abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | Zajímavý software

    V květnu bylo oznámeno, že dnes budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp. Stalo se tak (𝕏). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Nejedná se ale o svobodný a otevřený software (licence).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:55 | IT novinky

    Fiala navrhne odvolání Bartoše z postu vicepremiéra pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj ke 30. září. Důvodem je nezvládnutí digitalizace stavebního řízení, podle premiéra ji Bartoš není schopen dotáhnout do konce. „Po projednání analýzy digitálního stavebního řízení na vládě minulou středu a po dnešním ranním rozhovoru s panem vicepremiérem Ivanem Bartošem jsem bohužel nabyl jistoty, že není schopen tuto digitalizaci

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 12:33 | IT novinky

    Komunikační platforma Telegram začne po tlaku úřadů poskytovat vládám více informací o svých uživatelích. V pondělí to oznámil její zakladatel a generální ředitel Pavel Durov. Ten už několik týdnů ve Francii čelí obvinění, že nedělá dost pro to, aby platformu nevyužívaly i kriminální živly. To chce Durov nyní také změnit, informují tiskové agentury.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 12:22 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 145 (pdf) a Hello World 25 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Programovací jazyk Hy (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Po téměř dvanácti letech vývoje. Jedná se o dialekt programovacího jazyka LISP navržený pro interakci s programovacím jazykem Python.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 20:00 | Zajímavý software

    Zen je webový prohlížeč vycházející z Firefoxu. Vývoj probíhá na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    23.9. 15:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 23 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 24.3 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 12:11 | Pozvánky

    Ve čtvrtek 3. října se v Red Hat Labu (místnost Q305) na FIT VUT v Brně uskuteční další Fedora Installfest. Od 10 do 16 budou v labu připravení odborníci na Fedoru ze společnosti Red Hat, kteří vám můžou pomoct nejen s instalací, ale taky pomoct s dalšími problémy a dotazy ohledně Fedory. Akce je primárně zaměřená na studenty FIT VUT, ale vítáni jsou i lidé, kteří tuto školu nenavštěvují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    23.9. 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.9 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Z novinek lze vypíchnout podporu hybridní post-kvantové výměny klíčů založené na FIPS 203 ML-KEM (Module-Lattice Key Enapsulation mechanism) v kombinaci s X25519 ECDH, tj. nový výchozí algoritmus "mlkem768x25519-sha256". Počátkem roku 2025 bude z OpenSSH odstraněna podpora DSA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Tříděný odpad, školy a studenti

    13.1.2006 17:57 | Přečteno: 3132× | Ostatní

    Tak jsem byl svým okolím, svými vrstevníky, opět šokován.

    Nevím, jaká je situace na jiných školách (gymnáziích), ale ve vzdálenosti 5m od dveří naší třídy se před pár dny objevily koše na tříděný odpad. Papír, plasty, a ten třetí už nevím co je.

    Včera se jeden spolužák, v přítomnosti mé a ještě několika kamarádů, zeptal, jestli ty koše vůbec někdo používá, že jsou na h****. Řekl jsem, že já už několikrát (PET lahve, noviny, ...). V tom okamžiku se na mě všichni podívali a jeden zareagoval:

    Ty seš debil, proč to nehodíš normálně do koše?

    Tak nevím, zda se kvůli takové hlouposti nedočkám výsměchu i tady, ale já prostě svoje okolí nechápu... tohle je jen jedna z takových událostí poslední doby.
    Nekouřím, nekradu; když si o něčem myslím, že je to správné, tak to podpořím. Je snad chyba ve mě? :-(

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2006 18:19 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Jo, jsi divný :-) Ale naštěstí je nás divných víc (aspoň co se dívám po svém okolí, odpad třídí docela dost lidí). Zdá se mi, že se to v tomhle směru docela zlepšuje ;-)
    13.1.2006 18:31 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Asi mam stastie, ale v mojom okoli sa odpad aktivne triedi, takze ja robim len samozrejmu vec.
    Ti chlapci do toho dufam neskor "dorastu" ..., alebo im raz zacne vadit ze ti divni su oni
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    13.1.2006 18:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti

    Je třeba naučit se, že není důvod se stydět za to, že se chovám jinak než ostatní, jsem-li přesvědčen, že je mé chování správné. Sice pak člověk občas v očích druhých vypadá jako blbec*, ale s tím se dá žít. Stejně tak může v jiných kruzích ostatním připadat jako "debil" člověk, který používá přenositelné formáty, dodržuje specifikaci HTML nebo nepoužívá nelegální software.


    * - nejmenovaný kolega by vás za to určitě nechal polít, vyhodit z okna nebo zmlátit pěstí (protože by mu to připadalo jako skvělá zábava a odpovídající "trest")

    Heron avatar 13.1.2006 18:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Nás divných je asi opravdu hodně. U nás na sídlišti třídí docela dost lidí, budeme muset požádat o častější odvoz plastů, ty třídí snad všichni.

    Ale připomnělo mi to událost několik let starou: Jedna základní škola dělala soutěž ve sběru hliníku (soutěžily proti sobě jednotlivé třídy). Po ukončení soutěže, zůstal ten kontejner opuštěn. Na otázku, proč nesbíráte jsem dostal od žáků odpověď: Na co, když není co vyhrát... Nechápal jsem tehdy, nechápu teď a nebudu chápat ani v budoucnu....
    13.1.2006 18:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    To je bohužel asi častý problém podobných motivačních akcí…
    Heron avatar 13.1.2006 18:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Znám člověka, který PET láhve pálí v kamnech. Když jsem říkal, aby to nedělal, odpověděl mi na to: "neboj na mě nepřijdou, z komína jde bílý kouř, to je v pohodě..." Na můj dotaz, jestli mu nevadí, že to pak někdo musí dýchat, se na mě jenom blbě zašklebil a myslel jsi "Ty seš ale debil"...
    13.1.2006 18:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Nejsem zrovna chemik, ale řekl bych, že proti tomu, co se v těch kamnech páli (a z nich odchází komínem) jinak, bude PET láhev spíše dočasným zlepšením…
    Heron avatar 13.1.2006 18:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Co se pálí v kamnech? Nevím, já na chatě topím jen suchým dřevem a kvalitním koksem.
    13.1.2006 19:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Právě o tom jsem mluvil (i když jsem měl na mysli spíše ještě méně kvalitní tuhá paliva)…
    David Watzke avatar 13.1.2006 18:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Taky to třídím. Zřejmě je víc těch, co netříděj, přesto myslím, že když už někdo musí být divnej, jsou to oni.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.1.2006 18:52 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    To je jen o výchově a o okolí, málokdo se může stát rozumným, když nemá kde najít inspiraci. V takovýchto obecně známých věcech bych se řídil rozumem.
    Heron avatar 13.1.2006 19:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Rozumem, hmm... V mém okolí se dost rozmáhá: "nikomu nepomůžu, pokud z toho nebudu mít užitek". Dost lidí tu jen mamoní peníze (nejlépe na úkor ostatních), všem všechno závidí a tak. Už se to rozmohlo i mezi (bývalými) přáteli :-(
    13.1.2006 22:32 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    A kdo kdy řekl že rozumné je za vším vidět peníze a všude vidět jen materiálový přinos? To je právě to co každý musí umět rozlišit sám, od toho máme každý jiný rozum, bylo by hrozné, kdyby všichni dělali to samé :)
    Heron avatar 14.1.2006 10:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Netvrdím, že je to rozumné (pro mě je to odporné). Ale ti lidi rozumem přišli na to, že budou hrabat pro sebe na úkor ostatních a zdá se, že jim to (morálně) nedělá žádné problémy.
    13.1.2006 18:53 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    V dnešní době na tom není nic tak zvláštního. Osvěta je málo účinná, mnohde kromě běžných popelnic najdeme jen kontejnery na sklo. Sem tam jsou i nějaké na PET lahve a na papír. Na ostatní umělou hmotu nebo ty zatracený tetrapaky jsem kontejner na vlastní oči ještě neviděl. Když chci vyhodit papír nebo PET láhev, tak musím ujít cca 230-270 metrů (můžu si vybrat ze dvou směrů), a to ještě můžu být rád, že to mám tak blízko. Ani si nechci představovat, jak by to u nás vypadalo, kdyby to byla nejkratší vzdálenost k běžné popelnici. Já to mám třeba padesát metrů a i tak někteří sousedi hážou smetí raději z okna, případně všude, kudy chodí.
    Heron avatar 13.1.2006 19:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Na tetrapack kontejner máme, hned vedle plastů...
    13.1.2006 19:29 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    My máme na tetrapak kontejnery taky (Ostrava). Je to prý ve "zkušební bobě", uvidí se, jak se to osvědčí. Problém, ale byl, že do toho lidi házeli i všelijaký papír (i mamka, myslela, že to tam patří - ten tvrdý). Tak před měsícem ale přijtavili kontejnery na papír, což toto vyřešilo (z těchhle kontejnerů jsem měl fakt radost, protože nemám čas vozit těch pár kilo odpadního papíru, co vyprodukujem někam do sběru, navíc nevlastním ten vozík ;-) Takže teď doma třídíme skoro všechno: papír, tetrapak, sklo, plasty, baterky.

    Akorát nevím, kam s hadrama. Do popeláku mi to přide škoda škoda, některé věci už ale darovat nejde ("zásoby" z mládí rodičů), nebo není komu (stovky známých nemáme). Přitom ne všechny věci jsou přímo na vyhození, a i ty, které jsou by se přece daly zužitkovat (já nevím, koberce?). Víc, že dřív se textil i vykupoval (za rodičů), v čem je teď situace jiná?
    13.1.2006 19:31 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    To je zas chyb :-( Příště si to po sobě aspoň přečtu.
    14.1.2006 13:21 hoboj | skóre: 11 | blog: hoboj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    ja hadry davam vedle normlanich popelnic. jelikoz bydlim na sidlisti, jeste se nestalo, aby si je jeden z mistnich houmíků nevzal.
    brk avatar 13.1.2006 21:02 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Tak to my tu máme jen PET a papír. Sklo znám jen z TV a že je i něco na tetrapak, to teď slyším prvně.
    USE="-qt -kde"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.1.2006 21:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Tady, kde bydlím, je PET, papír a sklo. O něčem na Tetrapak taky slyším poprvé.
    13.1.2006 22:36 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Se vzdáleností jsem na tom stejně, ale za to tam je všechno (papír, sklo, plasty a tetrapak).
    13.1.2006 23:01 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Kdyby to mělo být podle mě, ty tetrapaky bych dost omezil. Průmyslový džusy jsou hnusný, dát do toho víno může jen prase (stejně jako pivo do PET lahve) a mlíko (i trvanlivý) může být klidne ve skle.

    Stejně by se daly zkritizovat i PET lahve a přesně to si taky myslím. (Tam pro změnu překvapují minerálky a jiné balené vody.)
    13.1.2006 23:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Nechci vám brát vaše svaté nadšení, ale četl jsem, že někdo dělal diplomku, kde porovnával čistě z ekologického hlediska distribuci nápojů ve skleněných a PET lahvích. Ale sledoval kompletní ekologickou zátěž, ne jen tím krátkozrakým pohledem, že skleněná láhev se dá naplnit víckrát. Započítával tam i náročnost její výroby, zátěž generovanou tím, že je těžší (složitější přeprava) a že se musí vozit tam a zpátky. Výsledek byl takový, že čistě ekologicky je zátěž pro prostředí přibližně stejná…
    13.1.2006 23:46 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    O tom jsem také slyšel, dejme tomu, že to je pravda. Na druhou stranu by stálo za to zohlednit i to, že i nepoučitelná chátra obvykle vratné (dnes už téměř výhradně pivní) lahve převážně vrací do obchodu a neháže je z oken nebo je netrousí po cestě. Zato skleněných lahví od vína a od kořalky, umělohmotných od limonád a plechovek od piva a různých dalších nápojů se nám po sídlišti povaluje celkem dost. Tak vzniká další ekologická (a estetická) zátěž.
    brk avatar 14.1.2006 07:25 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    A ještě dodám, že pivní lahví jsem ještě nikoho topit neviděl, což o PETu říci nemohu. :o)
    USE="-qt -kde"
    14.1.2006 14:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    V tom bych neviděl zásadní problém. Z ekologického hlediska to sice není optimální, ale proti jiným běžně používaným pevným palivům lze PET hodnotit spíše jako pokrok… Navíc, ruku na srdce: kolik procent paliva asi tak u běžné rodiny tvoří PET lahve?
    13.1.2006 23:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Stejně je IMHO vůl ten kdo si kupuje balenou stolní vodu a vozí/nosí si to domů, když si může vodu natočit z kohoutku. Nějaké ekologické hledisko je mi ukradené, ale člověk co to tahá na zádech když mu domu vede trubka se musí řídit něčím co nepochopím.
    Copak toho není dost?
    14.1.2006 10:59 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    no, jestli se ti chce pit hnusnou_chlorovou_vodu z kohoutku tak klidne...ja si radsi koupim balenou;-)
    14.1.2006 11:37 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Pokud by ta balená voda zároveň spolu s jinými látkami prošla třeba kvasným procesem se sladem nebo třeba hrozny, tak proč ne... Jinak mám pocit, že je lepší odstátá voda z kohoutku nebo vyvařená nalitá na čaj a poměrně čerstvá, než nějaká kdo ví jak stará a zatuchávající v polyethylenu.

    P.S.: Nejhorší je, když to třeba uvede do praxe školní jídelna, nebo rovnou všechny menzy jedné nejmenované vysoké školy. To se také nejméně v jednom případě stalo, k dokonání všeho byly sklenice nahrazeny umělohmotnými kelímky, které až po studentských peticích byly nahrazeny voskovanými. (Výmluva byla, že je prý mytí sklenic drahé. Zvláštní ale bylo, že ostatní nádobí nahrazeno nebylo, dokonce i ty sklenice občas přišly na řadu, když v nich byla podávána káva k sladkým jídlům....) Tak jsem zase odbočil od tématu. :-)
    14.1.2006 12:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Tak zrovna umělohmnotné kelímky místo sklenic mi nějak extra nevadí, sice jsou oproti sklenicím trochu nepohodlnější, ale pokud je to levnější, tak proč ne. Tedy, jak na co a jak kde.
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 14.1.2006 12:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    No nevím, jak u vás, ale tady v Olomouci teče z kohoutku voda, před kterou by se leckterá balená měla stydět. Je velmi chutná, příjemně studená a chlór... co to je a proč by to mělo být v pitné vodě?
    Ruža Becelin avatar 14.1.2006 15:11 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    No to asi jak kde :-/ Pokud to nemyslíš ironicky, protože ta nechutná chlorem zapáchající sračka se moc pitné vodě nepodobá...Při čistění zubů raději nepoužívat nos a o tom, jak vypadají hrnce po uvaření této "chutné" vody, už raději nemluvím...
    Heron avatar 14.1.2006 15:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Tak to asi opravdu záleží jak kde. Nevím, jestli máme vodu z černovíra, ale tohle po chloru ještě nikdy nepáchlo (v černovíře to desinfikujou, mám pocit, ozónem).
    14.1.2006 21:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    jak vypadají hrnce po uvaření této "chutné" vody, už raději nemluvím

    Tvrdost pitné vody neznamená, že je nekvalitní. Naopak, v místech, kde je pitná voda kvalitní, bývá často velmi tvrdá.

    Heron avatar 15.1.2006 00:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Jo, tahle voda je dost tvrdá...

    Nevím, kde přesně Spider bydlí, ale se spoustou Olomouckých kamarádů jsem se shodl na tom, že lepší vodu, než co nám teče z kohoutku, nelze koupit (pozor, není to minerálka, na Matonku to opravdu nemá :-) ). Dnes večer jsem vypil už tři sklenice.
    14.1.2006 14:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Jak kde. Třeba v některých částech Prahy je pití vody z kohoutku zkouškou bobříka odvahy. Ale třeba u nás (okolí Mladé Boleslavi - ale totéž platí i v mnoha jiných lokalitách) je voda z vodovodní sítě kvalitnější než balená i podle průzkumů hygieniků.
    16.1.2006 09:19 fghfn | blog: vanoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    kdybys bydlel v Ústí nad Labem (ne pár km od něj, tam už je to naštěstí lepší), pochopil bys to asi velmi rychle :o). Jinak i to třídění tu není zrovna nejlépe vyřešeno - donedávna tu byl jeden druh kontejnerů na PET i na papir i na sklo. Ted uz jsou tu dva, tuším... na papír a PET, sklo. No, třeba i u nás se jednou bude dát pořádne třídit. Zatím třídíme, jak se dá.
    16.1.2006 11:49 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Ty duté obaly pak třídí v Technických službách dál...
    Valoun avatar 14.1.2006 15:45 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Norsko nedávno uvalilo těžkou ekologickou daň na tetrapaky. Tamní poslanci řekli, že daň nebude zrušena dokud nebude Norsko recyklovat alespoň (!) 95% odpadu. A pak že to nejde. Jen se musí chtít.
    14.1.2006 19:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Což se dá většinou do češtiny přeložit prostě tak, že výrobci jiných druhů balení si najali bandu ekoteroristů, kteří svojí pochybnou dojmologií přesvědčili veřejnost a vládu že takhle je to nejlíp. Nevím, jestli je to zrovna tenhle případ, ale nemyslím si, že by tomu kdy bylo nějak zásadně jinak.
    Copak toho není dost?
    13.1.2006 20:33 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Já tě podporuju, debilové jsou ti, co netřídí :-) (pokud k tomu nemají _vážný důvod_)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    13.1.2006 22:08 Bones | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Lepsi je byt "divny" nez "normalni" tj. hloupy (toto plati universalne). Delas spravnou vec a nezalezi na tom ze tvoji spoluzaci jsou hloupy, bud rad ze ty jsi chytrejsi nez ostatni. Lide jsou stado, dav ktery jde tim spatnym smerem, ty bys mel jit tim lepsim, jinym. BTW prekvapujeme ze takovy "chytraci" jsou i na gymplu.
    13.1.2006 22:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Taky to na chodbách máme. Když jde o to, klidně tam tu láhev či papír hodím, ale pokud to pro mě představuje byť ten nejmenší kus práce navíc, tak na to zcela upřímně kašlu.
    Copak toho není dost?
    13.1.2006 23:34 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Trideni odpadu mi prijde asi tak efektivni jako manualni trideni spamu. Tedy, aby mi bylo rozumeno, efektivni to je, ale zabavne? Nerad cinim zbytecne veci, takze at prosim nekdo tento problem vyresi pred mym clankem retezce, please.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Marián Oravec avatar 14.1.2006 09:34 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Súhlasím s Vami. Prečo by som mal triediť odpad manuálne? Veď za jeho odvoz a spracovanie platím. Problém je v tom, že tí čo by to mali robiť to nerobia, lebo nemajú peniaze na nákup technológií (lebo riaditeľ mal už staré Audi A8, BMW apod.). Takto to pekne hodia na ľudí a sú bez starosti.

    Navyše oni ešte o tom spravia reláciu do TV (beží myslím na ČT1/2 pod názvom "Kam s nimi?") a tam Vám povedia, že si máte do bytu dať štyri smetné koše - každý na niečo iné - spraviť si doma *minismetisko* (nebolo by lepšie mať miesto tých ďaľších smetiakov radšej 3 kvetiny?) a potom, keď pôjdem vyhodiť smeti, tak pôjdem na dva krát s plnými rukami.

    Každý si má robiť svoju prácu kompletne - nie sa od nej odbremeňovať a hádzať to najhoršie na druhých. A keď toho nie je schopný, tak môže ísť - sú tu iný, ktorý to spravia za neho a lepšie (Lenže to by nebolo Audi A8, tak si to chlapec zariadi).

    Príklad so spamom bol dobrý. Administrátor povie roztriedte si maily a spam - samozrejme manuálne. Ja potom prídem, stačím "delete" a spam vám vymažem.
    Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
    14.1.2006 09:54 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Celkem by mě zajímalo, jak by se všelijak promísený obsah po rozlisování v kukavozu třídil.

    Strojové vyhazování nevyžádané pošty má někdo možná rád, ale po zkušenostech s GMailem, který mi vyhodil asi tak deset dost důležitých mailů do koše jen proto, že přicházely z jedné adresy (totiž z přesměrované staré schránky), nechci mít s uměle inteligentními filtry nic společného.

    (Mimochodem, neví tu někdo, jak filtrování spamu v GMailu zrušit?)
    Marián Oravec avatar 14.1.2006 11:30 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Celkem by mě zajímalo, jak by se všelijak promísený obsah po rozlisování v kukavozu třídil.
    Popoluška dakedy tiež triedila ručne - teraz sú na to stroje. :-) Ako na to? Neviem - ale od toho sú tu iní. Namiesto plytvania peňazí na vývoj zbraní by mohli vyvíjať niečo užitočnejšie (napr. ako triediť odpad).

    Prečo sa má tá istá práca vykonávať v každej domácnosti, keď sa môže vykonávať na skládke? Prečo mať 4 rozdielne smetné koše, keď môže byť jeden? Prečo to robiť ručne, keď to môžu robiť stroje? A keď také zariadenie neexistuje, tak nech tam naženú cigáňov (neplatičov!) - je ich dosť - a môžu to robiť v rámci vyplnenia svojho voľného času (A možno si nejakú tú korunu zarobia).
    Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
    14.1.2006 23:14 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Tie stroje zatial nie su. Aspon som o nich este nepocul, ani si ich neviem dost dobre predstavit. Takze sa to robi rucne a to ide v malych mnozstvach doma lepsie ako v obrovskych na skladke...
    14.1.2006 23:11 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Prosim??

    Neviem ako Vy, ale ja vacsine k smetnemu kosu v domacnosti nesiem jednu-dve veci. U tych sa da velmi jednoducho urcit kam patria a podla toho ich hodit do tej spravnej z 3 igelitiek. Kedze to robim po jednom a v momente vyhadzovania, tak to ma od manualneho triedenia spamu daleko (naraz, neskor po doruceni mailu).

    K smetiam chodim s 1 az 3 beznymi Tesco igelitkami. Podla toho kedy sa ktora z nich naplni. Takze tiez ziaden problem.

    Myslim, ze ste len lenivy to triedit a vymyslate si pseudo-argumenty.
    14.1.2006 00:12 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Já jsem zvyklý třídit a beru to jako samozřejmost, protože mám rád přírodu a považuji to za užitečné, navíc nemusím tak často chodit k popelnicím, protože ten roztříděný odpad má menší objem. Zrovna předevčírem jsme s kolegou udělali na pracovišti pěkné krabice na tříděný odpad, kupodivu samotná přítomnost těch krabic vzbudila na protisměně značný odpor, nejdřív na ně někdo napsal, že jsou určeny jen pro naší směnu a potom byly krabice otočeny tak, aby nebylo poznat, k čemu slouží :-)) Tohle by si asi zasloužilo hlubší psychoanalytický rozbor...
    Marián Oravec avatar 14.1.2006 09:45 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Tohle by si asi zasloužilo hlubší psychoanalytický rozbor...
    Nič v zlom ale ten rozbor by som vykonal na tom, kto si tie krabice do bytu/kancelárie/kdekoľvek postaví. Každý chce mať čisto a poriadok a Vy si dáte hnusné kartóny (s bordelom) pod nohy. Ja by som si ich nedal ani do garáže (a to ani nie som moc poriadkumilovný).
    Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
    14.1.2006 11:40 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    No problém je spíš v tom, že máte moc velkou představivost, já nepsal nic o hnusných kartónech, které bych si dával pod nohy, jsou to barevné krabice pod stolem.
    14.1.2006 23:10 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Pane, jak tak ctu Tvoje nazory, divim se, ze Ti potom nevadi vubec odpadkovy kos jako takovy - to je totiz podle Tve logiky minismetiste na ctvrtou (pokud se bavime o trideni do ctyr kategorii). Mozna bys mel zrusit odpadlovy kos uplne a z toho titulu neprodukovat zadny odpad. To se Ti potom poklonim a budu prosazovat Tvoji cestu (kdyz me naucis, jak na to), protoze odpad, ktery neni, se nemusi tridit.

    Souhlasim, ze trideni odpadu doma vyzaduje neprijemne vic mista, ale to je asitak cely problem.

    Mas taky pravdu, ze kazdy chce mit poradek a cisto. A presne to chci i ja, proto tridim. Oproti netrideni nemam zadnou praci navic (ja totiz odpad rovnou hazim do spravneho kose, takze to pak nemusim prebirat) a toho odpadu mam doma porad stejne. Rozdil je v tom, ze mnou vyhozeny papir nebo plast se znova pouzije a nezabira misto nikde na skladce, ktera roste a roste. Ja se proste nechci za par let probudit a zjistit, ze se musim prestehovat, protoze muj dum je na katastralnim uzemi mistni skladky.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    19.4.2006 15:58 Malije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Chodim do deváté třídy a právě pracvuji na ekologické práci na téma TŘÍDĚNÝ ODPAD. Nikdy mi to tak nepřišlo ale je to docela zajímavé téma. V čem ta ekologická práce spočívá??? myslela sem že psát stohy papírů o tom jak se co třídí a tak by bylo zbytečné,napsala jsem několik stránek o odpadech a příští týden půjdu do školní družiny kde si chci s dětmi o tomto problému povídat,chci se jich zeptat jestli třídí,proč to dělají a tak. MYSLÍM SI ŽE TŘÍDIT JE SPRÁVNÉ!!!

    PS: máme ve škole taky na chodbě plastové popelnice na tříděný odpad a jsou docela často plné,dělá mi docela radost když vidím že v naší škole je tolik dětí které mají vztah k přírodě. Možná bychom za to měli poděkovat paní učitelce Sláděčkové. :-)
    2.10.2006 19:35 Pavel Obrdlik
    Rozbalit Rozbalit vše Zelená univerzita
    Ahoj! Protože věřím, že třídit má SMYSL, podílím se na projektu Zelená univerzita - chceme dát dohromady informace/argumenty a pak návody, jak prosadit podobné věci, jako třídění odpadů na vysokých školách v ČR (minimalizace odpadu, oboustranný tisk na recyklovaný papír, cyklistika, úspory energií...)Chce se někdo PŘIDAT? Kouknětě na www.acsa.vutbr.cz/zuni a ozvěte se!!!
    7.2.2007 13:12 Vejprťáci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Ahoj podporujeme tě myslíme si že rozhodně nejsi debil,naše trida se rozhodla také třídit odpad , začínáme jenom u nás ve třídě chceme ovlivnit celou naší školu ...!!:)měj se cus hnus nedej se zdarec kamo
    14.10.2020 23:39 Patrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tříděný odpad, školy a studenti
    Likvidoval jsem na škole vyřazené IT vybavení. Byla toho celá místnost, byl jsem dost překvapený, že v Praze vykupují PC šrot ve sběrně surovin megasrot .cz, díky tomu se mohlo koupit spoustu nového vybavení pro žáky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.