Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.
V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.
Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Je velikonoční pondělní odpoledne a mohu říci, že se mi Velikonoce vyvedly. Byl jsem na křtinách Martina, které byly spojeny s vigilií na Bílou sobotu. Po dlouhé době jsem na Bílou sobotu byl večer v kostele. Znovu se mi vše oživilo a vzpomínal jsem jak jsem je zažil poprvé v kostele sv. Františka v Děčíně. Zase hořel oheň, který se světil, znovu jsem zažil ten úžasný rituál, kdy si věřící zapalují svíce od paškálu, který je zapálen posvěceným ohněm, jež byl rozdělán na zahradě hřbitova u kostela Nanebevzetí Panny Marie v Dolních Počernicích. Oni si vlastně ten oheň jež má symbolizovat světlo a Vzkříšení zapalují jeden od druhého. Což je pro mne vždy velmi pohnutá událost.
Vždy preferuji činy a děje, pokud si je lidé předávají. Od člověka k člověku. Zprávy, víru i útěšné slovo.Nejsem myslím sám, takhle to jako lidé máme většinou. Rádi povídáme, rádi sdílíme. To je asi také ten důvod, proč rád chodím do kostela. Sdílená víra je pro mne nějak hezčí. I to jako lidé máme zakořeněno. Rádi spolu jíme, diskutujeme a i se modlíme. Seděl jsem v kostele, který měl zhasnuta všechny světla a jen svíce svítily. Tohle netrvá nikdy dlouho, ale pro mne je to okamžik kdy vnímám víru asi nejvíc. Pokud ne nejvíc, tak je to jeden z těch okamžiků na něž nejvíc vzpomínám. Živý oheň má vždy kouzlo.
Seděl jsem a nic mi hlavou neběželo, jen jsem si uvědomil, že je to skoro na den, kdy se moji rodiče na Bílou sobotu brali. Tahle vyšla na 7.4 a tenkrát v roce 1950 to bylo 8.4. Padesát sedm let je už dost dlouhá doba. V roce 1968 kdy se slavilo padesát let založení Československa, mi rok 1918 připadal jak v pravěku, stejně asi tak jako dnes mladým připadá jako pravěk rok 1950. Je to zvláštní, že si rodiče vlastně nejvíc vybavuji jako mladé. Oni konečně i mladí celkem umřeli. Mámě bylo 53 a tátovi 57. Oba vlastně na následky způsobu života, který žili. Ale pokud se mi v paměti vybaví, tak nejvíc když jim bylo něco přes třicet. Oba dva to byli hezcí lidé. Mám jejich svatební fotografii pověšenou na zdi v ložnici a kolikrát se tak na ně dívám a říkám. „Tak hezcí lidé a tak smutný život.”
V mnohém sem je následoval, ale naštěstí ne úplně ve všem. Přeci jen do dnešní doby si myslím, že by se mnou oba rádi měnili. Jenže už to nejde vrátit a na jejich příkladě si vždy uvědomím, že žijeme teď a jsme to co žijeme teď. Tak i tohle mi o Velikonocích běželo hlavou. Včera jsem se šel projít, došel jsem spodem Prokopského údolí na Smíchov, zastavil se jak jinak v knihkupectví. Posledně jsem tam klábosil z jednou slečnou, která mi vysvětlovala, že je na brigádě, že ji to tam nebaví, ale musí protože studuje a jinak by se neuživila. Rodiče ji moc pomáhat nemůžou. Líbila se mi vzhledem i přístupem k životu. Zapamatovala si mě a dokonce mě pozdravila jako první, tak jsem s ní chvíli povídal. Chápu ji, taky by mě nebavilo stát celý den u regálu a odpovídat na otázky, „Máte, nemáte?”
Přemýšlel jsem že půjdu do kina. Ale film „Bitva u Thermopyl,” dávali až v v devatenáct hodin a nechtělo se mi čekat. U Číňanů jsem si dal jídlo a šel domů. Tedy šel. Jel jsem tramvají. Vyslechl jsem debatu mezi cikánským spoluobčanem a ukrajinskými občany. Cikánek jim nadával do smradlavých Ukrajinců. Oni jemu do špinavých cikánů, inu nedělní tramvaj. Tohle se děje většinou v neděli. V týdnu pracující mají svých starostí dost. Inu, vzhledem k tomu, že jsem se vždy bránil mít auto, zažiji představení, jaké ani na divadle nesvedou. Fascinovala mě ta debata vedena cikánskou češtinou versus, ukrajinskoruským pokusem o češtinu doplněný nadávkami z obou stran minimálně ve čtyřech jazycích. Jsem znalec a tohle ocením. Koupil jsem si knížku o RSS, tak jsem se tvářil, že čtu, ale nečetl, sledoval jsem.
Dorazil jsem domů a brouzdal po netu. Ejhle GNU/Linux Debian Etch vyšel. Stabilní verze. Ze zvědavosti jsem stáhnul a nainstaloval. Byl jsem velmi mile překvapen. Hravá instalace, ještě lepší konfigurace, všechno funguje i fbtv v konsoli, což v předchozích verzích byl problém. Jsem zatížený na práci v konsoli. I ve Vimu raději píši v konsoli i když všichni říkají, že Gvim je pohodlnější. Ani nějak nevím proč to dělám. Snad, že mám rád konzervativní hodnoty a tradici.
Debian jsem dlouho neměl na disku. Moc ho neumím a vlastně instaluji jen co je na oficiálních mirorech. Budu se muset podívat jak dál něco nastavit. U Vimu jsem zjistil, že když do .vimrc napíši „syntax on,” drze mi to vypíše, že se to nemá používat. Tak jsem zapátral a v /etc/vim/vimrc jsem odkomentoval syntax on a už to jelo. Přišel jsem na to vlastní hlavou. Bylo mi trapné se dotazovat na fóru. Jak mám ve zvyku, nainstaloval jsem zcela minimální systém a postupně doinstaloval co potřebuji.
Mutt a fetchmail, mc, elinks, TeTex, Moc a z grafiky xorg plus fluxbox. Firefox , gaim. ZGV na konsoli a Gwenview do grafiky, Vlc a Amarok. Netrvalo to nijak zvlášť dlouho. Zdá se mi to skutečně vymakané. Ale jedno mi chybí k TeXu mám rád dvisvga v konsoli a Etch tuhle aplikaci nemá. Což je škoda, budu se muset naučit jak se instalují jednotlivé balíčky z netu. Nikdy jsem nezkoušel něco přeložit v Debianu ze zdrojáků. Ve Slacku je to většinou brnkačka, případně zajdu na Linuxpackages.net a tam je co potřebuju. Stáhnu a přes installpkg nainstaluji. Jak je to v Debianu ještě vypátrám. Snad to nebude nijak složité. Vždy ať jsem měl Woodu nebo Sarge, jsem nic jako uživatel nemusel shánět, všechno na co jsem si ukázal, mimo Mplayeru jsem měl. A Totem místo Mplayer pro mou potřebu vyhovoval. Konečně dnes používám VLC a jsem spokojený zcela. Není tedy dvisvga. Ale to je zatím tak asi všechno co bych jako tomu distru vytknul. Jestli to výtka je.
Vůbec se divím lidem, hlavně těm chudším, že si taky nepořídí něco takového. Ukazuji návštěvám co to umí a co to všechno má. Lepší jednou ukázat jak desetkrát vysvětlovat a přesvědčovat. Když u mne byli v sobotu v noci Martin se svojí ženou, ukazoval jsem jim fotky z Nového Zélandu a to hezky v konsoli. Použil jsem ZGV. Docela je to zajímalo, hlavně přepínání z konsole do grafiky. Nějak nemohli hned pochopit k čemu že to je. Nijak jsem to zvlášť nerozváděl a stačilo jim vysvětlení, že to považuji za rychlejší a spolehlivější než některé grafické aplikace. A pokud, že mi spadne grafika nemusím být bez pc. Tedy ani bez pošty a možnosti surfovat po netu. Případně tisknout a vypalovat či ripovat. Konečně Elinks s myší je pohoda na práci. Mail z něj taky pošlu, ale to není nutné, protože fetchmail a Mutt to je paráda. Používám to už asi tři roky a neměnil bych, jako alternativu si vždy stáhnu Thunderbird, jenže pořád je mi pohodlnější dělat v Muttu. Nastavím editor podle chuti. Mám pochopitelně VIM a dnes kdy bezpečně funguje kontrola pravopisu i pohodlí.
Tak jsem se potěšil z novým Debianem, sice jsem si mohl už dávno stáhnout unstable, ale toho se zatím bojím. Ani testing moc neberu. Přeci jen ještě nejsem tak zdatný abych to mohl příliš ladit. Většinou nevím jestli je chyba ve mě nebo v aplikaci, takže nejsem schopen moc odstranit chyby. Ale nevadí i stable je hezký.
Tiskni
Sdílej:
jsem přesvědčen o evoluci a vzniku života přírodní cestou z neživé hmoty, protože představu Boha jako dědečka někde v nebi mají asi jenom právě tito vševědoucí ateisti.
Nemám sebemenší pochybnost že žádný neexistuje, a to v jakékoli podobě.Nemit sebemensi pochybnosti (o cemkoli) je podle meho nazoru znamkou snizeneho intelektu.
V případě bohů jde o to že měli hrát zásadní roli při vytvoření vesmíru, Země a organismů, proti čemuž máme spoustu důkazů.Dej aspoň jeden.
To je zívačka. Například společní předci dnešních organismů jasně vyvrací kreacionistickou teorii. Člověk je například nepopiratelně příbuzný s ostatními primáty.Ty jsi asi velkej drsňák, co? Hodně velkej drsňák, když si dovolíš diktovat všemohoucímu Bohu, že nesmí stvořit Zemi tak, aby člověk byl nepopiratelně příbuzný s ostatními primáty. Dokonce nemůžeš vyvrátit ani to, že před deseti tisíci lety byla Země stvořena miliony let stará. A nic z toho není důkaz, že Bůh neexistuje, nejdál, kam můžeš zajít, je, že je to pouze důkaz, že v některých věcech se lidé mýlí. Ty tvrdíš, že se mýlí ten, kdo tvrdí, že Bůh existuje. Pro toto tvrzení ale žádný důkaz nemáš, takže stále pouze věříš.
Ne, jsou důkazy proti všemu co věřící lidí tvrdí.No tak už konečně nějaký nahoď. A tentokrát bych prosil nějaký, který se nedá vyvrátit s tím, žes právě nadiktoval všemohoucí bytosti, co může a nemůže.
Z vědeckého pohledu je jediným správným názorem, že dokud nenajdeme důkaz pro jeho existenci, považujeme boha za neexistujícíhoKdyby to byla pravda, žádný vědec by nikdy nic neobjevil. Většina z nich totiž věří, že něco existuje a pak se to snaží objevit.
Povožní lidé ale berou bohy jako fakt o kterém se nediskutuje a žádné důkazy o nich nehledají.Coz je IMO stejna chyba ve vztahu k racionalite jako to, ze nekdo bere neexistenci boha jako fakt o kterém se nediskutuje a žádné důkazy nehleda. Mimochodem, to "že dokud nenajdeme důkaz pro existenci něčeho, považujeme to za neexistující" jsi vzal kde? Nevidim jediny duvod, proc by tomu tak melo byt. Pokud ja dobre rozumim principum vedy, tak muzeme povazovat za existujici to co se opira o nejake dukazy a o zbytku muzeme akorat tak rict, ze nevime. Pokud ono "nevime" naplnujeme nejakymi jednoznacnymi tvrzenimi (buh (ne)existuje), pohybujeme se jiz v oblasti viry.
Prostě nevím jestli nějaký je, ale dokud ho nikdo neobjeví, dělám jako by nebyl.a
Nemám sebemenší pochybnost že žádný neexistuje, a to v jakékoli podobě.Osobně bych to označil za rozdíl mezi nevěřícím ateistou a věřícím antiteistou. Ale uznávám že tyto pojmy nejsou nijak pevně definované...
Způsoby chování, které jsou v Bibli popsány, jsou z velké částí považovány většinou světové populace jako správnéTohle se nazývá argumentace kruhem. Chování popsané v Bibli ve v naší kultuře chápáno jako správné právě proto, že je v Bibli napsané. I ti, co víru nepraktikují morálně vycházejí z křesťanské nauky. Když vynecháš z desatera přikázání týkající se Boha, bude s ním souhlasit i většina ateistů.
a vědecké výzkumy ukazují, že jsou i dlouhodobě výhodné.Což taky nemusí žádný důkaz Boží existence, ale je tomu tak proto, že ti starověcí kněží jednoduše nebyli vůbec hlópí
V naší kultuře. Já mluvila nejen o naší kultuře. Vím, že u nás je křesťanství lidem natolik zažrané pod kůži, že je za správné toho považováno více, než by bylo asi tam, kde to tak není, ale i tam by toho bylo mnoho považováno za rozumné.Způsoby chování, které jsou v Bibli popsány, jsou z velké částí považovány většinou světové populace jako správnéTohle se nazývá argumentace kruhem. Chování popsané v Bibli ve v naší kultuře chápáno jako správné právě proto, že je v Bibli napsané. I ti, co víru nepraktikují morálně vycházejí z křesťanské nauky. Když vynecháš z desatera přikázání týkající se Boha, bude s ním souhlasit i většina ateistů.
Já vím, já víma vědecké výzkumy ukazují, že jsou i dlouhodobě výhodné.Což taky nemusí žádný důkaz Boží existence, ale je tomu tak proto, že ti starověcí kněží jednoduše nebyli vůbec hlópí. Ono je to docela lákavé podceňovat naše předky, protože my máme vědecké výzkumy a digitální hodinky, ale oni nebyli o nic hloupější, než my a mozek uměli používat.
Jeden ze zajímavých faktů o vzniku Starého zákona je i to, že se v něm objevuje více jmen Boha, protože prostě vznikal jako kompilace ze stávajících svatých textů. Podobný výběr, tentokráte pomocí koncilů, probíhal i v Novém zákoně. Bible není dílo Boží o nic víc, nebo míň, než jakákoli jiná kniha na světě. Je tou prostě soubor svatých textů, které někdo napsal, pár generací se to přepisovalo, překládalo a zase přepisovalo, potom to někdo schválil jako úředně uznanou část Písma Svatého a dnes tu máme "dílo Boží"!To jsem se také učila. Z biblistiky jsem toho dokonce stihla už hodně zapomenout. Jenže nikdo (doufám) netvrdí, že Bůh vzal pero do ruky a napsal Bibli. Biblické knihy jsou knihy inspirované a i ten výběr je inspirovaný (to to máme ošéfované, viď, na všechno najdem výmluvu
Navíc já netvrdím, že to je důkaz Boží existence, já tvrdím, že teorie předkládaná Biblí se v mnoha případech ukazuje jako ověřitelně pravdivá, proto by mohly být pravdivé i ty hůře ověřitelné části.Nu to je zajímavý styl uvažování, ale podle mého názoru tomu tak není. Respektive, když dojdeme do (skutečně absurdních) důsledků, tak Bůh stvořil Zemi za 6 dní a my tu úpíme kvůli tomu, že Adam snědl jablko a důkazem toho je skutečnost, že jsou v desateru rozumné věci? Jsem to ale hlupák, tohle musím myslet symbolicky a ne doslova, co?
Jenže nikdo (doufám) netvrdí, že Bůh vzal pero do ruky a napsal Bibli. Biblické knihy jsou knihy inspirované a i ten výběr je inspirovaný (to to máme ošéfované, viď, na všechno najdem výmluvuTak to si vždycky vzpomenu na vířivé adventisty Sedmého Dne. Myslím, že lidí, co slepě věří v to, co je v Bibli napsané je ještě moc a doufám, že se co nejdřív najde ztracená první stránka). Římskokatolická církev (ke které se, přes její mnohé vady hlásím) se neopírá jen o Bibli. Je zde ještě tradice a učitelský úřad. A právě ten seznam je dílem tradice (především SZ) a učitelského úřadu (koncily).
Co já považuji za nejpřesvědčivější důkaz Boží existence ...Obávám se, že egyptští Bohové, nebo třeba Jehova, v tomto případě o pár tisíciletí vedou
Jsem to ale hlupák, tohle musím myslet symbolicky a ne doslova, co?Jasně,jsou to ověřitelně pravdivé obrazy![]()
Navíc, pokud mě paměť neklame, proběhlo třeba zničení Sodomy až po potopě, kdy dal Bůh slib, že lidsto nebude trestat. Jak se vlastně starozákonní trestající a nelítostný Jehova porovnává s milujícím křesťanským Otcem?Po potopě sliboval Bůh, že nezničí všechno tvorstvo potopou, Sodoma a Gomora, byla dvě města a Abraham to vzdal brzo. Neměl skončit u 10 spravedlivých, ale dosmlouvat to na jednoho.
Tak to si vždycky vzpomenu na vířivé adventisty Sedmého Dne. Myslím, že lidí, co slepě věří v to, co je v Bibli napsané je ještě moc a doufám, že se co nejdřív najde ztracená první stránkaRD rulezz!.
(což je na tom tak hezké, kdysi se zjevoval v poušti v podobě oblaků a hořících keřů a dnes jako když utne - ano, zase jsem málo symbolický).Neřekla bych jako, když utne. Jsou záznamy zázraků a zjevení podobného typu i později. A přestože já osobně jsem nezažila nic tak spektakulárního, zažila jsem něco (mluvím o tom tak nezřetelně protože to nedokáži nijak jinak popsat), co připisuji Bohu.
Obávám se, že egyptští Bohové, nebo třeba Jehova, v tomto případě o pár tisíciletí vedouO Egyptě toho mnoho nevím, ale domnívám se, že jednotlivá teokratická uskupení, přestože na sebe měla určitou návaznost, zas tak dlouho nevydržela. Jehova je přece křesťanský Bůh
Bůh a celá konstrukce víry, tak jak ji chápu já a jak mě to i učili, je hypothesa.Hmm, vidim problem uz v tehle prvni vete. Protoze hypotezy jsou jakasi tvrzeni, ktera jsou falzifikovatelna, alespon principielne vyvratitelna. Avsak jak si vubec muzeme predstavit nejaky jev, nejaky zpusob chovani reality, ktery vyvraci tezi o existenci boha, ktery je pritom definovan jako vsemocny? Muzeme pozorovat absolutne jakekoli chovani a vzdy budeme moci rict "ani tohle tezi o bohu nevyvraci, Buh muze vse takze i tohle". Proto to neni hypoteza. Nic proti vire v boha. Ale nazyvejme veci pravymi jmeny. Pokud mluvime o hypotezach, pouzivame termin z vedeckeho diskurzu a vy pouzitim tohoto terminu jaksi michate Boha do tohoto diskurzu, do sveta racionality. Buh je mimo dosah racionality. Nerikam ze racionalita je jedinym moznym nastrojem uchopovani sveta, ani netrdim ze je nejlepsi pro tvuj zivot. Ale pro nektere z nas predstavuje uzitecny nastroj, ktery pouzivame a ktery zustane pouzitelny jen pokud si pojmy podrzi svuj vyznam. Ja chapu rozum jako nastroj k poznavani toho co nezname, a pokud to co nezname je jiz predem urceno a vyvratit to neni mozne, tam neni co poznavat... to je misto kde racionalita konci. A pozorovat, jak pak nekdo pouziva mrtve kousky te zabite racionality k tomu aby podeprel svou nezpochybnitelnou pravdu, to je pro me tak nejak deprimujici.
Nemám sebemenší pochybnost že žádný neexistuje, a to v jakékoli podobě.Což je ve své podstatě velmi pevná víra. Nic víc. A odsuzovat někoho za to, že věří v něco jiného než ty, je ubohé.
Pokud se něco "nadpřirozeného" ukáže skutečným, znamená to že to přestalo být nadpřirozené, a musíme to přijmout jako přirozenou součást přírody.Nadpřirozené je dost špatné synonymum slova transcendentní. Je to ale jediný používaný český ekvivalent, já bych to spíše přeložila přesahující. To co jsi napsal o nadpřirozenu platí, pokud uvažujeme skutečný český(nebo i pův. latinský) význam toho slova, pokud ho však bereme jako ekvivalent transcendentna (jak je to v religionistice – religiozní často špatně překládané jako náboženské; v religiozním systému bůh být nemusí, jen věci přesahující) tak tvůj teorém neplatí, protože to, co mě přesahuje a čemu nerozumím se nestává o nic méně nesrozumitelným/přesažným tím, že je to skutečné.
já nedělám s hypotéz náboženství, právě naopakTo asi správný postup. S takovými věřícími se snadno shodnu. Teda až na můj názor že nulová hypotéza platí.z náboženství hypotézu.
Když přistoupím na to že mohu empiricky pouze testovat (ne něco dokázat), můžu empiricky testovat existenci boha. Každý empirický test na boha selže. Tedy jsem empiricky došel k závěru že bůh neexistujeSorry ze se vam do toho vmesuju ale me to proste neda
Popperův výrok, že "v empirických vědách nelze dokazovat, pouze vyvracet".Ptam se se zajmu a nikoli rejpave: jak vam to Popperovo tvrzeni jde dohromady s tim dukazem neexistence racionalniho cisla... atd. ktery jste predtim uvedl? Priznam se, ze ted rychle nemuzu objevit v cem spociva ten hacek... v tom, ze matematika neni empiricka veda, ale jakesi ciste abstraktni vedeni? Neni i matematika v hloubi zalozena na pozorovani, ze kdyz vezmu do ruky jeden a jeste jeden kamen, tak mam dva? Nebo Popper jen upozornuje na to, ze kazdy dukaz je koneckoncu zalozen na jakychsi predpokladech, ktere samy o sobe mohou byt netestovatelne... koneckoncu mozna tam v jinem vesmiru... nebo v pritomnosti bozi... je jedna plus jedna tri?
(V tomto důkazu je také Bůh nejprve nadefinován.)Asi už jsem pochopil Markovo - důkazy se vyvíjejí. Myslím, že s tímto přístupem by dneska Tomáše Akvinského hnali. Definovat si dokazovatelný předmět v důkazu
Na tohle lze odpovědět Akvinského důkazem Boží existenceEste ze je tam ten smajlik. Ktery mi naznacuje, ze - narozdil od nekterych vericich se kterymi jsem se potkal - chapes, ze pokud dukaz zaroven definuje dokazovane, ma tu principialni vadu, ze se jim da pri trose obratnosti "dokazat" prakticky libovolna vec. Jojo, tenhleten zpusob mysleni rozhodne neni to nejlepsi co mame.
Dokázat že něco neexistuje je nesmysl.Takže Rákosníček existuje?
jenže pověra třeba je, že křesťanství vykládá vznik života neslučitelně sTo bych s takovou jistotou netvrdil. Krestanstvi je siroky pojem, da se vykladat ruzne, a minimalne nektere vyklady s evoluci atp. rozhodne neslucitelne jsou. Osobne znam celou skupinu hluboce vericich krestanu - z nichz nektere povazuji za sve pratele - kteri chapou bibli doslova a veri zda se vsemu, co tam je. Vcetne stareho zakona. Tedy v to, ze svet je stary jen nejakych 6 tisic let, byl stvoren bohem v 6 dnech atd... proste hluboce veri v celou radu veci, ktere jsou v hlubokem rozporu se soucasnym stavem vedy... cili samozrejme popiraji radu veci jako je evoluce, datovani pomoci radioaktivniho uhliku, zkameneliny jsou pro ne pozustatek z potopy sveta atd. Reknu vam, pro me jako racionalistu a nevericiho psa je nekdy zatracene tezke s nimi diskutovat, jenze na druhe strane jsou to bajecni lide a vubec ne hloupi (coz nepisu jen proto, ze minimalne jeden je taky linuxak a cte abicko... cau Slavojsem přesvědčen o evoluci a vzniku života přírodní cestou z neživé hmoty, protože představu Boha jako dědečka někde v nebi mají asi jenom právě tito vševědoucí ateisti.
jenom jsem se jí jaksi odcizil, přestože 95% toho čím zabývám je anglickyTyhle řeči miluju... Mohl bys prozradit, jak dlouho už nemáš kontakt s češtinou, že se ti "odcizila"? Buď česky umíš nebo ne. Svádět to na práci s angličtinou je směšné.
Možná jsi ve vývoji daleko za mnou a ani o tom nevíš.Podle tvé rozvinuté schopnosti argumentace bych si vsadil, že asi těžko.
Propagaci náboženství za vymývání mozku považuji, a stojím si za tím, takže s tím slovíčkařením u mě neobstojíš.Slovíčkaření (přesné vyjadřování) je docela nezbytné, pokud chceš argumentovat. V tvém prvním postu nebylo "propagace náboženství", ale "náboženství". Jsou to dvě rozdílné věci.
Křesťané (nejenom) to však často vykládají jako "Miluj bližního svého jako sám sebe, a toho kdo není tvůj bližní klidně zabíjej, když bůh si to přeje."a) podle křesťanství je každý člověk tvůj bližní b) kdy naposled se křesťané vydali někoho zabíjet pro víru?
a) podle křesťanství je každý člověk tvůj bližníProto se v Bibli mluví o kamenování čarodejnic (ano, vím zase jsem málo symbolický)?
b) kdy naposled se křesťané vydali někoho zabíjet pro víru?Výše linkovaný film sice není přímo o vraždění, ale má k tomu velmi blízko a doba? Šedesátá léta minulého století v Irsku. Ano, vím, že potíž není v křesťanství, ale ve stupidních následovnících. Charakteristickým znakem je právě ta neotřesitelná víra v to, že stojí na té správné straně.
Proto se v Bibli mluví o kamenování čarodejnic (ano, vím zase jsem málo symbolický)?Abych pravdu řekl, nejsem si tím zcela jistý, ale mám ten dojem, že o kamenování se mluví ve Starém zákoně (ze kterého vychází Judaismus), kdežto "miluj bližního svého" je z Nového zákona (ze kterého vychází křesťanství) To o tom "málo symbolický" mi nějak uniká.
kdežto "miluj bližního svého" je z Nového zákona (ze kterého vychází křesťanství)"... ale budeš milovat svého bližního jako sebe samého ..." (3. kniha Mojžíšova 19:18)
"Debian Etch" v nadpisu mě zaručeně nachytá a pak se akorát rozčiluji, když vidím ty, odpusťte prosím vulgarismus, pobožné plky.Pokud jsi z titulku, který zní "Debian Etch, Velikonoce a další řeči", nevyrozuměl, že to nebude jen o Debianu, tak se tím raději moc nechlub...
Vůbec se divím lidem, hlavně těm chudšímPokud si někdo nemůže dovolit nabušený počítač a potřebuje jen "normálně" pracovat, ať si koupí počítač s integrovanou grafikou a tím nejlevnějším možným procesorem a přidá k tomu dostatek RAM - 512 MB by mohlo stačit. Pak může využívat všechny atrakce KDE (není nijak náročné), i to openoffice si může dopřát. Taky mám na laptopu fluxbox a vim mám docela rád, používám moc, ale bez acrobat readeru a jeho cool type (režim vykreslování písma pro lcd) si vůbec nedovedu představit život
Ale jedno mi chybí k TeXu mám rád dvisvga v konsoli a Etch tuhle aplikaci nemá.Na první pohled má, pokud je to tedy ono: http://packages.debian.org/testing/tex/dvisvga Po instalaci by měly v
/etc/apt/sources.list
být nastavené nějaké zdroje balíčků, pokud mezi tím najdeš i odkazy na net (deb http://....... atd.
), tak by mělo stačit apt-get install dvisvga
Ani testing moc neberu. Přeci jen ještě nejsem tak zdatný abych to mohl příliš ladit.Většinou není co. Chtěl jsem napsat, co jsem naposledy měl po nějaké aktualizaci za problém, ale nemůžu si vzpomenout.
Jestli se nepletu tak dvisvga
obsahoval Sarge, ale Etch říká, že ho neobsahuje (Sid naopak ano). Dokonce i apt-get.org mlčí. Každopádně našel jsem balíček, který funguje dvisvga_01.03-12_i386.deb (mirror). Po stažení stačí zadat:
# dpkg -i dvisvga_01.03-12_i386.deb
A pro odinstalovaní:
# apt-get remove dvisvga
debian
. V takovém případě většinou stačí zadat příkaz fakeroot debian/rules binary
, což spustí skript, který program přeloží a vytvoří balíček - ten se nainstaluje stejně jako ten dvisvga... dpkg -i balíček.deb
(fakeroot je program, který umožní vytvořit balíček obsahující soubory patřící jinému uživateli - většinou rootovi. Bez něj půjde program přeložit, ale balíček se nevytvoří)
Složitější možnost je, když zdrojové kódy na nic takového připraveny nejsou... pokud se k překladu programu používá svatá trojice, měl by fungovat tento návod: První díl, Druhý díl (v angličtině)
Jen ještě doplním, většinou používám, když instaluju program ze zdrojáků:
# ./configure
# make
# checkinstall
Nejprve vytvoří *.deb balíček a pak až SW nainstaluje.
# aptitude show checkinstall
CheckInstall keeps track of all the files created or modified by your installation script ("make install" "make install_modules", "setup", etc), builds a standard binary package and installs it in your system giving you the ability to uninstall it with your distribution's standard package management utilities.
Nedělal
Nemyslel jsem to jako řešení pro tvorbu balíčků, které se pak budou šířit dále (k tomu tento nástroj ani podle mě neslouží). Takové balíčky se samozřejmě musí udělat pořádně se vším všudy. Ale přijde mi šikovné používat toto řešení, když už z nějakého důvodu musím nainstalovat SW svatou trojicí. Zdrojáky můžu po instalaci daného SW smazat a mám jistotu, že kdykoliv budu moct SW takto nainstalovaný odstranit způsobem na jaký jsem navyklý z distribuce.