abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (7%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 143 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Jak snížit počet úředníků?

    6.5.2010 09:22 | Přečteno: 2054× | To jsem vážně jediný?

    Každý kdo jde do politiky s tím, že zredukuje počet úředníků by měl být prohlášen za nebezpečného blázna a zavřen do ústavu. Počet úředníků totiž nelze zredukovat pouhými škrty na papíře, ale zrušením zbytečné agendy a změnou systému finančního ohodnocení.

    Důsledky papírové redukce počtu úředníků

    Pokud mi paměť sahá vedla prakticky každá snaha o snížení počtu úředníků ve skutečnosti k jejich zvýšení. Jak je to možné? Aby se zjistilo, který úředník je vlastně zbytečný, vznikla nějaká komise a tu zase posléze kontroluje jiná komise atd. atd. Výsledkem je, že se převede jeden úředník na jinou práci, jeho původní úkoly se hodí na krk těm zbylým a pak tady zůstává zaměstnaná komise, které je nutno najít jinou práci. Tak se vymýšlí další pitomé audity, které jen stresují zbylé zaměstnance.

    Nelze zapomínat na to, že úředník je také zaměstnanec, tudíž člověk který odvádí daně, sociální a zdravotní pojištění, a tím že utrácí svůj plat zajišťuje obživu těm co úředníky nejsou. Jeho vyhozením tak jen přibude další natažená ruka, a ubyde potencionální kupec.

    Lze snížit objem úřednické agendy?

    Cesta ke snížení počtu úřeníků vede jedině přes rušení zbytečné agendy. Zapomeňte ale na to, že se počet úředníků vrátí ke stavu před rokem 2000. Je třeba si uvědomit, že během posledních deseti let objem úřednické agendy mnohonásobně vzrostl. Je to spojeno s tím, že řada úkonů, jimiž se takový úředník zaobírá, před těmi deseti lety vůbec neexistovala. Tehdy si žil každý úřad pouze na vlastním písečku. Materiály se po zpracování ukládaly do archivu, ale už se nikdo nestaral o nějakou centrální dostupnost či dlouhodobou archivaci. Po pěti letech šla většina do stoupy.

    Samospráva byla v podstatě decentralizována a řada věcí se neřešila vůbec. (Dětská hřiště, evidence čoklů, parkovací fleky,..) Mimo to, některé zákonné úpravy jsou v přímém rozporu s racionalizací státní správy - viz např. mnohými vzývaný zákon na ochranu osobnosti. Díky němu totiž prakticky nemáte žádnou legální možnost o někom zjistit zda vůbec žije a kde.

    Proč změna systému finančního ohodnocení?

    Současný systém financování státní správy jako jeden z mála zajišťuje poměrně jistý příjem. Čím vyšší vzdělání máte, čím déle jste ve státní správě zaháčkováni a čím vyšší funkci máte, tím větší berete prachy. To vede k tomu, že se každý mamlas z úřadu snaží získat alespoň nějaký ten Dis. jen aby se vyhoupnul v tomto tabulkovém systému o stupínek výš.

    Je to ideální živná půda pro osoby s VŠ titulem (dříve z ekonomky, dnes obvykle nějaký ten environmentalista, či absolvent cestovního ruchu či rekreologie).Ty se zuby nehty drží úřadu, neboť každým rokem jim pravidelně narůstá plat, aniž by pro to museli hnout prstem víc než musí. Ten nárůst není vyrovnání inflace, jako jinde. Je to odměna za odkroucené roky tzv. "léta praxe".

    Úřad to je teplé místečko pro vysloužilé manažery. Díky titulu a "praxi" se obvykle dostávají prostřednictvím výběrových řízení na nějakou vedoucí pozici (která samozřejmě sebou nese další bonusy), na které mají plat o němž by v důchodu mohli jen snít. O důvod víc "přesluhovat". Pochopitelně je pak třeba se postarat o to aby skutečnou práci taky někdo udělal. Zase o důvod víc udržet si pod sebou i nějakého toho úředníčka navíc.

    Systém pomalého ale za to jistého platového nárůstu vede k tomu, že čím déle někdo na úřadě je, tím menší motivaci má úřad opustit. Po nějaké době se výše jeho platu dostane na psychologickou hranici kdy začne zvažovat zda by v komerční sféře získal stejně. Uřady tak obvykle opouští mladí a schopní.

    Jak by měl tedy platový systém na úřadech vypadat?

    Tabulkový plat by měl být fixní a odpovídající vykonávané pozici. Valorizace by měla probíhat podle pohybu inflace. Neměla by být nijak vázaná na délku zaměstnání a výši dosaženého vzdělání. Pokud se vypisuje výběrovka na nějaké místo, tak jsou stejně podmínky předem známy a dány. V případě kumulací funkcí by měl být plat navýšen o odpovídající příplatky a pro diferenciaci a motivaci úředníků by měly být používány odměny.

           

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.5.2010 09:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jeho vyhozením tak jen přibude další natažená ruka, a ubyde potencionální kupec.
    Jeho vyhozením se ovšem také sníží výdaje státního rozpočtu, tedy sníží daně, tedy ostatním (na jazyk se skoro dere poctivě se živícím) lidem zbyde na to, aby mohli nakupovat víc. Nula od nuly pojde a ten úředník si vždycky může hledat jinou práci.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 10:45 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    nula od nuly samozrejme nepojde, protoze ta koruna, co se nevyhodi na jeho plat,

    se muze investovat (ve skutecnosti teda spis tak jedna a pul, protoze tu pulku by sezrala

    rezie kolem toho urednika)

    co ma vetsi multiplikator, urednik nebo investice

    6.5.2010 09:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jak jsi spravne nakousl, stat zamestnava cim dal vic lidi, protoze mu to prijde levnejsi, nez je drzet na podpore(tady prestavaji cist fanousci Liberalniho institutu). Na podpore jsou proto, ze neni prace (tady prestavaji cist clenove Modreho tymu), protoze se spousta veci oproti stavu pred cca 30 lety dovazi a to i takovych, u kterych to nedava velky smysl a vyroba je zautomatizovana natolik, ze podil lidske prace rychle klesa (tady prestavaji cist vsichni, kdo si mysli, ze rozbijeni stroju v 19. stoleti bylo ze strany delniku vyrazem mdleho rozumu).

    Jak 100hoven nevim, cla nejsou reseni, jinou bohatou planetu, kam bysme mohli vyvazet sve vyrobky a oni by nam platili taky nemame, zbytek je v oblasti sci-fi (Cizinci na planete Kvara). Tolik pro ty tri, kteri to docetli az sem.
    6.5.2010 10:11 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    To potom znamená, že bude neodvratně následovat řecký model i u nás... Nemáme kam dát lidi, tak je nacpeme do úřadů (až jich tam bude 65% z celkového počtu pracujících). Úředníky si musíme opečovávat, tak jim dáme 13., 14. a 15. plat a bonusy (třeba za to, že budou včas chodit do zaměstnání). Zbytek lidí to nasere tak přestanou pracovat, nehledě na to, že práce moc není, když tak manuální (hnusí se mi označení "podřadná"), na kterou ÚP nemůže nasadit lidi s vyšším vzděláním (na to navazuje absolutně nesmyslná nadprodukce Bc., Mgr. a jiných chemických značek, hlavně z důležitých oborů jako je již zmiňovaná rekreologie, enviromentalistika, cestovní ruch a podobné, ve smyslu "hlavně ať máme jako národ vyšší vzdělanost" nebo "ať má naše mladá nějaký titul, bude se mít líp").
    6.5.2010 10:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Ale to zdaleka neni recky model :-) jine zeme jsou v tomhle mnohem, mnohem dal, zkus si zjistit treba strukturu zamestnavatelu v USA. Recko jen byla prvni obet financnich hyen, ktere ji vyhodnotili jako nejslabsi z nemocnych. Hyeny rozhodne spis zautoci na nemocnou lisku nez nemocneho tygra :-)

    Co s tim nevim, jen jsem naznacil jeden z duvodu odpozorovany ze zivota.
    6.5.2010 10:20 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    ...To potom znamená, že bude neodvratně následovat řecký model i u nás..

    samozrejme, a jak spravne uvadite, tu chybejici praci si vymyslime na uradech. Recko jako agrarni zeme nemelo jinou sanci nez si chybejic praci vymyslet a snazit se obalamutit EU ohledne dotaci.
    6.5.2010 11:51 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    Jak jsi spravne nakousl, stat zamestnava cim dal vic lidi, protoze mu to prijde levnejsi, nez je drzet na podpore

    To je absolutní nesmysl. Podpora v nezaměstnanosti činí přibližně polovinu čisté mzdy, vyplácí se půl roku, u starších lidí max. rok. Potom může nezaměstnaný dostávat sociální dávky, ovšem na většinu z nich není právní nárok a jsou tam různé další kličky (majetek, osoby ve společné domácnosti, vzájemná vyživovací povinnost atd.) Navíc na úředníka jsou další nemalé výdaje - kancelář, počítač atd. Stát by tedy redukcí počtu státních zaměstnanců výrazně ušetřil a podle mě je to jediná možná cesta. Bohužel, k tomu nejspíš dojde až v okamžiku, kdy nebude žádné jiné řešení.

    6.5.2010 11:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    A potom? Co s temi lidmmi bez prijmu, kdyz prace proste nebude a ona leckde proste neni? Nemuzem byt vsichni ve sluzbach a navzajem si prat pradlo, malovat pokoje a delat ucetnictvi. Treba by se najednou mohla objevit silna skupina lidi dlouhodobe bez prace, se silnym vudcem... a to je potom draha sranda.
    6.5.2010 12:28 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    vtip je prave vtom,  ze urcite % techto lidi dostane napad, co dalsiho by se dalo delat,

    zalozi firmu, zamestna lidi... a uz to jede

    6.5.2010 12:36 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    myslite to tak, ze jako nekdo , kdo byl 20 let ourada, ze se stane nezamestnanym a dostane napad ...?
    6.5.2010 12:40 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    pokud chce jist...

    6.5.2010 12:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    vtip je v tom, ze bud

    a)pujdou do sluzeb nebo
    b)budou dovazet zvenci
    c)budou muset konkurovat dovozu

    a)je o tom, co uz jsem psal
    b)je pro uzky pocet lidi
    c)sakra pro tohle jeste nikoho nenapadlo? Takova sance!
    vysvetleni k c)
    Toho dne se Joe Smith vzbudil brzy, neboť jeho budík Made in Japan byl nastaven na šestou hodinu. Zatímco se v hrníčku Made in China začínala vařit voda, oholil se elektrickým strojkem Made in Hongkong, navlékl si košili Made in Sri Lanka, značkové džíny Made in Singapur a tenisky Made in Korea. Poté, co si na své nové elektrické pánví Made in India, připravil snídani, usedl ke stolu se svou kalkulačkou Made in Mexico, aby si spočítal, kolik může dnes utratit. Když si srovnal čas na svých hodinkách Made in Tchajwan s časovým signálem z rádia Made in India, nasedl do vozu Made in Germany a pokračoval v hledání nějaké dobře placené práce v Americe. Na konci dalšího marného a neradostného dne se Joe rozhodl trošku si odpočinout. Vklouzl do sandálů Made in Brasil, nalil si sklenici vína Made in France a pustil televizi Made in Indonesia. A přemýšlel, proč se mu nedaří najít dobře placenou práci v ... Americe...
    6.5.2010 15:40 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    c) Tak když chce někdo začít podnikat tím, že si v této zemi založí firmu vyrábějící levný textil, tak se nedivím, že dnes neuspěje. Existuje ale mnoho odvětví, se kterými prorazit jde.
    6.5.2010 21:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    A pocatecni kapital pro takovou firmu se obvykle vali na ulici.
    6.5.2010 12:31 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Když bude stát práci uměle vytvářet, tak nakonec stejně zkrachuje a potom to bude opravdu drsné. Myslím, že práce je podstatně víc, než si lidé myslí. Spoustu práce dělají cizinci, které by bylo možné nahradit nezaměstnanými občany ČR, čímž by se vyřešilo několik problémů najednou.
    6.5.2010 12:41 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    2 veci:

    - v jakych jednotkach udavate tu 'praci'

    - o kolik je te 'skutecne' prace vice nez te, na kterou si lide mysli?
    6.5.2010 12:54 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Stále tady pracuje - ať už legálně nebo nelegálně - velké množství cizinců ze zemí mimo EU. Většinou jde nekvalifikované práce, které může dělat téměř každý. Nevidím jediný důvod, proč takto plýtvat kapacitami.
    6.5.2010 12:55 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    a proc ty prace delaji cizinci?

    6.5.2010 13:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Cena...? Čeští lidé jsou prostě dražší než ti cizinci. Znám spoustu lidí, jejichž znalosti jsou skoro na nule a říkají, že za méně než 15k čistého pracovat nebudou. Cizincům to nevadí. To je samozřejmě díky tomu, že máme poměrně štědrý sociální systém. Zaměstnavat více místních za cenu jakou místní chtějí znamená zvýšení nákladů pro zaměstnavatele a ten pak musí buďto zvýšit svou cenu (a ztratit konkurenční výhodu na trhu), nebo snížit svůj zisk, pravděpodobně se shodneme, že ani jedno zaměstnavatel nechce, že? :) Takže by to musel jít ruku v ruce s reformou sociálního systému, aby místní byli více motivování k tomu si najít alespoň nějakou práci sic není úplně podle jejich představ...
    6.5.2010 13:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jenze ono to taky vychazi z toho, ze cizinec tady velmi casto dela bez pojisteni, bydli na ubytovne, zas tak moc toho nenakoupi... oproti nasinci ma mnohem nizsi naklady. A znam spoustu lidi, kteri za mene nez tech 15k cisteho delaji. A jsou mezi nimi i lidi s vejskou.

    Ale nekdy mam pocit, ze idelani zamestnanec z pohledu zamestnavatele takovy proste je. Mlady, bezdetny, na ubytovne, nekolikset km od domova. Neresi kulturu, konicky, maka od nevidim do nevidim a prijima od nadrizeneho cokoliv jako slovo bozi. Otazkou, cim je takovy clovek pro stat...
    6.5.2010 14:29 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Presne to je ideál a najlepšie zomrieť pred dôchodkom a to jedno či je dôchodková spoločnosť súkromná (majú zisk) alebo štátna (dobrý ovčan+menšie náklady na socialku).

    A podľa možnosti dôchodok odhádzať aspoň v 80.
    6.5.2010 14:50 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    A ešte.

    Otazkou, cim je takovy clovek pro stat...

    Ale skôr čím je ten človek sám pre seba prípadne/rodinu a spoločnosť (aj keď malí človek má význam len pre svojich priateľov prípadne to malé spoločenstvo (dedina časť mesta etc)).

    Obyčajný sprostý robot!
    6.5.2010 15:48 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    to platí pro více-méně nekvalifikovanou práci.

    pro kvalifikovanou platí následující:

    30 a více let, ženatý, 2 děti a hlavně hypotéka a nějaké půjčky na krku (pokud možno musí mít takový plat, aby mu to neumožnilo hypotéku a dluhy splatit předčasně)

    předposlední věta tvého příspěvku platí na oba
    6.5.2010 16:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Cizincům to nevadí.
    Spíše nemají jinou možnost, než držet hubu, makat a platit všude možně.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.5.2010 16:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Mají možnost vrátit se "domů". Jsou tady proto, protože se jim to vyplatí.
    6.5.2010 16:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    No kdyby to bylo tak jednoduché - ale oni se dost často zadlužili jenom proto, aby se sem dostali, takže tu musí zůstat a ten dluh splatit. Navíc jsou tu zhusta pololegálně, nebo neznají jazyk, takže se s úřady nedomluví. Nevím, zda si to uvědomuješ, ale ne každý z nich je IT specialista, který mluví alespoň anglicky, ale třeba dělník někde u pásu, se kterým se tu (a ani jinde na Západě) rozhodně nikdo nemazlí. A největší průser je, že stát tomuto obvykle pouze tiše přihlíží, případně se na tom všem přiživují příslušní úředníci.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.5.2010 22:19 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    A nekterym dokonce hrozi v jejich puvodni zemi smrt. I kdyz to je jen mala mensina.
    6.5.2010 12:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Samozrejme. Kdyz si pujcim od Randyho litr, neni to spravne, ale neni to problem, vratim to z pristi vyplaty. Kdyz si ale od Randyho pujcim dvacaty litr, uz to problem bude.

    S temi cizinci... Co navrhujes? Zakazat praci cizincu? Tady prestavaji cist fanousci Liberalniho institutu...
    6.5.2010 13:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Zruš sociální podporu a uvidíš, že i ti místní si najednou přestanou diktovat jak moc chtějí peněz za svou práci... A srovnají svou cenu s těmi cizinci (zaměstnanými legálně).
    6.5.2010 13:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Usad se, zaloz rodinu, bydli, nic vic. A zkus to utahnout z deseti hrubyho :-)
    6.5.2010 13:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Od Marka nemůžeš očekávat normální reakci. Bezprostředně po škole dostal práci ve velké firmě a krapet mu to stouplo do hlavy. Nemá absolutně ponětí o tom, jak žije normální člověk.
    6.5.2010 13:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Nechápu co na tom sejde a moje zaměstnání mi závidíš, nebo co? To miluju kecy lidí jako ty... A nebo těch co mi říkají "ty hodně služebně cestuješ, ty se máš". Neuvědomujete si, že je to něco za něco, cestování a kariéra za osobní život. A co, tak se prostě neusadím a nezaložím rodinu, když na to nemám (ať už čas, nebo peníze). :-)
    6.5.2010 22:26 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jsem v podobne situaci jako vy, ale socialni citeni mam (narozdil od vas). Chtel bych vas videt takhle mluvit v 55, az vas propusti z prace pro nadbytecnost. A nemyslete si, ze vas inteligence muze zachranit - nedavno u nas ve firme propustili jednoho Amika, co jsem trochu znal; nepripadalo mi, ze by byl hlupak, ale na praci trochu kaslal, dost mozna to ale bylo tim, ze mu zemrela pred par lety zena, tak uz ten zivot vnimal trochu jinak. Ono v cloveku se muze zmenit leccos i prave v tech padesati.
    6.5.2010 13:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Ano, jde to. Za předpokladu, že tvoje rodina má dva rodiče a každý má deset hrubýho. Teda ještě to závisí na tom, jestli dovolená u móře je něco, co považuješ za životní standard, bez kterého se nelze obejít, nebo ne.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 13:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Teda ještě to závisí na tom, jestli dovolená u móře je něco, co považuješ za životní standard, bez kterého se nelze obejít, nebo ne.
    Kterou cast vety "Usad se, zaloz rodinu, bydli, nic vic" jsi nepochopil?

    A ano jde to. Nekdy a nekde. S velkou podporou rodicu napriklad...
    6.5.2010 13:39 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Když je člověk nezaměstnaný, tak dostává víc než deset hrubýho?
    6.5.2010 13:44 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Cti prosimte cela vlakna, ano? Ja to tak nejak nemam cas vysvetlovat kazdemu zvlast, to se dela malym detem nebo obzvlaste natvrdlym jedincum.
    6.5.2010 13:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Ani ne, nevím, nikdy jsem nebyl na úřadu práce a podporu nepobíral, nicméně... tvoje náklady budou někde jinde (cestování, vaření si obědů doma, místo chození do restaurací (nosit si oběd do práce je pruda, než to začneš jíst je to studené,..)), navíc budeš mít minimálně o 9 hodin volného času denně více a to se vyplatí (8,5h pracovní doby + alespoň 0,5h na cestu do práce a z práce).
    6.5.2010 12:55 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    to k nicemu nevede... cizinci to zrejme delaji pro to, ze to cesi nechteji delat

    treba kvuli nizke mzde... takze ji budes muset zvednout... takze to zdrazi vyrobek... takze to nastartuje

    inflaci a jsme tam, kde jsme byli

    Darth Phantom avatar 6.5.2010 13:38 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    které by bylo možné nahradit nezaměstnanými občany ČR, čímž by se vyřešilo několik problémů najednou.
    To by snad zvládnul jenom předseda SPR-RSČ Miroslav Sládek a možná ještě jeho kolega Vandas. Náhrada nezaměstnamými občany, hmm, to zní trochu jak Mein kampfu...
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    6.5.2010 15:00 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Práce by i byla, ale chybí fachmani (lidé, kteří jsou ochotni poctivě pracovat a za to dostat poctivou odměnu).

    Ano souhlasím s tím, že je málo práce ve fabrikách. Na druhou stranu sehnat pořádného řemeslníka je setsakra kumšt.

    Neustále se mluví o vzdělání, že je nutné a tak. Ovšem zapomíná se na to, že ze školy nevyleze člověk vzdělaný, nýbrž člověk učený. A to je obrovský rozdíl.

    Na jednu stranu je obrovská nadvýroba různých blbostí, které prakticky ani k životu nejsou potřeba, ale stáváme se na nich pomalu ale jistě závislými. A jinou stranu se zase nedostává věcí jako je rodinný život, volný čas a další věci, které dle mého člověk k životu potřebuje.

    Stát svým přístupem generuje mraky lidí, kteří nejsou ochotni dělat (čest výjimkám, které chtějí dělat, ale nemohou z nějakých objektivních důvodů práci sehnat) a proto generuje mraky úředníků, protože je to nejjednodušší cesta, jak někoho zaměstnat. (Dát mu zpracovat nějaké nesmyslné tabulky, kde ta data vlastně nikoho nezajímají, ale hlavně že se generují papíry a tím pádem je i odvedena nějaká práce.)

    Svět je takový, jaký jsme si ho vytvořili. A změna může vzejít pouze z lidí. Že tu změnu začnou provozovat na sobě. Ono, stačí změnit nějakou běžnou zvyklost u sebe a okolí si toho všimne. Je třeba táhnout příklady. Bezbřehé debatování nad nesmrtelností brouka, či špinavostí politiky nevede vůbec nikam.
    6.5.2010 15:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Co se tyce ty prace, co je... priklad zkraje roku. Nase firma je na tom spatne, jdem do kopru, musime propoustet. U nas vyhodili dva lidi z deviti. Pak se resilo kdo to bude delat za ne. Tyden na to firma oznamila hospodarsky vysledek. Druhy nejvetsi zisk v historii. Jeden z tech vyhozenych na pracaku, dva roku do duchodu, druha dvoumesicni praci u jedne firmy (narazovka) a ted... voila... na stavebnim urade. Jako ilustrace myslim dobry, ne?

    Co se tyce tech fachmanu souhlas. Kazdej tady chtel bejt pravnikem nebo ekonomem, mame co jsme chteli. Kdyz ovsem obcas vidim, co vylejza za "pany inzenyry", tak me, ac pouhemu stredoskolakovi vstavaji vlasy hruzou na hlave.
    6.5.2010 15:35 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Já se nedivím, co leze za inženýry ze školy. Školy totiž musí plnit plány a flákat inženýry jako na běžícím pásu, za to dostávají chechtáky na hlavu.

    Zůstalo tady pár škol, které stále generují kvalitní materiál. Podle mne prostě nejde nařízením zvýšit IQ národa, ani vypěstovat u studentů systémové a systematické myšlení. (To buď mám nebo nemám).

    Za přiklad mohu vzít např. Baťovu univerzitu. Nedávno se chlubili v jedné předvolební debatě, že před 10 lety měla Baťovka 2 000 studentů a nyní jich má 13 000. Nevím na kolik je to důvod ke chlubení, když často slýchávám debaty (když pendluju vlakem o víkendech mezi UH a Pardubicemi), jakým způsobem se studuje. Ve druháku na ekonomce netuší jaký je rozdíl mezi daňovou evidencí a účetnictvím, nechápu principy fungování bankovního sektoru a tak podobně. Mno, ale když už ten ročník opakují po druhé, tak prostě prolezou, protože se přimhouří oči.

    Netuším, k čemu by mi jako podnikateli, mohl kdy být takový ekonom.

    Dále naprosto nechápu, proč musí mít sekretářka, jejímž jediným úkolem je umět uvařit kafe, nějakou vysokou školu. K čemu takový pruhovaní inženýři jsou?
    6.5.2010 16:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Co se tyce ty prace, co je... priklad zkraje roku. Nase firma je na tom spatne, jdem do kopru, musime propoustet. U nas vyhodili dva lidi z deviti. Pak se resilo kdo to bude delat za ne. Tyden na to firma oznamila hospodarsky vysledek. Druhy nejvetsi zisk v historii.
    Tomu se říká zvyšování produktivity práce.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.5.2010 21:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Tomu se rika zadelavani na pruser.
    6.5.2010 20:34 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Dnes jsem slyšel, že se otevírá 74. vysoká škola v ČR (držíme rekord v počtu vysokých škol na počet obyvatel).

    Tato škola je zaměřena na architekturu a další. Školné je 90 000,- za semestr a pro přijetí není nutné mít znalosti matematiky a geometrie. Prostě výsledkem bude naprosto dokonalý architekt, který nevím, zda bude umět spočítat nosnost stropu a nakreslit kolmici, či spočítat úhly.
    6.5.2010 21:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Takovéhle lidi běžně nabírají stavební fakulty - nicméně ty, do kterých v prvních předmětech nenalijí patřičný základ, vyhodí. Zda si to dovolí i škola závisející na školném, je otázka.
    6.5.2010 09:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    No zrovna včera jsem byl na večeři s jednou slečnou, která pracuje na správě sociálního zabezpečení a ukazovala mi videa z práce, a řekněme, že tam by redukce týmu z 5 na 2 jen a jen prospěla... :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.5.2010 09:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    17:30, nezapomeň... ;-)
    6.5.2010 09:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    LOL.
    6.5.2010 10:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Aha. A říká ti něco pojem "úřední hodiny"? Ne že bych chtěl někoho obhajovat, neboť zrovna sociálka patří podle mě mezi orgány až nadmíru zbytnělé, ovšem posuzovat podle jednoho videa něčí náplň práce bych si fakt netroufnul..

    Nevím totiž jak zrovna tam co sedí slečna s níž jsi večeřel, ale u nás na úřadě si většina bab ze sociálky kroutila svou pracovní dobu coby terénní pracovnice, které obrážely socky v domovech a kontrolovaly jestli někde sociální dávky neprolívají hrdlem.

    Taky na sociálce byla největší fluktuace úředníků vůbec. Málokterá ženská tam vydržela déle než tři roky.
    6.5.2010 10:14 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Nelze zapomínat na to, že nezamestnany na podpore ... tím že utrácí svoji podporu zajišťuje obživu těm co nezamestnani nejsou..
    6.5.2010 11:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jenže objem peněz kterým takhle roztáčí naše ekonomické kolečko je podstatně menší a omezuje se většinou jen na nejbližší sámošku a hospodu.
    6.5.2010 10:17 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Cílem každého úředníka je počet úředníků zvyšovat, neboť tím se potencionálně zvyšuje počet jeho podřízených, a tudíž jeho důležitost (formálně).

    Prdel si z toho dělá anglický seriál Ano pane ministře (předsedo vlády), kde to reprezentuje Sir Humphrey. Na každé propouštění státních úředníků najme nové, kteří to musí administrativně zvládnout.

    Menší prdel si z toho dělá ekonom Parkinson - Law of prof.Parkinson. Ten pragmaticky navrhuje nabídnout vedoucímu oddělení za každého propuštěného zaměstnance polovinu jeho platu (druhou vrátit do rozpočtu).
    xxx avatar 6.5.2010 10:41 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    Nelze zapomínat na to, že úředník je také zaměstnanec, tudíž člověk který odvádí daně, sociální a zdravotní pojištění, a tím že utrácí svůj plat zajišťuje obživu těm co úředníky nejsou.

    Jako, že zajišťuje obživu těm, které předtím obral na daních, tím že u nich část toho co jim sebral utratí? Valím se smíchy po zemi nad takovýmto argumentem.

    Please rise for the Futurama theme song.
    6.5.2010 11:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Doporučuji si povšimnout, že vybírání daní má v náplni práce pouze zlomek z mnoha úřadů.
    6.5.2010 11:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Doporučuji si všimnout, že každý úředník je placen z vybraných daní.
    Quando omni flunkus moritati
    xxx avatar 6.5.2010 12:35 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Přesně tak. On s touhle myšlenkou přišel totiž nějakej politik, když obhajoval svůj vysoký plat tím, že "přece z něj taky platí daně".
    Please rise for the Futurama theme song.
    6.5.2010 13:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Nepovídej? A firma která žije ze státních zakázek ne?
    6.5.2010 13:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Možná ti to ten tvůj mozek ještě nepobral, ale veškeré státní zakázky - to jsou prachy o které nás stát oholil. Každá firma která žije ze státních zakázek žije z našich daní. A to se týká prakticky všech firem. Prostě rozhazování našich daní roztáčí celý ten kapitalistický kolotoč. A jelikož i to rozhazování vyžaduje nějakou organizaci, existuje úřednický aparát se svou režií.

    Tvoje představa by byla ekvivalentní zhruba tomu, že by měla existovat počítačová firma, ve které by neexistovalo žádné obchodní oddělení, žádný účetní. Zkrátka jen programátoři a jejich manažer.
    6.5.2010 13:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Zase osobní útok místo argumentů? Nic lepšího opravdu neumíš, viď...

    Možná tvůj mozek nepobral to, že státní zakázky (teoreticky) slouží k tomu, aby se realizovaly věci ve veřejném zájmu. Stavba silnice třeba.
    A jelikož i to rozhazování vyžaduje nějakou organizaci, existuje úřednický aparát se svou režií.
    Takže vlastně chceš říct, že počet úředníků není třeba snižovat...
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 13:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jak se říká - na hrubý pytel hrubá záplata, tak se nediv, že ti oplácím stejnou mincí. Nejsem křesťan, tudíž ode mne žádné nastavení druhé strany tváře čekat nemůžeš.

    Takže ty bys realizoval stavby silnice tím že bys ty prachy hodil z okna na ulici se slovy: "Kdo nasbírá víc papírků, ten vydláždí větší kus!"?

    Kdybys ten blog opravdu pročetl celý, tak bys tu větu co se mi snažíš vložit do úst takhle nemohl napsat. Aby byla pravdivá, tak bys ji musel formulovat takto: "Počet úředníků za stávajícího stavu nelze snižovat".

    A důvody proč ne jsem také zmínil v blogu. Ideální stav by podle mne byl - pokud možno nezvyšovat stávající počet úředníků a postupně omezovat objem úřední agendy.
    6.5.2010 14:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    na hrubý pytel hrubá záplata, tak se nediv, že ti oplácím stejnou mincí.
    Až na fakt, že s argumenty ad hominem jsi za posledních několik diskuzí vždy začal ty. A nejenom vůči mě, ale v podstatě vůči komukoliv, kdo se opováží oponovat tvým vždy pravdivým tvrzením a úžasným nápadům.

    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 14:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    :-) že tě to ještě baví se s ním dohadovat, on má přece PRAVDU. :) Sice svou pravdu, ale stále PRAVDU a ty na něj lezeš s argumenty, vyvozováním a dalšíma sprosťárnama, že se nestydíš, zlý, zlý trekker.dk :D
    6.5.2010 14:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    V debatách s vámi dvěma o žádnou pravdu nikdy nejde. Argumety to je to poslední čím byste se zaobírali. Tys kupř. v životě na pracáku nebyl jak sám o kousek výš přiznáváš, přesto si dovoluješ lidi na pracáku soudit a považovat za méněcenné než jsi sám. A to jen proto že tys měl větší kliku než oni.
    6.5.2010 15:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    A to jen proto že tys měl větší kliku než oni.
    Jasně, moje chyba, že si vybrali špatnou kvalifikaci, nebo nemají kvalifikaci žádnou, jsem já to ale zlej kapitalista. :D
    Heron avatar 6.5.2010 16:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Ono to není jen o kvalifikaci.
    6.5.2010 13:11 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    No ono to ani moc k smíchu není. Když se to domyslí, je celý daňový a vlastně i ekonomický systém jedno velké letadlo, které táhne těch pár manuálně pracujících. :-(
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    belisarivs avatar 6.5.2010 16:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    No ono to ani moc k smíchu není. Když se to domyslí, je celý daňový a vlastně i ekonomický systém jedno velké letadlo, které táhne těch pár manuálně pracujících. :-(
    Jakoze nemanualne pracujici jsou flakaci?

    Taky pekny nazor. Pouze s nim nesouhlasim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    6.5.2010 22:19 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Přečti si ještě jednou (nebo víckrát) co jsem napsal a popřemýšlej co jsem vlastně řekl. Netvrdím, že ostatní jsou flákači. Jen je otázka jaký smysl jejich práce vůbec má (já si taky nevydělávám rukama). Stačí si představit jak by se změnily priority kdyby se nedejbože zastavily všechny elektrárny.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    6.5.2010 10:52 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jak snížit počet úředníků?
    Kulometem, chlapče, kulometem...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    6.5.2010 13:04 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Představa, že úředníci jsou nějací mazaní zlosyni, kteří si vymýšlejí nesmyslné agendy, aby měli práci, je dětinská. Bobtnání úřadů nezpůsobují úředníci sami, ale způsobuje je rostoucí složitost celé společnosti a vztahů v ní. Běžnému člověku naprosto uniká, jak děsivě se za posledních 20 let zvýšil počet právních předpisů, jejich složitost a celková "právní proregulovanost" společnosti. Zkuste si třeba jenom porovnat co do počtu ustanovení starý a nový správní řád (71/1967 vs. 500/2004).

    Být úředníkem rozhodně není nějaká slast - to možná tak někde na ministerstvu. Běžný úředník na pracáku, obecním úřadě nebo správě sociálního zabezpečení neustále s něčím bojuje: s mizernou legislativou, které nerozumí ani její autoři, s administrativně-technickou buzerací shora (datové schránky, spisová služba, ochrana osobních údajů, vyřizování stížností), s požadavky na vzdělávání (průběžné vzdělávání, odborná způsobilost, časté změny předpisů), s platy, které jsou pod průměrem, s vohnoutskými občany, kteří nejsou schopní si plnit ani základní povinnosti nebo s úřady smysluplně komunikovat, nebo s nevhodným softwarem.

    Když v ČR vyhodíte na ulici polovinu úředníků, ze státu se stane džungle, kde si každý bude dělat co chce a na nic nebudou peníze.
    6.5.2010 13:23 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    S počtem úředníků souvisí tři základní otázky.
    1) Nešlo by stávající práci zajistit s menším počtem lidí?
    2) Nešlo by stávající práci nějak zefektivnit pomocí různých technologií?
    3) Nebylo by možné některé agendy kompletně zrušit, protože k ničemu nejsou?
    Odpověď na všechny otázky je ANO. Stížnost na podprůměrné platy je nehoráznost, průměrný plat ve státní správě je přibližně stejný jako v soukromém sektoru, což nechápu. Pokud se někdo cítí špatně oceněn, může jít pracovat jinam. Poslední věta je absolutní blbost. Stát je nefunční už teď, když se polovina lidí vyhodí, nic se nezmění a ještě ušetříme.
    6.5.2010 13:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    V praxi prozatím všechny tyhle pokusy skončily jenom dalším nabobtnáním úřednického aparátu. Takže odpověď není tak jednoznačná.
    6.5.2010 13:37 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Odpověď je jednoznačná. Implementace v praxi se zatím nedaří, protože současný stav vlastně všem vyhovuje. Stát umělým zaměstnáváním snižuje nezaměstnanost a kupuje si voliče. Dokud je z čeho brát (přesněji řečeno, kde si půjčit), tak vše vypadá dobře. Jednoho dne dopadneme na tvrdou zem a pak to půjde snadno a rychle.
    6.5.2010 13:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jednoho dne dopadneme na tvrdou zem
    Na což doplatí ti, kdo se dnes chovají zodpovědně. Jim bude co brát.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 13:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jestliže se implementace v praxi nedaří, pak to znamená že na odpovědi je něco špatně.

    Matematicky je to stejné jako kdyby ses snažil dokazovat platnost tvrzení že jedna a jedna jsou tři. (To by ti mohlo fungovat pouze za předpokladu že by byl jeden plus jedna a to ještě ne vždy)
    6.5.2010 13:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    A víš k čemu se využívá podobné argumentace co uvádíš ty? Aby se vyhodili v prvé řadě ti úředníci co se pokouší někoho klepnout přes prsty.
    6.5.2010 15:24 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    A ke všem třem ANO je potřeba ještě větším dopsat "POKUD SE U TOHO BUBE MYSLET".

    A to je celý problém. Vytvoří se jednoduché populistické heslo.

    Mezi např. úředníky ze sociálky patří např. také ošetřovatelky v ústavech mentálně postižených. To že jsou 2 ženské na 2 patra (a v noci občas jen jedna) s 50-60 chovanci, kdy ti chlapi mají 40-50 let, většinu času jsou v pohodě a jednou za čas někomu z nich hrábne tak, že 3 dospělí chlapi s nimi mají co dělat. Tak to je taky choutka. A tady tyto pracovnice mají naprosto úchvatný tabulkový plat, něco jako pomocná síla ve zdravotnickém zařízení.

    Všechno je třeba vidět komplexně. Ne rozebrat 3 nejvíce do očí bijící případy a na základě toho udělat jednoduché rozhodnutí --- o 10% snížíme stavy úředníků.

    Je to úplně to samé jako s podnikateli. To že je 95% poctivých se bohatě vyvrátí těmi zbývajícími procenty, které se neustále dokola medializují. A pak je nálada --- Všichni podnikatelé jsou zloději, co si jen válejí šunky a okrádají lidi.

    Ano, jednoduchá řešení táhnou. Jednoduchá řešení fungují na jednoduché problémy. (Na jaře zasadím, starám se, na základě toho jak jsem se staral a bylo počasí, tak sklidím)

    Ale jednoduchá řešení na komplexní problémy prostě nefungují, protože je tam příliš mnoho proměnných, které jednoduchá řešení jednoduše vůbec neberou v potaz.
    6.5.2010 15:39 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Myslím, že základní věci jsou velmi jednoduché, i když jejich implementace může být poměrně složitá. Např. je jasné, že státní rozpočet má být dlouhodobě vyrovnaný, ale implementovat to v praxi je velmi obtížné. Stejně je to se státní správou. Je jasné, že dříve nebo později bude muset drasticky zeštíhlet. Nebude jednoduché udělat to správně, ale není vyhnutí.
    6.5.2010 20:29 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Řešení, které se plácne jednou jdnoduchou větou do větru, ale implementace se řeší desítky let, podle mne, není řešením jednoduchým. ;)
    6.5.2010 15:26 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    1) V konkrétních případech možná ano. Na druhou stranu jinde jsou už léta problémy kvůli nedostatku personálu, např. na soudech.
    2) V konkrétních případech možná ano. Moje zkušenost je, že snaha nacpat za každou cenu do všeho moderní technologie spíš na škodu. Viz například datové schránky.
    3) Které agendy? Stavební řízení? Správu daní? Všelijaká ta vodoprávní řízení, řízení v oblasti životního prostředí, přestupků, vydávání dokladů, evidenci vozidel, evidenci obyvatel, evidenci cizinců...? V zásadě asi ano, asi by se našly agendy, které by bylo možno zrušit bez negativního dopadu na veřejné rozpočty. Ale ještě je tu například spousta evropských norem, které je potřeba implementovat, ať chceme nebo ne.
    K těm platům bychom se museli bavit konkrétněji, ale cca před dvěma lety mě překvapil známý, který měl jen se základkou s pár roky praxe jako vedoucí nějaké party nebo směny v autofabrice větší plat, než vedoucí oddělení na obecním úřadě s několikaletou praxí, který měl jako kvalifikační předpoklad vysokou školu. I pokud by byly platy v soukromé sféře a státní správě na srovnatelných pozicích stejné, není to pro mě nic nepochopitelného. Nevím jaká je u veřejnosti představa o tom, co dělá úředník, ale úředníci ve většině případů vedou minimálně jeden druh řízení (většinou správní nebo daňové) a musejí vykonávat v určité míře stejnou práci, jako např. advokáti nebo firemní právníci. Že advokáti a firemní právníci za takovou práci berou zcela jiné peníze, asi nemusím říkat. Stát je polofunkční, kdyby byl nefunkční, nefungovalo by vůbec nic. Teď funguje skoro všechno, jenomže lemplovsky, jenom tak napůl. Co se ale divit, když lidi nechodí k volbám, popř. volí stále ty samé vepřové hlavy? Pravda je, že místo úředníka je stabilnější, ale to platí na různých úřadech různě. I na úřadech se dělají personální audity a organizační změny kvůli úsporám.
    6.5.2010 15:45 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    Které agendy?

    Například z agend popisovaných v tomto článku by se daly zrušit skoro všechny. Buzerování lidí nikdo nepotřebuje, jen lemplové, kteří se tím živí.

    Nevím jaká je u veřejnosti představa o tom, co dělá úředník, ale úředníci ve většině případů vedou minimálně jeden druh řízení (většinou správní nebo daňové) a musejí vykonávat v určité míře stejnou práci, jako např. advokáti nebo firemní právníci.

    Na to existuje jednoduchá odpověď. Jestli se někdo cítí ve státní správě nedostatečně oceněn, může kdykoliv dát výpověď a přejít do soukromého sektoru, kde ho jistě zasypou penězi.

    6.5.2010 21:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Zrovna hygienu bych nerušil. Sice jsou kontroly opruz, ale pak aby se člověk bál si dát jakýkoliv jídlo, co si sám nevypěstoval a neuvařil...
    6.5.2010 22:47 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Ale pokud bude míň buzerace, bude větší konkurence a když někdo bude mít v podniku humus, tak mu tam lidi nebudou chodit. Jak prosté :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    6.5.2010 23:02 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Co oči nevidí, to zákazníka nebolí. Případně to bolí až tehdy, kdy původce těžko identifikuje.
    7.5.2010 06:55 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Já bych hygienu také nerušil. Původní myšlenka je dobrá. Dohlížet na to, aby podnikatelé neprodávali prošlé svinstvo, je potřeba. Jak už to tak chodí, dobrá myšlenka zdegenerovala do nesmyslné a neefektivní buzerace. Je potřeba vrátit se ke kořenům a soustředit se na základní funkce, které bude stát vykonávat efektivně.
    7.5.2010 08:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Zrovna hygienu bych nerušil.
    Hlavně nerušit kontrolory hygieny telefonů!
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.5.2010 13:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Ale oni by to nějak zvládli. Kdyžtak by se jim prodloužila pracovní doba z 9-15 na něco trochu obvyklejšího.
    Quando omni flunkus moritati
    6.5.2010 13:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Ty toho nějak moc víš o pracovní době na úřadech. Mohu tě ujistit, že délka pracovní doby je jeden z nejostřeji sledovaných údajů. Běda jakmile by někdo skončil o minutu dříve, nebo snad přišel o minutu později! A třikrát běda, kdyby snad chtěl zůstat přesčas!

    Jediný kdo u nás na úřadě mohl mít pružnou pracovní dobu bylo IT oddělení a to proto že v pracovní době a kór v úřední den lze některé věci řešit jen stěží. A jelikož se na úřadě žádné přesčasy nevyplácejí a v podstatě ani dělat nesmí, byla tato pružná pracovní doba jediným možným způsobem, jak se vecpat do předepsaného limitu odpracovaných hodin. Stejně každý z nás míval každý měsíc nějaké neproplacené hodiny.

    6.5.2010 20:47 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    presne tak,

    problem nejsou urednici ale politici + snaha vse regulovat .....
    USE="-gnome -kde";turris
    otasomil avatar 6.5.2010 15:17 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    Pocet uredniku lze snizit odstranenim vypocetni techniky z jejich kancelari.

    Informatika zpomaluje uredni proces o tisicinasobky.

    Kdyz jsem v 15letech zadal o obcanku tak jsem si po predlozeni prohlaseni o mojem trvalem bydlisti, dvou fotek (na linkovanem papire A4 vytrzenem ze sesitu jez jsem dostal na urade v miste bydliste) pockal asi 10 minut a dostal novotou vonici prukaz od hodne soudruzky VB

     

    Dnes ....... 30 dni, neprijemna urednice jakoby ji starej nedal ..... tady je neco schnilyho ....

     

    Ta stejna story plati o RP.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    6.5.2010 15:58 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    To se mi nějak nezdá. Když jsem dostal moji první občanku já, tak jsem musel čekat na její vyrobení asi týden nebo dva (pravda, omlouvali že to trvá, protože se zavádějí nové kvůli novému znaku).

    V roce 2009 jsem novou občanku dostal za půl hodiny. Včetně provedení změny trvalého bydliště a pořízení fotografie.
    6.5.2010 16:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Že by zrovna tohle mohlo souviset s tím, že dnes se občanky vyrábějí jenom na jednom místě - ve Státní Tiskárně Cenin, kdežto předtím se tiskly kdekoliv?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.5.2010 03:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Myslím, že je to trochu složitější a že celkový přínos IT je spíš kladný (i přes věci jako hraní Solitairu či lezení po weby v pracovní době), jenže veškeré výhody plynoucí z použití IT jsou okamžitě "požrány" novými úkoly, které do té doby nebylo možné bez IT realizovat. Úředník, co kdysi vygenroval deset pitomých úředních dopisů denně (typu "Spočítejte všechny pravidelně kokrhající kohouty" či "Zajštěte bezbariérovost u minimálně 20% pisoárů do konce roku 2012" ), dnes může takových dopisů vygenerovat tisíce a ani se nemusí zabývat vyplňováním adresy, protože počítač to udělá za něj. Co teprve e-maily a datové schránky ...

    Stejně, jako pokrok v hardwaru "kompenzují" vzrůstající nároky sofwaru (nejmarkanější je to u her pro PC), tak i u byrokracie veškeré vylepšení zpracování informací zpsobí, že se zpracovávává více informací. Stejný paradox dokonce funguje i u aut a silnic (čim více silnic, tim více lidí si koupí auto a jezdí s ním, takže silnice jsou čím dál více zacpané, více viz Downs–Thomson paradox, Lewis–Mogridge Position a Braess's paradox na naglické Wikipedii).

    Jediné řešení, které by nejen zastavilo nárůst uředního aparátu, ale nejspíš by ho 90%+ eliminovalo, by bylo dosažení technologické singularity a nahražení většiny úředníků umělou inteligencí. Bohužel výsledek by se mohl pohybovat o čehokoliv od idilicky utopické sci-fi až po opravdu temnou, silně dystopicku sci-fi (dokonce je možné, že by se jednalo o obě dvě verze zárověň a záleželo jen na úhlu pohledu ...) a to ani nemluvím o katastrofických scénářích, při kterých by bylo (téměř) veškeré lidstvo vyvražděno, zotročeno či rovnou sněděno ...

    7.5.2010 08:21 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Asi je to tak. Ja osobne se tedy kyberkracie (vlady pocitacu) trochu desim. Co se tyce tech dvou verzi, utopie a dystopie, o tom pojednava roman Manna.
    6.5.2010 20:43 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    Před časem byl na ČT2 krátký dokument na toto téma jménem Vstanou noví úředníci. Tam např. zmiňovali počty zaměstnanců jednotlivých ministerstev v byrokratickém Rakousku-Uhersku (pro západní rakouskou část). Od vrátného po ministra vč. poslíčků, co běhali s dokumenty, se ty počty pohybovaly kolem stovky zaměstnanců na ministerstvo!

    Ten starosta, co zakázal vstup úředníkům na území své obce, tam byl také. Říkal, že teď vztah s úřady řeší tak, že když mu přijde úřední dopis, jde automaticky do koše. Když je to opravdu důležité, oni se ozvou znovu. A funguje to.

    Když se Evropská unie tak vyžívá v kvótách, mohla by zavést kvóty i na počty úředníků. Protože každá nová úřední agenda ve svém důsledku omezuje svobodu.

    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    houska avatar 7.5.2010 08:30 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?

    Ano souhlasim s tebou a v podstate jsi prevypravel program Svobodnych :)

    Info zde a video z prednasky autora je tady ... pripominky k uradum na zruseni, pripadne snizovani poctu zamestnancu je okolo 25. minuty

    btw tusil nekdo ze urady prace maji 16 tisic (!!!) zamestnancu?! znate nekoho komu by UP nasel praci?

    7.5.2010 08:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    btw tusil nekdo ze urady prace maji 16 tisic (!!!) zamestnancu?! znate nekoho komu by UP nasel praci?
    Jo. Znám. Mě. V roce 1991 se slečna na ÚP přehlídla a dala mi omylem jiné telefonní číslo. Teprve až když jsme si plácli se ukázalo, že je to vlastně úplně jiné zařízení než kam mi dala doporučenku. Dělal jsem pak rok vychovatele na internátě.

    Kromě mě znám ještě pár slečen. Těm našli práci.. ..na úřadě práce. ;-)
    kotyz avatar 7.5.2010 09:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    me ji skoro nasli, do jednoho elektra, ale tam se bali ze jim po roce utecu zpatky na vejsku, tak prijali nekoho jinyho ...

    to byla myslim hned prvni nabidka, ty ostatni nestali za nic, poslali me treba na naky misto ktery melo bejt jen pro postizeny, pak tu nabidku stahli ze mi ji vlastne nemeli ani davat, pak tam byla myslim jeste nejaka co taky v ty dobe uz neplatila (nakej problem s tim zamestnavatelem ci co). proste chaos a bordel. uz bych se tam nechtel moc vracet ...

    aspon pani za prepazkou byla prijemna a vsechno vysvetlovala, ne jako ty semetriky na studijnim oddeleni fpe zcu (to ste si mel vyridit uz v lednu, co mi s tim sem ted lezete? a ruzne a jine. taky ty fronty tam byly mnohem delsi) :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 7.5.2010 12:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Právě jsem četl, že v řecké národní bance pracuje asi 3000 lidí. V naší kolem 1500. Optimální stav by bylo asi kolem 500 ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    michich avatar 7.5.2010 15:12 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Optimální podle jakého kritéria? Co třeba radši rovnou 0? (Murray Rothbard, What Has Government Done to Our Money?)
    Darth Phantom avatar 7.5.2010 15:27 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Pan Smolík dělal asi audit v ČNB :-) . Je tam moc lidí - ty se musí vyházet a taky je tam moc peněz - ty se musí taky vyházet z okna :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 7.5.2010 16:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Možná jsem se špatně vyjádřil: Tu informaci jsem četl (ale to jsem snad napsal). Počet potřebných lidí v bance bych asi osobně nehodnotil.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 7.5.2010 16:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Jo, ještě jsem zapomněl přidat zdroj. Odhad není 500, ale 300 potřebných zaměstnanců k zajištění chodu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.5.2010 21:26 mp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak snížit počet úředníků?
    Snížit počet úředníků - to je úplná mantra dnes už mnoha generací politiků, univerzální recept na zlevnění státní správy, který se opakuje stále dokola. Pracuji cca 19 let ve státní správě jako IT pracovník-úředník a čím déle v ní pracuji, tím více vidím, jak je tato "mantra" krátkozraká a povrchní.

    Chcete vědět, jak vypadá v praxi takové snížení počtu úředníků? Např. tak, že se propustí několik úřednic-uklízeček jakožto i noční hlídači-taky úředníci, načež se podepíšou smlouvy s externími firmami, které budou nadále zajišťovat zmíněné služby. Výsledek? Cca 6x vyšší náklady než předtím.

    Heslo posledních let nejen v našem podniku totiž zní: nechat si maximum služeb zajišťovat externě, "profesionálně". Taky máte najatou firmu, která vám doma uklízí, pere, vaří, myje okna, auto, stará se o vysavač, pračku, ledničku, počítač (konfiguruje váš Debian ;) atd.? Že ne? Patrně víte - jako to vím já, jako to ví každý - že je to sice úžasně pohodlné, ale drahé - o dost dražší, než když si to člověk udělá sám. Ovšem naše státní je správa je bohatá, ta si to dovolit může.

    Státní zakázky - to mně trápí mnohem víc, než počty úředníků - počet úředníků v našem podniku již mnoho let stagnuje. Ale např. jeden z (mnoha) našich informačních systémů (vyrobený a udržovaný externí firmou) spolkl za posledních 5 let desítky miliónů korun (omlouvám jsem, jsme jen malý podnik s několika stovkami úředníků). Přitom kvalifikovaně mohu prohlásit, že tři zaměstnaní programátoři (nepřijatelné - došlo by zase ke zvýšení počtu úředníků) by to nejen zavládli lépe (patrně včetně i několika dalších našich super-systémů), ale i za mnohem míň peněz (řekněme max. za cca 7,5 miliónu, když budeme počítat královských 500 tisíc korun superhrubé mzdy pro jednoho). Vynásobte si to počtem/velikostí podniků státní správy (a ministerstev - tam se už točí miliardy, viz např. nedávná zpráva o miliardových nákladech ministerstev na externí právnické služby jen za minulý rok) v ČR - ty náklady musí být obrovské.

    A to nemluvím o korupci, kterou státní zakázky umožňuji, to je kapitola sama pro sebe. Přitom kolem státních zakázek se chodí jako kolem horké kaše, o tendenci státní správy nechat si všechno zajišťovat externě se nemluví už vůbec. Proč taky, máme přece osvědčený recept: Snížit počet úředníků!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.