Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Takové rozhodnutí zaznělo na ministerstvu dopravy. Tím obtížným hmyzem jsou míněni cestující ve vlacích Českých drah. Jak známo, pro ČD není absolutně důležité, kolik pasažérů přepraví (a už vůbec ne, jak jsou spokojeni), nýbrž jen to, jaký objem přepravy si objedná stát, resp. kraje (podle druhu vlaků). A tak v zájmu zkrácení jízdní doby mezi koncovými body budou zrušeny zastávky rychlíků v některých městech.
Před časem jsem psal o tom, jak ČD zaspávají různé důležité okamžiky, a jak jim to nijak nevadí. Tady se to opět ukazuje. ČD nijak nevadí ani rozhodnutí ministerstva, pro které je přednější dostat hradecké cestující do Prahy o 3 minuty dřív, zatímco lidé z Lysé na Labem nebo Velkého Oseku by se měli kodrcat "courákem" o desítky minut déle.
Jako by nestačilo, že ČD už před časem omezily počet zastávek vlaků EC a IC. Třeba Kolínem už řada takových vlaků projíždí, což znamená zbytečné přestupování v Praze (často spojené s přesunem na jiné nádraží - s těžkou bagáží "velmi příjemné") nebo v Pardubicích. Silně pochybuji o tom, že zkrácení jízdní doby přilákalo někoho navíc, a dokonce i o tom, že pokles příjmů z jízdného byl menší než úspora "trakční energie" spojená s vynecháním zastávky.
Pokud ministerstvo své rozhodnutí nezmění, bude to znamenat několik věcí. Někteří lidé budou muset trávit na cestách výrazně více času. Další potom přesednou do aut a ještě přiživí provoz na už dnes hodně zatížených silnicích. A za druhé, lidé dosud dojíždějící do Prahy za prací raději zůstanou na podpoře. Opravdu prozíravý krok...
Tiskni
Sdílej:
...ze jestli kamion prijede se zbozim misto v nedeli, ci sobotu, az v pondeli, mnoho se nestane...Ale stane. Protože všichni odkoukali od Japonců just-in-time, mají co nejmenší sklady a nechají si všechno vozit pravidelně. Ten obchoďák na tom ušetří, protože nemá peníze vázané ve zboží, které ještě řekněme týden neprodá, a protože nemusí platit sklad (zaměstnance, údržbu, energie...). Tím chci říct, že je tu další stránka věci - za svoje pohodlí chceš, aby spousta lidí platila víc peněz za zboží, které nakupují. Ano, tvé požadavky na uskrovnění ostatních jsou minimální, ale zase je těch ostatních hodně.
Sp
tak málo a proto také hrozilo zrušení řady osobáků.
I když teoreticky může železniční dopravu provozovat kdokoliv, jsou podmínky stanoveny tak, aby zvýhodňovaly ČD. Navíc bylo zajímavé pozorovat, co se odehrálo, když byla na některé tratě vyhlášena soutěž. Po první prohře ČD (chtěly nejvyšší dotaci), a po jejich křečovité obraně s využitím diskriminujících podmínek pro ostatní dopravce, už v další soutěži ČD své nároky podstatně snížily. Takže by bylo potřeba takhle postupovat i jinde - věřím tomu, že by se tím daly ušetřit řádově miliardy ročně, aniž by nějaké vlaky ubyly.
jj, je to hnus, na drahach maji furt realny socialismus, velky platy, sest tydnu dovolene, jizdy pro celou rodinu zdarma, jednou za rok mezinarodni jizdenku za 8.000 a vetsina z nich tam dela prace, ktery jdou nahradit bazarovym pocitacem za dve stovky. prave proto taky delaji vse proto, aby se na drahy nedostala zadna konkurence v osobni doprave. velke firmy si jiz naklady vozi ve vlastni rezii. JE TO HNUS. odborarum je slusne chovani taky u prd*, kdyby se takhle zamesnanci chovali u soukrome firmy, tak proste krachne a bude klid, jenze u CD to zase zacvakaj pracujici lide. bordel jako ve zdravotnictvi.
Ale co je fakt zajimavy, byly rozdeleny drahy na dopravce a provozovatele infrastruktury, takze jsou trate otevreny pro kohokoliv. Kdyby se to takhle udelalo s Telecomem, to by byla parada ... nevydelecny spravce spagatu a kupa konkurencnich poskytovatelu sluzeb.
Ale co je fakt zajimavy, byly rozdeleny drahy na dopravce a provozovatele infrastruktury, takze jsou trate otevreny pro kohokoliv.Což už nějaký ten rok je, ČD jsou pouze jedním z dopravců. Železnici spravuje státní Správa železniční a dopravní cesty. Proto se také pomalu objevují různí lokální dopravci, ale chce to čas.