Je třetí sobota v září a proto vše nejlepší k dnešnímu Software Freedom Day (SFD, Wikipedie).
Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.
Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.
Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.
Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.
Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
V jednom diskusním vlákně na tomto serveru se objevilo několik vtipů na adresu pendolin. Aby nebyly tak samotné, tak v tomto blogu naleznete odkaz na mnohem větší sbírku.
Dobře se bavte.
Tiskni
Sdílej:
Někde (teď nevím kde) vyšel článeček s kalkulací, že kdyby se místo každého Pendolina nakoupilo 100 Fábií (každé tři roky kompletní výměna za nová auta), tak by to vyšlo levněji.Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější. To jen u nás je možné, aby se tu běžně proháněly vlaky a autobusy s jediným pasažérem na palubě. My na to prostě máme, můžeme si poskočit, můžeme si vyskočit, juchůůů
Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější.To se asi netýkalo velkých měst, že?
to se tedy Taliáni prohnuli, jen co je pravda…Já bych je zas tak nepodceňoval. Pokud dávali úplatky, mohli dát řádově víc. Myšleno v desítkové soustavě
Podle italských specialistů jde ovšem o nepatrné závady. „Rychlovlak ukončil svou jízdu kvůli drobné závadě na softwaru. Ten díky necitlivě nastavenému algoritmu vyhodnotil rovné koleje jako fatální překážku a zastavil vlak. Kdyby si strojvůdce stáhl nový firmware z netu, mohlo být už v Kolíně všechno v pořádku,“ vysvětluje jednu ze závad zástupce italského konsorcia Sergio Leone. „Víte, ono stačí používat mozek a Google,“ neodpustil si poznámku na závěr.Na tom serveru strach.cz jsou docela vtipní..
Nejdůležitější pro Českou republiku je asi ta pasáž, ve které se zavazuje k postoupení jižní Moravy a Vysočiny Itálii v případě odstoupení od smlouvy. „To snad podepisoval ještě Hácha,“ kroutil hlavou nevěřícně Šimonovský.Doufám, že to vrátí, chci být Ital
Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
To akorát u nás stávající vedoucí pracovníci jenom lomí rukama, že oni za nic nemůžou, a že vlastně nikdo neví, kdo z bývalých vedoucích pracovníků mohl něco takového podepsat.
Nemluvě o tom, že správný Ital v létě nepracuje a v zimě tančí. Výrobu vlaků v tomto harmonogramu nemá, takže je zjevné, že to místo talijánů bastlí na koleni nelegální přistěhovalci. Výsledek - skvost
Nejak mi to pripomina muj oblibeny kousek z Monty Pythonu - How not to be seen...Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
th