Společnost System76 vydala beta verzi Pop!_OS 24.04 LTS s novým desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Komunitní Wikikonference 2025 aneb setkání s tvůrci české Wikipedie plné přednášek, diskuzí a novinek ze světa Wikimedia, proběhne v sobotu 8. listopadu 2025 v Didaktikonu Kampusu Hybernská v Praze. Hlavním tématem letošního setkání je otázka, která hýbe nejen komunitou, ale i širší společností: „Je Wikipedie jenom pro boomery?“
Konsorcium devíti evropských bank zakládá novou společnost, která bude vydávat vlastní stablecoin navázaný na euro. Cílem projektu je posílit evropskou pozici v odvětví digitálních financí a omezit dominanci amerických firem na kryptoměnovém trhu.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 20.04 OTA-10, tj. desáté stabilní vydání založené na Ubuntu 20.04 Focal Fossa. V plánu bylo také vydání Ubuntu Touch 24.04-1.0. To bylo ale odloženo. Vyjde ještě jedna RC verze.
Společnost Qualcomm na Snapdragon Summitu 2025 představila nové čipy: Snapdragon 8 Elite Gen 5 pro mobily a Snapdragon X2 Elite Extreme a Snapdragon X2 Elite pro PC. Do LKML (Linux Kernel Mailing List) byly odeslány příslušné patche (Snapdragon 8 Elite Gen 5 a Snapdragon X2 Elite).
Byla vydána verze 32.0 svobodného softwaru OBS Studio (Open Broadcaster Software, Wikipedie) určeného pro streamování a nahrávání obrazovky počítače. Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byl vydán PostgreSQL 18. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
NFS (Network File System) má letos 40 let. Jeho tvůrci zavzpomínali na MSST Conference. Sun Microsystems vydal v prosinci 1985 zdrojové kódy NFS vývojářům mimo Sun.
Po Canonicalu oznámilo také SUSE, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.27.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly funkce pro přerazítkování datových zpráv systémem ISDS. Uživatel muže zvolit zprávy, jejichž časová razítka má aplikace sledovat. Aplikace jej upozorní na časová razítka, která lze přerazítkovat. Uživatel pak může
… více »Takže právě jsem odeslal první balíčky do repozitáře arch-graphics.
Jelikož mám už poměrně dost velké množství vlastních balíčků (jak v AURu, tak i lokálně), momentálně 57 v AUR a dalších 18 lokálně tak jsem si řekl, že by možná někdo moje balíčky využil. A protože velká část, neřku-li většina jsou balíčky nějak použitelné pro práci s grafikou (hlavně renderery), tak jsem si řekl, že ten repozitář pojmenuji arch-graphics. Tolik k tomu, proč vznikl.
Teď něco k jeho údržbě. Počítejte s tím, že je to repozitář, který jsem vytvořil jenom kvůli velkému množství vlastních balíčků a proto příliš nečekejte, že tam budu přidávat lecjakou kravinu, když ji někdo bude chtít. Důvod? Mám lepší věci na práci (fakt! nekecám!) než jenom sestavovat balíčky pro tenhle repozitář.
Dále je tam plno různých vývojových verzí (nebo bude – blender-svn, hugin-svn, luxrender-cvs a podobně), ale nightbuildy nebudou. Nové verze budou vycházet, až si to zkompiluju. To závisí hlavně na tom, jestli byly přidané nějaké zajímavé featurky a na kompilačním čase. Například kompilaci huginu se vyhýbám, protože trvá, jestli se nepletu, asi 3 hodiny (důležitá poznámka – u mně, jak rychle to zvládne 4 jádrový procesor je mi bohužel k ničemu).
A ještě jedna věc. Může se stát, že u některého balíčku může scházet nějaká závislost. Není to moc pravděpodobné, snažím se o co nejkvalitnější balíčky, ale stát se to může. Momentálně kvůli tomu už mám u některých PKGBUILDů připravené 2 řádky s depends – jeden s ořezanými závislostmi pro AUR a druhý s rozšířenými závislostmi podle mého PC (což většinou znamená zapnuté všechno, s čím to jde zkompilovat). Proto se můžete těšit i na vymoženosti jako je Blender s gameenginem, verse a ffmpeg.
Zatím toho tam moc není, protože jsem toho zatím moc nezkompiloval. Už je tam blender-svn a openexr 1.6.1, vůči kterému jsem ho sestavoval. Právě teď (Sun Jun 1 08:12:08 CEST 2008) kompiluju luxrender-cvs.
Oficiálně neoficiální stránka se možná časem vyvine a bude obsahovat i seznam balíčků, ale to až dodělám jeden mega super hyper bezva projektík, o kterém se radši nechci moc rozhlašovat, kdyby se to náhodou nepovedlo.
Arch-graphics
Tiskni
Sdílej:
animorph-0.3-3 autopano-sift-c-svn-3036-1 blender-svn-15069-1 enblend-cvs-20080601-1 geeqie-1.0alpha1-1 geeqie-svn-867-1 gimp-plugin-dcamnoise2-0.64-3 gimp-plugin-fblur-3.2.3-1 gimp-plugin-texturize-2.1-1 gimp-plugin-verse-r6p1-2 hugin-svn-3100-1 ilmbase-1.0.1-1 luxrender-cvs-20080601-1 makehuman-0.9.1_rc1a-3 mhgui-0.2-3 moonlight3d-0.1.5-1 openexr-1.6.1-1 pixie-2.2.3-2 sunflow-0.07.2-8-i686.pkg.tar.gz verse-svn-4524-1-i686.pkg.tar.g