Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
IMHO by se borci pres lunex meli hrabat v kernelu a masinky nechat na pokoji. Ono doprava po zeleznici v podani levicackyho molochu neni zas tak skvela a ekologicka.
- zeleznice potrebuje mraky mista v krajine, ochranny pasmo okolo koleji, spagaty + kazdejch padesat kilometru trafacku. to je srovnatelny s dalnici. oboje uplne stejne hyzdi krajinu
- material na kolejnice se ziskava bublanim a palenim cistyho kysliku v konvertoru. metr kolejnice pro vysoke zatizeni ma bezne 130 kilo kvalitni oceli. tolik zeleza neni v zadnym aute (no mozna v aute vezouci kolejnici
)
- okolky u modernich vozu se pro snizeni treni behem jizdy mazou peknou karcinogenni srackou
- v provozu ceskych drach se temer nepouziva rekuperace, mraky energie investovane do pohybu se tak zahodi do tepla
- vozovy park je priserne zastaraly.
- v ramci setreni se v zime nevyhrejvaj depa, takze pouzivane naftove lokomotivy museji mit neustale spusten agregat, bo se do nich neleje nemrzka (asi ji nadrazaci chlastaj).
- pri poctu lokomotiv, ktere neplni ZADNE EMISNI LIMITY je to mraky karcinogennich sracek.
- elektrina pro elektricke lokomotivy se bude diky "ekologum" vyrabet spalovanim uhli a dejchanim radioaktivnih izotopu
- ceske drahy sou statni moloch, ve spicce jezdi na trati pet preplnenych vozu, mimo spicku pet prazdnych vozu
- absolutni vetsina prdelosedu se da z drahy vykopat a nahradit bazarovym pocitacem /vydejci jizdenek, vypravci, vyhybkari atd/.
- misto par pendolin, ktery sou uz nyni zastaraly, se mohlo nakoupit padesat souprav modernich klimatizovanych rychliku i s masinkou
tim nerikam, ze zeleznice je na nic, jen tim rikam, ze CESKY DRAHY SOU NA NIC. a SZDC je jedna a ta sama banda. vlacky mam rad, pokud clovek vi jak na to, je to skvely. vybiram si zasadne neekonomicke dotovane spoje, ve kterych nikdo nejezdi. takze domu z koleji jezdim mezinarodnim rychlikem, ve kterem snad nikdy nejelo vice jak padesat lidi najednou. takze se pekne rozvalim s notasem na tej hnusnej kozenkovej sedacce a mam styry hodiny klid.
Tiskni
Sdílej:
misto par pendolin, ktery sou uz nyni zastaraly, se mohlo nakoupit padesat souprav modernich klimatizovanych rychliku i s masinkouNa čemž je nejhorší, že je to pravda…
Drobnost: mně se líbí trať víc než dálnice.
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
Jezděte s Kilometrickou bankou, budete to mít bez příplatku. A když je volná jednička, tak si tam občas (pravda, zatim jednou) vlezu, za tu větší volnost to stojí.
"-okolky u modernich vozu se pro snizeni treni behem jizdy mazou peknou karcinogenni srackou"
Toto je nějaká blbost ne? Ještě jsem neviděl namazené koleje. Jo vlastně jedno jo, bylo to nedávno v TV ve zprávách jak někdo namazal v kopci koleje tomu výletnímu vláčku a ten to pak nevyjel a začal sjížet do údolí, našestí se nikomu nic nestalo. Jenže to namazal nějaký sabotér. Koleje a kola se nesmí mazat. Klozalo by to, nebrzilo byto a byl by špatný vodivý kontakt z kolejí a to by bylo velmi nebezpečné.Železnice má narozíl od cest velkou výhodu která už se zde začíná velmi projevovat a to je, že na cestách nevsakuje voda, ale vetšinou se na nich a kolem cest v příkopách zbírá z okolí a při vekých deších se tvoří potoky a místní záplavy, eroze půdy atd. Kdežto v případě železnice zůstává krajina kolem trati pořád přibližně stejná.
Olej v pražcích je svinstvo, ale ne horší než to co je v autě. Navíc dřevěné pražce už se dávno nepoužívají (nechavají se dosloužit) maximálně na vyhýbkách.
Olej v pražcích je svinstvo, ale ne horší než to co je v autě.To bych tedy v žádném případě netvrdil. V autě je minerální (nebo syntetický s podobným složením) olej s minimem karcinogenních složek (nějaké se tam dostanou během provozu, ale není jich zase tolik). Kdežto olej na pražce obsahuje fenol, dehet a další nebezpečné látky. I když se možná už dnes používá olej s jiným složením.
Navíc dřevěné pražce už se dávno nepoužívají (nechavají se dosloužit) maximálně na vyhýbkách.Na hlavních tratích se nepoužívají už dlouho a ty menší se zase neopravují. Možná to bude tím
Není technický problém aby se ta energie z rekuperace dostala přes měnírnu i do veřejné sítě, ale nevím jestli zde mají české dráhy měnírny které to umí.
Řekl bych, že u nás snad každé vozidlo MHD konstrukčně mladší dvaceti let (nebo konstrukčně starší, ale rekonstruované na pulzní výzbroj) nějak rekuperuje.Rekuperovat uměly např. už trolejbusy z roku 1935. I když to samozřejmě nebylo na dneší úrovni, bez polovodičového řízení se to realizovalo docela špatně.