I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2024. Pro programátory v Perlu je určen Perl Advent Calendar 2024. Pro programátory v TypeScriptu Advent of TypeScript. Pro zájemce o kybernetickou bezpečnost je určen Advent of Cyber 2024…
Organizace Software Freedom Conservancy (SFC) společně se svým členským projektem OpenWrt oznámila oficiální spuštění prodeje Wi-Fi routeru OpenWrt One vyrobeného ve spolupráci s Banana Pi. Cena je 89 dolarů nebo 68,42 dolarů jenom deska. Z každého prodeje jde 10 dolarů do fondu OpenWrt v Software Freedom Conservancy. Projekt OpenWrt představil plán na výrobu vlastního routeru letos v lednu při příležitosti 20. výročí projektu.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.15. Díky 294 přispěvatelům.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.11 Stirk. Přehled novinek v Changelogu.
Byla vydána verze 0.82 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je vylepšená podpora Unicode.
Vánoční RoboDoupě bude v sobotu 7. prosince. Na programu je Úvod do ESP-NOW nebo Netradiční použití H-můstků.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch OTA-7 Focal, tj. sedmé stabilní vydání založené na Ubuntu 20.04 Focal Fossa.
Kevin Purdy na webu Ars Technica představuje kuchařku Hendrika Kleinwächtera The Sourdough Framework a doprovodný YouTube kanál The Bread Code, které jsou věnovány přípravě kváskového chleba. Kniha je udržována na GitHubu a lze ji stáhnout ve formátech PDF či EPUB, a to pod licencí Creative Commons BY-SA 4.0.
Projekt OpenStreetMap po 18 letech na Ubuntu zmigroval své servery na Debian 12 Bookworm. OpenStreetMap od 14. listopadu podporuje také tmavý vzhled (pokud je nastaven na úrovni operačního systému nebo webového prohlížeče).
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
„Nevím jak udělat v tom programu tohle a tohle. Zavolejte mi na číslo 0609 112 777 dneska po šesté večer a budete mě podrobně navádět.“ Ano, i takové požadavky se objevují ve fórech zaměřených na svobodný software.
Někteří lidé mají zjevně pocit, že když už mají možnost zdarma (a svobodně!) využívat některý software, mají také nárok na to, aby jim někdo ještě poskytoval zdarma osobní podporu a ještě si zaplatil náklady na volání. Placená podpora, čtení manuálů, hledání na Internetu? Ne, „já mám prostě nárok na to, aby mi někdo zdarma pomohl.“
Co na to říci? Asi jen jedno. Komu se nelíbí model svobodného softwaru, ať platí za ten proprietární. Třeba mu někdo v ceně poskytne telefonickou podporu ... a když bude hodný, třeba mu i zavolá na své náklady (které už bude mít započteny do ceny softwaru). Delší komentář už si to ani nezaslouží.
Tiskni Sdílej:
kazdy je podle meho strujcem sveho zivota a stesti
Radeji bych mel mensi dane, diky kterym bych napr. mohl lepe zabezpecit do zivota sve potomky.Proc chces branit svym potomkum, aby byli strujci sveho zivota a stesti?
Snaha zajistit jim nejlepsi mozne vstupni podminky do dospeleho zivota snad znamena, ze jim beru nejake moznosti?Prisne vzato stavas se strujcem jejich stesti, coz je v rozporu s tvou tezi, ze kazdy by mel byt strujcem sveho stesti.
Daleko tezsi je neco s tim delat. Kazdy si mysli, ze ma NAROK na praci, bydleni, stravu, zabezpeceni, zdravotni peci a snad i vzdelani. Maji narok na nic.
při shlednutí vykazuje standardní znaky zanícení konspiračníma teoriema šmrncnuté trochou toho rusky orientovaného řitního alpinismu, nechybí dokonce ani standardní kopnutí si do Václava Havlavidím, že mediálna infikácia konšpiráciami o podliehaní konšpiračným teóriám a ruskému alpinizmu je vážny imunologický problém, ktorému by odpomohli asi klasické knižky:)... a že zločiný Rus:))... nuž, bacha na ta tých špecnacov v Kyjeve!... Toto napísal náš bard Hviezdoslav o Slovanstve:),a týka sa to aj českej, nielen ruskej duše:)). Vedz: — v tebe len, len v tebe spása tvoja, jak tvoja skaza iba z teba je! Chceš túto znať? Sluch prilož: — čuješ broja hurt vlastného…? zrak otvor: — pred ním stoja, viď! samozhuby trosky, koľaje; na srdce pravú daj, svit s pravdou spoj a vpusť v mračný um: a ozvú sa ti hneď: kľúč záhad máš, máš nehôd odpoveď. Ty nemiluješ sa: toť! pád tvoj, veru! Sbor tvojich údov trvá v rozpore od nepamäti vyhýbajúc zmieru — Hneď pre Boha sa prieš, hneď pre literu; tu zas nech brat ti brázdku odorie: už heglo ťa vbok od poslania smeru, dom peklom združdí!… vrahom k duhu, v smiech… Ba Kainov, tiež úhlavný tvoj hriech! Read more: http://zlatyfond.sme.sk/dielo/273/Orszagh-Hviezdoslav_Dozvuky-II/10#ixzz34xbAvKdy trochu osvieženia a prevencie digit. demencie nikdy nezaškodí:))
Jsem z východního Slovenska, kde se žije z ruky do huby, kde výplaty nestačí ani na základní potřebyPřitom zpívá na klipu natočeném 1080p HD kamerou, se syntetizovanou hudbou, se značně drahým oblečením, s boxerem v ruce a koupenou maskou Guye Fawkese.
Přečti si dizkuzi ještě jednou a pak mudruj. On psal o práci na home office, ne o nějaké pošahané bance s internetem v řádu stovek.
Ne mám na mysli třeba noční chody, které běží nad databázovými systémy v bance a započítávají přes den typované vstupy.Kdo má v home office něco, co běží nad databázovými systémy v bance?
No, pro někoho, kdo pracuje přes Internet z domova, je záložní připojení v podstatě nutnost.Pokud ten domov není nějaký izolovaný ostrov, tak záložní připojení není zase až tak nutné.
Komu se nelíbí mé blogposty, ať je nečte. Opravdu to není povinné.Je to podobné i s tím tvým blogpostem, který je nad míru pitomý, že si nemůžu vybavit, že bych podobně pitomý blogpost zde zveřejnil sám a to mám k blogu podobný přístup jako ty. Problém nevidím ani tak v tématu jako v tom, že jsi po úvodu očividně zapomněl napsat blogpost samotný. Trocha obsahu by čtenáře potěšila možná i víc než aktivita v diskuzi.
Přiznej si, že je to jen úhybný manévr.Tak v zásadě ano. Ale původně jsem to zamýšlel hlavně pro ty, kdo pracují z domova hodně a přesun kamkoli jinam je významná komplikace.
Problém nevidím ani tak v tématu jako v tom, že jsi po úvodu očividně zapomněl napsat blogpost samotný. Trocha obsahu by čtenáře potěšila možná i víc než aktivita v diskuzi.Nic tam nechybí. Řekl jsem vše, co jsem chtěl říci. Cokoli navíc už by byl jen neužitečná vata.
Ale původně jsem to zamýšlel hlavně pro ty, kdo pracují z domova hodně a přesun kamkoli jinam je významná komplikace.Tady bych to hádal spíš na pohodlí, kdy si člověk vezme notebook do postele a nemusí na úlohy čekat v práci na křesle.
Nic tam nechybí. Řekl jsem vše, co jsem chtěl říci. Cokoli navíc už by byl jen neužitečná vata.Je to osobní téma, které se týká všech lidí, kteří něco umějí a trochu se to o nich v okolí ví. Počítačových lidí o to víc. Nevím jak u jiných, ale u mě osobně takové téma vyvolává očekávání, které pak není naplněno. Máš plné právo to takto napsat a stejně tak mají diskutující plné právo ti napsat jak na hovno to je ;).
Tady bych to hádal spíš na pohodlí, kdy si člověk vezme notebook do postele a nemusí na úlohy čekat v práci na křesle.Jsou lidé (jako třeba já), kteří si notebook do postele neberou, protože tam na něm nejsou schopni efektivně pracovat.
Je to osobní téma, které se týká všech lidí, kteří něco umějí a trochu se to o nich v okolí ví. Počítačových lidí o to víc. Nevím jak u jiných, ale u mě osobně takové téma vyvolává očekávání, které pak není naplněno.Jenže ono ho není čím dalším naplnit. Vše je v textu obsaženo, už není co tam dodat, aniž by se to rozbředlo. Chtěl jsem to napsat přesně takhle.
Máš plné právo to takto napsat a stejně tak mají diskutující plné právo ti napsat jak na hovno to je ;).To samozřejmě Nikdy jsem ale do blogu nepsal proto, aby mě někdo plácal po zádech, jak je to skvělé. Psal jsem vždycky proto, že jsem psát chtěl. Občas jsem chtěl i trochu provokovat, ale tentokrát to není tento případ.
Jsou lidé (jako třeba já), kteří si notebook do postele neberou, protože tam na něm nejsou schopni efektivně pracovat.Jak si představuješ efektivitu čekání na doběhnutí dávkové úlohy (což je to, o čem se v diskuzi psalo) a jak tuto efektivitu toho čekání narušuje ležení v posteli?
Nikdy jsem ale do blogu nepsal proto, aby mě někdo plácal po zádech, jak je to skvělé. Psal jsem vždycky proto, že jsem psát chtěl.Pokud píšu něco, u čeho nemám zájem o čtenáře, tak to pokud možno ani nezveřejňuju. Troufám si tvrdit, že kdybych měl potřebu psát si deníček, dám přednost papíru a inkoustovému peru.
Jak si představuješ efektivitu čekání na doběhnutí dávkové úlohy (což je to, o čem se v diskuzi psalo) a jak tuto efektivitu toho čekání narušuje ležení v posteli?Na čekání na doběhnutí dávkové úlohy si není třeba brát notebook do postele. Jakmile už si ho tam člověk vezme, tak mu tam přinejmenším zabírá určitý prostor. Pokud je to spojeno s tím, že se člověk občas mrkne na stav té úlohy, tak už se o určitou práci jedná.
Pokud píšu něco, u čeho nemám zájem o čtenáře, tak to pokud možno ani nezveřejňuju.Netvrdím, že nemám zájem o čtenáře. Kdybych ho neměl, tak nebudu psát ani články, ani blogposty. Ale abych psal do blogu tak, že bych se tím chtěl někomu zavděčit, to fakt ne.
Jakmile už si ho tam člověk vezme, tak mu tam přinejmenším zabírá určitý prostor.Teď opět vaříš z vody. Jednak může mít člověk u postele stolek, jednak nemusí mít notebook skutečně u sebe a stačí když se na něj podle potřeby dojde podívat. Ale to všechno jsou věci, na které jsi jakožto inteligentní bytost jistě přišel. Není důvod plést pojmy jako efektivita práce do činnosti, jejímž účelem žádná efektivní práce není. Dotyčný měl zjevně zájem o odpočinek s průběžným sledováním běžících úloh dle potřeby.
Netvrdím, že nemám zájem o čtenáře. Kdybych ho neměl, tak nebudu psát ani články, ani blogposty. Ale abych psal do blogu tak, že bych se tím ťchtěl někomu zavděčit, to fakt ne.Myslím, že uvažujte správne. Blogovanie je jeden zo spôsobov, akými si človek napĺňa potrebu komunikovať, niečo zdieľať s inými. Niekto ide večer na pivo, a tam sa vykecia, niekto si píše ten denníček na papier - a keby vôbec nemyslel na čitateľa, hoci len fiktívneho, prečo by ho tak ťahalo zhmotňovať to, čo má v sebe, tým písaným slovom? :) Každý by chcel niekedy nadviazať nejaký kontakt, preto vysiela signál,a buď ho niekto zachytí, alebo nie. A niekto aj zapne rušičku - možno aby si sám uzurpoval právo na šírenie signálu, aby prekričal ostatných, nestratil sa medzi ostatnými ten jeho? Myslieť na to, ako na niekoho zapôsobíte, to by do toho pomyselného dialógu vnieslo škrípavé tóny. A bolo by po chvíľke súzvuku so sebou samým. To by sa snáď to blogovanie ani neoplatilo.
Já jsem to pochopil tak, že spustí z domova na serverech banky nějaký skriptzajímalo by mě, z čeho jsi pochopil, že to spustí? - říkal pouze, že to potřebuje hlídat ... jinak ke klíčovému slovu "ssh" bych si dovolil nadhodit taky "vpn"
A nechápu, proč na takovou věc nemá druhé připojení (klidně přes dialup nebo mobil)."místo aby to pohlídal z domu musí tvrdnout v práci" - zjevně druhé připojení má, v práci (nevím, jak často to řeší, ale já bych si kvůli tomu, že se čas od času, nepředpokládám že víc než dvakrát za rok, sejde nutnost dohledu s odstávkou připojení, záložní linku domů nepořizoval)
Hlídání dávek souvisí s centralizovaným a organizovaným prodejem fetu.
A muzu se zeptat, to je vymysleny priklad, nebo jde o konkretni a v cestine/slovenstine?Tenhle je vymyšlený (to telefonní číslo je samozřejmě ještě z doby před přečíslováním v roce 2002; byla to nějaká linka "jsme hravé" ), ale vycházím z reálných výskytů - v poslední době třeba na OpenOffice.cz (tam se zhruba před měsícem něco takového objevilo téměř doslovně), ale i jinde. V angličtině jsem něco takového snad ještě neviděl, bylo to asi všechno česky.
to telefonní číslo je samozřejmě ještě z doby před přečíslováním v roce 2002; byla to nějaká linka "jsme hravé"Taky jsem se divil . Známější ale IMHO bylo 112567.
Polepsim se, nebudu na serveru, ktery ma v nazvu linux ocekavat clanky o linuxuNěkteří lidé nejsou schopni pochopit, co znamená blog. Ne, blogposty opravdu nejsou články. A pokud někdo chce číst jen linuxově orientované blogposty, má možnost se orientovat podle tučňáka u názvu. Nechápu, že si někdo otevře blogpost, který "nechce číst" (přitom v perexu je jednoznačně patrné, o čem to je), a potom si stěžuje.
Někteří autoři blogpostů prostě nemají známého admina, který by tučňáka přidělil.Třeba já. Většinou tučňáka nedostanu, dokud si o něj neřeknu.
Mne tiež neprídelili ale aj tak je mi to nanič.
Zkusil sis o něj požádat?Citace z komentáře, na který odpovídáš:
dokud si o něj neřeknu.
Je tedy fakt, že vydavatelé placeného softu, mají jakousi podporu, ale ta rozhodně nebude volat a pokud funguje jako podpora Xeroxu, vybodnou se na vás úplně.Možná u nějakého softu volající podpora existuje (jinak to obvykle funguje tak, že si člověk musí zavolat sám, prokousat se automatem, pak si pár minut až desítek minut počkat na živého člověka a ten mu možná pomůže). Například u některých bank zcela určitě - při nefunkčnosti internetového bankovnictví KB mi nabídli, že zavolají a také skutečně zavolali.
E-mail je zase dobrý, že si ho příjemce přečte i v době, kdy je server odesílatele už nedostupný – což se pro oznamování výpadků dost hodí.
Každopádně bych zkombinoval víc kanálů a dal uživatelům na výběr. Jabber je sice fajn a je dobré ho propagovat, ale ne stylem „když ho nebudete používat, nedozvíte se o výpadcích“.
(což tedy nemění nic na tom, že stížnosti členů jsou neopodstatněné – věděli, do čeho jdou, stanovy si měli přečíst, a když se jim nelíbí, měli přijít na valnou hromadu a žádat jejich změnu – a ne nadávat a kritizovat, ale sám pro zlepšení nic neudělat)
E-mail je zase dobrý, že si ho příjemce přečte i v době, kdy je server odesílatele už nedostupný – což se pro oznamování výpadků dost hodí.Ano, vím, že se e-mail používá i na leccos, k čemu se moc nehodí (a v praxi je to často mnohem efektivnější než "ty správné" metody). I když v tomto případě si ho člověk nepřečte, pokud se mu nestáhl v době, kdy připojení ještě běželo (ale pro RSS platí úplně totéž). A kdo používá webmail, nepodívá se samozřejmě vůbec. Jinak RSS má tu ohromnou výhodu, že má podporu prakticky v každém běžném CMS a není potřeba řešit žádné přihlašování/odhlašování, které je u e-mailu nezbytné (ať už se řeší ručně nebo automaticky). Stačí říct "dejte si do čtečky toto" a je hotovo. Přitom RSS čtečka je třeba i ve Firefoxu.
Neviem ako je to reálne ale myslím, že SMS by mohla za určitých okolnosti pokrýť užívateľov.
Iná možnosť je kúpiť RaspberryPI a dať tam nejaký soft, ktorý bude kontrolovať dostupnosť. V prípade poruchy spusti webserver s informáciou o výpadku. Ďalšia možnosť je informovať na domovskej stránke ak si niekto nepozrie, že je výpadok tak bude reklamácia považovaná za neoprávnenu. Je lacnej služby nie je možné čakať, že bude ako garantovaná linka.
což tedy nemění nic na tom, že stížnosti členů jsou neopodstatněné – věděli, do čeho jdou, stanovy si měli přečíst,pošlu ti bečku (popř. obdobnou odměnu dle tvých preferencí), když mi pro dva byty v Brně(*) najdeš poskytovatele, který nebude mít v podmínkách žádný fuckup a budu s nimi moci bez výhrad souhlasit - variantu "když se ti to nelíbí, tak buď bez připojení" neberu, připojené to mít chci (*) adresy soukromě, ne že by to bylo tajné, ale nechci, aby to z Googla padalo až tak snadno
a když se jim nelíbí, měli přijít na valnou hromadu a žádat jejich změnuto je něco jako že komu se nelíbí Zeman na Hradě, mohl přijít k volbám a hodit tam hlas Sněhurce a sedmi trpaslíkům?
– a ne nadávat a kritizovat, ale sám pro zlepšení nic neudělatehm, že zrovna tady musím připomínat, že prvním krokem k (nenáhodnému) odstranění chyby je najít ji, poukázat, co je chyba ... když uživatelé nic nehlásí, tak si druhá strana stěžuje, že nemá zpětnou vazbu, a když uživatelé poukazují na chyby, tak zase mají držet hubu a "who codes decides" (v tomto případě "kdo chodí na valné hromady" - by mě zajímalo, jak by se tvářili, kdyby tam přišlo těch 21k lidí nebo o kolika že smskách to tady byla řeč ...)
pošlu ti bečku (popř. obdobnou odměnu dle tvých preferencí), když mi pro dva byty v Brně(*) najdeš poskytovatele, který nebude mít v podmínkách žádný fuckup a budu s nimi moci bez výhrad souhlasit - variantu "když se ti to nelíbí, tak buď bez připojení" neberu, připojené to mít chci
Někde může být problém sehnat slušné připojení, ale to přece není ničí povinnost, poskytovat ti službu, jaká se ti přesně líbí a za cenu, jaká se ti líbí. Když ji poskytovat nechce, tak nebude – nemáš na to žádný nárok a musíš se smířit s tím, co je, případně vyjednávat o lepších podmínkách (když bude takových lidí dost, tak se nabídka přizpůsobí).
to je něco jako že komu se nelíbí Zeman na Hradě, mohl přijít k volbám a hodit tam hlas Sněhurce a sedmi trpaslíkům?
Myslím, že průměrné občanské sdružení funguje o dost líp než náš stát. Navíc na ty valné hromady chodí málo lidí, takže tvůj hlas má poměrně velkou váhu (ve srovnání s volbami).
ehm, že zrovna tady musím připomínat, že prvním krokem k (nenáhodnému) odstranění chyby je najít ji, poukázat, co je chyba
Ono záleží, jak si stěžuje – třeba jsem to pochopil jinak, nahoře se psalo:
a pak se rozčilují, že o ničem neví
Dovedu si představit, jak je nepříjemné, když děláš něco pro ostatní (pokud možno zadarmo a ve volném čase) a oni ti za to ještě nadávají případně tě obviňují z něčeho, za co nemůžeš. Slušně podaný návrh se dá probrat na schůzi, ve fóru, v e-mailové konferenci… ale pokud někdo jen držkuje a nadává a nechápe, že je ve sdružení a ne zákazníkem firmy, tak se asi s moc vlídnou reakcí nesetká.
jinými slovy tu bečku nechceš? nebo jak mám rozumět tomu, že to takhle okecáváš, místo abych měl v poště dotaz na ty adresy? - sud dneska stojí okolo patnácti stovek, to není tak špatnej výdělek za tak jednoduchej úkon jako doporučení poskytovatele připojení, ne?pošlu ti bečku (popř. obdobnou odměnu dle tvých preferencí), když mi pro dva byty v Brně(*) najdeš poskytovatele, který nebude mít v podmínkách žádný fuckup a budu s nimi moci bez výhrad souhlasit - variantu "když se ti to nelíbí, tak buď bez připojení" neberu, připojené to mít chciNěkde může být problém sehnat slušné připojení, ale to přece není ničí povinnost, poskytovat ti službu, jaká se ti přesně líbí a za cenu, jaká se ti líbí. Když ji poskytovat nechce, tak nebude – nemáš na to žádný nárok a musíš se smířit s tím, co je,
případně vyjednávat o lepších podmínkáchskutečně jsi přesvědčen o tom, že firma s řádově stovkami tisíc zákazníků raděj změní podmínky než aby o jednoho přišla?
(když bude takových lidí dost, tak se nabídka přizpůsobí).a to "dost lidí" se zařídí jak, když každého jednotlivě se změnou pošlou do háje, viz výše, a drtivá většina z nich tedy na ty podmínky přistoupí raději než být bez netu? to by jako asi někdo musel organizovat že ... ovšem v tom případě, když už bude jednat s ostatníma zákazníkama a organizovat nějaké akce proti oligopolistům, tak proč si rovnou nezaložit vlastní firmičku, úsilím to vyjde nastejno ... jenže já mám normální zaměstnání a rodinu, které se chci věnovat, připojení k netu si chci koupit jak rohlíky v krámě, a ne zasvětit tomu půl života (a krom toho neumim jednat s lidma)
průměrné možná, toto zjevně ne, tedy alespoň ne v oblasti o které se bavíme; pardon, Zeman byl špatný příklad, měl jsem to přirovnat k sKartám - tedy nucení služby, kterou většina lidí nechce neb jsou zařízeni jinak, a její používání je akorát stojí prostředky navíc, a taky nejde o osobu ve vedení, nýbrž co to vedení navrhlo/odsouhlasiloto je něco jako že komu se nelíbí Zeman na Hradě, mohl přijít k volbám a hodit tam hlas Sněhurce a sedmi trpaslíkům?Myslím, že průměrné občanské sdružení funguje o dost líp než náš stát.
Navíc na ty valné hromady chodí málo lidí, takže tvůj hlas má poměrně velkou váhu (ve srovnání s volbami).předpokládám ovšem, že tam chodí převážně ti, co ten jabber používají; je-li potřeba většina, pak je docela jedno, jestli je ten hlas jeden z deseti nebo jeden z deseti milionů; jinak viz výše s tím organizováním dalších lidí
nerozumím, co tady chceš řešit, že "záleží" - problém byl jasně pojmenován, jak jsem vyrozuměl z formulace "(my) dáváme" tak Rover623 je jeden z lidí, co jsou za situaci zodpovědní, takže informace se dostala na správná místa, hotovo, je možno problém řešit, když se o něm víehm, že zrovna tady musím připomínat, že prvním krokem k (nenáhodnému) odstranění chyby je najít ji, poukázat, co je chybaOno záleží, jak si stěžuje – třeba jsem to pochopil jinak, nahoře se psalo:a pak se rozčilují, že o ničem neví
Dovedu si představit, jak je nepříjemné, když děláš něco pro ostatní (pokud možno zadarmo a ve volném čase) a oni ti za to ještě nadávají případně tě obviňují z něčeho, za co nemůžeš.a co že pro ně jako dělá a za co nemůže? jak jsem vyrozuměl, způsobuje jim výpadky (neohlášená odstávka = výpadek), za to si podle tebe zaslouží pochvalu?
Slušně podaný návrh se dá probrat na schůzi, ve fóru, v e-mailové konferenci…za prvé, považuju za hloupý alibismus říkat něco v tom smyslu "nepoužil jsi pretty please with sugar on top, tak se o tom nebudu bavit" za druhé, pokud jsem situaci dobře pochopil, tak nejenže uživatelům vadí, že se o věcech přes jabber nedozví (vadí jim obecně používat jabber), ale zároveň lidem, co tu údržbu a nevímco dělají vadí, že jim uživatelé nadávají, že to nevěděli - oni sami tedy mohou ten návrh podat, dělat něco proti tomu, aby jim uživatelé nadávali ... schovávat se za to, že Pepa Vomáčka z Lochotína nehejbnul prdelí a nepřišel na schůzi, nýbrž to Roverovi623 říkal jenom v hospodě, i když Rover623 na schůzi byl a tak to mohl za toho Pepu říct, to už je alibismus na kvadrát
ale pokud někdo jen držkuje a nadává a nechápe, že je ve sdružení a ne zákazníkem firmy,[sorry jsem líný ty stanovy číst, takže si dovolím pár předpokladů; ostatně chci to diskutovat obecně s konkrétním příkladem PilsFree, nikoli postupovat obráceně že bych dělal z příkladu PilsFree nějaké obecné závěry] to sdružení bylo nejspíše založeno za účelem poskytování připojení svým členům, takže v tomto ohledu nevidím zásadní rozdíl oproti firmě existující za účelem poskytování připojení zákazníkům vedení sdružení má vůči členům nějakou zodpovědnost, aby jim služba byla skutečně poskytována, a to v nějaké rozumné kvalitě (přičemž kvalitou nemíním jen parametry linky, ale i související věci jako právě třeba ty informační kanály) ostatní je jen omáčka, za kterou se snažíš schovat selhání vedení - kecy o valné hromadě, a co jako, tak si jako zákazník koupím akcie svého poskytovatele (jestlipak má Kellner připojení od O2? ) a můžu rozhodovat taky
tak se asi s moc vlídnou reakcí nesetká.no, a pokud někdo nepochopí, že na potřeby ostatních nemůže srát jak na placatej kamínek, tak se asi také s ničím lepším než držkováním a nadáváním nesetká ... jasně, sem tam se nějaký remcal najde, ale jestli se problém týká "90% uživatelů", tak už je to snad zralé na přehodnocení přístupu ...
a to "dost lidí" se zařídí jak, když každého jednotlivě se změnou pošlou do háje, viz výše, a drtivá většina z nich tedy na ty podmínky přistoupí raději než být bez netu?
Řešením je CZFree – stát se sám poskytovatelem – v lepším případě natahat kabely po baráku, v horším případě bezdrát a vyjednávat s ISP jako nějaký subjekt, ne jako jednotlivec. Podmínky uvnitř toho sdružení si nastavíš tak, aby vyhovovaly členům.
jenže já mám normální zaměstnání a rodinu, které se chci věnovat, připojení k netu si chci koupit jak rohlíky v krámě, a ne zasvětit tomu půl života (a krom toho neumim jednat s lidma)
To už je otázkou priorit. Kdyby ti na tom připojení záleželo, tak to uděláš, nebo si najdeš v okolí někoho, kdo to zorganizuje.
Já na to narážím každou chvíli, že mi stávající nabídka na trhu nevyhovuje, ale co s tím? Nemůžu nikoho nutit, aby mi poskytoval služby v kvalitě a ceně podle mého, když on sám nechce. To je jako kdyby mě někdo nutil, abych mu poskytoval služby, které poskytovat nechci.
průměrné možná, toto zjevně ne
Takže teď už v nějakém sdružení jsi? Jak jsou spokojení ostatní členové?
kecy o valné hromadě, a co jako, tak si jako zákazník koupím akcie svého poskytovatele (jestlipak má Kellner připojení od O2? ) a můžu rozhodovat taky
S tím rozdílem, že právo hlasu na valné hromadě si nemusíš kupovat. A jestliže je 90 % lidí nespokojených, nebude pro ně problém si odhlasovat změnu stanov.
sorry jsem líný ty stanovy číst, takže si dovolím pár předpokladů; ostatně chci to diskutovat obecně s konkrétním příkladem PilsFree, nikoli postupovat obráceně že bych dělal z příkladu PilsFree nějaké obecné závěry
Tohle nemá cenu rozpitvávat, protože ani jeden ten konkrétní případ dostatečně neznáme. Jak jsem tu psal, Jabber taky nepovažuji za nejvhodnější řešení, lepší by bylo mít těch kanálů víc (třeba RSS/Atom, Jabber, E-mail).
Když někdo napíše/řekne „jste neschopní debilové, máte výpadky“ a přitom oni ty výpadky předem hlásili (byť třeba ne úplně nejlepším kanálem), tak nárok na vstřícnou odpověď nemá. Zajímavější by spíš bylo, jak by se rada postavila k požadavku, ať se odstávky ohlašují i jinými způsoby – jestli by na to přistoupili nebo jestli a jak by argumentovali, že to má být právě jen jabber.
Navíc kdokoli ze členů může vyrobit jednoduchou bránu, která bude ty XMPP zprávy překlápět na SMTP a posílat zájemcům nebo třeba vystavovat jako RSS/Atom na webu. Jestliže je 90 % členů nespokojených, tak se snad mezi nimi najde někdo technicky zdatný, kdo to udělá, nebo se mezi sebou mohou složit a tuhle službu si nechat za pár korun od někoho vyvinout – pokud by mezi nimi nikdo schopný nebyl (a nacházel by se třeba zrovna v těch 10 %, kteří jsou spokojení se současným stavem). Nebo to prostě ani nemusí být za peníze, často stačí jen slušně požádat, tohle fakt není moc práce.