Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.
Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Jsem majitelem kompaktu Canon A710 IS. Není to žádný zázrak, ale já taky nejsem žádnej pan fotograf a na těch pár obrázků mi celkem stačí. Byl jsem teď dva dny na dovolené, ale počasí nebylo nic moc. Koukněte na přiloženou fotografii. Velký světelný kontrast mezi oblohou a lesy způsobil vypálené nebe a příliš světlý vršek lesa. Určitě to šlo vyfotit lépe (fotka celá je zbytečně světlá) a něco by snad šlo zachránit editací (rawu) v počítači, ale o to mi teď nejde.
K mému Canonu je nabízeno i nějaké to příslušenství, včetně konvertoru na 58 mm filtry. Přemýšlím, že bych ho koupil a spolu s tím i šedý přechodový filtr - ten by snad v těchto situacích mohl pomoct (možná se mýlím). Máte někdo s podobným vybavením ke kompaktům zkušenost? Přeci jen to není zrovna levný, tak bych nerad vyhodil pár tisíc za zbytečnosti. A jaké minimum má smysl pořizovat? Šedý přechodový 50% nebo 25%? Nebo oba? Má smysl koupě polarizačního filtru?
Předem díky za radu či názor. Zrcadlovku s filtry mi doporučovat nemusíte. Jistě bude dělat lepší fotky, ale pro mne je opravdu zbytečná, stála by mě dost peněz a navíc by se mi ji ani nechtělo tahat s sebou.
Tiskni Sdílej:
Jen se to nesmí přehnat, jinak objekt vypadá příliš uměle (obzvlášť u HDR).
Abych pravdu řekl, nevzpomínám si, že bych viděl HDR fotku, která by nevypadala uměle.
Osobně si myslím, že je to hlavně proto, že když by člověk ukázal ten „normální“ výstup tak každý řekne: „No a? Kvůli tomu jsi to fotil desetkrát?!“
To je bohužel asi pravda, podle mne platí pro počítačové úpravy totéž, co pro používání blesku: že je to udělané dobře, se pozná podle toho, že není vidět, že tam jsou.
Ten první je děs a hrůza. Mně nejpřirozenější připadá třetí (vpravo nahoře), jen by potřeboval trochu zesvětlit, případně čtvrtý, ale ten by zase potřeboval trochu srovnat barvy. Pátý už mi zase moc nesedí.
Pro mne též.Osobně si myslím, že je to hlavně proto, že když by člověk ukázal ten „normální“ výstup tak každý řekne: „No a? Kvůli tomu jsi to fotil desetkrát?!“To je bohužel asi pravda, podle mne platí pro počítačové úpravy totéž, co pro používání blesku: že je to udělané dobře, se pozná podle toho, že není vidět, že tam jsou.
Bohužel spousta lidí s HDR udělá přesně tohle.Ten první je děs a hrůza.
Třetí a čtvrtý jsou stejný operátor (Reinhard 02 z pfstools), poslední je Reinhard 05, který se snaží co napodobit chování oka (a který v tomto případě celkem dobře odpovídá tomu, jak by vypadal obyčejný výcvak).Mně nejpřirozenější připadá třetí (vpravo nahoře), jen by potřeboval trochu zesvětlit, případně čtvrtý, ale ten by zase potřeboval trochu srovnat barvy. Pátý už mi zase moc nesedí.
Prostě když se to dobře vyfotí tak to žádná počítačová manipulace nenahradí.
To je pozitivistický přístup. Negativista to formuluje obráceně: když se to vyfotí blbě, žádná kouzla v editoru to nezachrání. :-)
Začal bych u toho, že prostě nebudu fotit tak kontrastní scény To co je přes den hodně kontrastní je většinou ráno nebo večer v pohodě vyfotitelné a ještě k tomu líp nasvícené. Co nevyfotíš, to už v gimpu nedoženeš, takže je vhodné počkat si na vhodné světlo.+1 Sám když někam jedu, se prvně podívám na mapu, abych viděl, odkud mi půjde slunce a podle toho dopředu odhadnul, ze kterých fleků půjde co fotit. Většina scén vyžaduje přímé světlo, ale některé si přímo říkají o protisvělo (hlavně, když je slunce nízko a jeho paprsky se mají od čeho odrazit, nebo když se snaží proniknout mlhou).
Přechoďáku a polarizáku se neboj, jen to bude stát asi nějaké nemalé peníze.Já si na zkoušku polarizáku koupil tuhle sadu a jsem velmi spokojen. Polarizák sice nemá tak silný účinek, že by třeba nebe až zčernalo, ale i tak odfiltruje opar, dosytí barvy a zruší odlesky z čelních skel. NDčko se taky hodí, pokud člověk chce fotit i v ostrém světle na plnou díru.
To je sice krasny, ale kolikrat si proste nemuzu vybrat. Ty fotky jsou jen momentky behem cesty odnekud nekam, take proto ten kompakt. Kdybych si mohl dovolit a mel vuli kvuli jedne fotce cekat pul dne, tak fotim necim uplne jinym, nemyslis?Začal bych u toho, že prostě nebudu fotit tak kontrastní scény To co je přes den hodně kontrastní je většinou ráno nebo večer v pohodě vyfotitelné a ještě k tomu líp nasvícené. Co nevyfotíš, to už v gimpu nedoženeš, takže je vhodné počkat si na vhodné světlo.+1
To je sice krasny, ale kolikrat si proste nemuzu vybrat. Ty fotky jsou jen momentky behem cesty odnekud nekam
V takovém případě si obvykle položím otázku, proč tu fotku vlastně dělám a jaký má mít účel. Je-li to pro mne, abych si zdokumentoval, jak ta skála (nebo spíš budova) vypadala, klidně nechám oblohu přepálenou a soustředím se na expozici hlavního objektu; při ořezu se pak snažím minimalizovat velikost přepálené plochy. Mám-li v úmyslu ji ukazovat lidem, tak holt exponovat na světla, pokud možno tak, aby nejsvětlejší místo bylo těsně na hraně přepalu, a při konverzi se snažím vytáhnout kresbu ze stínů a doufám, že kresba a šum ve stínech budou únosné aspoň v obrazovkovém rozlišení.
Kdybych si mohl dovolit a mel vuli kvuli jedne fotce cekat pul dne, tak fotim necim uplne jinym, nemyslis?
Přiznám se, že mi vrtá hlavou, proč někdo, koho trápí přepal oblohy natolik, že je ochoten si kvůli tomu na kompaktu hrát s filtry (což není nic příjemného), dává přednost kompaktu (přičemž podotýkám, že tahle fotka by nedopadla o moc lépe ani s žádným tělem nejvyšší třídy). Ale respektuji, že máte své důvody a své priority.
To je snadne a uz jsem to tu zminil, jsou to rozmery, hmotnost a porizovaci cena. Muj fotak se mi vejde do (bocni) kapsy u kalhot a neni natolik tezky, aby mi je stahnul.Přiznám se, že mi vrtá hlavou, proč někdo, koho trápí přepal oblohy natolik, že je ochoten si kvůli tomu na kompaktu hrát s filtry (což není nic příjemného), dává přednost kompaktu (přičemž podotýkám, že tahle fotka by nedopadla o moc lépe ani s žádným tělem nejvyšší třídy). Ale respektuji, že máte své důvody a své priority.
Jinak bych možná doporučil polarizační UV od "HAMY"
Polarizační UV? :-) U UV možná, tam bych problémy očekával jen v protisvětle, ale u polarizáku už bych si netroufl tvrdit, že rozdíl nebude poznat. Bohužel ale nemám možnost přímého srovnání, protože sice mám polarizák Hama a Hoya, ale každý na jiný průměr a znatelný rozdíl v přenosu kontrastu je už mezi těmi dvěma objektivy.