abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 23:00 | Komunita

    V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 481 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Fedora 12 rulez

    18.11.2009 22:31 | Přečteno: 1995× | Jiné | poslední úprava: 18.11.2009 22:34

    Ačkoliv Fedora 11 byla pro nenáročného uživatele docela použitelná, Fedora 12 se moc nepovedla. Takhle si stáhnu a vypálím ISO LiveCD, nabootuje to, ukáže se opět hnusný login screen (hnusný jsou hlavně na něm ty comboboxy, jak nemaj spojený tlačítko s tím vstupním políčkem a vypadaj tak jako 2 widgety, co spolu vůbec nesouvisí. Pak taky ta animace neanimace, kdy po vybrání jména se to jakoby plynule animuje a najednou se tam "zásekem" ukáže vstupní pole na heslo), přihlásim se a chci brouzdat v ~. Places->Home a šup, zásek, nejde nic dělat. Ctrl+Alt+F1-F12 nic, SysRq magie nic, ACPI shutdown nic. Zkontroluju SHA1, ta sedí, zkusím znovu, opět zásek, vypnu KMS a zásek nikde. Takže opět jsou obsaženy nedodělané alpha ovladače nouveau se zapnutým KMS, místo mnohem kvalitnějších a použitelnějších proprietárních ovladačů. Už vidím ty davy BFU, co jsou nadšení z nutnosti dávat jádru parametr pro vypnutí KMS a složité manuální instalace ovladačů, kvůli které musí instalovat kompilátor, hlavičky jádra a spol.

    Na notebooku s intel grafárnou se sice problém se zásekem neobjevil, ale zase Fedoře nic neříká broadcom wifina, takže nejede na notebooku net, bez kterého to nainstalovat nejde (no jde, ale přece to jak debil nebudu kopírovat přes flashku ovladače, balík s hlavičkama jádra, kompilátor, ... navíc to pak žere operační paměť (kdy už konečně vydaj ISO, které počítá s DVD-RAM, aby se to tam dalo uložit), které na NB mám jen 3GB, kompilace by zabrala další a kvůli vyzkoušení LiveCD tohle fakt podstupovat nebudu.

    Na omezené velikosti displeje v NB (1280x800) je u Fedory také samozřejmost vybrání obrovského 10pt písma a obrovských ikon, které nejdou rozumě (tj. né editací texťáku a přepnutí tématu ikon tam a zpět) změnit, aby se toho na ten displej vešlo co nejmíň. A i když tam díky backportovanému DRM z 2.6.32 funguje HDMI výstup na televizi se správnou detekcí "půl HD" rozlišení, zvuk bohužel jede opět jen s nepřipojeným napájecím adaptérem, navíc je nutné externí displej složitě manuálně zapínat a nastavovat a nastavení si to po dalším připojení nepamatuje, takže hezky znovu.

    Né, děkuji, nechci. Zatím zůstávám u Windows 7 z MSDNAA, které nemusím ani přeinstalovávat (díky možnosti změnit product key), až si k vánocům dám pod stromeček krabicovku.

    BTW kdy už konečně udělaj něco s tím nautilem, to nejde používat (hlavně s nastavením ve fedoře). Vždyť to ani nemá desetinu funkčnosti všemi nenáviděného exploreru ... všude to plácá místem, ikony obrovský a nejdou rozumně zmenšit (při použití +/- jsou pak rozmazaný a náhledy špatně vyrenderovaný), prostě nepoužitelný šmejd, leda pro nějakého opravdu minimálně náročného uživatele, který PC pustí jednou za měsíc a jediné, co dělá je browsování na porno webech.

           

    Hodnocení: 28 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.11.2009 23:02 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Co skusit jiné distro? ;)
    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    Jardík avatar 19.11.2009 00:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Např. ubuntu, které po roce řešení chyby na launchpadu a pak i na freedesktop bugzille daný patch odmítla backportovat, protože by to mohlo fungovat? Nebo kde odmítají ořezat ikonu baterie, aby byla i 16x16 verze a neměl jsem v bmpanelu rozmazanou spatlaninu? Kde odmítaj vytvořit 32x32 verze ikon, aby v nautilovi nebyly rozmazaný jak zvratky? Kde dělaj slepý a neviděj schody v gradientech v boot/login screenu?
    Věřím v jednoho Boha.
    19.11.2009 08:10 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Fascinujicí
    Saljack avatar 19.11.2009 17:54 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Neměli by být ty ikony svg?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Saljack avatar 19.11.2009 17:54 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Sorry ty asi myslíš gnome, tak to jo.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    19.11.2009 23:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    19.11.2009 19:14 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Svg v malých rozlišeních bude rozmazané taky. Malé ikonky potřebují ruční piplavou práci. Nicméně mě trošku mázla ikona nevadí, naopak oceňuju, že je to systémové řešení (může být v jakémkoliv rozlišení).
    Baník pyčo!
    19.11.2009 09:22 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Spis bych rekl, co zkusit ze sebe nedelat debila, zustat u Windows a chodit psat blogy na servery s Windows tematikou.

    BTW: Na problemy jsou lepsi bugzilly nebo tady poradna.
    Jardík avatar 19.11.2009 16:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Bugzilly jsou úplně k hovnu, buď se to neřeší, nebo vám řeknou, že jste debil a že kecáte (např. nezobrazovaná 16x16 ikona banshee v tray v podle-standardu-se-chovajícím systray manageru (tj. nikoliv v trayi gnome), protože ignorují první allocate event, jenom kvůli tomu, že ho gnome tray posílá chybně (na 200x200) a za žádnou cenu ten hack nechtějí dát do pryč, protože by se v gnome cuknul tray tam a zpět), nebo se to neřeší půl roku, pak se to půl roku řeší a když se to vyřeší, tak rok čekáte, než to bude v distru (HDMI výstup v ubuntu), ... od té doby bugy nehlásím, jsem znechucen.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.11.2009 23:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Co skusit jiné distro? ;)
    Jako že bych si to vypálil na CD a do toho CD pak kousnul, nebo jak to myslíš s tím "skusit".

    (btw. něco podobného jsem napsal na gymplu do seminárky o diofantovskejch rovnicích: řešení skusmo :-D)
    18.11.2009 23:06 paralen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Tak tak, az na to chvalenie Win 7...
    Salamek avatar 18.11.2009 23:31 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    tebe jeste neusmrtili z milosti ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    18.11.2009 23:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    to by me zajimalo kdy si jardik uvedomi co to znamena slovo LICENCE...... a proc nemuze Fedora balit k sobe Ovladace od nvidie....

    Plus proc je podpora OSS ovladacu dulezita i v vetsich distribucich ....
    USE="-gnome -kde";turris
    18.11.2009 23:55 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Ale on to dobře ví :-).
    Baník pyčo!
    Jardík avatar 19.11.2009 00:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Proč by nemohla, MS taky do instalačky Windows 7 přibalil broadcom driver pro mojí wifinu, nvidia driver pro grafiku, ... a žádnou licenci tím neporušil. Ale ono stačí chtít, ale ono se nechce, protože jakmile to není OSS, tak se můžou podělat. Když už je výrobce HW tak ochotný, že vytvoří ovladače, tak se stejně musí nadávat kvůli OSS schýze.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.11.2009 01:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Protože license Windows to umožňuje, zatímco license GNU/Linuxu ne?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    19.11.2009 13:12 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Chyba, licence těch driverů to neumožňují.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Grunt avatar 19.11.2009 17:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Prej jo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.11.2009 17:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Já tím samozřejmě myslím to, že proprietární licence těch driverů neumožňuje šíření s Fedorou. Může za to vlastník driverů, nikdo jiný. Nikdo by po Fedoře neměl chtít něco tak nemorálního jako aby šířila proprietární software... Jestli někdo vidí chybu na straně Fedory, má něco rozhozené v hlavě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    vlastikroot avatar 19.11.2009 17:53 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Možná kdyby byla ta kernelová část GPL a xorg část binární, tak by to šlo, ne? Sice by se určitě nedostala do jádra, ale aspoň by se dala distribuovat s kernelem.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    19.11.2009 17:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    S kernelem možná, ale ne se slušnou distribucí, kterou Fedora je.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    vlastikroot avatar 19.11.2009 17:59 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Dobrá připomínka. Ale třeba ubuntu by to asi pomohlo. Tam se na slušnost IMHO tolik nekouká.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    19.11.2009 18:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Pravda. A mně by to pomohlo taky, protože s každá druhá verze ovladače Nvidia (jé, jak já si nadávám, že jsem ten křáp od nich koupil) mi rozbije suspend.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.11.2009 19:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Však tak to tak momentálně je, nebo se mýlím? Ten zavaděč, co zavádí ten binární blob je tuším GPL. Ale stejně (řešilo se to u Live distra Korooa) to bylo vzato vývojáři kernelu jako odvozené dílo - tedy tudy no way. Ale můžu se plést, rád se taky dozvím, jak to je. Tím chci říct, že vývojáři kernelu požadovali po Korooe (snad to píšu dobře) nedistribuovat binární ovladače, jinak by se museli soudit. Fedora by mohla dopadnout stejně. Proto se taky pro Suse a Mandrake dodávají nvidia drivery na extra mediích, když už (tedy se distribuují zvlášť, to je v pořádku).
    Baník pyčo!
    19.11.2009 19:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    vlastikroot i já jsme to zblbli. Je to přesně takhle, zdá se mi.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.11.2009 21:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Ale stejně to bylo vzato vývojáři kernelu jako odvozené dílo - tedy tudy no way.
    Vývojáři Linuxu berou jako odvozené dílo i windowsí ovladač wifiny zaváděný přes ndiswrapper.
    Jardík avatar 19.11.2009 22:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Kdybys to bral takhle, tak např. GPL plugin pro nějaký TotalCommander nemůže být GPL, protože je to odvozené dílo z TotalCommanderu, nebo TotalCommander musí být GPL, protože v případě načtení toho pluginu se z něj stane odvozené dílo (tím, že použije GPL knihovnu). To je blbost, jak hov*o.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.11.2009 22:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Tohle je blbost. Copyleft funguje opačně. Ne shora dolů, ale zdola nahoru, jestli víš, co myslím. Když někdo napíše GPL plugin do Total Commmandera, tak se tím z TC přece nestane odvozené dílo toho pluginu :-).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.11.2009 22:22 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jj, tak to nějak bude. Prostě odvození GPL -> uzavřený ne, uzavřený -> GPL jo.
    Baník pyčo!
    Jardík avatar 19.11.2009 23:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    To je hezký, ale pak bych mohl např. říkat, že program používající GPL knihovnu DOPLŇSISVOU není odvozené dílo z DOPLŇSISVOU knihovny, jenom proto, že si ji dovolí načíst, a nevztahuje se na mě žádná GPL licence... Já v tom vidím rozpor.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.11.2009 23:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Ne, program linkující knihovnu JE odvozené dílo. Neumím efektivně a instatně vyargumentovat proč, ale prostě to tak je. Žádný rozpor v tom není.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.11.2009 23:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Vždyť je to jednoduchý, když linkuješ knihovnu, děláš odvozené dílo z tý knihovny. Není to tak, že by se ta knihovna stala odvozeným dílem tvýho programu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.11.2009 23:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Přesně tak. Prostě co bylo dřív, khihovna nebo aktuální build programu? Co bylo dřív, plugin nebo total commander? Co bylo dřív, ovladač nebo jádro? Asi vždycky to, co je později, je odvozené dílo. A odvozené dílo z proprietáru do GPL nevadí, opačně jo. Na všechny příklady Jardíka to zatím funguje.
    Baník pyčo!
    Jardík avatar 20.11.2009 10:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Ale co když jí nelinkuju, co když si ji prostě načtu přes dlload() a dlsym() a pak ji prostě budu používat ... to je pak to samý, co dělá TotalCommander (akorát WinAPI funkcema).
    Věřím v jednoho Boha.
    20.11.2009 10:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Pokud vím, dynamický loadování je podmnožinou dynamickýho linkování. Takže můžeš loadovat a říkat, že loaduješ, ale přesto linkuješ. Nebo ne? Krom toho, knihovna a plugin, to jsou dost různý věci, ne?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jardík avatar 20.11.2009 14:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Plugin je častou to samé, co knihovna.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.11.2009 14:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Dej už pokoj s těma provokacema. Knihovna je něco, plugin je něco jinýho. Jestli existují případy, že plugin je to samé co knihovna, nevím o nich a je to jedno, protože to platnost mýho sdělení nemění.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jardík avatar 20.11.2009 15:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Ale mění, přeci je jedno, jestli načtu GPL plugin (ve formě sdílené knihovny ala dll/so) přes dlload(), nebo nějakou knihovnu, která splňuje rozhraní pluginu pro mou aplikaci, pořád načítám GPL knihovnu a tak existují 2 možnosti:

    1) Program porušuje GPL v obou případech - v obou načítá GPL knihovnu a basta.

    2) Program neporušuje GPL ani v jednom případě, nevzniká totiž odvozené dílo.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.11.2009 15:45 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jsi vedle, když do Total Commanderu nalinkuješ jako součást svýho pluginu GPL knihovnu, nestává se odvozené dílo z TC, ale jenom z tvýho pluginu. TC samotný tu knihovnu nepoužívá. TC tím pádem nic neporušuje. Ty abys nic neporušoval, musíš pod GPL šířit celý ten plugin.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Grunt avatar 20.11.2009 17:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jestli najdeš v licenci jedinou zmínku o dlload(), dll nebo so, tak ti budu dlužit pivo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.11.2009 13:06 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jenže plugin vznikl pro total commander, naopak tvůj program pro knihovnu nevznikl. To je rozdíl (zase v té časové posloupnosti, na které to imho celkem záleží).
    Baník pyčo!
    Jardík avatar 20.11.2009 14:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    To není pravda, můj program vznikl tak, že používá jakési pluginy s nějakým rozhraním a knihovna xxx čistě náhodou toto rozhraní splňuje a je tedy použitelná jako plugin pro můj program. Můj program už tu byl dávno před tou knihovnou, jen ještě nebyl vydán.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.11.2009 16:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Nj, ale to, že je pro tvůj program použitelná jako plugin, nic nemění na tom, že jako plugin nevznikla. Ale samozřejmě - tohle už je vysoká filozofie :-). U soudu by ale mělo stačit, kdyby majitel "pluginu / knihovny" řekl, že nechce, aby s tím byl tvůj program spojován - smůla. Dokud není žalobce, není soudce ;).
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 20.11.2009 17:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Teď to zase zkusím já. Vše uvedené je můj osobní názor na věc:

    Licence samotná je jen implementace jakýchsi ideí do lidské řeči…nebo spíše do právničtiny s nějakou formální úpravou. Ještě předtím než Richard vůbec napsal jedinou řádku GPL, tak se pokusil nějak sepsat právě tyto ideje. Můžeš si je klidně vyhledat. Pochopit GPL? Na to už jsem dávno rezignoval. Místo toho se snaž pochopit ty ideje. Co se snažil já, tak jsem pochopil, že není důležité jestli linkuje, nelinkuje, předává pípou nebo sdílenou pamětí, ale jestli je program sestaven ze svobodných částí nebo je některá jeho životně důležitá část závislá na svobodné části. Pokud prostě někdo lepí svobodné knihovny, tak musí něco vrátit aby byla zachována rovnováha, jinak si může nasrat. Sám si dokonce nejsem jist zda-li v těle licence nějaká řeč o linkování. Tam je to jen nějak obecně naplácané právě právničtinou a až ve FAQ GPL blíže specifikováno linkování. Klidně do FAQ můžou kdykoliv přidat jiné druhy odvození, stačí říct. Vždy když panuje nejistota, stačí se zeptat autorů licence jak to vlastně mysleli. Jistý si však můžeš být tím, že pokud se budeš snažit omrdad licenci, se zlou pochodíš. Vlastně je to taková anti-zmrdí licence. Pochopeno?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 20.11.2009 23:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Ne :-) Každopádně kdykoli si můžu udělat GPL wrapper a ten pak zneuctít a sám sebe fakt žalovat nebudu :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 20.11.2009 23:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Ne
    Nekecej. Pochopeno ale neuznáno. Holt si na zmrdečkování musíš vybrat něco jiného.
    Každopádně kdykoli si můžu udělat GPL wrapper a ten pak zneuctít a sám sebe fakt žalovat nebudu
    Ani nepotřebuješ GPL wrappee, když to zůstane ve firmě a nebudeš to nikde zveřejňovat, redistribuovat, etc. Jinak by i ten wrapper byl dost sporný.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 19.11.2009 17:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jo tak to jo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.11.2009 01:18 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    chlape vis kulovy, ano problem je opravdu licenece, protoze ovladace od ati/nvidia atd opravdu nemuzes jen tak nekde vystavovat. Kup si RHEL, SLED, mandrivu powerpack ktere nejsou cele pod OSS licencemi a ty ovladace tam budes mit ... Windows taky njesou s tema ovladacema 'zadarmo' - s MSDN AA na me nechod, protoze je to v poctate pouze pro ucely studia .
    Grunt avatar 19.11.2009 18:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    chlape vis kulovy
    Kdepak, Jarda ví dostatek, jen se strašně vyžívá v provokacích. Se divím, že na něj ještě někdo vůbec reaguje. A ještě víc se divím, že reaguju vůbec já.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vain avatar 19.11.2009 18:40 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Hehe, souhlas, na Jardíka mám úplně stejný názor =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    rADOn avatar 19.11.2009 12:03 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Preinstalace zastaralych ovladacu nvidie je jedna z prvnich veci ktery je potreba u novych wydli udelat. V cem je rozdil?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    19.11.2009 12:05 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Nepíše sa náhodou v Nvidia licencii, že pre Linux sa ovládače môžu distribuovať (len sa ten balík nesmie nijako upravovať)?
    vain avatar 19.11.2009 12:15 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    To se možná píše v licenci nVidie, ale možná by si to chtělo přečíst i licenci Fedory?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 20.11.2009 15:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    ... the license terms for the components permit User to copy, modify and redistribute the component, in both source code and binary code forms ...
    Tak když si dají do licence takovouhle sračku, tak se nedivím. To však neznamená, že by to z tý licence nemohli vyhodit a ovladače tam dát. Jenže fašismus ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 20.11.2009 17:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jenže fašismus
    Nekecej blbosti. I kdyby to byla forma jaká chce, furt platí, že i kdyby to byla forma jaká chce (binární/zdrojová/z mechu a kapradí/…) tak to cosi má v držení jakási nevypočitatelná firma bez jakýchsi záruk a to prostě dobrovolně nikdo s trochou rozumu nebude distribuovat. Jo kdyby dali jakési nezvratné záruky, pak by se dalo třeba vyjednávat ty fašisto.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 20.11.2009 23:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jaký záruky? Ty ti nedává ani GPL ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 20.11.2009 23:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jo, přesně ty. Aspoň se o to snaží.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.11.2009 04:58 Každému vyhovuje něco jiného
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Pokud srovnám Widle7 a Xp, jsem nucen napsat ZLATÉ WIDLE XP. Duhové písmo v w7 mě tahá za oči, hnus velebnosti. KDE4 a Widle 7 si můžou podat ruce, jsou to stejné, na ovládání nešikovné, bazmeky. Tvůrco obou si dali záležet na "eye candy kktnách" a na co nejvíc znepříjemnujících podnabídkách k co největším klikacím orgiím. Nautilus, i kdyby měl 100x víc fičurek než Exploder, bude stejně nepoužitelný. Přednost dávám 2 panelovým správcům souborů. btw, Midnight Commander zachraňuje jedině funkčnost v konzoli. Pro X jsou prostě lepší správci souborů.
    19.11.2009 05:00 Každému vyhovuje něco jiného
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Btw Gentoo je stejně nejlepší.
    gtz avatar 19.11.2009 08:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Nevím proboha proč ? Fedora je pro normální lidi a Gentoo ? Instalace Fedory na PC je cca do hod. u Gentoo je to tak na celý den.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Marián Kyral avatar 19.11.2009 15:46 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Jo. Jenže pak ti to vydrží, nemusíš se každého půlroku modlit, jestli se povede upgrade, nebo budeš instalovat na čisto ;-)
    Darth Phantom avatar 19.11.2009 15:57 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    A taky se musíš modlit, aby se kompilace nezasekla někde v půli. U slabších hardwarových konfigurací je instalace a kompilace některých programů tak na týden :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    19.11.2009 23:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    No tak pak je jasnou volbou Archlinux...
    Nebo možná to nějak cross-kompilovat ze silnějšího hardware, ale nevím, do jaké míry to je v praxi možné u gentoo...

    Vůbec nejlepší by bylo to kompilovat distribuovaně ;-)
    20.11.2009 23:34 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Vůbec nejlepší by bylo to kompilovat distribuovaně
    distcc?
    make menuconfig, not war!
    Rezza avatar 19.11.2009 07:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    No ja nevim, ale kvuli proprietarnim NVidia driverum by se hodilo do Bugzilly pridat CLOSED as NVIDIA. To by slo zavrit 75% bugu jen na otazku na grafiku :D
    Rezza avatar 19.11.2009 07:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Kazdopadne me to mrzi, jak Fedora dopadla, myslim si, ze 12ka je fajn, bezi me na trech kompech bez jedineho problemu - ATI, Intel i NVidia. Nouveau jsou pravda z nich nejhorsi, nejake lockupy jsem zazil, ale Ben Skeggs je celkem pekne pobil. Samozrejme neco mohlo zustat...
    Grunt avatar 19.11.2009 17:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Nouveau jsou pravda z nich nejhorsi
    Jsem opačného názoru. Jedny z nejlepších ovladačů se kterými jsem měl tu čest.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.11.2009 11:31 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Zkus někdy ovladač od nvidie:-)

    Ne vážně, v čem, je nouveau technicky lepší než ovladač od nvidie? Co umí navíc?
    gtz avatar 19.11.2009 08:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    No já bych zkusil poslední verzi OpenSuse 11.2. ta 11.2 se celkem povedla, dá se s ní celkem rozumně pracovat. Já mám na starším NTB FC10 a prozatím to tak zůstane.

    Stále mi u všech distribucí vadí neschopnost něco dělat s ovladači pro 3D. Proč mám blacklistovat jedny ovladače, abych měl druhé. Natož problémy v DVB a ostatních aplikacích.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.11.2009 09:17 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    fascinující. Chlapi, co s těma systémama děláte? (konec řečnické otázky, netřeba odpovídat)
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    19.11.2009 09:38 Seiner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Nějak nechápu toto stěžování ,nelíbí se dobře tak to nepoužívám, ale proboha proč budu vychvalovat nějaký konkurenční bazmek co ani není GPL/GNU ? W7 mají své špatnosti a je s nimi velký problém chránit své soukromí, DRM a všechny ostatní mechanizmy vedoucí jen a pouze k tomu, aby si uživatel myslel, že ten systém je nejlepší, že nic jiného není.

    Linux - to je přece komunita lidí používající volný a svobodný software a již se musí z principu předpokládát, že s tím musím nějak něco dělat. U Linuxu není tolik vývojářů jako někde v Redmonmtu.

    Musíte brát úvahu i v tom, že ovladače pro náš svět jsou jaké jsou a díky za ně.

    Nebudu přece někdě furt mastur*ovat nad tím jaký je Windows-Seven dobrý a ještě k tomu zde.

    -1
    Grunt avatar 19.11.2009 17:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Příloha:
    Linux
    Nic takového jako Linux neexistuje. Teda existuje, ale vypadá to takto.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 19.11.2009 17:57 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Linux vypadá hlavně takhle. Tamto vypadá spíš jak nějaký ncurses.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 19.11.2009 18:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    No, nebo.
    Tamto vypadá spíš jak nějaký ncurses.
    :-) Lama.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 19.11.2009 18:03 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    :-) Lama.

    Ještě že to přiznáš :-D

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 19.11.2009 18:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    To není žádný ncurses (teda samozřejmě že je, ale pro jednoduchost), to je make menuconfig. Důležitá součást kompilace jádra. Kua, kdo nevypil za život aspoň tisíc litrů vína není u mňa žádný vinař. Kdo nezkompiloval za život aspoň jednou jádro…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 19.11.2009 18:10 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Však to já přece vím :-) Snad si nemyslíš, že jsem nikdy nekompiloval jádro a nevím co je buildsystém jádra ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Grunt avatar 19.11.2009 18:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    …nějaký ncurses…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vain avatar 19.11.2009 20:06 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Z toho si nic nedělej, ten jeho screen je zas nějaký vadný hardware =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    gtz avatar 19.11.2009 21:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    :) to máme jedno pánové, každý z nás aspoň jednou za život napsal make apod. U W7 / Wydlous tam žádné source nejsou a asi nikdy nebudou. Ale zapomínám na rok 2003 nebo 2004 kdy jim utekly zdrojáky tuším W2K / NT.

    BBC

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    David Heidelberg avatar 19.11.2009 15:58 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Co takhle nahlásit ten BUG ohledně Nouveau, rozhodně by to pomohlo mnoha lidem a když vývojářům Nouveau poskytneš dostatečné informace, rádi to opraví...
    19.11.2009 17:07 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Už vydal Microsoft valgrind pro Windows 7[*] pod svobodnou licencí? Nebo alespoň vůbec?

    Nemá cenu řešit, jak vypadá nějaký combobox, když v tom systému nefunguje můj základní pracovní nástroj.

    [*] Mohli by ho samozřejmě vydat i tvůrci valgrindu, ale proč by se s tím patlali pro takové jako ty...
    Grunt avatar 19.11.2009 17:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Fedora holt není pro lamy! Já nevím co je k tomu ještě potřeba víc dodat aby už konečně bylo ticho.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.11.2009 17:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Je pro lamy, ale jenom pro ty pokorný.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Grunt avatar 19.11.2009 17:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    To není lama, to je uživatel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.11.2009 17:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Asi se v těch lamách (1,2,3) nějak ztrácím.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Grunt avatar 19.11.2009 17:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Furt by někdo definoval. Já nevím co s tím furt máte. Lama je prostě každý koho lamou označím. Nic víc v tom nehledejte.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.11.2009 18:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    :-)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.11.2009 20:51 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Neboť on je Bůh, náš Hospodin :-). Neee, nedalo mi to :-D, nic ve zlém :). Taky nemusím definice - nemám nic proti. Každý jsme v něčem lamy ;-).
    Baník pyčo!
    19.11.2009 20:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    A Spasitel sestoupil mezi nás.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.11.2009 19:20 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Kdyby jste raději studentíci šli někam na brigádu a za vydělané penízky si koupili krabicovku Win7 tak budete mít po problémech. Žádné distro není vhodné na desktop! Jedině možná na čumění na web. Pochopte to konečně!!!
    19.11.2009 19:25 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Haha.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    gtz avatar 20.11.2009 08:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 rulez
    Brigády bohužel již skoro nejsou.

    Co kdyby se Ti brigádnici ptali kde je na lopatě tlačítko ON/OFF. To by bylo pracovních úrazů....
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.