abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 522 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Úsměv!.....Blejsk!

    25.1.2008 12:52 | Přečteno: 1608× | Ze života | poslední úprava: 25.1.2008 12:53

    Jestli mám rád radárky? Ano, mám, a nejraději ty na měření rychlosti. Zejména takové, které mohou vyfotit člověka i tehdy, pokud povolenou rychlost vůbec nepřekračuje.

    Teď nemám na mysli velkobratrské úsekové radary, které člověka vyfotí/natočí na začátku úseku, pak na jeho konci a spočítají rychlost (zda uložené snímky těch, co rychlost nepřekročili, zničí nebo je naopak archivují či alespoň učiní do databáze záznam o přítomnosti vozidla v místě, toť otázka). Mám na mysli radary, které fotí jen v případě, že rychlost překročí definovaný práh.

    Takových radarů potkávám na silnicích spousty. Kdejaké město nebo vesnice si je pořizují - někdy je cílem bezpečnost provozu, jindy (jako třeba v Mělníku) zjevně snaha jednoduše plnit obecní kasu. Většinou to vypadá, že fungují, jak mají. Jenže existují i radary, o kterých si to nemyslím.

    V obci Církvice osadili na silnici I/38 dvojici radarů (v každém směru jeden). Jsou umístěny před chodecky nejfrekventovanějším místem ve vesnici - je tam v obou směrech autobusová zastávka, navíc je tam křižovatka se silnicí, po které lidé přicházejí z vlakové zastávky. Proti umístění radarů právě v tomto místě jistě nelze nic namítat.

    Je tu ale jiný problém. Radar ve směru na Havlíčkův Brod mě netrápí a jel jsem okolo něj snad jen jednou. Ovšem ten druhý, tedy ve směru na Kolín, mi poněkud dělá starosti.

    Už několikrát jsem si všiml, že i když jsem jel pomalu (stejně tam odbočuji vlevo), přeskakovala občas na radaru vyšší hodnota, často výrazně nad limit (např. 67 km/h). Pozorováním jsem zjistil, že jde zřejmě o rychlost vozidla jedoucího za mnou. Radar je schopen měřit na značnou vzdálenost (přes 100 m) a pokud je tím zadním vozidlem kamion, téměř jistě dojde k přeskakování.

    Tohle je samozřejmě velmi nepříjemné. Rychlost může přeskočit zrovna v okamžiku, kdy se dostanu do zorného pole fotoaparátu. Ten mě pak může vyfotit a přiřadit ke snímku rychlost, kterou naměřil zadnímu vozidlu. Zjistím to až v okamžiku, kdy mi přijde předvolání na úřad (foťák nemá blesk, pravděpodobně pracuje částečně v infračervené oblasti). Naštěstí se mi to zatím nestalo (přestože tamtudy jezdím hodně často), zřejmě i proto, že odbočuji a v levém pruhu se nejspíš nefotí. Ale může se to stát komukoli jinému.

    Poslal jsem proto začátkem prosince na příslušný obecní úřad e-mailem dotaz, jak je zajištěno, aby k chybnému záznamu nemohlo dojít. Úřad se na můj dotaz vykašlal (čímž samozřejmě porušil zákon), případně tam vůbec nečtou maily (těžko říct, co je horší). Proto jsem se po vypršení lhůty dotázal znovu, tentokrát už písemně. A jsem zvědav, jak to dopadne.

    Nemám nic proti bezpečnosti na silnicích. Nemám nic proti rozumně nastavené represi. Nemám nic proti tomu, aby se měřila rychlost v místě, kde chodci musejí překonávat silnici s provozem 10 000 vozidel denně (přestože již měl stát obchvat - jenže kvůli byrokratickým průtahům na ministerstvech ještě ani nezačala výstavba). Co mi ovšem velmi vadí, je postihování nevinných lidí.

    Pokud měřicí zařízení není schopno se vyrovnat s tím, jaké situace v provozu vznikají, ať je raději záznamová funkce vypnuta do doby, než se to dá do pořádku. I za cenu toho, že se tam bude jezdit rychleji. Trestání nevinných je tak závažnou věcí, že to stojí za to.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Pokud vás radar vyfotí v okamžiku, kdy jedete 40 km/h a u snímku bude rychlost 67 km/h, potom:
     (77 %)
     (8 %)
     (1 %)
     (2 %)
     (9 %)
     (3 %)
    Celkem 108 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.1.2008 13:04 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Jo, neco podobneho me napadlo u radaru kdesi na silnici Mlada Boleslav - Melnik... Nwevim, asi bych se sprajcnul... Ale myslim, ze pokud to zaregistruji, tak to snad opravi.
    25.1.2008 14:13 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Rekl bych, ze ten radar musi mit objekt zamereny dele, nez sekundu nebo dve. Takze kdyz se objevi nahle jine cislo, tak na fotce uz bude to druhe auto. Dokonce jsem slysel, ze pokud radar behem serie mereni (nekolik mereni behem nekolika sekund) zjisti vyraze jinou rychlost (prudke brzdeni, nebo to chytne jine auto), tak mereni vyhodnoti jako neplatne. Pritom takovy radar muze mit presnost do 3% i bez kontrolni serie mereni.

    Kdybys o tom chtel vedet opravdu vic, tak se se podivej na server Dfens, problematice aut a policejni buzerace tam hodne dobre rozumi. (A pokud jim nebudes tvrdit, ze auta smrdi a vsichni by meli jezdit na kole, tak se s nimi da domluvit.)
    Luk avatar 25.1.2008 15:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Rekl bych, ze ten radar musi mit objekt zamereny dele, nez sekundu nebo dve. Takze kdyz se objevi nahle jine cislo, tak na fotce uz bude to druhe auto. Dokonce jsem slysel, ze pokud radar behem serie mereni (nekolik mereni behem nekolika sekund) zjisti vyraze jinou rychlost (prudke brzdeni, nebo to chytne jine auto), tak mereni vyhodnoti jako neplatne. Pritom takovy radar muze mit presnost do 3% i bez kontrolni serie mereni.
    Tohle jsou pouze domněnky. Stejně jako já nevíš, jaké zařízení je na daném místě namontované, jak pracuje atd. Zejména nevíme, podle jakých kritérií radar posuzuje platnost/neplatnost měření.

    Velký problém je, že od placatého osobáku se směrem k radaru odrazí výrazně méně energie než od velkého kamionu se svislým plochým předkem (byť ne celá plocha je kovová). A jestliže radar pracuje na dopplerovském principu (vysílá kontinuálně), nemá žádnou šanci přímo rozpoznat, že je něco špatně (kromě skokových změn atd. - a to je právě to, o co mi jde).

    Kdyby šlo o pulsní radar, který by vyhodnocoval čas do návratu pulsu (rychlost by počítal z rozdílu časů), pak by byl schopen jednotlivé cíle přímo identifikovat podle pozice a zabránit chybnému přiřazení. Jenže nevím o tom, že by se pulsní radary vůbec někde pro měření rychlosti používaly.
    Kdybys o tom chtel vedet opravdu vic, tak se se podivej na server Dfens, problematice aut a policejni buzerace tam hodne dobre rozumi. (A pokud jim nebudes tvrdit, ze auta smrdi a vsichni by meli jezdit na kole, tak se s nimi da domluvit.)
    Kdyby ses podíval vpravo, najdeš server D-FENS mezi mými oblíbenými stránkami ;-) A ohledně mého pohledu na automobilismus a cyklistiku doporučuji (kromě mnoha zápisů v mém místním blogu) toto a toto.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 25.1.2008 14:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    A máš nějak potvrzené, že ten radar neví, které auto měří a které fotí? Já bych řekl, že to mají nějak oštřené - buď to ve sporných případech vyhodnotí jako "neprůkazné" a dál to neřeší, nebo umí přiřadit správnému vozidlu správnou rychlost - což třeba policejní radar běžně umí. Před rokem nás chytili pod Buchlovem na motorkách, jeli jsme od sebe s kámošem pár metrů a vyfotili nás oba. Pak nám ukazovali dvě fotky a bylo z nich pomněrně přesně jasné, kdo je kdo a jak jel rychle.
    Luk avatar 25.1.2008 15:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    A máš nějak potvrzené, že ten radar neví, které auto měří a které fotí?
    Nemám, a o to mi právě jde.
    Já bych řekl, že to mají nějak oštřené - buď to ve sporných případech vyhodnotí jako "neprůkazné"
    To bych právě potřeboval zjistit, jak je to ošetřené, pokud vůbec.
    umí přiřadit správnému vozidlu správnou rychlost - což třeba policejní radar běžně umí
    Radar neumí přiřadit rychlost. Pokud měří přímo policajti, tak to ovládají tak, aby se to přiřadilo správně (i když ani tady není omyl vyloučen).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.1.2008 14:37 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Pokud vim, tak ma-li snimek auta z radaru slouzit jako dukaz, ze prave ono prekrocilo rychlost, nesmi byt v zaberu zadne jine.. Nekde jsem na to pred casem cetl clanek, kde popisovali, co vsechno zpusobuje chybne mereni a vlastne, jak je to mereni radarem nespolehlive.
    25.1.2008 14:53 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    jj, a proto nezalezi jak jedes rychle, hlavne se musis co nejvic nalepit na toho pred tebou ;)))
    Luk avatar 25.1.2008 15:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Nejlíp za kamion. Pak absolutně nehrozí vyfocení, protože přes návěs na tebe foťák neuvidí (a ani tě to vlastně nezměří). Má to jen tu nevýhodu, že když před ten kamion někdo skočí, řidič to zapíchne, ty to pod ten kamion narveš a možná přijdeš i o hlavu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.1.2008 15:47 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Moje rec :)
    Luk avatar 25.1.2008 15:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Pokud vim, tak ma-li snimek auta z radaru slouzit jako dukaz, ze prave ono prekrocilo rychlost, nesmi byt v zaberu zadne jine..
    Což o to, ono v záběru foťáku bude jen jedno auto. Ale radar může přijímat odrazy i od vzdálenějších aut.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    saly avatar 25.1.2008 15:34 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Já bych udělal to samé, co udělal Johny English ve stejnojmeném filmu :-)
    25.1.2008 17:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Jak blízko jsi u toho radaru, když se tohle stane, a pod jakým úhlem?

    Na úhlu dost záleží, měli jsme ve městě radar (nefotil, jenom ukazoval rychlost), byl namířen na auta, která jedou do kopce. Jednou jsem tam jel na kole, nikdo jinej tam v tu chvíli nebyl a radar tedy měřil mě: 20...20...53. Není to něco podobného?
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 25.1.2008 20:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Jak blízko jsi u toho radaru, když se tohle stane, a pod jakým úhlem?
    Řekněme 30-50 metrů, úhel jsem neměřil a netroufám si ho odhadovat.
    Na úhlu dost záleží, měli jsme ve městě radar (nefotil, jenom ukazoval rychlost), byl namířen na auta, která jedou do kopce. Jednou jsem tam jel na kole, nikdo jinej tam v tu chvíli nebyl a radar tedy měřil mě: 20...20...53. Není to něco podobného?
    Na tohle by úhel neměl mít vliv (může mírně měnit naměřenou hodnotu, ale ne skokově). Ten radar pracuje na principu Dopplerova jevu, čili měří vlastně zvýšení přijímaného kmitočtu oproti vysílanému (resp. snížení, pokud by měřil po směru jízdy). K nějakým takovým efektům by tedy nemělo dojít.

    U těch radarů, které jenom ukazují, ale může být VF část udělaná všelijak, takže tam bych věřil snad úplně všemu. Ovšem pokud jde o radar, který má sloužit k účelům dokumentace přestupků, tak ten musí být úředně ověřeným měřidlem a nějaké nedeterministické chování by se u něj nemělo vyskytovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.1.2008 22:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Nicméně takový skok může nastat, pokud se jeden z impulsů neodrazí přímo a přesto se mu povede se vrátit do radaru - pak se mohou skládat posuvy k sobě.
    Luk avatar 26.1.2008 00:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Je ale málo pravděpodobné, že by se to projevilo tak, že by to nějak zamávalo s tím, co z toho leze. Jestliže mám vstupní obvod patřičně naladěný (tj. na vysílací frekvenci radaru s šířkou pásma takovou, aby se do ní vešel měřený rozsah) a stejně tak si omezím změny demodulovaného signálu (podle max. zrychlení/zpomalení, které se může vyskytnout), tak to tohle postě dělat nemůže.

    Čili ano, teoreticky je možné, aby radar sem tam přijal vícenásobně odražený signál silnější, než je přímý odraz od cíle, případně aby signály nějak "vhodně" interferovaly, ale pokud je správně navržený, tak ho to neovlivní.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.1.2008 09:35 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Nabízí se otázka, zda jsou naše radary správně navržené. :-) Sporné případy by se daly poměrně jednoduše řešit způsobem naznačeným výše: dělat dva snímky v intervalu např. 1 s a srovnávat, zda okamžitá rychlost z radaru odpovídá "průměrné" rychlosti z rozdílu snímků.
    27.1.2008 15:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Co přesně myslíš tím "neodrazí se přímo a přesto se mu povede se vrátit do radaru"?
    27.1.2008 16:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    To, co píšu - když je tam těch odrazů víc. :-) Nejzákeřnější situace, co mě napadla, je cesta radar -> maska měřeného auta -> maska protijedoucího auta -> opět maska měřeného auta -> radar. Pak radar ukáže výrazně vyšší číslo. :-)
    Luk avatar 27.1.2008 17:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Tohle je sice zákeřná situace, ale její výskyt v praxi je krajně nepravděpodobný. Muselo by se takto odrazit více energie než přímo od předku měřeného auta. Nedokážu si příliš představit situaci, kdy by toto mohlo nastat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.1.2008 17:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Takový signál by už měl být natolik slabý, že ho elektronika odfiltruje. Pčeci jen to měřené auto není ani dobrý směrový vysílač, ani dobrý koutový odražeč. :-) Navíc by to číslo při troše štěstí mohlo být už nepravděpodobně vysoké. ;-)
    25.1.2008 20:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Ono by mozna stacilo udelat misto jednoho snimku dva. V pripade, ze by byla chybne odectena rychlost (treba kvuli kamionu vzadu), bylo by mozne z obrazku posoudit, jestli odpovidaji nebo ne, obzvlast pokud by to bylo v takovem umisteni, ze by prilis rychle auto "ujelo" mimo dosah fotoaparatu.

    BTW: Napadlo uz nekoho pouzit technologii stealth na auta?
    Luk avatar 25.1.2008 20:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Úsměv!.....Blejsk!
    Napadlo uz nekoho pouzit technologii stealth na auta?
    Samozřejmě. Ale nedokážu si to moc dobře představit v praxi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.