abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.6. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.6. 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 262 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Bylo by možné zobrazit počet nepřečtených komentářů?

    22.5.2005 19:36 | Abíčko

    Ve vzkazech správcům se objevil dotaz, zda by bylo možno zobrazit počet nepřečtených komentářů. Volím veřejnou odpověď, protože to může zajímat více lidí.

    Odpověď zní - možné by to bylo, ale znamenalo by to dost výrazné zpomalení zpracování stránky. Současný design není 100% push model, takže spousta dat se tahá až při generování výstupu. Například úvodní stránka má v levém sloupci dvanáct zpráviček, deset článků a pětadvacet otázek. Zobrazit počty nepřečtených komentářů u jejich diskusí by znamenalo 47 SQL dotazů navíc, což činí tuto funkci poněkud náročnou.

    Ideálem by bylo, abych všechny objekty, které vidíte na stránce, vybral už v controlleru a pak bych mohl vykonat jediný SQL dotaz na 47 řádků, ale abíčko prostě takto navrženo není. Takže bohužel.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.5.2005 19:52 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Škoda
    Ale třeba se časem dočkáme. Pokud si dobře pamatuju, tak odkazy na další nepřečtený komentář si někdy taky odmítnul s tím, že by to bylo moc složité :-)
    22.5.2005 19:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda
    Jenze prevest abicko na cisty Pull model by znamenalo odhadem dva az tri clovekotydny prace. Pri soucasnem dostupnem case bych to delal jeste o vanocich ;-) Holt abicko je jen moje hobby, na chleba si vydelavam jinak.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Heron avatar 22.5.2005 19:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm
    Celkovy pocet komentaru a datum posledniho zjistujes jak? K tomu nejsou treba dodatecne dotazy do DB?
    22.5.2005 20:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    Ne. Jen pro prvniho uzivatele, pak se tento objekt drzi v cachi a databaze se flaka. Kdezto cislo posledniho precteneho komentare je zavisle na uzivateli, tohle cachovat edava moc smysl.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    22.5.2005 20:09 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    A co to udělat úplně bokem a uživateli poslat cookie s počtem komentářů, které naposled viděl? Prostě při zobrazení článku poslat CLANEK_XYZ=aktualni_pocet_komentaru. Sice to neodpovídá bůhvíjakému ideálnímu návrhu, ale máš to za chvilku :-)
    22.5.2005 20:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    Neprectene komentare byly puvodne v cookiene, ale nebylo to buhvijak spolehlive. Navic pokud jste pracovali na vice pocitacich, meli jste ruzne vysledky. Proto jsem to radeji presunul do databaze.

    Dalsi problem s cookie je, ze tech diskusi behem jednoho dne muzete navstivit nekolik desitek. Velice rychle pak muzete skoncit tak, ze pri kazdem requestu bude vas pocitac posilat nekolik kilobajtu cookies, ktere bude muset server nacitat a zpracovavat. Brr.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    22.5.2005 20:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    Cookie jenom pro přihlášení. Chodím na ábíčko asi ze 4 počítačů doma a zhruba 5 oblíbených ve škole - pak je cokoliv takového nad cookies nanic.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.5.2005 20:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Proč ne?
    No ale když server generuje HTML kód, kde barevně odliší přečtené a nepřečtené příspěvky, tak by přece neměl být problém si u každého přečteného zvýšit proměnnou o 1 a nakonec máš počet nepřečtených příspěvků.

    Nebo mi něco uniká?
    22.5.2005 20:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne?
    Unika :-). My mluvime o diskusich, ktere nejsou zobrazeny. Treba ted vidis vpravo zpravicku o XMMS. Kdyz jsem si ji prohledl, bylo v ni 12 komentaru. Ted vidim, ze je tam patnact. System by tedy v idealnim pripade zobrazil Komentaru 3/15.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.5.2005 22:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne?
    Jo aháá :-D

    Já si říkal, že je to nějaký divný ;-)
    22.5.2005 21:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše dalsi zmeny
    Nechce se mi psat dalsi zapis do blogu, tak to placnu do diskuse. Udelal jsem dalsi drobne opravy. Za prve se u akci na diskusi s predefinovanym URL do noveho URL po redirektu cpal prefix (/clanky, /hardware apod). Pak jsem fixnul jedno NPE kvuli novemu jaxenu u editace anket.

    Ovsem to co dotkne neviditelne kazdeho, je drobna optimalizace prevodu predefinovaneho URL na cislo relace. Pokud URL konci cislem, jde o cislo relace a nema smysl jej hledat v databazi. Jinymi slovy, u 99% requestu jsem odstranil jeden zbytecny SQL dotaz ;-) Ale jak budu cim dal vice nasazovat hierarchicka URL, tim se to procento bude snizovat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    DjAARA avatar 22.5.2005 21:27 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
    Bylo by mozne dat do ramecku s blogy i pocet komentaru? Docela mi to chybi a mozna nejsem sam.
    22.5.2005 21:35 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
    uz to tam je, ale jako mouseover, nebo title nebo jak se to jmenuje
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    22.5.2005 21:39 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
    Presne tak. Objevi se to po prejeti mysi. Uz tam nebylo misto, aby se to zobrazilo normalne, takze je to stejne jako u zpravicek.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    22.5.2005 21:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
    Mám dojem, že v Lynxu jsou normálně v textu odkazu, jestli to pomůže :-)
    Copak toho není dost?
    DjAARA avatar 22.5.2005 21:43 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
    No nic, trochu sem ustrelil. Diky za info. Ale opravdu sem si toho nevsiml, navic u me tam mista habadej:)) (1400x1050).
    22.5.2005 21:55 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Diskuze
    Mám pocit, že když jsem zobrazil diskuzi u článku, tak tam odkaz na nepřečtený komentář nebyl. Možná to je jenom pocit, ale blbě se mi to ověřuje :-)
    22.5.2005 21:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    pockej si na nejaky flame :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    22.5.2005 22:02 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Tu dvoustovku u Yetiho článku bychom mohli dát, ne :-)
    22.5.2005 22:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Není někde žebříček nejkomentovanějších článků a nejrozsáhlejších diskusí vůbec?
    Copak toho není dost?
    22.5.2005 22:44 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Elektru se 189 příspěvky jsem už předběhl, natož Nova distribucia, potrebujeme spolu pracovnikov s ubohými 184. CIJOMLův úlet s placenými drivery byl pak nějak rozdělen, takže ten jsem ani nezkoušel hledat.
    22.5.2005 22:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Chm, napíšu příspěvek do blogu tak flejmový, že donutím Leoše použít v počítadle komentářu typ double, nakoupit několikaterabajtové diskové pole, posílit konektivitu do řádu stovek gigabitů a pořídit pro abíčko nějaký superpočítač. Posléze se zhroutí největší světové ekonomiky, zbídačené náklady na elektřinu a telekomunikace, doražené drastickým poklesem produktivity práce, vypuknou občanské nepokoje, dojde k vojenským převratům, válkám a padne sociálně demokratická vláda.

    Nakonec budete v nukleární zimě sedět v jesykni u ohně, žužlat kořínky a vyprávět si o tom kde měl opravdu nejkomentovanější článek :-P
    Copak toho není dost?
    22.5.2005 23:06 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    No ještě by mohla konkurovat nějaká anketa, ale nechce se mi to procházet :-)
    23.5.2005 08:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Pánové, zapomínáte na články. Co třeba Výsledky hlasování o nejoblíbenější distribuci s 262 komentáři nebo Je nás jen 0,7%? s 226.
    23.5.2005 09:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Ano, zapomínám. Elektru nebo CIJOMLovy ovladače si pamatuji, protože ty flamewary měly věcnou podstatu (alespoň na začátku). Že jsem četl nějaké statistiky nebo úvahy, zapomenu pár dní po přečtení. Kromě toho nemohu udělat SQL dotaz do db jako ty :o)
    22.5.2005 22:05 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    No problém bude spíš v tom nelogickém rozdělení jaké odkazy jsou v pravém sloupečku a jaké nad diskuzí. Podle mě přesouvání odkazu mezi růnými zobrazními diskuze u článku není nejlepší nápad.
    22.5.2005 22:15 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Už jsem to sepsal do vzkazů s dalšími podobnými podivnými odlišnostmi :-)
    23.5.2005 12:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    A oba mate smulu ;-) Neznam totiz lepsi reseni. Leda u diskuse na samostatne strance zrusit ten navigacni sloupecek.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    22.5.2005 22:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
    Taky mi to přijde trochu nekonzistentní. Ale nejsme první.
    Copak toho není dost?
    23.5.2005 12:24 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše a co javascript
    sice to neni pro textove prohlizece, ale nech to dopocitat javascriptem na strane klienta, kdyz zobrazujes __pouze__ vypis prispevku. spocitat pocty znacek prispevku, ktere nejsou oznacene.

    nicmene nechapu, kde je problem ve vykonu masin? poradne zelezo by snad nemel byt problem. mimochodem, na cem ted abicko provozujete, pokud to neni tajne ? svizne to prilis neni.

    ale predem upozornuji, ze toto neni moc koser reseni.

    bye gf
    23.5.2005 13:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
    23.5.2005 14:04 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
    Precti si tento thread

    Vykon masin je a vzdycky bude omezeny. Neni problem saturovat libovolnou masinu ci cluster. Takze kod je treba psat rozumne, stejne jako mnozinu funkci nebo pouzite algoritmy.

    Masina je furt ta sama. I kdyz se to brzy bude menit, ale zasadni narust vykonu to nebude. Dulezitejsi by bylo udelat analyzu toho, co se taha z databaze a trosku to optimalizovat.

    Odezva abicka klesa a trapi me to. Jednim z duvodu je narust ctenaru. Holt abicko ma denne pres 5000 navstevniku, takze pochopitelne nebude na stejnem stroji stejne rychle, jako kdyz melo dva tisice ctenaru.

    Horsi pricinou jsou ale ruzni spideri, boti a downloaderi. Kdyz se daji do prace a nelimituji pocet vlaken, tak to abicko proste neudycha. Posledni zariznuty mirrorista mel pres 40 vlaken. Ale pokud zrovna zadny mirror neni, pak mi abicko prijde stale velmi rychle. Jenze letos to neustale nekdo zkousi :-(
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.5.2005 15:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
    A neslo by omezit pocet vlaken z jedne IP? Ikdyz by se to asi dotklo lidi za natem jako jsem ja. :-)
    23.5.2005 16:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
    Tohle reseni navrhoval Kolisko uz nekolikrat. Ja se ho ale bojim. Jedna chybka v implementaci a ..

    Nejdrive chci vyzkouset nove jetty rady 5. Ma byt rychlejsi. Treba se bude pod zatezi chovat lepe.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.