Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané jejich konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
...křikl ministr na řidiče, a ten poslušně přišlápl plynový pedál k podlaze. Ať se ale snažil sebevíc, ministrovy vlasy mohly vlát maximálně od špatně nastavené klimatizace. Okna byla totiž zavřená. Blížila se křižovatka a na semaforu před ní svítilo červené světlo.
"Vosol to, ať to stihnem před tim kamiónem!" pobízí politik šoféra. "Hele, viděls toho tiráka, ten čuměl co?" směje se nahlas ministr, "A támhle to vohni vpravo, je to zkratka". "Vždyť je to jednosměrka, tam nemůžeme" znejistí řidič. "Ale můžem, kdyžtak zapnem maják."
Audi se prořítilo jednosměrkou, několik cyklistů s předstihem instinktivně vyskákalo na chodník. Opět křižovatka, pneumatiky kvílí, bílá dodávka zastavuje pár centimetrů od dveří řidiče státní limuzíny. Řidič se sice mírně zděsí, ale pokračuje v jízdě, narozdíl od řidiče dodávky, který se vzpamatovává ze šoku.
Modrý vůz už ale brzdí před Strakovou akademií. "Ty vole, vosum dvacet devět, máme minutu náskok před premiérem." bije se v prsa ministr. Pravdu ale nemá, auto s premiérem právě brzdí přímo za ním. Řidiči obou vozidel se vzájemně plácají po ramenou, svorně říkají: "To byla jízda!" a společně odcházejí na panáka do vládní restaurace.
Příběh je kompletně smyšlený, nikdy se nestal. Ale některé jeho elementy jsou bohužel denní realitou, představující reálné nebezpečí všem účastníkům silničního, zejména pražského, provozu. Můžeme jen doufat, že budou tyto nebezpečné vozy, patřící hned do několika kategorií PrasiVozů, co nejdříve odstraněny ze silnice. Když ne dřív, tak aspoň při nejbližších volbách.
Tiskni
Sdílej: