Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Loni touto dobou jsem zde napsal plamenný zápisek glorifikující varhany a odsuzující IT. Včera jsem se vrátil z dalšího ročníku Varhanického kurzu CČSH, který byl letos v Litomyšli. Vezl jsem s sebou notebook (kvůli práci, ale hlavně kvůli nahrávání), čímž jsem se asi připojil k postižené IT populaci, která se nedokáže od svého křemíkového kamaráda odloučit ani na dovolené, takže letos nebudu hanět IT, ale povedu plamenný proslov na jiné téma.
Než se do něj pustím, zmíním, že se mi podařilo připojit se přes Motorolu C450 a USB kablík na net, s čímž mi pomohla perfektní aplikace GPRS Easy connect. Tím považuji problematiku Linuxu a IT v tomto blogpostu za uzavřenou, takže pokud hledáte povídání o Linuxu, můžete přestat číst .
Dneska budu nadávat na Brno. Ano, jsem rodilý brňák, používám některá slova z hantecu, říkám "já su Lukáš", ale přesto mi leze Brno na nervy a nemám ho rád. Ke studiu tu nejsou úplně špatné podmínky, hlavně díky MZK, ale pokud chce člověk žít v pěkném a čistém prostředí, tak Brno není dobrá volba. Uvědomil jsem si to, když jsem jel z České Třebové vlakem. Úsek Litomyšl -- Česká Třebová jsem jel na kole a musel jsem si vzpomenout na film Vesničko má středisková. Ty rozhledy na upravená pole a kostelíky v dálce ve mně vzbuzovaly stejně "básnické emoce", jako v panu Hrušínském, než ho srazilo to nezabržděné auto . A pak jak jsme se blížili k Brnu, najednou už krajina nebyla tak upravená, lesy při trati byly zarostlé plevelem a plné nestaženého tlejícího dřeva a náletu. No toho se asi v lesnatějším prostředí hůř zbavuje, ale nasypané odpadky, staré matračky a jiné svinstvo se u trati povalovalo až kolem Adamova a pak především na trati před Maloměřicemi.
V Brně jsem vystoupil z vlaku, nadechl se a zakuckal. Po tom týdnu jsem si nějak navykl na vzduch, který tak nepáchl. A když si za mě v šalině sedl kuřák, mohl jsem se tím smradem udusit. Ono to MHD možná ušetří trochu času, ale za cenu čichání výfukových plynů na zastávce a nikotinového smradu v kombinaci s potem spolucestujících v dopravním prostředku.
Míjel jsem hospodu a kravál z "hudby", kterou tam pouštěli, mi rval uši, ačkoliv jsem šel jen po ulici. Dovnitř bych nevlezl, to raději strčit hlavu do motoru startujícího letadla. Dneska ráno jsem si kraválu užil dvojnásob. Hrál jsem bohoslužby v Černovicích a na křižovatce před kostelem rozbíjeli zbíječkou silnici. Zajímavé, že každé léto se v Brně něco opravuje, všude rozkopané silnice, ale stejně tu není nic opraveného a po silnicích jedině na horském kole, protože silničák by se na těch výmolech rozsypal po kilometru.
No a čeho jsem si užil nejvíc, tak byly ty "typické pohledy na město". V Litomyšli jsem obdivoval staré domy, zámecké zahrady a kostel Povýšení sv. Kříže. V Brně jsem musel koukat pod nohy, abych nešlápl do zvratků a psích výkalů. Je zajímavé, jak poblité to město máme. No a kde nejsou na chodníku zvratky, tak aspoň rozsypané popelnice, krabičky od cigaret, obaly od brambůrků nebo aspoň špačky.
No máme to ale nádherně poblité město. Asi si na to budu muset opět urychleně zvyknout a vyhýbat se na ulici odpadkům a zvratkům podvědomě. Asi jsem to za ten týden zapomněl... Ale což, Brno vzniklo na bažině, tak není divu, že je z něj smradlavá a špinavá stoka.
No a teď zase půjdu dohánět práci a učení .
Tiskni
Sdílej:
Jed se podivat do Londyna. Az tam si clovek uvedomi jak cista mame mesta ...