abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2024. Pro programátory v Perlu je určen Perl Advent Calendar 2024. Pro programátory v TypeScriptu Advent of TypeScript. Pro zájemce o kybernetickou bezpečnost je určen Advent of Cyber 2024

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Komunita

    Organizace Software Freedom Conservancy (SFC) společně se svým členským projektem OpenWrt oznámila oficiální spuštění prodeje Wi-Fi routeru OpenWrt One vyrobeného ve spolupráci s Banana Pi. Cena je 89 dolarů nebo 68,42 dolarů jenom deska. Z každého prodeje jde 10 dolarů do fondu OpenWrt v Software Freedom Conservancy. Projekt OpenWrt představil plán na výrobu vlastního routeru letos v lednu při příležitosti 20. výročí projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.11. 18:11 | IT novinky

    Multiplatformní rogue-like hra Oaken je na portále GOG.com zdarma, akce trvá do 2. prosince.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
    30.11. 13:55 | Zajímavý software

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.15. Díky 294 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.11. 13:00 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.11 Stirk. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.11. 18:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.82 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je vylepšená podpora Unicode.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.11. 16:11 | Pozvánky

    Vánoční RoboDoupě bude v sobotu 7. prosince. Na programu je Úvod do ESP-NOW nebo Netradiční použití H-můstků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.11. 12:22 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch OTA-7 Focal, tj. sedmé stabilní vydání založené na Ubuntu 20.04 Focal Fossa.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.11. 12:11 | Zajímavý projekt

    Kevin Purdy na webu Ars Technica představuje kuchařku Hendrika Kleinwächtera The Sourdough Framework a doprovodný YouTube kanál The Bread Code, které jsou věnovány přípravě kváskového chleba. Kniha je udržována na GitHubu a lze ji stáhnout ve formátech PDF či EPUB, a to pod licencí Creative Commons BY-SA 4.0.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    28.11. 22:55 | Komunita

    Projekt OpenStreetMap po 18 letech na Ubuntu zmigroval své servery na Debian 12 Bookworm. OpenStreetMap od 14. listopadu podporuje také tmavý vzhled (pokud je nastaven na úrovni operačního systému nebo webového prohlížeče).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!

    14.6.2014 19:52 | Přečteno: 3164× | Ze života

    „Nevím jak udělat v tom programu tohle a tohle. Zavolejte mi na číslo 0609 112 777 dneska po šesté večer a budete mě podrobně navádět.“ Ano, i takové požadavky se objevují ve fórech zaměřených na svobodný software.

    Někteří lidé mají zjevně pocit, že když už mají možnost zdarma (a svobodně!) využívat některý software, mají také nárok na to, aby jim někdo ještě poskytoval zdarma osobní podporu a ještě si zaplatil náklady na volání. Placená podpora, čtení manuálů, hledání na Internetu? Ne, „já mám prostě nárok na to, aby mi někdo zdarma pomohl.“

    Co na to říci? Asi jen jedno. Komu se nelíbí model svobodného softwaru, ať platí za ten proprietární. Třeba mu někdo v ceně poskytne telefonickou podporu ... a když bude hodný, třeba mu i zavolá na své náklady (které už bude mít započteny do ceny softwaru). Delší komentář už si to ani nezaslouží.

           

    Hodnocení: 81 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 14.6.2014 20:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To mi připomíná firmu, která měla od mého bývalého zaměstnavatele připojení k internetu (samozřejmně tarif pro domácnost) a při údržbě a tedy výpadku byly velmi naštvaní a požadovali, aby se příště dělala údržba po pracovní době (navrhovali ve 2 ráno v noci, tak jak se, podle nich, dělá na hostingu ;-) ).
    14.6.2014 20:30 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Vam to prijde vtipne, ze je nekdo nastvany, kdyz mu nejde pripojeni? Slusny isp dela udrzbu v noci nebo alespon mimo pracovni dobu.
    14.6.2014 20:37 uf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    U domácích variant připojení se dělá právě v pracovní době, kdy majitelé přípojky bývají v práci ☺
    14.6.2014 20:41 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Zajimave, ze mam jine zkusenosti.
    14.6.2014 20:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    myslíš jako třeba když pracují z domu?

    no nevim, mně naposled Netbox napsal, že bude odstávka od dvou do šesti v noci ...
    14.6.2014 20:49 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Presne tak. Dle mych zkusenosti to slusna firma dela v noci. Slusnou firmou samozrejme nemyslim mistniho wifi machra ( :-D ) nebo nejaka sdruzeni typu czfree.
    14.6.2014 21:02 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Tak tohle mě dost vytáčelo a už jsem jim to i psal. Plánovali si to vždycky od 2 - do 6ti kdy potřebuju hlídat dávky a pak člověk místo aby to pohlídal z domu musí tvrdnout v práci. Prostš ve standardní pracovní době a hotovo.
    14.6.2014 21:16 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Na druhou stranu toto zase chapu. ;-) Jen se zeptam, jestli hlidanim davek mate na mysli neco jako joby v cronu, nebo socialni davky? :D
    14.6.2014 23:11 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    špec. pre Vás:) sociálna téma
    15.6.2014 16:12 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Vite, kazdy je podle meho strujcem sveho zivota a stesti a to i tito nastvani mladici. Ono je hezke kricet a svalovat vinu na jineho za to, ze se mi nezije dobre. Daleko tezsi je neco s tim delat. Kazdy si mysli, ze ma NAROK na praci, bydleni, stravu, zabezpeceni, zdravotni peci a snad i vzdelani. Maji narok na nic. Tesim se, az se nase socialisticka spolecnost rozpadne a lidem zacne dochazet, ze vynucovana prerozdelovaci solidarita je amoralni a spatna. Mne jsou tito a podobni lide lhostejni. Radeji bych mel mensi dane, diky kterym bych napr. mohl lepe zabezpecit do zivota sve potomky. Treba tak, aby se o svou obzivu nikdy nemuseli starat. Je mi podobnych lidi lito, ze nemaji praci. Na druhou stranu za to mohou podekovat socialistum, kteri nastavuji neumerne vysoke dane a prodrazuji naklady na pracovni misto, cimz nam snizuji konkurenceschopnost. I v dnesni dobe se clovek muze mit pohadkove, musi se ale neustale prizpusobovat, hledat diry na trhu a hlavne vytesnit ze sve hlavy empatii s cizimi.
    15.6.2014 16:45 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    kazdy je podle meho strujcem sveho zivota a stesti
    Radeji bych mel mensi dane, diky kterym bych napr. mohl lepe zabezpecit do zivota sve potomky.
    Proc chces branit svym potomkum, aby byli strujci sveho zivota a stesti?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    15.6.2014 20:54 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Snaha zajistit jim nejlepsi mozne vstupni podminky do dospeleho zivota snad znamena, ze jim beru nejake moznosti? Opravdu si to nemyslim. Jak se budou rozhodovat je jen na nich samotnych.
    15.6.2014 22:15 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Snaha zajistit jim nejlepsi mozne vstupni podminky do dospeleho zivota snad znamena, ze jim beru nejake moznosti?
    Prisne vzato stavas se strujcem jejich stesti, coz je v rozporu s tvou tezi, ze kazdy by mel byt strujcem sveho stesti.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    15.6.2014 23:38 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Slovickareni o vete vytrzene z kontextu? Myslim, ze vy chapete to, co jsem tim prispevkem chtel rici.
    16.6.2014 00:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Že na nic nemají nárok?
    Daleko tezsi je neco s tim delat. Kazdy si mysli, ze ma NAROK na praci, bydleni, stravu, zabezpeceni, zdravotni peci a snad i vzdelani. Maji narok na nic.
    16.6.2014 01:38 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Nejsem si zcela jist, jestli je to slovíčkaření. Ono to "Každý svého štěstí strůjcem" jaksi vesele ignoruje fakt, že na opuštěném ostrově byste si toho štěstí moc nenastrojil, i když by vám v tom už žádní zlí socialisté nemohli zabránit. ;-)

    Tedy pokud nejste solipsista. Pak se omlouvám, a vše, co se kolem vás děje, je pouze vaše vina. :-D
    Agent avatar 17.6.2014 22:46 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A o co se podle tebe snaží současná společnost když se snaží zajistit nejlepší možné vstupní podmínky do života těm různým (nejen hnědým) sockám? Taky maji možnost se rozhodnout podle sebe a víme jak to dopadá.

    Otázka taky je, co jsou to ty nejlepší možné vstupní podmínky. Tím, že někoho zasypu bohatstvím, z něj neudělám pracovitého člověka. Problém právě je, že lidi maji sklony k lenosti a když jsou zabezpečeni, tak ztrácí potřebu se starat.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    16.6.2014 01:59 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Dosť si protirečíte. Vravíte, že každý je strojcom svojho osudu, a zároveň by ste chceli pre svojich potomkov zabezpečiť materiálne istoty, tak, aby im vrodený status určil osud bez toho, aby sa oň sami museli nejako pričiniť. Predpokladáte, že by bol automaticky dobrý, bezstarostný, šťastný – že stačí mať peniaze a človek sa môže stat vzdelaným, žiť šťastne a bezstarostne, ostať zdravý, alebo sa vyliečiť, ak by ochorel. Kto by nechcel takto vidieť budúcnosť svojich detí! Iste aj ten Porošenko, Achmetov, Kolomojský alebo Tymošenková… Lenže ono to napriek miliardám dolárov take jednoznačné nebude. Mysleli iba na seba a osudy miliónov, ktoré neboli take schopné a šikovné ako oni, nevyznali sa tak v “podnikaní”, aby sa zabezpečili a nemuseli niekde trčať bez práce niekde v umierajúcom Donbase, chystajúcom sa zatárať bane a umiestňovať v starých šachtách po Achmetovovi, ktorý si zariaďuje rezidencie ďaleko v zahraničí, aby mal kam zmiznúť, keď pride čas, chemický a rádioaktívny odpad. A nateraz ešte oblbli Majdancov a slavaukrajincov, odpútali pozorosť frustrovaných más a presmerovali ich nenávisť na vďačný objekt Rusko, lenže požiar, čo založili sa rýchle blíži ku Kyjevu a k ich pevnostiam stráženým súkromnými armádami. A juhovýchod už burcuje proti židooligarchii. Vyvolali antisemitských zlých duchov, atavizmy z čias boľševickej revolúcie sa ozývajú… hovorí sa o ľudových súdoch, o tom, že budú visieť a ich detné deti že budú pykať za ich hriechy. A neviem, možno žijete v nejakej bezpečnej ulite a vľmi nevystrkujete hlavu, ale okolo je vela rozhnevaných mladých mužov, ktorí sú nabití testosterónom z posilňovní a navykli si nosiť sebou tie boxery, o ktorých bola už reč, keďže nahromadená agresivita musí niekde von… a kto je bezbranný, ten dostane vo svete, v ktorom ak nezožerieš ty, zožerú teba. Kde sú všetci proti všetkým a nenájdeš s nimi spoločnú reč…Všetci volajú po revolúcii, po ozajstnej slobode, nalepšie bezuzdnej, ak má byť tá sloboda ich… ale nevedia, čo by si s ńou počali potom.

    Ten rap je však pravdivý obraz doby, je v ňom – ak je taký úprimný a nefalšovaný ako u Wychodneho bloku – pravý obsah hláv a duše ľudu... alebo ulice, ak nemáte rád to sprofanované slovo:).

    spoločná reč - možno i spoločný osud, čoskoro, ide o mať, a užívať si, a ostatní sú ľahostajní a môžu hoci umrieť.
    Grunt avatar 17.6.2014 23:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Na Východním Slovensku už zas došly ovce k pasení? Kdyby místo těch keců ti chlapci radši ovce pásli… kdy konečně uslyším nějakého Slovenského rapera rapovat o tom jak ovce pásl?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.6.2014 23:26 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    na juhovýchodnom Slovensku (Trebišov, Michalovce), odkiaľ sú tí chlapci,som ovce tuším ani nevidela, tvoji príbuzní Valasisú skôr okolo Dukly:) na Rusnákoch...tam na juhu, pred zničením poľnohospodárstva, boli žlté polia a zelené vinice

    ozaj, kralyk sa asi učí na štátnice, ale keby si ho stretol, tak mu tu nechám jeden ťahák k poslednej téme o mediálnej manipulácii :)
    17.6.2014 23:38 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    hoci ty si tak trochu aj Japonec :-P
    17.6.2014 23:50 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    pardon...oprava...ťahák pre kralyka
    18.6.2014 01:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    kralyk už má prázdniny ;-)

    K tomu odkazu jen krátce, (protože už tak tady Lukovi naboural blog Odin těmi svými logicky nekonsistentními kydy a flamewar na téma Ukrajina/Rusko by to tu teprv zazdil, takže napíšu jen jeden komentář a pokusim se stručně)... kažopádně tenhle tahák nemá moc cenu komentovat, protože, když už člověka neodradí slova "New World Order" v názvu kanálu, tak při shlednutí vykazuje standardní znaky zanícení konspiračníma teoriema šmrncnuté trochou toho rusky orientovaného řitního alpinismu, nechybí dokonce ani standardní kopnutí si do Václava Havla (ačkoli velmi umírněné), které se obvykle objevuje jen v přízemnějších materiálech tohohle druhu :-D Takže tento tahák považuju za další případ typu zloděj křičí "Chyťte zloděje."

    Mimochodem, je úsměvné, jak tam kritizuje některé lidí na základě toho, že "mají problém s Ruskem". Jako kdyby to bylo nějaké negativum. Přitom mít problém s Ruskem je IMHO naprosto adekvátní, stejně jako mít problém s dalšími zločinnými státy. Ovšem pokud se někdo snaží Rusku vydrápat do rekta, tak je jasné, že s ním problém mít nemůže, naopak musí mít problém s těmi, co mají s Ruskem problém :-D
    18.6.2014 06:12 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    k prázdninám gratulujem:)
    při shlednutí vykazuje standardní znaky zanícení konspiračníma teoriema šmrncnuté trochou toho rusky orientovaného řitního alpinismu, nechybí dokonce ani standardní kopnutí si do Václava Havla
    vidím, že mediálna infikácia konšpiráciami o podliehaní konšpiračným teóriám a ruskému alpinizmu je vážny imunologický problém, ktorému by odpomohli asi klasické knižky:)... a že zločiný Rus:))... nuž, bacha na ta tých špecnacov v Kyjeve!... Toto napísal náš bard Hviezdoslav o Slovanstve:),a týka sa to aj českej, nielen ruskej duše:)). Vedz: — v tebe len, len v tebe spása tvoja,

    jak tvoja skaza iba z teba je!

    Chceš túto znať? Sluch prilož: — čuješ broja

    hurt vlastného…? zrak otvor: — pred ním stoja,

    viď! samozhuby trosky, koľaje;

    na srdce pravú daj, svit s pravdou spoj a

    vpusť v mračný um: a ozvú sa ti hneď:

    kľúč záhad máš, máš nehôd odpoveď.

    Ty nemiluješ sa: toť! pád tvoj, veru!

    Sbor tvojich údov trvá v rozpore

    od nepamäti vyhýbajúc zmieru —

    Hneď pre Boha sa prieš, hneď pre literu;

    tu zas nech brat ti brázdku odorie:

    už heglo ťa vbok od poslania smeru,

    dom peklom združdí!… vrahom k duhu, v smiech…

    Ba Kainov, tiež úhlavný tvoj hriech!

    
    
    Read more: http://zlatyfond.sme.sk/dielo/273/Orszagh-Hviezdoslav_Dozvuky-II/10#ixzz34xbAvKdy
    
    trochu osvieženia a prevencie digit. demencie  nikdy nezaškodí:))
    
        
                
    Agent avatar 17.6.2014 22:38 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Kdo určuje co je amorální a špatné? Ty snad?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    15.6.2014 19:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jsem z východního Slovenska, kde se žije z ruky do huby, kde výplaty nestačí ani na základní potřeby
    Přitom zpívá na klipu natočeném 1080p HD kamerou, se syntetizovanou hudbou, se značně drahým oblečením, s boxerem v ruce a koupenou maskou Guye Fawkese. :-D
    15.6.2014 23:06 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    ja tých chlapcov osobne nepoznám, ale poznám osobne a dôverne Trebišov a Michalovce, mentalitu, nárečie, históriu a podmienky v minulosti a dnes (veľmi podobné nášmu regiónu - tie podmienky:))... a viem, že ten Maldera jeho jazyk je nefalšovaný... značne drahé oblečenie... to by som od napodobenín od Číňanov nerozoznala a čo som sa dočítala, už nejaký čas nahrávajú v KE v nejakom štúdiu a majú aj nejaké klipy, ktoré im pravdepodobne robia profíci vlastniaci tú kameru ako prac. nástroj

    boxer v ruke...túto analýzu:) si ešte nechám pre odina, ale teraz musím ísť umyť panelákovú spoločnú chodbu:))
    15.6.2014 08:38 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ne mám na mysli třeba noční chody, které běží nad databázovými systémy v bance a započítávají přes den typované vstupy. ISP je normální firma, která poskytuje službu. Pokud dá uživatelům standardní cestou vědět dopředu, že bude odstávka, tak není problém se v běžném provozu během dne přizpůsobit.
    15.6.2014 14:19 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Chci vidět banku, která za A) má internet od ISP v řádu stovek a za B) která nemá víc jak jednu linku. Naše okresní ČS má myslím 4 ...

    Údržba se někdy dělat musí. Pak si vyber, jestli přes den, nebo přes noc ... pokaždé to někomu vadí. A pokud je to ISP nebo sdružení zaměřené na domácí uživatele, tak je prostě lepší přes den. Už jenom proto, že prostě nejsou lidi na to, aby bylo možné držet 24/7/365 techniky.
    15.6.2014 15:11 Ilmarinen | skóre: 8 | blog: Mizantropův depresivní kout | Kalevala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!

    Přečti si dizkuzi ještě jednou a pak mudruj. On psal o práci na home office, ne o nějaké pošahané bance s internetem v řádu stovek.

    Luk avatar 15.6.2014 15:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ne mám na mysli třeba noční chody, které běží nad databázovými systémy v bance a započítávají přes den typované vstupy.
    Kdo má v home office něco, co běží nad databázovými systémy v bance? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 15:47 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Děkuji náčelníku, že jsi se mě zastal.
    Jendа avatar 15.6.2014 15:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    SSH
    Luk avatar 15.6.2014 16:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jak souvisí SSH s databázovými systémy v bance?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 16:21 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Asi tak. Banku, kde nejaky technik kouka na cinnost skriptu z domova pres eseshacko, bych opravdu nechtel. :-(
    15.6.2014 17:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    tak to máš blbý, to asi budeš muset dávat peníze doma pod polštář ...
    Jendа avatar 15.6.2014 16:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Já jsem to pochopil tak, že spustí z domova na serverech banky nějaký skript a pak se dívá, jak to běží a jestli to nepíše chyby. A nechápu, proč na takovou věc nemá druhé připojení (klidně přes dialup nebo mobil).
    Luk avatar 15.6.2014 16:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Aha... No, pro někoho, kdo pracuje přes Internet z domova, je záložní připojení v podstatě nutnost. A přitom nestojí žádné závratné peníze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 15.6.2014 20:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    No, pro někoho, kdo pracuje přes Internet z domova, je záložní připojení v podstatě nutnost.
    Pokud ten domov není nějaký izolovaný ostrov, tak záložní připojení není zase až tak nutné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 15.6.2014 20:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    "Záložní připojení" může mít velmi různé podoby, třeba i WiFi v nejbližší hospodě ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 15.6.2014 21:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Přiznej si, že je to jen úhybný manévr. Ve skutečnosti je záložním připojením i ta konektivita v práci, ale to jsi asi neměl namysli, když jsi psal, že to nestojí závratné peníze.
    Komu se nelíbí mé blogposty, ať je nečte. Opravdu to není povinné.
    Je to podobné i s tím tvým blogpostem, který je nad míru pitomý, že si nemůžu vybavit, že bych podobně pitomý blogpost zde zveřejnil sám a to mám k blogu podobný přístup jako ty. Problém nevidím ani tak v tématu jako v tom, že jsi po úvodu očividně zapomněl napsat blogpost samotný. Trocha obsahu by čtenáře potěšila možná i víc než aktivita v diskuzi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 15.6.2014 21:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Přiznej si, že je to jen úhybný manévr.
    Tak v zásadě ano. Ale původně jsem to zamýšlel hlavně pro ty, kdo pracují z domova hodně a přesun kamkoli jinam je významná komplikace.
    Problém nevidím ani tak v tématu jako v tom, že jsi po úvodu očividně zapomněl napsat blogpost samotný. Trocha obsahu by čtenáře potěšila možná i víc než aktivita v diskuzi.

    Nic tam nechybí. Řekl jsem vše, co jsem chtěl říci. Cokoli navíc už by byl jen neužitečná vata.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 15.6.2014 21:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ale původně jsem to zamýšlel hlavně pro ty, kdo pracují z domova hodně a přesun kamkoli jinam je významná komplikace.
    Tady bych to hádal spíš na pohodlí, kdy si člověk vezme notebook do postele a nemusí na úlohy čekat v práci na křesle.
    Nic tam nechybí. Řekl jsem vše, co jsem chtěl říci. Cokoli navíc už by byl jen neužitečná vata.
    Je to osobní téma, které se týká všech lidí, kteří něco umějí a trochu se to o nich v okolí ví. Počítačových lidí o to víc. Nevím jak u jiných, ale u mě osobně takové téma vyvolává očekávání, které pak není naplněno. Máš plné právo to takto napsat a stejně tak mají diskutující plné právo ti napsat jak na hovno to je ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 15.6.2014 21:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Tady bych to hádal spíš na pohodlí, kdy si člověk vezme notebook do postele a nemusí na úlohy čekat v práci na křesle.

    Jsou lidé (jako třeba já), kteří si notebook do postele neberou, protože tam na něm nejsou schopni efektivně pracovat.
    Je to osobní téma, které se týká všech lidí, kteří něco umějí a trochu se to o nich v okolí ví. Počítačových lidí o to víc. Nevím jak u jiných, ale u mě osobně takové téma vyvolává očekávání, které pak není naplněno.
    Jenže ono ho není čím dalším naplnit. Vše je v textu obsaženo, už není co tam dodat, aniž by se to rozbředlo. Chtěl jsem to napsat přesně takhle.
    Máš plné právo to takto napsat a stejně tak mají diskutující plné právo ti napsat jak na hovno to je ;).

    To samozřejmě ;-) Nikdy jsem ale do blogu nepsal proto, aby mě někdo plácal po zádech, jak je to skvělé. Psal jsem vždycky proto, že jsem psát chtěl. Občas jsem chtěl i trochu provokovat, ale tentokrát to není tento případ.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 15.6.2014 22:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jsou lidé (jako třeba já), kteří si notebook do postele neberou, protože tam na něm nejsou schopni efektivně pracovat.
    Jak si představuješ efektivitu čekání na doběhnutí dávkové úlohy (což je to, o čem se v diskuzi psalo) a jak tuto efektivitu toho čekání narušuje ležení v posteli?
    Nikdy jsem ale do blogu nepsal proto, aby mě někdo plácal po zádech, jak je to skvělé. Psal jsem vždycky proto, že jsem psát chtěl.
    Pokud píšu něco, u čeho nemám zájem o čtenáře, tak to pokud možno ani nezveřejňuju. Troufám si tvrdit, že kdybych měl potřebu psát si deníček, dám přednost papíru a inkoustovému peru.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 15.6.2014 22:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jak si představuješ efektivitu čekání na doběhnutí dávkové úlohy (což je to, o čem se v diskuzi psalo) a jak tuto efektivitu toho čekání narušuje ležení v posteli?
    Na čekání na doběhnutí dávkové úlohy si není třeba brát notebook do postele. Jakmile už si ho tam člověk vezme, tak mu tam přinejmenším zabírá určitý prostor. Pokud je to spojeno s tím, že se člověk občas mrkne na stav té úlohy, tak už se o určitou práci jedná.
    Pokud píšu něco, u čeho nemám zájem o čtenáře, tak to pokud možno ani nezveřejňuju.
    Netvrdím, že nemám zájem o čtenáře. Kdybych ho neměl, tak nebudu psát ani články, ani blogposty. Ale abych psal do blogu tak, že bych se tím chtěl někomu zavděčit, to fakt ne.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 15.6.2014 22:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jakmile už si ho tam člověk vezme, tak mu tam přinejmenším zabírá určitý prostor.
    Teď opět vaříš z vody. Jednak může mít člověk u postele stolek, jednak nemusí mít notebook skutečně u sebe a stačí když se na něj podle potřeby dojde podívat. Ale to všechno jsou věci, na které jsi jakožto inteligentní bytost jistě přišel. Není důvod plést pojmy jako efektivita práce do činnosti, jejímž účelem žádná efektivní práce není. Dotyčný měl zjevně zájem o odpočinek s průběžným sledováním běžících úloh dle potřeby.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 15.6.2014 23:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    S tím braním do postele jsi začal ty ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 23:54 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Netvrdím, že nemám zájem o čtenáře. Kdybych ho neměl, tak nebudu psát ani články, ani blogposty. Ale abych psal do blogu tak, že bych se tím ťchtěl někomu zavděčit, to fakt ne.
    Myslím, že uvažujte správne. Blogovanie je jeden zo spôsobov, akými si človek napĺňa potrebu komunikovať, niečo zdieľať s inými. Niekto ide večer na pivo, a tam sa vykecia, niekto si píše ten denníček na papier - a keby vôbec nemyslel na čitateľa, hoci len fiktívneho, prečo by ho tak ťahalo zhmotňovať to, čo má v sebe, tým písaným slovom? :) Každý by chcel niekedy nadviazať nejaký kontakt, preto vysiela signál,a buď ho niekto zachytí, alebo nie. A niekto aj zapne rušičku - možno aby si sám uzurpoval právo na šírenie signálu, aby prekričal ostatných, nestratil sa medzi ostatnými ten jeho? Myslieť na to, ako na niekoho zapôsobíte, to by do toho pomyselného dialógu vnieslo škrípavé tóny. A bolo by po chvíľke súzvuku so sebou samým. To by sa snáď to blogovanie ani neoplatilo.
    16.6.2014 01:40 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Rozhodně! Kromě vlastního modemu mám ještě dva nezabezpečené sousedy. :-D
    15.6.2014 17:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Já jsem to pochopil tak, že spustí z domova na serverech banky nějaký skript
    zajímalo by mě, z čeho jsi pochopil, že to spustí? - říkal pouze, že to potřebuje hlídat ...

    jinak ke klíčovému slovu "ssh" bych si dovolil nadhodit taky "vpn"
    A nechápu, proč na takovou věc nemá druhé připojení (klidně přes dialup nebo mobil).
    "místo aby to pohlídal z domu musí tvrdnout v práci" - zjevně druhé připojení má, v práci :-)

    (nevím, jak často to řeší, ale já bych si kvůli tomu, že se čas od času, nepředpokládám že víc než dvakrát za rok, sejde nutnost dohledu s odstávkou připojení, záložní linku domů nepořizoval)
    pavlix avatar 15.6.2014 20:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    zjevně druhé připojení má, v práci
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.6.2014 18:59 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!

    Hlídání dávek souvisí s centralizovaným a organizovaným prodejem fetu.

    16.6.2014 01:35 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    The twist: v práci hlídá dávky zpracovávající ty druhé dávky. :-D
    15.6.2014 12:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    no ale jestli od dvou do šesti standardně hlídáš dávky, pak to přeci bylo ve standardní pracovní době :-p
    Luk avatar 14.6.2014 20:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Tohle až tak překvapivé není. Horší jsou ti, kdo vstoupí s vidinou "levnějšího Internetu" do nějakého sdružení a pak se dožadují služeb jako od ISP s vysokým SLA. Vůbec nechápou, a co hůře, ani nechtějí pochopit, jaké jsou principy fungování sdružení a proč vlastně platí tak málo. Ostatně u kampeliček je to podobné a stát tomu jejich začleněním do systému pojištění vkladů ještě pořádně přiložil pod kotel.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 14.6.2014 20:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Mě to překvapivé připadá. Šli vědomě do tarifu, který nebyl určen pro tento účel (u jiných ISP by se jednalo o porušení podmínek), podepsali smlouvu, kde jsou jasně stanovené podmínky provozu apod. Když si platí tři stovky, nemohou očekávat služby za tři litry. Když už si vědomě objednávám levnější službu, přičemž je nabízena i kvalitnější, beru na sebe odpovědnost za toto rozhodnutí (třeba přesně dle smlouvy horší dostupnost, což se ostatně týká i v blogu zmíněné podpory). Přijde mi skutečně úsměvné potom tuto odpovědnost házet na někoho jiného (a to ještě na dodavatele).
    15.6.2014 10:18 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A pak jsou sdružení, které nevyžadují členství, ale "levnější Internet" na přímo prodávají. Když si pořizuji službu, která může mít plánované výpadky, tak očekávám, že se o nich alespoň dozvím, abych si změnil plány.
    14.6.2014 20:54 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Druhá varianta je "pořízení ADSL a pak žádat opravu do 2 hodin, jinak dojde na žalobu ušlých miliónů"
    Bystroushaak avatar 14.6.2014 21:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jo, těch jsem slyšel docela dost :) Hlavně segmenty menších podnikatelů (SOHO) jsou na tohle specialisti. Hlášky jako "mě nezajímá, že jsou povodně, a že je ústředna pod vodou, já platím za funkční internet, tak to koukejte opravit" jsou na denním pořádku.
    16.6.2014 03:08 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To pořád nic není proti firmám, co mají hlavní e-mail na freemailu (typicky Seznam.cz) a přijdou o data ...
    20.6.2014 23:35 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Echt dobrý poskytovatel tu údržbu (a výpadek) udělá v noci, a započte si to do ceny služby. Ti rozlobení zákaznící chtěli více, než si zaplatili; nebo zaplatili dost, ale poskytovatel byl pouze drahý.
    14.6.2014 23:31 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A muzu se zeptat, to je vymysleny priklad, nebo jde o konkretni a v cestine/slovenstine? Velmi by me prekvapilo, kdyby to byl nekdo nativne anglicky hovorici... Maily od kolenovrtu z cz/sk nejepsi hazet do kose a ani neodepisovat, skoda nervu - kdyz ti lidi neznaji hodnotu sveho casu, nemuzou znat hodnotu tveho :-) [lokalni specifikum, ktere mam overene - ale netusim, proc to tak u nas je].
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Luk avatar 14.6.2014 23:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A muzu se zeptat, to je vymysleny priklad, nebo jde o konkretni a v cestine/slovenstine?
    Tenhle je vymyšlený (to telefonní číslo je samozřejmě ještě z doby před přečíslováním v roce 2002; byla to nějaká linka "jsme hravé" :-D), ale vycházím z reálných výskytů - v poslední době třeba na OpenOffice.cz (tam se zhruba před měsícem něco takového objevilo téměř doslovně), ale i jinde. V angličtině jsem něco takového snad ještě neviděl, bylo to asi všechno česky.

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 01:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    to telefonní číslo je samozřejmě ještě z doby před přečíslováním v roce 2002; byla to nějaká linka "jsme hravé"
    Taky jsem se divil :-D. Známější ale IMHO bylo 112567.
    Bedňa avatar 14.6.2014 23:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Hackers and nerds died, unfortunately.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.6.2014 10:19 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Hakři nevymřeli, hackeři se znovu zrodí, já se stanu hackerem!
    15.6.2014 10:20 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A co uz jsi pro to udelal, krome kecani? :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    15.6.2014 12:21 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    15.6.2014 19:06 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    zítra začnu, zítra začnu...
    Jendа avatar 14.6.2014 23:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Dobrý den,
    omlouvám se, ale nevidím vás v seznamu prémiových partnerů NSA Litoměřice. Můžete mi prosím poslat své ID?
    15.6.2014 10:21 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Az zahlidnes nekde na webu, ze nekdo chce hodinky s vodotryskem, tak o tom vytvor blog, v nadpise optimalne tak tri vykricniky.
    15.6.2014 11:49 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    dik, lip bych to nenapsal. Pan Jelinek se bud uz uplne zblaznil nebo je to strategie te neziskovky, kde se tak angazuje. V kazdem pripade smutne.
    Luk avatar 15.6.2014 11:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Docela by mě zajímalo, o jaké neziskovce má být řeč... :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 15.6.2014 11:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Už to, že na to reaguješ, je důkazem, že to mělo smysl ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 13:17 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Pokud je tvym ukolem jednou tydne vygenerovat sebeblbejsi blog, pak to pro tebe urcite smysl melo. Uz aby tu byla doba, kdy autori blogu budou za tyto blogy platit, jinak se v tech sra..ach brzy utopi i Google.
    15.6.2014 13:37 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Kdo te nuti to cist? Ja ziram a nestacim kroutit hlavou nad nekterymi individui, co sem obcas zabrousi...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    15.6.2014 13:47 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    OK, s temi individui jsem to i ja prehnal, ale co je tohle za nazor, to me rozhodilo :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    15.6.2014 14:40 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Mne taky vzdycky rozhodi, kdyz nekdo pise o nicem, takze jsem to pouze vyjadril lehce ironickym zpusobem, nic vic. Polepsim se, nebudu na serveru, ktery ma v nazvu linux ocekavat clanky o linuxu, pokud se mi to nebude darit, pak si ten server dam dobrovolne do blacklistu.
    Luk avatar 15.6.2014 15:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Polepsim se, nebudu na serveru, ktery ma v nazvu linux ocekavat clanky o linuxu
    Někteří lidé nejsou schopni pochopit, co znamená blog. Ne, blogposty opravdu nejsou články. A pokud někdo chce číst jen linuxově orientované blogposty, má možnost se orientovat podle tučňáka u názvu. Nechápu, že si někdo otevře blogpost, který "nechce číst" (přitom v perexu je jednoznačně patrné, o čem to je), a potom si stěžuje.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 15:35 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ja si nestezuji, ja jen nechapu, proc nekdo ma nutkani psat o nicem. Takze jediny duvod co mne napada je, ze na nekoho vyskoci v kalendari upozorneni ze musi napsat blog a jelikoz nevi o cem, tak proste napise o nicem :) Timto v tomto blogu svou diskusi koncim.
    Luk avatar 15.6.2014 15:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Holt někdo má nutkání psát "o ničem", někdo jiný má nutkání psát pod blogpostem komentáře o ničem ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 15:42 ctibor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Proboha, jak si Jelínku přišel na to, že linuxově orientované blogposty na abc mají tučňáka u názvu ?

    Na abc jsou desítky, možná stovky linuxově orientovaných blogpostů, které tučňáka nedostaly !

    Někteří autoři blogpostů prostě nemají známého admina, který by tučňáka přidělil.

    Naopak, pár blogpostů o Linuxu bylo dokonce nesmyslně odstraněno z titulní strany abc !

    Zatímco blogposty typu Mám erekci na titulní straně klidně zůstaly.

    Takže Jelínku, seš tak arogantní nebo opravdu nevíš jak to tady chodí ?
    Luk avatar 15.6.2014 16:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Shrnul bych to jednoduše. Nelíbí se ti tu? Nechoď sem!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 21:08 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Lžeš.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 15.6.2014 21:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Někteří autoři blogpostů prostě nemají známého admina, který by tučňáka přidělil.
    Třeba já. Většinou tučňáka nedostanu, dokud si o něj neřeknu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.6.2014 22:58 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!

    Mne tiež neprídelili ale aj tak je mi to nanič.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    16.6.2014 16:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Mě je to fuk. Blogy píšu primárně kvůli tomu, abych si vylil hlavu a diskuzi pod nimi sleduji - pokud mě zajímá - dokud se v ní objevují příspěvky, které má cenu číst.

    I bez tučňáka se udrží řada blogů na titulní straně poměrně dlouho - a to má můj seznam blokovaných uživatelů pouhých dvacet jmen. Spíš mě mrzí, že někteří mí oblíbenci už dlouho nic nenapsali - asi už na takové blbosti jako blogy nemají čas.
    16.6.2014 19:25 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Neboj, já zas něco napíšu ;-) a bude to s věnováním :-*
    16.6.2014 20:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Beze všeho. Jsi na seznamu ;-)
    16.6.2014 21:50 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To mě těší, že jsem na seznamu tvých oblíbenců, ale další blogy budou možná víc nerdský než obvykle, stávám se totiž hackerem!
    18.6.2014 11:21 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Možná to je tím, že je málo lidí s právem přidávat blogy do linuxového digestu. Zkusil sis o něj požádat? Nevím, jak je to teď, padž jsem na Abíčku pár let nebyl, ale když tu funkci Leoš představoval, hledal lidi, kteří jsou trochu aktivní (tuším, že hodnotítkem bylo skóre uživatele) a měli o to zájem.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    pavlix avatar 18.6.2014 19:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Zkusil sis o něj požádat?
    Citace z komentáře, na který odpovídáš:
    dokud si o něj neřeknu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2014 19:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Pochopil jsem to tak, že otázka byla, jestli sis zkusil požádat o právo udělovat tučňáky.
    pavlix avatar 18.6.2014 19:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Tak to mě nenapadlo vůbec, vzhledem k tomu, že řeč byla o mých postech a těm asi sám tučňáka dávat nebudu. A popravdě řečeno na Abclinuxu chodím tak jak je, a víc od toho neočekávám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2014 20:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ale můžeš si sám hodnotit blog, to víš?
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 18.6.2014 20:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Nepsal jsem o tom, jestli můžu, ale o tom, jestli budu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2014 21:20 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A když už to víš, budeš?
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 19.6.2014 08:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ty máš trochu delší vedení, že.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.6.2014 09:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Někdy, ale tady to vidím obráceně…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.6.2014 08:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A jak to souvisí s tučňákem?
    pavlix avatar 19.6.2014 09:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.6.2014 09:49 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Nijak, ale souvisí to se „sám si sám“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 19.6.2014 10:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To je ovšem jen tvoje téma, tak ti snad nebude vadit, když si budeš od teď i sám odpovídat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.6.2014 12:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Když si nechceš povídat, já si vystačím… ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.6.2014 17:05 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jo, konečně jsi uznal, že jsi magor. Jen blázen si povídá sám se sebou. Zdar Maxi
    19.6.2014 20:33 a ty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    zdar magore!
    19.6.2014 21:57 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    ahoj :-)
    16.6.2014 07:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    The butthurt is strong with this one.
    15.6.2014 10:28 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To je tak pořád, v PilsFree dáváme vědět tak 2 dny dopředu, že něco nepojede. Je pro to určený interní Jabber a ve stanovách je, že ho má každý používat. A reál, 90% uživatelů ho nemá a pak se rozčilují, že o ničem neví. Jinak co se týče softu zdarma, zažil jsem spíš věci typu, že když mi tohle nejde nebo to neumím najít, tak si šlohnu placený soft a tam to určitě půjde. Je to stejné jako přístup BFU k Linuxu, když něco nejde v Linuxu, je to chyba v systému, když něco nefunguje ve Windows, je to jeho vlastnost. Stejné je to i v případě programů zdarma/placené. Je tedy fakt, že vydavatelé placeného softu, mají jakousi podporu, ale ta rozhodně nebude volat a pokud funguje jako podpora Xeroxu, vybodnou se na vás úplně.
    Luk avatar 15.6.2014 12:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Je tedy fakt, že vydavatelé placeného softu, mají jakousi podporu, ale ta rozhodně nebude volat a pokud funguje jako podpora Xeroxu, vybodnou se na vás úplně.

    Možná u nějakého softu volající podpora existuje (jinak to obvykle funguje tak, že si člověk musí zavolat sám, prokousat se automatem, pak si pár minut až desítek minut počkat na živého člověka a ten mu možná pomůže). Například u některých bank zcela určitě - při nefunkčnosti internetového bankovnictví KB mi nabídli, že zavolají a také skutečně zavolali.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 15.6.2014 12:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Pokud ho 90 % uživatelů nemá, asi jste zvolili nevhodný nástroj. Co takle posílat obyčejný e-mail?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    stativ avatar 15.6.2014 12:17 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    XMPP účet má každý myslím automaticky. To, že na něm nekontrolují zprávy je pak jejich problém.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Josef Kufner avatar 15.6.2014 12:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To by platilo, pokud by takových bylo pár procent. Pokud jich je 90 %, tak je to problém provozovatele.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    stativ avatar 15.6.2014 14:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Když je to v podmínkách a nedodržují to, tak je to zcela jejich problém. Navíc mě osobně to třeba vyhovuje maximálně.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Luk avatar 15.6.2014 14:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    PilsFree není provozovatel, je to sdružení. A jaké si ho členové udělají, takové ho mají. Někteří to bohužel nejsou schopni pochopit - jen se rozčilují, když jim něco nejede, nic dalšího je nezajímá. Ale ono je to stejné jako u politiky, taky se spousta lidí nad tím či oním rozčiluje, ale neudělají vůbec nic, aby to bylo z jejich pohledu lepší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 15:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    ach ano, jistě, stejně jako se každý může chodit pravidelně koukat na místní plánovací úřad s baterkou do sklepa, hned za dveřmi s cedulí "Pozor leopard!" ... :-)
    20.6.2014 23:32 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    +1

    Jabber byl sice nařízen v podmínkách, a jasně, ale zjevně není praktický (pro uživatele). Tedy si síťaři musí rozmyslet, jak moc je oznámení emailem nebo RSS neprakticé pro ně (děleno počtem uživatelů).
    pavlix avatar 15.6.2014 12:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Pokud ho 100% uživatelů má dle podmínek pro tento účel používat, tak bych to neviděl jako argument. Na druhou stranu Jabber není na tenhle typ komunikace až tak dobrý, takže bych očekával alespoň dvojmo e-mail a Jabber.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 15.6.2014 14:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jabber pro vyvěšování zpráv? Při současné nepodpoře XEP-0198? No to je super…
    Luk avatar 15.6.2014 15:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    K vyvěšování zpráv se asi nejvíc hodí RSS. Má své mouchy, ale v porovnání s jinými způsoby vychází celkově nejlépe.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 15.6.2014 16:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!

    E-mail je zase dobrý, že si ho příjemce přečte i v době, kdy je server odesílatele už nedostupný – což se pro oznamování výpadků dost hodí.

    Každopádně bych zkombinoval víc kanálů a dal uživatelům na výběr. Jabber je sice fajn a je dobré ho propagovat, ale ne stylem „když ho nebudete používat, nedozvíte se o výpadcích“.

    (což tedy nemění nic na tom, že stížnosti členů jsou neopodstatněné – věděli, do čeho jdou, stanovy si měli přečíst, a když se jim nelíbí, měli přijít na valnou hromadu a žádat jejich změnu – a ne nadávat a kritizovat, ale sám pro zlepšení nic neudělat)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 15.6.2014 17:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    E-mail je zase dobrý, že si ho příjemce přečte i v době, kdy je server odesílatele už nedostupný – což se pro oznamování výpadků dost hodí.
    Ano, vím, že se e-mail používá i na leccos, k čemu se moc nehodí (a v praxi je to často mnohem efektivnější než "ty správné" metody). I když v tomto případě si ho člověk nepřečte, pokud se mu nestáhl v době, kdy připojení ještě běželo (ale pro RSS platí úplně totéž). A kdo používá webmail, nepodívá se samozřejmě vůbec.

    Jinak RSS má tu ohromnou výhodu, že má podporu prakticky v každém běžném CMS a není potřeba řešit žádné přihlašování/odhlašování, které je u e-mailu nezbytné (ať už se řeší ručně nebo automaticky). Stačí říct "dejte si do čtečky toto" a je hotovo. Přitom RSS čtečka je třeba i ve Firefoxu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 15.6.2014 18:23 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ten e-mail si může přečíst například během dne v kanceláři nebo ve škole ještě než to večer zjistí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 15.6.2014 18:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Ale to může i v případě RSS, když se dívá (třeba) na nové blogposty na abíčku ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 19:31 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Treba ja jsem nikdy RSS ctecku nepouzil, nemam pro ni pouziti - na tech vsech 5 webu, kam chodim pravidelne prokrastinovat, ji asi ani moc nepotrebuju :-) Kdezto na mailu visim porad. Ale myslim, ze pri dnesni rozstepenosti komunikace do vsech moznych technologii ani nejde vybrat jednu, kde jde zastihnout vsechny, napriklad mladi dneska nemaji duvod pouzivat mail, kdyz maji vsechny kontakty na fejsbukach :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    15.6.2014 19:52 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!

    Neviem ako je to reálne ale myslím, že SMS by mohla za určitých okolnosti pokrýť užívateľov.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Luk avatar 15.6.2014 20:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Za těch okolností, že by se zaplatilo její odeslání (což by třeba u zmíněného PilsFree přišlo celkem draho).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 15.6.2014 21:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    SMS, to je ten druhý nejdražší (po telegrafu) způsob komunikace, pro který neexistuje svobodný klient a který po příjemci vyžaduje být připojen ve velkobratrské síti sledující pohyb a platit oligopolu operátorů výpalné?
    Luk avatar 15.6.2014 21:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Současně je to ale způsob komunikace ještě rozšířenější než velkobratrská síť Facebook, a to už je co říct ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 21:59 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Sice neexistuje svobodný klient pro SMSky, ale zase na druhou stranu je pokrytí uživatelů funkčním klientem prakticky 100% :-)

    Jiný problém je cena ... datový kanál od operátora nedostaneš (zkoušel jsem, je to pár let) a i kdyby, tak cena bude určitě v podstatě standardní. A od jiných operátorů ... koruna. V případě PilsFree je to až 21 tisíc korun za jednu smskovou akci :-)
    Luk avatar 15.6.2014 22:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Existují SMS brány poskytované jako služba, které jsou o dost levnější. Ale pořád je v to desítkách haléřů za zprávu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.6.2014 23:17 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To jsem myslel ... sms-operator.cz. Abych pravdu řekl, ono jich zase tolik neexistuje. Nebo je neumím najít. Oni hřeší na to, že jsou rychlé, lze poslat tisíce SMSek v podstatě naráz. A cenu dolů tlačit nemusí.
    Luk avatar 15.6.2014 23:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Pro jednoho zákazníka využívám tohle (ale pro dané použití nejsou potřeba žádné velké objemy). SMS chodí z nějakých německých čísel :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.6.2014 13:39 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Mám pocit, že i u našich operátorů se dá domluvit neomezeně SMS za nějaký pevný paušál.
    Luk avatar 16.6.2014 13:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Dřív byla u Vodafonu možnost neomezeného počtu SMS za 500 Kč měsíčně (využívá to například Obec Grygov), ale tu pak pro nové aktivace zrušili. I když možná by se něco podobného dalo domluvit, nevím...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.6.2014 09:24 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Jenže cena není vše ... zkus si poslat tisíc SMSek mobilem :-) To prostě trvá děsně dlouho.
    18.6.2014 09:26 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    A to jsem ještě nezmínil o tom, že doručenky jsou problém. Není stoprocentní vazba mezi odeslanou SMSkou a doručenkou - dozvíme se, že na dané číslo smska došla. Ale už nevíme jaká.

    sms-operátor tohle řeší. Ta vazba tam je. Vím přesně co a kdy bylo doručeno. Hodí se to docela často.
    18.6.2014 17:24 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Alejo, můj nagios to už párkrát zkusil :-) Trvá to, ale pokud to nechceš dělat každej den, tak na to, aby si jednou za měsíc notifikoval dané lidi, to je ještě celkem v pohodě. Doručenka je otázka jak moc tě to zajímá. Zrovna u plánování výpadků bych se s ní moc nepáral :-)
    15.6.2014 23:03 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!

    Iná možnosť je kúpiť RaspberryPI a dať tam nejaký soft, ktorý bude kontrolovať dostupnosť. V prípade poruchy spusti webserver s informáciou o výpadku. Ďalšia možnosť je informovať na domovskej stránke ak si niekto nepozrie, že je výpadok tak bude reklamácia považovaná za neoprávnenu. Je lacnej služby nie je možné čakať, že bude ako garantovaná linka.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    15.6.2014 23:18 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    To bys nevěřil, kolik procent lidí radši zavolá, než by do browseru zkusilo tu adresu napsat. A ještě se s tebou hádají, že to nejde ...
    16.6.2014 01:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    což tedy nemění nic na tom, že stížnosti členů jsou neopodstatněné – věděli, do čeho jdou, stanovy si měli přečíst,
    pošlu ti bečku (popř. obdobnou odměnu dle tvých preferencí), když mi pro dva byty v Brně(*) najdeš poskytovatele, který nebude mít v podmínkách žádný fuckup a budu s nimi moci bez výhrad souhlasit - variantu "když se ti to nelíbí, tak buď bez připojení" neberu, připojené to mít chci

    (*) adresy soukromě, ne že by to bylo tajné, ale nechci, aby to z Googla padalo až tak snadno
    a když se jim nelíbí, měli přijít na valnou hromadu a žádat jejich změnu
    to je něco jako že komu se nelíbí Zeman na Hradě, mohl přijít k volbám a hodit tam hlas Sněhurce a sedmi trpaslíkům?
    – a ne nadávat a kritizovat, ale sám pro zlepšení nic neudělat
    ehm, že zrovna tady musím připomínat, že prvním krokem k (nenáhodnému) odstranění chyby je najít ji, poukázat, co je chyba ... když uživatelé nic nehlásí, tak si druhá strana stěžuje, že nemá zpětnou vazbu, a když uživatelé poukazují na chyby, tak zase mají držet hubu a "who codes decides" (v tomto případě "kdo chodí na valné hromady" - by mě zajímalo, jak by se tvářili, kdyby tam přišlo těch 21k lidí nebo o kolika že smskách to tady byla řeč ...)
    xkucf03 avatar 16.6.2014 01:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    pošlu ti bečku (popř. obdobnou odměnu dle tvých preferencí), když mi pro dva byty v Brně(*) najdeš poskytovatele, který nebude mít v podmínkách žádný fuckup a budu s nimi moci bez výhrad souhlasit - variantu "když se ti to nelíbí, tak buď bez připojení" neberu, připojené to mít chci

    Někde může být problém sehnat slušné připojení, ale to přece není ničí povinnost, poskytovat ti službu, jaká se ti přesně líbí a za cenu, jaká se ti líbí. Když ji poskytovat nechce, tak nebude – nemáš na to žádný nárok a musíš se smířit s tím, co je, případně vyjednávat o lepších podmínkách (když bude takových lidí dost, tak se nabídka přizpůsobí).

    to je něco jako že komu se nelíbí Zeman na Hradě, mohl přijít k volbám a hodit tam hlas Sněhurce a sedmi trpaslíkům?

    Myslím, že průměrné občanské sdružení funguje o dost líp než náš stát. Navíc na ty valné hromady chodí málo lidí, takže tvůj hlas má poměrně velkou váhu (ve srovnání s volbami).

    ehm, že zrovna tady musím připomínat, že prvním krokem k (nenáhodnému) odstranění chyby je najít ji, poukázat, co je chyba

    Ono záleží, jak si stěžuje – třeba jsem to pochopil jinak, nahoře se psalo:

    a pak se rozčilují, že o ničem neví

    Dovedu si představit, jak je nepříjemné, když děláš něco pro ostatní (pokud možno zadarmo a ve volném čase) a oni ti za to ještě nadávají případně tě obviňují z něčeho, za co nemůžeš. Slušně podaný návrh se dá probrat na schůzi, ve fóru, v e-mailové konferenci… ale pokud někdo jen držkuje a nadává a nechápe, že je ve sdružení a ne zákazníkem firmy, tak se asi s moc vlídnou reakcí nesetká.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.6.2014 12:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    pošlu ti bečku (popř. obdobnou odměnu dle tvých preferencí), když mi pro dva byty v Brně(*) najdeš poskytovatele, který nebude mít v podmínkách žádný fuckup a budu s nimi moci bez výhrad souhlasit - variantu "když se ti to nelíbí, tak buď bez připojení" neberu, připojené to mít chci

    Někde může být problém sehnat slušné připojení, ale to přece není ničí povinnost, poskytovat ti službu, jaká se ti přesně líbí a za cenu, jaká se ti líbí. Když ji poskytovat nechce, tak nebude – nemáš na to žádný nárok a musíš se smířit s tím, co je,
    jinými slovy tu bečku nechceš?

    nebo jak mám rozumět tomu, že to takhle okecáváš, místo abych měl v poště dotaz na ty adresy? - sud dneska stojí okolo patnácti stovek, to není tak špatnej výdělek za tak jednoduchej úkon jako doporučení poskytovatele připojení, ne?
    případně vyjednávat o lepších podmínkách
    skutečně jsi přesvědčen o tom, že firma s řádově stovkami tisíc zákazníků raděj změní podmínky než aby o jednoho přišla?
    (když bude takových lidí dost, tak se nabídka přizpůsobí).
    a to "dost lidí" se zařídí jak, když každého jednotlivě se změnou pošlou do háje, viz výše, a drtivá většina z nich tedy na ty podmínky přistoupí raději než být bez netu?

    to by jako asi někdo musel organizovat že ... ovšem v tom případě, když už bude jednat s ostatníma zákazníkama a organizovat nějaké akce proti oligopolistům, tak proč si rovnou nezaložit vlastní firmičku, úsilím to vyjde nastejno ...

    jenže já mám normální zaměstnání a rodinu, které se chci věnovat, připojení k netu si chci koupit jak rohlíky v krámě, a ne zasvětit tomu půl života (a krom toho neumim jednat s lidma)
    to je něco jako že komu se nelíbí Zeman na Hradě, mohl přijít k volbám a hodit tam hlas Sněhurce a sedmi trpaslíkům?

    Myslím, že průměrné občanské sdružení funguje o dost líp než náš stát.
    průměrné možná, toto zjevně ne, tedy alespoň ne v oblasti o které se bavíme; pardon, Zeman byl špatný příklad, měl jsem to přirovnat k sKartám - tedy nucení služby, kterou většina lidí nechce neb jsou zařízeni jinak, a její používání je akorát stojí prostředky navíc, a taky nejde o osobu ve vedení, nýbrž co to vedení navrhlo/odsouhlasilo
    Navíc na ty valné hromady chodí málo lidí, takže tvůj hlas má poměrně velkou váhu (ve srovnání s volbami).
    předpokládám ovšem, že tam chodí převážně ti, co ten jabber používají; je-li potřeba většina, pak je docela jedno, jestli je ten hlas jeden z deseti nebo jeden z deseti milionů; jinak viz výše s tím organizováním dalších lidí
    ehm, že zrovna tady musím připomínat, že prvním krokem k (nenáhodnému) odstranění chyby je najít ji, poukázat, co je chyba

    Ono záleží, jak si stěžuje – třeba jsem to pochopil jinak, nahoře se psalo:
    a pak se rozčilují, že o ničem neví
    nerozumím, co tady chceš řešit, že "záleží" - problém byl jasně pojmenován, jak jsem vyrozuměl z formulace "(my) dáváme" tak Rover623 je jeden z lidí, co jsou za situaci zodpovědní, takže informace se dostala na správná místa, hotovo, je možno problém řešit, když se o něm ví
    Dovedu si představit, jak je nepříjemné, když děláš něco pro ostatní (pokud možno zadarmo a ve volném čase) a oni ti za to ještě nadávají případně tě obviňují z něčeho, za co nemůžeš.
    a co že pro ně jako dělá a za co nemůže?

    jak jsem vyrozuměl, způsobuje jim výpadky (neohlášená odstávka = výpadek), za to si podle tebe zaslouží pochvalu?
    Slušně podaný návrh se dá probrat na schůzi, ve fóru, v e-mailové konferenci…
    za prvé, považuju za hloupý alibismus říkat něco v tom smyslu "nepoužil jsi pretty please with sugar on top, tak se o tom nebudu bavit"

    za druhé, pokud jsem situaci dobře pochopil, tak nejenže uživatelům vadí, že se o věcech přes jabber nedozví (vadí jim obecně používat jabber), ale zároveň lidem, co tu údržbu a nevímco dělají vadí, že jim uživatelé nadávají, že to nevěděli - oni sami tedy mohou ten návrh podat, dělat něco proti tomu, aby jim uživatelé nadávali ... schovávat se za to, že Pepa Vomáčka z Lochotína nehejbnul prdelí a nepřišel na schůzi, nýbrž to Roverovi623 říkal jenom v hospodě, i když Rover623 na schůzi byl a tak to mohl za toho Pepu říct, to už je alibismus na kvadrát
    ale pokud někdo jen držkuje a nadává a nechápe, že je ve sdružení a ne zákazníkem firmy,
    [sorry jsem líný ty stanovy číst, takže si dovolím pár předpokladů; ostatně chci to diskutovat obecně s konkrétním příkladem PilsFree, nikoli postupovat obráceně že bych dělal z příkladu PilsFree nějaké obecné závěry]

    to sdružení bylo nejspíše založeno za účelem poskytování připojení svým členům, takže v tomto ohledu nevidím zásadní rozdíl oproti firmě existující za účelem poskytování připojení zákazníkům

    vedení sdružení má vůči členům nějakou zodpovědnost, aby jim služba byla skutečně poskytována, a to v nějaké rozumné kvalitě (přičemž kvalitou nemíním jen parametry linky, ale i související věci jako právě třeba ty informační kanály)

    ostatní je jen omáčka, za kterou se snažíš schovat selhání vedení - kecy o valné hromadě, a co jako, tak si jako zákazník koupím akcie svého poskytovatele (jestlipak má Kellner připojení od O2? :-)) a můžu rozhodovat taky
    tak se asi s moc vlídnou reakcí nesetká.
    no, a pokud někdo nepochopí, že na potřeby ostatních nemůže srát jak na placatej kamínek, tak se asi také s ničím lepším než držkováním a nadáváním nesetká ... jasně, sem tam se nějaký remcal najde, ale jestli se problém týká "90% uživatelů", tak už je to snad zralé na přehodnocení přístupu ...
    xkucf03 avatar 16.6.2014 13:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    a to "dost lidí" se zařídí jak, když každého jednotlivě se změnou pošlou do háje, viz výše, a drtivá většina z nich tedy na ty podmínky přistoupí raději než být bez netu?

    Řešením je CZFree – stát se sám poskytovatelem – v lepším případě natahat kabely po baráku, v horším případě bezdrát a vyjednávat s ISP jako nějaký subjekt, ne jako jednotlivec. Podmínky uvnitř toho sdružení si nastavíš tak, aby vyhovovaly členům.

    jenže já mám normální zaměstnání a rodinu, které se chci věnovat, připojení k netu si chci koupit jak rohlíky v krámě, a ne zasvětit tomu půl života (a krom toho neumim jednat s lidma)

    To už je otázkou priorit. Kdyby ti na tom připojení záleželo, tak to uděláš, nebo si najdeš v okolí někoho, kdo to zorganizuje.

    Já na to narážím každou chvíli, že mi stávající nabídka na trhu nevyhovuje, ale co s tím? Nemůžu nikoho nutit, aby mi poskytoval služby v kvalitě a ceně podle mého, když on sám nechce. To je jako kdyby mě někdo nutil, abych mu poskytoval služby, které poskytovat nechci.

    průměrné možná, toto zjevně ne

    Takže teď už v nějakém sdružení jsi? Jak jsou spokojení ostatní členové?

    kecy o valné hromadě, a co jako, tak si jako zákazník koupím akcie svého poskytovatele (jestlipak má Kellner připojení od O2? :-)) a můžu rozhodovat taky

    S tím rozdílem, že právo hlasu na valné hromadě si nemusíš kupovat. A jestliže je 90 % lidí nespokojených, nebude pro ně problém si odhlasovat změnu stanov.

    sorry jsem líný ty stanovy číst, takže si dovolím pár předpokladů; ostatně chci to diskutovat obecně s konkrétním příkladem PilsFree, nikoli postupovat obráceně že bych dělal z příkladu PilsFree nějaké obecné závěry

    Tohle nemá cenu rozpitvávat, protože ani jeden ten konkrétní případ dostatečně neznáme. Jak jsem tu psal, Jabber taky nepovažuji za nejvhodnější řešení, lepší by bylo mít těch kanálů víc (třeba RSS/Atom, Jabber, E-mail).

    Když někdo napíše/řekne „jste neschopní debilové, máte výpadky“ a přitom oni ty výpadky předem hlásili (byť třeba ne úplně nejlepším kanálem), tak nárok na vstřícnou odpověď nemá. Zajímavější by spíš bylo, jak by se rada postavila k požadavku, ať se odstávky ohlašují i jinými způsoby – jestli by na to přistoupili nebo jestli a jak by argumentovali, že to má být právě jen jabber.

    Navíc kdokoli ze členů může vyrobit jednoduchou bránu, která bude ty XMPP zprávy překlápět na SMTP a posílat zájemcům nebo třeba vystavovat jako RSS/Atom na webu. Jestliže je 90 % členů nespokojených, tak se snad mezi nimi najde někdo technicky zdatný, kdo to udělá, nebo se mezi sebou mohou složit a tuhle službu si nechat za pár korun od někoho vyvinout – pokud by mezi nimi nikdo schopný nebyl (a nacházel by se třeba zrovna v těch 10 %, kteří jsou spokojení se současným stavem). Nebo to prostě ani nemusí být za peníze, často stačí jen slušně požádat, tohle fakt není moc práce.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 15.6.2014 23:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Mám podobnou zkušenost. Týpek, co vlastnil jednu firmu vyžadoval pomoc přes telefon / emaily. Argumentoval tím, že je to přeci jedno, zda mi zavolá, nebo zda mu odpovím ve foru na ábíčku, jen to potřebuje vědět dřív.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 15.6.2014 23:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chci zadarmo nejen software, ale i podporu!
    Trochu mi to připomíná ty lidi, co chodí na návštěvu půl hodiny před dohodnutým časem, prý "aby pak nezdržovali" :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.