Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Navíc na off-roadech je automat sám o sobě divná věc. No, každému co jeho jest. Když vám vyhovuje a dobře slouží...Záleží, co je to off-road. Ke klasickému V8 5+ litru ten hydraulický automat (případně s manuální redukcí) tak nějak patří. Automat poskytuje vyšší pohodlí i v tom smyslu, že v záběru se ten výkon na manuální spojce nedá uregulovat tak, jako v hydraulickém měniči, a vždycky tam bude cuknutí. Ale jistě je třeba se o automat trochu starat, aby neřasil ve 4000, o tom žádná.
až když motor řval na 4000. To pak jde spotřeba i motor do hajzlu.Jen tak čistě pro zajímavost. Obecně zážehové motory dávají největší výkon právě při vysokých otáčkách takže je dost možné že ten automat není zas tak úplně blbý a ví proč to dělá.
Není mi ale jasné, proč se tam ta jednostupňová převodovka dává (kvůli neutrálu?).Možná i kvůli tomu, že pak lze lépe navrhnout konstrukci elektromotoru a není třeba řešit, při jakých otáčkách by musel pracovat bez převodovky.
U některých aut jsem taky viděl variátor, což je IMO vůbec nejdokonalejší převodovka (ale asi je poruchová nebo drahá, když se tolik nepoužívá).Variátor je náchylnější na poruchy, relativně drahý a konstrukčně náročný (navíc se nehodí pro přenos větších výkonů, což ale samozřejmě není problém malých vozítek). Navíc má logiku jen při automatickém řízení - ručně ovládaný variátor by byl nad duševní možnosti mnohých řidičů, protože nemálo jich má problémy už s běžnými stupňovými převodovkami (a s tím, jakou rychlost zařadit).
v trolejbuse není asynchron ale stejnosměrný sériově buzený trakční elektromotor.To je pravda jen částečně. U starších trolejbusů (asi převážná část českého trolejbusového parku) se skutečně používal sériový komutátorový elektromotor. Ovšem u v posledních cca 20 letech se pro elektrickou trakci (lokomotivy, tramvaje, trolejbusy atd.) běžně používají asynchronní elektromotory s pulsním řízením (jejich rozvoj umožnily hlavně prvky IGBT). Viz např. trolejbusy Škoda.
Ale mohlo by to být zajímavé, trolejbus s asynchronem, vypínač hvězda-trojúhelník, rozjezd z nuly na maximálku za dvě sekundy.Mě by zase zajímaly ty záběrný proudy, hádám, že by to dokázalo zprohejbat troleje
A ty vibrace vzniknou jak prosímtě?Třeba jako vlastní mechanické frekvence celého systému nebo rotoru daného stroje. Třeba synchronní turbogenerátory musí během rozběhu překonat několik vlastních frekvencí a pracovní bod mít nastaven mimo ně.
automatická převodovka ... pokud se k ní člověk nechová jak naprosté prasemohu vědět, jak se lze k automatické převodovce chovat jako prase, když tato je schována někde ve vnitřnostech auta a pracuje právě automaticky, člověk ji neřídí, jaksi mu schází ten pedál spojky a ta řadicí páka? (případnou páku na přepínání režimů nejsem ochoten označovat za "řadicí", ale její použití snad nelze označit za "prasení", to je jako kdybychom za prasení označili prosté cvaknutí vypínačem, když chci rozsvítit světlo ...)
Řekl bych, že zejména "hrabání" při rozjezdu automatickou převodovku zrovna nepotěší ...
To, že se doporučuje nechat zařazeno, ale neznamená, že se k tomu nemá navíc zatáhnout ruční brzda.Jj, myslel jsem to tak, že ručka se zatáhne.
Např. vytůrování motoru před zařazením Drive, přeřazení na Parking když se auto ještě hýbe (pokud to jde - moderní automatické převodovky tohle myslím snad vůbec nedovolí), nevhodné používání stupňů 1 a 2 (ty by měl člověk používat jen v extrémních situacích třeba někde na horách), vyřazování automatické převodovky do neutrálu při jízdě z kopce,nemůžu si pomoci, ale celá tato část mi připomněla pár let starý problém s nějakými vypalovačkami, který byl glosován "hardware, který se nechá zničit softwarem, si nic jiného než smrt ani nezaslouží" ... v moderních autech není "plyn" ale "pedál akcelerátoru" - jestliže mám auto řízené počítačem, který akorát čte senzor sešlápnutí, a to se snaží přepočítávat na výkon motoru nutný pro požadovanou míru zrychlení a u automatické převodovky zároveň řešit zařazení správného stupně, není to mechanicky spojeno, tak nevím, jak je možné vytůrovat motor bez pohybu vpřed, to asi soudruzi udělali v té automatice nějakou chybku ... Parking - sám píšeš, že by to nemělo dovolit 1, 2, neutrál - tady ta glosa IMHO sedí jak prdel na hrnec, proč by měl převodovku ničit určitý způsob jízdy? (a jaktože manuální převodovku neničí, mluvíme-li o porovnání?)
kašlání na pravidelnou výměnu oleje v převodovce po najetí určitého množství kilometrů, atp.tohle ovšem není specifikum automatické převodovky, takže nemá smysl to tahat do porovnávání životností
nemůžu si pomoci, ale celá tato část mi připomněla pár let starý problém s nějakými vypalovačkami, který byl glosován "hardware, který se nechá zničit softwarem, si nic jiného než smrt ani nezaslouží" ...Však taky moderní auta dost věcí z toho co jsem uváděl už nejspíš opravdu nedovolí. Já osobně mám 10 let staré auto s klasickým hydrodynamickým automatem a i tam již ochrany jsou (ale ne na vše). Je třeba si ovšem uvědomit, že dříve byla automatická převodovka mnohem méně "počítačová", bylo to čistě hydrodynamické zařízení. Takže se samozřejmě nevhodným zacházením dalo předčasně opotřebit či poškodit, to jde ovšem i klasická manuální převodovka a spojka.
tohle ovšem není specifikum automatické převodovky, takže nemá smysl to tahat do porovnávání životnostíTo rozhodně smysl má, protože klasická automatická převodovka jakožto hydrodynamické zařízení je na kvalitu ATF kapaliny (speciální druh oleje) náchylnější než manuální převodovka, což je jen mechanické zařízení.
Jako že bez semaforů (buď s hlavní/vedlejší nebo s předností zprava) bude provoz plynulejší?Tak o tom nepochybuj. Znám dost míst, kde zapnutý semafor znamená kolonu čekajících aut, kdežto při vypnutém je tam úplně volno. A to nemluvím jenom o případech, kdy se o semafory stará pravděpodobně "spřátelená" firma, která je placena podle toho, jak dlouho ty semafory běží. Není nad semafor řídící provoz v deset večer, když projedou tři auta za minutu.
Znám dost míst, kde zapnutý semafor znamená kolonu čekajících aut, kdežto při vypnutém je tam úplně volno.Já taky, takových míst je většina, kde se semafor vypíná... Oni ho navečer vypnou, aby bylo v noci volno, a ráno ho zase pustí, aby se křižovatky zaplnily :).
Poslední dobou se u nás dokonce rozmohly buzerační semafory, které fungují obráceně: Na hlavní svítí zelená, ale pokud se k nim blížíte jen o chloupek rychleji než padesátkou, hodí vám tam červenou, která trvá pár sekund než auto zastaví nebo dostatečně přibrzdí. K vidění je to například v Praze na Pobřežní mezi matfyzem a Invalidovnou. Jednou se mi tam dokonce stalo, že jsem přibrzdil natolik včas (padesátku jsem překročil opravdu jen těsně), že červená ani nestihla naskočit a semafor prošel posloupnost zelená - oranžová - zelená, patrně pro zmatení nepřítele. V některých vesnicích údajně šli tak daleko, že nainstalovali semafory, které jiný účel ani neplní - není tam žádná křižovatka nebo přechod, jen semafor. Akorát pak někteří řidiči přišli na to, že jedou-li dostatečně rychle, stihnou projet ještě na oranžovou…
Občas mám neodbytný pocit, že mezi úředníky ministerstva dopravy a "dopravními odborníky" probíhá utajená soutěž o to, kdo vymyslí největší ptákovinu.
zareaguje tak pozdě, že kdyby nepřepnul tak nestihnu zabrzdit a projel bych ho?
Jak to vypadá? Takový ty čísla, co ukazujou kolik máš jet, abys dojel k dalšímu na zelenou....? To bývalo (možná ešte je) v Olomouci.
Myslím, že okolobydlící občané si to také užívali...Jo, obdobné užívání si se vyskytuje také v okolí retardérů.
Na hlavní svítí zelená, ale pokud se k nim blížíte jen o chloupek rychleji než padesátkou, hodí vám tam červenou, která trvá pár sekund než auto zastaví nebo dostatečně přibrzdí.Ano, tieto radar-semafory maju za nasledok, ze cervena farba straca svoju dominanciu a vodici na nu zacinaju srat aj na miestach, kde nesluzi len na buzeraciu, ale na skutocne zvysenie bezpecnosti ( rozumej v krizovatkach, tam, kde sa odjakziva pouziva ). Zazivam to kazdy den na ceste z prace domov. Niekto si strateny cas dobehne za semaforom zrychlenim z povodnej plynulej a bezpecnej 60-tky na 90, niekto tym semaforom prelietava 90 uz rovno, aby stihol oranzovu ( ktora mimochodom nesplna normy na minimalnu dobu svitu ), niekto uz na to sere uplne a prejde to na cervenu. Najhorsie je, ze cim bude takychto zmrdskych buzeracnych semaforov viac, tym viac ludi zacne vnimat cervene svetlo ako byk nepriatela a zacne cervenu ignorovat aj na miestach, kam odjakziva patri a kde plni svoj ucel dobre.
V některých vesnicích údajně šli tak daleko, že nainstalovali semafory, které jiný účel ani neplní - není tam žádná křižovatka nebo přechod, jen semafor.Akurat ze je to protizakonne a sklapne im v momente, ked ich niekto zacne vlacit po sudoch ( napr. ked mu budu chciet dat pokutu za prejazd na "cervenu" ). Osobne som zvedavy, kam to az zajde, pretoze uz vsetkym zacina liezt krkom nechat sa neustale buzerovat a utlacat nezmyselnou a nicim nepodlozenou propagandou o nebezpecnosti a umrtiach na cestach. Mne situacia na cestach pripada celkom normalna, za tych niekolko miliard interakcii ( rozumej stretu/predbiehaniu,davaniu prednosti, dopln co chces ... ) mojho vozidla s inym vozidlom za poslednych 10 rokov som ani raz nezomrel.
Je to sice ošklivé, ale asi je to jediné, co má aspoň nějakou šanci na úspěch. Koneckonců jsou zastupitelé, kteří podobné zhůvěřilosti nařizují instalovat, (aspoň teoreticky) zodpovědni svým voličům a pokud voliči sami pochopí, že jim buzerační semafor nepřinese žádné zklidnění provozu, ale přesně naopak, mohli by vyvinout tlak na jejich odstranění.
Možná moc fantazíruju, ale pořád mi to přijde reálnější než se snažit apelovat u zastupitelů na zdravý rozum.
útěchou mi je to, že můžu úspěšně použít sirénu z vlaku (potom co ustane vrzání brzd)na probuzení místních a pak si nejlépe s plnou vlečkou zopakuju jak se řadí po půlkách. PS spotřeba mě v tu chvíli nesere, a číám více vypadne briket z výfuku tím lépe.Tak to seš velkej king.
co bude priste past na mamuty ?Přece chicane. Nádherně to zvyšuje bezpečnost provozu, když se míjí auto a cyklista.
na oranžovou by IMHO měla řadit celá kolona a rozjíždět se pak jako vláčekHm, a co rozestupy? :)
na oranžovou by IMHO měla řadit celá kolona a rozjíždět se pak jako vláčekv Brně kdepak, možná vedle v Rakousku tam je to zcela normální. Dneska ráno vedle mne v druhém pruh stála nějaká slečna a během úpravy svého
Většinou se lamela nemění, mění se celá spojka vč. ložiska (to je již větší špás než na starých Škodovkách)Tak jestli platí, to co jsem četl, tedy že většina dnešních aut má jen jeden kotouč (jak to je nevím, o auta se vůbec nezajímám), tak je docela logické, že to snad ani jinak vyměnit nejde. Osobně si myslím, že dlouhodobě vytlačená spojka bude mít víc negativních vlivů než jen vydřenou třecí část a rozvrzané axiální záchytné ložisko. Ale nevím, nějak dopodrobna jsem se tím nezabýval.
No na starých škodovkách (myslíš-li řadu 742 s motorem vzadu) jsou rozdíly jenom v tom, že lamela není odpružená těma vinutýma pružinama a že hydraulika je vně převodovky a ne součástí ložiska. Když se ale mění spojka, tak se v ideálním případě mění ložisko, lamela, přítlačák stejně jako u té Astry.
Při výměne spojky je IMHO největší průser, že se to musí celý rozebrat. Ta výměna jako taková už je OK...
Při výměne spojky je IMHO největší průser, že se to musí celý rozebrat. Ta výměna jako taková už je OK...To je fakt, musí jít převodovka ven. A proto se toto většinou děje v servisech kde mají zvedáky a jámy
spojka zabírá stále tam kde má. Tedy skoro ve středu.A jak zabírá ve čtvrtek?
Ta hnaná část spojky už toho nemá moc v cestě a je skrze hřídele propojená většinou přímo na kola.Hnaná časť je pripojená na prevodovku.
IMO je v Anglii jako nebezpečná jízda bráno … řazení v křižovatce
Co je to za přitroublý nápad? To jako že sebevětší křižovatku musí řidič projet na jedničku a dvojku smí zařadit až když z ní bude venku?
Ale ano, asi je to skor myslene pre neskusenych vodicov a starsie auta, kde naozaj hrozilo skapanie motora pri nepodarenom preradeni.Nemám dojem, že by silniční zákon byl myšlen pouze pro nezkušené.
Opotřebovává se přítlačné ložisko spojky, které je většinou dimenzované jen na občasný provoz. To pak začne hučet a v nehorším případě se různé rozpadne, atd. .... aspoň teda u Gardovky.
Tím pádem kapacita průjezdu na zelenou klesne na polovinu.Dojem nebo na to byl nejaky vyzkum?
ale prakticky vidím častěji případ, že zařazují, až když se pohne auto před nimi.Jak už jsem psal, přesně tohle dělám, a pořád je to zbytečně brzo.
Tím pádem kapacita průjezdu na zelenou klesne na polovinu.Budu vycházet z toho, že máš pravdu... To by znamenalo, že pokud se rozjedu okamžitě po zařazení spojky, tak mám před sebou spoustu volnýho místa, který jsem mohl využít. Moje pozorování je ale přesně opačné, pokud bych začal řadit s pohybem auta přede mnou a co nejrychleji se začal rozjíždět, tak hned zašlapávám brzdu, abych do něj nenajel. I když jedu na kole, tak se nemůžu rozjet zároveň s autem přede mnou (pokud to není čestná výjimka, někdo kdo se umí s autem rozjet). Tady v Praze se všichni rozjíždějí jak šneci, nevěřím, že je to jinde o moc lepší.
Dotaz: ty parkuješ bez ručky? Má tenhle zvyk nějaké vysvětlení nebo to je jen taková hra na zatahování když už to není potřeba?Většinou jo, komprese motoru auto do rozumnýho kopce udrží, tam ručka není potřeba. Navíc po několika problémech s ruční brzdou (ano, u Fabie) mi bylo vysvětleno, že bych jí neměl nechávat dlouhodobě zataženou. Jinak při startování jí zatahuju kvůli tomu, abych odlehčil startéru - pokud budete při startování stát na brzdě, tak kromě motoru roztáčíte i kompresor, který vytváří tlak v brzdovém posilovači, což je pro startér větší zátěž než startování bez spojky.
A to startování se spojkou je většinou v návodě od auta a některá na to mají kontrolní kontrolu a prostě to bez spojky nevrtí.Samozřejmě, to závisí na výrobci, ale zatím jsem neseděl v autě, které by nešlo nastartovat se zařazeným neutrálem. Pravda, zatím jsem také neseděl v automatu (a ani nechci).
Ale jinak ručnice musí auto udržet všude, za všech okolností a libovolně dlouho jinak je k ničemu!Tohle je mimochodem věc (to, že neudrží), za kterou se notoricky vyhazuje od technické. Hlavně u starších aut bývá ve stavu, že skoro vůbec nebrzdí.
Tohle je mimochodem věc (to, že neudrží), za kterou se notoricky vyhazuje od technické. Hlavně u starších aut bývá ve stavu, že skoro vůbec nebrzdí.Protože jak se brzdové obložení opotřebovává, je potřeba ručku trochu seštelovat a to se většině lidí nechce dělat...
I u ruční brzdy?Bude záležet na konkrétním autě. Například ohledně Škody Favorit jsem si to teď ověřil v příručce (Andrt+Malina) a tam to skutečně platí i pro ruční brzdu. U jiných aut nevím.
ty parkuješ bez ručky? Má tenhle zvyk nějaké vysvětlení nebo to je jen taková hra na zatahování když už to není potřeba?V zimě se zatahovat brzdu silně nedoporučuje. Mohou přimrznout čelisti k bubnům (resp. destičky ke kotoučům, podle typu brzd na zadních kolech), v horším případě lanka v bowdenech. Pak také člověk nemusí odjet. Ale já zatahuji i v zimě a ještě se nestalo, že bych neodjel. Párkrát mi sice nějaké kolo trochu přimrzlo, ale jemným násilím (pozvolným rozjezdem; bylo to naštěstí vždycky na asfaltu/dlažbě, na sněhu by to bylo horší) se to dalo utrhnout, aniž došlo ke škodě.
Taky jsem zatahoval ručku celou zimu a v pohodě. I když mě před tím kolega (...co má Fábii) silně varoval.
Nás učil jak se rozjet bez plynu jako jednu z prvních věcí v autě.To taky. A rozjezd do kopce bez ruční brzdy a bez couvnutí.
Nás učil jak se rozjet bez plynu jako jednu z prvních věcí v autě.Jj, na trojku. Když mi to nechcíplo, mohl jsem do provozu ....
pokud stojim na krizovatce za nekym, kdo se sekundu po naskoceni oranzovej nezacne rozjizdetVždycky když někdo drží klakson, tak radši počkám, až ho pustí :). Je to přece výstražné znamení, které znamená, že se něco děje, ne? Myslím, že my dva bysme tam stáli dlouho :D.
Takže byste při vylézání z autal přestal troubit a pavlix by zatím spokojeně odjel. :-) Ale kdybych si mohl vybrat, ještě raději bych viděl scénář, kdy byste nějak (třeba pomocí spolujezdce) zařídil nepřerušené troubení, zatímco byste se pavlixovi pokusil "dát do tlamy", ale dopadlo by to přesně naopak.
To všechno ovšem jen za předpokladu, že bych ty vaše anonymní silácké výkřiky bral opravdu vážně.
Podle projevu bych řekl, že mu nebude víc, než 16 let. Takže je naděje, že z toho vyroste, než dostane řidičák.
myslim že ne, po půl minutě by mě to přestalo bavit a dal bych ti do tlamy :)Když mám pocit, že se ke mě blíží debil, zamykám auto. V případě, že debil vylézá z auta, zapamatovávám si SPZku a přepínám mobil na funkci kamery. Navíc, jak píše výše Michal, vzhledem k tomu, že by mezitím ustalo troubení, spokojeně bych odjel. Navíc, dle mého pozorování, devadesát devět debilů ze sta o rozbíjení huby jen mluví, a většina z nich ještě jen pod rouškou anonymity či pseudonymity. Do očí pak zarytě mlčí.
přepínám mobil na funkci kameryNevíš, jak je to s legalitou takového počínání, když už jsi to téma nadhodil? Například jestli můžu fotografovat revizory stíhající na veřejném prostranství nějakou paní. Jeden z těch revizorů mi pak poněkud hrubě doporučil, abych fotoaparát schoval, což jsem radši udělal (krátce předtím jsem viděl tohle). DPP tak ztratil zákazníka, ale pořád mi vrtá hlavou, jak to vlastně je s legalitou.
Nemohu hlasovat pac rychlost nevyhazuju a drzim spojku kvuliva neustalemu popojizdeni.
Jsem z vesnice tj ne z Prahy a tak se nestava ze by me zacala bolet noha jak ji drzim na spojce.
Anketa zjevně počítá s tím, že každý řadí nějakou rychlost, tedy že používá předpotopní mechanickou převodovku, která někdy koncem 40. let 20. století vyšla z módy...
Mimochodem, co to vlastně bylo, ta spojka?
starý svět se drží zuby nehty starých archaických technologiíMno, vzhledem k tomu, ze se ty moderni automaticke vytvory vybavene haldou elektroniky a nekolika spojkami zacinaji teprve ted blizit prakticnosti a spolehlivosti "archaicke technologie", tak to celkem i chapu. Silnice v USA, Kanade, Mexiku ci Australii jsou trochu prece jen neco jineho nez zde v nahnacane Evrope.
Dost by mě zajímalo, proč se tu vývoj ubíral tímhle směrem.Předpokládám, že lví podíl na to měly dlouhodobě vysoké ceny benzinu (ze stejného důvodu tu také jezdí tolik osobních nafťáků, to v USA také není), do značné míry dané tím, že ho vlády silně zdaňovaly.
Na jejich silnicích se s 6litrovým V8 dá v klidu jezdit za 9-11 l / 100 kmNo a ted tu o Krakulce...
Na jejich silnicích se s 6litrovým V8 dá v klidu jezdit za 9-11 l / 100 km.No a tady se dá v klidu s 1.6 jezdit za 5 l/100 km (i s automatem). Reálná spotřeba je ale úplně jinde (7 až 10 vs. 14 až 20 či víc).
Nechápu proč bych neměl používat technologii, která zcela prokazatelně zvyšuje bezpečnost jízdy a nijak mi neškodí.ABS že prokazatelně za žádných okolností neškodí? Jsi upad, ne? Jako já neříkám, že ABS jo nebo ABS ne, sám s ním jezdím rád, ale tvrdit, že nijak neškodí mi přijde padlé na hlavu. Spíš bych řekl, že umí dělat docela psí kusy a že při troše snahy najdeš dost (i když menšinu) případů, které by bez ABS dopadly lépe.
To prodloužení brzdné dráhy na některých površích se pokud vím ale týkalo jenom starších dvoukanálových ABS. Moderní čtyřkanálová ABS by tímto problémem trpět neměla.To se týká všech ABS. Bez ABS se před zablokovaných kolem vytvoří klín (viz obrázek), který výrazně kolo zpomaluje. S ABS se klín nevytvoří, kolo se odvaluje po povrchu.
To prodloužení brzdné dráhy na některých površích se pokud vím ale týkalo jenom starších dvoukanálových ABS.To určitě ne. Slyšel jsem o nějakym modelu co já vím, Porsche to asi bylo, kde se ABS dostalo hodně blízko tomu, co lze udělat „nohou“, ale o tom se asi nebavíme :).
Pri normalnej jazde ani nezistis, ze nejake ABS mas.Vyvráceno zkušeností.
Aj ked v niektorych pripadoch moze predlzit brzdnu drahu, na rozdiel od auta bez ABS sa da auto pocas brzdenia riadit, takze sa mozes prekazke vyhnut.Neplatí obecně, dá se posuzovat pro konkrétní případy nebo statisticky. Ale všeobecně určitě ne.
Vyvráceno zkušeností.Můj děda takhle pro jistotu jel do servisu s tím, že mu v zimě najednou při brzdění začalo něco harašit na předních brzdách. Tak aby se na to podívali, jestli tam jako něco neupadlo. Bylo to jeho první auto s ABS. Už slečna na recepci servisu věděla, že tam s tím chodí každou chvíli někdo, a že to dělá ABS.
Keď vyrazí ten vedľa mna v susednom pruhu tak je jasné že asi máme zelenú preto kuknem vtedy na semafor a rozjíždim se.Deadlock: blbý je, když se sejdou dva takovíhle vedle sebe
Tiskni
Sdílej: