fail to apply one of the styles required by the test:
    html { ... overflow: hidden; /* hides scrollbars on viewport, see 11.1.1:3 */ ... }
    Konq and iCab don't hide the scrollbar in the viewport. Therefore, they are very close but they don't pass it yet.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.3.2006 17:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    To sem ani nevedel, ze Camino proslo. No, v tom pripade mame prvni Gecko browsdatko, ktery Acidem proslo :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.3.2006 17:09 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    co to melu, nevsim sem si tvy opravy :-) Rikal sem si, ze by chlapci z Camina tak zamakali na Gecku a ostatni gecka to nezvladly
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    David Watzke avatar 11.3.2006 17:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Jj.. přesně tohle jsem si řekl, když jsem to odeslal :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.3.2006 12:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    jelikož stránka toho, jehož jméno se nevyslovuje, se ani nenavštěvuje, musím se zeptat zde na význam věty:
    Dočetl jsem se tam, že build 8265 Opery pro Windows je prvním prohlížečem splňujícím jakýsi Acid2 Test a tím pádem také jediným prohlížečem pro Windows, který skutečně umí CSS.
    to má jako znamenat, že Opera 9 build 8265 pro Windows to zvládá, ale totéž pro Linux (či jiné OS) ne? hmmm ...

    já jen že prvním prohlížečem, co ten test zvládl, bylo, pokud se nemýlím, Safari, a v těsném závěsu Konqueror (bodejť by ne, oba jedou na KHTML) - mimochodem, oboje ve "stabilní" verzi, Opera 9 je zatím jenom beta, takže se IMO nedá říct, žeby to nějaký windowsovský prohlížeč zvládal ...

    co se týče Firefoxu a validity dle validátoru, to už zde bylo řečeno ... jenom by mě zajímalo, kolik nadšených propagátorů Firefoxu si vůbec někdy uvědomí a přizná, že Gecko zdaleka není bezchybné (a já osobně bych řekl, že rovněž zdaleka není ani nejlepším z dostupných jader)

    (jinak viz též zprávička)
    11.3.2006 13:04 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    ne, podle nich to zatim neni potreba ;)

    [flame]kdezto asi u takovyho Safari/Konqueroru to je potreba, aby si jich vubec nekdo vsiml a pouzival ;)[/flame]
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Heron avatar 11.3.2006 15:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Co se týče FF, tak se začíná dost podobat IE (teď nemyslím jen defaultním vzhledem). Vývoj hlavně pro windy, marketing taky (dohnat a předehnat IE). Na opravu chyb jak se zdá moc času nezbývá. Gecko si nese hrozně moc věcí z minulosti. Je velké a chtělo by komplet přepsat. V tom má KHTML docela výhodu.
    11.3.2006 13:34 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Ale tohle je naprosto běžný přístup při testování. Schválně se podstrčí chybný (ale gramaticky korektní) vstup a protože normy specifikují i zotavení z chyb, tak se tím otestuje podpora css daleko lépe, než na správném dokumentu. Úplně stejně je koncipován TRIP test pro TeX.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.3.2006 20:05 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Takže můj komentář se pod blogem neobjevil - čekal jsem to. No, nevadí, alespoň jsem se něco nového dozvěděl v komentářích tady, na ABCLinuxu, kde se může vyjádřit naprosto kdokoliv a o kvalitě příspěvků si rozhodují čtenáři sami. Někde jsem četl, že nejmenovaný nesnese jakoukoliv kritiku a prostor k vyjádření nechává pouze svým nohsledům a vlezdoprdelkům. Potřeboval jsem to "vidět na vlastní oči" a povedlo se:-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    12.3.2006 15:05 cyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komentář byl uložen a možná bude publikován. Děkuji!
    Dovolil jsem si pouzit tento clanek jako ukazku chovani cloveka, kolem ktereho se rozhorela diskuse na webu Czech Computer: http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-N1F8FA9C35A11B6F9C125712C003CC50E.html Vysla tam zcestna recenze na posledni dualcore od intelu, coz melo za nasledek velke mnozstvi vyhrad vsech, co o dane problematice aspon neco vedi. Bohuzel u CC provedli smazani cele diskuze, odkaz vede na jeji pokracovani pote, co byl puvodni clanek bez vysvetleni odstranen.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.