abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.16.0 klienta a serveru VNC (Virtual Network Computing) s názvem TigerVNC (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout nový server w0vncserver pro sdílení Wayland desktopu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Binárky na SourceForge. TigerVNC je fork TightVNC.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    26.1. 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.1. 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 649 hlasů
     Komentářů: 18, poslední dnes 09:46
    Rozcestník

    Žlutá nebo zelená? Modrá...

    2.7.2006 23:00 | Přečteno: 1391× | Linux

    Život programátora je těžký, nicméně tento víkend jsem na sebe pyšný. Podařilo se mi udělat jednu aplikaci a jeden nástroj, kterej mi ulehčí hodiny s... s xhtml formuláři. Taky jsem se rozhod dělat něco se svou fyzickou kondicí. Taky nám vyšel nový BitTorrent :(

    Rád programuju pro komunitu, ale nesnášim programování za prachy, nebaví mě to a je to proti mému přesvědčení (protože to je většinou close-source). Jenže když si řeknu, že si můžu ještě přivydělávat natíráním okapů tak jde moje přesvědčení do pozadí a jsem tak kde jsem :) Na druhou stranu mě práce dovedla na úroveň, kdy se za svůj kód nemusím tak stydět.

    Když už mám něco na práci ať už OSS nebo CloseSource tak sedím dlouhé hodiny u PC, přemýšlím, čtu abc nebo komunikuju na jabber konfeře. Za tu dobu si udělám představu o návrhu, o tom co všechno musím udělat, jak dlouho to asi bude trvat, kde najdu info, kde najdu manuály, projedu si v hlavě záludnosti a až pak se pustím do práce. V prvních hodinách vznikne většina kódu (samozřejmě podle velikosti). Vytvoří se základní postupy, které mám vždy v plánu později vylepšovat, ale nikdy to neudělám :) Pak už mě to přestává bavit. Pokud jde o OSS projekt tak se k němu třeba po týdnu vrátím a svoji práci udělám a s chutí. Pokud jde ovšem o close source pro nějakou třetí stranu tak ta na mě tlačí a tím ze mě tu chuť vysává. Jednou jsem měl to štěstí na shop. Moch jsem si dát 3 tejdny pauzu a ve výsledku byl hotov a vcelku spolehlivě fungoval. Škoda že ho pak nepoužily :(

    Je mi skoro 20 a to co tu píšu je moc hezký. Jenže jak to bude za 10 let? Zůstane mi chuť něco takového dělat? Přeci jen když se ponořím do práce, tak je 5 ráno ani nemrknu. Tohle v normálním životě asi praktikovat nepůjde :(

    V minulém blogpostu jsem se zmínil o mé nové aplikaci KTraf. Překvapilo mě kolik lidí to zaujalo (2:)). Pomalu se blížím do poslední fáze. Mhb (kdo zná) se mi dokonce nabídl, že udělá ubuntu balíček. Nicméně zdrojový kód je pořád dostupný. Nový screen je ### tu ###. Povšiměte si ikonky v systray, která mi dala 2 hodiny hledání :)

    Co se týče nástroje. Minulý týden jsem dělal na formuláři, který má asi 50 položek. Když ho má člověk obsloužit tak u toho stráví několik hodin (možná to byla příčina mé nedávné deprese). Podařilo se mi tuto akci zjednodušit napsáním jednoduchého scriptu, který na základě několika dat o každé položce vygeneruje SQL tabulky, insert a update dotazy, ověřování chyb, vybarvování špatných položek, doplňování a nakonec i samotný formulář. Všechno pěkně srovnané a já nemusím nic dělat. Na pořádání je tento nástroj opět k dispozici.

    Celou tuhle sezónu nemám vůbec štěstí na techniku (tedy kolo). Přišel jsem už o pár komponent a nakonec to odnesl rám. 14 dní jsem seděl doma na zadku. Před pár dny jsem začal sledovat jak slábnu, svaly jsou pryč a sotva vyběhnu schody. Takže odedneška běhám!!!!!

    Nakonec se zmíním o novém BitTorrent klientu (na bittorrent.com). Resp jeho nové verzi 4.20.2. Rád jsem ho používal, ale teď přidaly několik featurek (graf, statistika). Je z něj naprosto nepoužitelný nástroj :( Jeho starší verze bezvadně detekovala NAT a dala se u něj nastavit pevná IP pro tracker. Teď nevidím ani zmínku o tom jestli běžím na "plný výkon" :( Takhle končí projekty :(

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.7.2006 23:30 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Ja tenhle tejden delal na formulari v PHP + MySQL (firemni dotaznik), ktery ma 120 otazek. K tomu si sef jeste vymyslel, at mu napisu webatko s vyhodnocenim dotazniku: kdo jak hodnotil, pekny vypis textovych poli, ruzne statistiky apod. Dost vopruz. A to jeste za 3 dny.
    2.7.2006 23:38 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    To bych si asi hodil mašly :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 00:37 Honza Král | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    ja bych pouzil nejaky rozumnejsi nastroj (django, RoR, Grails apod) a po dni stravenem u pocitace bych jel na dva usetrene dny na vylet... ;)
    eXces avatar 2.7.2006 23:36 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    pěknej zápis do blogu, kdyby byli preferovaní uživatelé, tak si tě tam šoupnu, je to jedna z mála věcí, co se tu teď dá číst:) Jinak ten ktraf zaujal i mě;-)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    2.7.2006 23:39 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Jé :) To si snad ani nezasloužim :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 00:00 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Jen tak nadhodím: programovat za peníze otevřené programy není vůbec špatné, mně se to moc líbí a hlady rozhodně neumírám :-) Navíc zrovna celkem není problém k takové práci přijít :-)
    ^D
    3.7.2006 02:13 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    No nevím...jsem pořád student tak si nemůžu moc vybírat co mě kdo dohodí :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 09:07 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Kde se dá přijít k takové práci programovat za peníze otevřené programy? Já mám zatím pocit, že něco takového je čirá utopie.
    3.7.2006 09:15 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Redhat v Brně bere lidi, ale asi to nebude jen o programování.
    Only Sith deals in absolutes.
    3.7.2006 12:11 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    U nás je práce dost...
    ^D
    3.7.2006 14:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    A Richard Stallman zřejmě jako programátor umírá hlady... :-D
    3.7.2006 16:28 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Jde jen o to, jestli taková práce uživí pár lidí na zemi, pak nemá moc smyslu se o ní zajímat. Zatím se mi zdá, že ano a pak jde spíše o výjimku potvrzující pravidlo.
    3.7.2006 16:32 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Pořád je dost firem, kterým vadí jistý monopol tak jsou schopni investovat dost peněz za každé získané procento...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 17:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    No já nevím, někde jsem četl, že zakázkového softwaru je nadpoloviční většina, možná až 90 %. A tam by zákazník byl spíš za GPL radši a spíš by ho upřednostnil, ne? :-) Ale pořádný přehled o statistikách nemám, v tom já se moc nehrabu...
    3.7.2006 17:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Já být zákazníkem, tak u sw na zakázku bych absolutně odmítnul GPL. Neměl bych sebemenší potřebu, aby mé algoritmy byly zveřejněny.
    3.7.2006 18:01 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    GPL neznamená zadarmo ani že bys musel celému světu nutit svůj software...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 18:16 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Jakmile kód zveřejníš pod GPL, tak zadarmo je... Můžeš ho sice klidně poskytovat jen za peníze, ale co zabrání člověku, kterej si ho koupí, aby ho dal k dispozici zadarmo?

    A kolik stál váš OO? http://www-openoffice.com/index.php
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    3.7.2006 18:22 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Trošku si protiřečíš. GPL ti dává možnost ten software šířit, ale není to povinnost. Jinak s tím, že ten člověk co si ho ode mně koupí, ho může poskytnout zadarmo souhlasím. Ta licence je dělaná na OSS a ne na komerční projekty. Ale její použití tam není vyloučeno.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 18:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Píšu "pokud ho zveřejníš", takže si neprotiřečím.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    3.7.2006 18:33 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Už to tak asi bude. Promiň :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 18:03 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    S tím souhlasím. Nenacházím příklad, kdy by užití GPL bylo výhodou nebo se nedalo řešit elegantněji. Snad jen, pokud bych chtěl zakomponovat software pod GPL licencovaný.
    Only Sith deals in absolutes.
    Luk avatar 3.7.2006 20:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    V řadě případů je to zákazníkovi úplně jedno. Důležité je, aby to stoprocentně fungovalo, měl na to záruku a měl k dispozici podporu. Někteří nejsou ani takto nároční (zejména ti, kteří nevědí, že i na software může být záruka ;-)).

    Samozřejmě záleží na konkrétní situaci. Pokud by v algoritmech bylo zákazníkovo know-how, nebude to chtít zveřejnit. Ale v mnoha případech může být GPL výhodou, protože se dá použít spousta hotových věcí, což významně sníží náklady.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2006 19:47 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Ono nás není zas tak málo... a hlavně, přibýváme.
    ^D
    3.7.2006 00:04 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Jójó, tohle je dobrý zápis. Ktraf vypadá fajn, škoda, že používám knemo. Já být tebou bych byl rád, že něco napíšu. Když já se dám do nějakého psaní (i když lame), tak je to v nějakou nevhodnou dobu - odchod na silvestrovskou oslavu, oslava narozenin nebo den před zkouškou.
    Only Sith deals in absolutes.
    3.7.2006 02:17 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Knemo vypadá fajn, jak je na tom se statistikou? Obrázků tam moc není. Jinak samozřejmě jsem rád, když něco napíšu :) O svaťáku jsem měl hroznou chuť psát, měl jsem tenkrát nějakej nápad, ale nemoh jsem, bylo to peklo :(
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.7.2006 09:02 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Knemo statistiku má, ale počítá jen přenesená data. Potřeboval jsem ji hlavně kvůli FUPu (kapku overkill na FUP instalovat iptables).
    Only Sith deals in absolutes.
    3.7.2006 13:46 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Žlutá nebo zelená? Modrá...
    Ještě musím pár detailů dohnat :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.