Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Máte u Radiokomunikací "obyčejné" (přeprodávané) ADSL a chcete přejít na ADSL Premium (tj. přes LLU)? Pak si dejte zvlášť velký pozor - může se vám totiž stát, že budete bez varování na nedefinovanou dobu odstřiženi od Internetu.
UPDATE: 7.12.2006: ADSL Premium již funguje. Podrobnosti uvádím na konci zápisu.
Donedávna (tedy přesněji řečeno do včerejška) jsem Radiokomunikace považoval za velmi solidní firmu. S jejich (byť vlastně jen přeprodávaným) ADSL jsem byl velice spokojen, a zatímco kdekdo si stěžoval na časté výpadky, zažil jsem takové problémy během víc než 2 let pouze třikrát, a z toho dvakrát to byl problém modemu (pronajatého od Radiokomunikací). Také rychlost byla vždy výborná, bez dopadů agregace. Jenže nyní je všechno jinak.
Jak známo, "kyslíkovské" ADSL je - ačkoli se nám někdo občas snaží tvrdit opak - silně omezené, protože buď se uplatňuje příšernost známá pod zkratkou FUP, nebo se platí za nadlimitní data. Druhá volba je z praktického hlediska lepší, ale poněkud leze do peněz. Proto, ihned jak se objevila možnost objednat ADSL přes LLU, kde žádné omezení není (tj. skutečný neomezený Internet), učinil jsem tak. Tím spíš, že mě pár lidí (kterým věřím) ujišťovalo, že výpadek nebude delší než 4-5 hodin.
Krátce po objednání mi volala slečna z Radiokomunikací ohledně upřesnění nějakých detailů. Kromě jiného jsem se tí také zeptal, kdy a jakým způsobem proběhne přepojení, a jak dlouho bude trvat výpadek. Sdělila mi, že nám bude přepojení včas sděleno a ohledně délky výpadku se mám obrátit na zákaznické centrum. Neobrátil jsem se, což sice byla chyba, ovšem jak se později ukázalo, nic by to stejně nevyřešilo.
Od té doby bylo ticho po pěšině. Až tu najednou předevčírem večer přestalo fungovat připojení. "Normální výpadek", řekl jsem si a již to neřešil. Až teprve včera, když už to nejelo 24 hodin, jsem zavolal na helpdesk. A přišel první šok: "U vás tu žádnou službu ADSL Classic nemáme. Jen objednané ADSL Premium." zněla odpověď operátora. "Podívejte se prosím pořádně. Není možné, aby tam nic nebylo.". "Ale ano, tady vidím malou poznámku: služba zrušena."
Před očima se mi v tu ránu promítly příběhy různých lidí, kteří si nechávali zavádět ADSL. Jenže rozdíl byl v tom, že oni měli problém s "velkým žlutým", kdežto já nyní s firmou, která se dosud chovala zcela jinak. "Nová služba je nyní objednaná u Telefoniky, až to proměří a potvrdí nám uvolnění smyčky, můžeme službu zavést." pokračuje operátor. "A kdy to bude?" "Těžko říct. S Telefonikou je to těžké." "A jak si to vůbec představujete, jen tak zrušit původní službu, když nová bude bůhvíkdy?" "Telefonika potřebuje čisté dráty. A já za to nemohu, já o tom nerozhoduji..." Adrenalin zapracoval a operátor mohl být rád, že ho ode mě v tu chvíli dělí pár desítek kilometrů. Ač za to nemohl, schytal to za celou firmu (v mezích slušnosti ovšem, nic nepublikovatelného). Raději jsem to pak rychle ukončil.
Protože operátor za to opravdu nemohl, chtěl jsem se o své pocity a názory na chování firmy podělit s někým výše postaveným. Přes dvě ústředny jsem se propracoval až k někomu z vedení divize telekomunikačních služeb. Ten toho už musel mít po celém dni dost, nicméně nezůstal ušetřen. Zmohl se následně jen na odpověď, že tyto problémy může vyřešit jen helpdesk. A na závěr mě tak také přepojil (což jsem hned típl, protože při předchozím volání tamtéž jsem se k operátorovi dostal až po 8 minutách čekání). Ale hlavně, helpdesk - jak jsem se přesvědčil v praxi - vyřeší leda kulové.
Takže situace je nyní následující - staré připojení nejde, nové také ne. Půjde za neurčenou dobu, třeba za měsíc. Možná. Připojení jsem zatím vyřešil nouzově skrze GPRS, ale to je řešení o několik kvalitativních úrovní níže. A místo Radiokomunikací (tedy doufám, že nebudou chtít peníze za dobu, kdy to nefunguje) na tom vydělá kyslík. Hodně si rozmyslím, zda i potom u Radiokomunikací vůbec zůstávat, i když je to cenově tak výhodné.
Proto všem radím, aby si dali dobrý pozor, kdyby chtěli přejít na ADSL Premium. Mohou zůstat delší dobu bez Internetu, a to bez jakéhokoli upozornění předem. A ve výsledku může "výhodné" připojení stát navíc spoustu peněz a hlavně nervů.
UPDATE 7.12.2006: Při kontrole stavu ADSL modemu jsem před chvílí zjistil, že na druhém konci již něco funguje. Proto jsem si hned telefonicky ověřil situaci, a nové ADSL bylo již opravdu zprovozněno (a tedy jsem při tom telefonátu obdržel též přihlašovací údaje). Tedy v tuto chvíli musím říct, že po technické stránce je vše v pořádku, jen to vypnutí bez varování byla pořádná rána. Takže kdo si bude chtít ADSL Premium pořídit, ať si na to dá pozor.
Tiskni
Sdílej:
Zdravím. To je mi líto, že to takhle dopadlo. Zažil jsem jednou pomstu za přechod jinam v podobě smazání DNS a MX záznamů a bylo to dost hrozné .
Já mám s Radiokomunikacemi smíšené zkušenosti. Připojení funguje už několik let s jedním zaznamenaným (opravdu krátkým) výpadkem. Není to však ADSL, ale wifi. Důvod, proč jsme zvolili Radiokomunikace je ten, že jsme na tak neobvyklém místě, že jiná možnost tu nebyla. Kromě někdy výrazě snížené rychlosti jsem celkem spokojený. Ale souhlasím s tím, že mají v některých věcech asi docela "hokej":
Před již téměř rokem (!) jsem žádal o přidělení další IP adresy. V centru mne přesměrovali na člověka, který to má v našem regionu na starosti. Ten řekl, že to vyřeší. Ani přes urgence na centru nastalo jediné: "Ticho po pěšině". Asi zapomněl
Neměl jsem to dál čas řešit pro jiné věci, ale docela mne zaujalo, že nevědí, že nevyřídili požadavek zákazníka.
Kromě toho mi ale volal nějaký "obchoďák" s nabídkou rozšíření služeb. Protože jsem zrovna neměl čas řekl jsem mu, že bychom nejspíš měli zájem, ale že to právě v tuto chvíli nemohu řešit. Domluvili jsme se, že zavolá později... a už nezavolal.
Zajímavé. Takže jsem nabyl dojmu, že pravá ruka neví co dělá levá. Což je škoda, protože kromě těchto věcí jsme se spolehlivostí
spokojení...
Zažil jsem jednou pomstu za přechod jinam v podobě smazání DNS a MX záznamů a bylo to dost hroznéAno, na ten blogový zápis si vzpomínám. Ale v tomto případě to není přechod jinam, nýbrž přechod na službu, která pro ně bude výhodnější. O to je to nepochopitelnější.
Kdyby ses aspoň trochu zajímal o praktický průběh přechodu, určitě by ti informace o nutném výpadku ADSL služby po dobu až 30 dnů nikdo netajil, a to včetně případného vysvětlení. Každý prodejce tyto informace má a je povinen je zákazníkovi poskytnout.Snad jsem to napsal dostatečně jasně. Slečna z Radiokomunikací mě tehdy (po odeslání objednávky) ujistila, že o odstavení původní služby budu včas informován. Za což nepovažuji "informování" výpadkem samým. Proto znovu opakuji, nejde ani tak o výpadek samotný, jako o to, že jsem se to nedozvěděl předem. Tečka.
Zaměstnanci ČRa mají zakázáno navážet se do konkurence, takže nečekej, že by ti "slečna" podala příslušnou informaci tak přímo, jako jsem to udělal jáČlověk, se kterým jsem mluvil bezprostředně po odpojení (a kterého volně cituji), se nicméně do konkurence (rozuměj "kyslíku") navezl. Tedy ne nějak tvrdě, ale přece. To jen pro upřesnění. Ale hlavně - očekával jsem, že Radiokomunikace dostojí svému slibu a o odpojení informují včas. Nejde o to, že by byla technická příčina u nich, ale právě o zmíněnou věc.
aspoň člověk od ČRa i některých dalších ISP dostane opravdu pevnou IPPokud vím, tak Radiokomunikace oficiální pevnou IP nenabízejí, člověk ji ovšem fakticky (automaticky) dostane.
Mluvíte oba o tomtéž?Samozřejmě. Oba mluvíme o Classic ADSL.
Jenom jestli tady nahodou nekdo nekeca ... Nebo si neplete dostupnost ADSL a LLU (ktera je pochopitelne ruzna)?