Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Mihnul se tady blogpost k němuž připojená diskuze řešila mimo jiné téma nároky budoucího zaměstnavatele kontra odpovídající ohodnocení. Při té příležitosti mě napadlo, jaké asi je procentuální zastoupení na tomto serveru z hlediska vzdělání. Nepochybně již někdy v minulosti tady podobná anketa proběhla, pokud o ní víte, můžete dole v diskuzi na ni přihodit link.
Tiskni
Sdílej:
Bohužel v současné anketě nelze implementovat tolik položekAsi tak nějak...
Ze své zkušenosti zas mohu říci, že na úřadech jsem nikdy takové chování nepozoroval. Asi to bude tím, že k úředníkům přistupuji jako k lidem co prostě dělají svou práci.
Na druhou stranu, jsem však jako silně diskriminační chování vnímal, když jsem dělal pro MAKRO. Ač zástupce oddělení, prakticky jsem celé oddělení vedl, jelikož vedoucí oddělení byl přijat asi dva měsíce poté co se jelo na plné obrátky. Vedoucím oddělení jsem nebyl jmenován prostě proto že jsem byl "jenom" maturant.
Totéž se pak opakovalo v Brně, kam jsem přešel kvůli studiu. Brněnské MAKRO začínalo se zpožděním, takže se situace do písmene opakovala. Ovšem na rozdíl od storu v OV přijali v Brně za vedoucího takového trotla, který nejenže nebyl schopen oddělení řídit, ale navíc házel klacky pod nohy. Takže když se mě pak snažili vyštípat jsem jim vyšel vstříc, jenže místo jimi navrhovaného odchodu někdy cca za půl roku jsem skončil ihned. Opravdu už jsem neměl chuť od čtvrtka do neděle, od 6 rána do 11 do večera řešit boty našeho "pana" vedoucího a od pondělí do středy dřepět ve škole, bez jediného volného dne.
Je to paradox, já se taky prospěchově držel na špici ročníku a ukončeno jsem měl o půl roku dřív. Jenže jak člověk ztratí k něčemu motivaci, nejde přes to vlak :-| Nechápu lidi, kteří jednoduše řeknou, dyť už je to kousek, to přece není nic! Jenže v dané situaci je opak pravdou...
Taky bych to chtěl zkusit znovu, jenže je tu spousta ale... Bojím se, že nebude dostatek času a že znovu ztratím motivaci to dokončit. Taky to nebude levné, tolik nevydělávám a na cestě je prcek. Takže nevím nevím. Chci to zkusit. Na druhou stranu, mám zaměstnání, kde celkem rostu, na to, jestli mám titul se tu nedá tolik jako jinde, a denně se učím nové a nové věci. Proč bych vlastně chtěl znovu studovat, když už jednu školu za sebou v podstatě mám? Jenom kvůli tomu kusu papíru? To se mi příčí už z principu.
Motivace je základním hnacím motorem, potom mi neříkej, že něco dokážeš dělat další 4 roky bez motivace.Spíš měl říct, že se motivace změnila z "chci se ve škole vzdělávat" na "potřebuju zbytečnej papír"
>Je to paradox, já se taky prospěchově držel na špici ročníku a ukončeno jsem měl o půl roku dřív. Jenže jak člověk ztratí k něčemu motivaci, nejde přes to vlak :-| Nechápu lidi, kteří jednoduše řeknou, dyť už je to kousek, to přece není nic! Jenže v dané situaci je opak pravdou...To je nápad! Zajtra zájdem za šéfom a poviem mu: vieš čo, ja viem, že tomu projektu chýba už len pol roka. Ale mňa to nejak nebaví. Teraz to bude treba niekde nasadiť a oživiť a to je strašná otrava. Radšej budem teraz pár mesiacov ležať niekde na pláži a počúvať muziku ...
Zajtra zájdem za šéfom a poviem mu: vieš čo, ja viem, že tomu projektu chýba už len pol roka. Ale mňa to nejak nebaví. Teraz to bude treba niekde nasadiť a oživiť a to je strašná otrava. Radšej budem teraz pár mesiacov ležať niekde na pláži a počúvať muziku ...Jenze to je presne ten rozdil: v praci vidis vysledky, aplikujes znalosti v praxi a navic za to obcas jses i nejak ohodnocen. Na VS (alespon te nasi) slouzis vetsinou jako objekt uspokojovani akademickych choutek vyucujicich. Uci te to, co je samotne fascinuje, ne to, co je potreba. Tim nerikam, ze IT VS k nicemu neni. Minimalne nekolik prvnich rocniku se naucis plno dobrych zakladu (jazyky a automaty, prekladace), ale cim dele, tim mene uzitecnych znalosti.
Tim nerikam, ze IT VS k nicemu neni. Minimalne nekolik prvnich rocniku se naucis plno dobrych zakladu (jazyky a automaty, prekladace), ale cim dele, tim mene uzitecnych znalosti.Mě to přišlo obráceně. Jak nás přestali otravovat s fyzikou a technickým kreslením, tak zajímavost výuky prudce vzrostla ...
Jinak - jak je to s "pravou" kombinovanou formou na FITu, to fakt nevím, nejsem si jistý, jestli jsem to na školním webu vůbec někdy zahlídl.Na tom webu toho člověk moc nenajde - o dálkovém studiu tam mlčí úplně. O dálkovém studiu mi řekl jeden skorokolega, který dělá na VUT dálkově elektrotechniku. Telefon zvedá záznamník… takže uvidím po té osobní návštěvě (plánuji ji na zítra)
Mám titul z VŠ ale z jiného oboru (a dělám doktorát z oboru "příbuzného" k IT)
takže si to zařaď kam potřebuješ. Nevím jestli pro tvou anketu důležitější "non-IT" VŠ, nebo příbuzné studium IT postgraduál. Proto nevím, co bych měl zvolit.Name?" - "Abu Dallah Salli" "Sex?" - "Fourtimes a week" "No, I mean male or female?" - "Male, female, sometimes camel"
Zajímalo by mě, jestli se někdy někdo zabýval studií celkového sociopsychologického profilu "linuxářů".Ano, JXD pár takových "studií" vyplodil.