abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Humor

    Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.

    peterm655 | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 05:11 | Komunita

    Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).

    |🇵🇸 | Komentářů: 8
    včera 02:33 | Komunita

    V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Zajímavý článek

    The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.

    ZCR | Komentářů: 0
    18.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.9. 16:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.9. 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (41%)
     (57%)
     (8%)
     (12%)
     (16%)
     (10%)
     (14%)
     (8%)
     (14%)
    Celkem 49 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 23:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Internetově povinná daňová přiznání

    10.10.2005 20:30 | Přečteno: 1165× | Ze života

    Na ministerstvu financí se zrodil nápad, že by se měla daňová přiznání podávat povinně elektronicky (přes Internet). Mělo by se začít u DPH a skončit u DPFO. Tento nápad, ač může být považován za dobrou cestu, si dovoluji označit za typickou ukázku vrchnostenského chování. Občane, podřiď se, nebo bude zle!

    Mít možnost podávat daňová přiznání elektronickou cestou je záležitost ryze pozitivní (a zatím bohužel nemůžeme z různých důvodů této možnosti plně využívat). Je ale rozdíl mít možnost, a mít povinnost. Takové jsou totiž plány MFČR, aby se daňová přiznání v budoucnu podávala pouze elektronicky. Technologická neutralita dostává pořádně na frak.

    Na těchto plánech mi vadí především ta neskutečná arogance, kterou by to znamenalo. Ono nestačí, že jsou daňová přiznání složitá, že se musí uvádět spousty různých více či méně zbytečných údajů. Ono bude nutné tyto údaje poskytovat jen a pouze elektronickou cestou, a to ještě nikoli prostřednictvím přenosných médií, ale jenom Internetem. O plánovaných datových formátech nic nevím, takže by se teoreticky mohlo stát, že i v tomto bychom se dočkali nepříjemného překvapení.

    Státní správa je (lépe řečeno má být) služba občanům. Co je to ale za službu, která si vymýšlí na občany stále nové a nové požadavky. Proč má být diskriminován člověk, který neumí pracovat s počítačem, k životu to nepotřebuje, učit se to tudíž nechce a ani nechce nikomu platit za to, že to za něj udělá? Není důležité, že takových lidí je málo - kvalita státní správy se pozná právě podle toho, že se tu nevyskytuje diskriminace. Na jedné straně se u nás bojuje za práva nevidomých nebo tělesně postižených, ale na straně druhé jsou diskriminovány jiné menšiny, mezi něž patří lidé odmítající počítače.

    Není to dobrá cesta, kterou se ministerstvo vydává. Ukazuje tím, že občané jsou určeni jen k tomu, aby odevzdali desátek do státní kasy, a je nutno jim k tomu ještě práskat bičem nad hlavou (pracovníci finančních úřadů mají přejít ze správy daní do kontrolní oblasti).

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.10.2005 20:44 ###
    Rozbalit Rozbalit vše .
    jen at to zavedou, aspon se nebudu muset priznavat k danim :)
    Heron avatar 10.10.2005 21:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Titulek k mému komentáři
    Jak někdo podotkl k těm případům projede zkaženého masa atd. s marketech, Češi mají strašné malé občanské uvědomění. Stačí si všimnout jak lidi mluví: My to musíme dělat, protože nám to nařídili. Tohle se musí zaplatit protože to někdo vymyslel. Na tohle musíš mít razítko... Možná by to chtělo více sebedůvěry, občanské neposlušnosti a nenechat si vše líbit.
    Luk avatar 10.10.2005 22:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Titulek k mému komentáři
    S tím zkaženým masem se tu hraje opět klasická písnička: zpřísnit zákon. Z úst ministra Zgarby (který má tolik másla na hlavě, že přes mastné proudy ani nevidí) to zní zvlášť dobře. Zase se tedy musím ptát - proč kvůli několika málo incidentům zpřísňovat zákon, když se ani zdaleka nevyužívají možnosti toho stávajícího?

    Tak například (přestupkový zákon):
    § 24

    Přestupky na úseku podnikání

    1) Přestupku se dopustí ten, kdo a) poškodí jiného na ceně, jakosti, množství nebo hmotnosti při prodeji zboží nebo poskytování jiných služeb,
    nebo
    § 29

    Přestupky na úseku zdravotnictví

    (1) Přestupku se dopustí ten, kdo d) ohrozí nebo poruší zdravotní nezávadnost poživatin nebo pitné vody,
    Za tyto přestupky lze uložit mj. zákaz činnosti.

    Pak tu máme (zákon o ochraně spotřebitele):
    § 7 Zákaz nabídky a prodeje nebezpečných výrobků

    (1) Nikdo nesmí prodávat ani nabízet nebezpečné výrobky.
    Lze uložit pokutu do 500 000 Kč (při opakovaném porušení do milionu).

    A konečně (trestní zákon):
    § 121

    Poškozování spotřebitele

    (1) Kdo na cizím majetku způsobí škodu nikoli nepatrnou tím, že poškozuje spotřebitele zejména tak, že je šidí na jakosti, množství nebo hmotnosti zboží, nebo kdo uvede ve větším rozsahu na trh výrobky, práce nebo služby a zatají přitom jejich podstatné vady, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem.
    anebo
    Ohrožování zdraví závadnými potravinami a jinými potřebami

    § 193

    (1) Kdo má na prodej, nebo pro tento účel vyrobí anebo sobě nebo jinému opatří úmyslně potraviny nebo jiné předměty, jejichž použití nebo užití k obvyklému účelu je nebezpečné lidskému zdraví, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem.

    (2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt.

    § 194

    Kdo má na prodej, nebo pro tento účel vyrobí anebo sobě nebo jinému opatří z nedbalosti potraviny nebo jiné předměty, jejichž požití nebo užití k obvyklému účelu je nebezpečné lidskému zdraví, bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci.
    To by snad stálo zato zkusit, ne? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.10.2005 22:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Titulek k mému komentáři
    To by snad stálo zato zkusit, ne? ;-)
    Co zní akčněji a pro voliče zajímavěji?

    a) Zákony máme, jen by bylo potřeba se starat o to, aby na ně někdo dohlížel. Zatím jsem to zanedbával, teď už se přestanu flákat.

    b) Zpřísníme laxní a nejasné zákony, podobným taktikám učiníme přítrž. Zadal jsem příslušnému odboru ministerstva pokyn k rozpracování novelizace příslušných právních norem, díky čemuž bude podvodné a nebezpečné chování napříště tvrdě postihováno.

    A máš zároveň i odpověď na otázku, proč Zgarbové chtějí měnit zákony kvůli zkaženému masu, Paroubkové kvůli technařům atd.
    Luk avatar 11.10.2005 06:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Titulek k mému komentáři
    Já to samozřejmě vím. Ale vadí mi to.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.10.2005 11:24 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Titulek k mému komentáři
    Mně to nevadí; mě to sere!
    Luk avatar 11.10.2005 12:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Titulek k mému komentáři
    Mě též, ale nechtěl jsem to říkat na plnou hubu ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.10.2005 22:18 frajer
    Rozbalit Rozbalit vše souhlas se zakonem
    je to tak spravne a ja s tim naprosto souhlasim. zavedl bych vsechnu interakci se statem povinne pres inet.

    mate pravdu, ze je potreba dat pozor, aby pouzite formaty byly open, ale s timhle uz souhlasit nemuzu:

    Proč má být diskriminován člověk, který neumí pracovat s počítačem, k životu to nepotřebuje, učit se to tudíž nechce a ani nechce nikomu platit za to, že to za něj udělá?

    vyznelo mi to nejak takto:

    PRoc ma byt diskriminovan clovek, ktery neumi cist a psat, k zivotu to nepotrebuje, ucit se to tudiz nechce a ani nechce nikomu platit za to, ze to za nej udela?
    10.10.2005 22:31 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas se zakonem
    Až budou počítače zadarmo, internet zadarmo a obojí bude součástí školní výuky nejmíň padesát let, bude čas začít uvažovat o úplném přechodu. Dřív ne.
    10.10.2005 22:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas se zakonem
    Zadarmo to imnho nebude nikdy a těch padesát let je trochu moc, ale jinak souhlasím. Dnes na to ještě není doba.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.10.2005 23:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas se zakonem
    Kdyby ta doba na to nebyla nikdy, asi bych se moc nezlobil :-)
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 11.10.2005 06:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas se zakonem
    PRoc ma byt diskriminovan clovek, ktery neumi cist a psat, k zivotu to nepotrebuje
    To je zcela nesrovnatelné. Mohu uvést jiný obdobný příklad: povinná komunikace v angličtině. Ta by také pro úřady leccos zjednodušila a umět anglicky patří k běžnému vzdělání zhruba stejně, jako umět pracovat s počítačem. Přesto je snad každému jasné, že je to pitomost.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.10.2005 08:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas se zakonem
    No právě. O tomhle by se mohlo uvažovat až v době, kdy všichni, i staří, budou mít za sebou výuku "počítačové gramotnosti".
    Bylo by to opravdu podobné, jako by to bylo s tou angličtinou. Stále ještě žijí lidé, kteří se učili ve škole rusky a navíc si angličtinu neměli na čem trénovat (imperialistický tisk zakázaný a možnost slyšet živou řeč jen z praskajícího rozhlasu).
    Ale ještě horší. Na naučení angličtiny potřebuji míň peněz a na její používání žádné.
    Takhle by se zeď gheta zase zpevnila.
    Ale jak říká lidová moudrost: "To je tak blbý, že se to chytne!"
    Také, stejně jako dalším, je mi krajně podezřelý to budovatelské nadšení k vymýšlení nových hlídacích zákonů.
    Dalibor Smolík avatar 11.10.2005 09:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas se zakonem
    Naprosto nesouhlasím. Pokud živnostník je například lakýrník, musí umět číst a psát (návody na plechovkách s lakem), ale nemusí umět pracovat s počítačem. Práce s počítačem je svoboda, nikoliv povinnost !!! Pokud chci být manažerem, musím s počítačem umět pracovat. To ano. Ale daňová přiznání smím vyplňovat inkoustovou tužkou, to je také svoboda, a za tu bych rád bojoval. I když třeba já sám to přiznání podám elektronicky.
    Open formáty - to je jiná kapitola. Bylo by smutné, kdyby byla povinnost používat jen jeden operační systém. Ale v naší zkorumpované zemi, je i tohle bohužel také možné ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.10.2005 17:49 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: souhlas se zakonem
    Souhlasím s vámi. Já sice počítačově gramotný jsem relativně nemálo, ačkoliv si kvůli tomu někdy připadám spíš jako magor, protože s většinou ostatních relativně nemálo počítačově gramotných jedinců si v ostatních věcech moc nerozumím, a rozumím si spíš s lidmi počítačově negramotnými, takže bych na ně pamatoval.

    Open formáty - onehda proběhlo něco podobného v polsku, tuším že taky s elektronickým podáním daňového přiznání, ale nevím to vůbec jistě. Občané dostali k danému účelu státem dodávaný program, samozřejmě pouze pro windows. Když komunita dešifrovala proprietární protokol a vytvořila free/open alternativu, ozvala se firma, která státu dodala původní program, že to porušuje její licenci, a stát tak nechtěl free/open alternativu uznávat. (Ale to je asi 2 roky stará informace, nevím jak to vypadá teď. Viz http://www.janosik.net/ )

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.