Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Informatik toho ví opravdu hodně o matematice.Ten byl dobrej Ale možná máte pravdu oba, to jen já vidím informatiku v dolních patrech žebříčku společenské důležitosti Zajímavé ale je, že spousta lidí, kteří informatiku nějak obohatili, byli z jiných oborů - Dijkstra, Fulkerson,... (obráceně to nějak nepozoruju)
My se tady bavíme o studiu informatiky. Já tvrdím, že nejvíc informatice prospěli lidé, kteří ji původně nevystudovali.Samozřejmě, ona totiž informatika naprosto s matematikou nijak nesouvisí. Mám dojem, že nerozumíš tomu co dělá informatik a programátor. Programátor - UML, C, Php, knihovna X a Y, kompilace, testování, ... Informatik - klasifikace gramatik, algoritmická složitost, třídy složitosti, hledání a verifikace algoritmů, ... Na bývalé elektrotechnické fakultě VUT to také byli matematici, kdo zakládali katedru informatiky, ze které se časem stala fakulta. Zajímavé, že oni si neřekli "zůstaneme u matematiky, ať můžeme dělat něco skutečného".
Snazite se tu vystupovat nadrazeneTak to se fakt nesnažím. To by jeden neřek, co se dá způsobit tím, když se jeden trochu otře o informatiky!
Je Karel Gott elektrikářem, nebo zpěvákem?Karel Gott je zpěvák asi jako já elektrikář
houba?Houba.
ty neznáš třeba Včelku Máju?↓↓↓
↓
Pokud chceš znát pojem volný čas pouze z vyprávění kamarádů, běž na FIT.Cože? To jsem se posmál - jako studentovi z FIT mi všichni volnej čas celkem záviděj Jako projektů je dost. Za tenhle rok jsem jich měl 20, některé, třeba matika, se ale dají zmáknout za odpoledne - na ty nejkomplexnější pak ale stačí tři dny, když do toho trošku vidíš, což bys v době zadání projektu měl, ani jeden projekt nebylo žádné hození do studené vody.
Ale i ta pitomá fyzika se projít dá.
Na VŠ člověk není proto, aby prošel, ale proto, aby se něco naučil.
Ano, na VŠ jsi proto, abys se něco naučil, ale nevšiml jsem si, že bych napsal něco ve smyslu opačném. O tom "projití" jsem psal v souvislosti s jedním jediným předmětem, ne s celým studiem. A u toho jediného předmětu vůbec nejde o obsah (tzn. zajímavou vědní disciplínu fyziku), ale o způsob, jakým je předmět postaven a především jakým způsobem je hodnocen (viz ten link).Ale i ta pitomá fyzika se projít dá.
Na VŠ člověk není proto, aby prošel, ale proto, aby se něco naučil.
Btw. myslím si, že vysoká škola má učit _především_ teorii, protože praxe je značně proměnlivá, zatímco teoretické základy víceméně zůstávají. ... Obecné principy člověku pomohou pochopit nové řešení, rychle se mu přizpůsobit a rychle se ho naučit.Ono to není ani tak o škole ... k čemu mi bude formální specifikace jazyků, nebo klopné obvody typu J-K? Tvůj příspěvek je sice hezký, ale já mám zkušenosti s lidmi z muni, kteří tvrdili Java (a XML, o kterém se doslechli na školení) pro všechno, protože se ve škole nic jiného neučili. Tím nechci říkat, že to bylo školou, to hlavní je ten konkrétní člověk.
že po nich chtějí hodně matematiky
Matematika je u programování hodně důležitá a je pravda, že to spoustu nadšenců (php takyprogramátorů) odradí.
To, že většina z nich v prváku vyletí, nad tím už asi nepřemýšlí.
To ale není tak špatné, jak to na první pohled vypadá. Rozumím, že studentu střední školy, kde vyhazov znamená, že nemá nic, se to těžko vysvětluje, ale na VŠ není problém studovat více oborů, přecházet z oboru, kde tě to nebaví na jiný (s tím, že ti uznají společné zkoušky pro oba obory). A když vyletíš úplně nevadí, je to cenná zkušenost navíc.
Před třema rokama sem řešil podobný dilema. Nakonec sem šel na FIT a nelituju. Některý předměty sou sice vopruz(fyzika, databaze, informacni systemy), ale to je na každé škole. Těm studijním plánům bych moc nevěřil, protože většinou se tam píše o věcech(např HMM) o kterejch nemáš ani páru, nebo se to příliš nedodržuje. Často záleží na tom kdo to učí (Baštinec, Drábek, Honzík, ...).
Nic proti ekonomce a Pardubicim, ale pripada ti to perspektivnejsi nez IT na skolach jako je MUNI a VUT? Uz jenom co se lip posloucha: Masarykova Univerzita nebo Univerzita Pardubice?
Stejně tak bych mohl tvrdit, že mě jako studentovi Českého vysokého učení technického v Praze přijdou všechny jmenovaný školy jako provinční ústavy druhé kategorie... ČVUT má možná vyšší renome jak všechny zmíňený univerzity dohromady, ale o skutečné (aktuální) kvalitě výuky na škole má tahle "prestiž" nulovou vypovídací hodnotu...
Na VUT šel můj retardovaný bratranec z průmky a úspěšně ji zvládá. Na FI MUNI šlo pár neoblíbených a infantilních spolužáků z gymplu a úspěšně to zvládají. Obecně platí, že lidem z gymplu se bude víc líbit na FI MUNI a lidem z průmky zase na VUT.
Kamarádka, co chtěla studovat IT byla na dni otevřených dveří FI MUNI a byla nadšená. Teď teda je na mat-fyzu a předstírá, že se jí tam líbí (říkala mi dobrej zážitek... u nějaké velké posluchárny jsou záchody a nějací dva mladí lidé tam šli během vyučování ukojit svou primární potřebu... dokonce i učitel přerušil výklad a poslouchal).
Pokud jsi z gymplu a byl sis někdy sednout do hospody s lidma z průmky a přišlo ti to dobrý, pak se ti bude líbit i na VUT. Znám spoustu lidí, co by to nevydejchali. Stejně to platí i naopak.
Tiskni Sdílej: