Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.
Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních
… více »Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.
Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.
VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.
Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).
Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.
Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.
První zápis do nově zřízeného blogu a hned je věnován dvěma věcem, kterými se běžně nezabývám. Konkrétně (1)hrou pod (2)Windows...
Hry totiž až na výjimky nehraji a do Windows bootuji jen kvůli hrám, tj. párkrát za rok (pokud tedy nepočítám těch asi 15 Windows serverů a 150 Windows stanic v práci). K výjimkám, hrám které občas hraji, patří letecké simulátory (více viz. můj web), autíčka a strategie typu Settlers. A ted už k tématu.
Hru 'The Settlers' (v jejich první verzi) jsem objevil jeste na počítači Amiga, kde jsem ji považoval za konečně důstojného nástupce mého oblíbeného Powermongera. Strávil jsem u ní poměrně dost času. Druhé pokračování, již na PC, kolem mě jen tak prošlo, o to více jsem se však věnoval The Settlers III a IV. Každé další pokračování přicházelo s mírně změněnými principy hry (k lepšímu) a úžasnější bitmapovou grafikou. Mňam, radost pohledět! Nyní nás jen dny dělí od vydání dalšího, pátého, pokračování s úchylným názvem 'The Settlers: Heritage of Kings'. A protože právě vyšlo nové hratelné demo (420MB download!), nedalo mi to...
Screenshoty i trailer nevypadaly špatně, měl jsem však obavu, že s výměnou šéfa týmu a přechodem na 3D grafiku už to nebudou ti praví Settlers. Nejprve jsem se neúspěšně pokusil nainstalovat hru na svého notebooka, 16MB videopaměti je holt málo... Instalace na můj dva měsíce starý desktop dopadla o poznání lépe. V naivní víře v jeho výkon jsem nastavil grafiku na maximum a začal sledovat slideshow. Ano, výkon CPU mám zřejmě dostatečný (S939 Athlon64 3200+), ale zapůjčená GeForce FX5600 256MB (díky Bobe!) dostatečný výkon neposkytuje, zvlášť pokud se grafika hry blíží úrovni Nature dema z 3D Marku. Po menší laboraci s nastavením grafiky jsem se dostal do stavu, kdy už to ani moc netrhalo.
Takže jsem se vrhnul na hraní tutoriálu. Naučil mě hýbat kamerou a vzápětí mě vyzval, ať kliknu na banner vpravo od mého hrdiny. Několik dlouhých minut jsem klikal na všechno možné a dumal, co tím myslí, až jsem nakonec objevil do země zapíchnutou vlaječku na východě, zcela mimo obrazovku. Dál už bylo hraní tutoriálu vcelku přímočaré. Nevím jak je dlouhý, já toho nechal asi po půl hodině, kdy jsem si udělal na hru první vlastní názor, který teď v bodech přednesu:
Vzhledem k tomu, že nepředpokládám, že by mě tato hra ještě nějak dál okouzlila, tak si ji, na rozdíl od předchozích svou dílů, asi nekoupím. Občasné herní choutky uspokojím dvěma levely v tomto demu a nebo lépe, vytáhnu ze skříně krabici se Settlers IV...
Tiskni
Sdílej:
Myslím si, že výše popsaná konfigurace není vůbec blbá, jen prostě už jsou ty tam doby, kdy se rutiny které vyžadovaly rychlost psaly v assembleru a šetřilo se každým bajtíkem. S tím samozřejmě taky padlo někam do temných hlubin "umění programovat" efektivně a kvalitně (alespoň u her mě to tak připadá).